Kissat, nuo universumin hallitsijat ja ihanat karvapallerot

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Tämä on ehkä aavistuksen ohi aiheen, mutta liittyy rakkaisiin karvakorviimme.

Onko jollain kirjaa Ole kissa jos osaat?

Olisitko halukas myymään sitä? Tiedätkö jonkun joka voisi myydä? Jos, niin minuun saa yhteyden vaikka täällä yksityisviestillä. Voidaan ainakin neuvotella hinnasta ja mahd. miten kauppa hoidetaan.:tup:

Olen etsinyt tuota mainion oloista kirjaa sen sisältämien Frans Toikkasen mainioiden mezzotinta-tekniikalla tehtyjen kissakuvien vuoksi. Kirjaa ei tunnu löytämään mistään. Siksi tämä "hätähuuto". Pahoittelut. :sori:
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 353
Onko kokemuksia bitiba.fi -sivustosta?
Tuossa aloin etsiä "älykästä" kissanluukkua häkin ovelle, ja huomasin että tuolta olisi luukku ja hiekat jonnin verran edullisempia kuin zooplus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
@neko jos oikein kovasti kissattaa, niin kirja löytyy varastokirjastosta. Eihän sitä omaksi saa, mutta skanneri tai kamera laulamaan. Kysyt lähikirjastostasi ja ne tilaavat varastokirjastosta pientä maksua vastaan.
LINNEA WebVoyage
Vaarihaku löytää yhden kappaleen.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
@neko jos oikein kovasti kissattaa, niin kirja löytyy varastokirjastosta. Eihän sitä omaksi saa, mutta skanneri tai kamera laulamaan. Kysyt lähikirjastostasi ja ne tilaavat varastokirjastosta pientä maksua vastaan.
LINNEA WebVoyage
Vaarihaku löytää yhden kappaleen.
Tämä oli minulle ihan uusi juttu. Suurkiitos vinkistä. Jos ei muuten, niin täytyypä edes lainata ko. kirja. Lämmin kiitos!:tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Varastokirjastosta saa lainaan lähes minkä tahansa kirjan, mikä ikinä on Suomessa ilmestynyt. Vanhat ja harvinaiset kirjat mitä ei muualta löydy - varastokirjastosta löytyy. Ei tämä Suomen kirjastolaitos ihan paska ole. Pitää vain kirjastossa erikseen kysyä taikasanalla "varastokirjasto".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 938


Vaimon idean pohjalta rakensin tytöille vessan. Keskimmäisen laatikon poistin ja ruuvasin ainoastaan etulevyn kulmilla paikoilleen. Alalaatikon etulevy on lasia, joten valaistus on myös kunnossa :tup:
Asuntomessuilla oli hyvä idea. Siinä oli kodinhoitohuoneen tason alapuoliset kaapinovet alas asti ja toisessa kissanmentävä aukko. Tuokin on aika tyylikäs kun vain laittaa jonkin kauluksen tuohon reikään kyljessä.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Tollanen sininen mitted poika olis kaiketi tulossa meillepäin lokakuussa! Ainoa vaan että leikki kaveri on jo vuoden vanhana vajaat 8kg. Voi olla karu koulu tällä kissalla edessä.
 

Liitteet

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Jos on terve kissa päästään, niin aina osaavat suhtautua pentuun hyvin. Voi olla vähän sähähtelyä puolin ja toisin ekoina päivinä. Eli menee varmaan kaikki hyvin.

Edit. Muistan kun nuorempi kissa tuli meille niin vanhempi, entinen navettakissa, lintuja ja ties mitä napannut "karski kaveri" ;) murrasi ja sähisikin pienelle tulokkaalle. Mutta oli toki ollut monen kissan seurassa itsekin jouduttuaan löytöeläintaloon, jossa oli monen pennun turvana kuulemma. No kaikki meni tietenkin hyvin ja jo seuraavana päivänä taidettiin olla aika kavereita. Jotain kuvia noista vaiheista löytyy tästä viestistäni.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Laitetaanpa muistutukseksi juttua myrkyllisistä kasveista, kun "Tähän aikaan vuodesta korostuvat kasveihin ja sieniin liittyvät myrkytykset.". Varsinkin kissojen omistajien kannattaa olla tietoisia siitä, onko oman kodin kaunistukseksi hankitut kasvit kenties vaarallisia karvapalleroille.

Juttu tässä: Tunnetko nämä kymmenen vakavia myrkytyksiä aiheuttavaa suomalaista kasvia? – ”Kaikissa lapsiperheissä pitäisi olla lääkehiiltä varastossa”

hs.fi sanoi:
MYÖS monet lemmikit, etenkin koiranpennut tutustuvat maailmaan mielellään suunsa avulla. Ne voivat maistaa ja syödäkin myrkyllisiä kasveja. Samoin kissa saattaa syödä huonekasveja, joista osa on myrkyllisiä.

Eläinlääkealan yritys Vetcare Oy:n eläinlääketieteellinen johtaja Petri Bäcklund sanoo, että kasveista aiheutuva myrkytys on enemmän kissojen kuin koirien ongelma.

”Kissat tapaavat pureksia huonekasveja, joista monet ovat myrkyllisiä. Koirista puolestaan vain jotkut syövät myrkyllisiä kasveja. Ongelma on, että omistaja ei yleensä tunnista, mikä kasvi on myrkyllinen ja mikä ei.”

Bäcklund suosittelee, että etenkin kissanomistajat ottaisivat ennen huonekasvien hankintaa selvää niiden myrkyllisyydestä.

”Esimerkiksi hyasintti ja liljat ovat kissalle myrkyllisiä, eikä niitä pitäisi kissatalouteen tuoda.”

Kissojen ja koirien yleisimpiä myrkytysoireita ovat oksentelu ja ripuli, ja varmuuden vuoksi eläin olisi syytä käyttää silloin eläinlääkärissä. Myös kuolaaminen voi olla merkki myrkytyksestä. Erittäin hyödyllistä olisi, jos eläimen syömästä kasvista olisi eläinlääkärikäynnillä mukana näyte.

Myrkytyksestä voi seurata myös keskushermostollisia oireita, jotka ovat eläimelle erittäin vaarallisia.

”Keskushermosto-oireita ovat muun muassa tasapainohäiriöt, lihasten nykiminen ja ongelmat katseen kohdistamisessa.”

Jos lemmikkieläimen epäillään syöneen myrkyllistä kasvia, lääkehiili estää myrkyn imeytymistä myös lemmikeillä. Sopiva annostus on 1–2 grammaa eläimen painokiloa kohden.

”Yliannostusta sitä ei voi antaa.”


Ympäri vuorokauden päivystävän Myrkytystietokeskuksen puhelinnumero on 09 471 977.
Niitä varten, jotka eivät pääse jostain syystä lukemaan Hesarin juttua, tässä pitkä kuvakaappaus.

Omana kommenttina, lista kissalle myrkyllisistä kasveista ei tietenkään ole täydellinen, mutta niitä voi jokainen lisätä vaikka tänne, tai linkittää jonnekin hyvään sivustoon. Esim. itse en ymmärrä paljon mistään kasveista mitään, kun eivät kiinnosta pätkääkään.

Mukavaa kissojen palvelemista edelleen.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 337
Myrkytyksestä tuli mieleen, ei varsinaiseen myrkytykseen liittyen, parafiiniöljy. Jos kisu vaikuttaa apealta ja on esim. yrittänyt pykiä karvapalloa ulos monta päivää, niin turauttaa öljyä hyvän ruuan sekaan ja odottaa turausta toisesta päästä. On toiminut jo monta kertaa myös vieraan esineen nielaisemis skenaarioissa (lääkäri toki 1. vaihtoehto, jos isompi/vaarallinen kyseessä).

Ja kikoista tuli mieleen myös sisäkissan madottaminen säännöllisesti, kerran vuodessa/parissa. Moni ei allekirjoita tätä, mutta omissa testeissä tuntuu auttavan koko lauman mielialaan, jos on jo viikko/pari ollut apeampi tunnelma ja jollain kikkareiden kanssa ongelmia. Toki pitää olla aika hyvä näppituntuma siihen milloin ällötahnaa tai pillerin rupeaa ruokiin laittamaan.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Apuva. Pitäs keksiä tolle tulevalle pojulle nimi. Isoveli kulkee nimellä Starring Allu. Pitäs olla joku sopivan lyhyt.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ihminen, viisain nisäkäs? Harva asia pistää enemmän vihaksi kuin kissojen aliarvostus ja heitteillejättö. Onneksi on vapaaehtoisia, jotka tekevät arvokasta, mutta todella rankkaa työtä.

yle.fi sanoi:
Joka vuosi 10 000 kissaa päätyy löytöeläintaloihin. Suomen eläinsuojeluyhdistysten liiton SEYn arvion mukaan ainakin saman verran kissoja kuolee luontoon tai lopetetaan ei-toivottuna. SEY on toistuvasti kiinnittänyt huomiota siihen, että kissat työllistävät kohtuuttomasti vapaaehtoisia eläinsuojelijoita.

Kissojen suojelijat ovat toivoneet, että uusi eläinsuojelulaki toisi vihdoin parannusta kissojen asemaan. Kissojen kannalta tärkeimmät lakiuudistukset, kuten pakollinen tunnistusmerkintä, näyttävät kuitenkin jäävän toteutumatta.

Kotien etsiminen hylätyille kissoille ja luonnossa villinä elävien kissojen loukuttaminen on ja pysyy vapaaehtoisten vastuulla. Anu Lehtiö sanoo, että tuskin monikaan tajuaa, kuinka isosta ongelmasta on kysymys ja kuinka valtavasti vapaaehtoisten työtä tarvitaan.

– Avuntarve ei ole suuri, se on katastrofaalisen suuri.

Anun silmät kostuvat välillä, kun hän muistelee kohtaamiaan kissoja, kertoo niiden tarinoita. Arvo oli se kissa, joka sinetöi kissanaisen kohtalon. Arvoa oli ammuttu kiduttamistarkoituksessa.

– Se tuli kuivuneena, nälkiintyneenä, rikki revittynä ja surkeana kissapopulaatioalueelta. Menin hakemaan kissaa, mutta toin mukanani enkelin. Arvon tapaaminen herätti minussa rakkauden näitä kaikkia kaltoin kohdeltuja kohtaan.
Koko juttu: Löytökissa, jonka päästä kaivettiin luoteja, sinetöi Anu Lehtiön kohtalon – "Avuntarve ei ole suuri, se on katastrofaalisen suuri"

:itku: Ihminen. Paska.
 
Viimeksi muokattu:

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Jos mirrin hinta olisi kymppitonni, niin kukaan ei ottaisi kesäkissaa tai tappaisi ei-toivottuja pikkumirrejä. Vitun ihmiset! :mad:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Suomalaiselle riittäisi luultavasti jo 100-150 euroa. Siitä pidettäisiin jotain huolta, kun se on maksanut sen ja sen verran olutpulloissa/kosandereissa.

Mutta suurin syy ilmaisiin kissoihin on juurikin tuo, ettei kissoja leikkauteta. On jotenkin naurettavaa, että Suomesta löytyy vielä niin matalaotsaisia neanderilaisia jotka selittävät syiksi leikkaamattomuuteen, ettei leikattu kissa pyydystä hiiriä kuten leikattu. Varmaan kuunjumala käynyt näin kertomassa.

Ja sitten kun tuo uusi eläinsuolelulaki vesitetään esim. juurikin sillä että ettei kissoja tarvitse jatkossakaan merkkauttaa. Merkittyjen kissojen omistajat kun olisi kai liian helppo saada edesvastuuseen.

Mutta mitä voi odottaa Suomen huonoimmalta hallitukselta.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Tuli tuossa kuultua taas se matalaotsaisten tietämys esille, että kissat eivät kiinny ollenkaan ihmisiin, vaan paikkaan.:facepalm: Sen vuoksi kissat voi siis jättää sinne asuinsijoille, kun muuttaa muualle.:facepalm::facepalm: Oli hieman tekemistä, että en sanonut suoraan tälle koiranomistajalle mitä mieltä olin hänen ääliöinnistä. Jos olisi ollut tuttu, niin olisin tiukemmin korjannut asian, nyt vain tyydyin toteamaan, että omat kokemukseni ovat toisenlaisia. Sillä asuttuaan nyt 4. asunnossa (wanhempi 6.) niin kaikesta käy kyllä ilmi, että rakkaus on kissoihimme molemminpuolista. Joka päivä on hetkiä, kun pitää päästä viereen hellittäväksi. Wanhempi kissa on aina mun kanssa murpattamassa maailman menoa iltauutisia katsoessa, on kuin nakutettu vieressä heti kun istahdan sohvalle. Viekkuun on päästävä. Siitä ei sitten itse oikein viitsi lähteä pois, kun wanha herra niin tyytyväisenä on löytänyt minua vasten mukavan asennon.

Kun esim. jouduin viime joulukuussa sairaalaan 3. viikoksi, niin palatessa nuorempi kissa ei päästänyt silmistään pariin viikkoon. Tulee muutenkin vähintään joka ilta syliin vähäksi aikaa pyörimään ja pörisemään. No, sairaalassa olon jälkeen parin päivän ajan useita kertoja kisu tuli ja nukkui sylissä tunnin pari. Normaalisti hänelle tulee kuuma viimeistään 20 minuutissa, mutta nyt vain nukkui sylissä. Minulle tämä sopi, koska jouduin lepämään paljon jalat ylhäällä. Siinä oli sitten rakas kissa vahtimassa ette karkaile omille teille enempää.:love: Ja kun ei ollut sylissä, niin vahtasi perässä naukumassa joka paikkaan.

Että joo, kyllä kissat voivat, ja monet kiintyvät esim. ns. luottoihmiseensä.

Laitetaanpa sopiva video tähän päivän viihdykkeeksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 337
Kissoista on kyllä niin ihmeellistä perstuntumaa ihmisillä ettei tosikaan. Ehkä se on se, kun kaikki ovat nähneet paljon hauskoja nettivideoita, mutteivät ole jaksaneet varsinaisesti tutustua aiheeseen. Jo peruskäsite "luonne" on vaikeaa hahmottaa kissojen kohdalla, vaikka kyllähän koirat ovat yksilöitä. Kissoilla on myös vaikeampi elekieli.

Täällä kanssa nuorimmaisen kisulin on päästävä aamupalan jälkeen syliin ja keskimmäinen on traumatisoitunut reppujen pakkaamisesta. Tulee tuijottamaan ja kiehnäämään, kun huomaa että ihmisillä saattaa olla lähtöaikeet pidemmälle matkalle (=yksikin yö). Poissaolon jälkeen yleensä vetäytyy kauemmas alkuun, mutta pienen lepertelyn jälkeen tulee köllähtämään selälleen ja iskee silmää.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Nyt alkaa riittämään. Olen muutaman vuoden jo pähkäillyt kissan omistettavaksi ryhtymistä ja taitaa olla sen aika nyt lähellä. Näin alustavasti olen katsellut HeSyn ja Rekku Rescuen kautta kissaa/kissoja. Mietin tässä vain että miten on, kannattaako talouteen ottaa yksi vai kaksi kissaa? Olen kuullut mielipiteitä puolesta ja vastaan, jotkut sanovat että kissat ovat yksineläjiä, jotkut taas sanovat että esim. samasta poikueesta voi hyvinkin ottaa kaverukset samaan kotiin. Onkos teillä mitä mielipiteitä tähän?

Näin yksin asuvana olisi pirun mukavaa kun olisi seuraa kissasta tai kissoista, useasti kavereiden kissahotellina toimineena tekisi mieli siirtyä omaan paapottavaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
992
Nyt alkaa riittämään. Olen muutaman vuoden jo pähkäillyt kissan omistettavaksi ryhtymistä ja taitaa olla sen aika nyt lähellä. Näin alustavasti olen katsellut HeSyn ja Rekku Rescuen kautta kissaa/kissoja. Mietin tässä vain että miten on, kannattaako talouteen ottaa yksi vai kaksi kissaa? Olen kuullut mielipiteitä puolesta ja vastaan, jotkut sanovat että kissat ovat yksineläjiä, jotkut taas sanovat että esim. samasta poikueesta voi hyvinkin ottaa kaverukset samaan kotiin. Onkos teillä mitä mielipiteitä tähän?

Näin yksin asuvana olisi pirun mukavaa kun olisi seuraa kissasta tai kissoista, useasti kavereiden kissahotellina toimineena tekisi mieli siirtyä omaan paapottavaan.
Kyllähän nuo yksin pärjää, aika paljon riippuu myös luonteesta. Itse hankin toiselle kissalle kaverin ja tykkäähän nuo leikkiä. Jotain virikettä kun on esim itse poissa kotoa.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Nyt alkaa riittämään. Olen muutaman vuoden jo pähkäillyt kissan omistettavaksi ryhtymistä ja taitaa olla sen aika nyt lähellä. Näin alustavasti olen katsellut HeSyn ja Rekku Rescuen kautta kissaa/kissoja. Mietin tässä vain että miten on, kannattaako talouteen ottaa yksi vai kaksi kissaa? Olen kuullut mielipiteitä puolesta ja vastaan, jotkut sanovat että kissat ovat yksineläjiä, jotkut taas sanovat että esim. samasta poikueesta voi hyvinkin ottaa kaverukset samaan kotiin. Onkos teillä mitä mielipiteitä tähän?

Näin yksin asuvana olisi pirun mukavaa kun olisi seuraa kissasta tai kissoista, useasti kavereiden kissahotellina toimineena tekisi mieli siirtyä omaan paapottavaan.
Riippuu todella paljon kissoista. Parempi olisi, jos olisivat sellaiset jotka ovat olleet yhdessä jo aiemmin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Kiitoksia vastauksista. Hitto vie, on jotenkin vaikeaa päättää. Tahtoisi että tekisi kissalle oikein jotta tällä olisi mahdollisimman mukava olla, mutta milläs menet noilta kysymään että tahdotko siskon mukaan. Aika monessa noista Rekku Rescuen kissoissa on luovutuksen ehtona se, että nuori kissa saisi itselleen kaverin uudessa kodissa. Skidinä mulla oli kanssa pari kissaa, mutta ei silloin tullut tuommoisia ajateltua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Kiitoksia vastauksista. Hitto vie, on jotenkin vaikeaa päättää. Tahtoisi että tekisi kissalle oikein jotta tällä olisi mahdollisimman mukava olla, mutta milläs menet noilta kysymään että tahdotko siskon mukaan. Aika monessa noista Rekku Rescuen kissoissa on luovutuksen ehtona se, että nuori kissa saisi itselleen kaverin uudessa kodissa. Skidinä mulla oli kanssa pari kissaa, mutta ei silloin tullut tuommoisia ajateltua.
Tuo on paljon kissan persoonasta ja kokemuksista kiinni. Oma ~12v katti otti alle 1v pennun todella hyvin vastaan, mitä nyt sillon tällön vääntävät todella vahvasti näin parin vuoden jälkeen :D Jännitin todella paljon tuon pikkuisen ottamista mutta onneksi kaikki meni todella hyvin ja jo viikon jälkeen näki että näistä kyllä tulee kaverit. Eikös noissa suojelu-yhdistyksissä/paikoissa ole yleensä mahdollisuus palauttaa, jos kissat ei vaan kerta kaikkiaan siedä toisiaan? Omassa tapauksessa sanoisin että riski kannatti kyllä ihan täysin ja molempien elämä on nyt paljon vilkkaampaa ja virikkeellisempää kuin mitä ois ainoina kissoina.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Ei näitä voi tietää kokeilematta. Mutta onnea Sivustakatsojalle mirrien kanssa. :tup:

Itsekin ottaisin, jos elämäntilanne sallisi. Monta ryökalettä. :sori:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 692
Täälläkin muistaakseni puitujen tapahtumien vuoksi jouduin luopumaan keväällä Oni-neidistä (asuu nyt siis pysyvästi muualla).
Tänään taloon tuli kuitenkin uusi, vielä nimeämätön tulokas. Valitsi myös sopivan paikan paljastaakseen että olen unohtanut imuroida sängyn alta :D
Taitaa olla myös eka kuva minkä otin Nokia 8:lla
IMG_20170909_164459.jpg
 

KpaL

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
457
Jassoo. Vaimo täytti 30 ja vastasin vuosia jatkuneeseen kinuamiseen. Hommaillaan nyt sitten talouteen kolmas kissa. Oikeestaan ihan mielenkiinnolla odotan miten nämä pari noin kymmenvuotiasta maatiais akkaa ja vajaa 6 vuotias chihuahua pentuun suhtautuu. Luvassa varmaan videon arvoista materiaalia.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 353
Jassoo. Vaimo täytti 30 ja vastasin vuosia jatkuneeseen kinuamiseen. Hommaillaan nyt sitten talouteen kolmas kissa. Oikeestaan ihan mielenkiinnolla odotan miten nämä pari noin kymmenvuotiasta maatiais akkaa ja vajaa 6 vuotias chihuahua pentuun suhtautuu. Luvassa varmaan videon arvoista materiaalia.
Kyllähän elukat pentuun paremmin suhtautuu kuin vanhempaan uuteen tulokkaaseen.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Nimenomaan, jos kissa tai koira on ns. tervepäinen, niin kaikki menee hyvin. Osaavat siis suhtautua pentuun oikein. Mutta toki pientä sihinää ja suhinaa voi parin päivän ajan kuulua.

Ja yleensä kannattaa nimenomaan vanhoja asukkeja huomioida, niin ei ole aihettaa heittäytyä mustasukkaiseksi. Jos pentu ei ole superarka, niin pentu pärjää ihan itsestään. Wanhat tarvitsevat joskus vakuutteluja, että ovat ihan yhtä rakkaita kuin ennenkin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Mää seuraan tätä yhtä 'kommunistinatsi' tyyppiä YouTubessa, ja sillä sattuu olemaan söpö kissa, jonka se löysi vähä aikaa sitten:

 
Viimeksi muokattu:

KpaL

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
457
Juu hyvinhän nuo tytöt otti tuon koirankin porukkaan. :)
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Nonniin! Otin itseäni niskasta ja kävin HeSYltä varaamassa kaksi kattia uuteen kotiin, perjantaina olisi haku. Tämmöiset vuoden vanhat pojanryökäleet löysivät omistajansa. En ole kyllä hetkeen kokenut tämmöistä lapsenomaista odottamista, heh. Nyt ei muuta kuin hiekkoja ja muita hakemaan eläinkaupasta kisujen tuloa varten.


 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
@Sivustakatsoja

Herranjestas että on komeat poitsut, mustavalkoinen (ylempi kuva) muistuttaa meidän nuorempaa, ja hän on sentään maailman kaunein. ;) On vähän tuollaista puolipitkäkarvaa? Ja komea on siis toinenkin. Kauniita ovat.

Upea asia että otat ilmeisesti jo aiemminkin toistensa seurassa olleet kissat, todella hieno asia ettei kattikaveruus lopu. Tärkeä asia. Mä voin jo kaiken lirkuttaneena myöntää ääneen että minua liikuttaa oikeasti tosi paljon. Ihana (jep, ihana) asia!

Paljon onnea uudelle perheelle, toivottavasti tästä alkaa vähintään yli 10 vuotinen mukava yhteiselo.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
@Sivustakatsoja

Herranjestas että on komeat poitsut, mustavalkoinen (ylempi kuva) muistuttaa meidän nuorempaa, ja hän on sentään maailman kaunein. ;) On vähän tuollaista puolipitkäkarvaa? Ja komea on siis toinenkin. Kauniita ovat.

Upea asia että otat ilmeisesti jo aiemminkin toistensa seurassa olleet kissat, todella hieno asia ettei kattikaveruus lopu. Tärkeä asia. Mä voin jo kaiken lirkuttaneena myöntää ääneen että minua liikuttaa oikeasti tosi paljon. Ihana (jep, ihana) asia!

Paljon onnea uudelle perheelle, toivottavasti tästä alkaa vähintään yli 10 vuotinen mukava yhteiselo.
Kiitos mukavista sanoista :)

Kissapojat tosiaan ovat veljeksiä, HeSYltä toivottiin että pojat myös lähtisivät yhdessä, joten eipä tuossa kauaa tarvinnut miettiä päätöstä. Pieni stressi itsellä nyt kun alkanut hankkimaan tarvikkeita, noita pelkkiä kuivaruokiahan on niin maan helkkaristi mistä valita kisuille! Olisi varmaan fiksuinta mennä eläinkauppaan hattu kourassa ja kuunnella myyjien suosituksia? Pahvilaatikoita olen jo saanut haalittua kasaan leikkipaikoiksi, voi olla että tulee aika toimelias viikonloppu!
 

KpaL

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
457
Meillä nuo kissat ja koira syö canaganin raksuja kun ne on viljattomia. Sit myös samalta merkiltä löytyy märkäruokia. Melkeen kaikissa nappuloissa on hirvee määrä viljaa täytteenä halvan hinnan takia. Se ei vaan noiden ruokavalioon kuulu. Toki niitä viljattomia on muitakin. Meillä nuo sattuu noista kananmakusista tykkäämään.

Toisella kissalla menee vatta viljasta aivan ruikulille ja koira saa tassuihin hiivatulehduksen ja kainaloon ihottumaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 936
Taitaa olla juoksuaika meneillään? Ei mitään mukavaa kuunneltavaa varsinkaan yöllä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
535
Ei Rane osaa maukua :)
Se pitää muutenkin tuollaista ulvomista

Tuo sitä kun se haluaisi mennä pihalle.
Käydään silloin tällöin valjaissa pihalla, mut just tuolloin en halunnut lähteä ja Ranen mielipiteen kuulette

Maine Coonia kun ei saa leikata ennen 1,5v niin pitää vaan kestää.
Onneksi ei merkkaile vaikka olisikin tosiaan juoksuaikaa
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 337
Aikamoista! Jää omat kissat kakkoseksi, vaikka vanhin on oppinut postilaatikon rämpyttämisen, ja mennyt opettamaan sen nuorimmalle, kun pitäisi päästä rappukäytävään. Nuorin viihtyy rappukäytävässä n.10sek, mutta pitää kuitenkin mielistellä vanhempaa ja tehdä kuten vanhempi tekee.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 936
Kerran oma kissa oli merkannut minun lenkkarit yön aikana.

Huomasin kammottavan hajun leijailevan lenkkareista vasta työpaikalla kun olin vaihtamassa niitä sisäkenkiin.

Ei siinä auttanut muu kuin laittaa haisevat kengät tiiviisti muovipussiin ja mennä koko työpäivä sekä vielä kotimatkakin samoilla sisäkäytössä olleilla krokseilla ilman sukkia kotiin.

Muistaakseni lenkkarit oli vielä jonkun aikaa normaalissa käytössä kun pyöräytin ne kuuman pesuohjelman läpi pesukoneessa.

Yhdet suht' kalliit Eccon nahkaiset kävelykengät joissa oli nahkainen pohja, eivät selvinneet kissan merkkaamisesta, sillä ei niitä voinut mitenkään vesipestä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Nonniin! Otin itseäni niskasta ja kävin HeSYltä varaamassa kaksi kattia uuteen kotiin, perjantaina olisi haku. Tämmöiset vuoden vanhat pojanryökäleet löysivät omistajansa. En ole kyllä hetkeen kokenut tämmöistä lapsenomaista odottamista, heh. Nyt ei muuta kuin hiekkoja ja muita hakemaan eläinkaupasta kisujen tuloa varten.


Parasta pultata kaikki kukkaruukut sun muut kiinni jo valmiiksi. Mirreillä on melkoinen tapa tehdä kokeiluja painovoiman vaikutuksista. :D Ja jos ei löydy raapimispuuta, niin mirreille käy kyllä se isoäidin perintösohva korvikkeeksi varsin mainiosti. :tup:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Hyviä huomioita. Jos tosiaan ei kissoista ole pahemmin kokemusta, niin esim. niinkin yksinkertainen asia kuin kuinka paljon pitää/saa tuuletusikkunaa auki, kannattaa asiaan perehtyä. Muuten kisu on kohta joko löytöeläintalossa tai muuta pahempaakin.

Itse opin ikkuna-asian ensimmäisen ja myöhemmin naimisissa toisen kissan kanssa. Vähän liian auki jäänyt ikkuna aiheutti sen, että kissaparka seikkaili kaltevalla laudalla korkeuksista. Onneksi saimme kiinni ennen kuin kävi pahoin. Toinen tilanne sama juttu eri kissan kanssa, silloin elämääni oli tullut uusi ihminen, joka ei ollut oikein ottanut tosissaan varoituksiani.

Ja näitä mietittäviä asioita riittää. Jos arvelet ettei nyt tuo asia kiinnosta, tai ettei nyt kissa tuonne pääse/mahdu niin olet helposti väärässä.

Tarkoitan, että kissat erittäin viisaina eläiminä asettavat meille ihmisille haasteita: voisiko se meidän Mirre muka mahtua tuosta/syödä noita tuossa/purra muka noita/oksentaa jatkojohtoon/seikkailla muka tuolla? Oikea vastaus on: kyllä voisi.

Kannattaa siis tehdä asunnosta turvallinen. Vaatii vähän miettimistä ja vaivaa, ei mitään liian vaikeaa. On parempi katsoa kuin katua. Se on meidän ihmisten tehtävä lopulta kuitenkin.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Tarkoitan, että kissat erittäin viisaina eläiminä asettavat meille ihmisille haasteita: voisiko se meidän Mirre muka mahtua tuosta/syödä noita tuossa/purra muka noita/oksentaa jatkojohtoon/seikkailla muka tuolla? Oikea vastaus on: kyllä voisi.
Juuh. Ja jos on ajatus, että "ei kait se mirri nyt tuonne halua mennä", niin kyllä haluaa. Mitä hankalampi loukko, sen vetävämpi se tuntuu olevan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 996
Viestejä
4 247 113
Jäsenet
71 267
Uusin jäsen
Mokkamaster

Hinta.fi

Ylös Bottom