Hellyyttä, leikkiä tms jos sellaisesta pitää ja jaksaa?
Mun pitäisi julkaista kuva, miten tukalan tilan kestän joka päivä, kun toiselle kisulle tulee hellyyden puuska, jolloin on päästävä - ihan sama mikä on mulla kesken, jos vain istun tai makaan - syliin tamppaamaan. Tämä reppana on ihan liian pienenä erotettu emostaan syystä tai toisesta, ja syliin tullaan 10-20 minuutiksi tamppaamaan. Silmät puolitangossa kissa on transsissa.
Kun olin sairaalassa pitkään, kissa ei päästänyt minua silmistä pariin päivään ja sylireissut saattoivat mukaan tulleisiin nukkumisineen kestää tunnin kaksi.
Niin samainen kissa tykkää läheisyydestä muutenkin, toki hänen ehdoillaan. Mutta yleensä ilostuu kun jaloissa pörrätessä koppaan syliin pusuteltavaksi, pör pör. Tai sitten on pari lempparilelua, joiden esiin ottaminen saa kissan intona syöksymään paikalle (lelut ovat piilossa turvallisuussyistä, ettei purtaessa irtoisi mitään, kun on kova kissa repimään kaikkea).
Vanhemmalle kissalle taas vieressä nukkuminen on tärkeää. Siitä on kieltämättä monenlaista haittaakin, mutta yleensä se onnistuu n. lähes joka yö. Hänellä myös lempparilelunsa millä leikkiminen ei vaan riitä, leikittäjä (ainakin allekirjoittanut) väsyy nopeammin. Sylikissa ei ole sitten ollenkaan, ja eikä oikein pidä kuin pään seudun silityksestä, mutta rakastaa olla vaikka sohvalla vieressä ja siitä että samalla silitetään todella rauhallisesti korvan takaa ja pään päältä. Usein tykkää vielä katsella juuri häntä varten pitäen talteen otettamiani luonto-ohjelmia (Avaraa luontoa jne. missä on vaikka lintuja, oravia tms mielenkiintoisia ja oman kokoluokan menijöitä). Siis tämä ei ole sitten vitsi, hänellä on oma kansio jonne luonto-ohjelmia menee ja kissa todella katsoo silmä kovana jos on sopivia vilistelijöitä (äänet on tärkeitä saamaan huomion). On entinen "navettakissa" kuulemma, niin ehkä pikkuelikot kiinnostaa tuota "tavallista" kisua enemmän (esim. urbaania Helsingin Kallioon hylättyä nuorempaa ei telkku kiinnosta, paitsi ihan pentuna katseli vähän Kiira Korven taitoluistelua
).
Pahoitteluni taas "avautumisesta", mutta jos olisi jotain muuta herkkujen sijaan, josta Emppu pitäisi/kaipaisi, niin sellaista pikkuiselle jos mahd. Idea siis se että jos toisen ja omaakin oloa voisi helpottaa jotenkin.