Menee kyllä täysin pohja peliltä tuon kanssa. Mitä enemmän tajuaa pelin armottomuutta, sitä enemmän se muokkaa omaa pelitapaa erilaiseksi. Jos pystyis tuosta vain tallentelemaan, niin voi painella miten haluaa.
Yleensä peleissä haluaa tallentaa aina, mutta tässä en haluais tallennusta missään välissä automaattisesti. Vain nukkumalla ja viinalla, ei muutoin.
Kyllä siellä linnassa missä oltiin alussa jumissa pysty myymään varastettua kamaa ilman ongelmia, ja tais tulla jossain väliteksteissä että myllärit ostaa mitä vaan kyselemättä.
Samaa mieltä @omenanraato, yleensä haluan, että on tallennus on "vapaa", mutta tässä se ei oikein sovi. Immersio paranee kun kaikki tekeminen tallentuu tarinaksi.
Kyllä siellä linnassa missä oltiin alussa jumissa pysty myymään varastettua kamaa ilman ongelmia, ja tais tulla jossain väliteksteissä että myllärit ostaa mitä vaan kyselemättä.
Tuli eilen pelattua semmoset 3 tuntia yhdeltä istumalta PC:llä ja kyllähän tuo on maistunu En kertaakaan kuollut kuin vasta siinnä ns. alkutekstejä edeltävässä kohdassa. Varmaankin juuri tuo että ei voi joka välissä tallentaa vaikuttaa siihen että ei ihan joka vastaantulijaa lyö turpaan Taistelukin on mukavan vaikeaa ja saa oikeasti miettiä miten lähtee lyömään vastustajaa ilma että itseltä lähtee henki.
edit
Ja isompia bugeja ei ole tullut vastaan joitain grafiikka bugeja lukuunottamatta, mutta yksissä tikkaissa meinasi jäädä jumiin ja siinnä meinasi jo kylmä hiki tulla että pitääkö loadata peli uudestaan Onneksi ei tarvinnut
Tuo rajoitettu tallennus on toisaalta hyvä juttu, mutta toisaalta huono: jos ei ole paljoa aikaa pelata tai peli kaatuu kesken pitkän questin. Siksi itse ainakin harkitsen tuota tallennusmodia.
Rajoitettu tallennus ja buginen peli on aika hermoja raastava yhdistelmä. En muutenkaan ymmärrä rajoitettua tallennusta, eihän kukaan pakota tallentamaan jos ei halua?
Tekisi mieli testata peliä, mutta en edes viitsi yrittää nykyisellä näyttiksellä. Eikä näyttisten hintatilanne oikein innosta päivittämään.
Rajoitettu tallennus ja buginen peli on aika hermoja raastava yhdistelmä. En muutenkaan ymmärrä rajoitettua tallennusta, eihän kukaan pakota tallentamaan jos ei halua?
Tekisi mieli testata peliä, mutta en edes viitsi yrittää nykyisellä näyttiksellä. Eikä näyttisten hintatilanne oikein innosta päivittämään.
Maailma ei missään nimessä ole tyhjä. Mutta jos vertaat Oblivioniin ja Skyrimiin missä 50 metrin välein on joku geneerinen luola ja 20m välein susi repimässä persettä niin onhan se siihen nähden tyhjä. Ei 1400 luvun maaseutu ollut mitään metropolialuetta. Toki esimerkiksi NPC:iden määrään vaikuttaa myös muut tekniset rajoittavat tekijät.
Ainakin Steamissä käyttäjien arvostelut on surkuhupaisaa luettavaa. Jengi on tyyliin 2-3 tuntia pelannu ja sen perusteella ovat jo antamassa lopullisia "syväluotaavia" arvioita pelistä.
Huomasin saman eilen selatessani KCD:ta Steam kaupan puolella. Julkaisusta muutamia tunteja ja huonolla englannilla sekä kirjoitusasulla varustettuja meemiarvosteluja täynnä joissa haukutaan peliä. Harmillista sinäänsä että kokonaisarvosana kusee tämmöistä hätähousujen takia.
Minusta tämä on hyvä asia koska se saa pelaajan elämään valintojensa kanssa. Ota huomioon että tässä pelissä ei ole paha asia jos quest menee pieleen tai suoritat sen eri tavalla. Itseäni harmittaa vain jos joku bugaa tai joudut linnaan 30min pelaamisen jälkeen eikä autosavea ole. Pelastajan snapseja en ole käyttänyt vielä kertaakaan.
Tämä pisti itseänikin silmään. Ensimmäisen tunnin sisällä annetaan yksi miekkailututoriaali (jos siihen haluaa osallistua, ei pakko) mutta eipä se paljoa avaa.
Voisi jopa ajatella että kyse on huonosta pelisuunnittelusta. Ylipäänsä sepän poikana oleminen hankaloittaa mielestäni tarinan kerrontaa huomattavasti. Mitäpä jos protagonisti olisikin ollut jonkun aatelisen aseenkantaja?
Olisi ollut huomattavasti helpompi siirtyä miekkailuun ym mekaniikkoihin heti pelin alussa sekä tarina olisi ollut mielestäni uskottavampi.
Tämä hidas pelin aloitus on ongelma etenkin hätähousuille ja lapsille/mieslapsille jotka eivät ymmärrä että Henry on kokematon nulikka pelin alussa ja siksi känninen Kunesh vetää turpaan tuhannen orjan voimalla kun itse ei osaa mitään.
Ainankin pelin alussa ota mukaan kaikki mikä irtoaa ja varasta (venaile että saat myytyä eteenpäin). Itselläni 6h takana ja noin 300 groschenia (ei kuuhun mennä).
Itselleni ei ole tullut vastaan tehtävää missä olisi pakko ryhtyä roistoksi.
Voihan myllärin perseilyistäkin kieltäytyä.
Hauska oli katsella Twitchissä pelaajien lukonmurtamista kun eivät tajunneet sitten millään että miten se homma toimii (vaikka lukivat ohjeita). Luulisin että tämä saattaisi olla helpompaa padilla?
Tuntuu että KCD:lle sallitaan enemmän bugeja ja ongelmia mitä muilla vastaavan laajuisille isojen studioiden julkaisuille.
Selkeästi tässä on semmoista fanikulttuuria mukana jo heti alusta asti.
Mikä ei sinäänsä ole väärin, mutta rikkinäinen peli on rikkinäinen ja kaikkien pitäisi se tunnustaa.
Tämmöinen määrä kuraa jossain Bethesdan julkaisussa olisi ollut mieletön katastrofi. Onneksi mitään kunnon gamebreakereita ei ole tullut vastaan, ainoastaan se yksi pelin kaatuminen mistä mainitsin aiemmin. Muutamia kertoja meinannut jääädä jumiin portaisiin ja tikkaisiin.
Faktahan on että nyt meidän täytyy vain odotella Crowbcatin (tekee epäonnistuneista peleistä ja julkaisuista hauskoja kollaaseja YouTubessa) videota KCD:sta, se nimittäin tulee
Täällä mennään hiiri/näppäimistö kombolla. Voisihan tuota padillakin koittaa mutta pääsääntöisesti en pidä padilla pelaamisesta ollenkaan. Tiirikointi ja taistelu voisi sujua padilla ehkä jopa paremmin pelin omalaatuisten mekaniikkojen takia.
Juurikin näin.
Peli on vaikea, hidastempoinen, realistinen, hyvä tarinankerronta, ei gorea, vähän panohommia ja alkoholia. Siinäpä niitä asioita mistä aikuiset tykkää.
Melkoisesti sai kurtistella kulmiaan kun seurasi Twitch streamaajien chattiä. Esiteinit ja pennut huutelevat tyhmyyksiä eivätkä ymmärrä miksi joka kulman takana ei ole tappelua.
Parhaita itkun aiheita oli että kun pelissä ei ole vuodenaikoja...
Kun streamaaja koitti saada pelissä seksiä lapset kommentoi SEX HER, fuck her in the mouth.
Sitten kun sitä seksiä ei saanutkaan joka toinen kommentti oli CUCKED, friendzoned.
Itseasiassa tapella ei tarvitse ollenkaan. Edes paskaa ei tarvitse linkoa sakemannin seinään. Edes Kuneshin luona ei tarvitse nähdäkseni käydä. Menet suoraan Biancan luo baariin, saat muutamat Savior Schnappsit, myyt yhden, ostat kamat, isukin luo.
Tämä on juurikin hienoa tässä pelissä, voit tehdä asiat niin eri tavalla tai et ollenkaan.
Olen osittain eri mieltä. Syväluotaavia analyysejä ei voi tehdä, mutta kyllä useimmista peleistä osaa helposti 4 tunnin perusteella ja paljon nopeamminkin sanoa, pitääkö niistä ka niiden perusmekaniikoista vai ei. Jos sitä hyvää peliä pitää kaivaa reilusti kauemmin, jokin on jo hyvin pahasti pielessä. Monesta pelistä voi toki löytää paljonkin lisää syvyyttä tai mielenkiintoa jatkamalla pidempään, mutta siinä ei pitäisi olla mitään väärää, jos toteaa jo aikaisemmin ettei pelistä pidä.
Ihan sama asia kuin ihmiset, jotka kitisevät että peli pitäisi pelata loppuun ennen kuin voi arvostella. Olenkohan nähnyt vielä yhtäkään peliä, jossa pelin loppu olisi jotenkin maagisesti muuttanut minut pitämään pelistä jota siihen asti olen pitänyt heikkona esityksenä? En ainakaan muista. Yleensä lopetukset ovat lähinnä laskeneet pelien arvoa silmissäni entisestään, koska ne ovat olleet antiklimaattisia, viimeistelemättömiä tai pitkitettyjä.
Et sä voi sanoa kovin pitkälle pelistä 2-3h jälkeen minkä "tutoriaali" kestää sen 5h. Tuo alku on omasta mielestä helvetin hyvä, paljon videoita ja dialogeja missä keskustellaan eri asioista mitkä liittyy pelin maailmaan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin ja itse ainakin yritän oppia niistä mahdollisimman paljon ettei tule sitä turhautumista myöhemmin. Näin 4h perusteella tykkään ja ei yhtään kaduta ennakkoon osto, taistelut on vaikeita mutta vielä en ole sitä edes päässyt kunnolla treenaamaan.
Kyllä mä olen monessa pelissä alussa ollut että jumalauta kun on hyvä mutta kun pelannut pidemmälle niin "uninstall" kun toistaa itseään koko ajan, eli ihan siinäkin mielessä tälläisiä pelejä pitäisi pelata pidemälle ennen kuin aletaan antamaan viimeisiä mielipiteitä.
- En ole koskaan ymmärtänyt, mistä kauppiaat tietävät tavaran olevan varastettu. Henkilökohtaiset nimetyt esineet ja jonkun faction haarniskat joo, mutta miten ne tunnistavat random miekat, nuolet, ruoat, yms?
Eli voiko pöllittyä kamaa myydä ja millä edellytyksillä? Tunnistaako joku jos käyttä varastettua miekkaa? En kyllä edelleenkään ymmärrä kuinka se olisi mahdollista, jos realismia haetaan. Mutta joo, ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Testasin tuota nyt siten, että metässä tapoin kulkijan, jonka vaatteet puin koska omat oli riekaleina. Inventoryssä tavarat näkyi varastettuna
Kaupungissa näytin noillakin vaatteilla kerjäläiseltä, joten vartijat pysäytti mut, ei löytynyt mitään.
Sit katsoin inventoryyn, niin tavarat ei ole merkattu varastetuiksi, eli niitä ei tunnisteta tuolla.
Rajoitettu tallennus ja buginen peli on aika hermoja raastava yhdistelmä. En muutenkaan ymmärrä rajoitettua tallennusta, eihän kukaan pakota tallentamaan jos ei halua?
Tekisi mieli testata peliä, mutta en edes viitsi yrittää nykyisellä näyttiksellä. Eikä näyttisten hintatilanne oikein innosta päivittämään.
Minusta tämä on hyvä asia koska se saa pelaajan elämään valintojensa kanssa. Ota huomioon että tässä pelissä ei ole paha asia jos quest menee pieleen tai suoritat sen eri tavalla. Itseäni harmittaa vain jos joku bugaa tai joudut linnaan 30min pelaamisen jälkeen eikä autosavea ole. Pelastajan snapseja en ole käyttänyt vielä kertaakaan.
Joo, bugit on eri asia jos sattuu kohdalle, mutta itsekin pakko myöntää että tykkään enemmän tuosta, ettei voi tallentaa ihan jatkuvasti. VAIKKA sitä ei toki tarvitsekaan käyttää niin kummasti se käsi hakeutuu sinne F5 kohdalle heti kun on taikasieni poimittu tai joku villisika tapettu.
Pidempään oikeastaan toivonutkin että erityisesti RPG-tyylisissä peleissä olisi jokin "semi-hardcore"-moodi - edes optiona - joka rajoittaisi tallentamista, kun vaikein vaikeustasokin muuttuu melko helpoksi kun pystyy jokaisen haastavan tilanteen selvittämään kokeilun sekä toiston avulla, eikä niinkään funtsimaan miten oikeasti kannattaisi tehdä. Parasta on juuri se, että jokin moka vaikuttaa pelin edetessä jollakin tietyllä tavalla.
Tuntuu että KCD:lle sallitaan enemmän bugeja ja ongelmia mitä muilla vastaavan laajuisille isojen studioiden julkaisuille.
Selkeästi tässä on semmoista fanikulttuuria mukana jo heti alusta asti.
Mikä ei sinäänsä ole väärin, mutta rikkinäinen peli on rikkinäinen ja kaikkien pitäisi se tunnistaa.
Tämmöinen määrä kuraa jossain Bethesdan julkaisussa olisi ollut mieletön katastrofi. Onneksi mitään kunnon gamebreakereita ei ole tullut vastaan, ainoastaan se yksi pelin kaatuminen mistä mainitsin aiemmin. Muutamia kertoja meinannut jääädä jumiin portaisiin ja tikkaisiin.
Faktahan on että nyt meidän täytyy vain odotella Crowbcatin (tekee epäonnistuneista peleistä ja julkaisuista hauskoja kollaaseja YouTubessa) videota KCD:sta, se nimittäin tulee
Itse vasta eilen illalla latasin pelin ja mietityttää odottaisiko ensimmäistä patchia suosiolla vai alkaisiko vaan pelaamaan, ei tässä tosin mikään kamala kiirus ole kun muutakin tekemistä paljon. Sinällään jos gamebreakereita ei ole niin ei teoriassa haittaa, mutta ottaa päähän jos jää jokin pussukka saamatta esim. portaiden bugaamisen takia niin sitten jää kaivelemaan, jos siellä olisikin ollut joku SUPERÜBERMASTERmace tai jokin vastaava (no todennäköisesti siellä on jokin kikkare jolla ei ole mitään arvoa, mutta silti).
Meinasin kyllä tuolla Xbox Elite Controllerilla alkaa pelaamaan, jotenkin näppis+hiiri tuntuu oudolta tämmöisissä, kun Witcherit ja Skyrimit sun muut hakannut padilla.
Ah, mulla menny dialogi ohi, olin jotenkin siinä uskossa että pelissä ollaan Unkarissa.
No enihuu, pelidialogi vaikka tsekiksi sitten mieluummin kuin englanniksi..
Ah, mulla menny dialogi ohi, olin jotenkin siinä uskossa että pelissä ollaan Unkarissa.
No enihuu, pelidialogi vaikka tsekiksi sitten mieluummin kuin englanniksi..
Testasin tuota nyt siten, että metässä tapoin kulkijan, jonka vaatteet puin koska omat oli riekaleina. Inventoryssä tavarat näkyi varastettuna
Kaupungissa näytin noillakin vaatteilla kerjäläiseltä, joten vartijat pysäytti mut, ei löytynyt mitään.
Sit katsoin inventoryyn, niin tavarat ei ole merkattu varastetuiksi, eli niitä ei tunnisteta tuolla.
Ehkä se on vain itselle merkki ettei noi vaatteet ole oikeasti sun? Kyllä minäkin otin hopea astioita ja vaikka mitä irtaimistoa sieltä linnasta ja myin sille kauppiaalle ilman mitään ongelmia, toki hetki sen jälkeen kaikki rahat oli taas pois kun tulee banditit kimppuun.
Meillä samat, useampi minuutti vierähti yksinkertaisessa nyrkkitappelussa. Blokkiminen kyllä suuri mysteeri, mutta onneksi se vissiin opetetaan vielä.
Onneksi äiti paikkasi matsin jälkeen, niin ei ihan paskana ollut kun lähti miekkatutoriaaliin.
Ai pelissä ei siis ole bugeja?
Voisitko hieman avata minkä vuoksi vapaan tallennuksen pois jättäminen on hyvä asia? Ei kai sitä ole pakko käyttää, vai oletko niin heikkoluonteinen että et pysty olemaan tallentamatta?
Ai pelissä ei siis ole bugeja?
Voisitko hieman avata minkä vuoksi vapaan tallennuksen pois jättäminen on hyvä asia? Ei kai sitä ole pakko käyttää, vai oletko niin heikkoluonteinen että et pysty olemaan tallentamatta?
Haloo nyt sä kohdistat sen heikko luontosen yhteen ihmiseen vaikka tätä pelaa muutama muu nakuttaja jotka pärisee es päissä.
E: perustelut on tullu oikeesti jo monta kertaa julki.
Mut sanotaan vaikka realistinen ja virheillä on hintassa ja jos haluut peruutta virheen nii silläkin on hintassa.
Ai pelissä ei siis ole bugeja?
Voisitko hieman avata minkä vuoksi vapaan tallennuksen pois jättäminen on hyvä asia? Ei kai sitä ole pakko käyttää, vai oletko niin heikkoluonteinen että et pysty olemaan tallentamatta?
No sen 4h mitä olen pelannut en ole yhtään peliä kaatavaa pugia löytänyt.
Edelleen vapaa tallennus ei toimi pelissä missä sun tekeminen vaikuttaa ympäristöön koska jos jokin päätös ei miellytä voit ottaa yhden tai kaksi tallennusta taaksepäin ja muuttaa jo tekemääsi valintaa.
Saatikka kun pelissä on tiirikointia ym. tarkkuutta vaativaa hippailua niin vapaan tallennuksen kanssa senkus menet, jos jäät kiinni niin äkkiä "load game" ja uudestaan ilman kiinni jäämisen pelkoa. Sitä varten tuolla on elävä maailma ja rangaistukset tuollaisesta käytöksestä joiden seuraukset näkyy sitten loppu pelin ajan ja pistää miettimään että kannattaako tämä oikeasti.
Mulla on tällä hetkellä tallennus viinapulloja 4kpl, yhtään ei ole tarvinnut käyttää, mene nukkumaan niin peli tallentaa, kuinka vaikeaa?
Niin juu unkarilaisista, se pääpahis Sigismund on nimenomaan Unkarin kunkku, joka on tullut riehumaan Böömin (Pyhä saksalais*-roomalainen keisarikunta) puolelle. *Ilmeisesti suomeksi käytetään tuota saksalaista nimessä, englanniksi Holy Roman Empire?
Miekkailusta alkaa päästä jo kärryille, aika kuumottava kähinä olin kahden bandiitin kanssa metässä, isku- ja blokkikomboja vaihdettiin kiivaaseen tahtiin ja meno oli aika filmaattista. Kylmäsin kummankin suorilta käsiltä, itseen vain lievästi lämää. Siinä oli jo saavutuksen makua. Tykkään
Toi on sapuskojen kanssa jännä pikku detalji, että ne vanhenevat ja menevät pahaksi. Ruokia ei raakana varsinkaan voi säilyttää ikuisesti, vaan pitää vähän kattoa mitä suuhunsa mättää, jos ei halua myrkytystä tai ripalia(?) Ja kandee keittää myös.
Kamojen kanssa on tullut vähän semmoista ongelmaa, että ei jaksa kaikkea mukana kantaa kun meno hyytyy. Tämä oli siis ongelma siihen saakka, kun tajusin, että niitä kamoja voi siirtää hevoselle kantoon, vaikkei heppa ole just metrin päässä...
Nyt kun malttais kaikkien kamojen kanssa kaupunnii palata myymään ja ostamaan parempaa kuosia, että leiditkin tykkää...
Ai juu, semmonen bugi PS4:lla tuli, että sen yhden ritarin puheita ei kuullu oikein ollenkaan, meni ihan hiljaselle sen äänet, kun se ratsasti hepalla. Muuten kyllä kuulu äänet ja oma puhe. Onneksi puheet näky myös tekstinä, niin ei menny ihan ohi. Ja se ääni palautu sitten leirissä takas. Koitin ronata ääniasetuksia tuossa välillä, mutta ei ollu mitään apua.
Hassu juttu muuten
Ettin sitä Gingeriä miilunpolttajien luota, niin yhdellä polulla on kaksi kertaa samassa kohtaa pötköttäny raato. Ekalla kerralla oli nainen verissään ja menin tietysti luuttaan sitä, niin paikalla ilmesty vanha nainen, joka rupes syyttään murhasta mutta pötki sitten karkuun kun puhumalla käänsin epäilyt siihen itseensä. Annoin mennä kun oli tehtävä kesken.
Tulin sitte myöhemmin samaan kohtaan, niin eikös siinä ollu toinen raato (mies) ja nyt se vanha akka oli pöyhimässä sen kamoja. Sama homma, akka karkuun kun syytin murhasta. Nyt läksin hevosella perään mutta se pirun akka juoksee kun joku nandi-heimolainen, ei tunnu väsyvän millään. Se paino varmaan pari kilometriä karkuun, vaikka koitin ratsastaa yli, tökkiä miekalla. Mutta eukko vaan juoksee. Kyllästyin jahtaamaan sitä, koska taasen tehtävä kesken. Kolmannen kerran jos näkyy vielä niin lasetan nuolella läpi. Tai pitäskö jollekin seriffille tuosta kertoa? Mitään tehtävää siitä ei ole syntyny. Voi toki luuttia ne raadotkin itse. Mistä tuli mieleeni, että...
... siis vaatteet ja ruoka on yllättävän kallista, niin ei saa antaa mennä haaskuun. Veriset ja likaset kledjut voi kai pesettää ja samalla käydä huorissa?
Kyllä pitäisi. Itellä on 1060 6gb ja i5 3570 kellotettuna 4.0Ggz. Ja ramia 8gb. Niin ihan hyvin toimii. Kaupungeissa laskee välillä johonkin 40-50fps väliin mutta muuten on koko ajan 60fps. Pelaan itsekkin 1080p. Ja peli vaikuttaa kyllä hyvältä noin 3h pelailun jälkeen.
Kyllä pitäisi. Itellä on 1060 6gb ja i5 3570 kellotettuna 4.0Ggz. Ja ramia 8gb. Niin ihan hyvin toimii. Kaupungeissa laskee välillä johonkin 40-50fps väliin mutta muuten on koko ajan 60fps. Pelaan itsekkin 1080p. Ja peli vaikuttaa kyllä hyvältä noin 3h pelailun jälkeen.
Pientä optimisointia varmaan luvassa, ihmeen paljon droppailee fps. Kaikki maksimilla 980Ti/4690K/16Gb/SSD.
Keskimäärin ollu 40fps mutta pariin kertaan dipannu jopa 20fps tienoille..
Miekkailusta alkaa päästä jo kärryille, aika kuumottava kähinä olin kahden bandiitin kanssa metässä, isku- ja blokkikomboja vaihdettiin kiivaaseen tahtiin ja meno oli aika filmaattista. Kylmäsin kummankin suorilta käsiltä, itseen vain lievästi lämää. Siinä oli jo saavutuksen makua. Tykkään
Toi on sapuskojen kanssa jännä pikku detalji, että ne vanhenevat ja menevät pahaksi. Ruokia ei raakana varsinkaan voi säilyttää ikuisesti, vaan pitää vähän kattoa mitä suuhunsa mättää, jos ei halua myrkytystä tai ripalia(?) Ja kandee keittää myös.
Kamojen kanssa on tullut vähän semmoista ongelmaa, että ei jaksa kaikkea mukana kantaa kun meno hyytyy. Tämä oli siis ongelma siihen saakka, kun tajusin, että niitä kamoja voi siirtää hevoselle kantoon, vaikkei heppa ole just metrin päässä...
Nyt kun malttais kaikkien kamojen kanssa kaupunnii palata myymään ja ostamaan parempaa kuosia, että leiditkin tykkää...
... siis vaatteet ja ruoka on yllättävän kallista, niin ei saa antaa mennä haaskuun. Veriset ja likaset kledjut voi kai pesettää ja samalla käydä huorissa?
Itsekin totesin, että kun osaat blokata, niin taistelut voittaa lähes itsestään. Keskittyminen siis täysillä puolustukseen.
Tavaroista sen verran, että olethan sieltä perkseistä avannut kyvyn kantaa enemmän tavaraa? Ei mulla niin kauheasti ole ongelmaa sen kanssa tuon jälkeen ollut. Toki siltikin hepalle laitan osan kamoista.
Vaatteissa on se ongelma, että kaikki varastetut on huonossa kunnossa, korjaukset maksaa hulluna..olen aina muiden silmissä kerjäläinen. Ne tiedän miten putsataan siellä kylpylässä, mutta räätälin täytyis kyl korjatakin ne ensin.
Mut miten verinen miekka puhdistetaan?
PS. Se nainen:
Mä löysin kans ruumiin, valitti murhaajaksi. Selitin olevan ison herran palveluksessa ja se usko sen. Olin kyllä lootannut just ruumiin. Sit sanoin et mee ilmottaa kaupunkiin murhasta. Sit se käppäili rauhassa pois. Hienon erilainen tarinavaihtoehto näköjään.
Pitäis vissiin odottaa 27. päivään asti, että saa DRM vapaan version GOG:ilta.
Kun ostan pelin haluan sen itselleni, enkä määrämättömäksi ajaksi vuokrattuna steamilta.
Retail versiossakin(pelipaketti) on näköjään steam aktivointi(DRM), eikä käynnisty ilman nettiä.
Itse menin loottaamaan ruumista ja sieltähän paljastui kalliita verisiä vaatteita. Yht'äkkiä loottaus keskeytyi ja alkoi dialogi. Kuin tyhjästä ilmestynyt muija tuli väittämään että minäkö sen tapoin mutta sain käännettyä niin että hän myönsi murhan. Sanoin että maksaa mulle niin asia on taputeltu. Tämän kaverin henki oli sitten 25 groschenin arvoinen
Pientä optimisointia varmaan luvassa, ihmeen paljon droppailee fps. Kaikki maksimilla 980Ti/4690K/16Gb/SSD.
Keskimäärin ollu 40fps mutta pariin kertaan dipannu jopa 20fps tienoille..
Tavaroista sen verran, että olethan sieltä perkseistä avannut kyvyn kantaa enemmän tavaraa? Ei mulla niin kauheasti ole ongelmaa sen kanssa tuon jälkeen ollut. Toki siltikin hepalle laitan osan kamoista.
Miten nuo portaat toimii? Menin tutorialin jälkeen jonkun vartiotornin kellariin ja en päässyt ylös sieltä, kun vartija käski pois sieltä. Päädyin vankilaan, josta pääsin onneksi heti pois. Antaa hyvän kuvan itsestä, kun ensimmäisen viiden minuutin jälkeen joutuu uudessa paikassa tyrmään.
Miten nuo portaat toimii? Menin tutorialin jälkeen jonkun vartiotornin kellariin ja en päässyt ylös sieltä, kun vartija käski pois sieltä. Päädyin vankilaan, josta pääsin onneksi heti pois. Antaa hyvän kuvan itsestä, kun ensimmäisen viiden minuutin jälkeen joutuu uudessa paikassa tyrmään.
Bohemian sankari
ACG arvostelussa ainakin mainitsi et portaat joskus bugaa niin ettei niitä voi kiivetä.
Lievää spoileria eka linnasta:
Mut heittivät sieltä eka linnasta pihalle ja löivät portit lukkoo ku vähä kuristelin vartijaa :O Nooh sieltähä pitiki päästä pois
Taidan kyl ladata aikasemman saven ja ottaa iisimmin ku sinne tais jäähä tärkeitä juttuja tsekkaamatta ja ehkä ois kivempi olla niitten kaa kamui
Ai juu, noi tehtävien tavoitteet voi olla välillä vähän tiukkia, piti esim. lähtee possen mukana ratsastamaan Neuhofiin ja ilmoittautua sille kapulle linnanpihalla, mutta mää ajattelin, että käyn myymässä kamat enste pois niin en ole ylikuormassa (en sitä hevosta hokannu vielä). Mutta kun talsin linnanpihalta pois portille ja kauppiaan suuntaan, muutaman kymmenen metriä siis, niin peli ilmoitti että objektiivi failas - seuraa itte sitä possea Neuhofiin. Näin teinkin ja perille kapu sitten rupes kuittaileen, että missä vatussa sitä on luuhattu. Tosin tämähän ei ollut vielä mitään verrattuna luentoon, joka seuras myöhemmin kun olin vähän käyny tutkimassa paikkoja...
Ai juu, noi tehtävien tavoitteet voi olla välillä vähän tiukkia, piti esim. lähtee possen mukana ratsastamaan Neuhofiin ja ilmoittautua sille kapulle linnanpihalla, mutta mää ajattelin, että käyn myymässä kamat enste pois niin en ole ylikuormassa (en sitä hevosta hokannu vielä). Mutta kun talsin linnanpihalta pois portille ja kauppiaan suuntaan, muutaman kymmenen metriä siis, niin peli ilmoitti että objektiivi failas - seuraa itte sitä possea Neuhofiin. Näin teinkin ja perille kapu sitten rupes kuittaileen, että missä vatussa sitä on luuhattu. Tosin tämähän ei ollut vielä mitään verrattuna luentoon, joka seuras myöhemmin kun olin vähän käyny tutkimassa paikkoja...
Ai juu, noi tehtävien tavoitteet voi olla välillä vähän tiukkia, piti esim. lähtee possen mukana ratsastamaan Neuhofiin ja ilmoittautua sille kapulle linnanpihalla, mutta mää ajattelin, että käyn myymässä kamat enste pois niin en ole ylikuormassa (en sitä hevosta hokannu vielä). Mutta kun talsin linnanpihalta pois portille ja kauppiaan suuntaan, muutaman kymmenen metriä siis, niin peli ilmoitti että objektiivi failas - seuraa itte sitä possea Neuhofiin. Näin teinkin ja perille kapu sitten rupes kuittaileen, että missä vatussa sitä on luuhattu. Tosin tämähän ei ollut vielä mitään verrattuna luentoon, joka seuras myöhemmin kun olin vähän käyny tutkimassa paikkoja...
Meitsi diggaa että tehtävät voi tosiaan oikeasti vanhentua.
Hyvänä esimerkkinä heti aloituskylässä ekoja tehtäviä, hae isille kylmää bisseä. Jos vetkuttelet sen bissen kanssa liian kauan, se lämpiää ja isi käskee sut hakemaan uuden bissen..
Ai juu, noi tehtävien tavoitteet voi olla välillä vähän tiukkia, piti esim. lähtee possen mukana ratsastamaan Neuhofiin ja ilmoittautua sille kapulle linnanpihalla, mutta mää ajattelin, että käyn myymässä kamat enste pois niin en ole ylikuormassa (en sitä hevosta hokannu vielä). Mutta kun talsin linnanpihalta pois portille ja kauppiaan suuntaan, muutaman kymmenen metriä siis, niin peli ilmoitti että objektiivi failas - seuraa itte sitä possea Neuhofiin. Näin teinkin ja perille kapu sitten rupes kuittaileen, että missä vatussa sitä on luuhattu. Tosin tämähän ei ollut vielä mitään verrattuna luentoon, joka seuras myöhemmin kun olin vähän käyny tutkimassa paikkoja...
Tosin siitä on mainittu mielestäni että ne vielä varmistavat tyylillä "olet valmis?" tms. ennenkuin tehtävä alkaa että oikeasti haluat aloittaa sen heti. Eli jos meinaa tehdä ensin muita juttuja niitä voi tehdä mutta ei kannata aloittaa tehtävää (aikasidonnaista) ellei ehdi sitä heti tekemään.
Muutama tunti tullut nyt pelattua ja vaikuttaa kyllä hyvältä.
Hemmetti vaan kun en pysy kaikkien nimien perässä ja kuka on kuka jne. Mulla ei ole hajuakaan ketä ne tyypit oli jotka hyökkäsi sinne aloituskylään. Ja miksi. Täytyy varmaan lukea pelin indexit läpi kunnolla.
Mitä paria gameplaytä katsonut, niin kaikilla ollut jo miekka siihen mennessä kun Henry menee hautaamaan vanhempansa, mulla ei siihen mennessä ollut mitään asetta eikä ole vieläkään.
Ja pelin pc-optimointi ei kyllä hääppöinen, ei varmaan missään pelissä ole fps hyppinyt näin tiuhaa tahtia.