• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Kingdom Come: Deliverance

Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
41
Hei miten noi ryssä avaimet toimii?
Pitääkö vpn olla kokoajan päällä vai riittääkö pelkkä steamin käynistys ja entä account maa.
Ei oo tullu hirveesti käytettyy steamii nii ei oo tietoa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676


Tulihan se sieltä

4 dvd-levyä ja pari ohutta lirpaketta jossa toisessa key. Ei vanhaa kunnon manuaalia, karttaa tai muita ekstroja. :sori:

E: Eikun onkin molemmissa lirpakkeissa avaimet, toinen on treasure of the past delsulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 792
Hei miten noi ryssä avaimet toimii?
Pitääkö vpn olla kokoajan päällä vai riittääkö pelkkä steamin käynistys ja entä account maa.
Ei oo tullu hirveesti käytettyy steamii nii ei oo tietoa.
No kuinka paljon säästit ostaessasi ryssäavaimen? Oliko sen arvoista?
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
Tosin siitä on mainittu mielestäni että ne vielä varmistavat tyylillä "olet valmis?" tms. ennenkuin tehtävä alkaa että oikeasti haluat aloittaa sen heti. Eli jos meinaa tehdä ensin muita juttuja niitä voi tehdä mutta ei kannata aloittaa tehtävää (aikasidonnaista) ellei ehdi sitä heti tekemään.
Mun mielestä tossa ei mitään kysytty, vaan se kreivi vaan linnansalissa tokas että lähette sitten kun Henry tulee siähen paikalle, mää kirmaan kohti kauppaa ja kapu huutelee siellä, että nyt läksi... ja peli ilmoittaa että epäonnistuit?
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
Hemmetti vaan kun en pysy kaikkien nimien perässä ja kuka on kuka jne. Mulla ei ole hajuakaan ketä ne tyypit oli jotka hyökkäsi sinne aloituskylään. Ja miksi. :D Täytyy varmaan lukea pelin indexit läpi kunnolla.

Mitä paria gameplaytä katsonut, niin kaikilla ollut jo miekka siihen mennessä kun Henry menee hautaamaan vanhempansa, mulla ei siihen mennessä ollut mitään asetta eikä ole vieläkään.
Kyllä ne pitäis aika selväksi käydä kuta ne on, jos vähän dialogia seuraa - ja kaikki tosiaan löytyy joko lokista tai sieltä codeksista... ja miten ihmeessä onnistuit jäämään ilman miekkaa, sehän suorastaan lykätään sun käteen, ota tosta?!
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Tuntuu että KCD:lle sallitaan enemmän bugeja ja ongelmia mitä muilla vastaavan laajuisille isojen studioiden julkaisuille.
Selkeästi tässä on semmoista fanikulttuuria mukana jo heti alusta asti.
Mikä ei sinäänsä ole väärin, mutta rikkinäinen peli on rikkinäinen ja kaikkien pitäisi se tunnustaa.
Tämmöinen määrä kuraa jossain Bethesdan julkaisussa olisi ollut mieletön katastrofi. Onneksi mitään kunnon gamebreakereita ei ole tullut vastaan, ainoastaan se yksi pelin kaatuminen mistä mainitsin aiemmin. Muutamia kertoja meinannut jääädä jumiin portaisiin ja tikkaisiin.
Faktahan on että nyt meidän täytyy vain odotella Crowbcatin (tekee epäonnistuneista peleistä ja julkaisuista hauskoja kollaaseja YouTubessa) videota KCD:sta, se nimittäin tulee :D
Not sure if...

Skyrim oli 100 kertaa bugisempi ja silti arvosanat olivat järjestäen luokkaa 9,5/10 tai enemmän :confused::facepalm::smoke:
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Jos joku on tätä pelaillut GTX770-kortilla tai sen tasoisella, kuulisin mielelläni millaiseen suoritukseen sillä pääsee. Käsittääkseni tuo on jo melkein minimivaatimuksia näyttikselle, mutta ei hitsi vie viitsisi vielä uutta korttia pelkästään tämän takia ostaa vaikka peli pirusti kiinnostaakin. Melkein tekisi mieli PS4:lle ostaa vaikka ei aivan samoihin grafiikoihin päästäkkään.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Olisihan sen tallennuksen voinut hoitaa vaikka niin että kun poistuu pelistä kokonaan niin olisi mahdollisuus tallentaa, se ainakin rajoittaisi sitä että ei tallennella minuutin välein.
Suhteellisen perseestä jos on pakko lopettaa peli ja seuraavalla kerralla hyppää tunnin taaksepäin.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
140
Jos joku on tätä pelaillut GTX770-kortilla tai sen tasoisella, kuulisin mielelläni millaiseen suoritukseen sillä pääsee. Käsittääkseni tuo on jo melkein minimivaatimuksia näyttikselle, mutta ei hitsi vie viitsisi vielä uutta korttia pelkästään tämän takia ostaa vaikka peli pirusti kiinnostaakin. Melkein tekisi mieli PS4:lle ostaa vaikka ei aivan samoihin grafiikoihin päästäkkään.
Osta ihmeessä Ps4..Ainakin Xbox One X:llä pyörii hyvin ja näyttää hienolta =) Tykännyt kyllä kovasti, tosin aika haastava on, tosin tämän kohdalla sekään ei ole miinus..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 615
Olisihan sen tallennuksen voinut hoitaa vaikka niin että kun poistuu pelistä kokonaan niin olisi mahdollisuus tallentaa, se ainakin rajoittaisi sitä että ei tallennella minuutin välein.
Suhteellisen perseestä jos on pakko lopettaa peli ja seuraavalla kerralla hyppää tunnin taaksepäin.
Siis eikö tässä oo save and exitiä ollenkaan? Se on kyllä jo meikästä vähä haistavittuilua pelintekijöiltä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
272
Mielestäni tuo tallennus on toteutettu hyvin, mutta jotain voisi silti muutta esim joka 30 min save tjsp ? Juuri meni reilun tunnin suoritus hukkaan kun tuli vastaan mielenkiintoinen bugi. Menin alchemy pöytään ja sinkouduin taivaalle josta taas tipuin armotta alas. :facepalm:

Noh komiat maisemat jos ei muuta.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Not sure if...

Skyrim oli 100 kertaa bugisempi ja silti arvosanat olivat järjestäen luokkaa 9,5/10 tai enemmän :confused::facepalm::smoke:
Mitäs nyt koitat vihjata tuolla not sure if:lla? Tähän suora vastaus kiitos.

Ostin itse Skyriminkin aikanaan julkaisupäivänä paikallisesta Prismasta enkä nyt jaksa muistaa että siinä olisi ollut mitään ihmeempiä bugeja. Siitäkin on aikaa jo 7 vuotta...

Vaikka minä olen tämän ketjun perustanut ja kiimalla peliä odottanut niin en minäkään nyt aivan sokea bugeille ole vaikka "fanilasien" läpi peliä katson.
Eikä minusta kenenkään ole hedelmällistä ottaa "virallisen selittelijän" viittaa harteilleen (viittaan nyt sinuun).
Kuten todettu, mitään katastrofaalista ei taida kenellekään olla tullut vastaan.

Joka tapauksessa 100 kertaa bugisempi nyt lienee enemmän kuin helvetillinen liioittelu jos minulla tulee KCD:ssa vastaan vähintään pari bugia tunnissa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Siis eikö tässä oo save and exitiä ollenkaan? Se on kyllä jo meikästä vähä haistavittuilua pelintekijöiltä.
Ei, peli tallentaa ainoastaan jos sinulla on varastossa juomaa savetukseen, tehtävien tietyssä kohdin tai nukut.
Oikeastaan se onkin saavutus että save paikkaan selvityminen tuntuu onnistumiselta.

Bugit mihin törmänyt liittyvät liikkumiseen, yhden aidan yli ja sitten jäi väliin jumiin, sitten rämpytin hyppyä ja juoksemista niin vahingossa kai pääsi pois.

Pikkuhiljaa eteenpäin ja äsken oltiin yövartiossa, sinänsä mielenkiintoinen asetelma ettei Henry ole todellakaan mikään ennustettu sankari joka pelastaa maailman vaan tylsä, kyvytön rivisotilas joka aloittaa uransa kirjaimellisesti pohjalta.

Edit: Siitä pakko antaa plussaa että tässä sentää ohjataan tehtävissä ettei ihan sokeana tarvitse kaupunkia kierrellä että mitäs nytten pitäs tehdä.
Saattaisi omalla pelihuumorilla siinä kohtaa selkäranka katketa.

Edit2: Pakko antaa tunnustusta soundtrackista:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Eipä ole kyllä bugeja pahemmin näkynyt, en sitten tiedä mitä porukka tekee, jotta niitä saa aikaiseksi. Jotain pieniä liikkumisongelmia tietty mutta ei mitään peliä rikkovaa.
Mutta noista varastetuista kamoista, voiko niitä huoletta käyttää itsellänsä vai huomaako NPCt heti kun on talonpojalla liian hieno ja tutunnäköinen mekko päällä?

Plus lisävalituksena tuo varastettu merkintä on ihan idioottimainen toteutukseltaan.

Freesave-modin otin suoraan ihan suosiolla käyttöön, tekee pelaamisesta huomattavasti mielekkäämpää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
785
Tipuin tornista, jalat poikki. 3 bandagea ei riittänyt niin ostin vielä neljännen mutta sitä varten jouduin myymään kenkäni. Neljäskään bandage ei parantanut jalkoja mutta tämä ehkä siksi että ei ole kenkiä. Nyt raahaudun ilman kenkiä ja vaatteita ( ne myin jo aikaisemmin että sain tiirikoita jotka katkesivat kaikki eri lukkoihin) rahattomana loottaamassa kämppiä kenkien toivossa. Jos jollain on hyviä tippejä mistä saa kengät niin otan vastaan. Pro tip: älä koskaan myy kenkiä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Mitäs nyt koitat vihjata tuolla not sure if:lla? Tähän suora vastaus kiitos.

Ostin itse Skyriminkin aikanaan julkaisupäivänä paikallisesta Prismasta enkä nyt jaksa muistaa että siinä olisi ollut mitään ihmeempiä bugeja. Siitäkin on aikaa jo 7 vuotta...

Vaikka minä olen tämän ketjun perustanut ja kiimalla peliä odottanut niin en minäkään nyt aivan sokea bugeille ole vaikka "fanilasien" läpi peliä katson.
Eikä minusta kenenkään ole hedelmällistä ottaa "virallisen selittelijän" viittaa harteilleen (viittaan nyt sinuun).
Kuten todettu, mitään katastrofaalista ei taida kenellekään olla tullut vastaan.

Joka tapauksessa 100 kertaa bugisempi nyt lienee enemmän kuin helvetillinen liioittelu jos minulla tulee KCD:ssa vastaan vähintään pari bugia tunnissa.
Juuri sitä ettei kommentissasi lopulta ole paljoakaan järkeä. Lihavoitu kohta: Tämmöinen määrä kuraa jossain Bethesdan julkaisussa olisi ollut mieletön katastrofi

Bethesdan julkaisemassa Skyrimissä oli sysipaska taistelusysteemi ja peli oli julkaisupäivänä täynnä gamebreaking tason bugeja. Silti arvosanat luokkaa 9,5/10. Metacritic 94%. Eli paljon isompi määrä kuraa Bethesdan julkaisussa ei ollut mieletön katastrofi vaan loistava menestys. Muistin virkistykseksi voit vaikka tuolta katsoa kuinka paljon pelkästään quest bugeja on korjattu julkaisuhetken jälkeen Patches (Skyrim)

Tuskin tuossa edes on läheskään kaikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 792
Todellakin kannattaa panostaa lockpickiin, pickpockettiin ja alkaa varastamaan kaikkea. Sitten kun vielä löytää sen traderin, joka ostaa varastettua kamaa, niin rahaa on kuin rosvopäälliköllä.:)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
No eipä tietenkään sieltä ensimmäisestä linnasta pakoon luikittua porukoita etsimään jälkeen voi fast travelata minnekään nukkumaan :(
Ukko täynnä kamaa, jalat murskana, ukko väsyneenä ja ei sänkyä missä healata. Hivenen ärsyttävää, kun sanoo vain että "mulla on tässä nyt juttuja hoidettavana" eikä suostu edes kävellen poistumaan minnekään, missä voisi nukkua. Jos edes heinäkasassa voisi nukkua.

Noh... nyt ei sitten voi enää lootata mitään ja pitää koittaa selviytyä puolikuolleena eteenpäin.

EDIT:
Just... löytyi sänky, muttei saa nukkua "pitää kiirehtää eteenpäin" :p
Bandiittikin tuli uhittelemaan, helppoa kauraa miekalla ja päästin antautumisen jälkeen menemään.

EDIT2:
1440p, shaders ja shadows mediumiin, muut very high ja pyörii heti paremmin. Sellainen +52FPS.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
41
20e verrattuna mihin? Steamiin?

37e maksoin itse eilen CDKeys.comissa.
Nii ja 19e maksaa ja jos ei oo mitään kummempaa säätöä kun käyttää vpn päällä nii totta kai otan sit sen 19e.
Nii en haluis vääntää mistään muusta kun siitä että onko se minkälainen homma jeesus sentään
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Pitääkö se pelin kello paikkaansa. Väittää et oon pelannut 24h peliä. Tai ensi oli et 23,9 ja äsken vaihtui 1day arvoksi.
Koska siinä on erikseen se pelin sisäinen aika. Oon kyllä pelannut ihan hulluna, mut peli ilmestyi eilen ja nyt jo 24h takana? [emoji1]

 
Viimeksi muokattu:

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Kyllä ne pitäis aika selväksi käydä kuta ne on, jos vähän dialogia seuraa - ja kaikki tosiaan löytyy joko lokista tai sieltä codeksista... ja miten ihmeessä onnistuit jäämään ilman miekkaa, sehän suorastaan lykätään sun käteen, ota tosta?!
No oli mulla se isän takoma miekka, mutta eihän sitä pystynyt käyttämään? Sitten kun pakenin aloituskylästä sinne toiseen linnaan, löysin sieltä kyllä haarniskan mutten miekkaa, tosin en käynyt edes kaikkia paikkoja läpi siellä.

Kyllä mä tota dialogia oon seurannut, ja noiden päähahmojen nimet tunnistan, mutta toi pelimaailman poliittinen tilanne täytyy vielä kerrata uudelleen että pysyy juonessa kärryillä.

Siis eikö tässä oo save and exitiä ollenkaan? Se on kyllä jo meikästä vähä haistavittuilua pelintekijöiltä.
No periaatteessa on haistavittuilua semmosille pelaajille jotka quick savettaa aina 5 minuutin välein, ja jos jokin dialogi valinta ei tuottanutkaan mieleistä tulosta niin ladataan vaan edellisestä tallennuksesta.

Ite pyrin pelaamaan kunniallisena hahmona, en aio tällä ekalla pelikerralla varastaa yhtään mitään, enkä murtautua toisten koteihin. Ruumiiden loottaamisen painan villaisella kun pitää rahaakin saada.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 615
No periaatteessa on haistavittuilua semmosille pelaajille jotka quick savettaa aina 5 minuutin välein, ja jos jokin dialogi valinta ei tuottanutkaan mieleistä tulosta niin ladataan vaan edellisestä tallennuksesta.
.
Nää on kyl kaks ihan eri asiaa. Save and exit käytännössä tarkottaa vaan sitä että voit poistua pelistä millon vain ja jatkaa siitä mihin jäit ilman älytöntä rangaistusta siitä, että peli ei pyöritä elämää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Juuri sitä ettei kommentissasi lopulta ole paljoakaan järkeä.
Voihan se olla että me molemmat käytettiin vähän yliampuvia ilmaisuja ;)

Tapahtui äsken:
Matkaa Talmbergiin, lunasta yösija paikallisesta juottolasta, huomaa että vartija ja siviili juoksentelee viereisessä purossa, mene tarkastamaan tilanne ennen nukkumaan menoa (ennen savea), huomaa joessa makaava kuollut nainen, päätä lootata naisen ruumis vartijan vieressä, SEIS älä varasta, no mitä helvettiä? Ei auttanu kun maksaa 60 groschenia kun edellinen save 40 min päässä. Sinne meni kai myös mainetta jonkin verran Talmbergin asukkailta.

Edit: Myös toinen hauska tapahtuma.
Ledetchkossa keikalla, huomaa että siviili jahtaa jotain hemmoa ja huutaa VARAS, jyrää hevosella juoksevaa hemmoa selkään niin että tämä hidastuu ja siviili saa tyypin kiinni, seuraa myllytys jota seuraan vierestä, karkuun juossut jeppe vetää siviiliä turpaan niin että menee tajuttomaksi, vartija seuraa toimitusta vierestä koko ajan tekemättä mitään, mene voittajan viereen ja lue NPC:n kuvaus: Bandit. Hyvin sä vedät vartija.

Edit 2: Niin ja en mennyt varkaan ja siviilin väliin koska edellinen save oli ties missä kaukana ja pelkäsin että jos menen vetämään kaveria turpaan tulee vartija ulisemaan että "olet vetänyt täällä porukkaa turpaan, nyt maksat tai linnaan" (kuten kävi Kuneshin kanssa aiemmin).
 
Viimeksi muokattu:

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Nää on kyl kaks ihan eri asiaa. Save and exit käytännössä tarkottaa vaan sitä että voit poistua pelistä millon vain ja jatkaa siitä mihin jäit ilman älytöntä rangaistusta siitä, että peli ei pyöritä elämää.
No niin on, mutta luulen että tuommoisia mainitsemiani pelaajia varten tehty tämä tallennus-systeemi.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 666
No niin on, mutta luulen että tuommoisia mainitsemiani pelaajia varten tehty tämä tallennus-systeemi.
Luulisin että tuohon tulee muutos. Kuitenkin on paljon ihmisiä joilla on esim. lapsia, lemmikkejä, asuvat yksin ja joutuvat vastaamaan puhelimeen / menemään ovelle avaamaan sen tms. ja aina se ei ole vaihtoehto että jättää tietokoneen sekä pelin päälle luottaen siihen ettei mitään bugeja ilmene vaan sen tahtoo sulkea odottaen että tilanne tallentuu (ellei nyt esim. taistelu ole kesken).

Tosin ehkä tuota varten sitä ei alunperin ole laitettu, ettei esim. syystä X peli tallenna itseään kesken vaikka bugin tms. samalla kun kaatuu (eli sulkee) eikä peliä voi jatkaa kun hahmo kuolee heti uudelleen käynnistyksen jälkeen.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
Voihan se olla että me molemmat käytettiin vähän yliampuvia ilmaisuja ;)

Tapahtui äsken:
Matkaa Talmbergiin, lunasta yösija paikallisesta juottolasta, huomaa että vartija ja siviili juoksentelee viereisessä purossa, mene tarkastamaan tilanne ennen nukkumaan menoa (ennen savea), huomaa joessa makaava kuollut nainen, päätä lootata naisen ruumis vartijan vieressä, SEIS älä varasta, no mitä helvettiä? Ei auttanu kun maksaa 60 groschenia kun edellinen save 40 min päässä. Sinne meni kai myös mainetta jonkin verran Talmbergin asukkailta.

Edit: Myös toinen hauska tapahtuma.
Ledetchkossa keikalla, huomaa että siviili jahtaa jotain hemmoa ja huutaa VARAS, jyrää hevosella juoksevaa hemmoa selkään niin että tämä hidastuu ja siviili saa tyypin kiinni, seuraa myllytys jota seuraan vierestä, karkuun juossut jeppe vetää siviiliä turpaan niin että menee tajuttomaksi, vartija seuraa toimitusta vierestä koko ajan tekemättä mitään, mene voittajan viereen ja lue NPC:n kuvaus: Bandit. Hyvin sä vedät vartija.
Olihan esim. taistelukentän kuolleiden loottaus hyvinkin tuomittava (mutta tuottava) rikos, niin miksei sitten siviilien? Epäkristillistä myös. Joku ne kamat perii vaikka edellinen omistaja delaakin...

Semmonen oli kanssa hauska, ettei kuulemma saa curfewn jälkeen kaupunnissa liikkua tai ainakin soihtu pitää olla. No siellä niitä ukkoja ja akkoja talsii kumminkin edestakas lyhdyt sammutettuna. Ja kun minä hepalla pikamatkustuksen jälkeen karautan kaupunkiin yöllä, niin heti on sakottamassa vahti 10 groschenia multa.. menis muita vaivaamaan. Oli senkin jälkee vielä, että mitäs vattua täällä teet, niin täyttä laukkaa karautin myllärin luo nukkuun.:mad:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
näkeekö muuten kelloa/aikaa mistään? Onko mitään morning, noon, midday, evening systeemiä jos ei tarkkaa kellonaikaa nää.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Muutama tunti tullut nyt pelattua ja vaikuttaa kyllä hyvältä.
Hemmetti vaan kun en pysy kaikkien nimien perässä ja kuka on kuka jne. Mulla ei ole hajuakaan ketä ne tyypit oli jotka hyökkäsi sinne aloituskylään. Ja miksi. :D Täytyy varmaan lukea pelin indexit läpi kunnolla.

Mitä paria gameplaytä katsonut, niin kaikilla ollut jo miekka siihen mennessä kun Henry menee hautaamaan vanhempansa, mulla ei siihen mennessä ollut mitään asetta eikä ole vieläkään.

Ja pelin pc-optimointi ei kyllä hääppöinen, ei varmaan missään pelissä ole fps hyppinyt näin tiuhaa tahtia.
Juonipaljastukset spoilerin taakse.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
No siellä niitä ukkoja ja akkoja talsii kumminkin edestakas lyhdyt sammutettuna.
Saman huomasin itsekin. Kaveri sanoo että soihtu oltava ja heti kun menen ulos tavernasta niin vähintään puolilla asukkaista ei soihtua :D

Onko muut koittaneet vielä tuota Runt boss fightia? Ei piru meinaa tulla niin mitään tuosta... Päähänhän tuota pitäisi päästä mossauttamaan kun ei kypärää pidä, on vaan melko vaikea vastus.

Edit: Usean hippaleikin jälkeen sain kuin sainkin viritettyä jousen täyteen latinkiin ennen kuin Runt pääsi lyömään ja päästin nuolen suoraan kupoliin, sillä rauhottui eikä tarvinnut miekkailla ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

JL79

omistaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
348
9 tuntia tuli pelattua putkeen. Kyllä maistuu ainakin alku.
Bugeja on vaikka kuinka, mutta yhden kerran vasta joutui pelin käynnistämään uudestaan, kun inventory meni jumiin.
Muutamia kertoja hahmo jäänyt kiinni pusikkoon tai aitaan, ja rappuset sekä tikapuut ollut ongelmallisia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Muutama tunti tullut nyt pelattua ja vaikuttaa kyllä hyvältä.
Hemmetti vaan kun en pysy kaikkien nimien perässä ja kuka on kuka jne. Mulla ei ole hajuakaan ketä ne tyypit oli jotka hyökkäsi sinne aloituskylään. Ja miksi. :D Täytyy varmaan lukea pelin indexit läpi kunnolla.

Mitä paria gameplaytä katsonut, niin kaikilla ollut jo miekka siihen mennessä kun Henry menee hautaamaan vanhempansa, mulla ei siihen mennessä ollut mitään asetta eikä ole vieläkään.

Ja pelin pc-optimointi ei kyllä hääppöinen, ei varmaan missään pelissä ole fps hyppinyt näin tiuhaa tahtia.
Se isäukon kanssa taottu miekkahan jää itselle heti alussa, sillä tuli pelastettua mm. Threresa raiskaukselta. Lisäksi aseita löytyy kun talsii takaisin hautaamaan vanhempia. Vanhempien läheltä löytyi ok miekka ja se käytössä, kun juoni halusi varastaa sen lordille taotun miekan.
Vartija valitti minullekin soihdusta pimeällä. Sytytin soihdun, eikä siitä sen enempiä muristu.

Lockpickingiä kannattaa treenailla. Ilmeisesti mieluummin liian hitaasti siirtää sitä lockpickiä, kuin että koittaa työntää sitä lliian nopeasti ja "pakottaa" lukkoa auki. Näin ainakin huomasin, että säilyi viisi treenikertaa ehjänä paremmin.

Tahkolla kävin teroittelemassa miekankin 100%.

On tässä aika paljon kaikenlaista puuhasteltavaa ja skilleissä unlockattavaa. Tässä tulee kyllä pirun nopeasti Skyrimin ja Witcherin kirous vastaan: "You are over encumbered". Hyvä että on vaatteet päällä ja heti liikaa painoa :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Voiko joku selittää lockipickkaamisen niin että tyhmempikin tajua...
Edit: M/kb meni eka yrittämällä. Näköjään ainut tässä pelissä missä hiiri/näppis parempi (tai ainakin helpompi, haaste kyllä puuttui).

Mitähän on tapahtunut ku kaikii 3 savior schnappsia kadonnut. en oo yhtää käyttänyt. Vituttaa kyl, ois aika tärkeitä esineitä

edit: löyty vanhasta savesta. myinköhän vahingos?

onko tosiaankin niin että peliä ei exitillä tallenneta? vaan jatkuu sieltä minne on viimeksi tehty oikea save. haluisin vaihtaa kaiuttimista kuulokkeille eikä vaihdu lennosta käyttämättä kiinni -_-

alkaa vaikuttamaan 9/10 peliltä, patcheilla ja modeilla mahdollisuus 10
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 666
Mikäli olit ennakkotilannut pelin tai kickstarterissa mukana sait ilmaiseksi myös DLC:n Treasures of the Past. Tässä vielä ns. virallinen tieto asiasta: "Treasures of the Past is a DLC pack for Kingdom Come Deliverance. It consists of several ancient maps that will help you find various treasures. It’s available to everyone who purchased the game before release"

Spoilerin sisällä tietoa tästä miten sen pitäisi löytyä (siis noiden karttojen toki aarteet joutuu etsimään itse enkä sitä halua spoilata mutta ainakin netissä moni ihmettelee a) miten tuon lisäosan saa sekä b) tuoko se oikeasti lisää "karttoja peliin" tms.)
Before you can access any of the DLC treasure maps, you need to progress through the story. You need to complete the quest “Homecoming” which is about two hours into the game. Once this quest is complete, you will wake up in the Rattay Mill with Theresa. Here there is a trunk with your belongs inside. In this trunk you will find the DLC maps

Eli tuon "lisäosan" saa aktivoitua noin, se teoriassa tuo lisää alueita peliin mutta ei siis mitään koko peruspelin mittaisia suuria alueita vaan pienempiä ns. kätköjä mistä löytyy mukavaa buustia pelin alkuun ja miksei pidemmäksikin ajaksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Henryn likaantumisnopeus on aika legendaarinen. Peseydyin myllärin luona ja siinä vaiheessa kun ehdin kaupunkiin, oli karisma tippunut jo pisteellä, kun olin muka likainen. Uusi pesu kaupungissa ja karisma palasi täysiin. Keräsin jonkun hetken yrttejä ja otin Flower Power perkillä +2 karismaan. Boosti on aktiivisena, muttei vielä selvinnyt saako boostin kun on tietty määrä erilaisia vaiko ylipäänsä paljon kukkia taskussa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Voiko joku selittää lockipickkaamisen niin että tyhmempikin tajua...
Mitähän on tapahtunut ku kaikii 3 savior schnappsia kadonnut. en oo yhtää käyttänyt. Vituttaa kyl, ois aika tärkeitä esineitä


Tein tänään tuollaisen.


Onkos muilla ongelmaa, että tavaraa alkaa olemaan myytäväksi niin paljon, että äijä ja hevonen ei jaksa enempää kantaa, mutta kauppiailla ei oo rahaa ostaa niitä.

Se varastetun tavaran ostajakin on pirun köyhä tyyppi, muillakin rahaa on 100-150 ja mun yksittäiset tavarat maksais enempi..
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
onpa kiva ku menetti ton hepan ku ei ollut sen kyydissä kun meni cutscene triggerin yli vaikka hevonen oli kyl messis. nyt ei enää hevonen tuu takas viheltämäl enkä tiiä misä se on

edit: latasin ja ratsastin sillä triggeriin, mutta sen silti jotenkin menetti...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Jatkuvasti inventory täys. Salametsästin just peuran ja keittelin siitä 28 kappaletta munuisia (Cooked roe-deer kidneys). Lihamyyjältä ja vihanneskauppiaalta loppui rahat ja vielä 8 myymättä, ~230g arvosta nyt myyty, eli sellainen 300g salakaato. Huomasin samalla että mitä meinaa, kun ei ole riittävästi voimia käyttää jouskaa. 5 metrin päästäkin 3 kertaa ohi, kun nuoli lähti kesken venytyksen... piti sitten miekalla tappaa :)

EDIT:
Flower Power buffin saa, kun on
30 jotain kukkaa taskussa, vaikka samoja.

EDIT2:
Menettääköhän tässä aina kaikki rahat jos tulee ryöstetyksi? Missään muussa pelissä ei ole ollut järkeä jättää kultaa stashiin. Jos tässä menee kaikki, niin sitten on järkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070


Tein tänään tuollaisen.


Onkos muilla ongelmaa, että tavaraa alkaa olemaan myytäväksi niin paljon, että äijä ja hevonen ei jaksa enempää kantaa, mutta kauppiailla ei oo rahaa ostaa niitä.

Se varastetun tavaran ostajakin on pirun köyhä tyyppi, muillakin rahaa on 100-150 ja mun yksittäiset tavarat maksais enempi..
ymmärrän ton teorian mut ei se tatil onnistunut. hiirel meni heti ku ei tarvinu ku painaa D pohjassa. Eli ne ongelmat mulla oli että miten vasenta tikku liikutetaan ja se johtui siitä että en lähtenyt liikuttamaan sitä kello yhdestätoista vastapäivään. Vaan aloin kääntään varmaan jostai kello 6 paikkeilta ja sit sitä lukkoa ei voinut enää täysin kiertaa tjsp
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
743
näkeekö muuten kelloa/aikaa mistään? Onko mitään morning, noon, midday, evening systeemiä jos ei tarkkaa kellonaikaa nää.
Ainakin PS4:lla, kun painaa tota keskilevyä, niin esiin tulee se kiekko mistä säädetään odottaminen/nukkuminen. Siitähän kätevästi näkee ajan myös... tosin en tiedä mikä nappi toi on PC:llä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Ainakin PS4:lla, kun painaa tota keskilevyä, niin esiin tulee se kiekko mistä säädetään odottaminen/nukkuminen. Siitähän kätevästi näkee ajan myös... tosin en tiedä mikä nappi toi on PC:llä.
Jep tossa Back napissa PCllä 360 padilla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Vieläkin sitä jatkuvasti pyörittelee päätään pelin uskomattomalle ympäristön suunnittelulle.
Missään pelissä ikinä ennen en ole nähnyt näin lumoavaa ja aidon tuntuista luontoa äänineen kaikkineen. Kasvillisuuden sekä maanmuotojen monimuotoisuus ja kaikki ne pienet yksityiskohdat ovat toteutukseltaan täysi kymppi.
Kaunis musiikki voimistaa vielä immersiota upeista hetkistä keskellä keskiaikaista Böömiä. Aivan fantastista!

Ensimmäisen kerran kun näki Sasaun luostarin piirtyvän etäisyydessä (saatika sitten läheltä) ei voinut kun virnistäen ihailla ja ihmetellä kehittäjien kykyä loihtia historiaa eloon näin upealla tavalla. Tai ratsastaessa kukkuloilla auringonnoustessa Talmbergin linnan takaa, voi pojat... Mielestäni melkoinen kulttuuritekokin tšekkiläisittäin ja miksei ihan Euroopan kulttuuria ajatellen. Onhan tässä konsultoitu historioitsijoita koko pelinkehityksen ajan.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
tais tää 10/10 olla :O vau


Vieläkin sitä jatkuvasti pyörittelee päätään pelin uskomattomalle ympäristön suunnittelulle.
Missään pelissä ikinä ennen en ole nähnyt näin lumoavaa ja aidon tuntuista luontoa äänineen kaikkineen. Kasvillisuuden sekä maanmuotojen monimuotoisuus ja kaikki ne pienet yksityiskohdat ovat toteutukseltaan täysi kymppi.
Kaunis musiikki voimistaa vielä immersiota upeista hetkistä keskellä keskiaikaista Böömiä. Aivan fantastista!

Ensimmäisen kerran kun näki Sasaun luostarin piirtyvän etäisyydessä (saatika sitten läheltä) ei voinut kun virnistäen ihailla ja ihmetellä kehittäjien kykyä loihtia historiaa eloon näin upealla tavalla. Tai ratsastaessa kukkuloilla auringonnoustessa Talmbergin linnan takaa, voi pojat... Mielestäni melkoinen kulttuuritekokin tšekkiläisittäin ja miksei ihan Euroopan kulttuuria ajatellen. Onhan tässä konsultoitu historioitsijoita koko pelinkehityksen ajan.
Olipa kyllä hyvin pistetty :) Minunkin tuntemukseni hyvin laitoit sanoiksi
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
205
Mikäli olit ennakkotilannut pelin tai kickstarterissa mukana sait ilmaiseksi myös DLC:n Treasures of the Past. Tässä vielä ns. virallinen tieto asiasta: "Treasures of the Past is a DLC pack for Kingdom Come Deliverance. It consists of several ancient maps that will help you find various treasures. It’s available to everyone who purchased the game before release"

Spoilerin sisällä tietoa tästä miten sen pitäisi löytyä (siis noiden karttojen toki aarteet joutuu etsimään itse enkä sitä halua spoilata mutta ainakin netissä moni ihmettelee a) miten tuon lisäosan saa sekä b) tuoko se oikeasti lisää "karttoja peliin" tms.)
Before you can access any of the DLC treasure maps, you need to progress through the story. You need to complete the quest “Homecoming” which is about two hours into the game. Once this quest is complete, you will wake up in the Rattay Mill with Theresa. Here there is a trunk with your belongs inside. In this trunk you will find the DLC maps

Eli tuon "lisäosan" saa aktivoitua noin, se teoriassa tuo lisää alueita peliin mutta ei siis mitään koko peruspelin mittaisia suuria alueita vaan pienempiä ns. kätköjä mistä löytyy mukavaa buustia pelin alkuun ja miksei pidemmäksikin ajaksi.
Nämä samaiset kätköt löytyy pelistä ilmankin tätä lisäriä. Lisäri tuo vain nuo kartat alussa heti saataville.

Noiden tallentamiseen vaadittavien snapsien tekeminen ei ole kyllä mitenkään aikaa vievää, minulla on niitä inventaariossa kymmenisen ja painelen vain tallennusta main menusta kun tekee mieli tallentaa.

Nyt tuli ensimmäinen bugi vastaan joka estää tehtävän tekemisen loppuun.

Rattayn metsästäjältä saatu lintujen pyydystelytehtävässä pudotin ansan maahan ja se imeytyi maan sisälle. Lintu on nyt häkissä maan sisällä eikä sitä saa poimittua. Viimeisin tallennus tietenkin 2 h aikaisemmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 588
Viestejä
4 185 183
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom