Kingdom Come: Deliverance

Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Nämä samaiset kätköt löytyy pelistä ilmankin tätä lisäriä. Lisäri tuo vain nuo kartat alussa heti saataville.

Noiden tallentamiseen vaadittavien snapsien tekeminen ei ole kyllä mitenkään aikaa vievää, minulla on niitä inventaariossa kymmenisen ja painelen vain tallennusta main menusta kun tekee mieli tallentaa.

Nyt tuli ensimmäinen bugi vastaan joka estää tehtävän tekemisen loppuun.

Rattayn metsästäjältä saatu lintujen pyydystelytehtävässä pudotin ansan maahan ja se imeytyi maan sisälle. Lintu on nyt häkissä maan sisällä eikä sitä saa poimittua. Viimeisin tallennus tietenkin 2 h aikaisemmin.
Auts mikä bugi :D Aika paha...
Ois kiva ku vois pelata niin että tietää että rajallisia saveja ei tarvi käyttää bugien väistämiseen...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 404
Loistava peli! Alku mielenkiintoinen, en ole kerennyt kyllä puolta tuntia kauempaa pelata, huominen päivä varmasti uppoaa tähän. Pyörii ihan ok r9 280 kortilla, 1920x1080 high asetuksilla 50-55fps.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Noiden codexien lukemiseen meni mukavasti aikaa, kuitenkin aika mielenkiintoisia.

Olen nyt siinä vaiheessa peliä missä ekan kerran opetellaan ampumaan jousella, ja oli kauheaa katsella meikäläisen ampumista kun käsi heilui kuin humalaisella ja nuolet ei osuisi edes ladonseinään. Jotenkin tuurilla sain pari nuolta tauluun. Vieläkään en ole löytänyt mistään miekkaa. :D Pitääkö tässä kohta oikeasti varastaa jostain miekka kun tuota rahaakaan ei ole tarpeeksi.

Tuota lockpickingiä kokeilin tutoriaalin verran ja se oli kyllä täyttä saissea, ainakin ohjaimella pelatessa, ja ilmeisesti aika moni muukaan ei siitä pidä. Mielestäni huonosti suunniteltu mekaniikka lukkojen avaamiseen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tuota lockpickingiä kokeilin tutoriaalin verran ja se oli kyllä täyttä saissea, ainakin ohjaimella pelatessa, ja ilmeisesti aika moni muukaan ei siitä pidä. Mielestäni huonosti suunniteltu mekaniikka lukkojen avaamiseen.
Itellä lähti sujumaan vasta kun olin lukenut kirjan aiheesta ja muutaman avannut. Eli se äijä ei vain alussa osaa. Mekaniikasta itsessään ei ole pahaa sanottavaa, alussa kun ei vain hahmo sitä osaa, se tuntuu mahdottomalta.


Nyt tuli ensimmäinen bugi vastaan joka estää tehtävän tekemisen loppuun.

Rattayn metsästäjältä saatu lintujen pyydystelytehtävässä pudotin ansan maahan ja se imeytyi maan sisälle. Lintu on nyt häkissä maan sisällä eikä sitä saa poimittua. Viimeisin tallennus tietenkin 2 h aikaisemmin.
Miten nuo
ansat edes pudotetaan?
Mulla on kartalla A (alue jossa linnut on) ja B (siellä Myllärin pihalla lukee trap set, mutta ei siel keskel pihaa mitään ole)

Kun menen A alueelle, kuuluu siellä lintujen rääkymistä, joskin ei mun mielestä sama kuin se äijä sano. Muuta en löydä. Siellä miss lintu rääkyy, ei näy mitään, eikä mitään käsitystä miten häkki pudotetaan minnekään, jotta voi odotella lintua. En tajua yhtään tästä tehtävästä.
Entä mikä se trap set on?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Nyt tullut sellainen 6h pelattua ja varovaisen innoissaan tässä kyllä on. Mikään ei vielä ole ärsyttänyt, päin vastoin.
FPS lukemat on kyllä alhaiset. Tuntuu ettei graffojakaan säätämällä kauheasti saa lisää, tai alkaa näyttää jo vanhalta.
Eiköhän he saa jonninmoista optimointia vielä tehtyä, toivottavasti :nb:.
Virallista SLI profiilia odotellessa...käytän nyt Crysis 3 profiilia, se kyllä herättää toisen kortin, mutta fps lukemat ei juurikaan muutu.
Bugeja ei oikeastaan ole tullut edes vastaan.

Prologi tuli vedettyä 5,5h, ei yhtään kyllä ole kyllästyttänyt vaikka puhetta ja videota riittää. Nyt se oikea pelaaminen alkaa jeee. Keskustelu tyyli on kyllä parasta tällä saralla.
En tiedä onko itsellä käynyt vain kauhea munkki, mutta kaikki (paitsi bandiittiporukka joka ryöstää Skalitzissa) taistelut tullut voitettua, Kunesh nyrkein ja kaksi bandiittia miekalla. Yhtäkään yhteenottoa en ole itse aloittanut.
Meleen kanssa huomattua; kannattaa lyödä kun on paikka, ite antanut saman tien miekan terävästä päästä kun tullut lähelle ja näyttänyt ettei se ehdi lyödä ensin, sen jälkeen sit parit sivallukset päälle ja avot :cigar2:
Pitäisi varmaan rahaa alkaa tehdä ettei kulkisi vain rääsyissä, vähän noloa :btooth: ja hevonenkin hommata! Jostain syystä en ole hevosta bongannut itelle...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
455
Hyvä peli kyllä on, tunnelma on äärimmäisen hyvä.
Välillä pelottaa bugit, ja siksi tallentelenkin usein, joutunut välillä reloadaamaan bugien vuoksi.
PC:llähän tuo tallennusmodi on äärimmäisen yksinkertainen, yksi tiedosto data-kansioon, eikä se tiedosto edes ylikirjoita mitään.
EDIT: Redditissä on ketju jonka mukaan peli ei enää tallenna 300. tallennuksen jälkeen. Eli täytyy tallennella harvemmin ennen kuin tuo korjataan... Itsellä muistaakseni noi 40 tallennusta käytetty


Tässä spoilerissa ainakin yksi bugi (pelattu noin 8h)
Kaupungin vartiointitehtävässä pelataan noppaa partiokaverin kanssa tavernassa. Voitin pelin ja sitten ei tapahtunut enää mitään. Netin walktrough -oppaan mukaan pelin jälkeen kellon olisi pitänyt olla yhdeksän, ja tuon noppapelin jälkeen ei pystynyt edes aikaa skipata. En jäänyt odottelemaan useita pelitunteja, reloadasin, pelasin uudelleen noppaa ja keskeytin escillä pelin, jolloin tuli heti cutscene ja kello oli 9 illalla. Eli tuo cutscene ei triggeröitynyt alkuun.

Tässä spoilerissa vähän aikataulua milloin saa viimeistään miekkaa, jousta ja hevosta, ellei ole vielä löytänyt/ostanut (kun täällä ihmetellään täytyykö niitä ostaa)

En muista töissä paikkojen enkä questejen nimiä, mutta taitaa olla kyseessä pääjuonen 7-8 questit.
Eli kaupungin partiotehtävän jälkeen lähdetään aatelisen kanssa metsälle juoksemalla.
Leirin arkusta saa miekan, jousen ja nuolia. Kaupunkiin palattuaan saa seuraavassa päätehtävässä hevosen. Eli näitä ei tarvitse aiemmin ostaa, noilla pääsee alkuun.
Itselläni tämä tehtävä vielä kesken, toivottavasti nyt olisi kamppeet sitten siinä vaiheessa ettei enää tarvitse pääjuonta tehdä, vaan pääsisi jo exploraamaan maailmaa ja sivutehtäviä. Pääjuonitehtävä numero 8. kuullostaa hurjalta, koska eihän esim skyrimissäkään taida olla kuin noin 15. päätehtävää muistin mukaan...
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tässä spoilerissa vähän aikataulua milloin saa viimeistään miekkaa, jousta ja hevosta, ellei ole vielä löytänyt/ostanut (kun täällä ihmetellään täytyykö niitä ostaa)

En muista töissä paikkojen enkä questejen nimiä, mutta taitaa olla kyseessä pääjuonen 7-8 questit.
Eli kaupungin partiotehtävän jälkeen lähdetään aatelisen kanssa metsälle juoksemalla.
Leirin arkusta saa miekan, jousen ja nuolia. Kaupunkiin palattuaan saa seuraavassa päätehtävässä hevosen. Eli näitä ei tarvitse aiemmin ostaa, noilla pääsee alkuun.
Itselläni tämä tehtävä vielä kesken, toivottavasti nyt olisi kamppeet sitten siinä vaiheessa ettei enää tarvitse pääjuonta tehdä, vaan pääsisi jo exploraamaan maailmaa ja sivutehtäviä. Pääjuonitehtävä numero 8. kuullostaa hurjalta, koska eihän esim skyrimissäkään taida olla kuin noin 15. päätehtävää muistin mukaan...

Juurikin tuon jälkeen on kaikki tarvittava kasassa, lisäksi kannattaa
tehdä se Myllärin homma, niin saa varastetun tavaran kauppiaan auki, oppii taskuvarastelee ja tiirikoimaan kunnolla. Koska sen jälkeen saa rahaa sit melkein mistä vain.

PS. Käykää opettelemassa myös lukemisen taito.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
206
Miten nuo
ansat edes pudotetaan?
Mulla on kartalla A (alue jossa linnut on) ja B (siellä Myllärin pihalla lukee trap set, mutta ei siel keskel pihaa mitään ole)

Kun menen A alueelle, kuuluu siellä lintujen rääkymistä, joskin ei mun mielestä sama kuin se äijä sano. Muuta en löydä. Siellä miss lintu rääkyy, ei näy mitään, eikä mitään käsitystä miten häkki pudotetaan minnekään, jotta voi odotella lintua. En tajua yhtään tästä tehtävästä.
Entä mikä se trap set on?
Mene puun lähelle missä lintu rääkyy, lintuja ei näe. Pudota inventaariosta tavarat käyttämällä drop ominaisuutta (PC:llä oletus X pohjassa), samalla tavalla kun heittäisit ne ansat kankkulan kaivoon. Sitten käyt etsimässä seuraavat ja odottelet vaikka tunnin. Häkkien päälle on ilmestynyt joku rätti ja tavara on pelkästään bird cage tai vastaava. Meni itselläkin pari kertaa hermot ja tunteroinen aikaa tuhertaessa.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Käytiin
jänismetsällä, sitten piti pelastaa kaveri bandittien kynsistä ja sitten lähdettiikin jo pahisten perään.
Tehtiin "uskomatonta" etsivä työtä(kuulusteltiin todistajia ja seurattiin todisteita) ja illalla sitten tyttöä viemään kapakkaan tanssittamaan ja nyrkkiottelukin tuli jonkun känniläisen kanssa koska lähenteli tyttöstä mutta sankariksi tultiin ja pusu poskelle.
Erinomaisen maanläheinen peli.

Pitää tosiaan käydä opettelemassa toi lukemisen taito vielä ja sitten jossain välissä perehtyy tuohon lockpick/pickpocket, yritin vähän aikaa vänkertää niiden kanssa mutta ei mitää tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
@Sadness Olisiko mahdollista että laitetaan edelleen ne juonipaljastukset spoilerien alle? Selostit juuri pari tuntia pelin tapahtumia suuripiirteisesti.

Vai oliko tämmöinen näin leveästi kerrottu selostus muiden mielestä paha?
Itse en ainankaan halua tietää pidemmältä pelitapahtumista mitään kiitos.

Eri asia sitten kun peli on ollut ulkona jonkun kuukauden.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
@Sadness Olisiko mahdollista että laitetaan edelleen ne juonipaljastukset spoilerien alle? Selostit juuri pari tuntia pelin tapahtumia suuripiirteisesti.

Vai oliko tämmöinen näin leveästi kerrottu selostus muiden mielestä paha?
Itse en ainankaan halua tietää pidemmältä pelitapahtumista mitään kiitos.

Eri asia sitten kun peli on ollut ulkona jonkun kuukauden.
Mä jätin tarkoituksella nimetkin pois ettei kukaan ennakkoon tiedä kenelle tapahtuu ja missä mutta laitan varulta spoilertagin alle sitten.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
@Sadness Olisiko mahdollista että laitetaan edelleen ne juonipaljastukset spoilerien alle? Selostit juuri pari tuntia pelin tapahtumia suuripiirteisesti.

Vai oliko tämmöinen näin leveästi kerrottu selostus muiden mielestä paha?
Itse en ainankaan halua tietää pidemmältä pelitapahtumista mitään kiitos.

Eri asia sitten kun peli on ollut ulkona jonkun kuukauden.
Eipä kannata tulla ollenkaan pelin keskusteluketjuun, jos pelkää spoilereita, ja aina voi lukemisen keskeyttää.
Miten tilanne muuttuu parin kuukauden päästä, silloinkin moni aloittaa pelin?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Itse näen kyllä keskustelun hienona lisänä pelaamiseen, mutta spoilerit vievät sitä...
Omalla vastuulla täällä tietenkin käydään ja varovasti sormien välistä luetaan.
Monessa pelissä joutunut jättämään ketjun seuraamatta...tässä ei haluis ku hauska kuulla muiden toilailuja :D
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Eipä kannata tulla ollenkaan pelin keskusteluketjuun, jos pelkää spoilereita, ja aina voi lukemisen keskeyttää.
Joo ja kaikkien muidenkin keskusteluketjujen lukeminen on turhaa kun voi kokeilla itsekin :facepalm: Turhan ylimielinen asenne kun foorumilla on kuitenkin erittäin yksinkertaiset ja helpot työkalut tuon spoiler -boksin käyttöön. Ei se niin vaikeaa ole jättää tehtäviin tai juoneen liittyvät asiat spoilereiden alle ja muut yleiset lätinät sitten kaikille näkyväksi.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Joo ja kaikkien muidenkin keskusteluketjujen lukeminen on turhaa kun voi kokeilla itsekin :facepalm: Turhan ylimielinen asenne kun foorumilla on kuitenkin erittäin yksinkertaiset ja helpot työkalut tuon spoiler -boksin käyttöön. Ei se niin vaikeaa ole jättää tehtäviin tai juoneen liittyvät asiat spoilereiden alle ja muut yleiset lätinät sitten kaikille näkyväksi.
Joka toinen viesti paljastaa jotakin, jo se että taidot kehittyvät niitä käyttäessä on paljastus, missä menee raja, kun toinen kertoo ettei ensimmäinen vastustaja on niin kova että turpiin tulee, kun omat kyvyt on nolla, en ole avannut pelipakettia ja silti spolereista huolimatta peliä avataan jatkuvasti.
Ei haittaa kunhan ei kerrota tosiaan suoraan tehtävänkuvausta.

En ota nokkiin jos joku kertoo että jäniksiä voi metsästää.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Joka toinen viesti paljastaa jotakin, jo se että taidot kehittyvät niitä käyttäessä on paljastus, missä menee raja, kun toinen kertoo ettei ensimmäinen vastustaja on niin kova että turpiin tulee, kun omat kyvyt on nolla, en ole avannut pelipakettia ja silti spolereista huolimatta peliä avataan jatkuvasti.
Ei haittaa kunhan ei kerrota tosiaan suoraan tehtävänkuvausta.
En tiedä menikö sulta nyt noi 2 avainsanaa kokonaan ohi mutta toistetaan:

- Tehtävät
- Juoni

Noihin kahteen liittyvät asiat spoilereihin niin ei pilaa kenenkään peli-iloa. Hyvin yksinkertaista.

Edit: ja se ei ole mikään spoileri että sanoo pelin alun tai ekojen taisteluiden olevan vaikeita. Se on spoileri kun sanoo
että pelin ensimmäinen taistelu on nyrkkitappelu juoppoa vastaan koska kyseinen juoppo on pelihahmon isälle velkaa rahaa
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Juonispoilereita on käytetty iät ajat, ei nyt aleta vänkkäämään itsestäänselvästä asiasta.. :rolleyes:
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
En tiedä menikö sulta nyt noi 2 avainsanaa kokonaan ohi mutta toistetaan:

- Tehtävät
- Juoni
Jep tarkoitin että noita ei saisi paljastaa myöhemminkään, sillä mm. itse myyn retail DVD:ni, koska DRM ja odotan GOG:in versiota.

Ja pelkkä kysymys pelin ongelmasta paljastaa usein juonta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 734
Ja pelkkä kysymys pelin ongelmasta paljastaa usein juonta.
Sen kysymyksen voi tietysti pyrkiä tekemään älykkäästi. Esim:
a) Onko joku saanut voitettua vihollisen X paikassa Y tehtävässä Z mitä ennen tapahtui juttu J kun itse olen seurannut tehtävää kohtaan B missä tapahtuu asia C miten tästä eteenpäin? Olen yrittänyt seuraavia: 1 sekä 2 ja 3 lisäksi 4 ja 5 jopa 6 mutta ei onnistu, mikä avuksi?
vs
b) Peliin liittyvä kysymys alla spoilereissa:
Onko joku saanut voitettua vihollisen X paikassa Y tehtävässä Z mitä ennen tapahtui juttu J kun itse olen seurannut tehtävää kohtaan B missä tapahtuu asia C miten tästä eteenpäin? Olen yrittänyt seuraavia: 1 sekä 2 ja 3 lisäksi 4 ja 5 jopa 6 mutta ei onnistu, mikä avuksi?
TAI
c) Peliin liittyvä kysymys alla spoilereissa koskien vaikeaa taistelua sekä miten siitä ehkä voisi selvitä? Olen pelannut itse peliä noin G tuntia ja olen nyt jumissa.
Onko joku saanut voitettua vihollisen X paikassa Y tehtävässä Z mitä ennen tapahtui juttu J kun itse olen seurannut tehtävää kohtaan B missä tapahtuu asia C miten tästä eteenpäin? Olen yrittänyt seuraavia: 1 sekä 2 ja 3 lisäksi 4 ja 5 jopa 6 mutta ei onnistu, mikä avuksi?

Minusta noista vaihtoehto C olisi ns. parhain vaikka se teoriassa hieman spoilaakin peliä. Tosin väittäisin ettei kukaan osta peli tietämättä esim. sitä onko siinä taistelua vai ei + sitä voiko peliä pelata ehkä useammallakin kuin yhdellä tavalla. Unohtamatta sitä että peli voi kestää jopa tunteja.
Vaihtoehto A taas lörpöttelisi suunnilleen kaiken ja B taas ei kerro oikeastaan mitään joten "kaikki" lukisivat sen ja spoilaantuisivat.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Osaako joku kertoa niistä erikoispaikoista?
Eli kun kartalle tulee niitä interesting site tms. nimisiä kuvakkeita.
Tasan eka mikä tuli vastaan oli raunio, minkä sisällä oli arkku ja siellä pirun kalliit varusteet ja koruja.

Nyt aloin niitä etsimään, niin tuli vastaan esim sellainen kivikasa, kun ihmiset ohikulkiessaan nostaa kiven aina päälle ja vuosien saatossa tulee kasa.
Sit oli palanutta taloa jne.

Eikö niissä kaikissa olekaan arkkua, vai olisiko kivikasa täytynyt jollain kirveellä hajottaa?

Entäs sitten esim onnettomuuspaikat, mitä niistä löytyy? En ole löytänyt mitään.

Entä mikä merkitys on shrineillä, joissa ilmeisesti kickstarteriin osallistuneiden nimiä, saako niistä joskus jotain?

Toinen juttu on aseet, kun en tajua..pistän varmuudeksi spoilereihin
Miten ihmeessä saan kirveen tai lapion tai vaikkapa tikarin käyttöön?

Kirveellekin on pelaajan statseissa oma kohta, joten kai sen saa jotenkin aseeksi? Vai käytetäänkö sitä oikeasti puun hakkaukseen jossain? Sama kävi vasaralla.
Lapiolle ainakin on paikkoja mistä kaivaa, en ole itse tosin nähnyt vielä, sitä ei varmaan aseeksi edes saa?

Mut sit ne tikarit tms, ne menee kans sinne other välilehdelle, enkä saa valittua aseeksi ollenkaan.

Entä onko isoissa kaupungeissa aseet, vaatteet jne kalliimpia ostaa tai korjata, kuin vaikkapa pikkukylän sepällä? En oo tullu vertailleeksi hintoja. Ja vaikuttaako myös pukeutuminen hintoihin, eikä vain keskusteluihin? Eli kannattaako pistää kaupunkiin mennessä ns. parempaa Seppälää päälle ja pitää sotavaatteet erillään?


Löytyykö jostain listattuna kaikkia kuvakkeita mitä tulee? Mulle on tullut varmaan kymmenen erilaista kuvaketta ruudulle eri tilanteissa, eikä niitä selitetä siellä ohjeissa. Siellä on vain ne tavallisimmat kerrottu.

PS, kaupankäynnistä vinkki:
Ei kannata aina tinkiä joka paikassa. Mulla alko yhden kaupungin kauppiaat vihaamaan jo hiukan ja mietin miksi. Sit tajusin et tingin aina.
Rahoissani kun hetken olin, niin keksinkin että tinkaus vaiheessa tarjoan tippiä, enkä tinki. Alkoi kauppiaiden arvostus nousemaan silmissä.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Kyllä tässä aika hujahti eilenkin pikkutunneille ihan huomaamatta.:cigar2:

Mahtavaa menoa, vaikka asiat ei mene tehtävissä aina justiinsa putkeen, niin silti voi olla tyytyväinen että on hengissä vielä ja muutama taitokin karttunu. Tuo tallennussysteemi, vaikka joitakin ärsyttää, niin pakottaa kyllä pelaamaan ihan eri tavalla. Pienetkin onnistumiset tuntuu paljo paremmalta, kun tietää että hengenlähtö on aina lähellä ja hahmo ei ole mikään universumin ybersoturi ja pelastaja, 'the chosen one'.
:btooth:

Portaat ja tikkaat näyttää bugittavan aika herkästi, samaten mulla tuli äkillinen lentomatka ilmojen tielle (ja suoraan alas ja henki pois), kun kokeilin alkemialabraa ekaa kertaa. Pleikkarilla siis tämäkin. En sen jälkeen ole uskaltanut. Ilmeisesti jos tuo tapahtuu, niin kun painaa sitä exit-namiskaa tarpeeksi ajoissa, voi ukko pudota riittävän matalalta, ettei ehkä henki lähe (mutta jalat murtuu?:D)

Kaikki detaljit, niinku kamojen verisyys tai likaisuus, tai sun haavat, jotka saa NPC:tä reagoimaan niihin keskusteluissa, vaan lisää immersiota kovasti. Sitä tulee vähän mietittyä ulkonäköäkin ettei kaahaa pitkin mantuja verinen tabardi päällänsä ja rispaakin piru pahasti jo.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kaippa tää täytyisi ostaa, jos nuhapumppu jaksaisi kohtalaisilla detailjeilla pyörittää (gtx 970, i5 4690k, 8g ddr3)? Prossu ja näyttis molemmat kelloissa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
22
Pelin toimimisesta vanhemmalla raudalla, niin mulla on i5-2500k@4,4Ghz - R9 390 - 16Gt DDR3 ja peli SSD levyllä. Graffat säädetty sekalaisesti very high/medium tasolle (netistä vähän kattonu ohjeita mitkä tiputtaa eniten FPS:ää). Resoluutio mulla on 2560x1080, eli ultrawidellä mennään. FPS suuren osan aikaa 50-60, kaupungeissa tippuu 30fps:ään riippuen vähän mihin suuntaan katsoo.
Redditissä ohjeistetaan ottamaan vsync pois päältä, onnistuu ilmeisesti .cfg filun tekemällä. Kuulemma tulee hyvin fps:ää lisää, mutta en ole vielä kokeillut.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Ehdottomasti jos vaan suinkin tyydyttävästi toimii ja tämmönen perehtymistä, vaivaa ja aikaa vaativa peli kiinnostaa. Nykyään ei oikein tehdä tämmösiä pelejä kun kaikki on niin valmiiksi pureskeltua ja pikaisen fiksin antavaa... tässä on oikeastaan kaikki mitä voi toivoa, vaan rutto ja muut taudit puuttuu (puuttuuhan...)

Toivottavasti tulee nopsaan pätsiä pahimpien bugien siloittamiseksi, niin avot. Ei ne silti pelaamista haittaa kovin paljoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Paljonko teillä on kertynyt rahaa?
Olen harrastanut ehkä liikaakin kaiken rojun pöllimistä, roudaamista kartan toiselta puolelta sekä banditien loottaamista ja 20 tunnin pelaamisen (hyvin käytetty sairasloma) jälkeen kasassa on noin 14 000 groschenia (olen ostellut myös kalliita tuhansia maksavia milanolaisia haarniskan osia sekä aseita ja kilven tässä välissä).

Sasaun lähellä jatkuva rosvolauma:
Onko muilla jatkuvasti joku perseily vastassa tietyssä kohdassa karttaa?
Olen ravannut nyt tuota Samopesh/Sasau akselia melko paljon ja aina kuvan ympyröidyssä kohdassa joku älytön kahakka mistä saa joka kerta vähintään 1500 groschenin kun myy kamat jotka jäävät muilutetuilta banditeilta.


Edellisessä sekoilussa tiellä istui (siis ihan oikeasti animoidusti istui) neljä Cumania, banditit muiluttivat jotain tyyppiä kunnes muutama kiinnostui minusta, hevosen selästä vaan nuolta kupoliin ja kamat talteen, sen jälkeen Cumaneiden luo ja jokaista tykittämään nuolilla päähän, kukaan ei reagoi mitenkään vaan kuolee pois...

Muutama kevennys:

Pojat löyty metsästä:


Hevonen jäi aitaan leijumaan:


Rupesin pelaamaan full-HD resolla ja fps:ssät ovat pysyneet hyvin 100 pinnassa jatkuvasti.

Pelin heikoimpia puolia on ehdottomasti onneton taistelu-AI. Kaveri saattaa hyökätä ja menettää mielenkiintonsa kesken kahinan (jos juokset karkuun), mutta kun menet takaisin lähelle niin kaveria ei millään enää kiinnosta hyökätä.
Tieroistot saattavat tiellä vaan huudella että "kuka siellä kuka siellä" vaikka ovat parin metrin päässä. Menet lähelle niin juoksevat karkuun. Kaikennäköistä kummalista tuohon mahtuu.
Hevosella ja jousella kukaan ei mahda sinulle mitään. Laukkaa karkuun, odota että hemmo on lähellä, ammu kupoliin, toista kunnes kaveri on kuollut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Muistinkäyttö 6-7 / 32 GB task managerin mukaan ja tuossa on Windowsin lisäksi läjä muutakin (pienehköä) paskaa ajossa, että tuo 8GB riittänee tälle pelille ihan hyvin.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Kaippa tää täytyisi ostaa, jos nuhapumppu jaksaisi kohtalaisilla detailjeilla pyörittää (gtx 970, i5 4690k, 8g ddr3)? Prossu ja näyttis molemmat kelloissa.
Medium-High akselilla menisi 50-70fps youtube videoiden perusteella.
Välillä itselläni tulee sellaisia kohtia missä nykäisee kunnolla, ihan kuin muisti(ram) loppuisi.

Silti vaikka itse herkkä yleensä epävakaalle menolle niin tämä silti on imaisut mukaansa ja eikä niinkään ole välittänyt tuosta.

Hienoa oli tuossa pari tuntia sitten Rattaysta lähtee pohjoiseen questin takia ja mappiakin tuli avattua enemmän, samalla käydä aina metsällä ja kehittää omia jousiampumis taitoja, nytten alkaa isomalla % osumaan mutta vaikeinta jousiampumis kilpailua en voita tai ei ole lähelläkään mutta tokavikan voitin mutta paranemaan päin kun pelin alussa ei osunut edes ladon seinään :p

Kysymys koskien yhtä tehtävää kun pitää viedä hevonen asiakkaalle, onko tuohon mitään konstia saada rauhoittumaan kun se potkaisee aina selästä eikä homma kulje.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Ei helvata mikä vääryys!
8h kohdilla kisailua
Aatelispoika haastoi jousiammunta ja miekkailuskabaan. Panoksena oli sen jousi ja multa rahaa.
Kylhän se piti arvata että rahvasta kiusataan;
Jousiammunta päättyi TASAN 12 - 12, mutta aatelipoju "voitti".
Miekkailun voitin.
Arvaattekin varmaan miten kävi, TASAN :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Varastelutehtävät vei taas mennessään. Kolmisen tuntia häärin ihan muuta kuin pääjuonta. Nyt kun on rahaa, niin voisi samalla päivittää kunnon varusteet.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 399
Juttuja kun lukee, niin vaihtelevatkohan nämä kamat ja mitä saa keneltäkin pelaajittain? Minulla oli ekassa linnassa jo
(varastettuna) kilpi, kaksi jousta ja nuolia. Lisäksi käytettävissä se isän takoma miekka ja toisen miekan löysin heti kuolleiden vanhempien vierestä. Lockpickejä tosin en löytänyt tai saanut mistään ja piti myydä pöllittyä kamaa, jotta sain lockpickit ja valeasun linnasta poistumista varten. Kaveri taas sai lockpickejä ensimmäisestä kylästä Friziltä.

Voiko vahtikoiria jotenkin ruokkia? Vaikka taskussa ollut lihaa, niin en ole voinut niitä koirille syöttää.
Jos sniikkailen jonkun taakse, kuristan pökerryksiin, pöllin kamat ja katoan pois, niin tietääkö uhri tai joku muu minut ryöstäjäksi kun seuraavan kerran tavataan?
Onko tässä mitään keinotekoista karmaa, millä "alat näyttää pahikselta / huout rikollisuutta" kun pöllit tavaroita, muttet kuitenkaan jää kiinni?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Okei on tuossa tunnelmaa ainakin pilvessä. Karkasin etsimään isukkia ja kävelin vesisateessa niityn poikki kohti raidattua kylää. Pysähdyin kuitenkin matkalla loottimaan teloitetut siviilit ja sain puolen tusinaa pretzeliä. Menin sateensuojaan vetämään mahan täyteen ja seurasin myrskyä. Kaukana välähti salama ja alitajuisesti laskin miten kauan äänellä kestää. Viitisen sekuntia meni. Ajoittain aika upeat äänet tuossa pelissä. Liian monessa pelissä esim vesisade on lähinnä vain visuaalinen juttu.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Yhteen sivutehtävään liittyen kysyms:
Kävin kerään rosvopäällikön kannukset ekassa tehtävässä Bernardilta sarjassamme teilaa rosvopäällikkö. Siellä puron vieressä oli luola/kaivos, josta ei ilmeisesti mitään löydy? Samaten siellä oli heppa, mutta sitä pysty käsittääkseni vaan vertaamaan omaan polleen? Koitin siirtää suitset ja satulan pois toiseen mutta ei näy onnistuvan... saako pollen päivitettyä vain ostamalla, että tommosta jouten olevaa ei voi ottaa? Omistaja kun ei enää tarttis...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
22
Samat fiilikset.. Katoin että 19h on aikoinaan jaksanut Witcheriä pelata. Tämä kyllä vaikuttaa mielenkiintoisemmalta. 10min latausta jäljellä.. sittenhän se alkaa selvitä. :)
Hah, näyttäis nyt olevan 19h pelikellossa tätä. Kyllä se sitten Witcheriä parempi taitaa olla kun kahdessa päivässä tuon verran.. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Taas leijaillaan ilmassa. Tällä kertaa joku muu NPC, tulihan tuo nuolella alas. Oman hahmon leijailubugi mikä näkyi monta sivua sitten twitch klipissä on tullut tusinan kertaa. Se muuten korjaantuu yleensä jos pääset hevosen selkään tai johonkin korkeammalle leijailemaan, esimerkiksi vuoren rinteeseen tai kiven päälle.


Metsistä löytyy kyllä kaikkea älytöntä tuulenpesäpuista (en tiedä onko harvinaisuus kun en muualla ollut nähnyt) lähtien, tämän toteemin vieressä oli "noitajuomaa".


Onko muut harrastaneet hautojen ryöstelyä? Ihan hyvää loottia löytyy, muistaa vaan säilyttää lapiota hevosen mukana.

Edit: Niin ja vinkkinä vielä varkaille että kun jaksaa makuuttaa pöllittyä kamaa arkussa (vaikka Rattayn myllyllä) muutaman päivän niin tavarasta lähtee pöllitty status.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 127
No nyt rupes meikällä pyörimään tasasta 60fps kaikki max kun huomasin, että MSI joku appi lisätauhka kuormitti taustalla prossua yli 50%. Poistoon meni.
Nyt kun on alkusta päästy itse asiaan niin voi pojat on kyllä hienoa maisemaa ja jotenkin tuntuu, että tässä on jotain uutta pitkästä aikaa pelirintamalla.
Ei olla menty sieltä missä aita on matalin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 587
Ite oon aina ihmetellyt, miksi sitä tallennusta pitää rajoittaa. Lataamisen rajoittaminen toimisi paremmin. Ei voisi ladata muuten, kun sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä pelin ja sitten jos kuolee, niin lataisi automaattisesti edellisen saven.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 622
Ite oon aina ihmetellyt, miksi sitä tallennusta pitää rajoittaa. Lataamisen rajoittaminen toimisi paremmin. Ei voisi ladata muuten, kun sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä pelin ja sitten jos kuolee, niin lataisi automaattisesti edellisen saven.
No eipä tuota ittensä tappamista kovin monessa pelissä oo estetty, nii että eiköhä se olis vaan hidastettu quick save quick load rumba.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 587
No ite en todellakaan jaksaisi peliä olla koko ajan köynnistelemässä tai etsimässä paikkaa, jossa tappaa itsensä. Kyllä toi sitä jokaisen hajonneen tiirikan jälkeistä latailua vähentäisi kummasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 404
olen menossa punapää tehtävässä jossa pitää tappaa bandiidit, ei vain jumalauta saa kuin yhden kerralla hengiltä ja ne pistävät minut samalla kylmäksi, millä vitulla ne saa alas?
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
121
olen menossa punapää tehtävässä jossa pitää tappaa bandiidit, ei vain jumalauta saa kuin yhden kerralla hengiltä ja ne pistävät minut samalla kylmäksi, millä vitulla ne saa alas?
Minä kävin hakemassa hevosfarmilta sotilaat avuksi, olen vieläkin niin surkea taistelussa ettei mitään toivoa yksin saada niitä hengiltä.
 

pilottistifu

Tukijäsen
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
202
Tämä on kyllä yks harvoista peleistä joissa on tullut pysähdyttyä ihailemaan auringonnousua :happy:
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Tämä on kyllä yks harvoista peleistä joissa on tullut pysähdyttyä ihailemaan auringonnousua :happy:
Juu, ei tee yhtään pahaa pysähtyä hengähtämään kauniissa maisemissa. Monesti huomannut vain ihailevansa ja "ainiin mullahan oli tekemistä" :D

Kaksi maisemakuvaa spoilerissa molemmista suunnista :)
20180215160145_1.jpg 20180215160523_1.jpg
(High-preset, 1440p, steam compressed)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Juu, täälläkin tulee pelimaailmaa ihasteltua, 12h pelattuna eikä vieläkään tutoriaali läpi. Olen kylläkin joitakin side questeja ja seikkaillut pelimaailmassa, joten ei mikään ihme. Myös muutaman kerran kuollut. Vain yhden game breakin bugin löytänyt, alla spoilerissa.
Kun Nightingale esittelee kaupunkia ja pysähdytään tavernaan, niin otettiin siinä herran kansa erä noppapeliä. Onnistuin pitkän väännön jälkeen voittamaan, mutta se ei triggeröinyt cutsceneä. Tein sen jälkeen sidequestin missä piti vetää miehiä turpaan 1v1, jos se auttaisi. Ei auttanut ja piti ladata peli. Onneksi peli oli tallettanut juuri siihen kohtaan, kun käydään istumaan penkeille. Tällä kertaa vastasin, että en halua pelata noppaa, mutta pelattiin kumminkin :D ja hävisin sen sitten. Tällä kertaa cutscene triggeröityi ja pääsin pelissä eteenpäin metsästämään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kyllä tämä hankintaan meni, aloittamisesta en tiedä, taidan yrittää malttaa hetken odotella, että päivittävät peliä vielä, vaikeaa se toki on. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 852
Viestejä
4 206 408
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom