Edqar
Tukijäsen
- Liittynyt
- 22.11.2016
- Viestejä
- 2 394
Tästä voisi vääntää hamaan tappiin, ei ole väärää tapaa. Niin kuin mainitsin tämä juontaa 90-luvun puolivälistä jo. Muistelen silloin ajatelleeni, että kun on rynkky kädessä ja sillä tähtää niin tukin vieminen alas päin vie piippua ylös päinmissasit pointin. jos immersiota haetaan, niin miksi kuvittelet olevasi ulkoinen voima joka ohjaa jalustan päällä olevaa kameraa sen sijaan että toimit kuten ihminen.
invert on looginen esim. lentosimulaattoreihin jossa mallinnetaan lentokoneen ohjaimia ja niiden liikeratoja.
ihmisen hermoja, lihaksia, liikeratoja, yms. ei ole loogista mallintaa mekaanisena koneena. vai kuvitteletko oman katseesi kohdistamisen ja pään kääntämisen niin että takaraivossasi on kahva ja kun siitä nostetaan ylös niin katse kääntyy alas? toki näin tapahtuisi jos kahva olisi, mutta ei ihminen toimi niin.
todellisuutta lähempänä oleva malli on ”katsonpa tuohon suuntaan” ja ensin silmät tarkentaa sinne, ja pää kääntyy refleksinomaisesti tarvittaessa perässä. eli normal.
jos tämä yo. selitys ei vakuuttanut niin koitapa pelata vr-laseilla ohjauksen ollessa invert.
ps. kukin pelatkoon miten haluaa, mutta tartuin kommenttiin mikä on loogista ja mikä ei.
Pointtini on siinä, että WH "veterans" ei oikein hiffaa tota invertiä. Pelaan kaikki invertillä, mutta se combatin minipeli nyt vaan on väärin jos siinäkin invert.
Tähän on jo yksi ok purkkaviritys, mappaa kaksi nappulaa config tiedostoon muuttamaan invert asetusta, toki niitäkin saa olla näpyttelemässä aina kun hypätään combatiin tai pois.
Ei ole jaksanut tällaistakaan tehdä kun tuli vr kotiin, niin sen parissa mennyt pelailut.
Edit. Meidän neljän IRL kaverin peliporukasta 2 pelaa invertillä. Me kaksi ollaan aloitettu PC pelaaminen ysärinä, kaksi muuta vasta 2000-luvulla.
\OT
Viimeksi muokattu: