Kingdom Come: Deliverance

Nyt odottelemaan Kingdom Comen jatko-osaa että saadaan tarina päätökseen, jäi kyllä kieltämättä kesken. Ja vaikka jotkut täällä sanoneet että jatko-osa olisi joku ilmainen dlc, niin itse olen lukenut että ihan kunnon maksullinen peli olisi kyseessä.
Niin siis tässä oli tarkoitus olla tarinassa kolme osiota ja nyt oli vain kaksi. Se kolmas tulee kunhan kehityksestä ehtii..ilmaisena dlc:nä.
Sen lisäksi dlc:nä, jonka maksullisuudesta en tiedä tulee naishahmona tarina.

Sen lisäksi käsittääkseni suunnittelevat myös sitä jatko-osaa. Mutta tuo päätarinan lopetus on vain siis yksi osio, joten siksi se tulee vain jälkeenpäin lisänä ilmaiseksi. Koska muutoin tarina jää kesken ja sen piti olla mukana alunperin.

Susia, hevoskärryjä, lyhtyjä jne tulossa myös.
 
Toivon totisesti, ettei Warhorse lähde millekään feministilinjalle historiaa vääristelemään tuon naishahmo-DLC:n kanssa. Se ois helppo keino hiljentää nää metoo-vinkujat, mutta myös hieno tilaisuus muistuttaa, miten huonosti asiat on ollu naisille... että voisivat olla kiitollisiakin.

Tais voishan ne vetää sen täysin ylikin sen ja luoda peniksiä silpovan ja miehiä nuijalla raiskaavan koston enkelin ala Eileen Vuornos ja katsoa, kun feministit ilakoi toimijuuden saamisesta?:cigar2:
 
Käsittääkseni ei ole ilmainen eikä lisäsisältöä vaan erillinen peli, jatko-osana.

Ainakin kovin alkuun sanoivat, että julkaistaan tän vuoden aikana, koska tarina jää tässä kesken. Tässähän koko pelissä on vain kaksi isompaa vaihetta, kun piti olla kolme.

Silloin alkuun ainakin vielä puhuivat ilmaisesta päivityksestä ja sit jatko-osasta ihan erikseen.
Typerää jos muutettu.

Edit: ja siis se kolmas osio on nimenomaan Henryn tarinan päätös, kun jatko-osassa on kokonaan eri karttakin, niin en ymmärrä miten se siihen edes istutetaan.
 
Toivon totisesti, ettei Warhorse lähde millekään feministilinjalle historiaa vääristelemään tuon naishahmo-DLC:n kanssa. Se ois helppo keino hiljentää nää metoo-vinkujat, mutta myös hieno tilaisuus muistuttaa, miten huonosti asiat on ollu naisille... että voisivat olla kiitollisiakin.

Tais voishan ne vetää sen täysin ylikin sen ja luoda peniksiä silpovan ja miehiä nuijalla raiskaavan koston enkelin ala Eileen Vuornos ja katsoa, kun feministit ilakoi toimijuuden saamisesta?:cigar2:
Jep, ehkä se kotirouvan realistinen arki tuohon aikaan ei ole kovin mielenkiintoista pelattavaa; kotityöt ja ruoan laitto jne. :D
 
Niin siis tässä oli tarkoitus olla tarinassa kolme osiota ja nyt oli vain kaksi. Se kolmas tulee kunhan kehityksestä ehtii..ilmaisena dlc:nä.
Sen lisäksi dlc:nä, jonka maksullisuudesta en tiedä tulee naishahmona tarina.

Sen lisäksi käsittääkseni suunnittelevat myös sitä jatko-osaa. Mutta tuo päätarinan lopetus on vain siis yksi osio, joten siksi se tulee vain jälkeenpäin lisänä ilmaiseksi. Koska muutoin tarina jää kesken ja sen piti olla mukana alunperin.

Susia, hevoskärryjä, lyhtyjä jne tulossa myös.

Ite olen lukemastani saanut sen kuvan että se maksullinen jatko-osa olisi se part 3 kun tää Deliverance oli part 1 & 2.

Edit: ja siis se kolmas osio on nimenomaan Henryn tarinan päätös, kun jatko-osassa on kokonaan eri karttakin, niin en ymmärrä miten se siihen edes istutetaan.

Tietenkin siinä on eri kartta kun
Henry ja Caponhan lähti sitte reissulle viemään sitä kirjettä
 
Jep, ehkä se kotirouvan realistinen arki tuohon aikaan ei ole kovin mielenkiintoista pelattavaa; kotityöt ja ruoan laitto jne. :D


Ehkä realistista historiaa mukailevaan pelisarjaan ei sovi naisritari joka ei jaksaisi edes liikkua haarniskassa. Toiminta leffat ovat tehneet meidät sokeaksi sille seikalle, ettei naisesta ole minkäänlaista vastusta miehelle.

Viitisen vuotta sitten jenkeissä ammattilaisnyrkkeilyn naisten mailmanmestari halusi kokeilla ihan perus rankkaamatonta amatöörikilpanyrkeilijää vastaa samassa painosarjassa, ottelu päättyi 10 sekunnissa tyrmäykseen.

Jos vielä otetaan huomioon että, normaalisti miehen paino on korkeampi ja voimaa ja myös nopeutta on enemmän painokiloa kohti, douppiakaan ei ollut vielä tasoitukseksi keksitty.

Tuohon aikaan ei ollut mitään bodarinaisia ja sohvaperuna miehiä ja painoero oli selvästi suurempi kuin nykyään.
 
Koska tuon tasapuolisuutta vaativan väestön vaatimukset tulevat kuitenkin painamaan vaakakupissa voin jo tässä vaiheessa paljastaa tietoja tulevasta laajennusosasta.

Warhorse sanoi:
Hyvä naiset ja herrat, esittelemme tässä odotetun laajennusosan supersuosituksi nousseelle Kingdom Come: Deliverancelle

Kingdom Come: Sims

Voit pelata Emilyä, kylän kauneinta ja halutuinta naista. Saat opetella hyödyllisiä oikean elämän taitoja kuten kudontaa, vaatteidenpesua ja ruoanlaittoa. Voit bongailla ikkunasta salskeita ritariuroksia ja houkutella heitä heiluttamaan olkia navetassa pienellä flirtillä.

Esittelemme samalla peliin täysin uuden kyvyn: Juoruilu

Juoruilu koostuu muille pelin naishahmoille juttelemisesta ja paskan sekä selän takana puhumisesta. Juoruilukyky nousee sitä nopeammin mitä enemmän Emilyllä on karismaa. Juoruilun avulla voit saada lisätietoa kiinnostuksen kohteista ja voit tietää esimerkiksi onko naapurikylän Robertilla tapana kylpeä aamuisin vai iltaisin. Kingdom Come: Sims on rakennettu juoruilun ympärille. Siinä missä alkuperäisessä pelissä miehet tekivät kaikkea typerää kuten hiiviskelivät pusikoissa, Emily keskittyy pysymään nättinä ja houkuttelemaan miehiä kuin kärpäsiä. Juoruilun avulla voit välttää karikot kuten miehet jotka pitävät vain miehistä ja voit pyöritellä kaupungin vartijoita pikkusormesi ympärille niin ettei sinun tarvitse hiiviskellä pimeässä kuten miehet. Emilyltä on poistettu asekyvyt koska fiksu nainen ei niitä tarvitse. Jos Emilyn tarvitsee turvautua väkivaltaan esimerkiksi puolustautuakseen paljastuneen juorun jälkeen, Emily oppii erilaisia lätäreitä ja nivusiin potkuja aseettomien taistelutaitojen joukossa.

Olemme erittäin ylpeitä siitä että tämän lisäosan jälkeen Kindom Come pelisarja tarjoaa tasapuolisen kokemuksen keskiaikaisessa maailmassa kaikille!
 
Jos nyt välttämättä peliin haluaisi tuoda realistisen naisritarin päähahmoksi, niin eihän se historiassa täysin ennenkuulumatonta olisi, kaikkihan muistavat Jeanne d’Arc:n.
 
Kaikkihan muistavat *elokuvien* Jeannen, mutta mikä oli totuus? Sitä nyt ei kukaan muista tietenkään...

Varmaan Euroopan keskiajan historiasta löytyy ritari, joka tykkäsi pukeutua linnanneidoksi ja vikitellä paasipoikia, mutta voiko siitä vetää sen johtopäätöksen, että transut ja homot oli ihan yleinen ilmiö ritarilaitoksessa ja että sen pohjalta kannattaa tehdä pelihahmo (no ehkä kannattaakin, nykyisessä henkisessä ilmastossa?)
 
Kaikkihan muistavat *elokuvien* Jeannen, mutta mikä oli totuus? Sitä nyt ei kukaan muista tietenkään...

Varmaan Euroopan keskiajan historiasta löytyy ritari, joka tykkäsi pukeutua linnanneidoksi ja vikitellä paasipoikia, mutta voiko siitä vetää sen johtopäätöksen, että transut ja homot oli ihan yleinen ilmiö ritarilaitoksessa ja että sen pohjalta kannattaa tehdä pelihahmo (no ehkä kannattaakin, nykyisessä henkisessä ilmastossa?)

Verrattuna Kingdom Comen ultrarealistiseen kuvaukseen tyypillisen talonpojan elämästä 1400-luvun Bohemiassa?
 
No ei tämä mikään farmarisimulaattori ole, eikä Henry mikään talonpoika olekaan; mutta ei siitä ole kysekään, vaan sukupuolirooleista. Voihan niitä rikkoa mikäs siinä. Voitit väittelyn, onnea.
 
Ainahan se on yhtä realismi vs pelattavuus tasapainoilua. Ei pidä nyt liioitella.
 
Eiköhän keskiajallakin yksittäisiä naisia ollut, jotka esim kerjäläisenä tekivät hämärähommia varastamalla, hautoja ryöstämällä tms.
Tai jotain korkea-arvoisia kieroilijoita, mistä saisi tarinan aikaan.

Käsittääkseni myös lesket oli aikalailla itsenäisiä, eikä enää miesten/valtion tms. käskytyksen alla, joten eiköhän sielläkin jotkut ole eläneet aika mielenkiintoista elämää..
 
Siis voihan naishahmon tehdä ja ihan mielekkään juonen sille ynnä muuta, ei siinä mitään. Mua nyppii vaan se, että tietyt tahot vaatii, että pitäisi olla mahdollista pelata naishahmolla, koska tasa-arvo (unohtamatta näitä rasismiulinoita). Siksi toivon, että Warhorse tekis niin kuin parhaaksi näkee, eikä kuuntele tätä schaibaa. Jos he oikeasti haluaa tehdän pelattavan naishahmon niin sitten tekee. Ei se multa ole pois. Mutta se vähän tökkis, että se onkin joku Henrietta, jonka kyvyt ja taistelutaidot menee 1:1 Henryn kanssa. Fantasia on erikseen.:vihellys:

EDIT: juu naiset on aina ollu taitavia varkaita ja murhaajia, en kiellä. Joukkotuhonnassa ja sodassa ois vähän saavuteltavaa vielä...joku varas/vakooja vois olla ihan mielenkiintoinenkin.
 
Eikös warhorse kertonut naistarinasta ihan ilman mitään narinaa naisten asemasta tms?
Tai siis en ainakaan muista et siihen liittyi mitään ”tätä on pyydetty ni tehdään sit”.
Ja intohimo historiaan ja realismiin on kyllä jätkällä sitä luokkaa, etten usko mitenkään siihen, että sieltä tulisi jotain isosti tosielämästä poikkeavaa.
 
Siis voihan naishahmon tehdä ja ihan mielekkään juonen sille ynnä muuta, ei siinä mitään. Mua nyppii vaan se, että tietyt tahot vaatii, että pitäisi olla mahdollista pelata naishahmolla, koska tasa-arvo (unohtamatta näitä rasismiulinoita). Siksi toivon, että Warhorse tekis niin kuin parhaaksi näkee, eikä kuuntele tätä schaibaa. Jos he oikeasti haluaa tehdän pelattavan naishahmon niin sitten tekee. Ei se multa ole pois. Mutta se vähän tökkis, että se onkin joku Henrietta, jonka kyvyt ja taistelutaidot menee 1:1 Henryn kanssa. Fantasia on erikseen.:vihellys:

EDIT: juu naiset on aina ollu taitavia varkaita ja murhaajia, en kiellä. Joukkotuhonnassa ja sodassa ois vähän saavuteltavaa vielä...joku varas/vakooja vois olla ihan mielenkiintoinenkin.

Pelaan kylän vi..maisinta feministiä, myrkytän koko aateliston kerralla kun niillä on jotkut syömingit ja peli the end...
 
myrkytän koko aateliston kerralla kun niillä on jotkut syömingit ja peli the end...
Totuus: ensimmäinen myrkytetty aatelinen kuolee niin yhtäkkiä kaikki kaikkialla tietävät että juuri sinä olet syypää ja sen jälkeen peli pakottaa katsomaan vankila animaatiota 4,5h ajan tosielämässä.
 
v1.4 ja ilmainen HD texture/sound/voice DLC tulossa piakkoin: Kingdom Come: Deliverance · AppID: 379430


Warhorse sanoi:
Warhorse Studios wishes Happy Holidays!

What awaits you in Patch 1.4?

Customize your character with new beard and hair mechanics. Getting a fresh haircut improves charisma. On the other hand, newly added unarmed mercy kills support a more violent approach to your quests. For the special occasion of the Easter Holiday we also added a limited time Easter special. Go on the hunt for real Easter eggs including one golden egg. But it’s dangerous to go alone so find and take a special Easter themed traditional Czech “Weapon” called “Pomlázka” all wrapped up with the fixes for over 200 quest bugs.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys tuli Steamiin. 26.6GB kooltaan. Täytyy tehdä tilaa SSD levylle.
 
Viimeksi muokattu:
Totuus: ensimmäinen myrkytetty aatelinen kuolee niin yhtäkkiä kaikki kaikkialla tietävät että juuri sinä olet syypää ja sen jälkeen peli pakottaa katsomaan vankila animaatiota 4,5h ajan tosielämässä.

Hitaasti vaikuttava myrkky, joka ennen kuolemaa aiheuttaa selittämätöntä raivoa ja agressivisuutta.
 
No jo on tosiaan kokoa :D

Osaako joku jo sanoa tuliko invert-mouse combatissa -ongelmaan korjausta?

Itellä menee ladatessa hetkinen...
 
Ei ainakaan itellä toimi parturoinnit, peli jää jumiin. Tais olla liian iso päivitys, pitääpä koittaa parin päivän päästä uudestaan.
 
Uusimman päivityksen jälkeen Xbox One Xon ollut äänetön tämän pelin suhteen..Ennen päivitystä tuuletin huusi epävakaasti ja välillä lujaakin..Muilla samoja huomioita?
 
Onko tuossa Captain Bernand tms. trainingissa joku bugi?
Kun ottaa sen combo trainingin, mikään ei kelpaa, pitäisi tehdä se kuvaruudun ohjeessa tehty combo kolme kertaa peräkkäin että treeni-alipeli-looppi päättyy, mutta ei millään mene läpi ja ulos ei pääse kuin lataamalla pelin tai poistumalla pelistä.






Pelaan hiirellä ja näppiksellä, todella vaikea saada tuota menemään läpi.
En tiedä meneekö liian hitaasti tai nopeasti, kun peli ei oheista mitään rytmityksestä.

Bernand huutelee jotain josta ei saa selvää ja kuvaruudussa näkyy joku teksti 0.2 sek.

Mulle ei nuo kombot auenneet oikeastaan koskaan, harjoittelun ulkopullella ehkä 5 onnistunutta komboa. Ripostella ja oikein ajoitetuilla hyökkäyksillä pärjäsi todella hyvin ja vaikeimmatkin porukat tippui tiukkojen taisteiluiden jälkeen vaikka olikin välillä hankalaa 5 vs. 1 meininkiä. Lock on pois päältä ja torjuin aina lähimmän hyökkääjä ja ripostella suojaus samalla auki ja nopea tökkäys sisään jonka takia vastustaja monesti hieman kyykähti ja kerkesi perään vielä yhden tai 2 kunnon swingiä pistämään sisään, sitten rinse ja repeat. Kyllä ne parhaimmillaan 20 minuutin matseja oli hankalimpia vastustajia vastaan sen patchin jälkeen kun henryn perkkejä balansoitiin.
 
Muistattehan myös aina katsoa, että mille aseelle combo on? Itse alkuun yritin lyhyen miekan comboja suorittaa pitkällä jne.
 
Viimeksi muokattu:
7h nyt takana ja kylhän tää on aika hyvän olonen peli. Nättikin on kieltämättä,asetuksia joutu jonkun verran ronkkimaan,kun ei oikein 1070 jaksa 1440p pyörittää herkut täysillä.

Sitten olisi yksi kysymys hevosiin liittyen:
Saako ensimäisen hevosen jostain questistä?

Vaikka on ihan pelin alkupäähän liittyvä kysymys,niin laitoin spoileriin ihan vaan varuiksi.
 
Taitaa ruveta olemaan suht hyvässä kunnossa Quest -bugien suhteen, joten josko tämän voisi nyt jo aloitella? o_O
 
Sitten olisi yksi kysymys hevosiin liittyen:
Saako ensimäisen hevosen jostain questistä?

Tarkennetaan hieman:
Kyllä, sen saa questista mutta voit toki myös löytää helposti hevosia, tai varastaa niitä. Mutta esim. löydetty hevonen toimii kuten hevonen yleensäkin (järjellä ajatellen) toimii. Eli jos jätät sen jonnekin se odottaa siellä (ellei joku muu ota sitä käyttöön), toki myös muita pieniä miinuksia löytyy (ilmeisesti et pysty varustamaan random hevosta, laittamaan satulalaukkuja tai kengittämään tms mutta omalle hepalle moista voi tehdä). "Oma" hevonen taas maagisesti ilmestyy paikalle (esim. talon sisälle tai portaisiin taaksesi) kun vihellät.
 
Osaako joku jo sanoa tuliko invert-mouse combatissa -ongelmaan korjausta?
Eikö täällä tosiaan muita ole kuka pelaa invertillä :o
No tiedoksi vain niin, eipä tuota vieläkään ole korjattu. Eikä ilmeisesti ole tapahtumassa, koska ovat moneen tiketiin vastanneet, että "it's working as intended"...yep mitä BSää.
Toivo pitää heittää modaajille, että tekisivät pikkumodin jolla pääsisi tuosta eroon.
 
Alkaa venyyn vähän pitkäksi tää lineaarinen loppurutistus..

Edit: ehee, mitä vittua! :D olin jo että jes vihdoin lopputekstit... ja peli jatkuu :D

no nyt on läpi. 63h. hyvä peli mutta ois saanut paskempaa kontenttia ottaa pois kovammalla kädellä, 30h ois passteli niin pacing ja laatu ois ollut parempaa eikä loopu ois puuduttanut.

8/10, jatko-osaan parannuksia niin voidaan puhua jopa 9 teoksesta
 
Viimeksi muokattu:
Vortexin tekemä dokumentti viimein julkaistu. Warhorselta on tulossa myös toinen, takaajille tehty, dokumentti.

 
On tämä koukuttava. 40 tuntia takana ja jäin jumiin
kun piti mennä kaivoksiin niiden rahanväärentäjien perässä ja minun pelissäni otin Ulrichin mukaani ja sain auttamatta turpaani siltä kaivoksien sisällä.

Piti ottaa edellinen loadi ja pelasin varmaan 15 tuntia kaikkea muuta mahdollista, kunnes rohkenin ottaa uusiksi ja toisella taktiikalla selvisin ilman koko tappelua :D Nyt kun tappeluistakin tulee jotain, niin alkaa olla pelissä mukavasti säpinää, sen verran paljon levuttanut areenalla ja hionut omia taitoja. Melko armoton learning curve tässä pelissä, tai sitten toisessa vaakakupissa olen varmaan todella huono, mene ja tiedä. Onneksi enää ei tarvitse vihollisia pelätä, niitä suorastaan odottaa ja esimerkiksi muutaman campin käynyt murjomassa ilman suurempaa Henryn verenvuotoa. 40 tunnin pelaamisella alkaa noi varusteet ja Henryn lompakkokin näyttää hieman paremmalta pelaamisen nauttimiseksi.

Muutamia bugeja tullut matkalla, peli kaatunut muutamia kertoja (tai jäänyt loading screen jumittamaan) tai Henry tuntee ittensä liian lihavaksi eikä suostu menee ovista läpi kuin parin minuutin loikkimisella tai ovien avaamisella/sulkemisella. Äsken tein sen sidequestin jossa piti kaivoksia tutkia, eikä tapahtunut mitään vaikka kuinka pyörisi siellä. Otin loadin, menin uusiksi ja tällä kertaa Henry jutteli matkalla ym ja tuli tarvittavat välianimaatiot tehtävän suorittamiseksi loppuun, oli peli siis jäänyt jotenkin limboon.

En ymmärrä ihmisten valitusta tuosta saving jutusta ollenkaan. Olinko kymmentäkään tuntia pelannut ja alchemylla sekä ostoksilla pitänyt schnapseja 20-30 invussa koko ajan. Niin paljon niitä on kuitenkin ettei edes jaksaisi tallentaa niin usein, varsinkin kun peli tallentaa itse koko ajan edetessään.

Enivei, ehkä paras RPG ikinä. Olisi 5/5 jos ei olisi bugeja, joten 4/5.
 
Alkaako tämä olemaan pikkuhiljaa enimmäkseen bugivapaa. Ts. kannattaako alkaa kytätä alelaaria?
 
Alkaako tämä olemaan pikkuhiljaa enimmäkseen bugivapaa. Ts. kannattaako alkaa kytätä alelaaria?
Olen nyt itse pelannut jonkun 20h, aloitin viikko sitten versiolla 1.4.1, en ole törmännyt ainakaan vielä mihinkään peliä rikkovaan bugiin.

Kaikin puolin hieno peli, se kertoo jo paljon, että meikäläinen ei mikään RGP -hirmu todellakaan ole, mutta tämä uppoaa kuin mansikka suuhun.
 
Invert mouse "korjattiin" epäloogiseksi 1.3. versiossa. Siihen ei taida muutosta tulla ees. Pelit loppui siihen.

Niille, jotka ei ymmärrä:
Invert mousea käyttivät ensimmäiset FPS:t, koska loogisestihan se menee niin. Kun kamera on päässä kiinni, eikä vartaloa voi erikseen liikuttaa niin loogisestihan hiirtä pitää viedä eteen päin, että kamera liikkuu alas päin (koska koko vartalo on kuin tolppa jonka päässä kamera). Tullut siis pelattua invertillä "aina". Konsolien myötä alkoi yleistyä tuo oikeasti invert (eli nykyään "normal").

Nyt sitten vaan combatissa (oma mini-pelinsä pelin sisällä) on otettu käyttöön invert mouse, joka tekee combatista aivokeittimen kun vasen ylä on vasen ala :beye::darra::facepalm:
Combatissahan ei voi katsella ympäriinsä vaan kuva on lukittuna vastustajaan.
 
Niille, jotka ei ymmärrä:
Invert mousea käyttivät ensimmäiset FPS:t, koska loogisestihan se menee niin. Kun kamera on päässä kiinni, eikä vartaloa voi erikseen liikuttaa niin loogisestihan hiirtä pitää viedä eteen päin, että kamera liikkuu alas päin (koska koko vartalo on kuin tolppa jonka päässä kamera). Tullut siis pelattua invertillä "aina". Konsolien myötä alkoi yleistyä tuo oikeasti invert (eli nykyään "normal").
Itse käytän ohjaimen kanssa tuota invert ohjaustapaa, en tiedä missä välissä se edes tuli mulle koska vanhempia ps2 pelejä ei saa edes invert ohjaukselle.

Kaverit taas käyttävät tuota normaalia tapaa joten aika porukassa pelattaessa joudu käymään valikon kautta :tdown:
 
Vieläkö ne tekee päivityksiä tähän peliin vai onko se nyt valmis?

Joku HD paketti julkaistiin myös.
 
Vieläkö ne tekee päivityksiä tähän peliin vai onko se nyt valmis?

Joku HD paketti julkaistiin myös.
Eiköhän tähän tule päivityksiä ainakin vuoden verran. En ole pahemmin törmäillyt bugeihin, vaikka julkaisupäivänä aloitin pelin. Pelin suorituskykyä aletaan varmaan optimoimaan, kun tiedossa olevat bugit on korjattu. Rattayssa 4.4Ghz kellotettu i5-4670k kyykkää pahemman kerran, joten optimoitavaa varmasti löytyy.
 
Invert mouse "korjattiin" epäloogiseksi 1.3. versiossa. Siihen ei taida muutosta tulla ees. Pelit loppui siihen.

Niille, jotka ei ymmärrä:
Invert mousea käyttivät ensimmäiset FPS:t, koska loogisestihan se menee niin. Kun kamera on päässä kiinni, eikä vartaloa voi erikseen liikuttaa niin loogisestihan hiirtä pitää viedä eteen päin, että kamera liikkuu alas päin (koska koko vartalo on kuin tolppa jonka päässä kamera). Tullut siis pelattua invertillä "aina". Konsolien myötä alkoi yleistyä tuo oikeasti invert (eli nykyään "normal").

ei tuo ole loogista kuin niille jotka kuvittelevat liikuttavansa saranoidun varren päässä olevaa kameraa.
 
Niin kuin esim. niska?
:D

Mutta joo, kaikille se on omansa mistä immersionsa kaivaa.

missasit pointin. jos immersiota haetaan, niin miksi kuvittelet olevasi ulkoinen voima joka ohjaa jalustan päällä olevaa kameraa sen sijaan että toimit kuten ihminen.

invert on looginen esim. lentosimulaattoreihin jossa mallinnetaan lentokoneen ohjaimia ja niiden liikeratoja.

ihmisen hermoja, lihaksia, liikeratoja, yms. ei ole loogista mallintaa mekaanisena koneena. vai kuvitteletko oman katseesi kohdistamisen ja pään kääntämisen niin että takaraivossasi on kahva ja kun siitä nostetaan ylös niin katse kääntyy alas? toki näin tapahtuisi jos kahva olisi, mutta ei ihminen toimi niin.

todellisuutta lähempänä oleva malli on ”katsonpa tuohon suuntaan” ja ensin silmät tarkentaa sinne, ja pää kääntyy refleksinomaisesti tarvittaessa perässä. eli normal.

jos tämä yo. selitys ei vakuuttanut niin koitapa pelata vr-laseilla ohjauksen ollessa invert. :kahvi:

ps. kukin pelatkoon miten haluaa, mutta tartuin kommenttiin mikä on loogista ja mikä ei.
 
Se vaan kun se "logiikka" on invert-ihmisille eri kuin normaalilla pelaaville. Itselle logiikan mukaan kun katson ylös, pää taipuu taakse, selkä kaartuu taakse = vedän hiirtä taakse. Samaan aikaan ymmärrän miksi tämä on outo käsite jos pelaa normaalilla. Peleissä pitää olla mahdollista ohjata just niinku itse tykkää, tietenkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 704
Viestejä
4 563 120
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom