Kingdom Come: Deliverance

D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Kyllä tuossa parit metsästetyt ja sitä myötä varastetut jäniksenlihat muuttui kokkailun jälkeen myyntikelpoisiksi. Meni ongelmitta kaupaksi lähikylässä ja toinen setti lähistön metsästäjälle.
GOG 1.3.1 -versio.
Jaa mulla Rattayn vendorit kieltäytyi ostamasta kypsennettyä jänistä ja kaurista patchin jälkeen. Varastettu tägi pysyi kypsentämisen jälkeenkin. o_O

Miksi jäniksen lihaa ei kokattuna saisi omistaa? Kun kerran lihakauppiaaltakin sitä voit ostaa
Siis ei mulla oo ongelmaa tän kanssa. Tähän patchiin asti vaan raaka itse metsästetty liha on ollut aina tägättynä varastetuksi ja kypsä liha myyntikelpoiseksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Siis ei mulla oo ongelmaa tän kanssa. Tähän patchiin asti vaan raaka itse metsästetty liha on ollut aina tägättynä varastetuksi ja kypsä liha myyntikelpoiseksi.
En mä sitä tarkoittanutkaan, vaan ihan yleisesti yritän ymmärtää pelin logiikkaa versus oikea elämä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
70
vaan ihan yleisesti yritän ymmärtää pelin logiikkaa versus oikea elämä.
Metsät ja riista kuuluivat kai pääsääntöisesti kuninkaalle / kuninkaallisille (joilla oli sitten omat metsämiehet), eli tavallinen pulliainen syyllistyi salametsästykseen.
"In Medieval Europe feudal territory rulers from the king downward tried to enforce exclusive rights of the nobility to hunt and fish on the lands they ruled. Poaching was deemed a serious crime punishable by imprisonment, but the enforcement was comparably weak until the 16th century. "
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joo ton ymmärrän.
Mutta tavernoista, lihakauppiailta pystyy silti ostamaan sitä samaa lihaa.

Onko siinä lihassa tosiaan tässä vaiheessa joku leima? Millainen leima on, näkyykö ne kokkauksen jälkeen oikeasti? Ja saiko normi jannu edes oikeasti ostettua tälläistä lihaa..jos siis rahaa sattui niin paljon olemaan?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Oikeasti epäilen että kyse on enempi määristä kuin leimoista. Eli jos sulla on pieni palanen lihaa vs useista rusakoista kerätty mahdollisesti kymmenien kilojen määrä ja käytät sitä vaihtovälineenä / myyt sitä.

Mutta pelissä se olisi hieman hankalaa määritellä "jos päälle X määrän painosta lihaa" tms. Samaten sosiaalisen aseman nousu pitäisi ottaa huomioon ja mahdolliset suhteet (esim. jos olet jonkun herran palveluksessa ja tuot hänelle vaikka kokonaisen hirven ruhon vs olet joku sepän poika ja sinulla on yksi nyljetty ja kypsennetty kanin raato missä mahdollisesti sinun hampaan jälkiäsi edellisen aterian tiimoilta).

Onhan tuossa muutakin, kun sinut pysäytetään miten ne katsovat että se on ihan OK eikä vaadi mitään selittämistä että sinulla on mahdollisesti kymmeniä irtileikattuja korvia (bandiittien ja cumanien, tehtävän antaja tietysti eroittaa ne toisistaan) mutta alkaa valittamaan jos löytyy yhden rusakon lihat... Tai yksi nuoli mikä eroaa jotenkin kaikista muista nuolista (teoriassa toki nuolen tekijä tunnistaa omansa mutta joku random vartija) koska se on varastettu...

Edit: toki myös se että jos menet normaalisti kauppaan ja ostat vaikka 1kg sisäfilettä ja kävelet Helsingin kaduilla vs se että sulla on verinen hirven tai porsaan koipi olalla. Eli reaktiot voi olla erit, myös vaikka vetäisit pulkassa kokonaista teurastettua ja kypsennettyä poroa vs pieni paketti lähikaupasta haettua poron lihaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
1.3.0:n jälkeen minulle on tippunut kaksi pätsiä ja molempien version on 1.3.1. Ensimmäinen oli ~20M ja toinen, mikä tippui tänään pari tuntia sitten sen jälkeen, kun olin jo tänään peliä pelannut, oli ~200M. Versio on edelleen 1.3.1.

Codex sannoo metsästyksestä seuraavaa: "The poorer classes were not allowed to hunt in the forests, subject to strict penalties (with the exeption of hare-hunting)." Siksi ihmetyttää tuo jänisten merkkaaminen varastetuiksi.

Yhtään game brakeriä en ole kohdanut PC:llä ja peli on ollut vakaa alusta saakka. Valitamisen aiheet ovat pieniä tyyliin inventory (ei voi sorttailla riittävästi eri specsien mukaan) ja useassa paikassa turhat animaatiot, kuten yrttien keräilyssä.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Tuo tallentamisen hankaloittaminen venyttää pelisessioita ihan perhanasti, pakko pelata jokin questi loppuun enen nukkumaan menoa, ettei joudu seuraavan päivänä pelaamaan sitä uudestaan.

Onko tuota taistelua helpotettu uusissa pätseissä? Ne alun robberit ainakin ovat ihan paperia ja aloitin pelaamisen vasta tuon 1.31 patchin jälkeen.

Mistä tietää onko joku tehtävä aikarajoitteinen?
 
Viimeksi muokattu:

J.P

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
84
Tuo tallentamisen hankaloittaminen venyttää pelisessioita ihan perhanasti, pakko pelata jokin questi loppuun enen nukkumaan menoa, ettei joudu seuraavan päivänä pelaamaan sitä uudestaan.

Onko tuota taistelua helpotettu uusissa pätseissä? Ne alun robberit ainakin ovat ihan paperia ja aloitin pelaamisen vasta tuon 1.31 patchin jälkeen.
Uusimmassa patchissa tuli save and quit.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
12 tuntia takana ja kyllä maittaa. Kahden bandiitin tappamiseen piti käyttää savior's schnapps, muuten olen mennyt nukkumisella.
On tämä tajuttoman kaunis peli. Omassa koneessa ei kovin hyvin paukut riitä mutta silmäkarkki ennen FPS:ää olen pelannut :)
screenshot0000 test.jpg
Käsikirjoitus on loistavaa. Tuli vähän yllättäviä tilanteita kun
murhamysteeriä ratkoessa piti papilta kysyä rosmon tunnustuksesta. No, tilanne vähän eskaloitui ja kohta otettiin papin kanssa kuppia oikein urakalla :D Oli nyrkkitappelua, oksentamista, naisia ja lievä krapula aamulla. Lopulta piti vielä pitää saarna kansalle, yllättävän hyvin sekin meni lonkalta heitettynä.
Tämä veti vertoja Witcher kolmosen Witchereiden juopotteluquestille!
E: Yksi hauska tapaus oli kanssa kun olin hepan kanssa siirtymässä paikasta toiseen. Joku huuteli "Stop!" tai jotain sinnepäin yllättäen. Jatkoin matkaa ja ajattelin että en ala tappelemaan. Kurkkasin kuitenkin taaksepäin ja huomasin että kyseessä oli alusasuinen pummi. Hyppäsin hepan selästä, annoin selkään ja ryöstin tyhjäksi. Outoja juttuja.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Jahas nyt tuli sitten semonen ikävä bugi, että kaikki rahat on hävinny inventorysta. Reipas 15K oli ku viimeksi katoin ja nyt olin menossa osteleen niin huomasin että massia on tasan 0. Sen verran pelitunteja edellisestä tallennuksesta, että en jaksa rueta tuon takia menettään aikaa ja paljon vielä levutin alchemyä joten ei jaksa potioneita vääntää taas suurta määrää uudelleen.

Ellei peliin ole sitten lisätty vittumaista taskuvarasta joka rullaa henryn jossain Rattayn kujalla 100 pojon pickpocket skillillä :think:

E: Rahat löytyikin rattayn myllärin luolta omasta arkusta :D
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Jahas nyt tuli sitten semonen ikävä bugi, että kaikki rahat on hävinny inventorysta. Reipas 15K oli ku viimeksi katoin ja nyt olin menossa osteleen niin huomasin että massia on tasan 0.

E: Rahat löytyikin rattayn myllärin luolta omasta arkusta :D
Mä oon useamman kerran meinannut siirtää rahaa hevoselle ja 30-60min jälkeen tajunnut tiputtaneeni ne vahingossa maahan. 70-100k kun tippuu pussukassa maahan ja et tajua sitä, niin hivenen kyrsii.
Paristi olen saven ladannut ja pari kertaa olen löytänyt maasta ne. [emoji23]
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Mä oon useamman kerran meinannut siirtää rahaa hevoselle ja 30-60min jälkeen tajunnut tiputtaneeni ne vahingossa maahan. 70-100k kun tippuu pussukassa maahan ja et tajua sitä, niin hivenen kyrsii.
Paristi olen saven ladannut ja pari kertaa olen löytänyt maasta ne. [emoji23]
Joo tuossa on semmonen vaara kun inventorya siistii, että jokin väärä siirtyy jonnekkin minne ei pitäisi. :D Aika mukavat määrä massia kyllä ja mää luulin, että 15K oli jo paljon :D
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joo tuossa on semmonen vaara kun inventorya siistii, että jokin väärä siirtyy jonnekkin minne ei pitäisi. :D Aika mukavat määrä massia kyllä ja mää luulin, että 15K oli jo paljon :D
Vajaan 300h jälkeen perus yksittäinen kaupanteko on jo enemmän, kuin 15k. Harmi vain, ettei sillä rahalla tee tässä pelissä yhtään mitään.
Sais olla taloja mitä ostaa, ois kunnon ammatti mahdollisuudet jne.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Uusimmassa patchissa tuli save and quit.

Joo ja ne save and quit savet on merkattu eri lailla, punaisella logolla.
Niitä voi olla savetiedostossa vain yksi kerrallaan, muut häviävät kun uusi vastaava tallennetaan.
Lisäksi jos haluat pelin aikana palata sihen save and quit saveen, se ei ole mahdollista, sitä ei näy listassa.
Sinun pitää tulla ulos pelistä ja palata siihen, että saat sen taas latauslistalle, voi V|T#@ Per$€.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Lisäksi jos haluat pelin aikana palata sihen save and quit saveen, se ei ole mahdollista, sitä ei näy listassa.
Sinun pitää tulla ulos pelistä ja palata siihen, että saat sen taas latauslistalle, voi V|T#@ Per$€.
Niin se koko pointtihan siinä alkuperäisessä save systeemissä on vähentää save scummausta. Samaa rataahan tämäkin systeemi jatkaa. Nyt ei voi enää edes valittaa siitä ettei peliä voi tallentaa kesken kaiken joten ainoa syy tuolle valitukselle on juurikin se ettet voi save scummata.

 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Ihmettelin hiukan kun ensimmäistä kertaa kaupunkikaartilainen huusi, että "odota, tutkin sinut". Noh olihan se ok kun mitään varastettua ei ollut kannossa. Mutta sehän sanoo, että "OMG tämähän on varastettua...ja tämäkin!". En huomannut, että mitään olisi hävinnyt, eikä tullut häkkiä tai muutakaan penaltia. Mitähän tämmönen tarkotti...
Eikä tosiaan ollut varastettu merkittyjä kamoja päällä...olin just siirtänyt hevoseen. Hevosta se ei tutkinut kun sinne jäi vielä kuumaa kamaa.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joo ja ne save and quit savet on merkattu eri lailla, punaisella logolla.
Niitä voi olla savetiedostossa vain yksi kerrallaan, muut häviävät kun uusi vastaava tallennetaan.
Lisäksi jos haluat pelin aikana palata sihen save and quit saveen, se ei ole mahdollista, sitä ei näy listassa.
Sinun pitää tulla ulos pelistä ja palata siihen, että saat sen taas latauslistalle, voi V|T#@ Per$€.
Tämän paremmin tätä ei olisi voinut tehdä edes. Se miksi jengi ruikutti on nyt korjattu.
Todellisuudessahan jengi vain haluaa latailla uusiksi heti kun joku menee pieleen ja sit keksitään syitä miksi pitäisi tallennella jotenkin muuten.

Pelissä ei missään vaiheessa tallentaminen ole ongelma, kun sen voit tehdä miss vain koska vain. Sen vuoksi tälläistä save/quit tyyppistäkään ei olisi tarvittu. Sit ku se kuitenkin tehtiin juuri siihen mihin sitä itkettiin, niin ei kelpaakaan?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Tämän paremmin tätä ei olisi voinut tehdä edes. Se miksi jengi ruikutti on nyt korjattu.
Todellisuudessahan jengi vain haluaa latailla uusiksi heti kun joku menee pieleen ja sit keksitään syitä miksi pitäisi tallennella jotenkin muuten.

Pelissä ei missään vaiheessa tallentaminen ole ongelma, kun sen voit tehdä miss vain koska vain. Sen vuoksi tälläistä save/quit tyyppistäkään ei olisi tarvittu. Sit ku se kuitenkin tehtiin juuri siihen mihin sitä itkettiin, niin ei kelpaakaan?
Se kun pitää saaha hetinytkaikki tänne tai tulee itkupotkuraivarit.. ='( Porukka luulee et tää on GTA 1400 luvulla...näkeehän se jo modeistakin, kun kärjessä on kaikki peliä helpottavat modit.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Se kun pitää saaha hetinytkaikki tänne tai tulee itkupotkuraivarit.. ='( Porukka luulee et tää on GTA 1400 luvulla...näkeehän se jo modeistakin, kun kärjessä on kaikki peliä helpottavat modit.
Jep, vielä kun peliä pitäisi oikeasti vaikeuttaa ja paljonkin.
Alkuun peli tuntui armottomalta, ei vaikealta. Teoilla oli seuraukset.
Sit yhdessä vaiheessa kaikki onkin överi helppoa, eikä armottomuudesta ole tietoakaan. Vaikka koko kylän pistää kumoon yksin.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Jep, vielä kun peliä pitäisi oikeasti vaikeuttaa ja paljonkin.
Alkuun peli tuntui armottomalta, ei vaikealta. Teoilla oli seuraukset.
Sit yhdessä vaiheessa kaikki onkin överi helppoa, eikä armottomuudesta ole tietoakaan. Vaikka koko kylän pistää kumoon yksin.
Sitä odotellessa :D Ei tuo miekkailu vielä 14 tunnin jälkeen tunnu paljonkaan helpottuneen. Jousiammunnasta puhumattakaan.
Helpottaako tuo jouskarin heiluminen tähdätessä jossain vaiheessa? Helppiteksti ei oikein avannut muuta kuin sen että rannesuojista voi luopua jossain vaiheessa ja leveli nostaa damagea.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Jep, vielä kun peliä pitäisi oikeasti vaikeuttaa ja paljonkin.
Alkuun peli tuntui armottomalta, ei vaikealta. Teoilla oli seuraukset.
Sit yhdessä vaiheessa kaikki onkin överi helppoa, eikä armottomuudesta ole tietoakaan. Vaikka koko kylän pistää kumoon yksin.
Joo niimpä, siksi aattelinkin ite koittaa seuraavalla pelikerralla pitää kaikki statsit mahollisimman alhaalla. Eli koittaa päästä läpi mahollisimman huonolla Henryllä. :D
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Sitä odotellessa :D Ei tuo miekkailu vielä 14 tunnin jälkeen tunnu paljonkaan helpottuneen. Jousiammunnasta puhumattakaan.
Helpottaako tuo jouskarin heiluminen tähdätessä jossain vaiheessa? Helppiteksti ei oikein avannut muuta kuin sen että rannesuojista voi luopua jossain vaiheessa ja leveli nostaa damagea.
Tuplat tunteja vielä, niin hoksaat ettei mistään ole enään vastusta ja alkaa vituttaan kun niin hyvä ukko. :D
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joo niimpä, siksi aattelinkin ite koittaa seuraavalla pelikerralla pitää kaikki statsit mahollisimman alhaalla. Eli koittaa päästä läpi mahollisimman huonolla Henryllä. :D
Itse mietin samaa. Ei availe perksejä juurikaan ja metsästää rahat. Yrittää olla ”kiltti poika”. :D
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Pelaatteko muuten näppiksellä ja hiirellä vai ohjaimella, lähinnä miten tuo taistelusysteemi sopii ohjaimelle.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Pelaatteko muuten näppiksellä ja hiirellä vai ohjaimella, lähinnä miten tuo taistelusysteemi sopii ohjaimelle.
Itsellä noin 300h menty ps4 pro:lla, eli ohjaimella ja ainakin tähän mennessä on kontrollit istuneet älyttömän hyvin kouraan. Jopa se paljon haukuttu tiirikointi ollut paras tiirikointi missään pelissä ja sitäki helpotettiin nyt..

Taistelut on erittäin hyvin tehty ja saisi muut pelit ottaa oppia tuosta, ei mitään ongelmaa ohjaimella.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Jopa se paljon haukuttu tiirikointi ollut paras tiirikointi missään pelissä ja sitäki helpotettiin nyt..
Muuttuko paljonkin? Noh näen tänään kun pääsen Henkan puikkoihin taas :D
Omasta mielestä se ei ollut missään nimessä edes vaikea. Easyt aukes alusta asti ilman suurempia tiirikoiden menetyksiä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Muuttuko paljonkin? Noh näen tänään kun pääsen Henkan puikkoihin taas :D
Omasta mielestä se ei ollut missään nimessä edes vaikea. Easyt aukes alusta asti ilman suurempia tiirikoiden menetyksiä.
Sama juttu. Systeemi on loistava pädille ja alusta asti ne aukesi ”ongelmitta”. Toki alkuun kun taidot oli huonot, joutui vähän tarkkuutta käyttämään, mutta ei mulla niitä tiirikoita hajonnut juuri ollenkaan.
Nykyisin Very harditkin menee alle sekunnissa.

Ja juu, Very easyt ja easyt helpotettiin rajustikin, mutta vielä typerämpää on helpotus itse tiirikointiin:
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Systeemi on loistava pädille ja alusta asti ne aukesi ”ongelmitta”.
Ite väännän (luonnollisesti) PC:llä H&N yhdistelmällä :)
Padejakin ois, mut ei huvita ees kokeilla.
Jotenkin outoa, että helpotetaan peliä, ei tämän kuulu olla helppo. Ei varmaan ollut 1400 helppoa orvolla sepän pojalla...
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Sama juttu. Systeemi on loistava pädille ja alusta asti ne aukesi ”ongelmitta”. Toki alkuun kun taidot oli huonot, joutui vähän tarkkuutta käyttämään, mutta ei mulla niitä tiirikoita hajonnut juuri ollenkaan.
Nykyisin Very harditkin menee alle sekunnissa.

Ja juu, Very easyt ja easyt helpotettiin rajustikin, mutta vielä typerämpää on helpotus itse tiirikointiin:
Joo tiitikointi helpottui nyt turhankin paljon ja se yksi perkki joka joka käsittääkseni laittaa sen tiirikan "sweetspotin" jonnekkin reunaan tai lähelle laitaa, jotta sitä on helpompi seurata missä kohtaa se on kun käännät lukkoa on nyt täysin turha koska pystyt helposti ilman sitä perkkiä pitämään pallon oikeassa kohdassa tuon nykyisen tiirikoinnin tuoman "sahanterä" reunan avulla.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Tämän paremmin tätä ei olisi voinut tehdä edes. Se miksi jengi ruikutti on nyt korjattu.
Todellisuudessahan jengi vain haluaa latailla uusiksi heti kun joku menee pieleen ja sit keksitään syitä miksi pitäisi tallennella jotenkin muuten.

Pelissä ei missään vaiheessa tallentaminen ole ongelma, kun sen voit tehdä miss vain koska vain. Sen vuoksi tälläistä save/quit tyyppistäkään ei olisi tarvittu. Sit ku se kuitenkin tehtiin juuri siihen mihin sitä itkettiin, niin ei kelpaakaan?
Niitä kun on ollut ihan oikeasti vaikeita pelejä, joissa vapaa tallennus, ei se peliä paranna jos tallennus tehdään jotain snapseja juomalla, rikkoo vain lisää immersioa.
Save and quit:tia ei ole vieläkään pelissä, savet hävitetään tarkoituksella.

En haluaisi uhrata aikaa joidenkin asioiden hankkimiseen, jotka pitäisi olla pelissä jo optiona.

Jos nyt olet pudottanut vahingossa sen miekan tai rahapussin, voit joutua lataamaan päivän pelisessiot ja ollaankin lähes samanlaisessa tilanteessa kuin aikoinaan baarien arcade-peleissä.
Eli pelaa 10 pitää questia uudestaan ja vittuunnu totaalisti.

Tästä olisi voinut tehdä oikeasti vaikean lopussakin, nyt lähinnä vituttaa tämä konsolipaska pelissä, jolla olisi ollut potentiaalia nousta paljon paremmaksi.

Osaa porukasta vaivaa jonkinlainen konsolisokeus, olen pelannut PC:llä adventureita reilun 30 vuotta, konsoleita en ole ikinä voinut sietää, nyt periaatteessa pakotetaan ottamaan vaikutteita noista lelulaatikoista.

En seikkailupeleissä juurikaan palaa tallenuksiin, mutta haluan tallentaa varmuuden vuoksi ajoittain, etten joudu pelaamaan kymmentä tuntia jonkin typerän suunnitteluvirheen tai bugin vuoksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Kerro nyt mikä tässä on ongelma?
Mulla pisimmät savet noin 10-15minuutin takaa.

Jatkuvasti tehtävät tallentaa, jatkuvasti sängyt tallentaa, pesulat tallentaa, hiukankaan haavaa ja parannat itsesi ja tallentaa.

Lisäksi rahaa tulee tosi nopeasti nii paljon, että juomat on ”ilmaisia”, sitä ennen todella pienellä vaivalla saat itse väsäiltyä juomat.

Tosiaan 300h takana ja olen tallentanut silloin kun haluan, ei ongelmaa.
Mutta tällä systeemillä kynnys on isompi tallentaa, jolloin herkemmin kestää seuraukset.

Nykypäivän pelaajat on vain sellaisia, että tälläinenkin peli ladataan heti uusiksi kun joku moka käy ja sitä tällä yritetään kiertää ja todella onnistuneesti kierretäänkin. Sillä ole mitään tekemistä konsolin kanssa.

Tämän parempaa tallennussysteemiä ei oikeastaan olisi voinut tehdä ja tämä viimeinenkin lisäys on täysin turha. Pelissä tallentaminen ei ole missään kohtaa ollenkaan ongelma ja jos siellä on monen tunnin tauko savesta, on se kyllä niin omaa tyhmyyttä kuin vain voi olla..

Jos kämmäät ja pudotat sen miekan tai rahat, se on sun moka. Kärsi seuraukset, eli hanki uusi miekka/rahat tai ota vanhempi save. Juuri näin sen kuuluu ollakin.

Sama juttu, tapat tehtävässä väärän tyypin ja tehtävä epäonnistuu. Ei siinä kuulu savea ottaa minuutin takaa, vaan kestää seuraukset. Se on koko pelin pointti.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Kerro nyt mikä tässä on ongelma?
Mulla pisimmät savet noin 10-15minuutin takaa.

Jatkuvasti tehtävät tallentaa, jatkuvasti sängyt tallentaa, pesulat tallentaa, hiukankaan haavaa ja parannat itsesi ja tallentaa.

Lisäksi rahaa tulee tosi nopeasti nii paljon, että juomat on ”ilmaisia”, sitä ennen todella pienellä vaivalla saat itse väsäiltyä juomat.

Tosiaan 300h takana ja olen tallentanut silloin kun haluan, ei ongelmaa.
Mutta tällä systeemillä kynnys on isompi tallentaa, jolloin herkemmin kestää seuraukset.

Nykypäivän pelaajat on vain sellaisia, että tälläinenkin peli ladataan heti uusiksi kun joku moka käy ja sitä tällä yritetään kiertää ja todella onnistuneesti kierretäänkin. Sillä ole mitään tekemistä konsolin kanssa.

Tämän parempaa tallennussysteemiä ei oikeastaan olisi voinut tehdä ja tämä viimeinenkin lisäys on täysin turha. Pelissä tallentaminen ei ole missään kohtaa ollenkaan ongelma ja jos siellä on monen tunnin tauko savesta, on se kyllä niin omaa tyhmyyttä kuin vain voi olla..

Jos kämmäät ja pudotat sen miekan tai rahat, se on sun moka. Kärsi seuraukset, eli hanki uusi miekka/rahat tai ota vanhempi save. Juuri näin sen kuuluu ollakin.

Sama juttu, tapat tehtävässä väärän tyypin ja tehtävä epäonnistuu. Ei siinä kuulu savea ottaa minuutin takaa, vaan kestää seuraukset. Se on koko pelin pointti.
Peli joka on täynnä bugeja ja palaat sitten takaisin koska olet jumissa, välillä jään jumiin johonkin puolen metrin ojaan(etuperin ei pääse ylös, mutta takaperin hyppäämällä aina).

Tapat kanan ja se putoaa heinänkorren alle et saa sitä, koska peli ei enää "näe" sitä.
Nuo juomat saisi muutenkin heittää pois jokaisesta RGP-pelistä, jolleivat ole viiniä tai vettä, eivät ne ainakaan uskottavuutta lisää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Vaikea ymmärtää jatkuvaa puolustelua tuon sysipaskan tallennyssysteemin kanssa. Miksi pakottaa pelaamaan bugista keskeneräistä peliä ilman vapaata tallentamismahdollisuutta? Sen takia, että joku uhmaikäisen lapsen tasoisen itsekurin omaava henkilö voisi jatkuvasti latailla saveja ja pilata oman pelikokemuksensa? Nyt pilataan muiden pelikokemus.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Viinaahan tallennusjuomat onkin. Kuten kaikki muutkin. Viinaa tai yrttisekoitusta kuten tuohon aikaan oli. Perustuu ihmisten uskomuksiin. Ihan perusteltuja juomia ovat.

Itse olen bugeilta välttynyt, mutta kuten todettu, menetän sen 10-15min kuten muissakin peleissä menettäis.

Vaikea ymmärtää jatkuvaa puolustelua tuon sysipaskan tallennyssysteemin kanssa. Miksi pakottaa pelaamaan bugista keskeneräistä peliä ilman vapaata tallentamismahdollisuutta? Sen takia, että joku uhmaikäisen lapsen tasoisen itsekurin omaava henkilö voisi jatkuvasti latailla saveja ja pilata oman pelikokemuksensa? Nyt pilataan muiden pelikokemus.
Miksi pilaa? Ei mulla ainakaan ole pilannut mitenkään. Tallentaa voi koska haluaa ja mitään ongelmaa ei ole ollut.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Vaikea ymmärtää tallennussysteemin haukkujia, ladatkaa se pirun modi ja siinä se.

Unlimited Saving

Itellä ei valittamista pelin (tallennus)tyylistä. Mutta modit on juuri sitä varten, jos peli ei ole mieleinen.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Vaikea ymmärtää jatkuvaa puolustelua tuon sysipaskan tallennyssysteemin kanssa. Miksi pakottaa pelaamaan bugista keskeneräistä peliä ilman vapaata tallentamismahdollisuutta?
Nythän se vapaa tallennusmahdollisuus on peliin tuotu.
Ennen juuri mahdollisten kaatumisten / bugien takia oli ikävä tehdä jotain pidempää alkupään tehtävää, varsinkin jos samalla esim. keräili kasveja sun muuta jos välivideon katseleminen pahimmillaan johti pelin kaatumiseen ja ehkä sen 5-7 tunnin pelaamisen menettämiseen. Kuitenkin nyt jos esim. kerran tunnissa tekee kuten suositellaan (eli sulkee pelin, nousee pois tuolista, käyttää noin 5-15min tehden jotain muuta missä silmät voivat levätä jne ja sitten palaa takaisin jatkaen peliä) en näe ongelmaa?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
5-7h pelaamisen menettämiseen?? Miten tässä ees pystyy pelaamaan noin kauan, ettei se tallenna missään välissä itsestään.
Ainakin mulla peli tallentelee jatkuvasti melkein joka tilanteessa vaikka en tarkoituksella niin tekisi.
Ei mitenkään pysty pelaamaan noin pitkään tallentamatta. :S
Ja vaikka pystyisi, niin mikä ongelma on pausettaa peli ja painaa ihan koska vain save game? Se kun on alusta asti onnistunut tässä pelissä...
Jos menetät 5h pelaamisen niin tallennussysteemistä sitä ei voi syyttää. Omasta tyhmyydestä kyllä. Kannattais varmaan tallennella sen 5h aikana..
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Ei mitenkään pysty pelaamaan noin pitkään tallentamatta. :S
Helposti, siis varsinkin alussa.
Esim. tässä on videota miten yksi historiasta kiinnostunut henkilö katselee ja ihastelee peliä. Eli ihan siten että tutkit jokaista taloa, käyt lävitse koko sen alueen tekemättä vielä mitään questia, miten katot on rakennettu, mistä ja millaisia kasveja löytyy, mitäs kaikkea erilaista vaatetta/haarniskaa on tyypeillä päällä tms.. ilman että sinulla on edes mitään tallennusjuomia. Toki alun pitkien elokuvapätkien ja scriptattujen tapahtumien pystyy helposti tallentelemaan aika useastikin.

 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Kyllä minä juoksentelin niin useasti nukkumassa että varmaan puhutaan max 1h ajoista.
Mutta noi esim tallennukset ja muut pitäisi laittaa ihan vaikeustason taakse niin jokainen saa valita omat tapansa.

Rise of the tomb raiderissa oli mielestäni hyvin kun toiseksi vaikein aste(
Seasoned Raider)
oli jo mukava pala mutta vaikein vaikeusaste teki sen että peli tallensi ainoastaan campeilla. Tuohon itse ei jaksanut kun varsinkin parissa kohtaa kuolema korjasi aika tiuhaan tahtiin.

Olisi varmaan tähänkin sopinut että jokainen olisi saanut valittua oman setupinsa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Kingdom Come: Deliverance - The Tech Behind Henry's Quest - GameSpace.com
Tomas Blaho sanoi:
Warhorse [Studios] is quite small studio in comparison to other studios creating AAA open world RPGs, so we definitely can’t create very different content for PC only. All assets were prepared with consoles in mind. PC has the advantage of more objects, details, clutter etc. in specific level layers that are not exported for consoles. Furthermore, textures are generated as much as 4x higher of a resolution on PC.
Tämä on tietenkin täyttä Unelmaa™ mutta tulisipa joku pelaava miljardööri, kuten Markus "Notch" Persson, joka löisi pari sataa miljoonaa Warhorsen pöytään ja sanoisi, notta "Tässä vähän apurahaa, joten tehkääpäs poijjaat KCD 2 ja siinä sitten "all assets will be prepared with only the PC in mind".
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
At your service, my lady.

Onko joku mahdollisesti löytänyt tuon
Pie nimisen hevosen joka karkasi tallilta, pääsin sen jäljille hiilenpolttajien leiriin asti, mutta en sen pidemmälle.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
37
At your service, my lady.

Onko joku mahdollisesti löytänyt tuon
Pie nimisen hevosen joka karkasi tallilta, pääsin sen jäljille hiilenpolttajien leiriin asti, mutta en sen pidemmälle.
Siitä leiristä jatkat vaan sitä ojaa/jokea pitkin, taitaa ne hiilenpolttajatkii sanoo että sitää jokee pitkin mennä
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
At your service, my lady.

Onko joku mahdollisesti löytänyt tuon
Pie nimisen hevosen joka karkasi tallilta, pääsin sen jäljille hiilenpolttajien leiriin asti, mutta en sen pidemmälle.
Siinä ennen joen ylitystä palloili myös joku tyyppi joka neuvoi mua että mene jokea downstream. Sieltä se heppa sit löyty metsästä aika läheltä jokea. Eli en tainnut edes mennä hiilenpolttajille asti jos oikein muistan. Ja toisella puolella jokea kuin hiilenpolttajat
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Siinä ennen joen ylitystä palloili myös joku tyyppi joka neuvoi mua että mene jokea downstream. Sieltä se heppa sit löyty metsästä aika läheltä jokea. Eli en tainnut edes mennä hiilenpolttajille asti jos oikein muistan. Ja toisella puolella jokea kuin hiilenpolttajat
Kiitos löytyi, mutta piti jättää oma kaakki sinne ja hakea se myöhemmin kävellen! @£$£€
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 124
Viestejä
4 196 324
Jäsenet
70 852
Uusin jäsen
tofu

Hinta.fi

Ylös Bottom