Kingdom Come: Deliverance

Taistelusta semmoinen huomio, että pystyttekö tekemään shortsword comboja ollenkaan silloin, kun on kilpi käytössä. Itsellä ei onnistunut millään ja muutenkin lyönnit tuntuivat hitaammilta ja taistelu paljon vaikeammalta kilven kanssa.
En. Onnistuvat aika helposti ilman kilpeä mutta kilven kanssa tuntuu että ihan sama kuinka monta kertaa yrittää ja ketä tahansa vastusta vastaan niin ei onnistu.
 
Mulla on kilven kanssa ihan sama kun ei olis mitään suojaa kuin vahingossa. Joko minä tai Henry ei vielä osaa, luultavasti sekin aikanaan helpottuu kun pelailee pitemmälle. Pelihän on oikeasti vaikea kaiken alussa ennen kuin Henrykin kehittyy lisää, mikä on ihan hyväkin juttu näin omalta kannalta katseltuna..
Ja onneksi oma peli lähti taas kulkemaan aikaisemmasta savesta, vaikka hiukan saikin entisiä touhuilla :)
 
Mites ton healingin kuuluis toimia? Tipuin tornista, molemmat jalat rikki ja verta vuotaa. Käytin kaikki bandaget ja kävin ostaa lisää, mutta nepä ei jonkun takia toimikkaan. :grumpy:
 
Niitä menee aika paljon ennen kun Henryllä alkaa olla First aid kyvyt paremmalla tolalla ja lisäksi nukkuminen auttaa. Mulla tapahtu sama kun tipahdin tornista hiukan aiemmin, nyt toimii bandagetkin paremmin jo.
 
Siteet vain lopettavat verenvuodon, siinäkin taidot ratkaisevat. Terveyttä saa parannettua esim. lazarus potion ja marigold decoction -yrttisekoituksilla, myös pesuloissa hoidetaan ukko kuntoon ja nukkumalla/lepäämällä toki paranee.
 
Tuli vastaan pääjuonen pysäyttävä bugi questions and answers tehtävässä, jossa pitää käydä infoamassa radziggia talmbergin yläpuolella. Radzig ei suostu paikalle, vaan hengailee muualla. Ehkä tässä nyt jäädän odottelemaan sitä seuraavaa päivitystä, ja toivotaan, että ei tarvi aloittaa peliä alusta :grumpy:
 
Minusta tähän peliin ei kyllä yhtään sovi noi potionit kun kerran pitäisi olla realistinen keskiajan maailma. Saisivat poistaa ne pelistä kokonaan.
 
Minusta tähän peliin ei kyllä yhtään sovi noi potionit kun kerran pitäisi olla realistinen keskiajan maailma. Saisivat poistaa ne pelistä kokonaan.

Siinä vaan helposti pelattavuus kärsii jos joutuisi esim. peliaikaa useamman kuukauden tai vuosiakin makaamaan sängyssä kun jalat menevät poikki (mistä toipumisen jälkeen liikkeet ja nopeus olisi luokkaa Billy Idol nykyisin) ja olisi esim. 40%+ mahdollisuus saada kuolio aina kun tulee haava reissussa kun ei ole taitoa tai aikaa huolehtia siitä jolloin se pääsee tulehtumaan ja raaja täytyy amputoida. :think:
 
Onhan noi potskut vähän liian hyviä, mutta toisaalta kannattaa varoa mitä toivoo.

Todellisessa simulaatiossa ukko nyykähtäisi melko lieväänkin haavaan, kuolio ja verenmyrkytys tms., kun lääketieteen taso on mitä on, pahoja 'humooreja' hoidellaan ja sappea ja kusta kyylätään. Verta kupataan. Siinäpä se. Vasta renessanssin aikana (johon ei tosin enää kovin pitkä matka ole tuosta Kingdomin ajasta) kun ihmisen anatomiaa alettiin tutkia klassikkojen pohjalta ja ruumiita avaamalla, rupes jotain lievää kehitystä tapahtumaan. Sitä ennen vaan poppakonsteilla ja käytännön kokemuksella joku välskäri saatto tietää mitä tekee. Ja vielä pitkään sen jälkeenkin, esim. Paracelsuksen teoriat. Aika nuori on nykyaikainen lääketiede kaiken kaikkiaan.

Olihan sitä kaiken maailman alkemisteja ja mystisiä poppaukkoja keskiaika täynnä, ja litkuja keiteltiin. Se että oliko niistä hyötyä on eri asia. Varmaan kuitenkin juuri joidenkin yrttien hyödyt tunnettiin mm. luostareissa ja kansanparantajien keskuudessa? Mutta siis pelin pitämiseksi jokseenkin tolkullisena noi potionit on varmaan mukana. Olisi tietysti voinut joitain unohtaa. Rehellisyyden nimissä en kyllä juuri käyttänyt edes muita kuin marigold potskuja ja savior schnapsia. Ei vaan tarvinnu.
 
En sanonut että pitäisi mikään simulaattori olla, mutta minusta tommoset parantavat taikajuomat kallistuvat fantasian puolelle, mitä tässä pelissä yritetään välttää.
 
En sanonut että pitäisi mikään simulaattori olla, mutta minusta tommoset parantavat taikajuomat kallistuvat fantasian puolelle, mitä tässä pelissä yritetään välttää.
Vähän kuin aiemmin tuossa taisteluhommassa, voihan tätäkin rajoittaa itseltään jos haluaa pelata tietyllä tavalla. Ei yksinkertaisesti juo tai tee niitä puteleita paitsi jos tehtävät vaativat sitä. Ei niitä varsinaisesti ole mikään pakko käyttää - pelihahmo paranee lepäämällä vaikka lähimmässä majatalossa. Mä en esimerkiksi nyt kesken olevassa stealth/jouskari Henkalla ole käyttäny mitään muita purkkeja kun sitä mikä auttaa yönäköä ja savior schnappseja. Muut purnukat olen vaan myynyt kun ei niille ole pakollista tarvetta.
 
Peliarvostelijoiden kampitusyritys tälle pelille oli taas jotain mistä ei tiedä että itkisikö vai nauraisiko, olisi kiva kyllä tietää todellinen syy miksi jupakan aloittivat. En todellakaan ymmärrä miten pelistä saa muka väännettyä rasistisen koska siinä ei ole värillisiä ihmisiä, vuoden 1403 Tsekeissä. Ensinnäkin miten se on rasistista kun niitä ei edes pelissä ole? Ymmärtäisin jos heitä pelissä olisi ja heitä kohdeltaisiin jotenkin huonosti. :P

Tekijä vielä erehtyi sanomaan vastaan niin riemu vaan repesi. Minusta sama kun syyttäisi eläinrääkkäyksestä peliä jossa ei ole eläimiä... Eikä pelissä ole lapsiakaan, olisikohan lastensuojelun syytä pistää lusikkansa myös soppaan? :)
 
Nykyisin vaan täytyy jokaiseen peliin tai sarjaan tuoda se yksi kiintiö tummaihoinen, yksi aasialainen, yksin nainen, yksi seksuaaliseen vähemmistöön kuuluva jne. sitten se alunperin parin hengen kaveripiiriksi tarkoitettu koostuukin 6+ henkilöstä jotka tosielämässä eivät sietäisi toisiaan...

Mutta en kyllä ole huomannut samanlaista jeesustelua esim. japanilaisissa, korealaissa, kiinalaisissa, taiwanilaissa jne elokuvissa, sarjoissa, peleissä (missä niistä ovat kaikki tummaihoiset jne...). Mutta onhan se "hyvä" että nyt suomessakin on kuitenkin jo tummaihoinen Mannerheim elokuvassa joka ei osaa suomenkieltä puhua. Ehkä tämä riittää aiheesta ja lopetan peliin liittymättömän löpinän mutta välistä vaan ärsyttää miksi esim. jossain natsisaksaa kuvaavassa pelissä vaaditaan tummaihoista naispuolesta natsipääosan esittäjää tms. yhtä fiksua koska "tasa-arvo" ja muut fiksut uudet jutut...
 
Olihan pelissä etnisen ja seksuaalisen vähemmistön edustajia mukana (ja naiset varmaan kaikki huomasivat), tosin eivät olleet päähahmo, niin sekö tässä nyt on niin kauheeta? Vai ehkä se, että ne esitettiin negatiivisessa valossa? Voi voi, kun se oli ajan käsitys näistä tahoista. Kai tässä kohta kirjoitetaan koko historia uusiksi, niin kaikilla on kivaa ja kukaan ei loukkaannu, jos saavat tahtonsa läpi? Paitsi tietysti VHM, joka tullaan kyllä laissa kieltämään pian muutenkin.

Miksi juuri tämän pelin kohdalla takerrutaan näihin, onkin mielenkiintoinen asia. Voisko olla että tsekit on nykyään aika nuivia maahanmuuton suhteen?

Uuuu, luinko oikein: turnajaisia??:cigar2:
 
Henkilökohtaisesti havahduin näiden lääkitsevään vaikutukseen vasta pelin loppusuoralla, kun tosiaan itsekin ajattelin, ettei tässä varmaan ole ollenkaan... paras pelikokemus lienee pelaaminen ilman perkkejäkin, kun helpottavathan nuo suunnattomasti.

Kingdom Come: Deliverance team will not commit to Kickstarter stretch goals

Polygonilla hieman tarkoituksenhakuinen otsikko... kun varsinainen uutinen lienee ollut tiedossa jo jonkin aikaa? Toisella Crytek-pohjaisella pelillä, Star Citizenillä, patchien koko oli aiemmin sidottu Cryenginen alkuperäiseen "launcheriin", joka vaati tiedostojen korvaamista kautta linjan eikä vain pelkkien muutosten lataamista. Liekö Kingdom Comella sama homma.

Polygonin kirjoittaja näyttäisi olevan osa keskeisen pelimedian porukkaa, joka uuden pelin julkaisuarvostelun loppuhuipentumana ihmettelee Twitter-puheenvuoroja tulkiten, minkä sortin natsi tämä projektin keulakuva Dan Vavra nyt sitten onkaan. Hyvä se on tietysti olla avoimesti subjektiivinen, kun objektiivisuutta tuskin on olemassa, mutta onhan siinä vaarassa, että käy ahlqvistit arvostelun kanssa. En sano, että Warhorsella olisi onnistuttu esimerkiksi naiskuvauksessa tai patriotismissa, mutta nollapisteestä lähteneelle projektille soisi hieman tätä japanilaispeleille (jotka usein ovat osittain kuin alkuperäiselle Playstationille suunniteltuja) suotua armoa annettavan, joka ei taatusti esimerkiksi GTA V:n valtavirta-arvosteluissa välity. Suotavaa olisi ottaa näkemystä muulloinkin kuin maailmankuvansa tultua loukatuksi Twitterissä.
Polygonista on huomannut jo pitkään, että kirjoittajien omien elämänkatsomusten annetaan sekoittua arvosteluihin ja niistä peleistä tai pelintekijöistä joista oman elämänkatsomuksen poikkeavuuden vuoksi ei tykätä niin kirjoitetaan tahallaan juttuja joissa joko valehdellaan, vääristellään totuutta tai muuten vain puhutaan paskaa. Kannattaa jättää kyseinen roskamedia omaan arvoonsa, sillä objektiivisia artikkeleita tuolta ei löydy edes suurennuslasilla.
 
Olihan pelissä etnisen ja seksuaalisen vähemmistön edustajia mukana (ja naiset varmaan kaikki huomasivat), tosin eivät olleet päähahmo, niin sekö tässä nyt on niin kauheeta?

Nykyisin se että siellä ei ole käytännössä afrikasta juurensa polveutuvia henkilöitä on se mitä katsotaan. Samaten homoseksuaalisen suunnan omaavia miehiä. Mahdollisesti myös aasialaisia. Eli se että siellä on cumaneita ei riitä, ei sekään että siellä selkeästi on deuch jne. ei riitä. Käytännössä siis jos tekee elokuvan missä natsit tappavat juutalaisia samalla kun käyvät kabareessa katselemassa naisia jotka nuolevat toisiaan se on rasistista mutta jos tulee elokuva missä tummaihoinen homomies kuuluu SS:n kyseessä on arvostettu elokuva mikä kunnioittaa vähemmistöjä. Lisäksi jos hän sattuu fantasioimaan Chackie Chanista elokuva on 100% poliittisen korrekti :smoke:
 
En tiedä kannattaako noita arvosteluja niin kamalan tosissaan ottaa, nykyään tuntuu monilla olevan joku agenda tai valmis mielipide asiaan.
Itellä on tietyt minkä arvosteluja tulee "uskottua" esim. gamespot. IGN meni aikaa sitten jo banniin, koska sen verran kura arvosteluja tuli vastaan peleistä jotka ei tod ollut niin huonoja.
Tämän kohdalla en ole lukenut tai katsonut yhtään arvostelua koska ei kiinnosta (spoilerit lähinnä).

WHS ei ole tainnut voidella arvostelijoita :vihellys:
...ja hyvä niin.

Noh, josko pelistä myös jotain :)

Roe deer
Tehtävä jossa majatalon pitäjä pyytää salakaatamaan hänelle metsäkauriita.
Kylläpä kesti löytää ensinnäkin oikeita "peuroja", mutta kun löytyi niin se olikin kohtalaisen arvokasta lihhaa. Kaadoin kaksi kaurista, mutta majatalon isäntä ei tarvinnut kuin 10 lihan palaa, ja itellä jäi taskuihin vielä 100 palaa :D
Loput mitä jäi niin paistoin; seuraava olikin yllätys kun itellä on inventoryssä sen jälkeen vain kypsennettyjä kauriin munuaisia :confused:
No samapa tuo, olivat aika arvokkaita (~4500 Grochenia), tuli ihan ongelmaksi löytää kauppias jolla olisi tarpeeksi rahaa. Liha kun tuppaa pilaantumaan nopeasti.
Tässä siis oiva rahantekokeino.
 
En tiedä kannattaako noita arvosteluja niin kamalan tosissaan ottaa, nykyään tuntuu monilla olevan joku agenda tai valmis mielipide asiaan.
Itellä on tietyt minkä arvosteluja tulee "uskottua" esim. gamespot. IGN meni aikaa sitten jo banniin, koska sen verran kura arvosteluja tuli vastaan peleistä jotka ei tod ollut niin huonoja.
Tämän kohdalla en ole lukenut tai katsonut yhtään arvostelua koska ei kiinnosta (spoilerit lähinnä).

WHS ei ole tainnut voidella arvostelijoita :vihellys:
...ja hyvä niin.

Noh, josko pelistä myös jotain :)

Roe deer
Tehtävä jossa majatalon pitäjä pyytää salakaatamaan hänelle metsäkauriita.
Kylläpä kesti löytää ensinnäkin oikeita "peuroja", mutta kun löytyi niin se olikin kohtalaisen arvokasta lihhaa. Kaadoin kaksi kaurista, mutta majatalon isäntä ei tarvinnut kuin 10 lihan palaa, ja itellä jäi taskuihin vielä 100 palaa :D
Loput mitä jäi niin paistoin; seuraava olikin yllätys kun itellä on inventoryssä sen jälkeen vain kypsennettyjä kauriin munuaisia :confused:
No samapa tuo, olivat aika arvokkaita (~4500 Grochenia), tuli ihan ongelmaksi löytää kauppias jolla olisi tarpeeksi rahaa. Liha kun tuppaa pilaantumaan nopeasti.
Tässä siis oiva rahantekokeino.
Kenelle sait myytä lihat? Vois kokeilla tehdä vähän rahaa tuolla konstilla jos on joku jolle lihaa voisi myydä monen tonnin edestä kerralla. Suurin määrä rahaa mitä olen tähän asti nähnyt on Rattayn haarniskakauppiaalla mutta se ei osta muita kuin haarniskoja.
 
Kenelle sait myytä lihat? Vois kokeilla tehdä vähän rahaa tuolla konstilla jos on joku jolle lihaa voisi myydä monen tonnin edestä kerralla. Suurin määrä rahaa mitä olen tähän asti nähnyt on Rattayn haarniskakauppiaalla mutta se ei osta muita kuin haarniskoja.
Ainakin perus traderit, mutta niillä ei massia kamalasti ole. En ole tainnut saada myytyä vielä kun puolet. Ja tietty vaihdellut niitä semmottiin mitä tarvii.
Siinä kun tulee vähän kiire ne myydä kun pilaantuvat taskuun. Ilmeisesti jengi tykkää kauriin munuaisista kuin hullu puurosta :D jos vain ois rahaa :D
Näytti yhden lihapalan hinta pyörivän 40-50 riippuen ostajasta, eli aika mukavasti.
 
Nyt khyl rupes vituttaa toi AI luulis että ratsulla olevaa ritaria kohtaan olisi pelkoa mutta auta armias joku jousi hermanni sut kampeaa satulas ja sen jälkeen moon walkkaa sun edestä karkuun ampuen niitä nuoliaan:tdown:

Saa nähdä miten toi fiksataan mutta lähinnnä vituttaa kun ratsastat ympyrää ainoan kaverin ympärillä jolla on jousi, kun se yks kaks vetää miekan mutta se katoaa yhtä nopeati kuin pieru saharaan vaikka olisit naamassa kiinni...:rage:

Hmm, eli ongelmana on liiallinen realistisuus?
Viholliset voivat kammeta sinut alas satulasta jos saavat kiinni / sinulla ei ole oikeita perkkejä. Totta.

Se että jousiampujat kantavat myös ns. arming swordia mutta heillä on kevyempi varustus muuten päällä (rengasta max mutta ei levyhaarniskaa tai muuta, yleensä jotain kagasta/nahkaa) joten tietysti he pyrkivät pitämään etäisyyden ja ampumaan sinua kauempaa. Mikäli saat heidät kiinni ja taklattua (F tietokoneella) he käyttävät miekkaa elleivät pääse kauemmas sinusta. Muuten he pyrkivät ampumaan jousella niin pitkään kuin nuolia riittää minkä jälkeen käyttävät miekkaa ja ehkä pientä kilpeä jos moinen heillä on ja käyvät meleeseen. Se vaikuttaa minusta järkevältä.

Miten sinä toimit jos vastassa on ritari levyhaarniskassa ja sinulla jousi+nuolia, kevyt varustus ja ehkä sapeli tai kevyehkö miekka. Käyt käsikähmään vai pyrit pitämään etäisyyden ja ammuskelemaan kauempaa?
 
No sehän noissa tappeluissa lähinnä ärsytti, että kaverit lähtee pinkomaan karkuun kun aropuput jossain vaiheessa, ja kirmaavat hirveetä vauhtia ja väsymättä. No pelko antaa siivet tai jotain...ei oikein lyömällä ehdi saamaan nurin ja jousikin sen verran hidas, että ehtivät puskaan ennen kun tuolla sohlolla osuu... no hepalla sais kiinni mut ei aina jaksa kun pitäs loottia muita ja arkkuja tiirikoida.

Sitten hetken päästä ne talsii takas leiriin ja huutelee, että mitäs täälä ja kuka sää oot. Ja kun näkee sut kunnolla, niin sama rumba uudestaa ad nauseam. :bored:

Varmaan kolme neljä kertaa tuli toi karkuepisodi yhden jampan kanssa toistettua, kun sillä oli avain jonka tarvitsin. :shifty:

Muuten tappelu oli kyllä messevää. Ei oikein jaksais johonkin Skyrimiin enää palata, kun tota systeemiä on kokeillut. Oikeastaan ainoa mikä siinä mättää on, se targetointisysteemi, kun välillä se valkkaa väärän äijän, jos on monta vastustajaa. Eikä oikean tatin klikkailu (DS4 ohjaimella) aina toimi niin ku haluaisia. Sä tiedät, että sulla on selässä/sivulla kaveri mättämässä, mutta vähän kankeesti saa vaihdettua tarketti tai peräännyttyä. Jos oot targetoinu yhteen jamppaan, se ikään kuin vetää mukanaan.

Musta tossa sais olla lisänä pari indikaattoria muille vihuille kanssa, ja klikkaamalla vasenta tai oikeaa, se vaihtaisi aina seuraavaan kohteeseen vastaavassa suunnassa. Nopeuttaisi tuota vihun vaihtoa että ois aina torjumassa sillon kun tietää että kohta tömähtää.

Aika hyvin silti pysty pärjään monenkin vihun kanssa kun vähän taidot karttuu. Se vaan, että katsoo ettei se targetti vedä sua mukanaan jonkun lauman keskelle, missä tulee hittiä eestä ja takaa.
 
Tatilla lukitsee äijän, ilman lukitsemista voit tatilla juu vaihtaa kankeasti äijää, mutta ympyrällä saat targetin kokonaan pois, jolloin voit kääntyä selustaan ja tatilla valita oikean äijän. Toimii ihan hyvin.
 
No sehän noissa tappeluissa lähinnä ärsytti, että kaverit lähtee pinkomaan karkuun kun aropuput jossain vaiheessa, ja kirmaavat hirveetä vauhtia ja väsymättä. No pelko antaa siivet tai jotain...ei oikein lyömällä ehdi saamaan nurin ja jousikin sen verran hidas, että ehtivät puskaan ennen kun tuolla sohlolla osuu..

Oma varustus vaikuttaa omaan nopeuteen (eli jos rautaa paljon yllä kirmaa hitaammin) toki myös statit muuttuu eli koeta juosta jotain mäkeä mieluusti siten että matkalla on aitoja jne. joiden ylitse joudut kiipeämään. Itse olen saanut noita kyllä kiinni mutta esim. porsasta on aika turha yrittää alussa juosta kiinni varsinkin jos on enempi tavaraa päällä.
 
Oma varustus vaikuttaa omaan nopeuteen (eli jos rautaa paljon yllä kirmaa hitaammin) toki myös statit muuttuu eli koeta juosta jotain mäkeä mieluusti siten että matkalla on aitoja jne. joiden ylitse joudut kiipeämään. Itse olen saanut noita kyllä kiinni mutta esim. porsasta on aika turha yrittää alussa juosta kiinni varsinkin jos on enempi tavaraa päällä.

Onhan se noinkin, mutta en usko että muutaman kerran puukotettu ja silvottu bandiitti jaksaisi lähteä kirmaamaan Usain Boltin vauhdilla pakoon.
 
Ainakin perus traderit, mutta niillä ei massia kamalasti ole. En ole tainnut saada myytyä vielä kun puolet. Ja tietty vaihdellut niitä semmottiin mitä tarvii.
Siinä kun tulee vähän kiire ne myydä kun pilaantuvat taskuun. Ilmeisesti jengi tykkää kauriin munuaisista kuin hullu puurosta :D jos vain ois rahaa :D
Näytti yhden lihapalan hinta pyörivän 40-50 riippuen ostajasta, eli aika mukavasti.
Kaikki lihat saa myytyä mille tahansa yleisvendorille kun ne on kokannut. Tämä siis jos ei ollut vielä tiedossa. Lisäksi se lihan myyntiarvo ei katoa vaikka niiden ravintoarvo tippuisi nollaan. Ja ylimääräisenä lisärinä, kannattaa aina ajoittain käydä katsomassa Rattay:n alkemistikauppiasta. Se ostaa mitä vain eli on ns. "general vendor" ja sillä on välillä aivan uskomaton määrä rahaa. Oon nähny sillä kaikkea väliltä 3.5k - 8.5k. Ite oon metsästysreissujen jälkeen käyny yleensä sille myymässä lihat kun niistä pääsee kerralla eroon.
 
Onhan se noinkin, mutta en usko että muutaman kerran puukotettu ja silvottu bandiitti jaksaisi lähteä kirmaamaan Usain Boltin vauhdilla pakoon.

Jos realismia miettii niin hetkellisesti pystyy yllättäviin tekoihin (nopeus, voima jne) kun adrenaliini alkaa jylläämään. Tosin se että jaksaisi juosta niin pitkälle että päätyy kartalta ulos (nähnyt näin tapahtuvan) eikä oma hahmo pysty tietysti seuraamaan on hieman ikävää... Lisäksi tuo adrenaliini vaikuttaa hetken ei kymmeniä minuutteja saati tunteja joten oikeasti tietysti verenhukka hidastaisi ja heikentäisi merkittävästi. Tosin tuokin ON otettu pelissä mukaan ja oma sekä muidenkin hahmot voivat oikeasti ensin juosta, sitten hidastaa, alkaa hoipertelemaan ja lopulta tuupertua kuolleena maahan jos haavoja ei saa sidottua.
 
Jos realismia miettii niin hetkellisesti pystyy yllättäviin tekoihin (nopeus, voima jne) kun adrenaliini alkaa jylläämään. Tosin se että jaksaisi juosta niin pitkälle että päätyy kartalta ulos (nähnyt näin tapahtuvan) eikä oma hahmo pysty tietysti seuraamaan on hieman ikävää... Lisäksi tuo adrenaliini vaikuttaa hetken ei kymmeniä minuutteja saati tunteja joten oikeasti tietysti verenhukka hidastaisi ja heikentäisi merkittävästi. Tosin tuokin ON otettu pelissä mukaan ja oma sekä muidenkin hahmot voivat oikeasti ensin juosta, sitten hidastaa, alkaa hoipertelemaan ja lopulta tuupertua kuolleena maahan jos haavoja ei saa sidottua.
Näitä tilanteita helpottaa kyllä ai:n ennustettavuus. Noikin karkuunjuoksijat tulee takaisin. Ihan joka kerta ja poikkeuksetta. Ne voi siinä vaiheessa sitten pätkiä jos enää kiinnostaa. Stealth ukolla ja jouskarilla ne on hauskoja, myrkkyä nuoleen niin jos eivät kaadu kun nuoli osuu rintaan, kuolevat siinä juostessaan :sevil:
 
Joo, semmoistakin on tapahtunu, että palaavat leiriin ja kuolevat raukat petiinsä, kun eivät osaa haavojaan sitoa.:D
 
Kaikki lihat saa myytyä mille tahansa yleisvendorille kun ne on kokannut. Tämä siis jos ei ollut vielä tiedossa. Lisäksi se lihan myyntiarvo ei katoa vaikka niiden ravintoarvo tippuisi nollaan. Ja ylimääräisenä lisärinä, kannattaa aina ajoittain käydä katsomassa Rattay:n alkemistikauppiasta. Se ostaa mitä vain eli on ns. "general vendor" ja sillä on välillä aivan uskomaton määrä rahaa. Oon nähny sillä kaikkea väliltä 3.5k - 8.5k. Ite oon metsästysreissujen jälkeen käyny yleensä sille myymässä lihat kun niistä pääsee kerralla eroon.
Vähän turn-off jos arvo ei putoa vaikka liha on pilalla. Ehkäpä tuotakin twiikataan vielä. En ollut tuota huomannutkaan, hieman vei immersiota...
 
Vähän turn-off jos arvo ei putoa vaikka liha on pilalla. Ehkäpä tuotakin twiikataan vielä. En ollut tuota huomannutkaan, hieman vei immersiota...

Tavallaan se on ymmärrettävää koska pilaantunutta ruokaa voi käyttää esim. myrkyttämiseen joten se ON arvokasta joten kait siitä jotkut ovat valmiita maksamaan.
 
Tavallaan se on ymmärrettävää koska pilaantunutta ruokaa voi käyttää esim. myrkyttämiseen joten se ON arvokasta joten kait siitä jotkut ovat valmiita maksamaan.
Ne kun myy pilaantuneet lihat sille samalle alkemistille niin rupeaa jo ymmärtämään miks sillä on niin vitusti rahaa :srofl::srofl: Sillähän on takahuoneessa alkemiapöydän lisäksi menestyvä salamurhabisnes käynnissä
 
Hmm, eli ongelmana on liiallinen realistisuus?
Viholliset voivat kammeta sinut alas satulasta jos saavat kiinni / sinulla ei ole oikeita perkkejä. Totta.

Se että jousiampujat kantavat myös ns. arming swordia mutta heillä on kevyempi varustus muuten päällä (rengasta max mutta ei levyhaarniskaa tai muuta, yleensä jotain kagasta/nahkaa) joten tietysti he pyrkivät pitämään etäisyyden ja ampumaan sinua kauempaa. Mikäli saat heidät kiinni ja taklattua (F tietokoneella) he käyttävät miekkaa elleivät pääse kauemmas sinusta. Muuten he pyrkivät ampumaan jousella niin pitkään kuin nuolia riittää minkä jälkeen käyttävät miekkaa ja ehkä pientä kilpeä jos moinen heillä on ja käyvät meleeseen. Se vaikuttaa minusta järkevältä.

Miten sinä toimit jos vastassa on ritari levyhaarniskassa ja sinulla jousi+nuolia, kevyt varustus ja ehkä sapeli tai kevyehkö miekka. Käyt käsikähmään vai pyrit pitämään etäisyyden ja ammuskelemaan kauempaa?


Ei tuon ajan jousiampujilla yleensä mitään puukkoa kummempaa ollut mukana.
Jos joutuivät käsikähmään tapettiin hetkessä, yleensä juoksivat karkuun heti kun jalkavaki ja ritarit pääsivät lähelle.

Korkeintaan nahkaan olivat pukeutuneet, olen lukenut ajan historiaa ja perus jousiampuja oli aika kehnosti varustettu.

Lisäksi jos satoi ottivat äkkiä jänteen pois jännityksestä ja suoja pussiin, sillä märällä jänteellä ei voinut ampua lainkaan, se oli kuin kastematoa olis yrittänyt jännittää.
 
Niin no, armeijoiden väliset taistelut ja pienet yksilöiden väliset kahakat vähän eri juttu, taisteluissa yleensä jousimiehellä suojanaan muuta jalkaväkeä. Siitä ei voi vetää yksi yhteen päätelmää siitä, miten jotkut yksittäiset bandiitit olisi varustautuneet. Ja veikkaan että skirmisher-tyyppisillä yksiköillä olisi saattanut olla yhdistelmä eri aseita. Mikään asjantuntia en toki ole.
 
Kyllä nopealla googlailulla keskiaikaisia varusteita myyvät kaupat ulkomailla myy erikseen kevyitä hieman normaalia pienempiä miekkoja nimenomaan jousiampujien varusteina.
Eli eiköhän niitäkin käytetty joissain tilanteissa.

Tuskin tosiaan ison armeijan takana, vaan pienemmissä yhdistelmäjoukoissa.
 
Nyt näyttää lataavan kohtuu isoa (5.7Gb) päivitystä. Tuosta voisi päätellä että vihdoin se päivitys on (Steam) tullut mitä täällä jotkut ovat odotelleet.

Edit: versio 1.3 näyttää olevan nyt kun tuon käynnistää...
 
Viimeksi muokattu:
47067ef3a95b381bb4df7b28b7989a77.png
 
Vihdoinkin päivitys. Toivottavasti pahimmat bugit korjattu, että voi jatkaa pelaamista hyvillä mielin.
 
Kyllä nopealla googlailulla keskiaikaisia varusteita myyvät kaupat ulkomailla myy erikseen kevyitä hieman normaalia pienempiä miekkoja nimenomaan jousiampujien varusteina.
Eli eiköhän niitäkin käytetty joissain tilanteissa.

Tuskin tosiaan ison armeijan takana, vaan pienemmissä yhdistelmäjoukoissa.


Ainakin kilpimuurissa oli ihan ns. ritareillakin lyhyitä pistomiekkoja.
Kun oltiin vihollisen kanssa vastakkain ihan kilpi kilvessä rusikoimassa, pitkällä miekalla ei tehnyt mitään, vaan lyhyellä pistomiekalla(ampiaisella) runtattiin haarniskojen saumaväleihin, yritetettiin myös osua nillkoihin, nivusiin tai vetää akillesjanne poikki vastustajan kilven alta.

Kaikilla ei ollut edes säärisuojia, tai jos olikin, ne suojasivat vain säären etupuolta.
 
Nyt näemmä aika kuluu sillä välin kun on esc:illä ensin mennyt valikkoon ja alt+tab:illa muuta touhuamaan, oli Henry nälissään kun muuta touhusin välissä. Spirit on muuttunut moonshineksi myös.
 
Pieni rasittava juttu on tuo redditissäkin mainittu henryn sydämen tykytys ja läähätys aina kun keskustelusta tai välivideosta poistuu. Sosiaaliset tilanteet ahdistaa :think:
 
Pieni rasittava juttu on tuo redditissäkin mainittu henryn sydämen tykytys ja läähätys aina kun keskustelusta tai välivideosta poistuu. Sosiaaliset tilanteet ahdistaa :think:
Ja tämä: "Whenever Henry spurs his horse now it sounds like he just realized he shouldn't have trusted that last fart."
 
Nyt myös Henry aina komentaa hevosta huudahduksilla jos laukkaa hevosella.

Ja näyttääkö kenenkään mielestä peli graafisesti jotenkin paremmalta? Minusta näyttää paremmalta ainakin vesisade ja auringonvalo + valaistus puiden välistä.

Edit: Henryä rupeaa hengästyttämään myös aina kun poistuu world mapista tai inventorystä.

Edit2: Ja onkos grafiikka asetuksissa kämmätty jotenkin kun vaikka yritän laittaa kaikki distance asetukset täysille, ne pysyvät silti oletusasetuksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä patchissa on sitten korjattu tuo ruokahomma. Nyt voi laittaa jo ilman spoileriakin eli jos metsästetty safka on "varastettua" koska metsästys on laitonta niin nyt myös siitä kokattu ruoka on "varastettua" ja sen voi myydä vain varastetun tavaran ostajille. Sitä ei valitettavasti ole korjattu että
kelvoton ruoka olisi arvotonta
Immersion kannalta ihan hyviä pikkujuttuja. Saisivat kyllä pari tehtäväbugia korjata näitä juttuja ennen, itse saan pelin pelattua läpi ennen seuraavaa patchia eikä tässä ole pahemmin uudelleenpeluuarvoa.
 
Tässä patchissa on sitten korjattu tuo ruokahomma. Nyt voi laittaa jo ilman spoileriakin eli jos metsästetty safka on "varastettua" koska metsästys on laitonta niin nyt myös siitä kokattu ruoka on "varastettua" ja sen voi myydä vain varastetun tavaran ostajille.
Kyllä tuossa parit metsästetyt ja sitä myötä varastetut jäniksenlihat muuttui kokkailun jälkeen myyntikelpoisiksi. Meni ongelmitta kaupaksi lähikylässä ja toinen setti lähistön metsästäjälle.
GOG 1.3.1 -versio.
 
Miksi jäniksen lihaa ei kokattuna saisi omistaa? Kun kerran lihakauppiaaltakin sitä voit ostaa
 
Paronit kai omistaa teoriassa kaiken riistan, joten jos sulla on pupuja taskussa, niin olet salametsästäjä tai varastetun tavaran omistaja ainakin? Ehkä teurastajan myymissä on sen killan tai paronin leimat tai jotain? Tosin sitten voi kysyä, että miksi se teurastaja myy pupuja kelle vaan, eikö kaikki riista ole varattu herrojen patoihin? Tietysti porvarisluokan nousun myötä myös muillakin kuin aatelisilla on rahaa ostaa pupuja. Ja toisaalta juuri jänöt on tommonen tuholainen myös, joka syö vähän kaikkea viljeltävää eikä viihdy pelkästään metässä, että luulis kaikkien etu olevan, että syödään pois mannuilta jyrsimästä? Pitäskö ne sitten viedä voudille tai jotain? Että noin, ehkä paras kun ei liikaa mieti tuota?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom