Kingdom Come: Deliverance

Mulla on perkeissä se jolla pesettäminen on ilmaista, tulee usein käytyä mutta silti juuri äskettäin majatalon isäntä vinoili "olisi syytä pukeutua asiallisesti kun ihmisten keskellä kulkee". :P
 
Ps4:lle tullut jakoon 1.04 pätsi, alle 400mb. Ilmeisesti tämä on vain ”välipäivitys”, koska korjauslista on näinkin lyhyt, eikä vastaa sitä puheissa ollutta listaa joka pitäisi olla esim pc:n 1.3 pätsissä.
5287473fbc1f633c165507d63ee38658.jpg


Edit:
Ja tuo poistaa mahdollisuuden käyttää pikanäppäintä soihtuun. Täytyy inventorystä ottaa pois. Onkohan vahinko? Täysin käsittämätön ratkaisu jos näin on..
dc0793dc9904516dfca537e07e5477e3.jpg


Edit:
Ei toi soihtu juttu oo ees bugi, koska controllien ohjekuvastakin se on poistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Interactive map for Kingdom Come: Deliverance - Github

Interactive Map Live! • r/kingdomcome
Hello guys, after hours of trying to improve the code, I think the map is ready to be released (In a raw state, not done yet).

Here's the things that works in this release:

  • You can add a marker to the map by left clicking the map.
  • The marker will be saved locally in your browser localstorage.
  • Only if you clear your browser cache that you will loose your markers.
  • You can add a name and a description to your markers.
  • By default only the cities names will be displayed.
  • There's a button that toggle all markers on the map.
  • You can submit more markers to the map in our Discord or here.
  • The map url remembers the zoom level and the current position you are looking, so if you share the link to someone, this person will open the map at the same place that you are in screen.
    *Ability to share a marker is on the way...
There's more features that I am working on to add to the map. I will post a changelog in the third panel in the sidebar of the map with the new features.

If you want to submit a marker please use this template:

Marker Name

Description

Marker coordinates

Example:

Bandit Camp
Bandit camp with 4 bandits middle level, not so hard
X: 1580, Y: 2560

If you want a new feature, please post in our discord or here with the starting text: Feature request to make things more easy to read.

I will do my best to correct bugs and add new features to this map.

I will update it daily with new markers and content.
 
Viimeksi muokattu:
saakos sitä pillua muilta kuin theresalta ja papin kanssa dokatessa paikalliselta niimulta?
Just pumppasin akkaa papin vetäessä vieressä doggiestylen merkeissä ja nyt heruttamaan theresaa...
 
saakos sitä pillua muilta kuin theresalta ja papin kanssa dokatessa paikalliselta niimulta?
Just pumppasin akkaa papin vetäessä vieressä doggiestylen merkeissä ja nyt heruttamaan theresaa...
Ei olla räbässä joten spoilertägit vois olla paikallaan :P

Saa siltä Lady Stephanielta Talmbergistä kun käy sille yhden tehtävän tekemässä niin palkitsee sitten siitä
 
Kylpylöistä myös... Eilen sain päätarinan loppuun 139 tunnin jälkeen, kai sitä pitää vielä sivutehtäviä vääntää ja muuten vaan rosmoja kurmoittaa DLC:tä odotellessa.
 
kerinny päätehtävää juosta kun koko aika pukkaa lisää tekemistä muutenkin....just putsasin luostarista kaikki kirstut ha väijy heitti perkele tyrmään...
 
Kyllästyin liian helppoon sotilas-henkkaan. Aloitin just uuden pelin missä meinaan olla stealth-jousimies-tiirikointiukko.

Rahaa tulee silti olemaan enemmän kuin tarpeeksi mutta peliä tulee vaikeuttamaan tavoite tappaa vain ilman että tulee nähdyksi eli käytännössä joko jouskarilla näkymättömissä tai yöllä tikaria nukkuessa.

Katotaan miten pitkään tätä jaksaa sitten :think:
 
Miekkailua en ole vieläkään kunnolla oppinut, lähinnä joukkotaisteluissa joutunut miekkailemaan kun vaarana on jousella osua omiin. Jousessa 175 iskuvoima paremmilla läpäisynuolilla niin tipahtaa yleensä viimeistään toisella nuolella joka ukko, headshotilla ekalla.

On tullut paljon katseltua tuubista muiden suorituksia ja joutuu varmaan kyllä toisen kerran pelaamaan läpi eri valinnoilla, ei ole vaan vielä mielessä että millä tyylillä.
 
itse en käytä miekkaa ollenkaan....jousta sikaniskavihuihin salaa ja selkään jos mahdollista mutta muuten nuijalla mennään...tippuu sopivan hyvin kun kerran humahuttaa...

Sen verran sai varastettua ja tehtyä rahaa että majatalon isännältä ostin nuijanukutuksen koulutuksen ja onhan tuo mukavaa kun kerran päähän osut niin soon siinä.
 
Kävi tuossa jo sääliksi rosmoja kun tulevat muka ryöstämään melkein kalsareillaan ja puukalikka kourassa, jos peli olisi antanut myöten niin olisin antanut pojille rahaa ja pyytänyt ostamaan edes kirveet... Minä täysissä varusteissa ja parhaat pelin aseet, olisin voinut seisoa paikallaan kun pojat naputtelee puutapeillaan. :P
 
Te kekkä olette pelanneet läpi tai hyvin pitkälle pääjuonta kysymys:
Olen hoitanu luostaripisnekset loppuun (Pious hoideltu vankilaan) ja ratsastelin tonne Sasaun eteläpuolella olevan mäen linnoitteelle, jossa ne rosmot lymyää, niin portin lähellä peli varoitti, että tiettyjä questejä ei voi enää pelata, jos menen tuonne linnoitukseen? Onko tarkempaa tietoa, että mitä niistä? Ihmetyttää vähän miksei voi, eikö tuolta enää pääse pois ennen loppua vai mikä siinä on? Oonko lähelläkin pääjuonen loppua?
 
Te kekkä olette pelanneet läpi tai hyvin pitkälle pääjuonta kysymys:
Olen hoitanu luostaripisnekset loppuun (Pious hoideltu vankilaan) ja ratsastelin tonne Sasaun eteläpuolella olevan mäen linnoitteelle, jossa ne rosmot lymyää, niin portin lähellä peli varoitti, että tiettyjä questejä ei voi enää pelata, jos menen tuonne linnoitukseen? Onko tarkempaa tietoa, että mitä niistä? Ihmetyttää vähän miksei voi, eikö tuolta enää pääse pois ennen loppua vai mikä siinä on? Oonko lähelläkin pääjuonen loppua?

Vastailua:
En tiedä mitkä poistuvat mutta tuohon liittynee se ettei loppujuonen aikana juuri voi enää touhuilla kaikkea muuta, juonta on vielä jonkinverran jäljellä mutta pisin tauko "pakollisten" paikalla olojen välillä on parin päivän luokkaa.
 
Olisivat tehneet vähän mielenkiintoisimpia random eventtejä tähän peliin. Vähän toistuvaa kun sama ritari ilmestyy joka paikkaan haastaen kaksintaisteluun ja samat dialogit käydään. Witcher 3:ssa tällanen mini quest oli tehty hyvin, olisivat ottaneet siitä vaikka mallia.

Ja sitten noi kerjäläiset, saako siitä mitään hyötyä jos antaa niille rahaa tai kenkiä tai ruokaa? Olisi hyvä jos kyseinen kerjäläinen tulisi jossain edes vastaan ja näkyisi että sillä olisi jotain merkitystä. Nykyään en jaksa enää pysähtyä näiden kerjäläisten tai ritarien kohdilla vaan ratsastan surutta ohi.

Pääjuonta en ole vielä läpi pelannut, mutta meikäläisen silmissä pelin hohto on alkautunut jo kuoriutua, mielenkiinto ja immersio olivat korkealla siihen saakka kunnes Henry sai oman hevosen ja pääsi vapaasti tutkimaan Bohemiaa.
 
Pääjuonta en ole vielä läpi pelannut, mutta meikäläisen silmissä pelin hohto on alkautunut jo kuoriutua, mielenkiinto ja immersio olivat korkealla siihen saakka kunnes Henry sai oman hevosen ja pääsi vapaasti tutkimaan Bohemiaa.
Juu tässä näkyy tekijöiden suuruudenhulluus. Aika pitkälle voi pelata sen illuusion alla että pelattavaa riittää mutta kun tuon tajuaa niin loppu on aika yksinkertainen ja helppokin.

Itse koin niin että sain tästä noin 100h pelattavaa yhteensä. Parempia roolipelejäkin on (ja huonompia) mutta kyllä tämän pelin hinnalla viihdytti itseään ihan koko rahan edestä.
 
Vastailua:
En tiedä mitkä poistuvat mutta tuohon liittynee se ettei loppujuonen aikana juuri voi enää touhuilla kaikkea muuta, juonta on vielä jonkinverran jäljellä mutta pisin tauko "pakollisten" paikalla olojen välillä on parin päivän luokkaa.

Oukei, kiitos.
 
Muuten Ok peli, mutta ei voi pelata enään, kun jumittelee kaikissa lautauskohdissa. Toisista menee ohi muutaman minuutin odotuksella, mutta esim. nukkumaan mentäessä, peli vetää täyteen jumitukseen eikä etene. Eipä tätä montaa tuntia tarvinnutkaan pelata :) Ehkä tulevat päivitykset korjaa näitä lopputtomia bugeja.
 
Muuten Ok peli, mutta ei voi pelata enään, kun jumittelee kaikissa lautauskohdissa. Toisista menee ohi muutaman minuutin odotuksella, mutta esim. nukkumaan mentäessä, peli vetää täyteen jumitukseen eikä etene. Eipä tätä montaa tuntia tarvinnutkaan pelata :) Ehkä tulevat päivitykset korjaa näitä lopputtomia bugeja.

Mikäs alusta? En oo moisesta ennen kuullutkaan.
 
Mulla tunteja pelattuna 30 kun olen potenut flunssaa viikon verran eikä ole jaksanut syventyä.

Itsellä ei varsinaisia bugeja ole tullut vastaan PC:llä (toisillahan noita ilmeisesti on). No, ens viikon alussa pitäs tulla näillä tiedoilla 1.30 päivitys joka on enimmäkseen bugikorjauksia ja sen jälkeen sitten PC 1.40 joskus joka paneutuu grfiikkaan ja sulavuuteen.

Ehkä ihan hyväkin ettei ennen noita ehtinyt liikoja pelailla. Oma heppa on ja luostarissa touhuiltu ja selvitetty alkua Neuhoffin massamurhasta, joten ehkä hyväkin jatkaa tästä, jos nyt tosiaan saavat nuo päivitykset ulos luvattuina ajankohtina.
 
Tuli pelattua tarina läpi. Patchin/patchien jälkeen uutta pelikertaa mahdollisesti modien kanssa. Siirsin pelin jo SSD:lle jos auttais rasittavien latausaikojen kanssa keskusteluissa ja tekstuurien popupin kanssa.

Seuraavaksi käytän vain kirveitä ja maceja, kahden käden kirvestä mieluiten jos pelistä sellasia edes löytyy ja keskityn strengthin nostoon ja asiat hoidetaan väkivallalla, kun nyt ekalla kerralla pelasin miekan kanssa ja pyrin tilanteet ratkaisemaan puhumalla korkealla puhetaidolla.
 
Ihan Pc:llä mennään (suht tuoreella), samoja ongelmia näyttää olevan paljon, kun hetkeen aikaa googlailin. Muut pelit toimii kyl moiteetta, mutta Kingdomi taisi tulla markkinoille turhan aikaisin.

Juu sen kyllä huomaa että liian aikaisin lykkäsivät pelin ulos. Toiset puoli vuotta ainakin olisi tarvinnut vielä kehitysaikaa.

Onko kukaan muu huomannut että pelin grafiikat on aika paljon erilaiset kuin betassa oli? Etenkin vesisade näyttää aivan roskalta jos vertaa millanen oli aiemmin. Ja mitä aika moni on kehunut kuinka on niin kauniit grafiikat, niin omaan silmään Witcher 3 näytti paremmalta.

Se on kuitenkin hyvä että yöt on oikeasti täysin pimeitä, pakko käyttää soihtua että näkee jotain.
 
Onko kukaan muu huomannut että pelin grafiikat on aika paljon erilaiset kuin betassa oli? Etenkin vesisade näyttää aivan roskalta jos vertaa millanen oli aiemmin. Ja mitä aika moni on kehunut kuinka on niin kauniit grafiikat, niin omaan silmään Witcher 3 näytti paremmalta.

Se on kuitenkin hyvä että yöt on oikeasti täysin pimeitä, pakko käyttää soihtua että näkee jotain.
On kyllä aika paljonkin otettu grafiikoita alas betan ajalta. Metsissä ja kasvillisuudessa huomaa hyvin miten on karsittu ja esim. volumetrinen sumu puuttuu kokonaan. Liekö sitten konsolien rajoitukset syynä vai mikä. Tosin eihän se kovin hyvin pyöri näillä nykyisilläkään grafiikoillakaan niin miten sitten vielä lisäherkuilla. Mutta varmasti on ulkoasuun tulossa päivitystä, jos ei kehittäjiltä niin ainakin modien muodossa.
 
On kyllä aika paljonkin otettu grafiikoita alas betan ajalta. Metsissä ja kasvillisuudessa huomaa hyvin miten on karsittu ja esim. volumetrinen sumu puuttuu kokonaan. Liekö sitten konsolien rajoitukset syynä vai mikä. Tosin eihän se kovin hyvin pyöri näillä nykyisilläkään grafiikoillakaan niin miten sitten vielä lisäherkuilla. Mutta varmasti on ulkoasuun tulossa päivitystä, jos ei kehittäjiltä niin ainakin modien muodossa.


Konsolien ehdoilla mennään enemmän tai vähemmän ja tuloksena paskaa monessakin muodossa.

Aloitin eilen yöllä ja asentamisen jälkeen puoli tuntia aikaa pelata.
Lähdin kartsalle, opettelin miekkailua, hakkasin juopon pitkä ähellyksen jälkeen, takavarikoin siltä maksamattomat kamat ja kolme kanaa, ostelin hiiliä yms. kunnes tuli aika mennä petiin.

Vittu ei sitten ole vielä tässä päivityksessä sitä tallennusta pelin lopetuksessakaan, kun aloitin uudestaan olinkin taas isäukon vieressä sepän pajalla ja mitään en ollutkaan tehnyt.

Kylässä sisäpuolella susipaska grafiikka, jää selvästi Witcher III:sta, vaikka kaikki ultralla.
 
Sasaussa aivan karmeat latausajat, vaikka SSD. Pelkästään keskustelun aloittaminen kestää jotain 45 sekuntia.
 
Täähän on aivan loistava peli kun pääsee vauhtiin. Taistelu alkaa pikkuhiljaa luonnistua ja 2 vs 1 matsejakin tulee voitettua. Muutaman 3 vs 1 matsin olen voittanut niin että ohjasin miekkamiehen itseni ja jousiampujan väliin jolloin tämä ampui vahingossa kaveriaan kaukaa selkään. :D
Lipsync on välillä pielessä, muutamat vaikea kulkuiset portaat ja vähän jäykät eleet joissain keskusteluissa, siinäpä on nuo miinukset mitä itse olen huomannut.
 
Stealth mekaniikka on tosi buginen ja kummallinen. Tapat nukkuvan banditin äänettömästi niin joka ikinen bandit leirissä herää mutta voit siitä jatkaa kaupunkiin ja tappaa vierekkäin nukkuvat vartijat ja ei mitään seuraamuksia. Sitten iltapimeässä tapat vartijan kaupungin porttien ulkopuolella niin ettei mailla halmeilla ole ketään niin kohta juoksee 30 vartijaa kimppuun.

Ja jos kaupungissa kolkkaat (et tapa) porukkaa niin seurauksia tulee vain jos on erillinen silminnäkijä. Kolkkaamisen sijasta tapat sen niin se avaa silmänsä ennen kuolemaa ja viestii telepaattisesti että olet murhaaja ja kyseisen alueen maine miinukselle. Jos et menekään lähelle vaan ammut nurkan takaa jousipyssyllä kuoliaaksi niin taas ei mitään seuraamuksia.

Ainoo logiikka tän pelin stealth mekaniikassa on se että asusteiden tuottama ääni ja hajut (peseyttmättömyys) tekevät kolkkaamisesta ja hiippailemisesta vaikeampaa. Stealth kill on pelkkää arpapeliä väliltä "hyvin onnistuu" ja "olisit mielummin metelöiny miekalla".

Tää mun stealth buildi muuttui tästä syystä lähes puhtaaksi jousiampujaksi kun nuolia voi aina ampua niin että siitä ei tule jotain random seuraamuksia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olihan tuossa aivan loppupuolella 'hauska' sattumus, kun olin sotaleirissä aikaa tappamassa, että seuraava osa questista aktivoituu, ja huomasin että siinä keskellä makaa yksi kuollu solttu (meikäläisiä). Mistä lie tullut kun ei siinä yleensä pitäisi mitään ruumiita olla. Menen vieressä seisovan ukon puheille ja kysyn, että miten mänöö? Ukko vuodattaa, että kurjaa on sota, kun kaverikin kuali. No loogisesti ajattelin, että se on varmaan toi ukko joka pötköttää tossa.

Aattelin sitten tyhmästi, että vien hyvän hyvyyttäni sen raadon pois makaamasta keskellä leiriä. Big mistake! Nostan raadon kantoon, niin heti on kaikki leirin soltut mun kimpussa, että sulla on raato kannossa, oot varmana tehny jotain pahaa, tappaja! Pidättävät mun kun en viitti alkaa pakenemaan tai pullikoimaan vastaan. 10 päivää kakkua siitä tuli sitten... no ainakin ehti akvitoitua se seuraava vaihe.:btooth:

Latasin kyllä aiemman seivin. Opetus: älä kantele kenenkään raatoja yleisellä paikalla, vaikka et olisi ite niitä kylmännyt. Näitä ei kiinnosta, kuka se syyllinen on. Ei saakeli, kun hitaasti pyörii toi kellokiekko 10 päivässä, ehtii kuolla tylsyyteen ja tuntuu todelliselta rangaistukselta.

Ai mistä se raato on peräisin?
Pitää arvata, että Rocketeer-tehtävän Peychar seuraa Keyseriä (vai mikä sen insinöörin nimi oli) tuonne sotaleiriin ja vahdit hyökkää sen kimppuun ja siinä ehkä kuoli yksi vahti? Tuolla kertaa en sitä Peycharia nähny, mutta kun latasin tallennuksen ja pelasin uudelleen, niin se äijä putkahti leiriin ja kaikki mahdolliset ukot sen kimppuun ja meikä tappo sen ja sain tavoitteen 'kill Peychar' suoritettua siinä. Se oli siis sittenkin murhamies ja lasketti luikuria siellä luostarissa, kun keskiyöllä sen sain kiinni koplaamasta sitä ovea.
 
Viimeksi muokattu:
Tuleeko noita sivutehtäviä pääjuonen edetessä lisää, kun alkavat käymään vähiin? Osa sivutehtävistä aukaisee kyllä uusia sivutehtäviä. Olen kysellyt tehtäviä baareista ja kaikki kartalla näkyvät viisi sivutehtävää ovat vaiheessa. Pääjuonta olen pelannut yhden miekka- ja jousipyssyharjoittelun verran. Pelikellossa tunteja 25.
 
Jaahas patchia pukkaa Steamin kautta PC:lle. Pieni patchi, latautui muutamassa sekunnissa. Sisältö pitäisi olla ainoastaan

  • Fixes unresponsive trigger in combat
  • Fixes Hans Capon quest issues
  • Fixes Ginger in a Pickle quest issues
 
Jaahas patchia pukkaa Steamin kautta PC:lle. Pieni patchi, latautui muutamassa sekunnissa. Sisältö pitäisi olla ainoastaan

  • Fixes unresponsive trigger in combat
  • Fixes Hans Capon quest issues
  • Fixes Ginger in a Pickle quest issues


Toivottavasti patchissa tulee nuo luvatut sadat korjaukset.

Pitihän siinä olla paljon muutakin, mm. lockpicking ja pickpocketing parannuksia, save&quit yms.
 


Toivottavasti patchissa tulee nuo luvatut sadat korjaukset.
Ei tullu tässä patchissa, noi kolme ainoastaan. Eiköhän ne valmistele sitä isoa patchia vielä tovin että saa kerralla liiskattua mahdollisimman monta ongelmaa. Tossa vaan noi pahimmat bugit pois alta ettei porukalta jää pääjuonen tehtävät saamatta tai tekemättä.

Edit: ja varmistettu. Pelin versionumero nyt 1.2.5 eli se on juurikin tuo hotfixi missä on nuo kolme korjausta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei tullu tässä patchissa, noi kolme ainoastaan. Eiköhän ne valmistele sitä isoa patchia vielä tovin että saa kerralla liiskattua mahdollisimman monta ongelmaa. Tossa vaan noi pahimmat bugit pois alta ettei porukalta jää pääjuonen tehtävät saamatta tai tekemättä.

Edit: ja varmistettu. Pelin versionumero nyt 1.2.5 eli se on juurikin tuo hotfixi missä on nuo kolme korjausta.
Tuo 1.2.5 julkaistiin jo jokin aikaa sitten ja vedettiin pois, tällä viikolla (esim tänään) pitäisi silti tulla se yllä mainittu 1.3
 
Tuo 1.2.5 julkaistiin jo jokin aikaa sitten ja vedettiin pois, tällä viikolla (esim tänään) pitäisi silti tulla se yllä mainittu 1.3
Jos tulee niin tulee mutta tuo patchi mikä nyt tuli oli just toi hotfixi, ihan turha siitä on inttää kun versionumerokin täsmää tohon pois vedettyyn ja nyt uudelleen julkaistuun hotfixiin.
 
Jaahas patchia pukkaa Steamin kautta PC:lle. Pieni patchi, latautui muutamassa sekunnissa. Sisältö pitäisi olla ainoastaan

  • Fixes unresponsive trigger in combat
  • Fixes Hans Capon quest issues
  • Fixes Ginger in a Pickle quest issues
Meinaakohan tuo hans capon quest issues sitä kun hans yrittää päästä hevosellaan väkisin äidan läpi. Piti kolme kertaa käydä nurkan takana niin että hans oli pois näkyvistä niin lähti sitten hevosellaan eteenpäin.
 
Jos tulee niin tulee mutta tuo patchi mikä nyt tuli oli just toi hotfixi, ihan turha siitä on inttää kun versionumerokin täsmää tohon pois vedettyyn ja nyt uudelleen julkaistuun hotfixiin.

Jotain hyvin jännää tuossa sinun päivityksessäsi on, sillä sen olisi pitänyt tulla jo lähes pari viikkoa sitten. Aloitin pelin pelaamisen perjantaina, ja itselläni päävalikossa on koko ajan lukenut 1.2.5.

Lisäksi SteamDB mukaan peliä on viimeksi päivitetty 13 päivää sitten.
  • 20.2. julkaistiin 1.2.5-patchi
  • 21.2. aamulla peli rollbackattiin 1.2.2-patchiin
  • 21.2. iltapäivällä päivitettiin uudestaan 1.2.5-patchiin (eri build versiolla)
 
Mullakin 1.2.5. versio päävalikon mukaan ja siinä tuo hans capon pathfinding tuntui olevan vielä buginen
 
Twitterin mukaan 1.30 bugikorjaus patchi oli viimein eilen kaikkien ongelmien jälkeen valmis ja sen pitäs ilmeisesti tulla tänään (jos ei taas jostain syystä siirry...)
 
Noinhan se menee, patchia ei tullut, eikä ilmeisesti tule vähään aikaan. Ilmeisesti luvattuihin ajankohtiin tämän(kään) julkaisijan kohdalla ei enää kannata liikoja luottaa. Nyt ilmaus on, ettemme voi taata mitään erityistä päivää sen ilmaantumiselle, kuten eivät jatkossa muillekkaan. Voihan se olla että lopettivat 1.2.5 ja siirtyivät nauttimaan hyvän ennakkomyynniin tuotoista :)

Muutenhan tuo ei nyppisi, mutta juuri eilen ilmaantui ongelma, ettei peli enää lähde käyntiin vaan jää junnaamaan paikoilleen vikasta savesta. Tähän asti olinkin itse nauttinut budittomasta pelaamisesta 30 tuntia. Pitää nyt testailla perusjutut, tiedostojen verifiointi ja muut.
 
Muutenhan tuo ei nyppisi, mutta juuri eilen ilmaantui ongelma, ettei peli enää lähde käyntiin vaan jää junnaamaan paikoilleen vikasta savesta. Tähän asti olinkin itse nauttinut budittomasta pelaamisesta 30 tuntia. Pitää nyt testailla perusjutut, tiedostojen verifiointi ja muut.

Itellä kävi sama kerran, ei auttanut kuin ottaa aiempi save. Ilmeisesti save korruptoitunut :(
 
Noinhan se menee, patchia ei tullut, eikä ilmeisesti tule vähään aikaan. Ilmeisesti luvattuihin ajankohtiin tämän(kään) julkaisijan kohdalla ei enää kannata liikoja luottaa.

Olen varma että sinulla on sisäpiirin tietoa mutta ajattelin varmistaa.
Olet siis henkilökohtaisesti ottanut yhteyttä Steamin, GoG:n, Sonyn ja Microsoftin edustajiin ja varmistanut että kukaan heistä ei ole saanut päivitystä (jolloin vika voisi olla heissä mikäli he päivityksen ovat saaneet mutta eivät sitä vielä ehtineet laittaa omille alustoilleen jakeluun testattuaan sitä ensin) vaan Warhorse Studio on heidän edustajilleen todennut suoraan ettei päivitystä koskaan tulekaan ja he ovat siirtyneet nauttimaan hyvän ennakkomyynnin tuotoista?
 
Noinhan se menee, patchia ei tullut, eikä ilmeisesti tule vähään aikaan. Ilmeisesti luvattuihin ajankohtiin tämän(kään) julkaisijan kohdalla ei enää kannata liikoja luottaa. Nyt ilmaus on, ettemme voi taata mitään erityistä päivää sen ilmaantumiselle, kuten eivät jatkossa muillekkaan. Voihan se olla että lopettivat 1.2.5 ja siirtyivät nauttimaan hyvän ennakkomyynniin tuotoista :)

Muutenhan tuo ei nyppisi, mutta juuri eilen ilmaantui ongelma, ettei peli enää lähde käyntiin vaan jää junnaamaan paikoilleen vikasta savesta. Tähän asti olinkin itse nauttinut budittomasta pelaamisesta 30 tuntia. Pitää nyt testailla perusjutut, tiedostojen verifiointi ja muut.

Eiköhän ne käy sertifikoinnit läpi vielä. Ainakin ennen ilmoittivat kun pätsi oli valmis ja ovat lähettäneet ne sertifikointiin. Siinä menee sit x aikaa. Pahimmillaan esim konsoleilla 1-2 viikkoa.
 
upload_2018-3-7_10-15-58.png


Kyllä ne siellä jotain päivityksiä touhuaa. Eiköhän se sieltä kohta pian tupsahda jakoon.
 
Olen varma että sinulla on sisäpiirin tietoa mutta ajattelin varmistaa.
Olet siis henkilökohtaisesti ottanut yhteyttä Steamin, GoG:n, Sonyn ja Microsoftin edustajiin ja varmistanut että kukaan heistä ei ole saanut päivitystä (jolloin vika voisi olla heissä mikäli he päivityksen ovat saaneet mutta eivät sitä vielä ehtineet laittaa omille alustoilleen jakeluun testattuaan sitä ensin) vaan Warhorse Studio on heidän edustajilleen todennut suoraan ettei päivitystä koskaan tulekaan ja he ovat siirtyneet nauttimaan hyvän ennakkomyynnin tuotoista?

Mikä nyt on sisäpiirin tietoa jos julkaisijan Twitter tilistä välillä tietoja onkii :)
Lähinnä tuossa on se, että nimenomainen patch luvattiin jo viikkoja sitten, eli voisi olla lupailematta, koska me kaikki joka tapauksessa tiedetään konsolien enakkotarkistukset, PC:llähän niitä ei pitänyt edes olla, mutta nyt niitäkin on sitten puskista ilmaantunut. Omasta puolestani nauttikoot tai olkoot nauttimatta ennakkomyyntien tuotoista, itse vaan en enää odottele vaan uskon sitten vasta kun korjauspäivitys on tullut mikäli niitä vielä tulee. Pieni tai iso julkaisija, kun pelit julkaistaan keskeneräisinä, on se kannattavampi vaihtoehto odottaa vuosi julkaisusta että peli on patchattu kuntoon, samalla näkee tapahtuuko se edes :)
 
No, oikeastihan mua taitaa nyppiä eniten se, että levitin varmana tietona parille foorumille tuota mikä ei pitänytkään paikkaansa :D Ollaanpa varovaisempia jatkossa :)
 
No, oikeastihan mua taitaa nyppiä eniten se, että levitin varmana tietona parille foorumille tuota mikä ei pitänytkään paikkaansa :D Ollaanpa varovaisempia jatkossa :)
Juu itsehän pidän nykyään itsestäänselvyytenä että jos jotain korjauksia peleihin (kuten aika usein launchin aikoihin) luvataan, niin ne lähes aina venyvät. Sen takia itsekin tuota patchia varmistelin versionumerosta ja Warhorsen foorumeilta sen sijaan että olisin sokeasti uskonut että "KYLLÄ SEN ON PAKKO OLLA 1.3!!!". Ja eihän se ollut. Sitäpaitsi noissa voi käyttää ihan maalaisjärkeä, jos patchi on alle 20 megan kokoinen niin siinä tuskin tulee kovinkaan montaa assettia muutettua ja 1.3:ssa oltiin luvattu muutoksia esimerkiksi lockpick juttuun joten pelkästään sen korjauksen graafisine muutoksineen voisi olettaa selvästi isompi.

Ihan turha näitä on toisaalta itkeäkään. Se on nykyään maan tapa. Jos haluaa pelejä ilman pahimpia bugeja niin joko selvittää beta-vaiheessa miten hyvin pelattavia ne ovat tai vaihtoehtoisesti ostaa pelit vasta n. 2-3kk päästä julkkarista. Näin se vaan menee. Valitettavasti :sori:

Omassa lempipelissä ja erittäin kehutussa Witcher 3:ssakin oli alkuun bugi joka käytännössä esti pääjuonen jatkamisen yhdestä pisteestä jos oli mennyt Skelligeen "liian aikaisin". Itse törmäsin tähän noin 2vko ennen patchia mikä korjasi sen ja vaikka tein sitä odotellessa kaikki sivutehtävät mantereen puolelta (ja Skelligestä) niin noin viikon jouduin silti odottamaan pelaamatta. Ja siinäkin tilanteessa oli "tämä on tiedetty ongelma ja korjataan mahdollisimman nopeasti seuraavassa patchissa".
 
Taistelusta semmoinen huomio, että pystyttekö tekemään shortsword comboja ollenkaan silloin, kun on kilpi käytössä. Itsellä ei onnistunut millään ja muutenkin lyönnit tuntuivat hitaammilta ja taistelu paljon vaikeammalta kilven kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom