Kingdom Come: Deliverance

Ongelma, että pelimoottorilla pyörivät cinematic pätkät pyörivät 11fps. Onko tähän jotain fixiä kellään tiedossa? Muuten toimii ihan hyvin eli normaalit cinematicit, keskustelut ja perus pelaaminen, mutta kun tulee tuommonen peligrafiikalla pyörivä videopätkä niin menee melkein diaesitykseksi.

Nvidia gtx 1080 uusimmilla ajureilla, i7-7700k, SSD asennettu. 3440x1440 reso.
 
Ongelma, että pelimoottorilla pyörivät cinematic pätkät pyörivät 11fps. Onko tähän jotain fixiä kellään tiedossa? Muuten toimii ihan hyvin eli normaalit cinematicit, keskustelut ja perus pelaaminen, mutta kun tulee tuommonen peligrafiikalla pyörivä videopätkä niin menee melkein diaesitykseksi.

Nvidia gtx 1080 uusimmilla ajureilla, i7-7700k, SSD asennettu. 3440x1440 reso.

En tiedä, mutta samanlainen kokemus. Fps näyttää suurimmaksi osaksi olevan 17 ja välillä vähän korkeampi. Varsinaisessa pelissä näillä asetuksilla (1440p, enimmäkseen very high) vaihteluväli on n. 40-60 fps, mutta jostain syystä osa purkitetusta pelimoottorisisällöstä lukittuu tuohon 17:ään. Afterburnerin mukaan sekä GPU että CPU pyörivät puolikelloilla.
 
Miller sanoi että voi ostaa varastettua kamaa mutta sitten ei anna mitään trade vaihtoehtoa? Onko bugi vai mikä
 
Täytyy nyt kyllä viimeistään sanoa ensimmäisen ison taistelun tultua, että koko taistelu- tai oikeammin huitomissysteemi on ihan perseestä ja suorastaan rikki, eikä mitään mahdollisuuksia tappaa kuin tuurilla muutama. Mistään realistisuudesta on tällaisella toteutuksella melko turha edes keskustella.
Taistelussa kohde lukittautuu ihan satunnaisiin tyyppeihin porukassa ja liu'ut automaattisesti väkijoukon halki tai jotain lukittua ukkoa kohden. Täyttä tuskaa ja vie vähäisenkin mielekkyyden asiasta. Portaita ei myöskään pääse etenemään kunnolla kun lukitussysteemi ei pelaa plus ukko jumittuu portaissa olevaan ruumiiseen. Ylätasanteella olevat jouskarimiehet nauravat partaansa ja pieksevät kuin vierasta sikaa.
Energiaa ei saa mistään välillä, joten viimeisen pomon kohdalla enkku nollissa ja kuolet heti kun taistelu alkaa. Vie melkolailla kaiken motivaatio yrittää uudestaan.
 
Ja mitäs paskaa täällä puhutaan, että nukkumalla tallentaa pelin.
Nyt tuli aika masentava aloitus kaukaa, kun se ei tallentanut todellakaan nukkumisesta :rage:
 
Ja mitäs paskaa täällä puhutaan, että nukkumalla tallentaa pelin.
Nyt tuli aika masentava aloitus kaukaa, kun se ei tallentanut todellakaan nukkumisesta :rage:
Välillä tallentaa ja välillä ei.
Kannattaa aina nukkumisen jälkeen tarkistaa että tuleeko game saved tjsp :)
 
Ongelma, että pelimoottorilla pyörivät cinematic pätkät pyörivät 11fps. Onko tähän jotain fixiä kellään tiedossa? Muuten toimii ihan hyvin eli normaalit cinematicit, keskustelut ja perus pelaaminen, mutta kun tulee tuommonen peligrafiikalla pyörivä videopätkä niin menee melkein diaesitykseksi.

Nvidia gtx 1080 uusimmilla ajureilla, i7-7700k, SSD asennettu. 3440x1440 reso.

Borderless moodissa tekee itsellä tuota. Alt + enter tai asetuksista full screen, niin vois toimia. Borderlessiin menee tosiaan aina alt tabatessa.
 
Täytyy nyt kyllä viimeistään sanoa ensimmäisen ison taistelun tultua, että koko taistelu- tai oikeammin huitomissysteemi on ihan perseestä ja suorastaan rikki, eikä mitään mahdollisuuksia tappaa kuin tuurilla muutama. Mistään realistisuudesta on tällaisella toteutuksella melko turha edes keskustella.
Taistelussa kohde lukittautuu ihan satunnaisiin tyyppeihin porukassa ja liu'ut automaattisesti väkijoukon halki tai jotain lukittua ukkoa kohden. Täyttä tuskaa ja vie vähäisenkin mielekkyyden asiasta. Portaita ei myöskään pääse etenemään kunnolla kun lukitussysteemi ei pelaa plus ukko jumittuu portaissa olevaan ruumiiseen. Ylätasanteella olevat jouskarimiehet nauravat partaansa ja pieksevät kuin vierasta sikaa.
Energiaa ei saa mistään välillä, joten viimeisen pomon kohdalla enkku nollissa ja kuolet heti kun taistelu alkaa. Vie melkolailla kaiken motivaatio yrittää uudestaan.
Samaa kohtausta kokeilin muutamaan kertaan, ja todellakin järkevin tapa on vain seistä pääasiassa taustalla.
Todella paska toi taistelu tässä jos vihollisia on ennemmän kuin muutama.
 
Ja mitäs paskaa täällä puhutaan, että nukkumalla tallentaa pelin.
Nyt tuli aika masentava aloitus kaukaa, kun se ei tallentanut todellakaan nukkumisesta :rage:

Peli tallentuu vain omassa sängyssä. Eli siellä yhdessä linnassa ja Myllärin luona.

Muutoin peli tallentaa nukkuessa vain, jos samalla parantuu haavat. Eli normi nukkuminen tavernassa, leirissä tms ei tallenna peliä.

Sama juttu kylpylässä. Jos siellä ollessa parantuu haavat, peli tallentuu.
 
Tallentuu kyllä tavernassa nukkuessa, kun oikeaoppisesti maksaa siitä huoneesta sen 2 rahaa tavernan pitäjälle. Tosiaan siitä "game saved" ilmoituksesta tietää että tallessa on.
Itse käynyt monta kertaa tavernan huoneen ostamassa päiväksi, ja nukkunut siellä tunnin kun pitää saada peli tallennettua.
 
Täytyy nyt kyllä viimeistään sanoa ensimmäisen ison taistelun tultua, että koko taistelu- tai oikeammin huitomissysteemi on ihan perseestä ja suorastaan rikki, eikä mitään mahdollisuuksia tappaa kuin tuurilla muutama. Mistään realistisuudesta on tällaisella toteutuksella melko turha edes keskustella.
Taistelussa kohde lukittautuu ihan satunnaisiin tyyppeihin porukassa ja liu'ut automaattisesti väkijoukon halki tai jotain lukittua ukkoa kohden. Täyttä tuskaa ja vie vähäisenkin mielekkyyden asiasta. Portaita ei myöskään pääse etenemään kunnolla kun lukitussysteemi ei pelaa plus ukko jumittuu portaissa olevaan ruumiiseen. Ylätasanteella olevat jouskarimiehet nauravat partaansa ja pieksevät kuin vierasta sikaa.
Energiaa ei saa mistään välillä, joten viimeisen pomon kohdalla enkku nollissa ja kuolet heti kun taistelu alkaa. Vie melkolailla kaiken motivaatio yrittää uudestaan.


En ole vielä edes aloittanut peliä, mutta missä pelissä automaattilukitusta edes kannattaa käyttää?
Eihän se ole realistista että, et silloin voi lyödä muita kuin vahingossa, pahinta jos oma ukko vielä kääntyy siihen lukittuun päin automaattisesti, kuin robotti.
Kun vastustajia on monta, ei voi olla lukittuna yhteen ja muut hakkaa selkään saman aikaan.

Yleensäkin en ymmärrä miksi tuollainen optio on edes mahdollinen peleissä.
 
Kai ootte reenannu tarpeeksi sitä asetta mitä käytätte, että kans osaatte käyttää ja on tiettyjä comboja ynnä muuta? Se on kyllä totta että yksin alivoimalla tulee äiteetä ikävä näin aluksi ainakin, kaksikin vastustajaa voi olla liikaa. Saati sitten yksi pätevä, joka vetää sua pataan 100-0. Eli reenaa horo.

Mutta se voi olla, että rakennetuissa ympäristöissä menee hankalaksi kun tahtoo äijä tarttua portaisiin kiinni. Sitä lukitustahan voi vaihtaa ite äijästä toiseen. Jos on tuommonen hankala tilanne, niin jousen käyttö vois olla kova sana. Mutta sitäkin pitää reenata...eli ei kannata edetä liian nopeesti, vaan hinkata ne tasot ylös. Tässä ei vissiin vihujen levuja mukauteta sun mukaan, niin vastus voi olla ylikova?

Onko tässä muuten varsijousia ollenkaan, ei ole tullu vastaan vaikka jossain mainittiin? Tommosen glaive-hilparin noukin yheltä kumaanilta, mutta se ei näy kamoissa missään, se on vissiin vähä niinku joku raskas kk jossain peleissä, että voit kantaa sitä mutta jos vaihat kamoja niin se putoaa? Keihästä/peistä kaipaisin kanssa ratsun kanssa.
 
Peli tallentuu vain omassa sängyssä. Eli siellä yhdessä linnassa ja Myllärin luona.

Muutoin peli tallentaa nukkuessa vain, jos samalla parantuu haavat. Eli normi nukkuminen tavernassa, leirissä tms ei tallenna peliä.

Sama juttu kylpylässä. Jos siellä ollessa parantuu haavat, peli tallentuu.

If, then, or, and ja vielä ihmetellään miksi porukka ei ymmärrä tätä tallennussysteemiä.
 
Tallentuu kyllä tavernassa nukkuessa, kun oikeaoppisesti maksaa siitä huoneesta sen 2 rahaa tavernan pitäjälle. Tosiaan siitä "game saved" ilmoituksesta tietää että tallessa on.
Itse käynyt monta kertaa tavernan huoneen ostamassa päiväksi, ja nukkunut siellä tunnin kun pitää saada peli tallennettua.

Ei mulla ainakaan tallennu koskaan muulloin, kuin silloin kun haavat paranee, paitsi siis omassa sängyssä.

Just tuossa parin tunnin aikana nukuin kolmesti tavernassa maksaen kerran 2 rahaa ja kahdesti tipin kera.
Mutta jos healtti on edes 99 nukkumaan mennessä, niin sit tallentaa.

Edit:
If, then, or, and ja vielä ihmetellään miksi porukka ei ymmärrä tätä tallennussysteemiä.


Ihan selkeä toi on.
- Tallennusviinalla tallennat ihan koska vain.
- Tehtävien alussa/lopussa tallentuu.
- Turvallisessa paikassa (oma sänky kahdessa paikassa) nukkuessa tallentaa.
- Muualla tallentaa aina kun saat helat nousemaan takaisin sataan, on se sit nukkuminen, kylpylä tms.
 
En ole kyllä huomannut, että treenaamalla ukko olisi alusta parantunut yhtään.
Teen ilmeisesti jotain olennaisesti väärin.
Pystyn ehkä tuurilla tappamaan yhden vastustajan muuten kyllä kuolen pääosin. Pari kolme lyöntiä yleensä ehdin tekemään ja niistäkin vastustaja blokkaa suurimman osan, potkii ja tekee muita hienoja ritariliikkeitä. Itse muutun(ruutu muuttuu) vaan siniseksi ja yritän pakittaa iskuja vastaan ottaen, kai se sitten tuollaista on oikeastikin. Ihmetyttää vaan, että kaikki vastustajat ja rantarosvot ovat niin paljon edistyneempiä ettei raavas nuori mies kykene mihinkään.
 
En ole kyllä huomannut, että treenaamalla ukko olisi alusta parantunut yhtään.
Teen ilmeisesti jotain olennaisesti väärin.
Pystyn ehkä tuurilla tappamaan yhden vastustajan muuten kyllä kuolen pääosin. Pari kolme lyöntiä yleensä ehdin tekemään ja niistäkin vastustaja blokkaa suurimman osan, potkii ja tekee muita hienoja ritariliikkeitä. Itse muutun(ruutu muuttuu) vaan siniseksi ja yritän pakittaa iskuja vastaan ottaen, kai se sitten tuollaista on oikeastikin. Ihmetyttää vaan, että kaikki vastustajat ja rantarosvot ovat niin paljon edistyneempiä ettei raavas nuori mies kykene mihinkään.

- Heti kun blokkaat, hyökkää. Hyökkää myös aina eritavalla, sillä vastustaja oppii mitä yrität.
- Onhan sulla kunnon suojat päällä?
- Olethan katsonut minkä tyyppinen ase on, kuuluuko lyödä, pistää tms. Ne vaatii erilaisia taistelutapoja.
- Oletko katsonut, että sun äijäs osaa käyttää kyseistä asetta ja jaksaa edes kannatella niitä?
- Oletko avannut perksejä miekkailuun/puolustukseen?

Alkuun keskity vain blokkaamaan ja sen jälkeen pisto. Sit blokkaus ja lyönti vastustajan asentoon nähden selvästi hankalalle puolelle, sit taas jos blokkauksen jälkeen huonoa ni pisto perään. Siis edellyttäen sun aseen sopivan pistoihin.

Statsien kautta hyvin pitkälti alkuun katsot miten taistella ja puolusta, älä hyökkää.
 
Itse muutun(ruutu muuttuu) vaan siniseksi ja yritän pakittaa iskuja vastaan ottaen, kai se sitten tuollaista on oikeastikin.
Toi johtuu siitä että sulta loppuu stamina. Sitä kannattaa vilkuilla taistelemisen aikana, se on se sininen palkki mikä tulee kans täyteen aika nopeasti. Blokki ja 2-3 iskua niin se loppuu jo siitä, kannattaa parin iskun jälkeen vetäytyä vähän taaksepäin että ukko kerää staminaa niin sitten se jaksaa taas mätkiä ja blokata. Ilman staminaa tulee vaan pataan koko aika.
 
Toi johtuu siitä että sulta loppuu stamina. Sitä kannattaa vilkuilla taistelemisen aikana, se on se sininen palkki mikä tulee kans täyteen aika nopeasti. Blokki ja 2-3 iskua niin se loppuu jo siitä, kannattaa parin iskun jälkeen vetäytyä vähän taaksepäin että ukko kerää staminaa niin sitten se jaksaa taas mätkiä ja blokata. Ilman staminaa tulee vaan pataan koko aika.

Ja tuo paranee ukon kehittämisen ja perksien avauksien myötä, jolloin staminaa ei enää menetä juurikaan ja oppii myös comboja.

Mut noin muutoin pelistä:
Se mihin pelissä kaipaisin parannusta on varusteiden pukeminen.
Täytyis saada edes kaksi eri loadouttia, koska kaupunkiin mennessä täytyy vaihtaa eri kamat päälle. Nimittäin taisteluvarustuksen 5 karismalla myymistäni tavaroista sai 350:iä ja vaatteet vaihtamalla kunnon kansalaisen vaatteisiin ja 14 karismalla sain samoista kamoista samalta myyjältä 520:iä.

Nyt kun en aikakaan osaa klikata tiettyä varusteslottia, jotta näkisin siihen sopivat varusteet, niin on vaikea säätää edes takaisin noita ja vielä kun osa on tarkoitettu myytäväksi, niin en tiedä mitä piti käyttää, mitä myydä.
Muutoinkin voisi olla oma ns. ostoskori, joka lykätä kauppiaalle, jolloin ei sekoitu omat kamat myytäviin. Samoin kauppoja tehdessä pitäisi päästä käsiksi hevosen tavaroihin.

Mikään muu ei oikein ärsytä kuin tuo asia.
 
Tuntuu kyllä, että pelaan ihan eri peliä.
En ole oikein nähnyt tuolla Q:n painamisella mitään vastetta mihinkään. Vaikka menet kilpi edellä niin vastustaja on jo hakkaamassa toiseen kylkeen. Silloin tällöin välähtelee se vihreä kilpi vastustajan iskiessä muutaman sekunnin sadasosan. Käytännössä en ehdi sitä painamaan useinkaan ja vaikka ehtisinkin, niin iskujan satelee useita peräkkäin eikä niitä voi torjua kun vihreää kilpeä ei näy ja samalla oma ukko luistelee hallitsemattomasti kuin liukkaalla jäällä lukitussysteemin ohjatessa. Oma huitominen on myös todella hidasta eli otan lähinnä damagea. En ymmärrä miten jotain komboja edes voisi tehdä kun kahden lyönnin tekeminenkin vie aikaa vaikka kuinka ja harvoin osumat edes menevät perille.
Taidan palata perusteidan pariin, jotain olennaista on ilmeisesti jäänyt tajuamatta.
 
Tuntuu kyllä, että pelaan ihan eri peliä.
En ole oikein nähnyt tuolla Q:n painamisella mitään vastetta mihinkään. Vaikka menet kilpi edellä niin vastustaja on jo hakkaamassa toiseen kylkeen. Silloin tällöin välähtelee se vihreä kilpi vastustajan iskiessä muutaman sekunnin sadasosan. Käytännössä en ehdi sitä painamaan useinkaan ja vaikka ehtisinkin, niin iskujan satelee useita peräkkäin eikä niitä voi torjua kun vihreää kilpeä ei näy ja samalla oma ukko luistelee hallitsemattomasti kuin liukkaalla jäällä lukitussysteemin ohjatessa. Oma huitominen on myös todella hidasta eli otan lähinnä damagea. En ymmärrä miten jotain komboja edes voisi tehdä kun kahden lyönnin tekeminenkin vie aikaa vaikka kuinka ja harvoin osumat edes menevät perille.
Taidan palata perusteidan pariin, jotain olennaista on ilmeisesti jäänyt tajuamatta.

Et voi mennä kilpi edellä, etkä blokkailla miten haluat. Blokkailet vain vihreän kuvakkeen ilmestyessä. Silloin peli hidastuu ja vastustaja menettää tasapainon ja staminaa, silloin iskee 1-2 kertaa ja odotat saman uusiksi.

Kehittämällä puolustusta tuo vihreä kuvake pysyy kauemmin.
 
Tässä kun metsästää noita jäniksiä ja peuroja ja kun ottaa niiden lihat, onko ne tarkoituksella merkitty varastetuiksi? Kun kerran tuohon maailmanaikaan metsän eläimet kuuluivat vain aatelisten ruokapöytään.
 
Juurikin näin. Tavallisen tallaajan metsästysharrastus oli lailla kielletty.
Vielä siitä tallennuksesta nukkuessa, niin itselläni kyllä toimii tavernoissa siis aina. Vaikka olisi hahmo täysissä voimissa. Kun ottaa "yhdeksi yöksi" huoneen vaikka päivällä, niin voi käydä tallentaa vaikka kuinka monta kertaa siinä huoneessa nukkumalla sen tunnin. Tärkeäähän tässä on se sänky, on oltava juuri siinä oikeassa sinulle tarkoitetussa sängyssä.
 
Juurikin näin. Tavallisen tallaajan metsästysharrastus oli lailla kielletty.
Vielä siitä tallennuksesta nukkuessa, niin itselläni kyllä toimii tavernoissa siis aina. Vaikka olisi hahmo täysissä voimissa. Kun ottaa "yhdeksi yöksi" huoneen vaikka päivällä, niin voi käydä tallentaa vaikka kuinka monta kertaa siinä huoneessa nukkumalla sen tunnin. Tärkeäähän tässä on se sänky, on oltava juuri siinä oikeassa sinulle tarkoitetussa sängyssä.

Voisikohan mulla sit olla vain käynyt niin, että aina kun healtit ollu vähissä, oon onnistunu nukkuu oikeassa sängyssä ja muutoin väärässä. Tutustun lisää asiaan.
 
Mulla ainakin noissa leirintä alueilla tullut save ilmoitus.
Edit: Selviikö muuten mistään mistä noita rahaa vastaan harjoittavia kavereita löytää, muistaakseni joku olisi hevos opetusta antanut rahaa vastaan mutta kun nytten on massia päällä kun keijolla konsonaan niin olisi käynyt ottamassa ekan tason hepalle mutta en vain löydä.

Muistaakseni oli niissä hevosten logoissa mutta ei nytten ole osunut silmiini sellasita henkilöä tai kukaan ei anna keskustelu vaihtoehtoa treenaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kun metsästää noita jäniksiä ja peuroja ja kun ottaa niiden lihat, onko ne tarkoituksella merkitty varastetuiksi? Kun kerran tuohon maailmanaikaan metsän eläimet kuuluivat vain aatelisten ruokapöytään.

Jos lihat keittää esim. jollain leirillä niin eivät enää ole varastettuja.
 
Kyllähän tämä aika kasvienkeräily/vitutus-simulaattoria reippaasti muistuttaa, omalla kohdalla ainakin.

Sen huomaa että, pienelle kohdeyleisölle rakennettu kokonaisuus, kun monen toiminnallisuuden kohdalla on keksitty pyörä uudelleen, nelikulmaisena.
Välillä rautakankikin tuntuu vääntyvän helpommin, taistelu-lukitukset ja muu näppärästi sommiteltu scriptien kanssa, jottei pysty tekemään kuin tasan yhdelle ennalta määrityllä tavalla ja omia aseita ei anneta kaivaa käyttöön tai esimerkiksi kesken liikkumisen/taistelun aseiden vaihto sujuu kuin etanalta tervassa jos sittenkään ja a.i tanssii ripaskaa poskella.....
 
Kyllähän tämä aika kasvienkeräily/vitutus-simulaattoria reippaasti muistuttaa, omalla kohdalla ainakin.

Sen huomaa että, pienelle kohdeyleisölle rakennettu kokonaisuus, kun monen toiminnallisuuden kohdalla on keksitty pyörä uudelleen, nelikulmaisena.
Välillä rautakankikin tuntuu vääntyvän helpommin, taistelu-lukitukset ja muu näppärästi sommiteltu scriptien kanssa, jottei pysty tekemään kuin tasan yhdelle ennalta määrityllä tavalla ja omia aseita ei anneta kaivaa käyttöön tai esimerkiksi kesken liikkumisen/taistelun aseiden vaihto sujuu kuin etanalta tervassa jos sittenkään ja a.i tanssii ripaskaa poskella.....
Tuli huomattua tuo aseiden vaihtamisen hitaus kun aloin jäämään alakynteen ja tajusin että nytten tulee pataan.

Juoksin karkuun ja vaihdissa vaihdoin jouskarin ja aloin kääntymään, siinähän ne olivat minun perässä juosseet ja niin heti alkoi hittiä tulemaan.
Tuossa juostessa tuli vain mieleeni kun se alkoi tuppeen sitä laittamaan että eikö noita aseita ja kilpiä voisi heitellä kesken juoksun helvettiin ja ottaa jouskari nopeasti.

Vahingo kävi tuossa tapauksessa että sellaista pientä kallio mäkeen laskeuduin verissäni alas ja sitten pari bandittia jäi siihen yläpuolelle toljottomaan ja siinähän ne sniputti pois.

Sitten hoivasin itseäni ja lähdin tappaa niitä loppuja, siellä leirillä nukkuivat krapulaansa pois ja sitten olikin helppo keikka tehdä loppuun.

Tämä tosiaan oli puhdas vahinko ja tuurilla selvidyin.
Tuli mieleeni vähän kuin skyrmissä pelin alussa tapaa giantin ja menet vain jollekin kallion päälle mihin gianti ei pääse käsiksi ja tapat siitä sen jouskarilla.
 
Tuli muuten tässä mieleen että kuinkas moni suorituskyvystä kärsivä on tajunnu että pelissä on (ainakin googlettelun ja oman kokemuksen perusteella) bugi joka vaihtaa fullscreenin borderless windows -tilaan itsekseen? Hoksasin sen itse vasta tänään kun olin jotain muuta asetusta vaihtamassa ja kävin tossa valikossa niin borderless se sielä komeili. FPS nousi heti noin 8:lla ja noi pahimmat droppailut cpu intensiivisillä alueilla pienentyi selvästi. Eikä olisi kovinkaan ihme että juuri cpu intensiivisillä alueilla ja cutsceneissä fps tippuu kun cpu hoitaa jotain muita taustatehtäviä samalla...
 
35 tuntia alkaa olla mittarissa, paras peli pitkään aikaan. GTA san Andreas ehkä viimeksi samaan tyyliin yllätti kun tekemistä tuntui olevan loputtomiin. Näin nousuhuppelissa toteaisin että pohjoisessa on parhaat bileet, en viitsi spoilata mutta just ihmettelen mitä tapahtui nuotiopiirissä, papin seurassa oli vielä kesyä. :P
 
Täytyy nyt kyllä viimeistään sanoa ensimmäisen ison taistelun tultua, että koko taistelu- tai oikeammin huitomissysteemi on ihan perseestä ja suorastaan rikki, eikä mitään mahdollisuuksia tappaa kuin tuurilla muutama. Mistään realistisuudesta on tällaisella toteutuksella melko turha edes keskustella.
Taistelussa kohde lukittautuu ihan satunnaisiin tyyppeihin porukassa ja liu'ut automaattisesti väkijoukon halki tai jotain lukittua ukkoa kohden. Täyttä tuskaa ja vie vähäisenkin mielekkyyden asiasta. Portaita ei myöskään pääse etenemään kunnolla kun lukitussysteemi ei pelaa plus ukko jumittuu portaissa olevaan ruumiiseen. Ylätasanteella olevat jouskarimiehet nauravat partaansa ja pieksevät kuin vierasta sikaa.
Energiaa ei saa mistään välillä, joten viimeisen pomon kohdalla enkku nollissa ja kuolet heti kun taistelu alkaa. Vie melkolailla kaiken motivaatio yrittää uudestaan.

Täytyy kompata tätä. Palaa päreet ihan tosissaan, kun ukko jumittaa portaissa ja jouskariäijät sylkee nuolia kaikessa rauhassa. Taustalla seisoskelu ei tunnu toimivan, koska tota omaa jengiä lakoaa kuin heinää. Siitä seuraakin tehtävän meneminen reisille, koska "liian monta omaa kuoli". Jossakin päin internettiä juttelevat, että olisi bugi, mutta tiedä sitten. Raivostuttavaa joka tapauksessa. Ei mitään jakoa päästä tällä hetkellä tuota tehtävää läpi.

Edit. Tämän avautumisen jälkeen hoksasin jotain uutta. Avainsana:
heinä
 
Viimeksi muokattu:
No kai tää on ihan hyvä. Kun laittoi 1. hudi modin ja 2. reshaden sekä ton 3. volumetric fogin ja 4. isomman fovin niin nyt tämä on graaffisesti ihan miellyttävä. Juoni vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Kuhan tottuu vähän mekaniikkoihin niin eiköhän se tästä. Yhtään bugia ei ole 4 tunnin aikana tullut mikä ennakko odotuksiin nähden erikoista. Jotenkin tuntuu vähän modilta johonkin vanhaan peliin, en tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia.
 
Näin nousuhuppelissa toteaisin että pohjoisessa on parhaat bileet, en viitsi spoilata mutta just ihmettelen mitä tapahtui nuotiopiirissä, papin seurassa oli vielä kesyä. :P

Eilen striimatessa tuli sama eteen ja mietin aika kauankin mitä siinä ees kuuluu tehdä, kunnes tajusin tiirikan ja mietin siltiki onko se bugi.. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
 
Tuttu paikka
y4qxdcnhfog01.jpg


 
Jaaha eka ärsyttävä bugi. Active quest 6/10 tapa leirin pää banditti. Kaikki tapettu lootattu ja väittää 0/1

Oon käyny nukkunassa, odottanu leirin lähellä jne ja paikka on autio :rage:
 
Itsekin käynyt tuolla päin. Prahan ja Kutna Horan ympäristössä liikuskellut. Siinäkin mielessä peli kiinnostaa että voi samalla verestää hiukan matkamuistoja. :)
 
Sellainen kysymys, että onko tässä ihan hirveästi välivideoita ja höpinää? Jos on ajallisesti alle 50 % siitä mitä Witcher 3:ssa niin saattaisin uskaltaa testata.
 
Sellainen kysymys, että onko tässä ihan hirveästi välivideoita ja höpinää? Jos on ajallisesti alle 50 % siitä mitä Witcher 3:ssa niin saattaisin uskaltaa testata.

On ja ei..
Ekat 6-8h pelitavasta riippuen on 80% välivideoita. Sen jälkeen ei juur enää tulekaan ja on paljon lyhyempiä.
Eli tavallaan peli alustetaan tuntikausia kestävän (joskin mielenkiintoisen) alustuksen myötä samalla pelimekaniikkoja opetellen.
 
Sellainen kysymys, että onko tässä ihan hirveästi välivideoita ja höpinää? Jos on ajallisesti alle 50 % siitä mitä Witcher 3:ssa niin saattaisin uskaltaa testata.

On paljon höpinää ja toisin kuin Witchereissä UI on niin kankea, että sellaisessa vahingossakin aloitetussa keskustelussa menee vaikka kuinka kauan näytön siirtyessä mustaan jne.

Itse sain pelattua tuon "alustuksen" läpi ja vähän tuntuu että jostain streamista tulee katottua loppupeli.
 


On kyllä ihan syöpää kaikki konsoliversiot tästä näemmä . Ihan hirveen näköstä pop inniä, kun kunnon tekstuurit latautuu ehkä noin 20-40 metrin etäisyydellä raknnuksista ja vesilätäköt yms ilaantuu noin 5m päässä . .. :dead::dead::dead:

Ja PS4 peliin pääseminen kestää jonkun 4 minuuttia ... :beye:

Ja frame pacing ihan pöin persettä , jojonka johdosta hirveetä mikrostuttteria koko ajan .
 
On kyllä ihan syöpää kaikki konsoliversiot tästä näemmä . Ihan hirveen näköstä pop inniä, kun kunnon tekstuurit latautuu ehkä noin 20-40 metrin etäisyydellä raknnuksista ja vesilätäköt yms ilaantuu noin 5m päässä . .. :dead::dead::dead:

Ja PS4 peliin pääseminen kestää jonkun 4 minuuttia ... :beye:

Ja frame pacing ihan pöin persettä , jojonka johdosta hirveetä mikrostuttteria koko ajan .

Ilmeisesti sshd levy jeesaa aika paljon pro:lla, kun tein testin niin päävalikosta pelaamaan 1min36sek..gta V, 2min 40sek.

Eikä kyllä ole lätäköt ilmestynyt mitenkään 5m päähän, tai tekstuurien latautuminen vasta lähellä.
Ainoastaan yksittäisiä puita kaukaisuudessa saattaa ilmaantua ja yksittäiset ruohot voi metsässä tulla yks kaks, eikä niihinkään kiinnitä mitään huomiota.
 
Vinkki ihmisille, jotka eivät ole taistelumekaniikka täysin sisäistänyt. Kun on tutoriaalin tehnyt ja juonessa vähän edennyt, pääsee harjoittelemaan Rattayn kapteenin kanssa. Sen jälkeen hänen kanssaan pystyy rajatta harjoittelemaan kaikenlaisilla aseilla. Vaikka ilman kombojakin pääsee pelissä pitkälle, niin tuolla ne oppii hyvin.

Edit. SSD auttaa PC:lläkin huomattavasti. Keskusteluja ei tarvitse enää latailla useita sekuntteja
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 116
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom