Keskustelua yliskaalaustekniikoista ja frame generaatiosta Nvidia Dlss, Amd Fsr, Intel Xess, Lossless Scaling

Vanhempia varten on ainakin yritetty INT8-versiota, mutta siitä ei ole tietoa toimiiko tällä hetkellä ja malli ei ole täysin sama.
FP16 FSR4:ssä ei vaan juuri ole järkeä kuin ehkä 4k-resoluutiolla juuri ja juuri.
Itse veikkaan, että toimii, mutta suorituskyky ei ole sitä mitä AMD haluaisi joten ei tule ulos virallisesti
 
Tuoreessa AMD:n FSR SDK-"vuodossa" githubissa ilmeisesti FSR4:n osalta vuotanu koodia jossa tuo kokonaisuluku INT8 tuki toimivana mukana liukkarin sijaan. Ohessa reddit artikkeli aiheesta jossa myös linkki tuohon käännettyyn FSR4 DLL ajurikoodikirjastoon. Huomion arvoista tässä on että toimii myös windowsissa ilmeisesti tällä kertaa. Itsellä tuntuis pelittävän ainakin Cyberpunk2077:ssa optiscalerilla linuxissa tämä vuotanut "päivitetty" kirjasto ilman ongelmia.

Ohessa vielä puhuvapää video Ancient Gameplays kanavalta joka seurannut FSR4:n tulemista RDNA3 korteille jo tovin eri videoilla
Tuli testattua omalla RX 7600:llä ja Cyberpunk 2077 -pelillä.
Toimi omalla PC:llä hyvin epävakaasti eli kaatui useammin kuin toimi. Mutta sitten kun toimi, niin näytti ihan nätiltä ja FPS:t oli siinä 75-80 paikkeilla. Verrokkina samoilla asetuksilla XeSS+XeLL antoi jopa himppusen enemmän.
Jostakin syystä pelin oma benchmark oli myrkkyä ja vain kahdesti sain ajettua testin läpi ilman kaatumista. Keskimäärin testissä FPS oli 78.
Tämän perusteella jatkan edelleen XeSS+XeLL käyttämistä.
 
Tuli testattua omalla RX 7600:llä ja Cyberpunk 2077 -pelillä.
Toimi omalla PC:llä hyvin epävakaasti eli kaatui useammin kuin toimi. Mutta sitten kun toimi, niin näytti ihan nätiltä ja FPS:t oli siinä 75-80 paikkeilla. Verrokkina samoilla asetuksilla XeSS+XeLL antoi jopa himppusen enemmän.
Jostakin syystä pelin oma benchmark oli myrkkyä ja vain kahdesti sain ajettua testin läpi ilman kaatumista. Keskimäärin testissä FPS oli 78.
Tämän perusteella jatkan edelleen XeSS+XeLL käyttämistä.
Itellä RX7800XT:llä sanoisin että vakaampi ja nopeampi vs tuo Linuxin mesa ajureiden FP16-hackki. Tuolla FP16 hackilla tuli piikkejä tuon tuosta monissa peleissä kun taas tällä INT8 versiolla pelit pyörii huomattavasti sulavemmin vaikka onkin jonkin verran isommat frame ajat. Pöytää koputtaen pelit ei ole myöskään vielä kaatuneet kertaakaan.
 
Itellä RX7800XT:llä sanoisin että vakaampi ja nopeampi vs tuo Linuxin mesa ajureiden FP16-hackki. Tuolla FP16 hackilla tuli piikkejä tuon tuosta monissa peleissä kun taas tällä INT8 versiolla pelit pyörii huomattavasti sulavemmin vaikka onkin jonkin verran isommat frame ajat. Pöytää koputtaen pelit ei ole myöskään vielä kaatuneet kertaakaan.
Kokeilin vielä eilen uudestaan vähän paremmalla menestyksellä. Edelleen Cyberpunk 2077 pelissä.
Olin juuri asentanut peliin viimeisimmän 2.31 päivityksen ja päivittänyt lukuisat modit. Samalla resetoin pelin shader cachen.
Tällä kertaa peli ei kaatunut lähes välittömästi, vaan ehdin ehkä 5 min pelata kunnes peli jumi, teki mustan ruudun ja heitti Windowsin työpöydälle. Huomionarvoista oli, että työpöydällä kipinöi eli oli punaista pikselöintiä kuvan päällä. Sitten Radeon softa kaatui ja käynnisti itsensä uudestaan. Eli ilmeisesti näytönohjaimen ajurit kaatuivat. Myös GPU:n tuulettimet ottavat enemmän kierroksia FSR 4:llä kuin XeSS+XeLL yhdistelmällä. Kaikki ajurit on päivitetty viimeisimpään versioon.
Sääli että ei toimi omalla RX 7600:lla. Kuvanlaatu oli oikein nättiä. Sen huomion tein myös, että kaatuilu tapahtui herkemmin jos oli balanced asetus käytössä. Quality:llä pääsi pidemmälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 352
Viestejä
4 927 756
Jäsenet
79 346
Uusin jäsen
funix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom