Pitää kai vielä kerran aiheeseen vastata. Aika pitkälti yksityisviestisi on myös tätä samaa vuodatusta kuin tässä, eli tyyliin laitosoperaattori valitsi paskat laitteet jotka eivät tule toimimaan ja kaikki olisi pitänyt tehdä toisin ja suojarakennukseen olisi pitänyt saada polttoaineallas, jotta olisi säästetty miljoonia revisioiden viivästymisestä. Jotenkin et vain ymmärrä, että näistä vastaavista laitteista on yhteensä satojen käyttövuosien kokemus ympäri maailmaa. Ongelmia varmasti tulee olemaan kuten sanoin, sitä en kiistä, mutta se ei ole niin merkityksellistä kuin uskottelet itsellesi. Se on kuitenkin komponentti siinä missä joku puhallin tai pumppukin. Komponentit voivat vikaantua, se ei ole uutta. Se siirtokone ei ole kaiken keskipiste. Vaikea kuvitella, että Hinkley Pointtiin olisi tilattu kahdelle laitokselle täsmälleen sama siirtolaitteisto, kuin Olkiluotoon, Flamanvilleen ja Taishanin kahdelle laitokselle on asennettu. Ja Taishanissa on myös jo ensimmäiset käytetyt polttoaineetkin päästy siirtämään tuolla, eikä tästä mitään huonoja käyttökokemuksia tullut, vaikka vuosihuollot muuten olivat olleet aika harjoittelua kokonaisuudessaan.
Kovasti syytät höpöhöpö-jutuista ja arvailuista, mutta itselle ei vain tule viesteistäsi oikein asiantuntevaa kuvaa näiden kirjoitusten perusteella. Esimerkiksi Tämä tekstisi jo todistaa aika puutteellisen tietämyksesi. Kaikissa painevesireaktoreissa, laitostyypistä riippumatta, on boorattua vettä. Siinä mielessä oikeassa että painevesireaktorit ovat vain osa eri reaktorityypeistä. Altaat ovat täynnä vain siirtojen aikana, muuten pidetään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta tyhjänä. Ja booripitoisuudenkin tietäisit ulkomuistista, jos suunnitteluperusteet ja techspecin kanssa olisi ollut enemmänkin tekemisisssä. Ja mitä suunntteluperusteisiin ja techspecciin tulee, niin meillä on kuitenkin määritetty ilman ja veden lämpötiloille rajat-arvot siksi, että voidaan taata laitteiden oikea toimivuus esimerkiksi sen lämpölaajenemisen suhteen. Ja ydinvoimalassa kun ollaan, niin noissa raja-arvoissa on ihan naurettavan isot turvamarginaalit.