Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 038
Ai niinkö se toimii, että mä vain ilmoitan IP-osoitteen malwarebytesille ja parille muurin ylläpitäjälle ja sitten tuo saitti on blokattu?
Maalikko veikkaus, kävisikö siellä botti tsekkaamassa ilmoitetun palvelimen tarjonta, tiedot, ym jonka analysoi ja sen perusteella sitten robotiikka "päättää" miten suhtautuu.

Jolloin tavallaan joo. En nimeämättömistä palveluista tiedä, mutta luulis että moni palvelu käy ihan tsekkaamassa ja arvioimassa ilman mitään käsintehtyjä ilmoituksia, reakoi jo ihan siihen että palvelun käyttäjä käy palvelimella.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
1 511
Maalikko veikkaus, kävisikö siellä botti tsekkaamassa ilmoitetun palvelimen tarjonta, tiedot, ym jonka analysoi ja sen perusteella sitten robotiikka "päättää" miten suhtautuu.

Jolloin tavallaan joo. En nimeämättömistä palveluista tiedä, mutta luulis että moni palvelu käy ihan tsekkaamassa ja arvioimassa ilman mitään käsintehtyjä ilmoituksia, reakoi jo ihan siihen että palvelun käyttäjä käy palvelimella.
Niinno, tässä on kotikoneella dy.fi-redirektin kautta ilman https-salausta 90-luvun html-standardien mukainen webbisivu ja siellä ladattavana tietokantoihin kuulumattomia exe-binäärejä, jotka säätävät koneen keskeytyskäsittelijöitä yms. kivaa. Löytyy jopa oma käyttöjärjestelmä. En yhtään ihmettele, jos joku koneellinen heuristiikka liputtaa haitalliseksi. Tämä on niin todennäköinen lopputulema, että en lähtisi epäilemään jotain kanssakeskustelijoita tekkifoorumilla.

Olisi ihan mielenkiintoinen koe, kävisikö samoin, jos hankkii namecheapista jonkun 1 eur/kk domainin ja letsencryptillä suojaukset kuntoon ilmaiseksi. Jakeluun vaikka joku gitlabin/gitean tapainen alusta, jossa on selkeät osiot releaseille ja koodien selailuun eikä kaikkia vaan epämääräisinä zip-tiedostoina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 025
Maalikko veikkaus, kävisikö siellä botti tsekkaamassa ilmoitetun palvelimen tarjonta, tiedot, ym jonka analysoi ja sen perusteella sitten robotiikka "päättää" miten suhtautuu.
Menee vähän off-topiciksi, mutta vaikea uskoa että joku yksittäinen pahansuopa käyttäjä saisi blacklistattua sivustoja tunnettuihin tietoturvaohjelmiin vain spämmimällä aiheettomia raportteja. (Enkä keksi miksi kukaan noin edes tekisi.) En tiedä mistä sivustosta puhutaan, mutta kuten sanoit, eiköhän noilla ole botit jotka ryömivät netissä ja käyttävät jotain heuristiikkaa jolla pisteyttävät sivuja ja sen mukaan sitten merkkaavat haitallisiksi. Ja tietoturvaohjelmistojen kohdalla vieläpä aika herkästi koska se on osa tuotemyyntiä. Mitä enemmän varoituksia satelee, sitä hyödyllisemmäksi ohjelma koetaan.

Mutta ehkä tämä kuuluu johonkin virtustorjuntaketjuun tms.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 038
Niinno, tässä on kotikoneella dy.fi-redirektin kautta ilman https-salausta 90-luvun html-standardien mukainen webbisivu ja siellä ladattavana tietokantoihin kuulumattomia exe-binäärejä, jotka säätävät koneen keskeytyskäsittelijöitä yms. kivaa. Löytyy jopa oma käyttöjärjestelmä. En yhtään ihmettele, jos joku koneellinen heuristiikka liputtaa haitalliseksi. Tämä on niin todennäköinen lopputulema, että en lähtisi epäilemään jotain kanssakeskustelijoita tekkifoorumilla.
Jos hänen palvelin tuon tyyppinen, tuollaista kamaa jaossa, ja linkkejä jakanut julkiseen nettiin, niin ensinnä tosiaan tulee mieleen että ensimmäisen kerran jälkeen on kerännyt pelkällä robotiikalla miinuspisteita monessa järjestelmässä niin paljon ettei tarvi kovin tiukat säännöt olla että on mustallalistalla, myös pilvipalveluissa.

No vahinko ,haitta ei ilmeisesti kovinsuuri. jos palvelin lähinnä pieneen oman lähipiirin harrastekäyttöön.
 
Liittynyt
08.06.2024
Viestejä
3
Päivien päivää,

Tuolla kauppa-alueella on muutama ilmoitus, johon haluaisin vastata ostaakseni ko. tuotteet, mutta en pääse näin tekemään. Johtuuko tämä siitä, että vasta rekisteröityneenä käyttäjänä minulla on tuo 30(?) päivän karenssi? Eli onko todella näin, että minun on odotettava X päivää, ja sitten vain pitää toivoa, että ko. ilmoituksissa olevat tuotteet eivät ole tässä ajassa menneet kaupaksi? Ja jos näin, niin mitä tällä saavutetaan, että pääsen vasta karenssin jälkeen ilmaisemaan ostohalukkuuteni? Vai ymmärränkö nyt jotain väärin? Kiitokset.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
Päivien päivää,

Tuolla kauppa-alueella on muutama ilmoitus, johon haluaisin vastata ostaakseni ko. tuotteet, mutta en pääse näin tekemään. Johtuuko tämä siitä, että vasta rekisteröityneenä käyttäjänä minulla on tuo 30(?) päivän karenssi? Eli onko todella näin, että minun on odotettava X päivää, ja sitten vain pitää toivoa, että ko. ilmoituksissa olevat tuotteet eivät ole tässä ajassa menneet kaupaksi? Ja jos näin, niin mitä tällä saavutetaan, että pääsen vasta karenssin jälkeen ilmaisemaan ostohalukkuuteni? Vai ymmärränkö nyt jotain väärin? Kiitokset.
Kauppa-alueella lukee ylhäällä heti melko selkeesti tiedot, mitä kysyit. Kauppa-alue on foorumin käyttäjien kauppapaikka. e: karenssi oli aiemmin lyhyempi, mut pidennettiin toivoen, että aiheuttais enemmän "ex tempore huijareille" kitkaa. Mun mielestä tohon voisi karenssin lisäksi lisätä minimi viestimääränki.

e2: ja jotta voi ostaa/myydä mitään, tarvii yv-oikeudet jakaakseen yhteys-/maksutietoja, joka taas sallisi mm. ostoilmoituksiin yv:llä tarjoamisen. Tästä syystä sekin kulkee käsikädessä kauppa-alueen rajoitusten kanssa.

Näyttökuva 2024-06-08 kello 17.12.59.png
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 926
Päivien päivää,

Tuolla kauppa-alueella on muutama ilmoitus, johon haluaisin vastata ostaakseni ko. tuotteet, mutta en pääse näin tekemään. Johtuuko tämä siitä, että vasta rekisteröityneenä käyttäjänä minulla on tuo 30(?) päivän karenssi? Eli onko todella näin, että minun on odotettava X päivää, ja sitten vain pitää toivoa, että ko. ilmoituksissa olevat tuotteet eivät ole tässä ajassa menneet kaupaksi? Ja jos näin, niin mitä tällä saavutetaan, että pääsen vasta karenssin jälkeen ilmaisemaan ostohalukkuuteni? Vai ymmärränkö nyt jotain väärin? Kiitokset.
Mikäli siellä on oikeasti joitakin todella hyviä diilejä mitä pelkäät missaavasi saat suorastaan naurettavan halvalla ostettua verified tunnuksen ja pääset tekemään ostoksia hetimiten! Voin suositella ja samalla tulet tukeneeksi tätä myös keskustelufoorumiksi oikein hyvää ja kohtuullisen suurta paikkaa. Unohtamatta youtube kanavaa sekä myös kaupallista puolta eli monia testejä ja artikkeleita mitä omistajat ovat tehneet... muistelisin että allekirjoituksestani pääset suoraan linkistä ostamaan tuon :hammer:
 
Liittynyt
08.06.2024
Viestejä
3
Kauppa-alueella lukee ylhäällä heti melko selkeesti tiedot, mitä kysyit. Kauppa-alue on foorumin käyttäjien kauppapaikka. e: karenssi oli aiemmin lyhyempi, mut pidennettiin toivoen, että aiheuttais enemmän "ex tempore huijareille" kitkaa. Mun mielestä tohon voisi karenssin lisäksi lisätä minimi viestimääränki.

e2: ja jotta voi ostaa/myydä mitään, tarvii yv-oikeudet jakaakseen yhteys-/maksutietoja, joka taas sallisi mm. ostoilmoituksiin yv:llä tarjoamisen. Tästä syystä sekin kulkee käsikädessä kauppa-alueen rajoitusten kanssa.

No tähän (kauppa-alueen säännöt) juuri viittasin -mainitsin viestissäni juuri tuon 30 päivän karenssin. Mutta kysymykseni ydin oli tuo "mitä tällä saavutetaan". Vastaus siis "ex-tempore huijareiden" minimointi. Selvä. Odotellaan 30 päivää, niin statukseni nousee potentiaalisesta "huijarista". Eipä tuo maailma siihen kaadu, jos menee kaupat ohi. Kiitokset vastauksesta.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
No tähän (kauppa-alueen säännöt) juuri viittasin -mainitsin viestissäni juuri tuon 30 päivän karenssin. Mutta kysymykseni ydin oli tuo "mitä tällä saavutetaan". Vastaus siis "ex-tempore huijareiden" minimointi. Selvä. Odotellaan 30 päivää, niin statukseni nousee potentiaalisesta "huijarista". Eipä tuo maailma siihen kaadu, jos menee kaupat ohi. Kiitokset vastauksesta.
Olikos se 7 8e, nii ei mene loistokaupat ohi, sallittakoot pieni etulyöntiasema foorumin vakijäsenille? Tervetuloa foorumille kuitenkin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Voisko ylläpito tehdä jotain tolle Teslaketjulle. Tämä on suomen suurimpia foorumeita ja tuolla on pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita. Menee jo jonkinlaisen markkinavaikutuksen puolelle, ei ole normalien ihmisten toimintaa postata jokaista roskasivustojen negatiivista Tesla-uutista ja alustaa ne kaikki omilla negatiivisilla näkemyksillä. Joko tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä muuten vaan tuhoamassa keskustelua.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 039
Voisko ylläpito tehdä jotain tolle Teslaketjulle. Tämä on suomen suurimpia foorumeita ja tuolla on pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita. Menee jo jonkinlaisen markkinavaikutuksen puolelle, ei ole normalien ihmisten toimintaa postata jokaista roskasivustojen negatiivista Tesla-uutista ja alustaa ne kaikki omilla negatiivisilla näkemyksillä. Joko tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä muuten vaan tuhoamassa keskustelua.
En ole liiemmin seurannut juuri tuota ketjua, mutta yleisesti ottaen ketjuissa pitää saada esittää myös kritiikkiä ilman että vastine on tällaista vihjailevaa mustamaalausta:

Näyttäisi että Teslan koko eliniän toisiksi paras Q1 ja alle 10% päässä ennätysvuoden vastaavasta. Käsittämätöntä negatiivistä kitinää ketju taas täynnä. Parilta samalta käyttäjältä (jotka ovat minulla estossa), joilla ei viestihistorian perusteella edelleenkään ole paljoa muuta tekemistä, kuin kirjoittaa suoranaisia valheita ja ilman minkäänlaista talousosaamista tehtyjä negatiivisia ennusteita Tesla-ketjuun. Tässä vaiheessa kokeneet foorumilaiset tietävät jo keillä kenkä ja muukin puristaa, mutta uusille lukijoille voisi tehdä taas muistutuksen. Eräät kirjoittelijat täällä kirjoittavat joka sivulle negatiivisia asioita ja heidän tavoite on saada tälle merkille huono maine tällä foorumilla. Kannattaa siis jättää vastaamatta heidän viesteihin täysin ja laittaa heidät vaan estoon. Jostain syystä tämä on tällä foorumilla ok. Näitä samoja henkilöitä ei näy muissa autoketjuissa päivystämässä joka sivulla.
Näitten teslavihaajien "faktoista" on 70% omia mielipiteitä ja 30% epämääräisiä linkkejä. Näkyy selvästi että talousosaamista ei ole. Osakekurssistakin ilakoidaan pudotukset päivätasolla. :D Suosittelen kaikille ilmoittamaan noiden viestit jatkossa vaan ylläpidolle niin hekin ehkä heräävät tilanteeseen. Tässä ei ole kyse yksittäisistä viesteistä vaan kokonaisesta kamppiksesta tätä ketjua vastaan, joka ei voi olla ok.
Kuten huomata saattaa, päivystys on jopa arkipäivänä välitöntä. :D Mulle on ihan sama mitä nämä 2-3 kpl vihaajaa/automyyjää vastailee näihin, niillä ei ole mitään arvoa. Ainoa arvo tässä keskustelussa on se, että ihmiset huomaa kuinka viallinen tämä lanka on. Kukaan ei enää jaksa jutella täällä mitään normaalia ja mukavaa. Kaikki on näiden muutaman negatiivisia nollajuttuja. Ja selvästi nämä henkilöt rakastavat tätä valtaansa. Minkä tahansa ketjun voisi siis tuhota kirjoittelemalla joka sivulle "tämä firma on ihan huono, firman tj on outo ja pössyttelee hehe, nämä vehkeet on laaduttomia". Ja mitään noottia asiasta ei tule ylläpidolta. Hienoa. :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 994
Voisko ylläpito tehdä jotain tolle Teslaketjulle. Tämä on suomen suurimpia foorumeita ja tuolla on pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita. Menee jo jonkinlaisen markkinavaikutuksen puolelle, ei ole normalien ihmisten toimintaa postata jokaista roskasivustojen negatiivista Tesla-uutista ja alustaa ne kaikki omilla negatiivisilla näkemyksillä. Joko tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä muuten vaan tuhoamassa keskustelua.
Tämän foorumin anti tuskin painaa Teslan kurssia suuntaan tai toiseen, saati vaikuttaisi edes suomen markkinoilla yhtään mihinkään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 951
Voisko ylläpito tehdä jotain tolle Teslaketjulle. Tämä on suomen suurimpia foorumeita ja tuolla on pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita. Menee jo jonkinlaisen markkinavaikutuksen puolelle, ei ole normalien ihmisten toimintaa postata jokaista roskasivustojen negatiivista Tesla-uutista ja alustaa ne kaikki omilla negatiivisilla näkemyksillä. Joko tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä muuten vaan tuhoamassa keskustelua.
Ai niinkun vaikka triidissä SDP tai Vasemmistoliitto pitäisi kieltää kritiikki ja arvostelu. Ei kai nyt sentään.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
En ole liiemmin seurannut juuri tuota ketjua, mutta yleisesti ottaen ketjuissa pitää saada esittää myös kritiikkiä ilman että vastine on tällaista vihjailevaa mustamaalausta:
Päätit kuitenkin sitten nollapostata tähän ilman että luet tuota lankaa tuota enempää. Hienosti tehty! Lueppa tuota ketju 20 sivua taaksepäin. Siellä ei näy minun tuollaisia kommentteja vaan sitä mistä nyt ahkerasti valitan. Enkä ole ainoa tuolla joka tuon on huomannut. Otit nyt nuo minun vastaukset tuosta yhdestä uusimmasta sivusta kun päätin nostaa asian esille.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 039
Päätit kuitenkin sitten nollapostata tähän ilman että luet tuota lankaa tuota enempää. Hienosti tehty! Lueppa tuota ketju 20 sivua taaksepäin. Siellä ei näy minun tuollaisia kommentteja vaan sitä mistä nyt ahkerasti valitan. Enkä ole ainoa tuolla joka tuon on huomannut. Otit nyt nuo minun vastaukset tuosta yhdestä uusimmasta sivusta kun päätin nostaa asian esille.
Sulla on nyt nollapostauksen määritelmä vähän hakusessa. Nimenomaan nuo sinun avautumisesti siellä Teslaketjussa ovat sellaisia. Sotkevat vaan keskustelua ja tuntuvat menevän myös henkilökohtaisuuksiin. Jos on jotain raportoitavaa, niin raportoi ja sillä siisti.

En seuraa sitä ketjua aktiivisesti, mutta olen kyllä aika ajoin sitä vilkuillut. Siellä tuntuu olevan voimissaan aikamoinen fanikulttuuri, joka ei kestä mitään kritiikkiä ja sitten taas toisella puolella on niitä, jotka nostavat kaiken negatiivisen esille. Oli miten oli, ei tuollainen mm. sinun harrastamasi itselle epämieluisan keskustelun vaientaminen henkilökohtaisuuksilla ja vittuilemalla ole sekään ihan ok. Se ketju ei ole olemassa pelkästään mukavia teslapöhinöitä varten.

Tässä ketjussa käsitellään foorumin sääntöjä, moderointia ja toimintaa ja tämän nostaminen esille on täällä ihan oikeassa paikassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Sulla on nyt nollapostauksen määritelmä vähän hakusessa. Nimenomaan nuo sinun avautumisesti siellä Teslaketjussa ovat sellaisia. Sotkevat vaan keskustelua ja tuntuvat menevän myös henkilökohtaisuuksiin. Jos on jotain raportoitavaa, niin raportoi ja sillä siisti.

En seuraa sitä ketjua aktiivisesti, mutta olen kyllä aika ajoin sitä vilkuillut. Siellä tuntuu olevan voimissaan aikamoinen fanikulttuuri, joka ei kestä mitään kritiikkiä ja sitten taas toisella puolella on niitä, jotka nostavat kaiken negatiivisen esille. Oli miten oli, ei tuollainen mm. sinun harrastamasi itselle epämieluisan keskustelun vaientaminen vittuilemalla ole sekään ihan ok. Tässä ketjussa käsitellään foorumin sääntöjä, moderointia ja toimintaa ja tämän nostaminen esille on täällä ihan oikeassa paikassa.
Tai sinun näkemys oman viestisi arvosta on väärä. Ainkin minulle nuo postauksesi ovat sellaisia. Ja vielä fanikulttuuri Tesla-langassa, olet siis vielä värittynyt kommentoimaan itse asiaa. Sinun avautuminen täällä palautekeskustelussa on tässä asiassa mielestäni kaikista turhinta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Tässä ketjussa käsitellään foorumin sääntöjä, moderointia ja toimintaa ja tämän nostaminen esille on täällä ihan oikeassa paikassa.
Ehdotan että keskustelet noista asioista, etkä minun viesteistäni, muuten tämä menee käyttäjään kohdistuvan hyökkäyksen puolelle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 039
Tai sinun näkemys oman viestisi arvosta on väärä. Ainkin minulle nuo postauksesi ovat sellaisia. Ja vielä fanikulttuuri Tesla-langassa, olet siis vielä värittynyt kommentoimaan itse asiaa. Sinun avautuminen täällä palautekeskustelussa on tässä asiassa mielestäni kaikista turhinta.
Ehdotan että keskustelet noista asioista, etkä minun viesteistäni, muuten tämä menee käyttäjään kohdistuvan hyökkäyksen puolelle.
En ole kommentoinut sinulle tietääkseni koskaan mitään missään muualla kuin hetki sitten täällä. Aloittamasi valituksen jälkeen huomasin sinun spammanneen noita muiden keskustelijoiden vaientamisyrityksiä sinne Teslaketjuun ja siksi laitoin ne tuohon esimerkiksi. Vaadit muilta jotain mihin et ole valmis itse.

En tiedä mitä tarkoitat minun "värittyneisyydellä". Minulla ei ole mitään erityisiä antipatioita tai vaikuttimia ko. firman puolesta tai vastaan.

PS. Viestejä voi editoida, eli ei kannata spammata montaa viestiä peräkkäin, jos tulee jälkikäteen mieleen jotain lisättävää.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
En ole kommentoinut sinulle tietääkseni koskaan mitään missään muualla kuin hetki sitten täällä. Aloittamasi valituksen jälkeen huomasin sinun spammanneen noita muiden keskustelijoiden vaientamisyrityksiä sinne Teslaketjuun ja siksi laitoin ne tuohon esimerkiksi. Vaadit muilta jotain mihin et ole valmis itse.

En tiedä mitä tarkoitat minun "värittyneisyydellä". Minulla ei ole mitään erityisiä antipatioita tai vaikuttimia ko. firman puolesta tai vastaan.

PS. Viestejä voi editoida, eli ei kannata spammata montaa viestiä peräkkäin, jos tulee jälkikäteen mieleen jotain lisättävää.
Et ole selvästikään vielä lukenut kuin yhden sivun tästä koko langasta mistä tein tämän palautteen. Minun ei tarvitse olla valmis itse mihinkään, minä en spämmää tuolla ketjussa roskasivujen positiivisia Teslajuttuja joka sivulle tai esiinny siellä jatkuvasti muutenkaan.

Ps. Viestin voi myös poistaa ja jättää lähettämättä kokonaan jos sen asiasisältö on 0, ei kannata lähettää tänne tuollaisia viestejä, joissa antaa ilmi sen, ettei ole perehtynyt keskusteltavaan asiaan ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 642
Voisko ylläpito tehdä jotain tolle Teslaketjulle. Tämä on suomen suurimpia foorumeita ja tuolla on pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita. Menee jo jonkinlaisen markkinavaikutuksen puolelle, ei ole normalien ihmisten toimintaa postata jokaista roskasivustojen negatiivista Tesla-uutista ja alustaa ne kaikki omilla negatiivisilla näkemyksillä. Joko tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä muuten vaan tuhoamassa keskustelua.
Aiheista voi vapaasti keskustella, kun sen tekee asiallisesti oli sitten positiiviseen tai negatiiviseen sävyyn.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Aiheista voi vapaasti keskustella, kun sen tekee asiallisesti oli sitten positiiviseen tai negatiiviseen sävyyn.
Tämä on varmasti kaiken keskustelun hyvä lähtökohta. Eikö missään ole rajaa sille, jos keskustelun negativiisuudella on selvästi tarkoitus tiettyjen käyttäjien kohdalla? Tuoda niin paljon tietyn asian ympärille negatiivisuutta, että kaikki positiivinen kuolee?
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 225
Ei negatiivisuus tai yltiöpäinen hypettäminen teslaketjussa ainakaan minua harmita. Se mikä harmittaa tesla-ketjussa on samojen asioiden jankkaaminen uudestaan ja uudestaan. Myös yleisempään sähköautoketjuun kuuluvan keskustelun käyminen teslaketjussa on harmittavaa. "porsche/premium X on jo edellä", "teslan myynti tankkeroi".

Väittelyvänkäämiselle voisi olla oma ketju. Ehkä pitäisi olla amd/nvidia/intel väittelyketjun tapaan "täällä saat vängätä ja tapella autoista ketju". Jossain määrin myös "inhoan elonia" jutut nousee pinnalle tesla ketjussa vaikka elon jutuille on parempikin ketju olemassa.

Myyntimäärissä on koko alaa ja ehkä myös maailmantilanteen huonouteen nivoutuvaa trendiä. Jos alkaa ottamaan kantaa koko alaa ja ehkä maailmantaloutta kattaviin trendeihin niin sen keskustelun paikka ei ole tesla-ketjussa.

Model y spesifinen ketju auttoi keskustelun laatuun jossain määrin. Mallikohtainen ketju pysyy asiallisena. Jos ei väittelyketjua voi tehdä niin ehkä pitäisi olla teslan ongelmat ketju missä voi niistä samoista ongelmista keskustella päivästä toiseen ja yleinen tesla-ketju pysyy siistimpänä sitä kautta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Ei negatiivisuus tai yltiöpäinen hypettäminen teslaketjussa ainakaan minua harmita. Se mikä harmittaa tesla-ketjussa on samojen asioiden jankkaaminen uudestaan ja uudestaan. Myös yleisempään sähköautoketjuun kuuluvan keskustelun käyminen teslaketjussa on harmittavaa. "porsche/premium X on jo edellä", "teslan myynti tankkeroi".

Väittelyvänkäämiselle voisi olla oma ketju. Ehkä pitäisi olla amd/nvidia/intel väittelyketjun tapaan "täällä saat vängätä ja tapella autoista ketju". Jossain määrin myös "inhoan elonia" jutut nousee pinnalle tesla ketjussa vaikka elon jutuille on parempikin ketju olemassa.

Myyntimäärissä on koko alaa ja ehkä myös maailmantilanteen huonouteen nivoutuvaa trendiä. Jos alkaa ottamaan kantaa koko alaa ja ehkä maailmantaloutta kattaviin trendeihin niin sen keskustelun paikka ei ole tesla-ketjussa.

Model y spesifinen ketju auttoi keskustelun laatuun jossain määrin. Mallikohtainen ketju pysyy asiallisena. Jos ei väittelyketjua voi tehdä niin ehkä pitäisi olla teslan ongelmat ketju missä voi niistä samoista ongelmista keskustella päivästä toiseen ja yleinen tesla-ketju pysyy siistimpänä sitä kautta.
Kyllä määki kestäisin sitä negajuttua perusteltuna miten vaan, paitsi kun se tulee samoilta nimimerkeiltä ja sama juttu parin sivun välein niin en kestä. Veikkaan että nämä parit henkilöt eivät tule siirtymään toisiin ketjuihin, koska haluavat negatiivisia juttuja näkyville ihmisille, jotka ovat ostamassa Teslaa tai tutustumassa brändiin. Ongelmat tai vänkäysryhmä ei ole kiinnostava sellaiseen ja siellä joutuisi juttelemaan yksin. Tuo vänkäysketju olisi loistava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
116
Ei negatiivisuus tai yltiöpäinen hypettäminen teslaketjussa ainakaan minua harmita. Se mikä harmittaa tesla-ketjussa on samojen asioiden jankkaaminen uudestaan ja uudestaan. Myös yleisempään sähköautoketjuun kuuluvan keskustelun käyminen teslaketjussa on harmittavaa. "porsche/premium X on jo edellä", "teslan myynti tankkeroi".

Väittelyvänkäämiselle voisi olla oma ketju. Ehkä pitäisi olla amd/nvidia/intel väittelyketjun tapaan "täällä saat vängätä ja tapella autoista ketju". Jossain määrin myös "inhoan elonia" jutut nousee pinnalle tesla ketjussa vaikka elon jutuille on parempikin ketju olemassa.

Myyntimäärissä on koko alaa ja ehkä myös maailmantilanteen huonouteen nivoutuvaa trendiä. Jos alkaa ottamaan kantaa koko alaa ja ehkä maailmantaloutta kattaviin trendeihin niin sen keskustelun paikka ei ole tesla-ketjussa.

Model y spesifinen ketju auttoi keskustelun laatuun jossain määrin. Mallikohtainen ketju pysyy asiallisena. Jos ei väittelyketjua voi tehdä niin ehkä pitäisi olla teslan ongelmat ketju missä voi niistä samoista ongelmista keskustella päivästä toiseen ja yleinen tesla-ketju pysyy siistimpänä sitä kautta.
Mistä tuollaisessa Yleinen Tesla -ketjussa on tarkoitus keskustella, jos ei myös yleisistä Teslaan liittyvistä ongelmista? Jonkinlainen hyvien vibojen Tesla-ketju, jossa sallitaan ainoastaan Teslan markkinointipuheet ja oikeamielisten Tesla-harrastajien intoilu?

Mielestäni keskustelun pirstaloituminen useisiin eri ketjuihin on ollut jo jonkin aikaa ongelma tällä palstalla, joten en voi missään nimessä sellaista kannattaa. Monille brändeille kuten Apple tai Tesla on jo omat kaikukammiopalstansa, joten sinne vaan keskustelemaan, jos kritiikki ja negailu menee tunteisiin. :tup:

Tämä on varmasti kaiken keskustelun hyvä lähtökohta. Eikö missään ole rajaa sille, jos keskustelun negativiisuudella on selvästi tarkoitus tiettyjen käyttäjien kohdalla? Tuoda niin paljon tietyn asian ympärille negatiivisuutta, että kaikki positiivinen kuolee?
Veikkaan että nämä parit henkilöt eivät tule siirtymään toisiin ketjuihin, koska haluavat negatiivisia juttuja näkyville ihmisille, jotka ovat ostamassa Teslaa tai tutustumassa brändiin.
Miksi olet huolissasi Teslan brändikuvasta? Omituista tekstiä henkilöltä, joka syyttelee muilla olevan jonkinlainen kaupallinen päämäärä viestien takana.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 225
Mistä tuollaisessa Yleinen Tesla -ketjussa on tarkoitus keskustella, jos ei myös yleisistä Teslaan liittyvistä ongelmista? Jonkinlainen hyvien vibojen Tesla-ketju, jossa sallitaan ainoastaan Teslan markkinointipuheet ja oikeamielisten Tesla-harrastajien intoilu?
Ongelma on se, että keskustelu kiertää kehää kun samaa asiaa toistetaan vuodesta toiseen parin nimimerkin toimesta. Teslan ongelmat ja tesla vs muut ketjuilla sais keskustelua laadukkaammaksi. Ihan samaa juurisyytä miksi allaolevat ketjut ovat olemassa


 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Miksi olet huolissasi Teslan brändikuvasta? Omituista tekstiä henkilöltä, joka syyttelee muilla olevan jonkinlainen kaupallinen päämäärä viestien takana.

Mistä tuollaisessa Yleinen Tesla -ketjussa on tarkoitus keskustella, jos ei myös yleisistä Teslaan liittyvistä ongelmista? Jonkinlainen hyvien vibojen Tesla-ketju, jossa sallitaan ainoastaan Teslan markkinointipuheet ja oikeamielisten Tesla-harrastajien intoilu?

Mielestäni keskustelun pirstaloituminen useisiin eri ketjuihin on ollut jo jonkin aikaa ongelma tällä palstalla, joten en voi missään nimessä sellaista kannattaa. Monille brändeille kuten Apple tai Tesla on jo omat kaikukammiopalstansa, joten sinne vaan keskustelemaan, jos kritiikki ja negailu menee tunteisiin. :tup:
En ainakaan itse näe tuommoista pyyntö teslaposilangasta, laidat olla väärässä langassa nyt.

En ole keskustelemassa tässä itsestäni, vaan foorumin modelinjauksesta tämä langan osalta.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 180
En ainakaan itse näe tuommoista pyyntö teslaposilangasta, laidat olla väärässä langassa nyt.

En ole keskustelemassa tässä itsestäni, vaan foorumin modelinjauksesta tämä langan osalta.
Siis keskustelet sekä Tesla-, että tässä ketjussa muista käyttäjistä, mutta et itsestäsi, eikä sitä muutkaan siis saa tehdä..? :think:

Käyttäjistä keskusteluhan on kyllä ihan säännöissäkin kielletty ja äkkiseltään vilastuna siitä voisi noita sunkin viestejä raportoida jos huvittaisi, mutta ilmeisesti nämä sun maksetuiksi trolleiksi väittämät käyttäjät eivät ole sitä nähneet vaivan arvoiseksi, tai sitten kokevat että sinne ketjuun mahtuu muitakin mielipiteitä kuin heidän, eivätkä yritä muita vaimentaa, kuten tässä näyttää olevan tarkoituksena.

Itelle ihan sama, kun ei Tesla herätä tunteita suuntaan tai toiseen, mutta kyllä terveeseen keskusteluun myös kritiikki ja negatiivisten puolienkin esiin tuoti kuuluu, muutenhan se on pelkkää mainostusta. Se, tuoko niitä negatiivisia puolia esiin 1, 3, tai vaikka 300 käyttäjää ei pitäisi asiaan vaikuttaa, enkä nyt näe miksi ylläpidolle kuuluisi keskustelun ohjaaminen, tai negatiivisten kommenttien pois siivoaminen.
Jos taas perusteena on vänkääminen, niin siihen yleensä tarvitaan useampi osapuoli osallistumaan.. :kahvi:
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Siis keskustelet sekä Tesla-, että tässä ketjussa muista käyttäjistä, mutta et itsestäsi, eikä sitä muutkaan siis saa tehdä..? :think:

Käyttäjistä keskusteluhan on kyllä ihan säännöissäkin kielletty ja äkkiseltään vilastuna siitä voisi noita sunkin viestejä raportoida jos huvittaisi, mutta ilmeisesti nämä sun maksetuiksi trolleiksi väittämät käyttäjät eivät ole sitä nähneet vaivan arvoiseksi, tai sitten kokevat että sinne ketjuun mahtuu muitakin mielipiteitä kuin heidän, eivätkä yritä muita vaimentaa, kuten tässä näyttää olevan tarkoituksena.

Itelle ihan sama, kun ei Tesla herätä tunteita suuntaan tai toiseen, mutta kyllä terveeseen keskusteluun myös kritiikki ja negatiivisten puolienkin esiin tuoti kuuluu, muutenhan se on pelkkää mainostusta. Se, tuoko niitä negatiivisia puolia esiin 1, 3, tai vaikka 300 käyttäjää ei pitäisi asiaan vaikuttaa, enkä nyt näe miksi ylläpidolle kuuluisi keskustelun ohjaaminen, tai negatiivisten kommenttien pois siivoaminen.
Jos taas perusteena on vänkääminen, niin siihen yleensä tarvitaan useampi osapuoli osallistumaan.. :kahvi:
En minä ole keskustellut yhdestäkään käyttäjästä. Enkä ole myöskään keskustellut näiden vänkääjien kanssa. Et ole selvästi lukenut tuota Tesla-lankaa. Kerrot terveestä keskustelusta. Koko pointti tässä on se, että tuo keskustelu ei ole tervettä muutamien käyttäjien syystä. :kahvi: :kahvi:
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 180
En minä ole keskustellut yhdestäkään käyttäjästä. Enkä ole myöskään keskustellut näiden vänkääjien kanssa. Et ole selvästi lukenut tuota Tesla-lankaa. Kerrot terveestä keskustelusta. Koko pointti tässä on se, että tuo keskustelu ei ole tervettä muutamien käyttäjien syystä. :kahvi: :kahvi:
Meillä sitten on varmaan eri näkemys siitä, mikä on käyttäjistä keskustelua, mutta itse luen esim. tämän;
Voisko ylläpito tehdä jotain tolle Teslaketjulle. Tämä on suomen suurimpia foorumeita ja tuolla on pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita. Menee jo jonkinlaisen markkinavaikutuksen puolelle, ei ole normalien ihmisten toimintaa postata jokaista roskasivustojen negatiivista Tesla-uutista ja alustaa ne kaikki omilla negatiivisilla näkemyksillä. Joko tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä muuten vaan tuhoamassa keskustelua.
ja noiden @Kautium :in lainaamien viestien ainakin liippaavan hyvin läheltä ko. toimintaa.
Jos "vänkääjien" kanssa kukaan ei lähde vänkäämään, niin sittenhän mitään vänkäystä ei pääse tapahtumaankaan! :kippis:
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Meillä sitten on varmaan eri näkemys siitä, mikä on käyttäjistä keskustelua, mutta itse luen esim. tämän;

ja noiden @Kautium :in lainaamien viestien ainakin liippaavan hyvin läheltä ko. toimintaa.
Jos "vänkääjien" kanssa kukaan ei lähde vänkäämään, niin sittenhän mitään vänkäystä ei pääse tapahtumaankaan! :kippis:
Ok! En ole silti keskustellut yhdestäkään käyttäjästä. :kippis: Ja tämä ei liity asiaan mitenkään, lopettaisitko tämän offtopic-vänkäämisen. :kahvi:

Ja jos lukisit tuota Tesla-ketjua oppisit, että myös yksittäisetnihmiset voivat vängätä ilman vastakumppania, tai samasta asiasta jatkuvasti eri ihmisten kanssa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 180
Ok! En ole silti keskustellut yhdestäkään käyttäjästä. :kippis: Ja tämä ei liity asiaan mitenkään, lopettaisitko tämän offtopic-vänkäämisen. :kahvi:

Ja jos lukisit tuota Tesla-ketjua oppisit, että myös yksittäisetnihmiset voivat vängätä ilman vastakumppania, tai samasta asiasta jatkuvasti eri ihmisten kanssa.
No, en kyllä keksi mitä muuta "pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita", "ei ole normalien ihmisten toimintaa", "tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä" on kuin käyttäjistä keskustelua. Sen kun ottaa pois tuosta sun viestistä, niin ei taida jäädä kuin välimerkit jäljelle. :lol: Ja tämähän nimenomaan liittyy tämän ketjun ytimeen, eli foorumin sääntöihin ja niiden tulkitsemiseen. Toisaalta, jos 2 viestiä on sun mielestä "vänkäämistä", niin voi olla, että tällä foorumilla sitä tapahtuu sun mielestä paljonkin. Tämä on kuitenkin keskustelufoorumi, jossa saattaa eriäviäkin mielipiteitä tulla vastaan. :kippis:

Ei tartte edes lukea Tesla-ketjua, näyttää tuo onnistuvan ihan yksittäiseltä ihmiseltä tässäkin ketjussa! :kahvi:
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
No, en kyllä keksi mitä muuta "pari käyttäjää jotka joka sivulle postaa ainoastaan negatiivisia asioita", "ei ole normalien ihmisten toimintaa", "tuo on ihan rahalla tilattua vaikuttamista tai sitten on pakkomielteisiä ihmisiä" on kuin käyttäjistä keskustelua. Sen kun ottaa pois tuosta sun viestistä, niin ei taida jäädä kuin välimerkit jäljelle. :lol: Ja tämähän nimenomaan liittyy tämän ketjun ytimeen, eli foorumin sääntöihin ja niiden tulkitsemiseen. Toisaalta, jos 2 viestiä on sun mielestä "vänkäämistä", niin voi olla, että tällä foorumilla sitä tapahtuu sun mielestä paljonkin. Tämä on kuitenkin keskustelufoorumi, jossa saattaa eriäviäkin mielipiteitä tulla vastaan. :kippis:

Ei tartte edes lukea Tesla-ketjua, näyttää tuo onnistuvan ihan yksittäiseltä ihmiseltä tässäkin ketjussa! :kahvi:
Tein sinusta ilmoituksen käyttäjään hyökkäämisen takia. :kahvi: Aika törkeää että täällä joutuu tämmöistä kiusaamista kestämään, kun yrittää tuoda huolensa esille. Toivotaan että säännöt on täälläkin voimassa. :kippis:
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 180
Tein sinusta ilmoituksen käyttäjään hyökkäämisen takia. :kahvi: Aika törkeää että täällä joutuu tämmöistä kiusaamista kestämään, kun yrittää tuoda huolensa esille. Toivotaan että säännöt on täälläkin voimassa. :kippis:
Onnea ja menestystä! :kippis: Mitään käyttäjään hyökkäämistä tai kiusaamistahan tuossa toki ei ollut, mutta selvästi keskusteluun ei mielestäsi kuulu mikään omasta mielipiteestäsi poikkeava.:thumbsup:
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Onnea ja menestystä! :kippis: Mitään käyttäjään hyökkäämistä tai kiusaamistahan tuossa toki ei ollut, mutta selvästi keskusteluun ei mielestäsi kuulu mikään omasta mielipiteestäsi poikkeava.:thumbsup:
Tämä on hyvä esimerkki kaikille että tänne ei kannata mitään palautetta laittaa. Tylsyyttä kokevat riidanhaastajat tulevat vain heittämään turhia kommentteja. :thumbsup: Tarvitset minua enemmän onnea, ota vaan takaisin ne.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 526
Keskittykääs sitten säännöistä ja moderoinnista keskusteluun, ei toisten käyttäjien tekemisistä ja sanomisista.

Avoimeen nettikeskusteluun kuuluu erilaiset mielipiteet, kunhan ne esitetään asiallisesti foorumin sääntöjen puitteissa. Eli kyllä, Tesloistakin saa kirjoittaa negatiivisesti. T:Teslan omistaja
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Keskittykääs sitten säännöistä ja moderoinnista keskusteluun, ei toisten käyttäjien tekemisistä ja sanomisista.

Avoimeen nettikeskusteluun kuuluu erilaiset mielipiteet, kunhan ne esitetään asiallisesti foorumin sääntöjen puitteissa. Eli kyllä, Tesloistakin saa kirjoittaa negatiivisesti. T:Teslan omistaja
Eli mihin tahansa ketjuun saa kirjoittaa ja linkata niin paljon roskasivujen uutisia ja negatiivisia mielipiteitään, vaikka samoja joka sivulle, mutta kunhan tekee sen asiallisesti. Tämäpä selvä homma!
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Suoritit juuri malliesimerkin olkiukkoilusta.

Suosittelen nyt ottamaan vähän kierroksia alas.
Kierrokseni ovat alhaalla. Sinäkin vaan vastasit äsken tähän koko asiaan siitä näkökulmasta, että saako Teslasta sanoa jotain negatiivista vai ei? Mikäs esimerkki se on? Kuka sellaisesta on keskustellut, en ainakaan minä?: Eli kyllä, Tesloistakin saa kirjoittaa negatiivisesti. T:Teslan omistaja

Minun pointti ei ole tämä, vaan se, että kuinka alas ketjun tason saa viedä parin kirjoittelijan myötä. Mutta selvä, tästä ei näemmä kyetä keskustelemaan. Ja tämä olisi ollut juuri se mistä pitäisi keskustella. Ei siitä, saako Teslasta jutella negaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
116
Eli mihin tahansa ketjuun saa kirjoittaa ja linkata niin paljon roskasivujen uutisia ja negatiivisia mielipiteitään, vaikka samoja joka sivulle, mutta kunhan tekee sen asiallisesti. Tämäpä selvä homma!
Kuvailemasi toiminta lienee kiellettyä tämän säännön perusteella (lihavoidut punaiset kohdat):

TechBBS säännöt sanoi:
1. Asiaton käytös
Esimerkiksi:
  • Asiattomat viestit, keskustelun häirintä, turhat ja asiaankuulumattomat viestit
  • Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan
  • Trollaus, flametus, provosoiminen, saarnaaminen, propaganda
En ainakaan itse löytänyt tuollaista kirjoittelua kyseisestä ketjusta, eikä näemmä palstan ylläpitäjätkään.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 493
@AAtte voitko vaikka lainata tänne niitä mielestäsi sääntöjen vastaisia viestejä?
Olisi helpompi käsittää mistä puhutaan, vai oliko tarkoitus että jokainen lukee viimeiset 10 sivua?
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 225
Kuvailemasi toiminta lienee kiellettyä tämän säännön perusteella (lihavoidut punaiset kohdat):



En ainakaan itse löytänyt tuollaista kirjoittelua kyseisestä ketjusta, eikä näemmä palstan ylläpitäjätkään.
On siellä ylläpitäjätkin löytäneet huomauteltavaa. Pari esimerkkiä

Se että yksittäinen henkilö kirjoittaa twiitin, jossa sanotaan "This device completely defeats the purpose of minimalism", media repii otsikon "Drives Fanboys crazy" ja sinä yleistät "Tesla omistajat" ei ole mitään muuta kuin tahallista trollaamista ja flametusta. Ole hyvä ja lopeta, kiitos.
Tässä nyt ei taas ole mitään tolkkua kun napit voi asentaa piiloon. Lopeta trollaaminen, kiitos
Siinähän rasittaa. Mitään esimerkkejä et noista antanut, joten täysi nollapostaus ja taas on yksi Volvomies ihmettelemässä Tesla-ketjussa kuinka on käsittämätöntä. Näkyykö Volvo-ketjussa Tesla-omistaja paljonkin ihmettelemässä Volvon sielunelämää mutu-tuntumalta? Ai ei?

Ison osan ongelmista välttäisi lisäämällä yleisen tesla ongelmat ketjun ja tesla vs. muut ketjun. Ongelmat löytäisi helposti yhdestä ketjusta ja ne ei sotkisi muuta keskustelua. Jos joku haluaa sotia autoista niin sotiminen jossain muualla kuin teslaketjussa. Mut omalta osalta jätän tähän kun palaute jää kiertämään kehää. Oikeasti ison osan päänvaivasta välttää jättämällä kourallisen molemman puolen kiihkoilijoita huomioimatta.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 526
Minun pointti ei ole tämä, vaan se, että kuinka alas ketjun tason saa viedä parin kirjoittelijan myötä. Mutta selvä, tästä ei näemmä kyetä keskustelemaan. Ja tämä olisi ollut juuri se mistä pitäisi keskustella. Ei siitä, saako Teslasta jutella negaa.
Keskustelijat määrittelevät lähtökohtaisesti tämän kokoisen avoimen foorumin (kymmeniä tuhansia aktiivisia käyttäjiä 240k+ ketjua) ketjujen keskustelun perustason, ylläpito karsii pois asiattomuudet, sääntörikkomukset ja selkeän keskustelun häirinnän.

On siellä ylläpitäjätkin löytäneet huomauteltavaa. Pari esimerkkiä




Kolme samalta päivältä olevaa samaan keskusteluun liittyvää viestiä viime joulukuulta?

Kyllä ylläpito puuttuu, jos havaitsee selvää tahallista keskustelun häirintää, oli aihe sitten mikä tahansa.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 225
Kolme samalta päivältä olevaa samaan keskusteluun liittyvää viestiä viime joulukuulta?

Kyllä ylläpito puuttuu, jos havaitsee selvää tahallista keskustelun häirintää, oli aihe sitten mikä tahansa.
Mun lainaukset kuvaa keskustelun tasoa ja sitä että muutkin keskustelun laadusta avautuneet kuin rivikeskustelijat. Tuota samanlaista imho. ei kovin kehittävää ja kehää kiertävää keskustelua tesla-ketjussa viikosta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 526
Mun lainaukset kuvaa keskustelun tasoa ja sitä että muutkin keskustelun laadusta avautuneet kuin rivikeskustelijat. Tuota samanlaista imho. ei kovin kehittävää ja kehää kiertävää keskustelua tesla-ketjussa viikosta toiseen.
Tuossa yllä nyt oikeastaan resepti jo tulikin - keskustelijat määrittävät lähtökohtaisesti keskustelun tason, sääntörikkeistä ja häirinnästä (mieluiten hyvin perusteltua) raporttia ylläpidolle ja ylläpito käsittelee asian, sekä luonnollisesti erittäin hyvä tapa vaikuttaa omalta osalta avoimen keskustelun laatuun on tuoda itse keskusteluun omasta mielestä laadukasta keskusteltavaa ja samalla olla osallistumatta keskusteluun, jota ei näe kehittäväksi. Ja tämä ei koske mitenkään erityisesti Tesla-ketjua, vaan ihan kaikkea keskustelua foorumilla ja yleisesti vielä laajemminkin nettikeskustelua.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 737
Itse olen kokenut helpoimmaksi vain estaa ne henkilot joilla ei ole muuta annettavaa kuin kitista Tesla ketjuun. Valittaminen ilman parannusehdotuksia on kitisemista. Jossain kohtaa sita puhuttiin etta jos tekisi oman ketjun "tesla yhtiona" niin se suurin kitisijoiden joukko voisi hyvalla tuurilla pysya siella.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
Itse olen kokenut helpoimmaksi vain estaa ne henkilot joilla ei ole muuta annettavaa kuin kitista Tesla ketjuun. Valittaminen ilman parannusehdotuksia on kitisemista. Jossain kohtaa sita puhuttiin etta jos tekisi oman ketjun "tesla yhtiona" niin se suurin kitisijoiden joukko voisi hyvalla tuurilla pysya siella.
Tämä on toimiva, mutta tekee keskustelusta tosi katkonaisen luettavan, kun lähes joka toinen viesti on joltain näiltä kolmelta jonka on estänyt.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 349
@AAtte voitko vaikka lainata tänne niitä mielestäsi sääntöjen vastaisia viestejä?
Olisi helpompi käsittää mistä puhutaan, vai oliko tarkoitus että jokainen lukee viimeiset 10 sivua?
Moni ostajista ei välttämättä lue tätä ketkua alusta loppuun eli on hyvä tuoda tiettyjä asioita aina toisinaan esiin.
Myyntiluvut. Highland ei pitänyt tulla tammikuussa mutta tuli silti. Teslan myynti on tänä vuonna todella tiukassa. Sen takia tuli FSDn siirto, taas. Ja ns. uutta ei ole näkyvissä auton tai softan osalta mikä houkuttaisi ostajia.
Ajoin kaverin Y LRlla suht samanlaisen matkan kuin omalla niin aivan samat ongelmat. Turhia haamuja, etenkin jos joku nousee rampilta tielle, niin liinat kiinni, pyyhkijät niin ja näin.

En tiedä miten muut ei näihin törmää. Tai sitten on vahvat lasit.
Sieltä se tulee ja nykyiset mallit jäi taas välimalleiksi. Tekisivät edes jotain kunnolla mutta ei.
Teslassa ei niitä nykyisiä enää ole ja menty vain takapakkia. Tietty taso tulee olla uusissa autoissa. Miksi mainostaa edelläkävijänä jos onkin menty taaksepäin.
Suomalainen ostaa sitä mikä on halvin. Sen takia Tesla myy.
Teslan päivitykset on hieno asia mutta kun ne jäävät tasolle raakile, mitään ei viedä loppuun asti.
Autossa on vieläkin bugeja käyttöliittymässä ja ohjelmistossa mitkä olivat jo vuonna 2021 ja tässä välissä jo käyttöliittymäkin vaihtui.
Pyyhkijöihin ei ole tullut mitään päivitystä vuosiin. Toiminta on aika random vieläkin, sekä kelitkin ovat muuttuneet nyt taas.
Teslassa se sulanut eniten.
Miksi sitten tuotteen nimi on Full Self Driving jos tähän ei pystytä?
En ole sanonut että Teslan hinnat on kusetusta. Vaan Tesla kusettaa ostajia ja omistajia.
Firma on kyllä aivan sekaisin. Potkitaan porukkaa ulos sieltä täältä, perutaan huoltoja, CEO haluaa miljardien paketin, CEOlle raportoi suoraan Euroopan ja Aasian myynti. Kaikki panokset robotaksiin.

Tämän kaiken kruunaa se että firma menee konkkaan vajaassa vuodessa. Tai CEO heitetään pois.
14.5 sisälsi todella paljon bugeja ja autoja meni vikatilaan. Varmaan sama tässäkin.
Ei ole resursseja tehdä kunnon testausta. Asiakas on maksanut ja ilmainen.
Miksi Elon myöntäisi että tulisi? Muutenhan se vähäinenkin myynti sakkaisi.

48v on pelkkä joulukuusen valot sarjassa, yksi vika ja auto pimeänä. Steer by wiressa on viivettä. Kumpikaan näistä ei ole valmis massatuotanton autoihin.
Tässä nyt pientä makustelua vain yhdeltä noista kolmesta, ihan lähiajoilta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 703
Viestejä
4 268 462
Jäsenet
71 546
Uusin jäsen
Artgsm

Hinta.fi

Ylös Bottom