Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 159
Niin mistähän oot saanu varotuksen?
Etsimällä löytyi tälläinen , josta varoitus
Vas+SDP ovat maltillisia puolueita ja pitääkin painua syviin vesiin ja varmaan 50v taaksepäin, jos haluaa nähdä todellista Venäjä myönteisyyttä ja penkoa SKPt yms läpi. Enkä ihmettele, kyllä se onnistuu, kun haluaa johonkin uskoa.

Yle teettää vaaliennusteensa Eero Lehden (kok) omistaman Taloustutkimuksen kautta. En ihmettele miksi he eivät halua ennustaa vasemmiston nousua. :devilish:
Siis Eurovaalit 2024 ketjuun väliin postattu tuolalinen.
Ei tuo tosin ole mielipide muista nimimerkistä, varoituskin tullut salaliittoilusta. (*


Edeltävä näköjään tälläinen irto postaus, en tsekannut paljonko noita on.
Ihmisiin uppoaa oikeiston valheet siitä, että nykyinen vasemmisto olisi Venäjälle myönteisiä. Unohtuu samalla, että aina on vasenlaita ollut pienen ihmisen asialla. Samaan aikaan oikeisto ja Kokoomus ovat aina huutaneet ettei ole varaa mihinkään. Ei peruskouluun ei mihinkään mikä kansaa hyödyttäisi.

Oisko nyt sitten tulossa muutos, että nukkuvakin herää.
Myöhemmin sitten postailtu mielipidettä saadusta varoituksesta.

Sekin menee salaliitto , folio puolelle jos ajattelee että moderaattori näkee kirjoittan ajatukset.


(*
Kahdesta varoituskesta taisi tulla bannia, joten ehkä ei ole muita varoituksia.
 
Liittynyt
05.07.2022
Viestejä
409
Moderaattoreilla on näköjään samoja ongelmia kuin käyttäjilläkin. Varoitusta satelee pelkästään siitä, ettei pidä jonkun kirjoituksesta. Siinä ei ole kyse enää mistään objektiivisuudesta. Eipä herätä luottamusta alustaa kohtaan. :cigar:

Hyvä foorumisofta noin muuten.

Vihapuhe ei ole mikään mielipideasia tai edes sananvapausasia. Sellaisena sitä täällä kuitenkin pidetään, mutta kai te joskus kyllästytte raportteihin ja kehitätte hyvän skriptin auttamaan asiaa. :devilish:
Sivusta seuranut niin olen nähnyt että, jos joku kirjoitaa jotain joka on suuren yleisön mielpidettä vastaan niin tulee tuurilla varoitus, muuten permabannit.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 064
Sivusta seuranut niin olen nähnyt että, jos joku kirjoitaa jotain joka on suuren yleisön mielpidettä vastaan niin tulee tuurilla varoitus, muuten permabannit.
Sinulla on sitten varmaan "sivusta seuranneena" antaa tästä myös edes yksi esimerkki, jossa jokin poikkeava mielipide olisi syynä minkäänlaiseen sanktioon? Minä en ole sellaista huomannut kertaakaan.

Sen sijaan olen huomannut aika ajoin tällaista epämääräistä syyttelyä ylläpitoa kohtaan, kun ei rautalangasta taivuttelemallakaan ymmärretä, että sanktion syy on yleensä sääntöjen vastainen argumentointivirhe (henkilökohtaisuus tms), tai jonkin salaliiton tuputus ilman minkäänlaisia lähteitä. Näinhän nimenomaan oli selvästi tuossa eenonkin tapauksessa.

Maalaisjärjellä ja yleisiä käyttäytymissääntöjä noudattamalla pärjää kyllä ilman ongelmia, mutta jos haluaa elää ja öyhötellä kuin pellossa, niin sitä saa mitä tilaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 058
jos joku kirjoitaa jotain joka on suuren yleisön mielpidettä vastaan niin tulee tuurilla varoitus, muuten permabannit
Muakin kiinnostaisi nähdä muutama esimerkki tällaisesta. Eli että varoituksen/bännin syy on ollut nimenomaan väärä mielipide, eikä sääntöjen vastainen kirjoittaminen (esim. täysin perustelemattomat salaliittoteoriat tai muu vastaava keskustelun paskominen). Kyllä täällä musta saa olla vapaasti eri mieltä kunhan perustelee ja kirjoittaa asiallisesti. Toki saa varautua loputtomiin vasta-argumentteihin oikealta ja vasemmalta.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
Olen ihan perusasiallinen ja käytän samoja argumentteja joita voisit kuulla Noin viikon uutiset ohjelmassa ja nauraisit niille. Täällä esitettynä ne johtavat varoitukseen.

Moderoinnin linjasta keskustelu ei ole mitään syyttämistä. Kasvattakaa paksumpi nahka. Sitä tarvitsee, jos tämä paikka aikoo kehittyä.

Ei ole mitään salaista siinä, että puolueilla on sidonnaisuuksia tutkimuslaitoksiin. Ehkäpä siinä se vitsi onkin, se on tälle alustalle liikaa jos asiaan viittaa. :devilish:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 058
Ei ole mitään salaista siinä, että puolueilla on omia tutkimuslaitoksia.
Sä siis väitit tarkalleen näin:

Yle teettää vaaliennusteensa Eero Lehden (kok) omistaman Taloustutkimuksen kautta. En ihmettele miksi he eivät halua ennustaa vasemmiston nousua.
Etkä esittänyt mitään todisteita tuollaisen tulosten peukaloinnin tueksi. Se on puhdas salaliittoteoria ja niistä ehdottomasti sietää tulla vähintään huomautus/varoitus. Mä en sun viestiäsi raportoinut, mutta hyvä että joku muu raportoi. Jos haluat välttää tällaisista varoitukset, niin laitat todisteet ja voin vakuuttaa että kaikki suuret mediat tekevät asiasta saman tien jutun jos selviää että luotettavana pidetty markkinatutkimusyritys peukaloi tuloksia.

Sun salaiittoteoria on helppo ampua alas kun katsoo vaikka vaaleja 2023. Taloustutkimus povasi Vasemmistoliitolle Helsingissä yli 14% kannatusta 27.3.2023 julkaistussa viimeisessä gallupissaan. Viikoa myöhemmin Vasemmistoliiton kannatus oli Helsingissä vain 11,8%. Valtakunnan tasolla sama juttu: viimeinen gallup 8,7% ja toteutunut kannatus 7,1%.

Miten tää nyt näin meni kun kerran "he eivät halua ennustaa vasemmiston nousua" :think: Eikä tästä tarvitse tässä ketjussa enempää vääntää. Salaliittoteorioille on oma ketjunsa, ne eivät kuulu musta asiaketjuihin. Asiaa niistä tulee kun niille on kunnon todisteet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 102
Menee kyllä vahvasti salaliittohötön puolelle väitös Taloustutkimuksen olevan jonkin puolueen oma tutkimuslaitos ilman minkään sortin perusteluita (muita kuin että perustaja on jonkun puolueen jäsen).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 535
Menee kyllä vahvasti salaliittohötön puolelle väitös Taloustutkimuksen olevan jonkin puolueen oma tutkimuslaitos ilman minkään sortin perusteluita (muita kuin että perustaja on jonkun puolueen jäsen).
Onhan tuo ok, että tuosta tulee varoitus, kunhan linja on sama jatkossakin, kun onhan noita ollut.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
Menee kyllä vahvasti salaliittohötön puolelle väitös Taloustutkimuksen olevan jonkin puolueen oma tutkimuslaitos ilman minkään sortin perusteluita (muita kuin että perustaja on jonkun puolueen jäsen).
Ylen juttu

Jopa valtamediassa sallitaan tällaiset epäilykset, mutta ei teillä.

Niinhän nuo onnistuivat gallupeissaan olla näkemättä 1/4 milj. äänivyöryn vasemmalle. Sarkasmia. Eikö saa sanoa?

Eikö kestä vitsailla?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 756
salaliittohötön puolelle väitös Taloustutkimuksen olevan jonkin puolueen oma tutkimuslaitos
Eikö sen voi ottaa samalla tavalla vastaan kuin heitot Helsingin sanomien vasemmistolaisuudesta tai Venäjä myönteisyydestä?

Itse olen kaksi varoitusta saanut.
- Linkittämällä korona maskikeskusteluun Chernobyl dokkari pätkän missä todetaan että jos maskeista olisi jotain hyötyä niin päälliköt sitä varmaan käyttäisivät
- Kysymällä lähdettä sille että keskustelut menisivät vidoilla keskusteluiksi jos keskusteluissa ei olisi tiukkaa vaatimusta referoida videoita.

edit: Ja kolmas siitä kun kutsuin koodareita koodihomoiksi. Sen nyt varmaan voi ymmärtää väärin kun en tuonut esiin sitä että olen itsekkin koodihomo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 058
Ylen juttu

Jopa valtamediassa sallitaan tällaiset epäilykset, mutta ei teillä.
Tuossa puhutaan eri asiasta. Ei gallupeista, ei kyselytutkimuksista ja kannatusmittauksista. Eikä edes Taloustutkimuksesta. Asiallinen keskustelu sallitaan, ei perustelemattomat väitteet jostain Eero Lehdestä ja peukaloiduista tuloksista ilman mitään lihaa luiden ympärille. Hyvä että annetaan huomautus/varoitus.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 064
Ylen juttu

Jopa valtamediassa sallitaan tällaiset epäilykset, mutta ei teillä.

Niinhän nuo onnistuivat gallupeissaan olla näkemättä 1/4 milj. äänivyöryn vasemmalle. Sarkasmia. Eikö saa sanoa?

Eikö kestä vitsailla?
Epäilys mistään ei ole sama asia kuin faktana ilman lähteitä esitetty väite. Vitsailua foorumilla kyllä kestetään, kunhan niitä "vitsejä" ei esitä väärissä paikoissa asiakeskusteluiden sekaan faktoiksi naamioituina. Nämä kun sisäistät ja alat käyttäytymään sen mukaan, niin elämä foorumilla helpottaa.

Sama kaikenlaisen jankkauksen ja tarkoituksellisesti tyhmien kysymysten suhteen, josta mm. tuo chrisekhin jälkimmäinen varoitus muistaakseni tuli. Sitä ensimmäistä niistä taas ei luulisi olevan tarvetta perustella lainkaan, kun ottaa huomioon mistä ketjusta oli kyse ja miten usein moderaattorit siellä kaikenlaisten möläytysten jälkiseurauksista etukäteen huomauttelivat.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
Epäilys mistään ei ole sama asia kuin faktana ilman lähteitä esitetty väite. Vitsailua foorumilla kyllä kestetään, kunhan niitä "vitsejä" ei esitä väärissä paikoissa asiakeskusteluiden sekaan faktoiksi naamioituina. Nämä kun sisäistät ja alat käyttäytymään sen mukaan, niin elämä foorumilla helpottaa.

Sama kaikenlaisen jankkauksen ja tarkoituksellisesti tyhmien kysymysten suhteen, josta mm. tuo chrisekhin jälkimmäinen varoitus muistaakseni tuli. Sitä ensimmäistä niistä taas ei luulisi olevan tarvetta perustella lainkaan, kun ottaa huomioon mistä ketjusta oli kyse ja miten usein moderaattorit siellä kaikenlaisten möläytysten jälkiseurauksista etukäteen huomauttelivat.
Ja pitääkö myös äänestää kokoomusta tuon jälkeen? :rofl:

En minä täältä kyllä mitään faktoja etsi, enkä löydä. Ihan silkkaa mielipiteen vaihtoa. Faktoja löytyy ihan muualta.

No minua, pahista on nyt ojennettu. Auts. Hirveä mielipiderikollinen kun olen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 102
Ihan hyvää uhriutumista kuitenkin, siitä pointsit. Jatka samaa mallia, niin ennen pitkää pääset banniin ja siitä vapauduttuasi voit jatkaa lisää uhriutumista täällä sääntöketjussa.

Tai sitten lopetat pelleilyn ja käyttäydyt asiallisesti.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
En ole juuri mitään muuta tehnytkään kuin ollut asiallinen ja asiasta sanonut.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 185
Kannattaa myös foorumilla vitsailussa muistaa, että on hieman eri asia vääntää vitsiä jossain 10 kaverin discordporukassa, tai muussa somekuplassaan, kuin 70000+ jäsenen julkisella foorumilla. Ensinmainitussa luultavasti kaikki ymmärtävät jonkun asian olevan vitsi, jälkimmäisessä väärinymmärryksen ja mielensäpahoittamisen todennäköisyys on aika paljon isompi ja esim. sarkasmia on usein aika vaikea tulkita tekstistä, jos ei sitten käytä "/s" tägiä selventämään, mutta ei silläkään asiakeskustelun paskomista yleensä hyvällä katsota, jos sen joku raportoi.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
Jos tämä alusta haluaa kehittyä, sen pitää myös kehittää aika kotikutoista moderoinnin linjaansa.

Mielipiteet eivät ole sen arvoisia, että niitä kannattaa oikoa. Vasta jos rikoksen tunnusmerkit täyttyvät tai sisältö on vaarallista. Esim. vihapuhe on nykyisin rikos. Yksittäisen nimimerkin esittämä epäilys instituutiota kohtaan ei ole vaarallinen asia. Ainakaan minun päässäni. Vapaassa yhteiskunnassa se sallitaan.

Miksi viitsin vaivautua tällaisesta avautumaan. Älkää vaan tykätkö pahaa.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
Höpö höpö. Poliisi sanoo sen voivan olla rikos, ei että se on sitä automaattisesti.

Joten lopeta tuo misinformaation levitys.
Se on ihan fakta. Ainoastaan sun pitää olla tietyssä asemassa, että rima on matalalla. Tosin alustat on velvoitetta kitkemään tämä pois. Täällä nyt ei kauheasti asia vaikuta olleen prioriteettina. Linja nyt on mikä on.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 064
Jos tämä alusta haluaa kehittyä, sen pitää myös kehittää aika kotikutoista moderoinnin linjaansa.

Mielipiteet eivät ole sen arvoisia, että niitä kannattaa oikoa. Vasta jos rikoksen tunnusmerkit täyttyvät tai sisältö on vaarallista. Esim. vihapuhe on nykyisin rikos. Yksittäisen nimimerkin esittämä epäilys instituutiota kohtaan ei ole vaarallinen asia. Ainakaan minun päässäni. Vapaassa yhteiskunnassa se sallitaan.

Miksi viitsin vaivautua tällaisesta avautumaan. Älkää vaan tykätkö pahaa.
Ei ole kyse siitä, että joku asia olisi välttämättä laitonta tai vaarallista ja että ne olisivat ainoat syyt ohjata keskustelua. Kyse on siitä, ettei valehtelu, saarnaus, tuputus tai minkäänlainen öyhöttely kuulu sivistyneeseen keskusteluun. Sellaisia varten on olemassa omat paikkansa, kuten vaikkapa Suomi24, Ylilauta tai torilla tuuleen huutaminen. Lisäksi tälläkin foorumilla on erikseen omat alueensa missä voi laukoa tajunnanvirtaa vapaammin.

Se on ihan fakta. Ainoastaan sun pitää olla tietyssä asemassa, että rima on matalalla. Tosin alustat on velvoitetta kitkemään tämä pois. Täällä nyt ei kauheasti asia vaikuta olleen prioriteettina. Linja nyt on mikä on.
Linja on oikein hyvä ja järkevästi perusteltu. Jos se ei miellytä, niin takki ja ovi. Tunnuksen poistamiseenhan ohjeistusta jo aiemmin kyselit ja myös sait.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 548
Se on ihan fakta. Ainoastaan sun pitää olla tietyssä asemassa, että rima on matalalla. Tosin alustat on velvoitetta kitkemään tämä pois. Täällä nyt ei kauheasti asia vaikuta olleen prioriteettina. Linja nyt on mikä on.
Sitten lähteitä kehiin jossa vihapuhe on yksiselitteisesti aina rikos.

Poliisikaan ei sano vihapuheen olevan aina rikos. Alustat on velvoitettu kitkemään laitontasisältöä, ei vihapuhetta.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 551
Tästä ketjusta pitäisi tehdä sticky niin uudet käyttäjät oppivat heti olemaan vitsailematta vakavissa keskusteluissa, ottamaan takkinsa ja menemään ovelle tai ylilaudalle..
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
En näe tämän olevan laadukas keskustelufoorumi. Hyvä oli tarkoitukseni teille asiasta toimia unilukkarina. Ilmeisesti tällaista ei kuitenkaan arvosteta ja se koetaan öyhöttämisenä ja otetaan henkilökohtaisesti. Ei minulla ole mitään agendaa, eikä henkilökohtaista teitä kohtaan.

Lähtöni syy on kyllä se, etten koe saavani täällä olemisesta mitään. Silloin onkin hyvä poistua.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 064
Tästä ketjusta pitäisi tehdä sticky niin uudet käyttäjät oppivat heti olemaan vitsailematta vakavissa keskusteluissa, ottamaan takkinsa ja menemään ovelle tai ylilaudalle..
Tämähän on sticky, mutta se ei selvästikään riitä. Lisäksi sinäkin olet löytänyt tiesi tänne, mutta koet kaikesta sanotusta huolimatta, että tuollainen vääristely/olkiukkoilu on järkevää.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
Hyvä alusta voisi olla, mutta mutta.... Liikaa koette uhkaa muiden sanomisista.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
297
Sä siis väitit tarkalleen näin:



Etkä esittänyt mitään todisteita tuollaisen tulosten peukaloinnin tueksi. Se on puhdas salaliittoteoria ja niistä ehdottomasti sietää tulla vähintään huomautus/varoitus. Mä en sun viestiäsi raportoinut, mutta hyvä että joku muu raportoi. Jos haluat välttää tällaisista varoitukset, niin laitat todisteet ja voin vakuuttaa että kaikki suuret mediat tekevät asiasta saman tien jutun jos selviää että luotettavana pidetty markkinatutkimusyritys peukaloi tuloksia.

Sun salaiittoteoria on helppo ampua alas kun katsoo vaikka vaaleja 2023. Taloustutkimus povasi Vasemmistoliitolle Helsingissä yli 14% kannatusta 27.3.2023 julkaistussa viimeisessä gallupissaan. Viikoa myöhemmin Vasemmistoliiton kannatus oli Helsingissä vain 11,8%. Valtakunnan tasolla sama juttu: viimeinen gallup 8,7% ja toteutunut kannatus 7,1%.

Miten tää nyt näin meni kun kerran "he eivät halua ennustaa vasemmiston nousua" :think: Eikä tästä tarvitse tässä ketjussa enempää vääntää. Salaliittoteorioille on oma ketjunsa, ne eivät kuulu musta asiaketjuihin. Asiaa niistä tulee kun niille on kunnon todisteet.
Paapa, en ole lukenut viestiäsi, koska olen estänyt sinut aiemmin, koska viestisi sisältö ei ole ollut rakentavaa tuolloin.

Olen asiaa jo riittävästi kommentoinut. Voit hyvin viestejäni tutkia ja raportoida, jos et niistä pidä jne. Minä taas olen sinun kirjoituksista autuaan tietämätön. :lol:
 

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
Sen sijaan olen huomannut aika ajoin tällaista epämääräistä syyttelyä ylläpitoa kohtaan, kun ei rautalangasta taivuttelemallakaan ymmärretä, että sanktion syy on yleensä sääntöjen vastainen argumentointivirhe (henkilökohtaisuus tms), tai jonkin salaliiton tuputus ilman minkäänlaisia lähteitä. Näinhän nimenomaan oli selvästi tuossa eenonkin tapauksessa.
Sekin oli ehkä aika hyvä sisäistää että nuo salaliittoteoriat on melko subjektiivinen käsite ja aika mutulla täällä tunnutaan ilman mitään lähteitä leimaavan ihmisiä salaliittoteoreetikoiksi tai jotain asioita salaliittoteorioiksi. Itse sain huomautuksen jossain topicissa esim. digital divide ja koulutusjärjestelmän poissulkevuusmekanismien yhdistämisestä salaliittoteoretisoinnista, vaikka n. minuutin googlauksella olisi voinut selvittää että molemmat on jo niin peruskauraa sosiologisessa tutkimuksessa että löytyy perusoppikirja tasolta eikä mitään salaliittoja, tai sitten koko sosiologia on salaliitto. Mun nähdäkseni se kuitenkin on tieteenala. Tietty kaiken osaamista ei voi ylläpidolta odottaa, mutta salaliittohörhöksi leimaaminen on lähtökohtaisesti hyvin loukkaavaa etenkin jos salaliittoteoriaksi kategorisoidaan täysin mielivaltaisesti ja matalalla kynnyksellä.

Mielivaltaisuudesta nyt esim. Jos Eeno esittää oman mielipiteensä siitä että Taloututkimuksen omistus voisi vaikuttaa tiedostetusti tutkimukseen biasoivasti, en näkisi juurikaan mitään salaliittoilua tuossa, jos kuitenkin samaan aikaan mm. Yle/mediatopicit ovat täynnä vastaavaa "salaliittoteoretisointia" siittä miten faktana esitetään että uutisointi ei ole neutraalia ja täysin vihervassarimaista koska Ylen ja Helsingin Sanomien henkilöstön ideologia vaikuttaa uutisointiin. Joten mikä nyt sitten erottaa toisen salaliittoteoriaksi ja toisen joksikin hyväksytyksi mielipiteeksi, mun mielestäni kun molemmat joko on salaliittoteoretisointia tai mielipiteitä, koska molemmissa kyseenalaistetaan jonkun instanssin vilpittömyys ideologian persuteella. Yle/Mediatopicissakin peruste on lähinnä ollut toimttajien puoluekannat, Eenon viestissä taloustutkimuksen omistajan puoluekanta. Molemmissa toisena todisteena esitetään lopputuotosta, mediatopiceissa satunnaisia uutisia missä korostetaan jotain vihervas- teemoja ja Eenon tapauksessa taloustutkimuksen vasemmiston vaalimenestystä aliarvioiva lopputuotos.

99% kuitenkin tämänkin palstan mielipiteistä ja väitteistä ei ole mitenkään objektiivisesti lähteillä perusteltua ja sellaisia olisi aika kohtuutonta vaatia kun kyseessä on kuitenkin nettikeskustelu eikä mikään tieteellinen julkaisu.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 953
99% kuitenkin tämänkin palstan mielipiteistä ja väitteistä ei ole mitenkään objektiivisesti lähteillä perusteltua
Se pitää sitten asetella myös sopivasti.
Huomaat varmaan eron näiden kahden lauseen välillä, molemmat ovat OK mutta niissä on selkeä ero kuitenkin:
Lause 1)
- "Musta Kata Kärkkäinen on tosi fiksu tyyppi, olen aika varma että sen älykkyysosamäärä on korkea" <= selkeä mielipide mikä EI vaadi sen enempää perusteluja. OK, susta tuntuu siltä, lähteenä voi olla vaikka se 1988 luvun Playboy lehden kuva...

Lause 2)
- "Kata Kärkkäinen on älykkäämpi kuin suurin osa tämän keskustelufoorumin jäsenistä. Hän kuuluu mm. Mensaan ja on kirjoittanut pari kirjaakin.. Tässä vielä linkkiä uutiseen" <= ilman linkkiä ihan perustellusti moni voisi reportoida tuon trollauksena varsinkin jos tuon jättäisi vain ensimmäiseen lauseeseen mikä lähinnä provosoisi muita mutta ei antaisi mitään todisteita väitteelle.
 

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
Sä siis väitit tarkalleen näin:



Etkä esittänyt mitään todisteita tuollaisen tulosten peukaloinnin tueksi. Se on puhdas salaliittoteoria ja niistä ehdottomasti sietää tulla vähintään huomautus/varoitus. Mä en sun viestiäsi raportoinut, mutta hyvä että joku muu raportoi. Jos haluat välttää tällaisista varoitukset, niin laitat todisteet ja voin vakuuttaa että kaikki suuret mediat tekevät asiasta saman tien jutun jos selviää että luotettavana pidetty markkinatutkimusyritys peukaloi tuloksia.

Sun salaiittoteoria on helppo ampua alas kun katsoo vaikka vaaleja 2023. Taloustutkimus povasi Vasemmistoliitolle Helsingissä yli 14% kannatusta 27.3.2023 julkaistussa viimeisessä gallupissaan. Viikoa myöhemmin Vasemmistoliiton kannatus oli Helsingissä vain 11,8%. Valtakunnan tasolla sama juttu: viimeinen gallup 8,7% ja toteutunut kannatus 7,1%.

Miten tää nyt näin meni kun kerran "he eivät halua ennustaa vasemmiston nousua" :think: Eikä tästä tarvitse tässä ketjussa enempää vääntää. Salaliittoteorioille on oma ketjunsa, ne eivät kuulu musta asiaketjuihin. Asiaa niistä tulee kun niille on kunnon todisteet.
Sinähän et itse ammu tässä yhtään mitään alas tai esitä "kunnon todisteita". Esität yksittäisen epärelevantin vaalituloksen ja galluppien erotuksen mikä on vastaan esitettyä väitettä. Entä jos esittämäsi tulos on anomalia tai bias on vain eurovaalituloksissa? Tai jos tietoisesti aliarvioivat kuitenkin yliarvioiden tiedostamattaan todellisen vaalituloksen? Onko taloustutkimuksen gallupeissa ajassa jotain biassia todellisiin tuloksiin ja onko se tilastollisesti merkitsevää?

Mljoona muutakin kysymystä voisi esittää opponoiden tätä "todistustasi", mulle ei ole ikinä auennut tälläinen keskustelutyyli että haukutaan toisen väite paskaksi kuitenkin esittäen itse samantasoinen "todiste" tätä vastaan ja hykerrellään sen jälkeen itsekehussa kuinka nyt on täydellisesti todistettu oma asia ja toinen ei ole todistanut mitään.
 

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
Se pitää sitten asetella myös sopivasti.
Huomaat varmaan eron näiden kahden lauseen välillä, molemmat ovat OK mutta niissä on selkeä ero kuitenkin:
Lause 1)
- "Musta Kata Kärkkäinen on tosi fiksu tyyppi, olen aika varma että sen älykkyysosamäärä on korkea" <= selkeä mielipide mikä EI vaadi sen enempää perusteluja. OK, susta tuntuu siltä, lähteenä voi olla vaikka se 1988 luvun Playboy lehden kuva...

Lause 2)
- "Kata Kärkkäinen on älykkäämpi kuin suurin osa tämän keskustelufoorumin jäsenistä. Hän kuuluu mm. Mensaan ja on kirjoittanut pari kirjaakin.. Tässä vielä linkkiä uutiseen" <= ilman linkkiä ihan perustellusti moni voisi reportoida tuon trollauksena varsinkin jos tuon jättäisi vain ensimmäiseen lauseeseen mikä lähinnä provosoisi muita mutta ei antaisi mitään todisteita väitteelle.
Lause 1 on ensin totuusväittämä (mitä ei ole perusteltu lähtein), mistä tehdään johtopäätös että hänen älykkyysosamääränsä on korkea.
Lause 2 on totuusväittämä (mitä ei ole perusteltu lähtein, emme tiedä tämän palstan jäsenten älykkyysjakaumaa). Sen perään on toinen totuusväittämä, missä on perusteluna linkki lähteeseen.

Lause 2 saaminen salonkikelpoiseksi vaatisi vaikka: Iltasanomien mukaan Kata Kärkkäinen kuuluu mensaan ja on kirjoittanut pari kirjaakin. Voidaan olettaa, mikäli tämän palstan älykkyysosamäärä on normaalisti jakautunutta, että hän on älykkäämpi kuin suurin osa tämän palstan jäsenistä.

Tämä lähteiden vaatiminen on melkosen hankala suo nettikeskustelussa, etenkin jos niitä vaaditaan valikoivasti. Esim. saa sanoa lähteittä että Yle on vihervassarien suojatyöpaikka ja propagandatorvi, mutta ei saa sanoa lähteittä että kokoomussidonnaisuus vaikuttaa taloustutkimuksen tutkimukseen
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 953
Sinähän et itse ammu tässä yhtään mitään alas tai esitä "kunnon todisteita".
Kyllähän alkuperäisen väitteen esittäjän täytyy pystyä esittämään myös ne todisteet. Esim. ei liene epäselvää siitä että Venäjä EI ole esittänyt todisteita sille että Ukrainassa olisi natseja hallinnossa jne. minkä takia (virallisesti) he erikoisoperaationsa aloittivat mikä on nyt vihdoin virallisesti sota.

Ei meidän muiden tarvitse osoittaa ja todistaa jokaista Ukrainan hallinnon ja sotilaallisen vallan jäsentä yksitellen ja todistella että he eivät ole natseja...

Vai oletko oikeasti sitä mieltä että ne jotka väittävät jotain yksittäistä väitettä vastaan jolle ei ole esitetty mitään todisteita täytyisi esittää todisteet siitä että HE ovat oikeassa jos he kiistävät väitteen? Muutenhan kuka tahansa voisi väittää mitä tahansa ilman mitään todisteita ja sitten jos joku on erimieltä vaatia HEILTÄ todisteita!

Asia on eri jos alkuperäinen kertoja lähtee pohjalta "musta tuntuu, on sellainen fiilis että". Jolloin ei todisteita vaadita koska kyse on fiiliksestä ja tuntemuksesta eikä faktoista. Eli mielipiteet ovat sallittuja mutta jos esittää jonkun faktana se pitäisi pystyä todistamaan.
 

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
Kyllähän alkuperäisen väitteen esittäjän täytyy pystyä esittämään myös ne todisteet. Esim. ei liene epäselvää siitä että Venäjä EI ole esittänyt todisteita sille että Ukrainassa olisi natseja hallinnossa jne. minkä takia (virallisesti) he erikoisoperaationsa aloittivat mikä on nyt vihdoin virallisesti sota.

Ei meidän muiden tarvitse osoittaa ja todistaa jokaista Ukrainan hallinnon ja sotilaallisen vallan jäsentä yksitellen ja todistella että he eivät ole natseja...

Vai oletko oikeasti sitä mieltä että ne jotka väittävät jotain yksittäistä väitettä vastaan jolle ei ole esitetty mitään todisteita täytyisi esittää todisteet siitä että HE ovat oikeassa jos he kiistävät väitteen? Muutenhan kuka tahansa voisi väittää mitä tahansa ilman mitään todisteita ja sitten jos joku on erimieltä vaatia HEILTÄ todisteita!

Asia on eri jos alkuperäinen kertoja lähtee pohjalta "musta tuntuu, on sellainen fiilis että". Jolloin ei todisteita vaadita koska kyse on fiiliksestä ja tuntemuksesta eikä faktoista. Eli mielipiteet ovat sallittuja mutta jos esittää jonkun faktana se pitäisi pystyä todistamaan.
Tuossa lähinnä esitettiin vain uusi väite. jokainen väite on muutettavissa sellaiseen muotoon, että todistustaakkaa voidaan pallotella ikuisesti.

Vastakkaisen mielipiteen voi toki esittää/lisätietoa asiasta, mutta sillon on turhaa puhua mistään väitteiden alas ampumisesta. Mun mielestäni vaarallisinta on kuvitella todistaneensa tai falsifioineensa jotain vaikkei tosiasiassa ole todistanut/falsifioinut mitään. Keskustelun ideana ylipäätään on mielipiteiden vaihtaminen eikä mikään yksipuolinen todistaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 551
Tämähän on sticky, mutta se ei selvästikään riitä. Lisäksi sinäkin olet löytänyt tiesi tänne, mutta koet kaikesta sanotusta huolimatta, että tuollainen vääristely/olkiukkoilu on järkevää.
No niinpä onkin pinnattu nyt kun otin silmän käteen. Kenties tästä keskustelusta saisi jonkin superstickyn että näkyisi koko ajan jossain ylälaidassa? Arvokasta informaatiota uusille käyttäjille konkarikäyttäjien konsensus säännöistä ja niiden noudattamisesta.

Ps. En vääristellyt/olkiiukkoillut mitään vaan poimin kohtia täällä keskustelevien kommenteista joissa kehotettiin mm. poistumaan jos säännöt eivät miellytä, ottamaan takkinsa ja etsimään ovi ym. ym. Kaikenkaikkiaan viestini oli vähän tämmöinen vitsikkääksi tarkoitettu huomio tästä konsensuksesta sääntöjen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 064
No niinpä onkin pinnattu nyt kun otin silmän käteen. Kenties tästä keskustelusta saisi jonkin superstickyn että näkyisi koko ajan jossain ylälaidassa? Arvokasta informaatiota uusille käyttäjille konkarikäyttäjien konsensus säännöistä ja niiden noudattamisesta.

Ps. En vääristellyt/olkiiukkoillut mitään vaan poimin kohtia täällä keskustelevien kommenteista joissa kehotettiin mm. poistumaan jos säännöt eivät miellytä, ottamaan takkinsa ja etsimään ovi ym. ym. Kaikenkaikkiaan viestini oli vähän tämmöinen vitsikkääksi tarkoitettu huomio tästä konsensuksesta sääntöjen suhteen.
Nämä "vitsikkäät huomiot" nimenomaan tuntuvat niitä ongelmia aiheuttavan. Siinä on melkoinen ristiriita, jos kädet tuottavat vakavaa tekstiä, mutta omien korvien välissä sisältö tuntuu tosi hauskalta vitsiltä.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
562
On täällä joitain nimimerkkejä, joiden anti tuntuu olevan lähinnä heitellä kaikenlaisia (muka)nokkelia sutkautuksia vähän joka ketjuun. Ei tuo nyt itseäni sinänsä häiritse, mutta kyllä tuo välillä tuntuu lähinnä trollaukselta tai keskustelun sotkemiselta.

Täällähän on tuo räpellys & testaus osio erikseen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 588
On täällä joitain nimimerkkejä, joiden anti tuntuu olevan lähinnä heitellä kaikenlaisia (muka)nokkelia sutkautuksia vähän joka ketjuun. Ei tuo nyt itseäni sinänsä häiritse, mutta kyllä tuo välillä tuntuu lähinnä trollaukselta tai keskustelun sotkemiselta.

Täällähän on tuo räpellys & testaus osio erikseen.
Kyllä. Vaikuttaa että eräät eivät osaa muodostaa kahta virkettä enempää tekstiä ja jotkut taas suoltavat esseen verran tekstiä vailla varsinaista sisältöä.

Parhaiten säilyy oma mielenterveys ja usko ihmiskuntaan kun pysyy poissa "politiikka ja yhteiskunta"-alueelta. Sieltä silloin tällöin muualle eksyvät pahimmat öyhötyksetkin moderoidaan mielestäni oikein hyvin pois.

Kaiken kaikkiaan keskustelu täällä on pääsääntöisesti hyvää ja rakentavaa ja kiitos siitä ylläpidolle.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
470
On muuten hieman hassu linjaus, sillä nyt asia jää "auki" ja kohta se keskustelu alkaa uudestaan samasta asiasta.
Jos tuon haluaisi siivota ns. alkulähteiltä asti, tuolta joutuisi poistamaan varmaan pari sataa viestiä. Keskustelu on mennyt useamman sivun vänkäämiseksi ja suurimmaksi osaksi offtopiciksi. Postasin sinne eilen, että keskustelu loppuu tähän ja silti ketjuun on vastannut henkilöitä, jotka ovat tykänneet eli huomanneet viestini. Nyt siellä on toinen vielä selvempi viesti, joten jos aiemman keskustelun on lukenut ja aikoo jatkaa sitä, viestini tulevat varmasti vastaan ja pitäisi ymmärtää, että aiheen käsittelyä ei tuossa jatketa.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
220
Jos tuon haluaisi siivota ns. alkulähteiltä asti, tuolta joutuisi poistamaan varmaan pari sataa viestiä. Keskustelu on mennyt useamman sivun vänkäämiseksi ja suurimmaksi osaksi offtopiciksi. Postasin sinne eilen, että keskustelu loppuu tähän ja silti ketjuun on vastannut henkilöitä, jotka ovat tykänneet eli huomanneet viestini. Nyt siellä on toinen vielä selvempi viesti, joten jos aiemman keskustelun on lukenut ja aikoo jatkaa sitä, viestini tulevat varmasti vastaan ja pitäisi ymmärtää, että aiheen käsittelyä ei tuossa jatketa.
Mutta ongelma on nyt se ettei aihetta käyty loppuun asti, mutta samapa tuo minulle...
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 700
Antakaa nyt joku linkki siihen keskusteluun niin pääsee maistelemaan.
Keskustelu koski ajolinjaa pyörätiellä risteyksessä, olennainen kysymys oli pieni pläntti kivetystä kelvillä...
Aktiivipyöräilijänä putosin satulalta jo aikaa sitten.....

Villeltä oikea toimenpide viheltää peli poikki se alkoi kiertämään kehää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 064
Antakaa nyt joku linkki siihen keskusteluun niin pääsee maistelemaan.
Sellainen vinkki, että quotessa olevasta linkistä pääsee aina siihen postaukseen, josta quote on peräisin. Tässä tapauksessa Dunlopin viestissä on Suvannon quote ja siinä olevasta "Ville Suvanto sanoi" -linkistä pääsee sinne alkuperäiseen ketjuun suoraan. Olisin laittanut esimerkin kuvana, mutta foorumi ei tällä hetkellä jostain syystä suostu ottamaan kuvia vastaan lainkaan.

Keskustelu tuolla oli muuten ihan ok ja lähes oikeassa paikassakin, mutta se kiersi pahasti kehää, joten siinä mielessä on ymmärrettävää, että mode vihelsi pelin poikki.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 403
Viestejä
4 285 324
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom