Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Tiedän kyllä, että ylläpito on sanonut vahavan tunnistautumisen olevan poissuljettu vaihtoehto, muistaakseni syynä oli etteivät halua alkaa käsittelemään henkilötietoja.

Koko viesti oli kieliposkessa kirjoitettu, ja se olisi pitänyt ymmärtää ensimmäisestä lauseesta.
Ymmärsin kyllä vitsailun mutta joku alkaa kuitenkin miettimään, että miksi tällaista tunnistautumista ei ole.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Taas palasi vakiohäirikkö koronaketjuun. Pitkä historia jo muutenkin tällä "mulla on tuttuja toimittajia" tapauksella. Mikä lie mielenterveystoipuja. Ihan vaan tällaisia varten olisi kiva että joku moderaattori olisi myös ketjuihin itse osallistuva niin saisi siivottua ennen kuin ketju on taas paskottu @Sampsa @Juha Kokkonen @mehari jne. kuka nyt ehtis siivoamaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Taas palasi vakiohäirikkö koronaketjuun. Pitkä historia jo muutenkin tällä "mulla on tuttuja toimittajia" tapauksella. Mikä lie mielenterveystoipuja. Ihan vaan tällaisia varten olisi kiva että joku moderaattori olisi myös ketjuihin itse osallistuva niin saisi siivottua ennen kuin ketju on taas paskottu @Sampsa @Juha Kokkonen @mehari jne. kuka nyt ehtis siivoamaan.
Mä en nyt kyllä ymmärrä että miksi sä tulet tänne kertomaan jos jossain ketjussa on jotain häiriköitä kun sä itse kuitenkin keskustelet niiden häiriköiden kanssa niissä ketjuissa.

Vai keskusteletko? Joku sulla on ignoressa ilmeisesti että onko kyse nyt siitä samasta henkilöstä taas vai jostain toisesta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mä en nyt kyllä ymmärrä että miksi sä tulet tänne kertomaan jos jossain ketjussa on jotain häiriköitä kun sä itse kuitenkin keskustelet niiden häiriköiden kanssa niissä ketjuissa.

Vai keskusteletko? Joku sulla on ignoressa ilmeisesti että onko kyse nyt siitä samasta henkilöstä taas vai jostain toisesta.
No en todellakaan keskustele.

Käyttäjä viesteineen poistettiin jo :tup:

Sen tunnistaa samaksi jo siitä, että viestissä toteaa kuinka Sampsa ja Juha sensuroi mutta hänellä on toimittajia tuttuina jotka nyt tutkii tätä foorumia tjsp.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
@Jurppii olisiko laittaa lähdettä? Kuulostaako tutulta?
Mun ei kai varsinaisesti tartte sulle mitään todistella kun sun mielipiteellä tai välittämisellä ei ole mulle mitään merkitystä mitä tulee sääntöketjussa asian raportointiin. Enkä oikein näe miten tää sulle edes kuuluu.

Noh, kaivoin sulle kuitenkin tällaisen, ulise Sampsalle jos kiinnostaa:

Täältä moneen kertaan bannatun häirikön ties kuinka mones altteri, tätä keskustelua yritetään jatkuvasti häiriköidä mm. kertaalleen tai useampaan kertaan bannattujen toimesta. Ihan tiedoksi jos ilmestyy uusi tunnus ja samat levyt soi ekoista viesteistä alkaen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 681
@Jurppii olisiko laittaa lähdettä? Kuulostaako tutulta?
Mikä tämän viestin tarkoitus oli? Lähteettömien "faktojen" postaus on tuossakin ketjussa kiellettyä, joten ei luulisi olevan mikään häpeä jos niitä lähteitä myös kysytään. Tosin tuo viimeisin trollari nyt ei liity mihinkään lähteisiin muutenkaan, joten aivan sama.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
En edes koronaketjuja lue (tai politiikka aluetta ylipäänsä) mutta eikös se imagelehti ainakin ollut joskus jonkun kasettitapauksen mukaan juttua tekemässä? Sama janari taisi myös kaivella jotain räpellysjuttuja kontekstista irroitellen shokkiwau paljastuksiinsa :sdarra:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Raportoin tästä. Pitäisi olla kannustava asenne.
Hyvä, otetaan kannustava asenne, katotaan kauanko kestää siitä kun tämän viestin jälkeen raportoin sun viestin siihen, kun saat uudestaan bannit. Aamuun mennessä(toivottavasti ei mene niin kauan) sun viesti on varmasti taas poistettu ja olet saanut uudet bannit, jos sun tunnus on vielä huomennakin tähän aikaan toiminnassa, teen 1 € tilisiirron tilillesi.
:srofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
Herra 88 on taas palannut ja nyt riehuu myyntiketjussanikin.. Tätä ryökälettä ei saa selvästi edes kritisoida.

Asian tekee ärsyttäväksi vaan, kun joistain hänen paskomistaan ketjuista tulee sähköpostimuistutuksia ja varmasti monella on "Hyvät tarjoukset" tilauksessa. Saisiko edes sinne semmoisen rajan, että pitää olla 7 pv vanha tunnus? Mielellään myös keskusteluun.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Sen tunnistaa samaksi jo siitä, että viestissä toteaa kuinka Sampsa ja Juha sensuroi mutta hänellä on toimittajia tuttuina jotka nyt tutkii tätä foorumia tjsp.
Jaa, sama tyyppi johon törmäsin itsekin aiemmin :) Pyysin kilauttamaan myös KRP:lle samalla, kun tekee ilmoituksia. Alkaa kohta pelottamaan, liekö noilla miten paljon sontaa minusta? :oops:
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
85
Nyt tuli sitten varoitus kun otin esille Philipsin mainostamisen tällä saitilla. Voi hyvää päivää.

Periaatteestakaan en osta Philipsiä tähän taloon.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Nyt tuli sitten varoitus kun otin esille Philipsin mainostamisen tällä saitilla. Voi hyvää päivää.

Periaatteestakaan en osta Philipsiä tähän taloon.
Sait huomautuksen, et varoitusta.

Henkilökohtaisuudet, toisten käyttäjien syyttely ja toisista käyttäjistä keskustelu on foorumin säännöissä kielletty. Raportoi ylläpidolle todisteiden kera, jos epäilet sääntörikkeen tapahtuneen.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
626
Sait huomautuksen, et varoitusta.
Näiden välinen ero on kyllä harvinaisen epäselvä, ks. screenshotit Löytyykö foorumilta englantia? Raportoi tänne (Xenforo 2.1)

Lisäksi en tiedä mitä Expiry-sarakkeen "yhdistetty/poistettu" tarkoittaa. Ainakin viestiketjussa näkyy vielä punainen palkki viestini kohdalla, vaikka kaikki edellytykset saamani varoituksen/huomautuksen poistolle on olemassa.

edit: Siis ainakin Murossa oli yksittäiset offtopicit sallittuja jos ne laittoi offtopic-tagien sisään. Täällä näköjään noita tageja käytetään vain tunnistamaan (automaattisesti?) offtopic-sisältö ja antamaan siitä varoitus/huomautus, eli onko siis suositeltavaa jatkossa laittaa mahdolliset yksittäiset offtopicit sellaisenaan ilman mitään foorumin tarjoamaa piilotusominaisuutta? Toisaalta nytkin käytin kyllä geneeristä spoiler-tagia virallisen offtopic-tagin sijaan, koska jälkimmäistä ei nykyinen foorumisofta tue (?).
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Näiden välinen ero on kyllä harvinaisen epäselvä, ks. screenshotit Löytyykö foorumilta englantia? Raportoi tänne (Xenforo 2.1)

Lisäksi en tiedä mitä Expiry-sarakkeen "yhdistetty/poistettu" tarkoittaa. Ainakin viestiketjussa näkyy vielä punainen palkki viestini kohdalla, vaikka kaikki edellytykset saamani varoituksen/huomautuksen poistolle on olemassa.
Foorumialustan moderointijärjestelmä ei valitettavasti mahdollista eri tyyppisten toimenpiteiden toteuttamista muulla tavalla, joten toteutus on tuo nykyinen. Moderaattorilta voi halutessaan tiedustella vaikka yksitysviestillä, jos annetusta huomautuksesta on epäselvyyttä. Myös foorumin säännöissä kerrotaan huomautuksista ja varoituksista. Huomautus on siis ensisijaisesti ohjeistava toimenpide, jonka tarkoituksena on ohjata keskustelua oikeaan suuntaan, eikä huomautuksesta koidu automaattisia jälkiseuraamuksia.
edit: Siis ainakin Murossa oli yksittäiset offtopicit sallittuja jos ne laittoi offtopic-tagien sisään. Täällä näköjään noita tageja käytetään vain tunnistamaan (automaattisesti?) offtopic-sisältö ja antamaan siitä varoitus/huomautus, eli onko siis suositeltavaa jatkossa laittaa mahdolliset yksittäiset offtopicit sellaisenaan ilman mitään foorumin tarjoamaa piilotusominaisuutta? Toisaalta nytkin käytin kyllä geneeristä spoiler-tagia virallisen offtopic-tagin sijaan, koska jälkimmäistä ei nykyinen foorumisofta tue (?).
Tarkoituksellista offtopicia ei ole tarkoitus harrastaa niin ilman tageja kuin minkään tagien kanssakaan. Lähes yhtälailla se sekoittaa ketjua, on sitten joku merkintä tai ei. Mitään automaattista tunnistusta ei ole olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
564
Miksi kommenttini poistettiin kuuloke osastolta? En ollut mitään myymässä vaan löysin mahdollisuuden ostaa läjän kuulokkeita johon kysyin kimppaan ostamaan niitä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Miksi kommenttini poistettiin kuuloke osastolta? En ollut mitään myymässä vaan löysin mahdollisuuden ostaa läjän kuulokkeita johon kysyin kimppaan ostamaan niitä.
Ainakin väärältä paikalta ja aika ohuelta pohjustukselta näyttäisi äkkiseltään kimppatilauksen järjestämiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
107

Samaa Orvellilaista propagandaa tämäkin saitti välittää. Kiinan tasoa olevaa sananvapauden polkemista. Yhden totuuden liike. Nyt vain on hyvä aika peesata muita medioita kun ei saa paheksuntaa koska on samaa mieltä. Samanmielisten seurassa saa pisteitä toiminnasta. Lyödä kun muutkin lyö.

Olen toki itse samaa mieltä että Trump tuli hulluksi (tai oli jo aikaisemminkin) ja hänet tulisi laittaa virkarikossyytteeseen viimeistään nyt Capitolin tapahtumista (=yllyttäminen), mutta hassua että media aloittaa sensuurin joka tasolla ja joka maassa. Kun lukee suomalaisten lehtien mielipidekirjoituksia niin sieltä poistuu ihan asiallisiakin mielipideitä ja erilaisia näkemyksiä.

Yhteiskuntarauhan saavuttaminen sensuurin keinoin on aivan kauhea ajatus katsoo asiaa ihan mistä näkökulmasta tahansa ja millä aikajanalla tahansa.

Sensuurissa on kyse lukijoiden luentunymmärtämisen halveksumisesta ja sananvapauden polkemisesta. Muu mielipide on väärä paitsi oma. Joukossa on turvallista seistä vaikka joukko olisi väärässä. Vaatii oikeaa rohkeutta antaa tilaa kun muut kaventaa. Rohkeus on muutoksen ajuri.

Vallanpitäjien märkä uni on ettei kukaan niitä haasta tai haastaa heidän ehdoillaan. Kehityksen kannalta pahin skenaario on ettei mikään muutu. Jos erilaisuutta ei sallita eikä luoteta ihmisten omaan ymmärrykseen oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta, on kansa vain karjaa. Kauhea ajatus.

Ei kai nämä medioiden moderaattorit pidä itseään enemmän asioista tietävinä ja parempina kansalaisina että voivat päättää mikä on oikea mielipide ja väärä. Sensuurin tie on vaarallinen tie ja se on Orvellilaista yhteiskuntaa.

Demokratian puolesta! Liberaalein ajatuksin! Sensuuria vastaan. Jokainen itse vastaa kirjoituksistaan ja ennenkaikkea jokainen itse vastaa luetunymmärtämisestään.
Mitähän misinformaatiota tässä viestissä oli?

Vai ottiko joku modulaattori heti nokkiinsa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 691
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Mitähän misinformaatiota tässä viestissä oli?

Vai ottiko joku modulaattori heti nokkiinsa?
Ainakin se että sensuuria ei ole se, että yksityinen media päättää itse siitä mitä sisältöä sen ylläpitämissä palveluissa ja julkaisuissa julkaistaan. Tuskin persujen lehteen tai hommafoorumille saa läpi humanitääristä maahanmuuttoa ylistävää juttua tai Kokoomuksen lehteen sosialismin saavutuksia ylistävää artikkelia tai Vihreään Lankaan hiilivoimaloiden lisärakentamista kannattavaa mielipidekirjoitusta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 119
Suomen oikeusjärjestelmän järjettömyys <-- täällä meni nyt jälleen moderointi aivan väärinpäin. Mikkos postasi todella typerää ja lapsellista jankutusta ilman minkäänlaisia faktoja, johon sitten dzesko reagoi vähän epäystävällisemmin sanankääntein, niin loputuloksena dzeskolle bannit ja mikkosille ei.
 

Rouxinol

siihen voi laittaa tekstiä
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
895
Suomen oikeusjärjestelmän järjettömyys <-- täällä meni nyt jälleen moderointi aivan väärinpäin. Mikkos postasi todella typerää ja lapsellista jankutusta ilman minkäänlaisia faktoja, johon sitten dzesko reagoi vähän epäystävällisemmin sanankääntein, niin loputuloksena dzeskolle bannit ja mikkosille ei.
Taisi ne bannit tulla noita djezkon editeistä missä niitä pyydettiin ja lopuksi haistateltiin vittua.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
Sain ylläpidolta viestin, jossa kerrotaan:

”Ylläpito on käsitellyt raporttisi: Viesti keskustelussa 'Keskustelua sähkö- ja hybridiautoista' - Viesti on jo moderoitu aiemmin. En näe tarvetta alkaa puuttumaan tähän yksittäiseen yli viikon takaiseen viestiin.”

Tässä kerrotaan, että moderointia ei ole syytä ulottaa yksittäisiin yli viikon vanhoihin viesteihin. Asia on minulle ihan se ja sama.

Luulen kuitenkin, että 99,9% koko foorumin viesteistä on yli viikon vanhoja. Ilmeisesti näihin merkityksettömiin offtopic viesteihin ei tuolla perusteella puututa. Tähän toteaisin, että kaikki eivät lue ketjuja reaaliajassa, jolloin yksittäisetkin typerät moderoimattomat viestit esiintyvät lukijalle ”sallittuina” ja foorumin hyväksymänä antina. Eikä näin ollen anna hyvää kuvaa foorumista ja moderoinnista?! Vai olenko ihan tutkalla?

Ja jos viesti oli jo moderoitu, niin miten se oli edelleen siellä täysin ketjun aiheeseen liittymättömänä. Eikä sitä vieläkään moderoitu, vaikka asia käytiin toteamassa.

Mutta ei tää foran pitäminen varmaan helppoa nykypäivänä ole. Mutta foorumi on sen edustamansa linjan näköinen ja johdonmukaisuus olisi lienee hyvä säilyttää moderoinnissa, vaikka viestin muste olisi jo ehtinyt kuivua. Peace :)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
316
Antaisin rakentavaa palautetta moderointilinjasta, mutta mitähän kautta tavoittaisin erään tietyn anomuumiksi jääneen moderaattorin?

Yv-laatikkooni saa ilmoittautua, ei ole niin iso asia että millään jaksaisin ruveta puimaan tässä yleisketjussa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Sain ylläpidolta viestin, jossa kerrotaan:

”Ylläpito on käsitellyt raporttisi: Viesti keskustelussa 'Keskustelua sähkö- ja hybridiautoista' - Viesti on jo moderoitu aiemmin. En näe tarvetta alkaa puuttumaan tähän yksittäiseen yli viikon takaiseen viestiin.”

Tässä kerrotaan, että moderointia ei ole syytä ulottaa yksittäisiin yli viikon vanhoihin viesteihin. Asia on minulle ihan se ja sama.

Luulen kuitenkin, että 99,9% koko foorumin viesteistä on yli viikon vanhoja. Ilmeisesti näihin merkityksettömiin offtopic viesteihin ei tuolla perusteella puututa. Tähän toteaisin, että kaikki eivät lue ketjuja reaaliajassa, jolloin yksittäisetkin typerät moderoimattomat viestit esiintyvät lukijalle ”sallittuina” ja foorumin hyväksymänä antina. Eikä näin ollen anna hyvää kuvaa foorumista ja moderoinnista?! Vai olenko ihan tutkalla?

Ja jos viesti oli jo moderoitu, niin miten se oli edelleen siellä täysin ketjun aiheeseen liittymättömänä. Eikä sitä vieläkään moderoitu, vaikka asia käytiin toteamassa.

Mutta ei tää foran pitäminen varmaan helppoa nykypäivänä ole. Mutta foorumi on sen edustamansa linjan näköinen ja johdonmukaisuus olisi lienee hyvä säilyttää moderoinnissa, vaikka viestin muste olisi jo ehtinyt kuivua. Peace :)
En tiedä tarkalleen mistä viestistä tässä oli kyse, mutta yksittäisi offtopic-viestejä ei ole tarkoitus lähteä mikromoderoimaan, jos niissä ei rikota sääntöjä tai ne eivät vaikuta merkittävästi keskusteluun. Offtopiciin pyritään puuttumaan, jos se jatkuu usean viestin ajan ja häiritsee keskustelua. Foorumilla on miljoonia viestejä, eikä se silti tarkoita että ne olisivat foorumin ylläpidon hyväksymiä. Internet-keskustelujen henkeen kuuluu, että seassa on hyvin todennäköisesti myös "typeriä" viestejä.

Antaisin rakentavaa palautetta moderointilinjasta, mutta mitähän kautta tavoittaisin erään tietyn anomuumiksi jääneen moderaattorin?

Yv-laatikkooni saa ilmoittautua, ei ole niin iso asia että millään jaksaisin ruveta puimaan tässä yleisketjussa.
Pistä tulemaan vaan :thumbsup:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 681
Tuli ilmoitus, että "viestisi ketjussa 'Tyhmät ihmiset' poistettiin ja perusteluna oli "asiaton sisältö". En tiedä mistä viestistä tuossa oli kyse, mutta en ole ko. ketjuun montaakaan viestiä viime aikoina kirjoittanut, joten oletan että se oli pari tuntia sitten kirjoitettu viesti, jossa ihmettelin edellisen postaajan asennetta naisten älykkyyttä kohtaan. Mahtoiko siis kyse olla tuosta viestistä ja jos oli, niin mikä siinä oli asiatonta?

Alkuperäinen tilannehan siis meni niin, että joku tiktok-persoona oli laittanut pikaliimalla hiuksensa kiinni ja kuukauden päästä itkeskeli videossaan että ei mennyt ihan putkeen. Siihen joku totesi, että typeryys johtui lähinnä siitä että kyseinen henkilö oli nainen. Minä sitten ihmettelin tuota asennetta, mutta minkäänlaista asiattomuutta en mielestäni kyllä siihen sisällyttänyt.

Jos tietäisi edes kuka tuon viestin moderoi, niin olisi voinut kysyä suoraan että mistä kenkä tällä kerralla puristaa, mutta kun ei tiedä, niin pitää kysyä täällä.

Edit.
Jaahans, sieltä lähti se koko aloituskin pois. Mitäs ihmettä nyt taas? Se tyyppi oli itse laittanut jakoon videon liimakampauksestaan ja nyt siitä ei vissiin saa täällä keskustella. Saisiko selityksen, kiitos?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Tuli ilmoitus, että "viestisi ketjussa 'Tyhmät ihmiset' poistettiin ja perusteluna oli "asiaton sisältö". En tiedä mistä viestistä tuossa oli kyse, mutta en ole ko. ketjuun montaakaan viestiä viime aikoina kirjoittanut, joten oletan että se oli pari tuntia sitten kirjoitettu viesti, jossa ihmettelin edellisen postaajan asennetta naisten älykkyyttä kohtaan. Mahtoiko siis kyse olla tuosta viestistä ja jos oli, niin mikä siinä oli asiatonta?

Alkuperäinen tilannehan siis meni niin, että joku tiktok-persoona oli laittanut pikaliimalla hiuksensa kiinni ja kuukauden päästä itkeskeli videossaan että ei mennyt ihan putkeen. Siihen joku totesi, että typeryys johtui lähinnä siitä että kyseinen henkilö oli nainen. Minä sitten ihmettelin tuota asennetta, mutta minkäänlaista asiattomuutta en mielestäni kyllä siihen sisällyttänyt.

Jos tietäisi edes kuka tuon viestin moderoi, niin olisi voinut kysyä suoraan että mistä kenkä tällä kerralla puristaa, mutta kun ei tiedä, niin pitää kysyä täällä.

Edit.
Jaahans, sieltä lähti se koko aloituskin pois. Mitäs ihmettä nyt taas? Se tyyppi oli itse laittanut jakoon videon liimakampauksestaan ja nyt siitä ei vissiin saa täällä keskustella. Saisiko selityksen, kiitos?
Viesti alkoi ja siihen liittyvät poistutut viestit:

"Joku tiktokissa huoraava nainen kokeili.."

Tarvitseeko selittää lisää?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 681
Viesti alkoi ja siihen liittyvät poistutut viestit:

"Joku tiktokissa huoraava nainen kokeili.."

Tarvitseeko selittää lisää?
Ei minun viestini ole alkanut tuolla tavalla, enkä ole myöskään lainannut viestiä jossa on sanottu noin. Älä viitsi vääristellä.

Mutta siis ilmeisesti vika oli siinä että videon linkittäjä oli kirjoittanut videon kohteesta loukkaavaan sävyyn ja sillä perusteella oli sitten syytä poistaa aloitus ja koko keskustelu. Ok, eipä siinä sitten mitään.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Ei minun viestini ole alkanut tuolla tavalla, enkä ole myöskään lainannut viestiä jossa on sanottu noin. Älä viitsi vääristellä.

Mutta siis ilmeisesti vika oli siinä että videon linkittäjä oli kirjoittanut videon kohteesta loukkaavaan sävyyn ja sillä perusteella oli sitten syytä poistaa aloitus ja koko keskustelu. Ok, eipä siinä sitten mitään.
En sanonut että sinun viestisi olisi alkanut.

Olisi hölmöä että keskustelun juuriviesti poistetaan ja pari kommenttia siihen liittyen jätetään, ne on kaikki poistettu kerralla.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Onneksi kyseinen avaus on nyt siellä uudella viestillä, ilman vaikeasti ymmärrettävää "huomiohuora" termiä. Keskustelu voi siis jatkua. Olihan tuo aika ihme juttu, että kaikki asialliset viestit piti poistaa samalla. Ei mennyt putkeen nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Täällä kun erehtyy sanomaan Applesta vähän kärjekkäämmin niin siitäkin annetaan varoitus ilman mitään järkevää syytä. No, sivuston omistaja voi aina piiloutua oman agendan taakse.
Pitipä oikein tarkistaa mistä kyse - alla olevasta viestistä annettu varoitus, mitä ilmeisimmin kirjoittajan mielestä hyväksyttävää keskustelua :hmm: Jos haluaa samaan sävyyn jatkaa niin suosittelen keskustelualustan vaihtamista johonkin toiseen.
Laita sinä poika korkki sinne minne se ei kuulu. Seuraavan kerran kun kommentoit mulle niin kysy lupa ensin.
 

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Pitipä oikein tarkistaa mistä kyse - alla olevasta viestistä annettu varoitus, mitä ilmeisimmin kirjoittajan mielestä hyväksyttävää keskustelua :hmm: Jos haluaa samaan sävyyn jatkaa niin suosittelen keskustelualustan vaihtamista johonkin toiseen.
Tuskin tosin viittasi tuohon viestiin, koska siitä tuli varoitustili täyteen ja banni, joten ei ole sen jälkeen voinut täällä kirjoitella.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Tuskin tosin viittasi tuohon viestiin, koska siitä tuli varoitustili täyteen ja banni, joten ei ole sen jälkeen voinut täällä kirjoitella.
Oikeassa olet, ei ollut tuo tuorein varoitus Apple-ketjusta. Enpä oikein sitten tiedä mistä on kyse, koska hän ei hiljattain ole mistään Apple-keskustelusta varoitusta edes saanut. Toistuvaa henkilökohtaisuuksiin menemistä näyttäisi kuitenkin olleen varoitushistoriassa teemana. Ylläpidon agendahan näihin toki löytyy sitten lopulta syyksi o_O

Edit: Käyttäjä pahoitteli toimintaansa privalla, asia loppuunkäsitelty :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Nyt on nähdäkseni oftopicia siivottu epäjohdonmukaisesti.

Käytettyjen näytönohjainten arvo ketjussa esitettiin väittämä, että joidenkin virtuaalikolikoiden louhintaa on mahdollista hyödyntää johonkin. Tähän lisäsin vain yhden kysymyksen: mitä muuta se louhiminen tuottaa, kuin niitä kolikoita. Sain vastauksen ja osaltani oftopic oli jäänyt siihen, kunnes toinen käyttäjä huomautti oftopicista, johon vastasin hänen olevan oikeassa, mutta tuo määrä ei ollut nähdäkseni ongelma. Sanoin myös ettei minulla ole tarvetta jatkaa aiheen vierestä, koska sain jo riittävän vastauksen.

Nähdäkseni nuo kaikki 4 viestiä olisi voinut jäädä ketjuun, ja jos noiden siirto oli välttämätön, olisi pitänyt siirtää ainakin myös se viesti, jossa oli sanottu että etheriumim louhimista voi hyödyntää jotenkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 240
Nyt on nähdäkseni oftopicia siivottu epäjohdonmukaisesti.

Käytettyjen näytönohjainten arvo ketjussa esitettiin väittämä, että joidenkin virtuaalikolikoiden louhintaa on mahdollista hyödyntää johonkin. Tähän lisäsin vain yhden kysymyksen: mitä muuta se louhiminen tuottaa, kuin niitä kolikoita. Sain vastauksen ja osaltani oftopic oli jäänyt siihen, kunnes toinen käyttäjä huomautti oftopicista, johon vastasin hänen olevan oikeassa, mutta tuo määrä ei ollut nähdäkseni ongelma. Sanoin myös ettei minulla ole tarvetta jatkaa aiheen vierestä, koska sain jo riittävän vastauksen.

Nähdäkseni nuo kaikki 4 viestiä olisi voinut jäädä ketjuun, ja jos noiden siirto oli välttämätön, olisi pitänyt siirtää ainakin myös se viesti, jossa oli sanottu että etheriumim louhimista voi hyödyntää jotenkin.
Kaikki tuo kuulostaa täysin offtopikilta..
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Kaikki tuo kuulostaa täysin offtopikilta..
Kyllä, mutta tuo pieni määrä ei nähdäkseni tuossa ketjussa ollut ongelma, tai jos oli, niin olisi pitänyt siirtää ainakin myös se viesti johon esitin täsmentävän kysymyksen.

Eli siis moderoitu epäjohdonmukaisesti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 240
Kyllä, mutta tuo pieni määrä ei nähdäkseni tuossa ketjussa ollut ongelma, tai jos oli, niin olisi pitänyt siirtää ainakin myös se viesti johon esitin täsmentävän kysymyksen.

Eli siis moderoitu epäjohdonmukaisesti.
Nii, en tiedä tarkemmin ko. ketjusta. Kyllähä noi offtopikit yleensä juuria myöten poistetaan, kyllä. Jos nyt on vaa sattunu jäämään syystä tai toisesta? Eikait tuosta sen enempää tarvi pahoittaa mieltä. :) Pääasia, että offtopic on loppunut ton keskustelun osalta(?)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Mitä helvettiä. Tarjousketjussa on tarjous jossa sanotaan tuotetta (verkkokaapelia) olevan kymmenen kertaa enemmän kuin sitä on ja kun laitan tästä maininnan niin viesti poistetaan maininnalla "ei keskustelua tarjousketjussa". Tuollainen oleellisesti ostopäätökseen vaikuttava tieto täytyy saada sinne missä tarjouksesta kerrotaan eikä mihinkään sekundääriseen ketjuun jota kukaan ei lue.


No, ei ole minun ongelma jos joku ei huomaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Mitä helvettiä. Tarjousketjussa on tarjous jossa sanotaan tuotetta (verkkokaapelia) olevan kymmenen kertaa enemmän kuin sitä on ja kun laitan tästä maininnan niin viesti poistetaan maininnalla "ei keskustelua tarjousketjussa". Tuollainen oleellisesti ostopäätökseen vaikuttava tieto täytyy saada sinne missä tarjouksesta kerrotaan eikä mihinkään sekundääriseen ketjuun jota kukaan ei lue.


No, ei ole minun ongelma jos joku ei huomaa.
Huomautuksesi oli virheellinen (ja väärässä paikkaa). Mikäli käytät Amazon.de:tä englanniksi, niin ne käännetyt tuotetiedot saattaa olla mitä sattuu. Ne voivat esimerkiksi olla lähes saman tuotteen tuotetekstit, eli vaikkapa juuri sen 30m pätkän tiedot. Saksankielisessä versiossa pituudet on oikein, ja juuri sitä mitä tarjousketjussakin on mainittu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Huomautuksesi oli virheellinen (ja väärässä paikkaa). Mikäli käytät Amazon.de:tä englanniksi, niin ne käännetyt tuotetiedot saattaa olla mitä sattuu. Ne voivat esimerkiksi olla lähes saman tuotteen tuotetekstit, eli vaikkapa juuri sen 30m pätkän tiedot. Saksankielisessä versiossa pituudet on oikein, ja juuri sitä mitä tarjousketjussakin on mainittu.
Virheellinen tässä tapauksessa, jos pitää tuota Amazon.de englanniksi niin kannattaa luottaa ennemmin teknisten tietojen mallinumeroon kuin tuotteen kuvaukseen. Tuosta väärästä paikasta tosin voi olla montaa mieltä, jos tuo virhe olisi ollut oikea niin paremmin tämän korjauksen näkisi sieltä tarjousketjusta kuin keskusteluketjusta. Aika harvoin näitä korjauksia kuitenkaan tulee niin eivät ne edes pahemmin sotke sitä ketjua. Paras olisi tietty saada korjaus suoraan tarjousviestiin mutta aina postaaja ei reagoi virheestä huomauttavaan lainaukseen ja modeille tuollainen viestien muokkailu olisi vain ylimääräistä työtä.

Tuollainen oleellisesti ostopäätökseen vaikuttava tieto täytyy saada sinne missä tarjouksesta kerrotaan eikä mihinkään sekundääriseen ketjuun jota kukaan ei lue.
Tuo keskusteluketju taitaa muuten olla yksi foorumin luetuimpia ketjuja tarjousketjun ohella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 137
Viestejä
4 192 650
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom