Mielenkiintoinen keskustelu johdatti tänne. Kävikö tässä nyt taas niin että yhdestä turhanpäiväisestä viestistä saatii useampi sivu luettavaa? Ja sattumoisin taas kerran saman nimimerkin vuoksi?
Vai että useampi sivu? Minä laskin yhteensä about 25 viestiä aiheesta eri kirjoittajilta, mutta josko sinulla on eri sivutusmääritykset? No, onneksi sinä sentään jatkat topicin mukaisesti ja asialinjalla menemättä yhtään henkilöön, kun me muut ei sellaista osata.
Varoitus oli aika random, mutta tämä "en mä mitään itke, kunhan ihmettelen"-vänkävirsi kyllä ylittää senkin. Sikäli kyllä sääntöihin pitäisi kirjata ettei keskusteluja tartte kauheasti paskoa, mutta minkäs teet kun toinen on kirjallisesti lahjakas provoilija ja -provosoituja, joka nähtävästi osaa myös uhriutumisen taidon.
Tapaus oli kyllä hyvä linjanveto siinä mielessä, että kyllä mielestäni tuollainen vähän kärkkäämpi keskustelutapa pitää sallia ainakin YK:lla. Vähän pitää olla nahkaa.
Mut sit taas näin rivikirjoittelijan silmin toivoisi kyl vähän myös tilannetajua. Kautiumin viesti nyt oli yksinkertaisesti vain huono. Semmosta perushuonoilua. Tässäkin ketjussa on olkiukkoilua josta olisi paljon mieluummin voinut liipaista. Ja jos on ihan pakko vinoilla niin senkin voi tehdä hyväntahtoisesti. Internetissä se on välillä hankalaa varsinkin jos imago jo ennestään huokuu takakireyttä. Enkä nyt tarkoita tällä kirjaimellisesti peppureikää.
Villelle myös terveisiä: linja on hyvä, mutta vaatii hienosäätöä.
Tsemppiä kaikille tämän vakavan paikan äärellä!
Olikos täällä joku muu sinun ja Suvannon lisäksi, joka oli sitä mieltä että keskustelu ei ollut aiheellinen? Minä en sellaisia ole havainnut, mutta sinä saatat olet eri mieltä ja se sinulle suotakoon. Olit tosin viestissä välistä sitä mieltä, että ehkä se olikin aiheellinen, mutta silti piti vähän vittuilla, joten jäi epäselväksi kumpaa se nyt sitten mielestäsi olikaan.
Minulle on ihan yksi ja hailea jäisikö se varoitus voimaan vai ei, mutta jos se olisi jäänyt, niin kannattaa huomioida, että myös tuo sinun viestisi menisi heittämällä samaan kategoriaan ja sitä myöten modet hukkuisivat raportointeihin ympäri foorumia ja käyttäjät samalla varoituksiin+banneihin. Onneksi Sampsa/Suvanto oikaisivat linjaa siinä mielessä.
Tarkoitin tuolla edellisellä, että kokolailla puhtaaksi vittuiluksihan tuo viestisi oli tarkoitettu, kuten käytännössä muutkin viestit joita mukahauskasti heittelet minun perässä vähän joka ketjuun.
Voisit vaikka miettiä, että miksi tosiaan seuraat ketjusta toiseen kommentoimassa minun tekemisiä? En tiedä onko se sinulle yleisempikin harrastus, kun en ole seurannut sinua tarkemmin. Minun kohdalla tämä show kuitenkin alkoi siitä, kun olin jonkin aika sitten eri mieltä niistä sinun sähköallergiakommenteista ja avauduit aiheesta kovin tuohtuneena privaviesteilläkin. Selvästi jotain on siis mennyt ihon alle, mutta ylitä päästä siitä yli.
Minä olen asiallisen keskustelun kannattaja, mutta huumorintajua pitää silti löytyä ja samoin keskustelun konteksti pitää huomioida, muuten ei tule mistään mitään. En ole koskaan väittänyt etteikö joskus tulisi sanottua itsekin liiankin terävästi tai näsäviisaasti. Jos ja kun niin tapahtuu, otan näpsyn vastaan, nuolen haavat ja yritän kehittyä. Tässä tapauksessa virheen myöntäminen olisi kuitenkin ollut väärin kaikille. Kaikki tekevät joskus virheitä, nyt se oli Ville, vaikka ei sitä vieläkään myöntänyt, MOT.