Kai nyt vitsailet? Siinä on muokkaa nappi, maalaat tekstisi, copy, poistat tekstin ja laitat - tilalle. Sitten paste oikeaan paikkaan viestille ja lähetä.
Viestiä poistaminen on estetty, pelkällä viivalla se ei poistu.
Ja tuo toinen.
Viestin Copy/pasteta on eri asia kuin siirtäminen, jos olen copy/pasteemista kaivannut, niin sen olen voinut itse suorittaa.
Jos tarvitsee yhtään miettiä, että kannattaako viestistä/asiasta x raportoida vai ei, niin sitten todennäköisesti ei kannata.
Kenen puolesta koemmentoit ?
Yleistäen tuskoin voi noin sanoa.
Lievemmissä tapauksissa voi ensin siellä keskustelussa itsessään yrittää ohjata oikeaan suuntaan ja jos se ei auta, niin sitten raporttia.
Mutta ei mitään ketjupoliisi juttua, ei siis jotain yksirivisiä, palataan asiia, ohi aiheen. Kuuluuko tännä.
mutta täällä on nykyään niin paljon kaikenlaista asiaankuulumatonta vittuilua ja henkilökohtaisuuksia, ettei ole kenenkään etu ummistaa niiltä silmiä.
Ok, olen ymmärtänyt että ei haluta jokaisesta väärästä sanasta raporttia. Mitkä ehkä aiemmin toivottiin.
Huono? Tottakai siinä pitää olla joku syy, jotta moderaattorin ei tarvitse alkaa arvailemaan rajatapausten kanssa, että mistähän ihmeestä tässä nyt oikein mahtaa olla taas kyse.
En tiedä kuinka hyvin on automatisoitu, miten raportit teknisesti käsitellään, mutta se että siinä on vain vapaa kenttä luulisi vaikeuttavan huomattavasti raporttien käsittelyä, myös nostavan kynnystä raportoida.
Toki sitä vapaata kenttää tarvitaan niissä raportoinneissa joissa vaaditaan vähän selitystä miksi raportoitu.
Jos on niitä, haitakke postailuja, mainos postailuja, hyvin apäasiallista sisältöä jne. niin sanallisesti niistä ilmoittaminen voi olla kovin erilaista raportoijasta riippuen, minkä luulisi vaikeuttavan niiden käsittelyä. Silloin ei tarvisi edes raportoidessa miettiä onko tästä jo raportoitu vai ei.
(vs jos raportoija voisi valita suoraan mistä raportoi, haita linkkejä, haitake liitteitä, spämmi potti, lainvaistainen, toivotaan jotain vähän katsomaan perään,)
Jos kyse on selvästä trollista, niin sitten kirjoittaa siihen raportin syyksi vaikka että "trolli". Modet joutuvat toki tutkimaan tapauksen siitä tekstistä huolimatta, mutta se auttaa työssä. Ei tästä(kään) kannata tehdä liian vaikeaa.
Nyt sitten joutuu parsiin noista sanoista, tai käymään käisin ilmoituksia läpi.
Voi toki olla käyttöliittymä mikä ne ilmoituksista nätisti parsii ja helpottaa trolli tutkimusta.
Trollinen tunnistaminen on aika vaikeaa, ihmisillä on erilaisia kirjoitustapoja, ja lähtökohtaisesti kai luotetaan.