Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Sellainen sivuhuomio, että viimeisimmästä iotechin tekniikkapodcastista bongasin tällaisen:

1631307683670.png


En tiedä kuinka paljon tuossa on raportteja, mutta vähän käy joka tapauksessa sääliksi ylläpitoa viestitulvan hallinnan kanssa. :D
 
Minun mielestä kaikki tyhjän ruikuttajat ja paniikkinappulan painelijat ansaitsevat kovennetun jokaisessa ketjussa missä ovat läsnä raportoijina.
 
Sellainen sivuhuomio, että viimeisimmästä iotechin tekniikkapodcastista bongasin tällaisen:

1631307683670.png


En tiedä kuinka paljon tuossa on raportteja, mutta vähän käy joka tapauksessa sääliksi ylläpitoa viestitulvan hallinnan kanssa. :D
Oisit toiseen nurkkaan kattonu
1631342446840.png
 
Summaatko vähän karkealla kädellä noita yksityisviestejä. Miten ihmeessä noita on kertynyt noin paljon ja vielä raporttien päälle?

Sampsa ylläpitää foorumia ja on muuten ns. tunnetumpi "julkisuuden henkilö". Joten jokainen arvontoihin osallistuva tai muuten vaan jotain asiaa kysyvä voi ajatella "laitanpas YV:n Sampsalle niin homma hoituu nopeammin" ja viesti voi olla luokkaa "jo 2 päivää kun arvonta X loppunut, voitinko?" tai "moi, muistatko mut, olin nimimerkillä X Murossa ja näin kun osallistuit kellotteluun tapatumassa Y, miten sulla menee?"

Eli mitä tunnetumpi henkilö sen enempi niitä viestejä tulee. Osa jopa ihan kavereilta mutta todella paljon täysin turhia. Mieti jotain tunnetumpaa henkilöä ja sen FB / Twitter tms. sivua ja paljonko se saa päivässä viestejä vs. tavallinen henkilö (en nyt tarkoita naista joka päivittää monta kertaa päivässä vartalo/naamankuvaa, sellaiset varmaan niitä viestejä myös saavat...)
 
Kuvittelisin (ainakin toivoisin), että raportit menee järjestelmään kohdekohtaisesti eli kun joku pläräyttää kunnon salaliittopommin koronaketjuun, ei siellä tarvitse käydä läpi kuin yksi kohta tuossa raporttijonossa vaikka sen moni raportoisikin. Eli aiheelliset raportit ei koskaan aiheuta turhaa lisävaivaa vaikka puolet ketjun osallistujista sen yhden viestin ilmoittaisikin.
 
Kuvittelisin (ainakin toivoisin), että raportit menee järjestelmään kohdekohtaisesti eli kun joku pläräyttää kunnon salaliittopommin koronaketjuun, ei siellä tarvitse käydä läpi kuin yksi kohta tuossa raporttijonossa vaikka sen moni raportoisikin. Eli aiheelliset raportit ei koskaan aiheuta turhaa lisävaivaa vaikka puolet ketjun osallistujista sen yhden viestin ilmoittaisikin.
Samasta viestistä tulleet raportit menee yhden raportin alle.
 
Onko mahdollista, että "Hyvät Tarjoukset"-ketjuun ja keskusteluketjuun laitetaan rajoite, ettei alle viikon vanhat tilit voi laittaa sinne mitään? Tai pari päivää? Vähentäisi ehkä impulssipostauksia joita välillä tulee..
 
Onko mahdollista, että "Hyvät Tarjoukset"-ketjuun ja keskusteluketjuun laitetaan rajoite, ettei alle viikon vanhat tilit voi laittaa sinne mitään? Tai pari päivää? Vähentäisi ehkä impulssipostauksia joita välillä tulee..
Ei ole mahdollista ketjutasolla
 
Olisko ideaa tehdä niille oma alue? Siirtää sinne tarjousketjun (ja tulevan BF ketjun?) ja niiden relevantit kommentointi ketjut? Vai meneekö liian hankalaksi?
BF-ketju esimerkiksi tuo uusia kommentoijia = rekisteröintejä = sivustolle hyvä asia niin sitä ei kannata aikarajoittaa
 
  • Tykkää
Reactions: jsa
Oisit toiseen nurkkaan kattonu
1631342446840.png
Tuossa on homma mukavasti hoidossa ja järjestyksessä. Pahimmillaan siellä saattaa olla 50-100 keissiä jonossa ja kun jotain politiikkaosion tai konsoliketjun kinasteluja kahlaa tusinatolkulla läpi niin alkaa vähemmästäkin verenpaine nousta :rofl2: Mutta eipä mitään, kuuluu työnkuvaan :interested:
 
Olisi kiva tietää miksi tarjousketjuun laittamani viesti poistettiin, postasin tuotteen joka on selvästi tarjouksessa ja vähän infoa siitä joten mitä tämä nyt on?
 
Olisi kiva tietää miksi tarjousketjuun laittamani viesti poistettiin, postasin tuotteen joka on selvästi tarjouksessa ja vähän infoa siitä joten mitä tämä nyt on?
Jos se oli se halppis-soitin, ei se tainnut "hyvä" tarjous olla...ja ei oikein noudattanut ohjetta kuinka tarjoukset tuonne olisi hyvä laittaa.
Ei varmaan itsekseen kummoinen rikos ole, mutta mode varmaan katsonut että nuo yhteen ynnättynä ei esittelyn arvoinen.
 
Jos se oli se halppis-soitin, ei se tainnut "hyvä" tarjous olla...ja ei oikein noudattanut ohjetta kuinka tarjoukset tuonne olisi hyvä laittaa.
Ei varmaan itsekseen kummoinen rikos ole, mutta mode varmaan katsonut että nuo yhteen ynnättynä ei esittelyn arvoinen.

No sen nyt voi varmaan yleensä jättää ostajan harkittavaksi onko kyseessä hyvä tarjous tai ei, on kuitenkin hintaseurannan mukaan suomen halvin hinta koskaan ja oman kokemukseni mukaan tuote ei ollut täyttä roskaa jonka takia sen postasinkin. Mutta joo ei ollut sen valmiin pohjan mukaisesti formatoitu joskin täysin luettava ja selkeä, sen lyhyen kuvauksen tuotteesta laitoin sen takia että siitä luultavasti olisi potentiaaliselle ostajalle hyötyä. Kympin elektroniikkatuote joka oli oikeassa tarjouksessa, jos tuollainen poistetaan niin eipä varmaan tarvitse paljon sinne sitten postailla.

Edit: Lisätään vielä että jos kyseessä oli se että tuossa säästöä tulee vain 5-10€ niin sen poistaminen olisi sinällään ymmärrettävää mutta olisi ihan kiva jos mode olisi maininnut asiasta eikä vain todennut että väärä ketju.
 
Viimeksi muokattu:
Tarjousketju on tarkoitettu pelkästään tarjouksille ja niille on valmispohja. Erillisessä keskusteluketjussa voi keskustella tai kertoa kokemuksia tarjoustuotteesta.
 
Profiiliviesteistä on tullut uusi yksityisviesti / kauppiaspalaute - kanava. Eipä noita ihmisten nimiä taikka yhteystietoja ole hetkeen jaksanut raportoida, mutta onko tuo mitenkään tarpeellinen ominaisuus ylipäätään foorumilla?
 
Profiiliviesteistä on tullut uusi yksityisviesti / kauppiaspalaute - kanava. Eipä noita ihmisten nimiä taikka yhteystietoja ole hetkeen jaksanut raportoida, mutta onko tuo mitenkään tarpeellinen ominaisuus ylipäätään foorumilla?
Kiitos huomiosta, ei ole tarpeellinen.

edit: profiiliviestit poistettu käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
TechBBS-foorumin säännöt löytyvät täältä:

Käyttöehdot ja säännöt | TechBBS
Ottaa pattiin kun tuolla kauppa-alueella tekee kaupat niin ei tunnu porukoilta löytyvän sen vertaa energiaa että antaisivat palautetta kaupoista, ei vaikka erikseen pyytää.

Ainakin itselle palautteet tosi tärkeä kun tekee kauppoja, niistä voi tarkistaa kauppakumppanin aiemmista kaupoista saadut palautteet ja uskaltaa paremmin luottaa mitä enemmän hyvää palautetta saanut.
 
Ottaa pattiin kun tuolla kauppa-alueella tekee kaupat niin ei tunnu porukoilta löytyvän sen vertaa energiaa että antaisivat palautetta kaupoista, ei vaikka erikseen pyytää
Ymmärrän ettei muista laittaa palautetta, mutta jos sitä erikseen pyydetään, niin kyllä se silloin pitäisi laittaa.
 
Ymmärrän ettei muista laittaa palautetta, mutta jos sitä erikseen pyydetään, niin kyllä se silloin pitäisi laittaa.
Ai vänhän kuin kaiken mailman muissakin kauppapaikoissa. Jossa enemmänkin ärystää tuo palautteen kerjääminen. tosin yleensä niitä palautteita kerjää joku robotti.

Yritän sanoa, jos ei ole tullut palautetta, niin ehkä se juttu on mennyt ihan ok, ei sen kummemmin valitamistakaan, ainakaan niin paljoa tunnetta aiheuttanut että olisi vaivautunut tapauksesta kirjoitteleen.

Jos sitten toinen alkaa kovasti kerjään palautetta, niin sehän voi olla jo vähän fiilistä pilaava juttu.

Muistettava että ne odotuksetkin vaihtelee.
 
Yritän sanoa, jos ei ole tullut palautetta, niin ehkä se juttu on mennyt ihan ok, ei sen kummemmin valitamistakaan, ainakaan niin paljoa tunnetta aiheuttanut että olisi vaivautunut tapauksesta kirjoitteleen.

Kiva. Vielä kun kauppiaspalautetta lukevatkin näkisivät tämän "ihan ok"-palautteen, jota ei ole viitsitty käydä jättämässä.

Mitään varsinaista kirjoitteluahan ei tarvita, vähimmillään riittää neljä hiiren kliksautusta ja positiivinen palaute on lähetetty. Eikä se myyntiketjun URLin lisääminen palautteeseen työmäärää ihan valtavasti lisää.
 
Ai vänhän kuin kaiken mailman muissakin kauppapaikoissa. Jossa enemmänkin ärystää tuo palautteen kerjääminen. tosin yleensä niitä palautteita kerjää joku robotti.

Yritän sanoa, jos ei ole tullut palautetta, niin ehkä se juttu on mennyt ihan ok, ei sen kummemmin valitamistakaan, ainakaan niin paljoa tunnetta aiheuttanut että olisi vaivautunut tapauksesta kirjoitteleen.

Jos sitten toinen alkaa kovasti kerjään palautetta, niin sehän voi olla jo vähän fiilistä pilaava juttu.

Muistettava että ne odotuksetkin vaihtelee.
Fiilistä pilaava juttu? Mitä ihmettä nyt taas!? Ei se ole mikään terapiakanava.

Ei niitä palautteita pitäisi kenenkään joutua kyselemään. Pitäisi kirjata sinne kauppa-alueen sääntöihin (jos ei jo ole), että ostaessasi/myydessäsi tuotteen sitoudut antamaan tapahtumasta/vastakumppanista palautteen.
 
En tunne järjestelmää tarkkaan, mutta vähän katsoin palautteita.

Kiva. Vielä kun kauppiaspalautetta lukevatkin näkisivät tämän "ihan ok"-palautteen, jota ei ole viitsitty käydä jättämässä.

Mitään varsinaista kirjoitteluahan ei tarvita, vähimmillään riittää neljä hiiren kliksautusta ja positiivinen palaute on lähetetty. Eikä se myyntiketjun URLin lisääminen palautteeseen työmäärää ihan valtavasti lisää.
Kaipaat jotain anonyymiä laskuria montako kauppaa nimimerkki on tehnyt (ilman ongelmia.)

Kaikki ei sitä halua. Mutta tuosta toki etunsa.

Teknisesti kuvio missä ilmoituksen jättäjä ja joku vastapuoli vahvistaisi kaupan syntyneen, tuloste sitten vain laskuri, + joku aika jakauma.

Kiva. Vielä kun kauppiaspalautetta lukevatkin näkisivät tämän "ihan ok"-palautteen, jota ei ole viitsitty käydä jättämässä.
En näe sitä noin. (yleistän)

- Kaikki ei halua huudella kauppojaan, voisi toki tehdä kauppoja varten eri nimimerkin, mutta onhan sekin vähän työlästä jonkun kerjäämää palautetta verten.

- Jos se kaupankäynti ei herätä tunteita, niin osa nyt ei vaan halua antaa suosituksia hepposin perustein, yksittäinen kauppa tuntemattoman kanssa ei vielä ylitä sitä kynnystä.

- Kaikki ei halua antaa palutettu jos ei sitä tunnetta, Tämä erityisesti näissä anna tähti jutuissa, joissa joku neutraali, hyvin meni, voidaan koeta negatiivisena. Joten vähemmällä pääsee kun ei kommentoi.

Jos jollain on kaupanehtona palutteen antaminen, niin se haisee, ja sietääkö kerjääjä sitten negatiivista, seuraako siitä joku "kosto" palaute.
 
Viimeksi muokattu:
Ei niitä palautteita pitäisi kenenkään joutua kyselemään. Pitäisi kirjata sinne kauppa-alueen sääntöihin (jos ei jo ole), että ostaessasi/myydessäsi tuotteen sitoudut antamaan tapahtumasta/vastakumppanista palautteen.
Ihan tosissasiko ?

Jos tarkoitus on myydä , ostaa tai vaihtaa, niin se kai se tavoite, miksi siitä pitäisi saada vielä pakotettua julkista palautetta.

Jos kaupan ehtonta on paluteta, niin kyllä siinä vähän paha käry , aiemmatkin palautteet ostettuja, (hehe, yleensä siis ei kelpaa neutraali, vaan halutaan kehuja)


Jos ei halua huudella kauppoja, niin kai sitä sitten voi tehdä sitä varten eri tunnuksen millä sitten voi tykitellä palautetta halukkaille.
 
En näe sitä noin. (yleistän)

- Kaikki ei halua huudella kauppojaan, voisi toki tehdä kauppoja varten eri nimimerkin, mutta onhan sekin vähän työlästä jonkun kerjäämää palautetta verten.

- Jos se kaupankäynti ei herätä tunteita, niin osa nyt ei vaan halua antaa suosituksia hepposin perustein, yksittäinen kauppa tuntemattoman kanssa ei vielä ylitä sitä kynnystä.

- Kaikki ei halua antaa palutettu jos ei sitä tunnetta, Tämä erityisesti näissä anna tähti jutuissa, joissa joku neutraali, hyvin meni, voidaan koeta negatiivisena. Joten vähemmällä pääsee kun ei kommentoi.

Jos jollain on kaupanehtona palutteen antaminen, niin se haisee, ja sietääkö kerjääjä sitten negatiivista, seuraako siitä joku "kosto" palaute.

Ihan ensiksi, kahden eri tunnuksen tekeminen on säännöissä erikseen kielletty.
Toisekseen, jos jätät negatiivisen palautteen , vaikka kaupat meni hyvin, mutta "fiilikset meni" palautteen kerjäämisestä, niin se palaute tullaan poistamaan ja toivottavasti saat vähintään varoituksen.
 
Ihan tosissasiko ?

Jos tarkoitus on myydä , ostaa tai vaihtaa, niin se kai se tavoite, miksi siitä pitäisi saada vielä pakotettua julkista palautetta.

Jos kaupan ehtonta on paluteta, niin kyllä siinä vähän paha käry , aiemmatkin palautteet ostettuja, (hehe, yleensä siis ei kelpaa neutraali, vaan halutaan kehuja)

Jos ei halua huudella kauppoja, niin kai sitä sitten voi tehdä sitä varten eri tunnuksen millä sitten voi tykitellä palautetta halukkaille.

Öh siis.. ..tämän pitäisi olla tietotekniikkaan keskittyvä foorumi. Jos tarkoitus on tehdä myös satunnaisesti kauppaa kannattaa myös lukea säännöt ja huomata että täällä EI saa tehdä alttereita.

Eli on ihan OK tehdä se "T0mi" tunnus mutta "T0mi_Tr@llaa"+"T0mi_R&T"+"T0mi_Myynti"+"T0mi_Osto" ei ole sallittua. Ei vaikka ei sillä omalla tunnuksellaan tahtoisi osallistua politiikkaan, R&T keskusteluihin, ostoihin tai myynteihin. Sillekin on syynsä miksi erikseen nuo altterien teot on kielletty (esim. siksi ettei tulisi jatkuvasti tilannetta missä myydään yksi tuote, otetaan rahat ja lopetetaan kaikki kommunikointi siirtyen seuraavaan tunnukseen).
 
Ihan ensiksi, kahden eri tunnuksen tekeminen on säännöissä erikseen kielletty.
Säännöt
En löytänyt tuollaista kieltoa.

Tarkistin kauppa-alueen säännöt
En tuostakaan löytänyt.

Myönnän että luin nopeasti, mutta luin kuitekin pariinkertaan.
Eli on ihan OK tehdä se "T0mi" tunnus mutta "T0mi_Tr@llaa"+"T0mi_R&T"+"T0mi_Myynti"+"T0mi_Osto" ei ole sallittua. Ei vaikka ei sillä omalla tunnuksellaan tahtoisi osallistua politiikkaan, R&T keskusteluihin, ostoihin tai myynteihin. Sillekin on syynsä miksi erikseen nuo altterien teot on kielletty (esim. siksi ettei tulisi jatkuvasti tilannetta missä myydään yksi tuote, otetaan rahat ja lopetetaan kaikki kommunikointi siirtyen seuraavaan tunnukseen).

Useita tunnuksia voi toki käyttää väärin ja sääntöjen vastaiseen toimintaan. Mutta toisen tunnuksen tekemisen kieltämisestä on myös haittaa.

Jos halutaan että käyttäjät toimisivat vain yhdellä tunnuksella niin säännöt ja toteutus pitäisi olla sellalista tukeva.

Esim. jos jonkun nimerkin takana ole henkilö näkee myynti ilmoituksen jonka haluaisi ostaa, mutta ei halua sitä huudella muille, vaan tehdä kaupat myyjän kanssa, niin joku palaute pakko on neurettava.



Öh siis.. ..tämän pitäisi olla tietotekniikkaan keskittyvä foorumi.

En ymmärrä mitä merkitystä sillä on kenellekkään, jos kaupat menee ok, niin ketä haittaa ettei tästä yksittäisestä kaupasta nyt tulukkaan jotain some pisteitä.


Tietotekniikka foorumilla varmaan heitä jotka arvostaa myös yksityisyyttä, eivätkä ole kaikille huutelemassa mitä juuri nyt tuli ostettu tai myytyä.

Tai heitä joilla sisäpiirin tietoa jostain alan aiheesta, mutta haluavat sen tuoda julki anonyymin.



Edit:
Ja ihan käytännön syistä tulpatunnusten kielto johtaisi siihen että moni käyttäjä sitä rikkoisi. Ei kaikilla oli jotain tietokantaan mihin on tuupattu kaikki elämän aikana luodut tunnukset ja vaikka muisttaisi niin voi tökätä teknisiin ongelmiin käyttää sitä vanhaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tarkoitus on myydä , ostaa tai vaihtaa, niin se kai se tavoite, miksi siitä pitäisi saada vielä pakotettua julkista palautetta.
Palautteiden tarkoitus on edistää rehellistä ja ongelmatonta kaupankäyntiä ja vastaavasti auttaa ongelmatapausten karttamisessa.

Jos kaupan ehtonta on paluteta, niin kyllä siinä vähän paha käry , aiemmatkin palautteet ostettuja, (hehe, yleensä siis ei kelpaa neutraali, vaan halutaan kehuja)
Mistä se paha käry tulee? Hoidat kaupat asiallisesti, niin saat asiallisen palautteen ja päinvastoin.

Johtuu varmaan siitä, että neutraalikin palaute on jo tavallaan miinusmerkkinen, eli siitä voi olettaa että ihan kaikki ei ollut ok, mutta ei kuitenkaan niin pahasti persiillään, että kumppani olisi ansainnut negatiivista palautetta. Kaksitasoisena se taas olisi liian suoraviivainen.

Jos ei halua huudella kauppoja, niin kai sitä sitten voi tehdä sitä varten eri tunnuksen millä sitten voi tykitellä palautetta halukkaille.
Altteritunnuksia ei tosiaan saa tehdä ja tuossa juuri hienosti esitit yhden syyn siihen että miksi ei saa.

Useita tunnuksia voi toki käyttää väärin ja sääntöjen vastaiseen toimintaan. Mutta toisen tunnuksen tekemisen kieltämisestä on myös haittaa.
En ymmärrä mitä haittaa siitä voisi olla, mutta toisaalta en kyllä ymmärrä 90% sun postausten tajunnanvirrasta muutenkaan.

Esim. jos jonkun nimerkin takana ole henkilö näkee myynti ilmoituksen jonka haluaisi ostaa, mutta ei halua sitä huudella muille, vaan tehdä kaupat myyjän kanssa, niin joku palaute pakko on neurettava.

Tietotekniikka foorumilla varmaan heitä jotka arvostaa myös yksityisyyttä, eivätkä ole kaikille huutelemassa mitä juuri nyt tuli ostettu tai myytyä.
Joku tori.fi on parempi paikka, jos haluaa käydä kauppaa anonyymisti. Tämä on kuitenkin ensisijaisesti teknologia-aiheinen keskustelufoorumi, ei mikään kansalaistori.

Onko? Miten muistelisin että täällä ei olisi altterointia kielletty kuten esimerkiksi murossa oli aikoinaan.
Jostain syystä sitä ei lue säännöissä, mutta onhan tuo ihan selvää, että altterointi on kiellettyä ja niitä selviä altteritunnuksia on myös bannattu kasapäin. Poikkeustilanteita varten voi kysyä ylläpidolta luvan.
 
Viimeksi muokattu:
Kauppa-alueelta löytyy oma ketjunsa kauppiaspalautteesta keskusteluun: Tärkeä - Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Pitäisi kirjata sinne kauppa-alueen sääntöihin (jos ei jo ole), että ostaessasi/myydessäsi tuotteen sitoudut antamaan tapahtumasta/vastakumppanista palautteen.
Ei tällaista tulla kirjaamaan, koska ei sitä pystytä mitenkään valvomaan. Palautteiden on tarkoitus olla hyödyllinen lisätyökalu foorumilla kauppaa käyville.
Onko? Miten muistelisin että täällä ei olisi altterointia kielletty kuten esimerkiksi murossa oli aikoinaan.
Ei ole erikseen kielletty, mutta käytännössä kyllä ja siihen puututaan aina kun nähdään tarpeelliseksi. Aika vähissä on hyvät syyt käyttää useampaa tunnusta foorumilla. Lähes poikkeuksetta kaikki altterointitapaukset liittyy sääntöjen tai bannin kiertämiseen tai muihin epämääräisiin touhuihin.
 
Palautteiden tarkoitus on edistää rehellistä ja ongelmatonta kaupankäyntiä ja vastaavasti auttaa ongelmatapausten karttamisessa.
Jep, en siis ole palaute mahdollisuutta poistamassa. Siitä on ehdottomasti hyötyä
(pakottamista vastustan)

Mistä se paha käry tulee? Hoidat kaupat asiallisesti, niin saat asiallisen palautteen ja päinvastoin.
Ostettu palaute, kerjätty palaute.

Johtuu varmaan siitä, että neutraalikin palaute on jo tavallaan miinusmerkkinen, eli siitä voi olettaa että ihan kaikki ei ollut ok, mutta ei kuitenkaan niin pahasti persiillään, että kumppani olisi ansainnut negatiivista palautetta. Kaksitasoisena se taas olisi liian suoraviivainen.

Tämä on harmi.

Altteritunnuksia ei tosiaan saa tehdä ja tuossa juuri hienosti esitit yhden syyn siihen että miksi ei saa.
Onko ?
Esitin syitä miksi ne tunnukset on tarpeen.
En varsinaisesti syytä miksi ei saa.

Niitä voi toki käyttää sääntöjen vastaiseen käyttöön, mutta jos päättänyt rikkoa sääntöjä, niin en laske sen varaan että joku toinen sääntöö sen estäisi.

Nimimerkkien takan usein henkilöt, jolloin rangaistukset ja rajoitukset sitten voi koskea henkilöä, jos sää bännit, niin koskee kaikkia. Siksi eri paikoissa tuplatunnuksia suljetaan, jos sama henkilö jatkaa menoa uusilla nimimerkeillä.


Tämä ei Facebook missä omalla nimellä huudellaan tekemiset ja ostamiset sun muut. Hyvin vähissä ne nimimerkit jotka selkeästi omaa nimeään kertoo, osa sitten puolittain ja suurin osa taitaa sen salanneen, osa haluaa sen pitää salassa.

Osa anonyymeistä nimerkistejä kirjoittaa arvokasta sisältö ja ovat suoraan kirjoittaneet etteivät halua paljastaa itseään ja yhteyksiään.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei Facebook missä omalla nimellä huudellaan tekemiset ja ostamiset sun muut. Hyvin vähissä ne nimimerkit jotka selkeästi omaa nimeään kertoo, osa sitten puolittain ja suurin osa taitaa sen salanneen, osa haluaa sen pitää salassa.

No eipä sielläkään TODELLAKAAN kaikki huutele tekemisiään omilla nimillään. Osa toki tekee, mutta heti jos tarkotus on puliveivata niin on "Janis Petkeä" nimenä.
Kauppiaspalaute on siinä mielessä hyvä työkalu että sillä voi vähän yytsiä että onko myyjänä joku joka mahdollisesti toimii kaupanteossa hyvin ja oikein, vai kaiffari jonka myymiä tavaroita sitten voi odotella kuinka pitkään.
 
Kaipaat jotain anonyymiä laskuria montako kauppaa nimimerkki on tehnyt (ilman ongelmia.)

Kyllä. Ja erityisesti tahdon tiedon niistä ongelmallisista kaupoista.

- Jos se kaupankäynti ei herätä tunteita, niin osa nyt ei vaan halua antaa suosituksia hepposin perustein, yksittäinen kauppa tuntemattoman kanssa ei vielä ylitä sitä kynnystä.

Ei täällä olla mitään tunteita analysoimassa. Jos kauppa saatiin maaliin onnistuneesti ilma suurempaa säätöä, annetaan positiivinen palaute. Hyvin yksinkertaista. Ei sinun tarvitse ajatella asiaa suosituksena vaan indikaattorina siitä, että tämä yksi tietty kauppatapahtuma, jossa olit osallisena, oli onnistunut.

Jos homma meni jotenkin poikkeuksellisen hyvin ja sait tuotteen lisäksi vielä hyvän mielenkin, voit halutessasi mainita tässä kauppiaspalautteessa.
 
No eipä sielläkään TODELLAKAAN kaikki huutele tekemisiään omilla nimillään. Osa toki tekee, mutta heti jos tarkotus on puliveivata niin on "Janis Petkeä" nimenä.
Kauppiaspalaute on siinä mielessä hyvä työkalu että sillä voi vähän yytsiä että onko myyjänä joku joka mahdollisesti toimii kaupanteossa hyvin ja oikein, vai kaiffari jonka myymiä tavaroita sitten voi odotella kuinka pitkään.
Nimenomaan juuri tätä varten toivoisin jokaisen antavan palautteen kaupoista! Jos olet ostamassa jotain tuotetta eri paikkakunnalta ja myyjä lähettää sen postitse sekä toivoo tottakai rahat etukäteen tilille.
Ja varsinkin jos kyseessä vielä huomattava summa niin kuka ei siinä vaiheessa vilkaise myyjän saamaa palautetta/palautteita?! Kuinka paljon se helpottaakaan päätöksen tekoa jos myyjällä reilusti positiivisia palautteita. Jos taas on vain negatiivisia tai vaikka ei yhtään palautetta niin ainakin omalta kohdaltani jää kaupat tekemättä.

Joskus aikoinaan samasta kirjoittelin huutonetin forumilla ja on se uskomatonta miten tätä henkeen ja vereen vastustavat jaksavat paasata sitä vastaan, siihen kyllä löytyy energiaa loputtomiin. En vielä ole kuullut yhtään järkevää argumenttia palautteen antamista vastaan, mutta sitä puoltavia kyllä löytyy. Kenenkään ei tarvitse omia henkilötietojaan palautteen antamiseksi luovuttaa, itsellänikin nimimerkki eikä se haittaa palautteen annossa.

Mutta se siitä omalta osaltani. Kiva että vielä löytyy niitäkin jotka arvostavat kunnollista kaupankäyntiä :) Vastustajat pitäkööt tunkkinsa.
 
Kommentoin Kauppiasplaute ohjeet ja käytäntö ketjuun
Jep, laskurista varmaan olisi jotain lisäarvoa + linkit ilmoituksiin.

Samaa mieltä, ongelmapalaute on se mistä yleensä saa eniten lisäarvoa, jopa niin että jos sellaista on, niin saa käsityksen miten ne osapuoli käsittelee. Hyvällä osapuolella ne voi olla positiivisia kaupan syntymisen kannalta.



:)

Tämä tunne juttu lähti vähän siitä että joillekkin se palaute on niin kovasti tärkeää, meinaa mennä tunteisiin jos ei saa peukutusta.

Ehkä kommenttisana vähän vaikutti se että tänäpäivänä vähän jokaisessa kauppapaikassa kerjätään sitä palutetta (positiivista) , siihen on ihan markkinointi syynsä.



Mutta jos joku pitää kaupanehtona palautteen antamista, niin se laskee sen osapuolen palautteiden arvoa.

Vilpitön, omalähtöinen palaute on aidompi, verrattuna ostettuihin palautteisiin.

Jos ei saa palautetta, niin sitten ei saa, onko se sitten ongelma, tietenkin jos paljon tekee kauppaa eikä koskaan saa palautetta, niin no...


Tämä lähti tästä foorumista.

Esim, haluaa ostaa jonkin ilmoituksen tuotteen, mutta ei haluta huudella että on niin tehnyt.

Jos myyjällä on kaupanehtona palautteen antaminen, niin palaute nyky systeemissä näkyy kaikille.
Jolloin toinen osapuoli joutuu tekemään palautetta varten uuden tunnuksen.

Tupla tunnus maininnan jälkeen jotkut oli kieltämässä tuplatunnukset, joten johtaisi vain siihen että myyjä sulkee osan potenttiaalisia ostajia pois.

Ehkä ajattelin liianhenkilökohtaisesti, kaikki ei kaipaa kehuja, tai no myönnän että toki kehut tuntuu hyvältä, mutta vähän latistaa jos ne on kerjäämällä saatuja.

Toistan väärinkäsityksten välttämiseksi.

- En vastusta palaute järjestelmiä, päinvastoin ne ovat erittäin tärkeitä, ja varsinkin etäkaupassa tärkeä väline arivioida osapuolen riskiä.
- Kauppahistoria on tärkeä lisäarvo arvioidessa riskikohteita.
- Vahvistettujen kauppojen määrä , jakauma ja historia on tärkeä väline arvioidessa riskipitoisuutta.
- Oikeat suostiukset
 
Ai vänhän kuin kaiken mailman muissakin kauppapaikoissa. Jossa enemmänkin ärystää tuo palautteen kerjääminen. tosin yleensä niitä palautteita kerjää joku robotti.

Yritän sanoa, jos ei ole tullut palautetta, niin ehkä se juttu on mennyt ihan ok, ei sen kummemmin valitamistakaan, ainakaan niin paljoa tunnetta aiheuttanut että olisi vaivautunut tapauksesta kirjoitteleen.

Jos sitten toinen alkaa kovasti kerjään palautetta, niin sehän voi olla jo vähän fiilistä pilaava juttu.

Muistettava että ne odotuksetkin vaihtelee.

En osaa varmaksi sanoa kun en täällä trokaa mutta yleensä palaute annetaan siksi, että muut tajuavat kauppiaan olevan sillä tavalla uskottava, että on aiemminkin käynyt kauppaa ja tavarat tulleet perille. Ei niin, että saa plussaa jos on kaunis pakkaus ja tuli nopeasti ja miinusta jos kusetti mutta tavallinen kauppamies on vain nolla.

edit: Sori, että jatkoin aiheesta. En lukenut loppuun saakka ensin
 
Eipä sitä bannia tule (joku pieni tais olla) vaikka jankataan koronapassia ja sen ihanuutta tuhat viestiä.. Yhtä paljon kuin aikaisemmin toisti D-vitamiinin ilosanomaa.. Nyt tulee vaan koronapassia ja D-vitamiinia vuorotellen..
Kyllä siitä tuli, ensin viikko, heti perään kuukausi. Jos joku jankkaa niin raporttia vaan tarpeeksi monesta samansisältöisestä koska modet lukee vain sen raportoidun viestin eivätkä siitä rankaise vaikka olisi 100 samansisältöistä jonossa jos sisältö itsessään ei riko sääntöjä.
 
Samaa mieltä. Tosin eri syistä. Kamala lynkkaus meininki niille ketkä eivät kiltisti hae rokotetta ja suoraa solvaamisesta, että nämä ihmiset on pohjasakkaa.

Jankkaus ja julistus kyllä tapahtuu näitten puolelta, ketkä haluavat 100% rokotekattavuuden. Olisi hienoa ruveta näkemään jo pikkuhiljaa, että ihmiset keskittyisivät muihinkin asioihin, kun muitten tekemisiin tai tekemättä jättämiseen.

Yhden 100 kertaa ollaan jo linkattu thl sivuilta riskiryhmäläiset ja nyt monen taholta annetaan sellainen kuva, että jos et hae rokotetta, niin 100%(tai lähes) varmuus sairaalaan joutumisesta.
 
Voisko koronaketjun ottaa taas hetkeksi seurantaan? Off-topic, tilastojen tahallinen väärin tulkinta ja rokotevastainen propagandaa vetää vertoja jo pahimmille jankkauksille...

Vai että rokotevastaista, taitaa olla kyllä päinvastaista propagandaa.
 
Vai että rokotevastaista, taitaa olla kyllä päinvastaista propagandaa.

Sen propagandaa levittävän osapuolen tunnistaa aika helposti siitä, ettei perustele väitteitään tutkimuksilla. Toinen osapuoli perustelee. Aika nopeasti ketjussa selviää, kumpi on kumpi.
 
Sen propagandaa levittävän osapuolen tunnistaa aika helposti siitä, ettei perustele väitteitään tutkimuksilla. Toinen osapuoli perustelee. Aika nopeasti ketjussa selviää, kumpi on kumpi.

Ehkä olisi ollut parempi käyttää rokotepakottajat päinvastaiseen propagandan sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt jaksa alkaa kyseistä ketjua kahlaamaan mutta melko vaikeata on modeilla alkaa jompaa kumpaa puolta banniaallottamaan ja faktantarkistajana toimimaan, joten varmaan ei juuri muuta vois kuin pahimmat ilman perusteita jankkaajat pistää jäähylle. Toki se saisi sitten kohta kyselyaallon tänne "miksi minä sain huomautuksen/varoituksen/bannin tästä täysin asiallisesta viestistä ja tuo ei".

Toki mun puolesta vois painaa bannia kaikille kyseiseen keskusteluun osallistuville, ei sillä.
 
Helpompi vaan pistää koko ketju kiinni ja kieltää kuin Sampsan käyttää kaikki vapaa-aikansa yhden ketjun valvontaan. Varmaan löytyy modeilta parempaakin tekemistä.
 
Helpompi vaan pistää koko ketju kiinni ja kieltää kuin Sampsan käyttää kaikki vapaa-aikansa yhden ketjun valvontaan. Varmaan löytyy modeilta parempaakin tekemistä.
Aika tyhmää olisi sulkea ketju vain siksi jos muutamat ihmiset ei hyväksyä tosiasioita
 
Viimeksi muokattu:
Helpompi vaan pistää koko ketju kiinni ja kieltää kuin Sampsan käyttää kaikki vapaa-aikansa yhden ketjun valvontaan. Varmaan löytyy modeilta parempaakin tekemistä.

Ymmärrän pointin mutta kun aihe on ajankohtainen ja koskettaa edelleen monen elämää niin aika etäinen toive, ettei siitä keskustelu leviäisi muihin ketjuihin.

Ei tässä nyt ihmeitä toivota, lähinnä että jos ko. ketjun raportteja mietittäisiin hetki pitempään koska aktiivinen ketjun paskominen jankuttamalla, salaliittoteorioiden levittely jne. harvoin avautuu yhdestä viestistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 751
Viestejä
4 564 609
Jäsenet
75 015
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom