Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nuo ovat yksityisviestejä, raportit on erikseenSellainen sivuhuomio, että viimeisimmästä iotechin tekniikkapodcastista bongasin tällaisen:
En tiedä kuinka paljon tuossa on raportteja, mutta vähän käy joka tapauksessa sääliksi ylläpitoa viestitulvan hallinnan kanssa.
Summaatko vähän karkealla kädellä noita yksityisviestejä. Miten ihmeessä noita on kertynyt noin paljon ja vielä raporttien päälle?Nuo ovat yksityisviestejä, raportit on erikseen
Oisit toiseen nurkkaan kattonuSellainen sivuhuomio, että viimeisimmästä iotechin tekniikkapodcastista bongasin tällaisen:
En tiedä kuinka paljon tuossa on raportteja, mutta vähän käy joka tapauksessa sääliksi ylläpitoa viestitulvan hallinnan kanssa.
Summaatko vähän karkealla kädellä noita yksityisviestejä. Miten ihmeessä noita on kertynyt noin paljon ja vielä raporttien päälle?
Samasta viestistä tulleet raportit menee yhden raportin alle.Kuvittelisin (ainakin toivoisin), että raportit menee järjestelmään kohdekohtaisesti eli kun joku pläräyttää kunnon salaliittopommin koronaketjuun, ei siellä tarvitse käydä läpi kuin yksi kohta tuossa raporttijonossa vaikka sen moni raportoisikin. Eli aiheelliset raportit ei koskaan aiheuta turhaa lisävaivaa vaikka puolet ketjun osallistujista sen yhden viestin ilmoittaisikin.
Ei ole mahdollista ketjutasollaOnko mahdollista, että "Hyvät Tarjoukset"-ketjuun ja keskusteluketjuun laitetaan rajoite, ettei alle viikon vanhat tilit voi laittaa sinne mitään? Tai pari päivää? Vähentäisi ehkä impulssipostauksia joita välillä tulee..
Olisko ideaa tehdä niille oma alue? Siirtää sinne tarjousketjun (ja tulevan BF ketjun?) ja niiden relevantit kommentointi ketjut? Vai meneekö liian hankalaksi?Ei ole mahdollista ketjutasolla
BF-ketju esimerkiksi tuo uusia kommentoijia = rekisteröintejä = sivustolle hyvä asia niin sitä ei kannata aikarajoittaaOlisko ideaa tehdä niille oma alue? Siirtää sinne tarjousketjun (ja tulevan BF ketjun?) ja niiden relevantit kommentointi ketjut? Vai meneekö liian hankalaksi?
Tuossa on homma mukavasti hoidossa ja järjestyksessä. Pahimmillaan siellä saattaa olla 50-100 keissiä jonossa ja kun jotain politiikkaosion tai konsoliketjun kinasteluja kahlaa tusinatolkulla läpi niin alkaa vähemmästäkin verenpaine nousta Mutta eipä mitään, kuuluu työnkuvaanOisit toiseen nurkkaan kattonu
Jos se oli se halppis-soitin, ei se tainnut "hyvä" tarjous olla...ja ei oikein noudattanut ohjetta kuinka tarjoukset tuonne olisi hyvä laittaa.Olisi kiva tietää miksi tarjousketjuun laittamani viesti poistettiin, postasin tuotteen joka on selvästi tarjouksessa ja vähän infoa siitä joten mitä tämä nyt on?
Jos se oli se halppis-soitin, ei se tainnut "hyvä" tarjous olla...ja ei oikein noudattanut ohjetta kuinka tarjoukset tuonne olisi hyvä laittaa.
Ei varmaan itsekseen kummoinen rikos ole, mutta mode varmaan katsonut että nuo yhteen ynnättynä ei esittelyn arvoinen.
Kiitos huomiosta, ei ole tarpeellinen.Profiiliviesteistä on tullut uusi yksityisviesti / kauppiaspalaute - kanava. Eipä noita ihmisten nimiä taikka yhteystietoja ole hetkeen jaksanut raportoida, mutta onko tuo mitenkään tarpeellinen ominaisuus ylipäätään foorumilla?
Ottaa pattiin kun tuolla kauppa-alueella tekee kaupat niin ei tunnu porukoilta löytyvän sen vertaa energiaa että antaisivat palautetta kaupoista, ei vaikka erikseen pyytää.
Ymmärrän ettei muista laittaa palautetta, mutta jos sitä erikseen pyydetään, niin kyllä se silloin pitäisi laittaa.Ottaa pattiin kun tuolla kauppa-alueella tekee kaupat niin ei tunnu porukoilta löytyvän sen vertaa energiaa että antaisivat palautetta kaupoista, ei vaikka erikseen pyytää
Ai vänhän kuin kaiken mailman muissakin kauppapaikoissa. Jossa enemmänkin ärystää tuo palautteen kerjääminen. tosin yleensä niitä palautteita kerjää joku robotti.Ymmärrän ettei muista laittaa palautetta, mutta jos sitä erikseen pyydetään, niin kyllä se silloin pitäisi laittaa.
Yritän sanoa, jos ei ole tullut palautetta, niin ehkä se juttu on mennyt ihan ok, ei sen kummemmin valitamistakaan, ainakaan niin paljoa tunnetta aiheuttanut että olisi vaivautunut tapauksesta kirjoitteleen.
Fiilistä pilaava juttu? Mitä ihmettä nyt taas!? Ei se ole mikään terapiakanava.Ai vänhän kuin kaiken mailman muissakin kauppapaikoissa. Jossa enemmänkin ärystää tuo palautteen kerjääminen. tosin yleensä niitä palautteita kerjää joku robotti.
Yritän sanoa, jos ei ole tullut palautetta, niin ehkä se juttu on mennyt ihan ok, ei sen kummemmin valitamistakaan, ainakaan niin paljoa tunnetta aiheuttanut että olisi vaivautunut tapauksesta kirjoitteleen.
Jos sitten toinen alkaa kovasti kerjään palautetta, niin sehän voi olla jo vähän fiilistä pilaava juttu.
Muistettava että ne odotuksetkin vaihtelee.
Kaipaat jotain anonyymiä laskuria montako kauppaa nimimerkki on tehnyt (ilman ongelmia.)Kiva. Vielä kun kauppiaspalautetta lukevatkin näkisivät tämän "ihan ok"-palautteen, jota ei ole viitsitty käydä jättämässä.
Mitään varsinaista kirjoitteluahan ei tarvita, vähimmillään riittää neljä hiiren kliksautusta ja positiivinen palaute on lähetetty. Eikä se myyntiketjun URLin lisääminen palautteeseen työmäärää ihan valtavasti lisää.
En näe sitä noin. (yleistän)Kiva. Vielä kun kauppiaspalautetta lukevatkin näkisivät tämän "ihan ok"-palautteen, jota ei ole viitsitty käydä jättämässä.
Ihan tosissasiko ?Ei niitä palautteita pitäisi kenenkään joutua kyselemään. Pitäisi kirjata sinne kauppa-alueen sääntöihin (jos ei jo ole), että ostaessasi/myydessäsi tuotteen sitoudut antamaan tapahtumasta/vastakumppanista palautteen.
En näe sitä noin. (yleistän)
- Kaikki ei halua huudella kauppojaan, voisi toki tehdä kauppoja varten eri nimimerkin, mutta onhan sekin vähän työlästä jonkun kerjäämää palautetta verten.
- Jos se kaupankäynti ei herätä tunteita, niin osa nyt ei vaan halua antaa suosituksia hepposin perustein, yksittäinen kauppa tuntemattoman kanssa ei vielä ylitä sitä kynnystä.
- Kaikki ei halua antaa palutettu jos ei sitä tunnetta, Tämä erityisesti näissä anna tähti jutuissa, joissa joku neutraali, hyvin meni, voidaan koeta negatiivisena. Joten vähemmällä pääsee kun ei kommentoi.
Jos jollain on kaupanehtona palutteen antaminen, niin se haisee, ja sietääkö kerjääjä sitten negatiivista, seuraako siitä joku "kosto" palaute.
Ihan tosissasiko ?
Jos tarkoitus on myydä , ostaa tai vaihtaa, niin se kai se tavoite, miksi siitä pitäisi saada vielä pakotettua julkista palautetta.
Jos kaupan ehtonta on paluteta, niin kyllä siinä vähän paha käry , aiemmatkin palautteet ostettuja, (hehe, yleensä siis ei kelpaa neutraali, vaan halutaan kehuja)
Jos ei halua huudella kauppoja, niin kai sitä sitten voi tehdä sitä varten eri tunnuksen millä sitten voi tykitellä palautetta halukkaille.
SäännötIhan ensiksi, kahden eri tunnuksen tekeminen on säännöissä erikseen kielletty.
Eli on ihan OK tehdä se "T0mi" tunnus mutta "T0mi_Tr@llaa"+"T0mi_R&T"+"T0mi_Myynti"+"T0mi_Osto" ei ole sallittua. Ei vaikka ei sillä omalla tunnuksellaan tahtoisi osallistua politiikkaan, R&T keskusteluihin, ostoihin tai myynteihin. Sillekin on syynsä miksi erikseen nuo altterien teot on kielletty (esim. siksi ettei tulisi jatkuvasti tilannetta missä myydään yksi tuote, otetaan rahat ja lopetetaan kaikki kommunikointi siirtyen seuraavaan tunnukseen).
Öh siis.. ..tämän pitäisi olla tietotekniikkaan keskittyvä foorumi.
Ihan ensiksi, kahden eri tunnuksen tekeminen on säännöissä erikseen kielletty.
Palautteiden tarkoitus on edistää rehellistä ja ongelmatonta kaupankäyntiä ja vastaavasti auttaa ongelmatapausten karttamisessa.Jos tarkoitus on myydä , ostaa tai vaihtaa, niin se kai se tavoite, miksi siitä pitäisi saada vielä pakotettua julkista palautetta.
Mistä se paha käry tulee? Hoidat kaupat asiallisesti, niin saat asiallisen palautteen ja päinvastoin.Jos kaupan ehtonta on paluteta, niin kyllä siinä vähän paha käry , aiemmatkin palautteet ostettuja, (hehe, yleensä siis ei kelpaa neutraali, vaan halutaan kehuja)
Altteritunnuksia ei tosiaan saa tehdä ja tuossa juuri hienosti esitit yhden syyn siihen että miksi ei saa.Jos ei halua huudella kauppoja, niin kai sitä sitten voi tehdä sitä varten eri tunnuksen millä sitten voi tykitellä palautetta halukkaille.
En ymmärrä mitä haittaa siitä voisi olla, mutta toisaalta en kyllä ymmärrä 90% sun postausten tajunnanvirrasta muutenkaan.Useita tunnuksia voi toki käyttää väärin ja sääntöjen vastaiseen toimintaan. Mutta toisen tunnuksen tekemisen kieltämisestä on myös haittaa.
Joku tori.fi on parempi paikka, jos haluaa käydä kauppaa anonyymisti. Tämä on kuitenkin ensisijaisesti teknologia-aiheinen keskustelufoorumi, ei mikään kansalaistori.Esim. jos jonkun nimerkin takana ole henkilö näkee myynti ilmoituksen jonka haluaisi ostaa, mutta ei halua sitä huudella muille, vaan tehdä kaupat myyjän kanssa, niin joku palaute pakko on neurettava.
Tietotekniikka foorumilla varmaan heitä jotka arvostaa myös yksityisyyttä, eivätkä ole kaikille huutelemassa mitä juuri nyt tuli ostettu tai myytyä.
Jostain syystä sitä ei lue säännöissä, mutta onhan tuo ihan selvää, että altterointi on kiellettyä ja niitä selviä altteritunnuksia on myös bannattu kasapäin. Poikkeustilanteita varten voi kysyä ylläpidolta luvan.Onko? Miten muistelisin että täällä ei olisi altterointia kielletty kuten esimerkiksi murossa oli aikoinaan.
Ei tällaista tulla kirjaamaan, koska ei sitä pystytä mitenkään valvomaan. Palautteiden on tarkoitus olla hyödyllinen lisätyökalu foorumilla kauppaa käyville.Pitäisi kirjata sinne kauppa-alueen sääntöihin (jos ei jo ole), että ostaessasi/myydessäsi tuotteen sitoudut antamaan tapahtumasta/vastakumppanista palautteen.
Ei ole erikseen kielletty, mutta käytännössä kyllä ja siihen puututaan aina kun nähdään tarpeelliseksi. Aika vähissä on hyvät syyt käyttää useampaa tunnusta foorumilla. Lähes poikkeuksetta kaikki altterointitapaukset liittyy sääntöjen tai bannin kiertämiseen tai muihin epämääräisiin touhuihin.Onko? Miten muistelisin että täällä ei olisi altterointia kielletty kuten esimerkiksi murossa oli aikoinaan.
Jep, en siis ole palaute mahdollisuutta poistamassa. Siitä on ehdottomasti hyötyäPalautteiden tarkoitus on edistää rehellistä ja ongelmatonta kaupankäyntiä ja vastaavasti auttaa ongelmatapausten karttamisessa.
Ostettu palaute, kerjätty palaute.Mistä se paha käry tulee? Hoidat kaupat asiallisesti, niin saat asiallisen palautteen ja päinvastoin.
Johtuu varmaan siitä, että neutraalikin palaute on jo tavallaan miinusmerkkinen, eli siitä voi olettaa että ihan kaikki ei ollut ok, mutta ei kuitenkaan niin pahasti persiillään, että kumppani olisi ansainnut negatiivista palautetta. Kaksitasoisena se taas olisi liian suoraviivainen.
Onko ?Altteritunnuksia ei tosiaan saa tehdä ja tuossa juuri hienosti esitit yhden syyn siihen että miksi ei saa.
Tämä ei Facebook missä omalla nimellä huudellaan tekemiset ja ostamiset sun muut. Hyvin vähissä ne nimimerkit jotka selkeästi omaa nimeään kertoo, osa sitten puolittain ja suurin osa taitaa sen salanneen, osa haluaa sen pitää salassa.
Kaipaat jotain anonyymiä laskuria montako kauppaa nimimerkki on tehnyt (ilman ongelmia.)
- Jos se kaupankäynti ei herätä tunteita, niin osa nyt ei vaan halua antaa suosituksia hepposin perustein, yksittäinen kauppa tuntemattoman kanssa ei vielä ylitä sitä kynnystä.
Nimenomaan juuri tätä varten toivoisin jokaisen antavan palautteen kaupoista! Jos olet ostamassa jotain tuotetta eri paikkakunnalta ja myyjä lähettää sen postitse sekä toivoo tottakai rahat etukäteen tilille.No eipä sielläkään TODELLAKAAN kaikki huutele tekemisiään omilla nimillään. Osa toki tekee, mutta heti jos tarkotus on puliveivata niin on "Janis Petkeä" nimenä.
Kauppiaspalaute on siinä mielessä hyvä työkalu että sillä voi vähän yytsiä että onko myyjänä joku joka mahdollisesti toimii kaupanteossa hyvin ja oikein, vai kaiffari jonka myymiä tavaroita sitten voi odotella kuinka pitkään.
Jep, laskurista varmaan olisi jotain lisäarvoa + linkit ilmoituksiin.
Samaa mieltä, ongelmapalaute on se mistä yleensä saa eniten lisäarvoa, jopa niin että jos sellaista on, niin saa käsityksen miten ne osapuoli käsittelee. Hyvällä osapuolella ne voi olla positiivisia kaupan syntymisen kannalta.
Tämä tunne juttu lähti vähän siitä että joillekkin se palaute on niin kovasti tärkeää, meinaa mennä tunteisiin jos ei saa peukutusta.
Ehkä kommenttisana vähän vaikutti se että tänäpäivänä vähän jokaisessa kauppapaikassa kerjätään sitä palutetta (positiivista) , siihen on ihan markkinointi syynsä.
Mutta jos joku pitää kaupanehtona palautteen antamista, niin se laskee sen osapuolen palautteiden arvoa.
Vilpitön, omalähtöinen palaute on aidompi, verrattuna ostettuihin palautteisiin.
Jos ei saa palautetta, niin sitten ei saa, onko se sitten ongelma, tietenkin jos paljon tekee kauppaa eikä koskaan saa palautetta, niin no...
Tämä lähti tästä foorumista.
Esim, haluaa ostaa jonkin ilmoituksen tuotteen, mutta ei haluta huudella että on niin tehnyt.
Jos myyjällä on kaupanehtona palautteen antaminen, niin palaute nyky systeemissä näkyy kaikille.
Jolloin toinen osapuoli joutuu tekemään palautetta varten uuden tunnuksen.
Tupla tunnus maininnan jälkeen jotkut oli kieltämässä tuplatunnukset, joten johtaisi vain siihen että myyjä sulkee osan potenttiaalisia ostajia pois.
Ehkä ajattelin liianhenkilökohtaisesti, kaikki ei kaipaa kehuja, tai no myönnän että toki kehut tuntuu hyvältä, mutta vähän latistaa jos ne on kerjäämällä saatuja.
Toistan väärinkäsityksten välttämiseksi.
- En vastusta palaute järjestelmiä, päinvastoin ne ovat erittäin tärkeitä, ja varsinkin etäkaupassa tärkeä väline arivioida osapuolen riskiä.
- Kauppahistoria on tärkeä lisäarvo arvioidessa riskikohteita.
- Vahvistettujen kauppojen määrä , jakauma ja historia on tärkeä väline arvioidessa riskipitoisuutta.
- Oikeat suostiukset
Ai vänhän kuin kaiken mailman muissakin kauppapaikoissa. Jossa enemmänkin ärystää tuo palautteen kerjääminen. tosin yleensä niitä palautteita kerjää joku robotti.
Yritän sanoa, jos ei ole tullut palautetta, niin ehkä se juttu on mennyt ihan ok, ei sen kummemmin valitamistakaan, ainakaan niin paljoa tunnetta aiheuttanut että olisi vaivautunut tapauksesta kirjoitteleen.
Jos sitten toinen alkaa kovasti kerjään palautetta, niin sehän voi olla jo vähän fiilistä pilaava juttu.
Muistettava että ne odotuksetkin vaihtelee.
Kyllä siitä tuli, ensin viikko, heti perään kuukausi. Jos joku jankkaa niin raporttia vaan tarpeeksi monesta samansisältöisestä koska modet lukee vain sen raportoidun viestin eivätkä siitä rankaise vaikka olisi 100 samansisältöistä jonossa jos sisältö itsessään ei riko sääntöjä.Eipä sitä bannia tule (joku pieni tais olla) vaikka jankataan koronapassia ja sen ihanuutta tuhat viestiä.. Yhtä paljon kuin aikaisemmin toisti D-vitamiinin ilosanomaa.. Nyt tulee vaan koronapassia ja D-vitamiinia vuorotellen..
Voisko koronaketjun ottaa taas hetkeksi seurantaan? Off-topic, tilastojen tahallinen väärin tulkinta ja rokotevastainen propagandaa vetää vertoja jo pahimmille jankkauksille...
Vai että rokotevastaista, taitaa olla kyllä päinvastaista propagandaa.
Sen propagandaa levittävän osapuolen tunnistaa aika helposti siitä, ettei perustele väitteitään tutkimuksilla. Toinen osapuoli perustelee. Aika nopeasti ketjussa selviää, kumpi on kumpi.
Aika tyhmää olisi sulkea ketju vain siksi jos muutamat ihmiset ei hyväksyä tosiasioitaHelpompi vaan pistää koko ketju kiinni ja kieltää kuin Sampsan käyttää kaikki vapaa-aikansa yhden ketjun valvontaan. Varmaan löytyy modeilta parempaakin tekemistä.
Helpompi vaan pistää koko ketju kiinni ja kieltää kuin Sampsan käyttää kaikki vapaa-aikansa yhden ketjun valvontaan. Varmaan löytyy modeilta parempaakin tekemistä.