Ei käy kännykkä, vaan jalkapanta+kännykkä. Aivan kuten valvotuilla vangeillakin.
Muistiossa arvioitiin kahta vaihtoehtoa: 1) panta + kiinteä radiotaajuusyksikkö ja 2) se panta + gps.
Siinä ei arvioitu muita. Mutta 2019 kun Kärnä tuosta hallitusohjelman kirjausmuutoksesta ensimmäisen kerran itki, niin ainakin jokunen professori totesi, että tekninen valvonta on niin lavea termi, että se voi tarkoittaa vaikka sitä, että on aina oltava kännykkä mukana ja siihen on vastattava, jos soitetaan.
Tuossa muistiossa sinällään selkeästi kuvataan se tilanne, miksi pannoista ei olisi hyötyä tai hyöty olisi vain vähäistä vrt. kustannus.
Jos olet vapaa / osittain vapaa liikkumaan, voit kadota, kun vain poistat pannan ja katoat.
Jos olet säilössä, et tarvitse pantaa, kun kerran olet säilössä.
Mun mielestä voi käsittää myös niin, että panta + puhelin kannattaisi ottaa käyttöön vain, jos sillä voisi välttää säilöönottoja.
Täällä kun tuntuu paljon maahanmuuttokriitikoita olevan, niin kumpi se sitten teidän mielestä on parempi: vapaa liikkuvuus, panta + kännykkä, vai se säilö ilman pantaa?
Oma mielipide on, että vaikka panta nöyryyttää ihmistä kuin vankia, varmaankin itse valitsisin sen, jos vaihtoehto olisi säilöönotto (joka mun silmissä vertautuu vankilaan).
Kumpikaan ei ole oikein, ellei ihminen ole tuomittu rikoksesta.
Mutta omalla kohdalla varmaan tekisin valinnan ihan pragmaattisesti.