- Liittynyt
- 24.10.2016
- Viestejä
- 2 433
Sun itselaittamissa linkeissä ongelmat olivat nimenomaan se resurssien puute ja mm kännykät, ei OPSKoita nyt saada sinne päähäsi, että minä en ole esittänyt tietäväni asiasta yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan täällä(paitsi sinä).
Toin yleiseen tietoo asiaa, jossa nimettömänä haastatellut opettajat näkevät ongelmia ja nämä kolme kohtaa oli edellä mainitut. Heitä minä uskon!
– Nykyisin luokissa on todella paljon erityisoppilaita tai tehostetun tuen oppilaita, jotka käytännössä eivät valitettavasti saa sellaista tukea, mitä he oikeasti tarvitsisivat, Tanninen sanoi.
– Siinä, ollaanko tekemisissä 20 vai 32 ihmisen kanssa, on vissi ero, Lahtinen sanoo.
-Opetus- ja kulttuuriministeriön neuvottelevan virkamiehen Aleksi Kaleniuksen mukaan perusopetus on koko laman jälkeisen ajan ollut heikommin resursoitua kuin ennen lamaa.
-Opettajat uskovat koko yhteiskunnan digitalisaation ja älylaitteiden käytön kytkeytyvän lisääntyneeseen pahoinvointiin ja heikentyneeseen koulumotivaatioon.
Ja se miten tämä kaikki liittyy mm. lisäntyneeseen maahanmuuttoon, niin ne muksut oppii suomen kaikkein nopeiten tavallisissa luokissa, mutta silloin niissä tavallisissa luokissa pitää olla riittävästi aikuisia. Eli taaskaan inkluusio ei ole syy, siitä on hyötyjä vaikka kuinka pitkällä tähtäimellä, mutta silloin se vaatii lyhyen tähtäimen arjessa niitä resursseja.
Viimeksi muokattu: