Missä väitin ettei tämä asia vaikuta "yhtään mihinkään yhtään mitenkään"? Kyllä se vaikuttaa, ei vain välttämättä siihen ja sillä tavoin kuin sinä tai joku muu kuvittelee.
Annas kun selitän mitä ajattelen, pyrin tekemään sen lyhyesti mutta ehkä viihdyttävällä tavalla. Minulle tässä jutussa ei ole kyse yksilöistä, vaan erittäin makrotason asioista, luokassa kansojen olemassaolo tai katoaminen.
Irakilainen tulee Suomeen, opettelee kielen, menee töihin, ja piruuttaan ryhtyy käymään vielä kirkossakin, mikä on naapurin suomalaisten mielestä aika outoa toimintaa sillä seudulla. Hän saa lopulta kansalaisuuden ja tulee näyttämään minulle Suomen passiaan. Mitä teen? No, varmaankin onnittelen Suomen kansalaisuudesta, mullakin on sellainen ja monella muullakin suht ok tyypillä, varmaan sinullakin. Näin se maailma toimii, eikä minulla ole asiassa mitään ongelmaa.
Sama irakilainen joku kerta kysyy minulta, onko hän mielestäni osa Suomen kansaa vai Irakin kansaa. Minä vastaan, että kuulut Irakin kansaan. Jos hän loukkaantuu tästä, vastaan ettei ollut tarkoitus loukata, mutta noin asian näen, ja hän saa olla aivan toista mieltä eikä sekään ole minulle ongelma.
Sitten siirrymme siihen minulle todella tärkeään kohtaan, joka on koko ajan ollut pointtini, esim. puhuessani demografisista muutoksista ja kansojen jatkuvasta olemassaolosta.
Vuosien saatossa Suomeen tulee noin 4 miljoonaa edellä kuvatun kaltaista irakilaista, kaikki hyviä - ei, suorastaan mahtavia - tyyppejä jotka saavat kansalaisuuden ja Suomen passin. Sitten tapahtuu jotain odottamatonta ja kauheaa. Joku, joka ehkä oli Putin, ehkä ei, vapauttaa biologisen aseen Suomen maaperällä. Kaikki noin 5 miljoonaa etnistä suomalaista kuolevat vuoden sisällä. Melkein kaikki irakilaiset kuitenkin selviävät.
Kysymys on tämä, katosiko ja tuhoutuiko koko Suomen kansa juuri Suomesta, vaiko ei? Minun mielestäni se katosi ja tuhoutui kun etnisiä suomalaisia ei enää ole hengissä Suomessa, vaikka muualla maailmassa onkin ja he ehkä saattavat harkita palaamista kuten juutalaiset Israeliin. Ne miljoonat Suomen kansalaisuuden saaneet irakilaiset eivät mielestäni muodosta Suomen kansaa, kaikesta henkilökohtaisesta hyveellisyydestään huolimatta. Mielestäni tapahtunut olisi kaksinkertainen tragedia, sillä ei pelkästään valtava määrä ihmisiä menettänyt henkeään vaan kokonainen kansa tuhoutui sen alkuperäiseltä asuinseudulta.
Selvittikö tämä yhtään?