Keskustelua sairastamisesta (Koronavirus)

Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Flunssa on nyt vähän eri asia kun korona, siitä tietää / tuntee kun alkaa voittaa.

Tästä ei oo edes havaintoa voitosta.
Jos osa koronan sairastavista on oireettomia, mistä sen tietää silloin?
Jos koronasta on parantunut ympäri maailmaa monia ihmisiä, niin eikö siinä ole jo havaintoa voitosta?

Joillekkin se iskee pahasti ja siihen sairastumista pitääkin välttää kaikin mahdollisin keinoin.
Joillekkin se koronan oireiden lukeminen(joita on eri lähteistä luettuna ns, vitusti ja pari päälle) tekee sen että löytää kropastaan jokaisen oireen vaikka sitä niska tai mitä vaan kipua olisi ollu jo vuosia ennen kun jokin toinen oire(tai mikä muu syy vaan) laittoi miettimään onko tämä koronaa.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Moni on tämän nyt vahvistanut mulle. Myös lääkäri tänään totesi, että virus menee välillä nukkumaan solun sisään. Konsultoi Meilahden infektiolääkäriä...

Meille on tullut uusia oireita lisää.

Silmäkipuja, korvakipua....
En tiedä mitä se lääkäri on sinulle höpissyt mutta "menee nukkumaan solun sisään" on ihan höpöä.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Huomautus - keskustellaan ketjun aiheesta, ei toisista käyttäjistä
Jännä toi joidenkin ihmisten fiksaatio koronaan. Jos on pariin kertaan katsottu PCR ja vielä vasta-aineetkin sen jälkeen negatiiviset, niin kyse lienee jostain muusta. Pitkiä ja kummallisia virustauteja on maailmassa ollut ennen koronavirustakin.
Korona antaa heille raamatun lailla vastauksen tähän pelottavaan tuntemattomaan joka madon lailla kairaa heidän mieltään jatkuvasti. Normi flunssakin muuttuu kuolettavaksi koronaksi kun tarpeeksi psyykkaa itseään.

Toinen asia on se, että joko tietoisesti tai tiedostamatta haluavat että heillä on joku vastaava kuten korona. Tämä tekee heistä speciaaleja, erikoisia, vähän kuin julkkis. Sitten voi tehdä tubevideoita, kertoa kaikille asiasta ja kerjätä sääliä ja huomiota.
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Esim herpes viirus voi latentti olla inaktiivisessa tilassa kunnes sen jokin laukaisee. Mutta tietääkseni respiratorivirukset ei näin tee.
Olen samaa mieltä. Eri virus kyseessä. Lisäksi jos on kovia oireita niin silloin se virus ei ole latenttina vaan hyvinkin aktiivisena. Useampi negatiivinen test silloin tarkoittaa, että ei ole koronaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Ei tälläsiä mitkä aiheuttaa vakavia vaurioita nopeasti.

Ei positiivista vieläkään, huh. Oletko käynyt CT- tai keuhkoröntgenkuvassa?

Aika häkellyttävä sun 27-osainen lista kieltämättä o_O. Tulee mieleen mahdolliset haittavaikutukset -kappale, jonka ei tietenkään usko koskaan toteutuvan ainakaan 1 1000:sta luvusta alkaen.

Esim.


Mykoplasma täällä on jo mainittu, toinen on keuhkoklamydia. Molempiin toimii doksisykliini, ja itse vedin kuurin aiemmin Mehiläisen lääkärin reseptillä todennäköisin syin (akuutti keuhkoputken tulehdus J20). Vastaava diagnoosi sulla koronaviruksesta olikin jo, mutta tänä aikana kaikki intressi on testata tapaukset, niin ei voi verrata oman rahan mykoplasmatestiin.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Etelä-Koreassa virus on tavallaan "aktivoitunut uudelleen" joillain "parantuneilla", mutta paikallinen lääkäri selitti tämän johtuvan siitä, että lääkityksen avulla on virus ensin saatu lähes tapettua elimistöstä, sitten on covid-testi näyttänyt negatiivista, potilas kotiutettu, mutta myöhemmin virusten määrä on lisääntynyt uudestaan ja oireet palanneet. Tämä ei johdu varsinaisesti siitä että virus olisi jäänyt jotenkin jemmaan kehoon ja aktivoitunut uudelleen, vaan siitä, että lääke ei ole tuhonnut sitä ihan kokonaan, eikä covid-testi ole havainnut kehossa vielä olevaa pientä virusmäärää, joka sitten on alkanut lisääntyä kun lääkitys on loppunut.

Sitä en muista mistä lääkkeestä oli kyse.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Mun ekat oireet 10.3.2020 oli päänsärky / vatsavaivat ( oudot muljahtelut alavatsassa ) niitä kesti 2 päivää ennen pääoireita ja sit alkoi pieni paine vasemmalla puolella rinnassa 13.3.2020. Avopuolisolla ensioireet myös 10/9.3.2020 päänsärky.

Oireet on kyllä laajat ja monipuoliset. Avopuolisolla alkoi 14.3.2020 paine rinnassa ja muut oireet ja sitten kehittyivät päivien viedessä eteenpäin pahemmaksi hengitystieoireiksi.

Nyt uutena mulle on tullut nivelsäryt. Esim. oikean käden keskisormeen sattuu.

Mun ja avopuolison oireet nyt 11.4.2020 kuvattuna

1. Heikotus, voimattomuus, hengästyminen jopa kodin sisällä kävelystä saati puhuessa ( viikot 1 ja 2 ) myös kolmannella / neljännellä viikolla kroppa todella heikkona.
2. Päänsärky kokonaista ja jatkuvaa ainakin avopuolisolla ohimoiden alueella
3. Keuhkokipu
4. Rintakehän paine / keuhkojen polte
5. Henkitorven polte
6. Kurkkukipu ( epämääräinen ) tuntuu, että olisi panta kaulan ympärillä
7. Hengitysvaikeuksia ( iltaa kohden yleensä pahentuu, pitää keskittyä nukkumaan mennessä hengittämiseen.) Avopuoliso joutunut käyttämään astmalääkettä / inhalaattoria vaikka ei ole astmaa.
8. Leposyke koholla jopa pienestä rasituksesta
9. Epämääräisiä kipuja joka puolella kroppaa.
10. Pistävä kipu vasemmalla rinnassa
11. Lapaluiden alla pistävää kipua
12. Kuiva yskä. Minulla noussut verenmaku suuhun yskiessä. Itselläni se oli pahinta 1.5 viikon kohdalla, mutta palasi takaisin 18 päivän kohdalla.
13. Leukalihaksiin särkee aaltoilevasti / tuntuu että leuka / posket olisi puutunut
14. Jaloissa särkyä ( pohkeet ja reidet )
15. Kaulassa puristava tunne
16. Makuaistissa heikentymistä viikolla 1 ja 2. En maistanut kunnolla omaa jugurttia / mysliä mitä syön yleensä joka päivä
17. Minulta hävisi tunto parista sormesta vasemmassa kädessä 25.3 mutta palautui noin 5 päivän sisään takaisin..
18. Nivelsäryt ( polvissa ) ja sormissa.
19. Akillesjänteeseen oikealla jalassa särkenyt epämääräisesti kävellessä.
20. Janon tunnetta suussa ja vaikka juo kuinka paljon se ei auta mitään. Nämä tulee aaltoilevasti.
21. Kipua vasemmalla kädessä kun rintaan pistää pahiten. Tuntuu, ettei kättä voi kunnolla käyttää.
22. Aatamin omenan alle kutittaa aivan älyttömästi ja jos päästä nostaa, niin alkaa yskittää paljon.
23. Avopuolisolla oksennusrefleksiä jos menee auton kyytiin. Ei pysty olemaan yhtään autossa.
24. Lihasjäykkyydet alkavat ja lähtevät pois miten sattuu ( yleensä minulla niskan alueella ) tuntuu, ettei voi kääntää päätä kunnolla silloin kun se tulee. On aivan kamala tunne.
25. On ollut hetkiä kun kroppa tuntee järjetöntä heikotusta, niin että oikein "tärisee" ja kun katsoo oksitometrillä, niin huomaa, että syke on luokkaa 80 vaikka istuu paikallaan. Näitä on ollut miten sattuu päivisin.
26. Käsistä voimat pois kokonaisuudessaan.
Itsellä todettu covid oli lähinnä pitkä flunssa, ei oikeastaan muita oireita kuin hullu väsymys ja lihas- ja päänsärkyä parin viikon ajan. Lortolla oli vähän pahemmat oireet, kuumetta liki 39 muutaman päivän (omaa en viitsinyt mittailla kun ei ollut sen kummempi olo) ja samoin aivan järjetön väsymys, kurkkukipua ja jonkunverran hengitysvaikeuksia verrattuna normaaliin. Sairaalaa eikä sen kummemmin lääkäriäkään tarvittu testin tulosten jälkeen, ollaan reilu 4 tuhatta kilsaa helsingistä asusteltu jo jokusen vuoden ja täällä pakollinen yksityinen sairauskuluvakuutus toimii kyllä.

Nyt, n. neljän viikon päästä ensimmäisitä oiresta tuo väsymys ja melkoinen heikkous tuntuu taas itsellä, naisoletetulla ei ainakaan vielä.

Mitään kirjanpitoa en oo pidelly, ei oo tarkkaa aikataulua muutoin kuin että viimekuun 19. päivä testeissä oltiin molemmat kipeitä, reilu viikko sitä ennen ei.

Edit: Lisätään nyt muistaessa, lepopulssi oli myös parikyt laakia/min normaalia korkeampi ja on taas koholla, ei ole tietoa liittyykö nää nykyiset oireet samaan pöpöön vai johonkin muuhun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
732
Minkä ihmeen takia ryntääsit joka välissä juoksulenkille? Raskaampi lenkkeily ei edistä toipumista ja altistaa mahdollisesti erilaisille jälkitaudeille.
No onhan se jälkikäteen helppo sanoa, että olis kannattanut ottaa iisimmin, mutta aika pitkä aikajaksokin tuossa oli ja kuten kirjoitin, niin oireet eivät olleet missään välin kauhean raskaita. Ei yleensä pelkän kurkkukivun takia viitsi jättää menemättä lenkille, mutta ei koskaan ole tullut esim. kuumeessa harjoiteltua. Nyt on olo ollut viikonlopun ajan jo oikein hyvä, mutta tällä kertaa menen enemmän varman päälle ja odotan ainakin viikon terveenä oloa ennen harjoittelua.

Tällä kertaa ongelmana oli enemmänkin se, että oireiden ollessa hyvin lieviä en ollut edes varma siitä olenko ollut oikeasti kipeänä. Juoksulenkillä sen vasta sitten tiesi varmaksi, ettei nyt olla ihan täydessä tikissä :D Eiköhän tästä nyt oppinutkin jotain.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Ja nyt tulee vaan lisää? :/



Pääsen näkemään neurologia / mahdollisesti meilahteen kun muitakin näytteenottotapoja on: uloste, yskäisy ja verestä analysointi.

Huomasin illalla saunoessa, että myös vasen isovarvas on menettänyt osan tunnostaan. :s
Covid-19 tautiin kuuluu itseasiassa verenhyytymät ja näitähän on suomessakin hoidettu verenohennuslääkkeillä... En sitten tiedä kuinka paljon tälläaiset hyytymät vaikuttaa noihin tunnottomuuden tunteisiin, kun en ole lääkäri, mutta onko näitä selvitetty sinun tapauksessasi?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Covid-19 tautiin kuuluu itseasiassa verenhyytymät ja näitähän on suomessakin hoidettu verenohennuslääkkeillä... En sitten tiedä kuinka paljon tälläaiset hyytymät vaikuttaa noihin tunnottomuuden tunteisiin, kun en ole lääkäri, mutta onko näitä selvitetty sinun tapauksessasi?
Yleensä se hyytymä tekee keuhkoveritulpan, ja näitä on käytännössä vain sairaalapotilailla. Suomessa kaikille sairaalassa hoidettaville koronapotilaille aloitetaan juurikin tuosta syystä hepariinipiikit.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Lainattu itselle sopivat oireet, joihin sulkuihin lisätty omat kipuiluajat. Nyt alkaa näyttää siltä, että olo paranee joka päivä jo neljättä päivää ja huomenna olisi tarkoitus mennä töihinkin.

Lisäisin vielä, että mulla oli nelisen viikkoa vaihtelevasti sellainen olo, että verensokeri olisi todella alhaalla, vaikka olen pakottanut itseni syömään monipuolisesti ja päivittäin, ettei tule tilannetta, jossa kehosta loppuun polttoaine. Välillähän on ollut sellainen olo, että ei ole tehnyt mieli syödä, tuota kesti välillä viikonkin. Minulla oli myös 3-4 viikkoa lämpö kohollaan, muttei jatkuvasti yli 37, vaan pyöri siinä 36,9-37,2 alueella (oma normaali on jossain 36,2-36,5).

En ole varma, onko omalla kohdallani ollut kyseessä COVID-19 vai joku muu tiukassa ollut hengitystieinfektio, mutta oli mikä oli, niin aika huono ja epätoivoinen olo välillä oli, kun ei uskaltanut lähetä ulos kämpästä senkään takia, että päässä "heitti" niin pahasti (olen lykännyt kaupassa käyntiäkin pari kertaa, kun ei ole uskaltanut edes lähikauppaan ajaa, kävely ei olisi tullut kuuloonkaan niissä olotiloissa).
Olet menossa töihin? Ehkä miettisin muutaman kerran uusiksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Jos @TeslaJoni lla on oikeasti noin paljon oireita ja tämä tauti on niin paha kuin antaa olettaa niin luulisi hänen olevan jossain muualla kuin Atk-foorumilla spämmäämässä viestiä 180kpl/min?

Oikeasti, kaksi testiä ja kummatkin negatiivisia, suosittelen rauhoittumaan sillä ainoa mitä tuolla vouhottamisella saa aikaan on kohonnut verenpaine ja riski saada sydänkohtaus :facepalm:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Mitä testaukseen tulee, tuttuni on nyt ollut 29 päivää kovassa kuumeessa ja keuhkoissa on kuulemma kamala tunne. Muitakin oireita on mutta jätän tarkemman kuvauksen väliin. Koronatesti otettu 22:n päivän kohdalla, mutta ei saatu nenästä, joten otettiin suoraan nielusta, joka kuulemma huomattavasti epätarkempi paikka. Tulos negatiivinen, joten takas kotiin vaan. Uusia testejä ei kuulemma oteta, kun niitä on niin vähän, että ketään ei testata kahdesti, vaikka tulos olisi mitä ja miten otettu. Näin sanoi siis lääkäri. Ja viimeisin lääkärin tekemä arvaus oli, että "sulla on siitepölyallergia." (Hänella ei kuitenkaan silmät tai nenä vuoda, kuten ainakin itsellä siitepölyallergiassa.)

Ko. henkilö ei oman kokemukseni mukaan turhasta valita, joten uskon hänen oikeasti olevan ihan kunnolla kipeänä. Kyseessä alle 40-v, urheilullinen ja perusterve mies.
Kyllä noita testataan tarvittaessa useammankin kerran. Toivottavasti myös ihan tavallinen keuhkokuume yms. on poissuljettu.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Tässä ketjussa voitaisiin nyt tehdä niin, että keskitytään siihen otsikon aiheeseen, eli keskusteluun koronaviruksen sairastamisesta. Jos sitä koronadiagnoosia ei ole, eikä ole muutakaan keskusteltavaa vahvistetun koronatartunnan sairastamiseen liittyen, niin jätetään ne muut arvailut ja fiilistelyt vähemmälle, kun kerran selvästi sellainen tätä ketjua nyt näyttäisi sekoittavan.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Tässä ketjussa voitaisiin nyt tehdä niin, että keskitytään siihen otsikon aiheeseen, eli keskusteluun koronaviruksen sairastamisesta. Jos sitä koronadiagnoosia ei ole, eikä ole muutakaan keskusteltavaa vahvistetun koronatartunnan sairastamiseen liittyen, niin jätetään ne muut arvailut ja fiilistelyt vähemmälle, kun kerran selvästi sellainen tätä ketjua nyt näyttäisi hämmentävän.
Mun mielestä diagnostiikka ja/tai sen puute kuuluu enemmänkin tähän ketjuun, kuin tuohon toiseen.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Mun mielestä diagnostiikka ja/tai sen puute kuuluu enemmänkin tähän ketjuun, kuin tuohon toiseen.
Sitä ammattimaista diagnoosia ei täältä foorumilta kuitenkaan löydy, joten mielestäni sellaisen vatvominen on täällä aika turhaa, kuten tästä ketjustakin on viimeaikoina nähty.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Sitä ammattimaista diagnoosia ei täältä foorumilta kuitenkaan löydy, joten mielestäni sellaisen vatvominen on täällä aika turhaa, kuten tästä ketjustakin on viimeaikoina nähty.
Joo en mä sitä tarkoittanutkaan :) Vaan lähinnä siis diagnostiikan suhteen tarkoitin keskustelua testauksesta, testeistä itsestään, ketä testataan jne.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Joo en mä sitä tarkoittanutkaan :) Vaan lähinnä siis diagnostiikan suhteen tarkoitin keskustelua testauksesta, testeistä itsestään, ketä testataan jne.
Mun mielestä se keskustelu sopii ihan hyvin tuohon alkuperäiseen tautiketjuun. Toki voi tässäkin ketjussa harkinnan varaisesti jutella, jos se menee riittävästi otsikon alaisuuteen, eli koronaviruksen sairastamiseen.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
162
Heitetäämpäs ilmoille oma tapaus, työskentelen julkisessa työpaikassa, jossa olen ollut lähikontaktissa turisteihin mm. Italiasta menneinä viikkoina päivittäin. Viikko sitten lauantaina nousi täysin yllättäen kova kuume (+38,5), olin aamulla vielä menossa salille, mutta vointi huononi kahdessa tunnissa ja jäin sänkypotilaaksi. Lihassärkyä, voimattomuutta ja hengenahdistusta, jota en ole koskaan kokenut tässä mittakaavassa (minulla on kuitenkin myös astma). Missään vaiheessa ei ole räkää valunut mistään ontelosta ja yskä on ollut kuivaa.

Tiistaina soitin korona-neuvontanumeroon ja kysyin mitä tehdä, kun olo alkoi olla tukala, mutta koska kriteerit eivät täyty (matkustus, kontakti vahvistettuun tapaukseen) täytyi mennä oman kuntaan lääkäriin (työterveys aivan täynnä). Soitin päivystykseen ennakolta ja siellä oli ainakin fiksu hoitaja joka otti asian vakavasti ja henkilökunta suojautui (lääkäriä ei olisi kiinnostanut, mutta paine hoitajilta pakotti). Päivystyksestä todettiin tuntematon hengitystieinfektio, virusperäinen, koska tulehdusarvot eivät olleet nousseet (keuhkoröntgen ja sydänfilmi ok, happisaturaatio 99%), ime tuplat astamalääkkeitä ja mene kotiin sairastamaan. Muita testejä ei tehdä, mutta lähete on olemassa yliopistolliseen sairaalaan oireiden pahetessa.

Näin kävi perjantaina ja soitin ennakkoon, puhelimessa ollut hoitaja viittasi kintaalla, totesi ettei minulla voi olla koronaa ja jos täytyy tulla, niin sen kun tulet normaalisti muiden joukkoon. En halunnut ketään muuta omalletunnolle ja en mennyt.

En kuollut, nyt todennäköisesti parempaan menossa ja henkeä ahdistaa enää niin, että pärjään tupla-annoksella molempia astmalääkkeitäni, keuhkot tuntuvan olevan tulessa, mutta eivät enää niin pahasti. Kuume laskenut eilen illalla ja näillä tuntemuksilla sitten pitäisi huomenna mennä töihin :nb:. Olen ollut sairauslomalla koko tämän viikon.

Jotenkin oudoksuttaa tämä Suomen terveydenhuollon suhtautuminen, THL testauskriteerit ovat Jumalan sanaa ja kukaan muu ei voi sairastua. Mennään selkeästi Britannian linjalla, ei testata kuin vakavat ja haetaan jotain laumaimmuniteettia, ne jotka kuolee, kuolkoon.

* huomiona vielä, että olen 33-vuotias mies, hyvässä fyysisessä kunnossa ja astma on ainoa akilleen kantapää
Lainaampa omaa viestiäni ja kerron oman lopputuleman COVID-19 taudin osalta. Sairastin siis nykytiedon mukaisen oppikirja-koronan lähes kaikkine oireineen, myös todella oudon ihottuman, joka on maailmalla lisätty mukaan oireisiin, MUTTA se ei ollutkaan korona ja tämä on todettu nenästä otetulla testillä, sekä vasta-ainetestillä, jonka tein omilla rahoillani. Eli minun kohdallani ainakin on todennäköisesti ollut kyse jostain todella ärhäkästä influenssaviruksesta, jonka jälkitautina sain kaikkia todella kummia oireita hermostoon ja muun muassa bakteeritulehduksen, jota nyt hoidetaan antibiooteilla.

Täällä foorumilla on kokemuksia mysteerisestä taudista, jota on kovasti koronaksi epäilty vaikka testit ovat olleet negatiivisia, mutta laitan oman pisteeni ja kokemukseni tähän ja totean, että muitakin todella vittumaisia viruksia on näköjään ollut tänä vuonna liikkeellä ja kerran tämä ei minulla koronaa ollut, niin kyllä jatkossa kausipiikki kiinnostaa kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Täällä foorumilla on kokemuksia mysteerisesti taudista, jota on kovasti koronaksi epäilty vaikka testit ovat olleet negatiivisia, mutta laitan oman pisteeni ja kokemukseni tähän ja totean, että muitakin todella vittumaisia viruksia on näköjään ollut tänä vuonna liikkeellä ja kerran tämä ei minulla koronaa ollut, niin kyllä jatkossa kausipiikki kiinnostaa kovasti.
No ainakin nämä "pariskunnalta kuusi näytettä negatiivisia" -tapaukset ovat jotain muuta. Borrelioosia, keuhkoklamydiaa, mykoplasmaa, influenssa, hypokondriaa tms. Ylipäänsä "kaikki oireet" ei ymmärtääkseni ole tyypillinen taudin oireiden ilmentymä. Jotain sellaista on liikkeellä, josta tulee voimattomuutta, päänsärkyä, kurkkuun tai hengitykseen jotain (ehkä luulottelua) mutta joka ei ole Covid-19.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Lainaampa omaa viestiäni ja kerron oman lopputuleman COVID-19 taudin osalta. Sairastin siis nykytiedon mukaisen oppikirja-koronan lähes kaikkine oireineen, myös todella oudon ihottuman, joka on maailmalla lisätty mukaan oireisiin, MUTTA se ei ollutkaan korona ja tämä on todettu nenästä otetulla testillä, sekä vasta-ainetestillä, jonka tein omilla rahoillani. Eli minun kohdallani ainakin on todennäköisesti ollut kyse jostain todella ärhäkästä influenssaviruksesta, jonka jälkitautina sain kaikkia todella kummia oireita hermostoon ja muun muassa bakteeritulehduksen, jota nyt hoidetaan antibiooteilla.

Täällä foorumilla on kokemuksia mysteerisesti taudista, jota on kovasti koronaksi epäilty vaikka testit ovat olleet negatiivisia, mutta laitan oman pisteeni ja kokemukseni tähän ja totean, että muitakin todella vittumaisia viruksia on näköjään ollut tänä vuonna liikkeellä ja kerran tämä ei minulla koronaa ollut, niin kyllä jatkossa kausipiikki kiinnostaa kovasti.
Niin, koronassa oireet ovat 99% samat kuin influenssassa.

Se ero tulee siitä että tauti on kovempi.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Niin, koronassa oireet ovat 99% samat kuin influenssassa.

Se ero tulee siitä että tauti on kovempi.
Ei se kyllä välttämättä siitäkään tule, jonkun influenssahan voi olla huomattavastikin kovempi kuin toisen koronavirusinfektio.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ei se kyllä välttämättä siitäkään tule, jonkun influenssahan voi olla huomattavastikin kovempi kuin toisen koronavirusinfektio.
Ja mitä vanhempi niin sitä kovempaa sairaus iskee, kyllä, yksilöillä on eroa, mutta noin pääsääntöisesti korona iskee kovempaa ja siksi terveetkin (jotka ei esimerkiksi influenssaa ole sairastanut) saattaa siihen sairastua, osa lievemmin osa pahemmin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niin, koronassa oireet ovat 99% samat kuin influenssassa.

Se ero tulee siitä että tauti on kovempi.
Niin tai lievempi. Tai täysin oireeton. Vai voiko sitä silloin taudiksi kutsua? Sairastamiseksi ilmeisesti ei.

Ja mitä nyt amatöörinä olen googlella onnistunut tonkimaan niin influenssatesti näyttää vielä todennäköisemmin väärin kuin korona. Eli jos on iso kasa negatiivisia koronatestejä takana niin lähtisin miettimään, josko joku muu testi on väärin.

Ja mitä vanhempi niin sitä kovempaa sairaus iskee, kyllä, yksilöillä on eroa, mutta noin pääsääntöisesti korona iskee kovempaa ja siksi terveetkin (jotka ei esimerkiksi influenssaa ole sairastanut) saattaa siihen sairastua, osa lievemmin osa pahemmin.
Kuinka tyypillinen oireeton influenssa mahtaa olla?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Haluaisin muuten korostaa ihan nimiä mainitsematta eräille tässä ketjussa vaikuttaneille aihepiirin harrastajille, että pidän äärimmäisen mulkkuna ja vastuuttomana toimintana alkaa perustelemaan jotain omia suljettuja koronapiirejään nettiin, joissa voidaan keskustella yhdessä tästä "meidän kauheasta viiruksesta" ilman sen osoittavia testejä tai muita, ikävien lääkärien ja asiantuntijoiden ulottumattomissa. 5G ja muut tervetulleita.

Olis ehkä syytä hetki miettiä, että mihin tuollaisella pyrkii. Katsojia ehkä kanavalle ja egoa hivelevä seurakunta?
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
109
Pojalla 6v alkoi torstaina kuume. Vähän yli 38c oli. Perjantaina puoliso soitti terveyskeskukseen, koska lähipiirissä oli yksi henkilö sairastanut angiinan ja vaikutti siltä että pojalla se voisi myös olla. Terveydenhoitaja sanoi että seurataan tilannetta kotona, mutta laittoi lääkärille pyynnön uusia resepti. Lääkäri soitti ja kysyi pojan painon ja oireista. Päätti samalla että tehdään myös koronatesti,angiinatestin lisäksi. 30min soitosta mentiin paikallisen sairaalan pihalle,josta tulivat ottamaan ensin nielutestin ja sitten nenästä koronan. Tänään tuli koronan tulos ja negatiivinen oli. Ilmeisesti nyt tekevät herkemmin myös noita koronatestejä. Pojalla kuume vain kasvaa,äsken 39.5c.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Voit olla vapaasti sitä mieltä. :)

Tuu mukaan jos haluat. Kirjaudu sisään Facebookiin | Facebook monia positiivisia mukana.

Mua ei katsojat kiinnosta tai subbajaat. Teen videoita muita varten. En itseäni. Onko mainoksia mulla? Ei.. :)
Koronaviruksen positiiviset testatut Suomalaiset keskustelu / tukiryhmä sekä kaikki kenellä koronavirukseen liittyviä oireita. Etenkin negatiiviset testit ja oireet jatkuvat!

Yksityinen
Vain jäsenet voivat nähdä, keitä ryhmässä on ja mitä jäsenet julkaisevat
Sivukommenttina tohon viimeisimpään pläjäykseesi, että jos pohdit infektion keskushermostovaikutuksia, niin pään MRI ei anna asiassa mitään lisäinfoa. Aivokasvaimet siinä toki kivasti näkyy.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
No mononukleoosi ehkä ainoa toki itsellä kun oli mononukleoosi niin jäi muut kivut kurkkukivun alle piiloon. Pään mri millin leikkeillä kertoo kyllä onko korona.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Nooh ihmismieli on loppu pelissä niin hieno että voi kusta vaikka verta.. Ai mistäkö tiedän? Laihtua 15kg ja rampata testeissä tökittävänä. Viipalekuvaukset jonka jälkeen virtsarakon tähystyksen toimitettua tein päätöksen etten jaksa enää. Verisyövästä lähtien kait etti noita ja mitään löytynyt. Kun sain hoidettua vitun vaikean huoltajuuskiistan lapsesta pois päiväjärjestyksestä oikeudessa --> everything normal. ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Suomen ensimmäinen ja ehkä maailman joka tuntee pernakivun.
Kuulemma normaali italialainen mies kyllä tunnistaa, sattuuko pernaan, maksaan vai mahaan. Suomessa aika tavatonta.

Minulla sattuu nykyään sosiaalisen etäisyyden jatkuessa ylipäänsä johonkin eli todennäköisemmin lihaksiin, niveliin ja muuten vaan jokaiseen sidekudokseen siinä sivussa, mihin syynä on koronapassiivisuus ja liikunnan puute. Vähemmän todennäköinen mahdollisuus on koronajuopottelun ja koronamässäilyn aiheuttama maksahalvaus, sokeritauti tai kaatumatauti.

Koronavirustautia en ole toistaiseksi itselleni diagnosoinut, vaikka välillä kaljoitellessa natsaa vedettyäni on vähän yskittänytkin. Jokainen kipu ja ripuli ei johdu wuhanilaisesta.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
694
Oli motiivit mitkä tahansa, niin kyllä oireita keskimäärin alkaa kenellä tahansa ilmaantumaan jos vaan itse on tarpeeksi vakuuttunut olevansa jollain tapaa sairas ja alkaa vointiaan jatkuvasti tarkkailla ja jotain oireita "odottaa". Jos vielä on vakuuttunut olevansa jollain tietyllä tavalla sairas, niin todennäköisesti siihen tautiin sopivia oireita alkaa ilmaantumaan.

Lisäksi monet sairaudet on niin kirjavia oireiltaan, että omalle diagnoosilleen löytää oireiden perusteella helposti tukea ihan järkevistäkin lähteistä. Itselläni on juuri nyt esimerkiksi vatsa hieman löysällä, väsynyt/voimaton olo, viluinen olo ja pää hieman kipeä/oudon tuntuinen. Uskoisin sen johtuvan siitä, että olen käytännössä valvonut n.24h kun tulin juuri työvuorosta, mutta toisaalta jos alan selaamaan jotain lääkärikirjaa, niin uskon löytäväni ainakin 200 eri tautia johon oireet hyvinkin sopisivat.

Tämä ei siis kommenttina kenenkään sairauteen tai terveyteen, vaan ihan yleisellä tasolla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lol. Jopa puolet vääriä


Pahimmillaan testituloksista jopa puolet voi olla vääriä negatiivisia, kertoo ylilääkäri Maija Lappalainen HUS:n kliinisen mikrobiologian laboratoriosta.
Influenssatestin vielä huonompi. Sulla on kolme negatiivista koronasta (ja puolisolla pari päälle), yksi influenssasta, do the math kuten sanottais.

Mut ei, tää on tietty solun sisään nukkumaan piiloon menevä koronavariantti ja todisteeksi jonkun muun koronanegatiivisen oireet jotka sisältää myös ihan kaiken kuviteltavan? :facepalm:
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Jos 3+2 näytettä otettu ja kaikki negatiivisia, epäilisin että jokin muu nyt.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos 3+2 näytettä otettu ja kaikki negatiivisia, epäilisin että jokin muu nyt.
Vai 3+3? Jos nyt arvioidaan, että testi osuu näin päin oikein 80% todennäköisyydellä ja vaikkapa tuollaisen vähän sinne päin oireilevan oireiden syy on 30% todennäköisyydellä juuri tätä (veikkaan, että yläkanttiin lunssa, allergia, luulotauti yms. kaudella) niin oireilevan nega olisi 6% todennäköisyydellä väärä. Viisi väärää negaa prosentin sadastuhannesosissa ja kuudes jo miljoonasosissa. Lukuja voi itse pyöritellä fiiliksensä suuntaan mutta matalat ne silti on.

Korostaisin kuitenkin sitä, että tyypillisiin oireisiin ei todellakaan kuulu mikään matkapahoinvointi ja silmämunien puutuminen aivohalvauksen oireilla mutta silti niin lievänä niiden selkeimpien oireiden osalta, ettei oikein osaa sanoa onko niitä edes ollut, saati että olisi edes tarkkailuun otettu. Kaksi samanlaista samassa pariskunnassa on sekin jo tooooooodella epätodennäköistä kun valtaosan tauti on lievä tai oireeton ja vakavat tapaukset yleensä kovaa kuumetta, hengitysvaikeuksia ja kuivaa yskää.

"On tää kauhea tauti, oireet voi olla ihan mitä vaan" on kyllä hieno lause koska sillä pääsee kiinni kehäpäätelmään helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
@TeslaJoni Joko olet parantunut Koronasta? Jäikö mitään jälkitautia, kuten hengenahdistusta/hengästymistä pienestä liikkeestä tms.?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
On muuten ihan kuvaavaa, että Suomessa on oikeasti ollut niin vähän koronaa että tällaisen ihan kohtalaisen kokoisen keskustelupalstan "koronapotilaiden vertaistueksi" tehty ketju sisältää vain pari jamppaa joilla testattu positiivinen korona ja muistaakseni lähinnä vähän astetta ärsyttävämpi flunssa, ja loput onkin sitten Teslalle vittuilua kun ei oikein muutakaan ole mistä ammentaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Viestini lähti pois ivalliseksi väitettynä? Onpas outoa, itse en kyllä mitään ivallista mielestäni kirjoittanut. Kysyin ainoastaan videon outojen oirekuvauksien pohjalta, että onko ko. korona testein vahvistettu, ettei kyse olisi jostain muusta. Ja ilmeisesti kaikista testeistä oli tullut negatiivista. Mahdollinen hypokondriahan ei tosiaan ole mikään vähättelevä tai ivallinen sairaus siinä missä esimerkiksi masennuskaan, vaan sitä sairastava aivan aidosti kokee ko. oireet totena.

Ylläpidollisesti toivoisin kuitenkin käytettävän hieman harkintaa sen suhteen, että onko oikein poistaa täältä kaikki yllä mainittua videota kyseenalaistavat viestit. Negatiivisten testitulosten jälkeen koronaoireista faktana tiedottaminen ja mahdollisen harhaan johtavan tiedon levittäminen voi olla todella vahingollista.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 681
No keskustelu meni sekä yleisesti että omalta osaltani niin henkilöön, että ymmärrän että omakin viestini poistettiin kun yritin vielä tuota autoimmuunisairausmahdollisuutta pohtia. Minulta siis julkinen anteeksipyyntö ja kohti uusia pettymyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Viestini lähti pois ivalliseksi väitettynä? Onpas outoa, itse en kyllä mitään ivallista mielestäni kirjoittanut. Kysyin ainoastaan videon outojen oirekuvauksien pohjalta, että onko ko. korona testein vahvistettu, ettei kyse olisi jostain muusta. Ja ilmeisesti kaikista testeistä oli tullut negatiivista. Mahdollinen hypokondriahan ei tosiaan ole mikään vähättelevä tai ivallinen sairaus siinä missä esimerkiksi masennuskaan, vaan sitä sairastava aivan aidosti kokee ko. oireet totena.

Ylläpidollisesti toivoisin kuitenkin käytettävän hieman harkintaa sen suhteen, että onko oikein poistaa täältä kaikki yllä mainittua videota kyseenalaistavat viestit. Negatiivisten testitulosten jälkeen koronaoireista faktana tiedottaminen ja mahdollisen harhaan johtavan tiedon levittäminen voi olla todella vahingollista.
Kannattaa lukea ketjusta edes muutama edellinen sivu, niin eiköhän sieltä selviä tarkemmin miksi tuota asiaa ei kannata enää vatvoa ja tivata ja miksi moderaattorit siihen tarttuvat (siis niiden suoraan henkilöön kohdistuvien vittuilujen lisäksi).
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Kannattaa lukea ketjusta edes muutama edellinen sivu, niin eiköhän sieltä selviä tarkemmin miksi tuota asiaa ei kannata enää vatvoa ja tivata ja miksi moderaattorit siihen tarttuvat (siis niiden suoraan henkilöön kohdistuvien vittuilujen lisäksi).
Siinä viestissäni nimen omaan kerroin lukeneeni pari edellistä sivua ja ihmettelin, ettei siltä pohjalta oikein selvinnyt, että oliko koronasta varmuutta vai ei, vaikka videossa siitä ollaan faktuaalisen varmoja. Siksi koko viestini kirjoitin. Itselläni ainakaan ollut tarkoitus mennä henkilöön, vaan ainoastaan kyseenalaistaa sitä, voisiko kaikki videossa mainitut oudot oireet ja yli kahden kuukauden sairastaminen viitata kenties johonkin muuhun kuin koronaan.

Jos videota ei saa kommentoida, kannattaisi varmaan poistaa myös videon sisältävä viesti, kun sekään ei näytä olevan henkilön itsensä tänne linkkaama.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 193
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom