Keskustelua sairastamisesta (Koronavirus)

Lainattu itselle sopivat oireet, joihin sulkuihin lisätty omat kipuiluajat. Nyt alkaa näyttää siltä, että olo paranee joka päivä jo neljättä päivää ja huomenna olisi tarkoitus mennä töihinkin.

Lisäisin vielä, että mulla oli nelisen viikkoa vaihtelevasti sellainen olo, että verensokeri olisi todella alhaalla, vaikka olen pakottanut itseni syömään monipuolisesti ja päivittäin, ettei tule tilannetta, jossa kehosta loppuun polttoaine. Välillähän on ollut sellainen olo, että ei ole tehnyt mieli syödä, tuota kesti välillä viikonkin. Minulla oli myös 3-4 viikkoa lämpö kohollaan, muttei jatkuvasti yli 37, vaan pyöri siinä 36,9-37,2 alueella (oma normaali on jossain 36,2-36,5).

En ole varma, onko omalla kohdallani ollut kyseessä COVID-19 vai joku muu tiukassa ollut hengitystieinfektio, mutta oli mikä oli, niin aika huono ja epätoivoinen olo välillä oli, kun ei uskaltanut lähetä ulos kämpästä senkään takia, että päässä "heitti" niin pahasti (olen lykännyt kaupassa käyntiäkin pari kertaa, kun ei ole uskaltanut edes lähikauppaan ajaa, kävely ei olisi tullut kuuloonkaan niissä olotiloissa).
Olet menossa töihin? Ehkä miettisin muutaman kerran uusiksi.

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Tukijäsen
Jos @TeslaJoni lla on oikeasti noin paljon oireita ja tämä tauti on niin paha kuin antaa olettaa niin luulisi hänen olevan jossain muualla kuin Atk-foorumilla spämmäämässä viestiä 180kpl/min?

Oikeasti, kaksi testiä ja kummatkin negatiivisia, suosittelen rauhoittumaan sillä ainoa mitä tuolla vouhottamisella saa aikaan on kohonnut verenpaine ja riski saada sydänkohtaus :facepalm:

Mitä testaukseen tulee, tuttuni on nyt ollut 29 päivää kovassa kuumeessa ja keuhkoissa on kuulemma kamala tunne. Muitakin oireita on mutta jätän tarkemman kuvauksen väliin. Koronatesti otettu 22:n päivän kohdalla, mutta ei saatu nenästä, joten otettiin suoraan nielusta, joka kuulemma huomattavasti epätarkempi paikka. Tulos negatiivinen, joten takas kotiin vaan. Uusia testejä ei kuulemma oteta, kun niitä on niin vähän, että ketään ei testata kahdesti, vaikka tulos olisi mitä ja miten otettu. Näin sanoi siis lääkäri. Ja viimeisin lääkärin tekemä arvaus oli, että "sulla on siitepölyallergia." (Hänella ei kuitenkaan silmät tai nenä vuoda, kuten ainakin itsellä siitepölyallergiassa.)

Ko. henkilö ei oman kokemukseni mukaan turhasta valita, joten uskon hänen oikeasti olevan ihan kunnolla kipeänä. Kyseessä alle 40-v, urheilullinen ja perusterve mies.
Kyllä noita testataan tarvittaessa useammankin kerran. Toivottavasti myös ihan tavallinen keuhkokuume yms. on poissuljettu.

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Tässä ketjussa voitaisiin nyt tehdä niin, että keskitytään siihen otsikon aiheeseen, eli keskusteluun koronaviruksen sairastamisesta. Jos sitä koronadiagnoosia ei ole, eikä ole muutakaan keskusteltavaa vahvistetun koronatartunnan sairastamiseen liittyen, niin jätetään ne muut arvailut ja fiilistelyt vähemmälle, kun kerran selvästi sellainen tätä ketjua nyt näyttäisi sekoittavan.

Tässä ketjussa voitaisiin nyt tehdä niin, että keskitytään siihen otsikon aiheeseen, eli keskusteluun koronaviruksen sairastamisesta. Jos sitä koronadiagnoosia ei ole, eikä ole muutakaan keskusteltavaa vahvistetun koronatartunnan sairastamiseen liittyen, niin jätetään ne muut arvailut ja fiilistelyt vähemmälle, kun kerran selvästi sellainen tätä ketjua nyt näyttäisi hämmentävän.
Mun mielestä diagnostiikka ja/tai sen puute kuuluu enemmänkin tähän ketjuun, kuin tuohon toiseen.

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Mun mielestä diagnostiikka ja/tai sen puute kuuluu enemmänkin tähän ketjuun, kuin tuohon toiseen.
Sitä ammattimaista diagnoosia ei täältä foorumilta kuitenkaan löydy, joten mielestäni sellaisen vatvominen on täällä aika turhaa, kuten tästä ketjustakin on viimeaikoina nähty.

Sitä ammattimaista diagnoosia ei täältä foorumilta kuitenkaan löydy, joten mielestäni sellaisen vatvominen on täällä aika turhaa, kuten tästä ketjustakin on viimeaikoina nähty.
Joo en mä sitä tarkoittanutkaan :) Vaan lähinnä siis diagnostiikan suhteen tarkoitin keskustelua testauksesta, testeistä itsestään, ketä testataan jne.

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Joo en mä sitä tarkoittanutkaan :) Vaan lähinnä siis diagnostiikan suhteen tarkoitin keskustelua testauksesta, testeistä itsestään, ketä testataan jne.
Mun mielestä se keskustelu sopii ihan hyvin tuohon alkuperäiseen tautiketjuun. Toki voi tässäkin ketjussa harkinnan varaisesti jutella, jos se menee riittävästi otsikon alaisuuteen, eli koronaviruksen sairastamiseen.

Heitetäämpäs ilmoille oma tapaus, työskentelen julkisessa työpaikassa, jossa olen ollut lähikontaktissa turisteihin mm. Italiasta menneinä viikkoina päivittäin. Viikko sitten lauantaina nousi täysin yllättäen kova kuume (+38,5), olin aamulla vielä menossa salille, mutta vointi huononi kahdessa tunnissa ja jäin sänkypotilaaksi. Lihassärkyä, voimattomuutta ja hengenahdistusta, jota en ole koskaan kokenut tässä mittakaavassa (minulla on kuitenkin myös astma). Missään vaiheessa ei ole räkää valunut mistään ontelosta ja yskä on ollut kuivaa.

Tiistaina soitin korona-neuvontanumeroon ja kysyin mitä tehdä, kun olo alkoi olla tukala, mutta koska kriteerit eivät täyty (matkustus, kontakti vahvistettuun tapaukseen) täytyi mennä oman kuntaan lääkäriin (työterveys aivan täynnä). Soitin päivystykseen ennakolta ja siellä oli ainakin fiksu hoitaja joka otti asian vakavasti ja henkilökunta suojautui (lääkäriä ei olisi kiinnostanut, mutta paine hoitajilta pakotti). Päivystyksestä todettiin tuntematon hengitystieinfektio, virusperäinen, koska tulehdusarvot eivät olleet nousseet (keuhkoröntgen ja sydänfilmi ok, happisaturaatio 99%), ime tuplat astamalääkkeitä ja mene kotiin sairastamaan. Muita testejä ei tehdä, mutta lähete on olemassa yliopistolliseen sairaalaan oireiden pahetessa.

Näin kävi perjantaina ja soitin ennakkoon, puhelimessa ollut hoitaja viittasi kintaalla, totesi ettei minulla voi olla koronaa ja jos täytyy tulla, niin sen kun tulet normaalisti muiden joukkoon. En halunnut ketään muuta omalletunnolle ja en mennyt.

En kuollut, nyt todennäköisesti parempaan menossa ja henkeä ahdistaa enää niin, että pärjään tupla-annoksella molempia astmalääkkeitäni, keuhkot tuntuvan olevan tulessa, mutta eivät enää niin pahasti. Kuume laskenut eilen illalla ja näillä tuntemuksilla sitten pitäisi huomenna mennä töihin :nb:. Olen ollut sairauslomalla koko tämän viikon.

Jotenkin oudoksuttaa tämä Suomen terveydenhuollon suhtautuminen, THL testauskriteerit ovat Jumalan sanaa ja kukaan muu ei voi sairastua. Mennään selkeästi Britannian linjalla, ei testata kuin vakavat ja haetaan jotain laumaimmuniteettia, ne jotka kuolee, kuolkoon.

* huomiona vielä, että olen 33-vuotias mies, hyvässä fyysisessä kunnossa ja astma on ainoa akilleen kantapää
Lainaampa omaa viestiäni ja kerron oman lopputuleman COVID-19 taudin osalta. Sairastin siis nykytiedon mukaisen oppikirja-koronan lähes kaikkine oireineen, myös todella oudon ihottuman, joka on maailmalla lisätty mukaan oireisiin, MUTTA se ei ollutkaan korona ja tämä on todettu nenästä otetulla testillä, sekä vasta-ainetestillä, jonka tein omilla rahoillani. Eli minun kohdallani ainakin on todennäköisesti ollut kyse jostain todella ärhäkästä influenssaviruksesta, jonka jälkitautina sain kaikkia todella kummia oireita hermostoon ja muun muassa bakteeritulehduksen, jota nyt hoidetaan antibiooteilla.

Täällä foorumilla on kokemuksia mysteerisestä taudista, jota on kovasti koronaksi epäilty vaikka testit ovat olleet negatiivisia, mutta laitan oman pisteeni ja kokemukseni tähän ja totean, että muitakin todella vittumaisia viruksia on näköjään ollut tänä vuonna liikkeellä ja kerran tämä ei minulla koronaa ollut, niin kyllä jatkossa kausipiikki kiinnostaa kovasti.

Viimeksi muokattu:

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Täällä foorumilla on kokemuksia mysteerisesti taudista, jota on kovasti koronaksi epäilty vaikka testit ovat olleet negatiivisia, mutta laitan oman pisteeni ja kokemukseni tähän ja totean, että muitakin todella vittumaisia viruksia on näköjään ollut tänä vuonna liikkeellä ja kerran tämä ei minulla koronaa ollut, niin kyllä jatkossa kausipiikki kiinnostaa kovasti.
No ainakin nämä "pariskunnalta kuusi näytettä negatiivisia" -tapaukset ovat jotain muuta. Borrelioosia, keuhkoklamydiaa, mykoplasmaa, influenssa, hypokondriaa tms. Ylipäänsä "kaikki oireet" ei ymmärtääkseni ole tyypillinen taudin oireiden ilmentymä. Jotain sellaista on liikkeellä, josta tulee voimattomuutta, päänsärkyä, kurkkuun tai hengitykseen jotain (ehkä luulottelua) mutta joka ei ole Covid-19.

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Tukijäsen
Lainaampa omaa viestiäni ja kerron oman lopputuleman COVID-19 taudin osalta. Sairastin siis nykytiedon mukaisen oppikirja-koronan lähes kaikkine oireineen, myös todella oudon ihottuman, joka on maailmalla lisätty mukaan oireisiin, MUTTA se ei ollutkaan korona ja tämä on todettu nenästä otetulla testillä, sekä vasta-ainetestillä, jonka tein omilla rahoillani. Eli minun kohdallani ainakin on todennäköisesti ollut kyse jostain todella ärhäkästä influenssaviruksesta, jonka jälkitautina sain kaikkia todella kummia oireita hermostoon ja muun muassa bakteeritulehduksen, jota nyt hoidetaan antibiooteilla.

Täällä foorumilla on kokemuksia mysteerisesti taudista, jota on kovasti koronaksi epäilty vaikka testit ovat olleet negatiivisia, mutta laitan oman pisteeni ja kokemukseni tähän ja totean, että muitakin todella vittumaisia viruksia on näköjään ollut tänä vuonna liikkeellä ja kerran tämä ei minulla koronaa ollut, niin kyllä jatkossa kausipiikki kiinnostaa kovasti.
Niin, koronassa oireet ovat 99% samat kuin influenssassa.

Se ero tulee siitä että tauti on kovempi.

Ei se kyllä välttämättä siitäkään tule, jonkun influenssahan voi olla huomattavastikin kovempi kuin toisen koronavirusinfektio.

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Tukijäsen
Ei se kyllä välttämättä siitäkään tule, jonkun influenssahan voi olla huomattavastikin kovempi kuin toisen koronavirusinfektio.
Ja mitä vanhempi niin sitä kovempaa sairaus iskee, kyllä, yksilöillä on eroa, mutta noin pääsääntöisesti korona iskee kovempaa ja siksi terveetkin (jotka ei esimerkiksi influenssaa ole sairastanut) saattaa siihen sairastua, osa lievemmin osa pahemmin.

Jurppii

BANNATTU
BANNED

Niin tai lievempi. Tai täysin oireeton. Vai voiko sitä silloin taudiksi kutsua? Sairastamiseksi ilmeisesti ei.

Ja mitä nyt amatöörinä olen googlella onnistunut tonkimaan niin influenssatesti näyttää vielä todennäköisemmin väärin kuin korona. Eli jos on iso kasa negatiivisia koronatestejä takana niin lähtisin miettimään, josko joku muu testi on väärin.

Ja mitä vanhempi niin sitä kovempaa sairaus iskee, kyllä, yksilöillä on eroa, mutta noin pääsääntöisesti korona iskee kovempaa ja siksi terveetkin (jotka ei esimerkiksi influenssaa ole sairastanut) saattaa siihen sairastua, osa lievemmin osa pahemmin.
Kuinka tyypillinen oireeton influenssa mahtaa olla?

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Haluaisin muuten korostaa ihan nimiä mainitsematta eräille tässä ketjussa vaikuttaneille aihepiirin harrastajille, että pidän äärimmäisen mulkkuna ja vastuuttomana toimintana alkaa perustelemaan jotain omia suljettuja koronapiirejään nettiin, joissa voidaan keskustella yhdessä tästä "meidän kauheasta viiruksesta" ilman sen osoittavia testejä tai muita, ikävien lääkärien ja asiantuntijoiden ulottumattomissa. 5G ja muut tervetulleita.

Olis ehkä syytä hetki miettiä, että mihin tuollaisella pyrkii. Katsojia ehkä kanavalle ja egoa hivelevä seurakunta?

Pojalla 6v alkoi torstaina kuume. Vähän yli 38c oli. Perjantaina puoliso soitti terveyskeskukseen, koska lähipiirissä oli yksi henkilö sairastanut angiinan ja vaikutti siltä että pojalla se voisi myös olla. Terveydenhoitaja sanoi että seurataan tilannetta kotona, mutta laittoi lääkärille pyynnön uusia resepti. Lääkäri soitti ja kysyi pojan painon ja oireista. Päätti samalla että tehdään myös koronatesti,angiinatestin lisäksi. 30min soitosta mentiin paikallisen sairaalan pihalle,josta tulivat ottamaan ensin nielutestin ja sitten nenästä koronan. Tänään tuli koronan tulos ja negatiivinen oli. Ilmeisesti nyt tekevät herkemmin myös noita koronatestejä. Pojalla kuume vain kasvaa,äsken 39.5c.

Haluaisin muuten korostaa ihan nimiä mainitsematta eräille tässä ketjussa vaikuttaneille aihepiirin harrastajille, että pidän äärimmäisen mulkkuna ja vastuuttomana toimintana alkaa perustelemaan jotain omia suljettuja koronapiirejään nettiin, joissa voidaan keskustella yhdessä tästä "meidän kauheasta viiruksesta" ilman sen osoittavia testejä tai muita, ikävien lääkärien ja asiantuntijoiden ulottumattomissa. 5G ja muut tervetulleita.

Olis ehkä syytä hetki miettiä, että mihin tuollaisella pyrkii. Katsojia ehkä kanavalle ja egoa hivelevä seurakunta?
Voit olla vapaasti sitä mieltä. :)

Tuu mukaan jos haluat. Kirjaudu sisään Facebookiin | Facebook monia positiivisia mukana.

Mua ei katsojat kiinnosta tai subbajaat. Teen videoita muita varten. En itseäni. Onko mainoksia mulla? Ei.. :)

Voit olla vapaasti sitä mieltä. :)

Tuu mukaan jos haluat. Kirjaudu sisään Facebookiin | Facebook monia positiivisia mukana.

Mua ei katsojat kiinnosta tai subbajaat. Teen videoita muita varten. En itseäni. Onko mainoksia mulla? Ei.. :)
Koronaviruksen positiiviset testatut Suomalaiset keskustelu / tukiryhmä sekä kaikki kenellä koronavirukseen liittyviä oireita. Etenkin negatiiviset testit ja oireet jatkuvat!

Yksityinen
Vain jäsenet voivat nähdä, keitä ryhmässä on ja mitä jäsenet julkaisevat
Sivukommenttina tohon viimeisimpään pläjäykseesi, että jos pohdit infektion keskushermostovaikutuksia, niin pään MRI ei anna asiassa mitään lisäinfoa. Aivokasvaimet siinä toki kivasti näkyy.

Sivukommenttina tohon viimeisimpään pläjäykseesi, että jos pohdit infektion keskushermostovaikutuksia, niin pään MRI ei anna asiassa mitään lisäinfoa. Aivokasvaimet siinä toki kivasti näkyy.
Kiitos. Selvityksessä sytokiinimyrskyn vaikutus käänteisesti muhun.... on vittumainen olo kyllä päässä. Itseasasiassa pernaankin sattuu ja vatsaan... ripulikin tuli. ;S

Viimeksi muokattu:
Netissä tyhmyys tiivistyy parhaiten sulkemalla eriävät - usein ne järkevimmät - mielipiteet ulkopuolelle.

No mononukleoosi ehkä ainoa toki itsellä kun oli mononukleoosi niin jäi muut kivut kurkkukivun alle piiloon. Pään mri millin leikkeillä kertoo kyllä onko korona.

Nooh ihmismieli on loppu pelissä niin hieno että voi kusta vaikka verta.. Ai mistäkö tiedän? Laihtua 15kg ja rampata testeissä tökittävänä. Viipalekuvaukset jonka jälkeen virtsarakon tähystyksen toimitettua tein päätöksen etten jaksa enää. Verisyövästä lähtien kait etti noita ja mitään löytynyt. Kun sain hoidettua vitun vaikean huoltajuuskiistan lapsesta pois päiväjärjestyksestä oikeudessa --> everything normal. ;)

Suomen ensimmäinen ja ehkä maailman joka tuntee pernakivun.
Kuulemma normaali italialainen mies kyllä tunnistaa, sattuuko pernaan, maksaan vai mahaan. Suomessa aika tavatonta.

Minulla sattuu nykyään sosiaalisen etäisyyden jatkuessa ylipäänsä johonkin eli todennäköisemmin lihaksiin, niveliin ja muuten vaan jokaiseen sidekudokseen siinä sivussa, mihin syynä on koronapassiivisuus ja liikunnan puute. Vähemmän todennäköinen mahdollisuus on koronajuopottelun ja koronamässäilyn aiheuttama maksahalvaus, sokeritauti tai kaatumatauti.

Koronavirustautia en ole toistaiseksi itselleni diagnosoinut, vaikka välillä kaljoitellessa natsaa vedettyäni on vähän yskittänytkin. Jokainen kipu ja ripuli ei johdu wuhanilaisesta.

Oli motiivit mitkä tahansa, niin kyllä oireita keskimäärin alkaa kenellä tahansa ilmaantumaan jos vaan itse on tarpeeksi vakuuttunut olevansa jollain tapaa sairas ja alkaa vointiaan jatkuvasti tarkkailla ja jotain oireita "odottaa". Jos vielä on vakuuttunut olevansa jollain tietyllä tavalla sairas, niin todennäköisesti siihen tautiin sopivia oireita alkaa ilmaantumaan.

Lisäksi monet sairaudet on niin kirjavia oireiltaan, että omalle diagnoosilleen löytää oireiden perusteella helposti tukea ihan järkevistäkin lähteistä. Itselläni on juuri nyt esimerkiksi vatsa hieman löysällä, väsynyt/voimaton olo, viluinen olo ja pää hieman kipeä/oudon tuntuinen. Uskoisin sen johtuvan siitä, että olen käytännössä valvonut n.24h kun tulin juuri työvuorosta, mutta toisaalta jos alan selaamaan jotain lääkärikirjaa, niin uskon löytäväni ainakin 200 eri tautia johon oireet hyvinkin sopisivat.

Tämä ei siis kommenttina kenenkään sairauteen tai terveyteen, vaan ihan yleisellä tasolla.

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Lol. Jopa puolet vääriä

Pahimmillaan testituloksista jopa puolet voi olla vääriä negatiivisia, kertoo ylilääkäri Maija Lappalainen HUS:n kliinisen mikrobiologian laboratoriosta.
Influenssatestin vielä huonompi. Sulla on kolme negatiivista koronasta (ja puolisolla pari päälle), yksi influenssasta, do the math kuten sanottais.

Mut ei, tää on tietty solun sisään nukkumaan piiloon menevä koronavariantti ja todisteeksi jonkun muun koronanegatiivisen oireet jotka sisältää myös ihan kaiken kuviteltavan? :facepalm:

Jos 3+2 näytettä otettu ja kaikki negatiivisia, epäilisin että jokin muu nyt.

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Jos 3+2 näytettä otettu ja kaikki negatiivisia, epäilisin että jokin muu nyt.
Vai 3+3? Jos nyt arvioidaan, että testi osuu näin päin oikein 80% todennäköisyydellä ja vaikkapa tuollaisen vähän sinne päin oireilevan oireiden syy on 30% todennäköisyydellä juuri tätä (veikkaan, että yläkanttiin lunssa, allergia, luulotauti yms. kaudella) niin oireilevan nega olisi 6% todennäköisyydellä väärä. Viisi väärää negaa prosentin sadastuhannesosissa ja kuudes jo miljoonasosissa. Lukuja voi itse pyöritellä fiiliksensä suuntaan mutta matalat ne silti on.

Korostaisin kuitenkin sitä, että tyypillisiin oireisiin ei todellakaan kuulu mikään matkapahoinvointi ja silmämunien puutuminen aivohalvauksen oireilla mutta silti niin lievänä niiden selkeimpien oireiden osalta, ettei oikein osaa sanoa onko niitä edes ollut, saati että olisi edes tarkkailuun otettu. Kaksi samanlaista samassa pariskunnassa on sekin jo tooooooodella epätodennäköistä kun valtaosan tauti on lievä tai oireeton ja vakavat tapaukset yleensä kovaa kuumetta, hengitysvaikeuksia ja kuivaa yskää.

"On tää kauhea tauti, oireet voi olla ihan mitä vaan" on kyllä hieno lause koska sillä pääsee kiinni kehäpäätelmään helposti.

Viimeksi muokattu:
On muuten ihan kuvaavaa, että Suomessa on oikeasti ollut niin vähän koronaa että tällaisen ihan kohtalaisen kokoisen keskustelupalstan "koronapotilaiden vertaistueksi" tehty ketju sisältää vain pari jamppaa joilla testattu positiivinen korona ja muistaakseni lähinnä vähän astetta ärsyttävämpi flunssa, ja loput onkin sitten Teslalle vittuilua kun ei oikein muutakaan ole mistä ammentaa :D

Viimeksi muokattu:
Viestini lähti pois ivalliseksi väitettynä? Onpas outoa, itse en kyllä mitään ivallista mielestäni kirjoittanut. Kysyin ainoastaan videon outojen oirekuvauksien pohjalta, että onko ko. korona testein vahvistettu, ettei kyse olisi jostain muusta. Ja ilmeisesti kaikista testeistä oli tullut negatiivista. Mahdollinen hypokondriahan ei tosiaan ole mikään vähättelevä tai ivallinen sairaus siinä missä esimerkiksi masennuskaan, vaan sitä sairastava aivan aidosti kokee ko. oireet totena.

Ylläpidollisesti toivoisin kuitenkin käytettävän hieman harkintaa sen suhteen, että onko oikein poistaa täältä kaikki yllä mainittua videota kyseenalaistavat viestit. Negatiivisten testitulosten jälkeen koronaoireista faktana tiedottaminen ja mahdollisen harhaan johtavan tiedon levittäminen voi olla todella vahingollista.

No keskustelu meni sekä yleisesti että omalta osaltani niin henkilöön, että ymmärrän että omakin viestini poistettiin kun yritin vielä tuota autoimmuunisairausmahdollisuutta pohtia. Minulta siis julkinen anteeksipyyntö ja kohti uusia pettymyksiä.

Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Viestini lähti pois ivalliseksi väitettynä? Onpas outoa, itse en kyllä mitään ivallista mielestäni kirjoittanut. Kysyin ainoastaan videon outojen oirekuvauksien pohjalta, että onko ko. korona testein vahvistettu, ettei kyse olisi jostain muusta. Ja ilmeisesti kaikista testeistä oli tullut negatiivista. Mahdollinen hypokondriahan ei tosiaan ole mikään vähättelevä tai ivallinen sairaus siinä missä esimerkiksi masennuskaan, vaan sitä sairastava aivan aidosti kokee ko. oireet totena.

Ylläpidollisesti toivoisin kuitenkin käytettävän hieman harkintaa sen suhteen, että onko oikein poistaa täältä kaikki yllä mainittua videota kyseenalaistavat viestit. Negatiivisten testitulosten jälkeen koronaoireista faktana tiedottaminen ja mahdollisen harhaan johtavan tiedon levittäminen voi olla todella vahingollista.
Kannattaa lukea ketjusta edes muutama edellinen sivu, niin eiköhän sieltä selviä tarkemmin miksi tuota asiaa ei kannata enää vatvoa ja tivata ja miksi moderaattorit siihen tarttuvat (siis niiden suoraan henkilöön kohdistuvien vittuilujen lisäksi).

Kannattaa lukea ketjusta edes muutama edellinen sivu, niin eiköhän sieltä selviä tarkemmin miksi tuota asiaa ei kannata enää vatvoa ja tivata ja miksi moderaattorit siihen tarttuvat (siis niiden suoraan henkilöön kohdistuvien vittuilujen lisäksi).
Siinä viestissäni nimen omaan kerroin lukeneeni pari edellistä sivua ja ihmettelin, ettei siltä pohjalta oikein selvinnyt, että oliko koronasta varmuutta vai ei, vaikka videossa siitä ollaan faktuaalisen varmoja. Siksi koko viestini kirjoitin. Itselläni ainakaan ollut tarkoitus mennä henkilöön, vaan ainoastaan kyseenalaistaa sitä, voisiko kaikki videossa mainitut oudot oireet ja yli kahden kuukauden sairastaminen viitata kenties johonkin muuhun kuin koronaan.

Jos videota ei saa kommentoida, kannattaisi varmaan poistaa myös videon sisältävä viesti, kun sekään ei näytä olevan henkilön itsensä tänne linkkaama.

Kautium

IOdootti
Siinä viestissäni nimen omaan kerroin lukeneeni pari edellistä sivua ja ihmettelin, ettei siltä pohjalta oikein selvinnyt, että oliko koronasta varmuutta vai ei. Siksi koko viestini kirjoitin. Itselläni ainakaan ollut tarkoitus mennä henkilöön, vaan ainoastaan kyseenalaistaa sitä, voisiko kaikki videossa mainitut oudot oireet ja yli kahden kuukauden sairastaminen viitata kenties johonkin muuhun kuin koronaan.

Jos videota ei saa kommentoida, kannattaisi varmaan poistaa myös videon sisältävä viesti, kun sekään ei näytä olevan henkilön itsensä tänne linkkaama.
Koko ketjun ajan on ollut TeslaJonin ensimmäisestä viestistä lähtien tiedossa, että yksikään testi ei ole koronaa heidän tapauksessaan osoittanut, eikä sitä ole todennut kukaan lääkärikään, mutta koska testi ei ole 100% varma, niin joku lääkäri oli sen mahdollisuuden jättänyt avoimeksi ja sillä tuossa jutussa nyt aika pitkälti ratsastellaan. Koronan sairastamisesta keskustelu on täällä varmasti kaikille ok, mutta se on aika vahva rajatapaus, jos keskustellaan henkilöstä, joka vastoin kaikkia tutkimuksia ja lääketieteen ammattilaisia luulee/väittää sairastavansa sitä. Olisikohan TeslaJonin tapaus siis vähitellen tämän ketjun osalta taputeltu, jos ei mitään uutta dramaattista käännöstä tapahdu.

Tänä talvena on ollut liikenteessä koronan lisäksi muita tavanomaista ilkeämpiä virustauteja. Minä sairastin talven aikana kaksi kertaa ja molemmissa meni kuukausi toipumiseen. Ajankohdan perusteella ensimmäinen (joka oli vaikeampi) ei voinut olla korona. Toinen oli tammikuussa, mutta en lähde siinäkään olettamaan että kyseessä oli korona vaikka pitkän räkätaudin jälkeen hajuaistin palautumiseen meni monta viikkoa.

Ystävälläni taas oli todettu korona. 40-vuotias mies. Kun kysyin hänen vointiaan, hän vastasi: Kolme päivää heikkoa kuumetta ja sen jälkeen normaali olo, paitsi että makuaisti meni.

Joten @TeslaJoni , kaikella ystävällisyydellä, kun olet nuori ja sinulla ei ole yhtäkään positiivista koronatestin tulosta, sinulla ei ole koronaa. Sinulla on jokin muu tauti tai virus. Toivotan onnea syyn löytämiseen ja toipumiseen, mutta älä tee itsellesi hallaa ajattelemalla ainoaksi mahdollisuudeksi sen, joka on jo usealla testillä suljettu pois.

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
89 621
Jäsenet
39 015
Uusin jäsen
Abavi

Hinta.fi

Ylös Bottom