Keskustelua sähkö- ja hybridiautoista

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Käyttäjä, 11.11.2016.

  1. Mteho

    Mteho

    Viestejä:
    57
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    30kWh Leaffeissa on jotain softaongelmaa ollut ja siihen ilmeisesti olisi bugikorjaus olemassa: UPDATE - Nissan Has Software Fix For 2016-17 LEAF 30-kWh Battery Reporting Issues
     
  2. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    931
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Ei pidä unohtaa, että autoja valmistetaan ja myydään myös EU:n ulkopuolella.
     
    Myrkky ja Tonnin Seteli tykkäävät tästä.
  3. P.T

    P.T

    Viestejä:
    145
    Rekisteröitynyt:
    13.08.2019
    On ainakin perusteet valittaa jos onkin 1x32A :)
     
  4. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 578
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kysyin myyjältä huvikseni, ei kuulemma onnistu. Varmaan ihan hyvä, kun mun pikkukärrykin on Miitä isompi :rofl:
     
    SR50La, Painkiller ja taffeli tykkäävät tästä.
  5. Tonnin Seteli

    Tonnin Seteli

    Viestejä:
    2 593
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Lienee vähättelyä sanoa, että tuossa sekoittuu makuasia perusoppimääräksi. Leveä matalaprofiilirengas(kuten on käytännössä asian laita 16" vanteilla pikkuauton järkevällä pyöräkoolla) ei anna "parempaa ajettavuutta" kevyeen pikkuautoon kuin aivan erityisellä painotuksella.

    Toki sillä kauppakassilla tällöin pääsee kovempaa hyvällä päällysteellä kuin käytännöllisen mallisella renkaalla. Onko se prioriteetti edes 200 hv hupimallin pikkuhatchbackin ostajalle? Eipä ollut vaan isomman vanteen ulkonäkö. Ulkonäkökin on vähän niin ja näin ellei ko. erikoismallissa ole ylimitoitetut jarrut. 14" vanteen kanssa yhteensopiva levyjarru edessä ja nyrkin kokoinen rumpu takana näyttää lähinnä hassulta, jos autoon laitetaan 16" vanteet nahoilla.

    Entäs todennäköinen pieni vetely, kovuus paskojen teiden pompuissa, kulutuslisä ja lisääntynyt rengasmelu pikkuauton marginaalisella äänieristyksellä? Käytännössä jopa kiihtyvyys heikkenee, kun mennään lähes äärimmäiseen showrengastukseen, varsinkin jos ei laiteta auton hinnan verran rahaa kiinni. Ja jos ne suurnopeuskäsittelyominaisuudet ovat mummomallin kaupunkiautossa tärkeät, niin kyllä minä ensin pitäisin tärkeämpänä hyvää säädettävää alustasarjaa ja vasta sen jälkeen niitä nahkoja performance-renkaita ja -vanteita. Typeräähän se olisi jollain markan vakioalustalla ajaa kalliilla matalaprofiilirenkailla ja ultrakevytvanteilla, eikö?

    Etenkin toimintamatkaltaan rajoitetussa pikkusähköautossa lähtisin vähän käytännöllisempään pyöräratkaisuun kuin isot, leveät, matalat ja äänekkäät. 14 tai 15 tuuman vanne on hyvä riippuen pyörän halkaisijasta, ja sopiva leveys vaikkapa 175. Kapeampi toki voisi olla ideaali, mutta sellainen tuntuma ei ole oikein nykymuodin mukainen.

    Toki tarpeettoman hitausmomentin kulutuslisä on sähkökäyttöisessä pienempi, mutta kiihtyvyys- ja tuntumaero säilyy.

    Kyllähän kaksipaikkainen(kyllä, sitä ne on) sähköinen apinakiikku näyttää muutenkin naurettavalta. Rättisitikan näkö pyörissä sopii tyyliin.
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2019
    teemz tykkää tästä.
  6. Viliz03

    Viliz03

    Viestejä:
    528
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Pyöräteline ei kovin paljoa paina. Mutta tarviiko se tyyppihyväksyntää koukulle vai saako sinne lyödä semmosen mikä sopii?
     
  7. Tonnin Seteli

    Tonnin Seteli

    Viestejä:
    2 593
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ero maksimitoimintamatkassa voi olla vähemmän kuin ero muussa käytössä. Esimerkiksi tuosta johdettava 4% kulutusero voi tarkoittaa ja tarkoittanee yli 4% eroa mm. kiihtyvyyteen tai akun rasitukseen keskivertopäivänä. Jos akun kapasiteetista käytetään kovinkin suuri osa, esimerkiksi 8% ja 11% alimman varauksen välillä on eroa. Vastaavasti voisi ladata akkua vain 96% suhteelliseen tasoon isomman kulutuksen vaatimasta reservistä, mikä yleisen teknisen kokemuksen perusteella lisäisi akun ikää selvästi yli 4%.

    Eihän näissä nyt isoista eroista silti puhuta. Silti ylimääräistä kapasiteettia tai tehoa ei tuollaisessa autossa ole ihan liikaa. Joku saattaa jopa vähät ajonsa hoitaa ilman päivittäistä latausmahdollisuutta. Pienikin ero energiataloudessa tuntuisi silloin aika hyvältä, jos teoreettinen maksimikin on vain varttitonni.

    Ei paha. Yhtä tai kahta luokkaa isompaankaan en missään nimessä edes haluaisi turhaa kuulaa tai sellaisen kiinnitystä. Toki joku voisi sitä arvostaa, mutta vetokykyhän olisi joka tapauksessa mitätön. Asiakasryhmä lienee ainakin Suomessa marginaalinen, jos nyt jätetään huomiotta laiton kytkentä. Eihän meillä ole juuri tapana käyttää aidan nojalle pystyyn nostettavia miniminikärryjä, vaan kevytkärryt ovat yleensä 750 kg.
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2019
  8. zepi

    zepi

    Viestejä:
    5 517
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Miten i3 on kaksipaikkainen? Näyttäisi sinne 180 senttinen mahtuvan takapenkille mitä nyt nopeasti youtube-videota katsoin?
     
  9. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 421
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Nyt oli kyllä niin korkealla leijailevaa ajatuksenjuoksua siellä sun täällä, että tuosta ei saanut kiinni mistään järkevästä.

    185/50 R16 rengas ei kyllä millään mittarilla ole ylikokoinen edes Miin tapauksessa. Veikkaan, että jos joku plussan omistava ehdottaa vaihtavansa päittäin ne 16" alut vakion 14" peltivanteisiin, niin ottajia on ja paljon :)
     
    BaTTman, SR50La ja Painkiller tykkäävät tästä.
  10. Tonnin Seteli

    Tonnin Seteli

    Viestejä:
    2 593
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kaksiovinen se varsinkin on.

    Anteeksi provokatiivinen muotoilu. Tarkoitan sitä, että jopa hyvällä matkustamosuunnittelulla 2+2 -paikkainen on silti 2+2 -paikkainen, vaikka olisi viisipaikkainenkin. Kuormauskyky tulee täyteen neljästä aikuisesta läskistä länsimaalaisesta, ja kahdenkin matkatavaroissa on tunkeminen. Lisäksi näöltään autot ovat vähän niinkuin yksin matkustettavia kiikkuja, ja niiden olemus muuttuu kuormauksesta ihan eri tavalla kuin keskiluokan perheauton.

    Kuitenkin koppimopoista on kysymys.
     
    Vaakajenga tykkää tästä.
  11. Tonnin Seteli

    Tonnin Seteli

    Viestejä:
    2 593
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Anteeksi, tuli puhuttua liian teknisesti. Minulle käy etenkin autojen kanssa helposti niin, koska ne ovat minulle työkaluja eivätkä statussymboleja tai outfitteja.

    Hyvin selkeää substanssia tosin tuossa edellä väänsin. Ei se pitäisi olla vaikeasti ymmärrettävissä.
    Eihän se toki kovasti ylikokoinen ole, mutta optimoinnista oli kysymys. Pienempi voi olla usein parempi. Ei se varsinkaan kovin leveä ole, mutta kommentoin myös yleisesti koskien leveämpää. Sellainen sporttileveys tuossa kokoluokassahan voisi olla vaikkapa 205.

    Toinen kysymyshän on se, onko pyörän halkaisijan tarpeen olla noinkaan suuri. Pienemmällä halkaisijalla päästäisiin kevyempään pyörän massaan samalla hinnalla, pienempään hitausmomenttiin, ja yhtä nahkoihin kumeihin pienemmällä halkaisijalla jos sitä näköä ja melua kaivataan. Syy siihen ettei näin tehdä on toki muoti, ja tyhmältähän liian pienet pyörät näyttävät, myönnettäköön.
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2019
    mineraalimies ja Vaakajenga tykkäävät tästä.
  12. Painkiller

    Painkiller

    Viestejä:
    354
    Rekisteröitynyt:
    03.02.2017
    No jos joku haluaa ajaa pienillä korkean profiilin löllyköillä, niin siitä vaan. Ajaa ne jotkut sitikoillakin.
     
  13. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 606
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    165/70R14, 185/55R15, 185/50R16, 195/40R17
    Tuossa taitaa olla vaihtoehdot, tai sitten electric mallissa on jotain eroa. Ihan sopivat pitäisi olla 15 ja 16 tuumaiset omasta mielestä.
     
  14. Painkiller

    Painkiller

    Viestejä:
    354
    Rekisteröitynyt:
    03.02.2017
    Lähinnä viittasinkin kommentillani tuohon 165/70r14. Kyllähän silläkin eteenpäin päsee, mutta ohjaustuntuma on sitten niin ja näin. Mutta toki makunsa kullakin ja kannattaa käydä koeajamassa, jos mahdollista.
     
  15. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 421
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
  16. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 578
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä tuo kaasuversio ainakin oli 14" nakeilla oikein mukava ajettava. En mä nyt oikein tiedä mitä kuvittelet saavasi matalammalla profiililla tuollaisessa autossa, ei se urheiluauto ole vaikka seitinohuet 20" pistäis alle.
     
    SR50La ja Vaakajenga tykkäävät tästä.
  17. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 578
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Miksei laittaisi sellaista telinemallia, joka ei vaadi koukkua?

    e: Siis jos sellaisen saa tuohonkin autoon, en tiedä miten moiset toimivat.
     
  18. Viliz03

    Viliz03

    Viestejä:
    528
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No ainakin hintaa on. Ja eikä voi käyttää muissa autoissa kuten vetokuulaan kiinnittyvää. Bicycle carrier for VW up! - Paulchen Heckträger System | Fahrradträger

    Ja kun oikein etsii niin löytyy mii:lle sopiva malli joka on halvempi Bicycle carrier for Seat Mii (KF1) - Paulchen Heckträger System | Fahrradträger
     
    Viimeksi muokattu: 11.11.2019
  19. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 578
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei se koukkukaan ilmainen ole pistää o_O
     
  20. Viliz03

    Viliz03

    Viestejä:
    528
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Viimeksi muokattu: 11.11.2019
  21. vemkki

    vemkki

    Viestejä:
    3 799
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Mikähän idea on ollut tehdä laskelma 25 tkm vuosittaisella ajomäärällä ja kuuden vuoden käyttöajalla? Seat Mii Electric on sen verran halpa, että ei tarvitse mielestäni paisutella kilometrimääriä Excelissä nähdäkseen, että ajaminen on edullista.
     
    SR50La tykkää tästä.
  22. Zigh

    Zigh

    Viestejä:
    1 280
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Uudet kitkat alla niin sähköllä taajama-ajossa eniten ärsyttää muut autot kun niistä kuuluu niin kauhea meteli :D
     
    MarkusV tykkää tästä.
  23. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 606
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toivotaan että 165/70r14 on hyvä myös sähköversiossa. Itse en ole Mii, Citigo tai up autoilla ajanut. Hyvä kun muilla on kokemuksia :)

    Itse ajattelin laittaa Fiat Punto 2005 auton 175/65r14 uudet nastarenkaat Miihin. Nuo 65 profiilin renkaat on ainakin ihan tukevat ajaa. Mittarivirhettä tulisi -1km/h. Jos käytän noita renkaita Miissä, niin uudet vanteet ne vaatii.
    Rengaslaskuri - Rengasnuora

    165/70r14 taisi olla Fiatin kesärenkaat.
     
  24. Kosti

    Kosti

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  25. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 606
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Range vain 9 km vähemmän, kun rengas levenee 165->185. 175 leveä rengas näyttää olevan halvin ja on siinä kumminkin selvä hintaero 16 tuumaisiin. Totta että onhan nuo aika halpoja kaikki, kun autokin on tosi pieni.

    Seat Mii:n ajettavuutta varmaan saa vähän paremmaksi 14 tuuman pyörilläkin, jos valitsee vähän leveämmät. Jos siis jostain syystä renkaat alkaa tuntumaan liian löllöiltä :) Ei varmaan kovin suurta eroa huomaa 185-60r14 ja 185-50r16 välillä, kun leveyskin on sama.

    53€ Rengas Continental 175/65 R14 86T XL | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
    62€ Rengas Continental 165/70 R14 81T | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
    72 €Rengas Continental 185/60 R14 82H | EcoContact 6 | 1001Renkaat.com

    99€ Rengas Continental 185/50 R16 81H | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
    115€ Rengas Continental 185/50 R16 81H | EcoContact 6 | 1001Renkaat.com
     
  26. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Jos sähköautojen hintataso vajoaa tälle tasolle pysyvästi, niin kyllä se tekee kipeää kaikille kaasu ja hybrid malleille.
     
  27. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    5 001
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Verrattuna mihin? Seatin edullinen hinnoittelu Miin kanssa tuskin kilpailee minkään isomman auton kanssa, kaupunkikäyttöön ja taajamapyörittelyyn varsin sopiva laitos, mihin se on tarkoitettukin. Tuskin tuolla perheen kanssa pidempää reissua monikaan heittää, kun tarjolla on kuitenkin isompaakin sähköautoa tai plugaria. Kaasut nyt on marginaalissa muutenkin.

    Edit: ylimääräiset Tukiaiset ja rajoitettu saatavuus vielä tuohon.
     
  28. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Luonnollisesti vertaan tuota Mercedes Benz S 500-hybridiin. :confused:
    Lähinnä nyt vastaavat pikkuautot yleensä ja Toyota Yaris hybrid voi ottaa myynnissä iskua. Yaris on tosin vähän isompi. Miksi kukaan ostaisi tuossa hintaluokassa polttista jos suunnilleen samaan hintaan saa sähköllä pelittävän?

    Kaasuajoneuvot on marginaalissa todennäköisesti onnettoman tankkausverkoston takia. Lisäksi toimintamatkat pelkällä kaasulla ovat olleet vaatimattomia.
     
  29. Painkiller

    Painkiller

    Viestejä:
    354
    Rekisteröitynyt:
    03.02.2017
    Kuten sanoin makunsa kullakin ja kannattaa koeajaa, jos mahdollista. Itse tykkään tosin väliin ajella mutkia lujaa yms. ja silloin tuo 14" korkean profiilin rengas kaatuu ikävästi alle.
     
  30. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    5 001
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Merssun tai Porschen hybridit nyt saa melkoista veroetua, jopa satkun parhaimmillaan:cigar2:

    Ja Yaris on tosiaan himpun isompi, sopii myös sellaisille kenellä ei ole latausmahdollisuutta tai edes omaa parkkipaikkaa, ja sillä pääsee sinne lappiin ja takaisin ilman tuntien taukoja. Hintakin on siinä 20k alkaen.
     
  31. Juke85

    Juke85

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2017
    No nyt on Mii Electric+ tilattu tännekin, costa blue ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.:D:cool:
    Oli pakko käydä tilaamassa että auton joskus yleensä edes saa, nyt jo arvioitu toimitus meni syyskuulle. Kuulemma nyt on jo niin kova kuhina että joka päivä tulee kuukausi lisää luovutukseen ja myyjä puhu että ei koskaan 15v urallaan ole nähnyt tälläistä myyntiä. Mutta ei tuo ole kuulemma vielä lähellekään mikään ennätys pitkä auton odotusaika.:facepalm:
    Pitäisiköhän tuolle Miille jo alkaa tekemään pikkuhiljaa omaa ketjua, sen verran moni jo täälläkin sen tilannut ja puhetta siitä.:geek:
     
    Viimeksi muokattu: 11.11.2019
    SR50La, Rensu, MarkusV ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  32. Kuka_kusi_muroihini

    Kuka_kusi_muroihini

    Viestejä:
    606
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jatkakaa tässä vaan Miistä. Mielelläni lukisin tässä ketjussa kyseisestä kulkineesta ja muistakin sähköisistä. Voisko joku perkele nyt vaan saada jo yhden alleen niin saatais niitä kokemuksia.
     
  33. vemppu

    vemppu

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    ^Sama, joten ei toi ole meille soveltuva kulkine luonnollisesti... Vaimolle työmatka-ajoon ehkä voisi soveltua, mikäli ajettavuus olis ees suunnilleen samaa tasoa mitä -12 Polosessa... Piremmät lomareissut kuitenkin tehdään dieselinkäryisellä isommalla kulkineella (kerran vuodessa).
     
  34. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Kuulopuheiden varassa olen, mutta ainakin tuota VW uppia on kehuttu todella hyväksi ajaa myös moottoritiellä koko huomioiden.

    Vastaavan kokoista kuin Mii Electric eli Hyundai i10 ajettuani käsitys pikkuautojen ajettavuudesta muuttui ihan täysin. Sehän on parempi ajaa kuin moni isompi.
     
    SR50La tykkää tästä.
  35. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 606
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mii Plus olisi sulle/teille sopiva. Miillä varmaan helpompi ajaa, mutta voihan isompi Polo olla jossain parempi. Toivotaan tosiaan että edes suunnilleen sinnepäin olisi.

    Myyjä meinasi, että kakkosautoksi noita tulee ja esim vakionopeudensäädintä ei tarvita. Itselle tulee, koska nykyisessä Fiat Puntossa ei ole. Lisäksi hinta oli niin halpa.

    Mulla tarkoitus ajaa maks 100km/h vauhtia ja mökille ja muualle ei nyt kovin pitkä ole. Varmaan tulee sähkön takia ajeltua enemmän. Eli 130km/h huippunopeus ei haittaa. Teilläkin vaihtuisi auto samalla 8 vuotta uudempaan -12 -> joskus -20.
     
    vemppu tykkää tästä.
  36. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Erään Youtube videon perusteella pitäisi mennä 140km/h? Kyse oli kyllä Volkswagen e-UPista mutta eikös se ole käytännössä sama auto. Myös Renault ZOE menee 140km/h. Spekseissä kyllä lukee tuo mainitsemasi 130km/h.
     
    Viimeksi muokattu: 11.11.2019
  37. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    5 001
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sähköisestä ei varmaan ole mitään kokemuksia kenelläkään ihan vähään aikaan tulossakaan. Taas Mii, Citigo, Up!:a on ollut vuosia markkinoilla. Varmaan löytyy jotain testejä, vertailuja, kokemuksia pidemmältäkin väliltä. Ja onhan noita käytettyinäkin markkinoilla, joten siitä kokeilemaan.

    Tietty voimalinja on jotain ihan muuta, mutta koppa ympärillä ominaisuuksineen sama. Merkkien välillä jotain eroa toki löytyy olettaisin pikkuseikoissa.
     
  38. zepi

    zepi

    Viestejä:
    5 517
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näinköhän kori on edes sama. Mii electric on 1200kg auto, paljonko bensaversio on? Voi meinaan olla, että noussut paino on pakottanut muutoksiin.

    Saman kokoluokan(?) Citroen C1 on 800kg.
     
  39. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    5 001
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noh, mitenkö mukavasti siellä istuu edessä tai takana - tilojen käytettävyys. Jotain osviittaa ajo-ominaisuuksista. Toki painon lisäys on muuttanut alustaa. Silti jotkut perusseikat lienee samana, kuten laatu. Ei se uusi malli ole, tekniikka vaan muuttunut joten joitain suuntaa antavaa dataa pitäisi olla saatavilla.

    Saahan Yaristakin bensana ja hybridinä.
     
  40. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 421
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Sähkö-Miissä se lisäpaino on tullut lähelle pohjaa, mikä hyvin todennäköisesti vain parantaa ajettavuutta verrattuna samanlaiseen bensamalliin.
     
    Myrkky tykkää tästä.
  41. Juke85

    Juke85

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2017
    Semmonen tuli vielä mieleen että tuliko se musta sisäkatto automaattisesti ton plus version mukana vai pitikö se vielä erikseen valita? Muuten kai kaikki meni oikein..
     
  42. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 606
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tulee Plus version mukana. Musta ulkokatto on lisävaruste.
     
  43. Juke85

    Juke85

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2017
    Jaa niin siihen olis saanut viä mustan katon erikseen. Taidanpa huomenna soittaa ja kysyä jos sellaisen vielä saisi kun puhu että vähän aikaa voi vielä väriä muuttaa, jos se nyt sopisi tuohon. Toimiiko kellään muulla tuo Seatin kotisivujen rakenna auto Miin kohdalla? Itsellä ei pysty tekemään mitään valintoja alun moottorin valinnan jälkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 11.11.2019
  44. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 606
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo rakenna auto tuli aika äskettäin, mutta ei kyllä mullakaan vielä toimi. Ulkovärin taisin saada vain valittua.
     
  45. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Tuo kuitenkin vaatii ilmeisesti kotilatauaseman hankkimisen jos ajelee yht n.100km työmatkaa? Vai ehtisikö latautua yön aikana riittävästi tuon tilapäislatauslaitteen avulla..
     
  46. Nomber

    Nomber

    Viestejä:
    1 874
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos olisi omakotitalo niin ostaisin kyllä tuon miin. Nut ei ole kun 1 parkkipaikka kerrostalon pihalla eikä latausmahdollisuutta niin ei voi kun on oltava pitkänmatkan auto kuitenkin työn takia.
     
    SR50La tykkää tästä.
  47. P.T

    P.T

    Viestejä:
    145
    Rekisteröitynyt:
    13.08.2019
    Kyllä tilapäislaitteella ajelee 100km/päivä. Vai 100km/suunta?
     
  48. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    675
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ainakin sen pistorasian vaihdatuttaisin schukon järeämpään Kojepistorasia - E-71070 1PNE 16A 250V IP20

    Tosin kun ajattelee, että tuosta muovinpalasta kehdataan (+asennus) pyytää liki satasta, miksi jättää latausasema hankkimatta kun se 10v aikajanalla jokatapauksessa tulee hankittavaksi. (Olettama, että pitäydyt sähköautoissa)
     
  49. Teppo en

    Teppo en

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2018
    Ööö...saanko kysyä, että miksi latausasema tulee hankittavaksi joka tapauksessa 10v kuluessa?

    Kuten olen jo varmasti aiemminkin maininnut, niin ajelen noin 17000km vuodessa. Nyt takana 4v sähköautoilua ja 70000km.

    Olen ladannut 99% kotipihassa ”matkalaturilla”. Ei mitään ongelmia latauksissa.

    En myöskään ole ostamassa latausasemaa seuraavan 10v sisällä. Mikäli päivittäinen ajosuorite muuttuisi oleellisesti, niin siinä tapauksessa olisi mietittävä latausaseman hankintaa.
     
    smicke tykkää tästä.
  50. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    100km päivässä. Olettaen että akku pitää kutinsa olisi tuon ajon jälkeen vielä 100km jäljellä. Tokihan jos tulee vielä työpäivän jälkeen akku ajettua tyhjäksi niin yön aikana ei ehtisi enää ladata täyteen. Käytännön ajossahan tuo vasta selviäisi.