No koulussa on vaikka kuinka monia muita pakollisia aineita ruotsin ja suomen lisäksi. Joten en nyt lähtisi nostamaan sitä ruotsia/suomea niin merkittäväksi rajoitukseksi.
Muitakin pakollisia aineita voidaan toki poistaa, jos niiden opiskelu on turhaa, ongelmallista ja kansa niitä vastustaa. Sitä paitsi valinnanvapaushan onkin lisääntymässä... KAIKISSA MUISSA AINEISSA PAITSI B-KIELESSÄ!&%!%/!/%!/
Ja huom! Ei tässä kukaan ole B-kieltä välttämättä poistamassa. Ainoastaan PAKKORUOTSIN. B-kieli on aine. Ruotsi on eräs kieli.
Siis meinaat että valtion ei pitäisi saada edellyttää että sen asukkaat oppii maan virallisia kieliä?
Valtion ei pidä edellyttää yhtään mitään mitä sen kansalaiset ei halua. Sitä kutsutaan DEMOKRATIAKSI.
Ja yksilötasolla pätee vielä yksilökohtainen demokratia eli ei valtion byrokraatit voi vaan päättää, että nyt Erkin on opittava ruotsi! NO MITÄS JOS EN OPIKAAN, LÄLLÄLLÄÄ??? Voin toki kikkailla itseni kursseista läpi, mutta lupaan käsi sydämellä vihata sitä ruotsianne iänkaikkisesti enemmän kuin mitään muuta asiaa maailmassa heti Vladimir Putinin jälkeen. Joten kiitti ja näkemiin.
Valtion ei muutenkaan pidä edes kuvitella edellyttävänsä sellaisia asioita, joista on vain haittaa eikä laajassa kuvassa hyötyä.
Ruotsi pienenä kääpiökielenä on laajassa kuvassa todellakin TURHUUKSIEN TURHUUS koko kansalle pakkosyötettävänä pakkopullana. Jos se olisi edes joku maailmankieli kuten ranska, niin se olisi vielä eri asia, mutta ruotsi on täysin marginaalista paskaa, jolle ei ole välttämättä tarvetta edes RUOTSISSA.
Ja maailmankielistä puheenollen... Eihän edes englanti ole pakollinen kieli de-jure!!!!!!!!!!!!!
Pitää muistaa että pakkoruotsi on myös pakkosuomi.
Meitä ei kuule voisi vähempää kiinnostaa, mitä ruotsinkieliset opiskelee. Aivan sama, ei kuulu mulle, opiskelkoot vaikka swahilia, aivan V*TUN SAMA. Eikä tarvitse todellakaan olla mitään pakkosuomea, IHAN V*TUN SAMA. Jos haluavat olla osaamatta Suomessa suomea, niin BE MY FUCKING GUEST, ei ole mun ongelma, EI KUULU MULLE.
Eikä sekään kuulu NIILLE mitä v*tun kieliä MINÄ opiskelen!!!!!!!!!!76!¤%!¤#/¤#!/&¤!Q