Keskustelua kaupassakäymisen vaikeudesta

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
324
Itse näen että kaikkein loogisinta se on laittaa ostosten latomisen jälkeen, ja se joka ei näin tee, on sama kusipää mulkku joka ei käytä vilkkua liikenteessä - varsinkaan liikenneympyrässä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 244
Clash Ohlsonilla on nuo väärinpäin olevat liukuportaat tietääkseni joka kaupassa jossa ns. omat liukuportaat. Onneksi ei ole asiaa ollu ko. kiinakauppaan joten ei häiritse sinänsä.
Ruotsissa oli aiemmin vasemmanpuoleinen liikenne, joten ehkä tämä on jonkun elämäänsä kyllästyneen ruotsalaissuunnittelijan hiljainen protesti? :think:
 

ie1

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Sanoisin, että edelläoleva laittaa ostostensa jälkeen kapulan, koska seuraavan on vaikea lähte koukkimaan kapulaa. Jos edelläoleva ei laita kapulaa, enkä siihen helposti ylety, laitan ostokset silti hihnalle. Edelläoleva saa sitten setviä kassan kanssa, jos on epäselvyyksiä.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 012
Kapulan laittaminen omien kokemusten mukaan on hyvin alue- ja paikkakuntakohtaista.

Etelä-pohjanmaalla kotopitäjässä ehkä 5% laittaa kapulan ostosten jälkeen.

PKS:lla 95% laittaa sen ostoksiensa jälkeen.

Mutta kyllä pitää vain elämässä mennä huonosti että, tuostakin saa jonkinlaisen kriisin tai pahanmielen.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Sanoisin, että edelläoleva laittaa ostostensa jälkeen kapulan, koska seuraavan on vaikea lähte koukkimaan kapulaa. Jos edelläoleva ei laita kapulaa, enkä siihen helposti ylety, laitan ostokset silti hihnalle. Edelläoleva saa sitten setviä kassan kanssa, jos on epäselvyyksiä.
En kyllä mitenkään ymmärrä. Siinähän ampuu itseäänkin jalkaan, kun joutuu odottelemaan sen edelläolijan selvittelyjä. Jos joskus sattuisin unohtamaan sen kapulan ostosteni perästä ja seuraava laskisi ostoksiaan tulemaan minun laskuuni, niin kiltisti maksaisin ne ja veisin kotiin, seuraava juoskoon sitten pitkin kauppaa keräilemässä ostoksiaan uudestaan.
 

Pricez

I suck at games
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
214
..tai ylipäätään sen kapulan laittaminen. Jos edellinen asiakas ei sitä tee, yleensä läimäytän sen silleen kuuluvasti hihnalle, ja yleensä sen viimeisen tuotteen päälle. Jep olen vittumainen noille kapulaperseilijöille.
Mikä siinä kapulassa nyt on niin hanurista ... Jos edellinen ei sitä laita, niin mikä ongelma se on itse siihen laittaa, uusavuttomuus, vai ihan vaan koska haluaa osoittaa mieltään jostain? Naurettavaa kiukuttelua.
 

Pricez

I suck at games
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
214
Itse näen että kaikkein loogisinta se on laittaa ostosten latomisen jälkeen, ja se joka ei näin tee, on sama kusipää mulkku joka ei käytä vilkkua liikenteessä - varsinkaan liikenneympyrässä.
Vähän eri asia, toinen on liikennesäätö ja perustuu tieliikennelakiin ja toinen on opittu normi. Kelpo yleistys
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Huvittavaa kun joidenkin ihmisten elämä menee piloille yhden pienen kapulan takia.

Itse kyllä laitan kapulan jos joku on mun jälkeen tulossa, mutta en näe ongelmaa ottaa sitä itse jos se jää joltain edellä laittamatta.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 604
Vaimo työntää omat ostoksensa kiinni toisen ostoksiin jos joku ei tajua käyttää kapulaa, oppiipahan käyttämään. :cigar2:
Toivottavasti ei oikeasti kumminkaan näin. Entisenä kassasetänä tiedän, että ärsyttää kun meet lukemaan ne yhteen pötköön (kun sitä kapulaa ei oo välissä) ja asiakas katsoo kymmenisen tuotetta ja sitten vasta saadaan suu auki "ei noi oo muun". Ei muutakun peruutusvaihde päälle ja kuitin korjausta ja muuta aikaavievää. Ihan sama ketä sen kapulan pistää (itse laitan ostosteni jälkeen) mutta laittakaa se
Varsinkin jos tuotteita on paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Vaimo työntää omat ostoksensa kiinni toisen ostoksiin jos joku ei tajua käyttää kapulaa, oppiipahan käyttämään. :cigar2:
Tää kuulostaa vähän samalta kuin mitä mun isä harrastaa että jos joku tööttää perässä liikennevaloissa (kun ei reagoi tarpeeksi nopeasti) niin jää siihen nykimään paikalleen vielä niin pitkäksi aikaa että takana palaa hermot.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Tää kuulostaa vähän samalta kuin mitä mun isä harrastaa että jos joku tööttää perässä liikennevaloissa (kun ei reagoi tarpeeksi nopeasti) niin jää siihen nykimään paikalleen vielä niin pitkäksi aikaa että takana palaa hermot.
Tää on hyvä. Noinhan se pitää toimiakin jos joku "solvaa" tööttäämällä. Oppii vähän hillitsemään itseään (tööttihän ei missään nimessä ole tuota varten) kun tuollaisen jälkeen tarkoituksella lähtee tavallista hitaammin :rofl: jos mahdollista niin kannattaa vielä olla niin kauan että itse ehtii just vihreillä ja muut jää sinne taakse rauhoittumaan seuraaviin punaisiin.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Tää on hyvä. Noinhan se pitää toimiakin jos joku "solvaa" tööttäämällä. Oppii vähän hillitsemään itseään (tööttihän ei missään nimessä ole tuota varten) kun tuollaisen jälkeen tarkoituksella lähtee tavallista hitaammin :rofl: jos mahdollista niin kannattaa vielä olla niin kauan että itse ehtii just vihreillä ja muut jää sinne taakse rauhoittumaan seuraaviin punaisiin.
Tuommoinen saattaa joskus käydä oman terveyden päälle, kun väärä henkilä sattuu taakse.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 287
Tää on hyvä. Noinhan se pitää toimiakin jos joku "solvaa" tööttäämällä. Oppii vähän hillitsemään itseään (tööttihän ei missään nimessä ole tuota varten) kun tuollaisen jälkeen tarkoituksella lähtee tavallista hitaammin :rofl: jos mahdollista niin kannattaa vielä olla niin kauan että itse ehtii just vihreillä ja muut jää sinne taakse rauhoittumaan seuraaviin punaisiin.
Itse tekisin erottelun tööttäyksen ja tööttäyksen välille, ts. jos joku on selkeästi unohtunut, niin en näkisi sen kummempana "solvauksena" tööttäistä hieman asiallisesti ("hei, mikäs meno" -tyyppisesti "töt"), toki "töööööö...ööööööööt"-tyyppinen on jo tunteilua. Toki tuo ehdottamasi "hyvä toimintamalli" on (vähintään yhtä) kusipäistä käytöstä kummassakin tapauksessa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 862
Tuommoinen saattaa joskus käydä oman terveyden päälle, kun väärä henkilä sattuu taakse.
Itse jututin joskus vuosia sitten yhtä puolituttua. Kysyin että mikä sulla tämä pesäpallomaila täällä auton takapenkillä on? Vastauksena kertoi että se on sitä varten siellä, että yksi auto kiilasi muutama viikko sitten "vittumaisesti" ja hän yritti ajaa sen sitten kiinni ja käydä pieksämässä kuskin, mutta oli onnistunut ajamaan karkuun. Siitä lähtien oli ollut se pesäpallomaila mukana autossa että jos jossakin näkee sen tyypin niin käy pieksämässä pesäpallomailalla.

Eikä muuten ollut vitsi tuo juttu kun samainen tyyppi on ollut useamman kerran vankilassakin erilaisista väkivalta- ja velanperintäjutuista.

Kaikenlaisia kuskeja sitä tuolla tien päällä liikkuukin.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Vaimo työntää omat ostoksensa kiinni toisen ostoksiin jos joku ei tajua käyttää kapulaa, oppiipahan käyttämään. :cigar2:
Joku tuolla aikaisemmin sanoi, että se on semmonen kirjottamaton sääntö kapulan laittaminen omien ostesten taakse. Joskus se kapula on kaukana oman käden ulottumattomissa, ja takana tuleva jo tunkee tavaraa hihnalle. Nimimerkki Princess ja tipitii taitaa nyt vaan trollatapollata. Ei se mitään. Joskus kun menette oikeaan isoon kauppaan isojen ostosten kanssa, saatatte huomata eron es-pärinöistä huolimatta.

Tööttäilyyn taas, on oiken töötätä, silleen hienostuneesti "tötö" jos edellä oleva nukkuu valoissa. Se ei tee tööttääjästä tai nukkujasta tyhmää, paitsi jos se hituri somettaa, meikkaa tai lukee lehteä siinä risteyksessä. Kunnon trööööÖöt!1!! on taas tyhmyyttä itseltä. Ei voi tietää, onko siellä edessä vanhus tai just kortin saanut. Jos on muuten vaan vajakki tai kusipää, sitäkään ei voi oikein arvata.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
562
Tuon oman mausteeni tähän kapula-keskusteluun.

Olin tänään Prismassa ja kassalla oli mukana ostoskärryllinen ruokaa. Niitä siinä isken sitä mukaan hihnalle kun kerkiän ja hihna päässä on sellainen n. 30cm tyhjää. Taakseni tulee keski-ikäinen nainen lapsensa kanssa ja hän iskee kapulan tuonne päätyyn ja alkaa laittamaan ostoksiaan hihnalle, vaikka minulla on vielä puolet ostoksista kärryssä.

Olin sen verran häkeltynyt tilanteesta, että jatkoin omien tavaroiden laittamista hihnalle työntäen naisen ostoksia taaksepäin. Hän taisi saada hihnalle maidot ja puuroa.. ei siinä mitään, että en olisi osannut toimia tilanteessa, mutta olisiko nainen voinut vaikkapa odottaa minun olevan valmis? Mikä ihmeen kiire siinä oli laittaa pari tuotetta hihnalle ja niitä sai sitten töniä taakse.

Ensimmäistä kertaa tuli tällainen sattumus vastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 257
Taakseni tulee keski-ikäinen nainen lapsensa kanssa ja hän iskee kapulan tuonne päätyyn ja alkaa laittamaan ostoksiaan hihnalle, vaikka minulla on vielä puolet ostoksista kärryssä.
Olin vastaavassa tilanteessa tosin toisena osapuolena: nainen ja mies seisovat noin puolivälissä hihnaa ja juttelivat keskenään tekemättä mitään ostoksiin liittyvää.
Katsoin että ne on vaan unohtaneet laittaa kapulan ja aloin mättämään ostoksia hihnalle jolloin nainen saa ahaa elämyksen että sillähän on vielä puoli kärryä laittamatta hihnalle ja se alkaa puskemaan mun ostoksia käsivarrella taaksepäin ja lappaamaan omia kamojaan sinne väliin.
Ei siinä mitään, pitelin sitten omia ostoksiani että se sai omansa lastattua mutta jäin ihmettelemään jälkeenpäin että miksi se oli mennyt puoleenväliin sitä hihnaa pakkaamaan ja miksi se oli jättänyt sen kesken?
Normaalistihan noin ei pääse käymään kun seisoo hihnan päässä niin muut ei mahdu edes laittamaan samaan aikaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
562
Olin vastaavassa tilanteessa tosin toisena osapuolena: nainen ja mies seisovat noin puolivälissä hihnaa ja juttelivat keskenään tekemättä mitään ostoksiin liittyvää.
Katsoin että ne on vaan unohtaneet laittaa kapulan ja aloin mättämään ostoksia hihnalle jolloin nainen saa ahaa elämyksen että sillähän on vielä puoli kärryä laittamatta hihnalle ja se alkaa puskemaan mun ostoksia käsivarrella taaksepäin ja lappaamaan omia kamojaan sinne väliin.
Ei siinä mitään, pitelin sitten omia ostoksiani että se sai omansa lastattua mutta jäin ihmettelemään jälkeenpäin että miksi se oli mennyt puoleenväliin sitä hihnaa pakkaamaan ja miksi se oli jättänyt sen kesken?
Normaalistihan noin ei pääse käymään kun seisoo hihnan päässä niin muut ei mahdu edes laittamaan samaan aikaan.
Tarinassa on se ero, että minä aktiivisesti pistin jatkuvasti tavaraa hihnalle. Kassaneiti oli niin tehokas, ettei hihnaa ehtinyt saamaan täyteen vaikka jatkuvasti iskin tavaraa siihen.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kaupan kassat ovat vaikeita osa XVIII:

Edellä seisova noin 50v nainen tönöttää 2m päässä kassasta jossa häntä edeltävä on maksamassa omia ostoksiaan, itse juuri mahduin omat vähäiset kamat laittamaan hihnalle mutta takana olevalla ei juuri ole tilaa alkaa laittamaan omia kamojaan kärrystä hihnalle vaikka se on 2/3 tyhjää. Sanon edelläni olevalle naiselle että voisiko hän siirtyä ystävällisesti vähän eteenpäin että takana tulijat pääsee laittamaan ostoksiaan hihnalle. Ämmä kääntyy hitaasti katsomaan silmiin, pienten pyöreiden silmien katseesta paistaa melkoisen kirkkaasti sekä tyhmyys että vittumaisuus ja sanon hiljaa mielessäni että voi paska. "AJATTELIN NYT KUITENKIN ANTAA TILAA MAKSAA JOTEN OLE NYT IHAN RAUHALLISESTI SIINÄ" sanoo akka vähän vähemmän ystävällisellä äänensävyllä. Minä siihen että eiköhän se pysty maksamaan ihan hyvin vaikka vähän siirtyisit metrin eteenpäin, niin ei, akka jatkaa säksätystään eikä hievahdakkaan. Okei, pyöräytän silmiä päässä ja sanon sarkastisesti että selvä, anteeksi kun häiritsin.

Akka maksaa omat ostoksensa ja kun siirryn keräämään kamojani itsekkin maksettuani niin sitten se alkaa rähisemään jotain että mitä jos opettelisin pakkaamaan ja jotain muuta mikä menee ohi koska tässä vaiheessa alkoi palamaan hihat. Koitan vielä kerran selittää sille että siihen maksajan väliin ei tarvitse jättää kilometrin väliä täysin turhaan jonoa luomaan niin ämmä vastaa että ei tarvitse selittää yhtään mitään ja lähtee kävelemään pois.

Voi olla että sillä oli helvetin huono päivä menossa, mutta tuli kyllä aika harvinaisen selväksi ettei se joko tajunnut tai edes halunnut tajuta sitten yhtään mitä yritin sille sanoa, voi morjens. En minäkään reagoi kovinkaan positiivisesti jos ihan iholle tunkee joku samalla kun maksan varsinkin jos jotain pinniä pitäisi alkaa naputtelemaan, mutta voi vittu jos kaikki seisoisi hihnan toisessa päässä odottamassa edellisen maksamista niin kassajonojen varrelle voisi avata hyvin menestyviä kahviloita ja oluttupia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Joo nämä "annan tilaa" tyypit on pahinta syöpää :btooth: Tämä on jokin suomalainen erikoisuus. Näkyy myös esim. raha-automaattijonoissa joissa jotkut jättävät sellaiset kolme metriä väliä siihen koneella olevaan ettei kukaan vahingossakaan luule että siinä on nyt ämmä kurkkimassa tunnuslukua. Kiva mennä sellaisen "jonon" perälle kun se näyttää enemmän siltä kuin porukka jonottaisi jonnekin ihan muualle.

Oma viimeaikainen kassatarina. Vittumaisen näköisellä mummolla on muutama tavara laittamatta hihnalle ja noin puolitoistametriä hihnaa käytettävissä. Mikään kiire minulla ei ole, mutta tajuaa sen kuka tahansa loogiseen ajatteluun kykenevä että mummokin kerkeää lastata ne muutamat tavaransa siinä ajassa kuin hihna etenisi puolitoistametriä lisää. Joten pistän kapulan hihnan loppupäähän ja lastaan omia kamojani, jolloin mummo hajoaa täysin, lastaa loput kamansa ja alkaa sitten raivoamaan minulle. Totean vain että "pystyy tässä kaksi ihmistä olemaan yhtä aikaa" (=fakta). Mummo höpisee "toisen roinista" ja tuijottaa minua hitaasti ylhäältä alas ja takaisin ylös, täynnä pyhää vihaa. Kun olen maksanut ja lastannut kamani, niin hän on vielä pysähtynyt kassan taakse ja huomaan että tuijottaa minua samalla halveksunnalla edelleen 50 metrin päästä. Siis eihän se minullekaan mikään nautinto ole kiusata mummoja, mutta jos ihminen on viittä vaille kuollut niin alkaa olemaan viimeisiä hetkiä oppia elämässä muitakin tunteita kuin viha ja egoismi. Välillä ihmisiä vaan pitää kouluttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
661
Kapulakeskusteluun liittyen. Italiassa en ole vielä törmännyt keneenkään, joka sen kapulan laittaisi seuraavalle asiakkaalle. Itse sen kyllä laitan aina varulta, vaikka takana ei edes olisi ketään. En ymmärrä miten se ei tule automaattisesti kaikille mieleen...
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 106
Kaupan kassat ovat vaikeita osa XVIII:

Edellä seisova noin 50v nainen tönöttää 2m päässä kassasta jossa häntä edeltävä on maksamassa omia ostoksiaan, itse juuri mahduin omat vähäiset kamat laittamaan hihnalle mutta takana olevalla ei juuri ole tilaa alkaa laittamaan omia kamojaan kärrystä hihnalle vaikka se on 2/3 tyhjää. Sanon edelläni olevalle naiselle että voisiko hän siirtyä ystävällisesti vähän eteenpäin että takana tulijat pääsee laittamaan ostoksiaan hihnalle. Ämmä kääntyy hitaasti katsomaan silmiin, pienten pyöreiden silmien katseesta paistaa melkoisen kirkkaasti sekä tyhmyys että vittumaisuus ja sanon hiljaa mielessäni että voi paska. "AJATTELIN NYT KUITENKIN ANTAA TILAA MAKSAA JOTEN OLE NYT IHAN RAUHALLISESTI SIINÄ" sanoo akka vähän vähemmän ystävällisellä äänensävyllä. Minä siihen että eiköhän se pysty maksamaan ihan hyvin vaikka vähän siirtyisit metrin eteenpäin, niin ei, akka jatkaa säksätystään eikä hievahdakkaan. Okei, pyöräytän silmiä päässä ja sanon sarkastisesti että selvä, anteeksi kun häiritsin.

Akka maksaa omat ostoksensa ja kun siirryn keräämään kamojani itsekkin maksettuani niin sitten se alkaa rähisemään jotain että mitä jos opettelisin pakkaamaan ja jotain muuta mikä menee ohi koska tässä vaiheessa alkoi palamaan hihat. Koitan vielä kerran selittää sille että siihen maksajan väliin ei tarvitse jättää kilometrin väliä täysin turhaan jonoa luomaan niin ämmä vastaa että ei tarvitse selittää yhtään mitään ja lähtee kävelemään pois.

Voi olla että sillä oli helvetin huono päivä menossa, mutta tuli kyllä aika harvinaisen selväksi ettei se joko tajunnut tai edes halunnut tajuta sitten yhtään mitä yritin sille sanoa, voi morjens. En minäkään reagoi kovinkaan positiivisesti jos ihan iholle tunkee joku samalla kun maksan varsinkin jos jotain pinniä pitäisi alkaa naputtelemaan, mutta voi vittu jos kaikki seisoisi hihnan toisessa päässä odottamassa edellisen maksamista niin kassajonojen varrelle voisi avata hyvin menestyviä kahviloita ja oluttupia.
Ihmiset varmaan yleisesti jättävät maksajalle sen verran tilaa kuin haluaisivat itselleen jätettävän vastaavassa tilanteessa.

Kassalla levitellään lompakkoa, kaivetaan sopivaa seteliä/korttia ja näppäillään tunnuslukua. Pankkiautomaatilla ruudulla/kuitilla vilahtaa lisäksi tilin saldo.

Vähiten tilan tarpeessa luulisin olevan henkilön, joka on: nuori, mies, parimetrinen ketterä korsto, lompsassa pari pientä seteliä, tavallinen pankkikortti ja tilillä enintään 1 kk:n tulot. Mitä useampi kohta täsmää, sitä pienempi on yksityisyyden tarve raha-asioissa.

Tilaa kaipaa ihan eri tavalla, jos on: vanhempi henkilö, nainen, pienikokoinen, hidas, lompakossa myös vihreitä ja keltaisia seteleitä, harvinaisempia luottokortteja ja automaatin ruudulla näkyvällä tilillä 5-6 -numeroinen euromäärä. Silloin ei tunnu turvalliselta, jos asioinnin aikana liian lähellä hyörii/kurkkii joku muu kuin pikkulapsi.

Se edelläsi ollut 50v nainen siis jätti omasta mielestään sopivan tilan. En näe, että tuossa tilanteessa hän olisi yhtään haitannut/hidastanut muita asiakkaita, jos kerran sinäkin sait kaikki ostoksesi hihnalle. Siinähän on peräti kahden asiakkaan tavarat hihnalla. Kun kassan ensimmäinen asiakas, eli maksaja saa hommansa valmiiksi, niin 50v nainen liikahtaa maksupäätteelle. Samaan aikaan hihna alkaa liikkumaan ja tyhjentymään 2. asiakkaan, eli naisen tavaroista. Nyt 4. asiakkaalla on hyvin aikaa lastata hihnaa, koska ennen hänen tavaroiden luentaa on vielä 2. asiakkaan tavaroiden luenta, 2. as. maksutapahtuma, 3. as. tavaroiden luenta ja 3. as. maksutapahtuma. Hyvin ehtii. Siitä ei ole haittaa, että hihnalla voi olla reilu metri tyhjää sinun ja neljännen ostosten välissä. Myyjä kyllä ehtii ajaa "löysät" pois hihnasta sillä aikaa kun sinä vilautat kortteja ja maksat.


Edit. Jaa se tyhjä kohta olikin naisen ja sinun välissä. Joka tapauksessa myyjä ehtii ajaa tyhjän pois maksutapahtumaa nopeammin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Edit. Jaa se tyhjä kohta olikin naisen ja sinun välissä. Joka tapauksessa myyjä ehtii ajaa tyhjän pois maksutapahtumaa nopeammin.
Siihen hihnalle olisi mahtunut kolmen ihmisen ostokset, nyt siinä oli kahden ja kolmas seisoi kärryineen minun takanani eikä mahtunut laittamaan kamojaan hihnalle. Sitten kun se kolmas pääsi viimein kasaamaan niitä kamojaan niin se meni lähinnä suoraan kärrystä myyjän käsiin ja taas hänen takanaan oleva joutui odottamaan koko kärryjen tyhjennystä että pääsi itse kasaamaan kamojaan. En nyt kutsuisi kovinkaan ideaaliseksi toiminnaksi.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
442
Näitä ihmisiä tulee vähän väliä vastaan jotka harrastaa tuota et seisotaan hihnan syöttöpäässä samalla ku joku siellä makselee ostoksiaan. Ottaahan tuo pannuun mut samalla tiedostaa et näiden ihmisten maailmankuvaan ei voi vaikuttaa ilmaisemalla omaa mielipidettään ja näin tehdessään pilaa molempien päivän. Ei oo ainoa paikka jossa pitää tyhmiä/ajattelemattomia ihmisiä sietää niin parempi yrittää siirtää omat ajatukset muualle.. omakin olo helpompi ku ei tarvi hampaita jauhaa paskaks joka toisen kanssakäymisen kohdalla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Siihen hihnalle olisi mahtunut kolmen ihmisen ostokset, nyt siinä oli kahden ja kolmas seisoi kärryineen minun takanani eikä mahtunut laittamaan kamojaan hihnalle. Sitten kun se kolmas pääsi viimein kasaamaan niitä kamojaan niin se meni lähinnä suoraan kärrystä myyjän käsiin ja taas hänen takanaan oleva joutui odottamaan koko kärryjen tyhjennystä että pääsi itse kasaamaan kamojaan. En nyt kutsuisi kovinkaan ideaaliseksi toiminnaksi.
Tämä kuulostaa hieman oudolta, miksi tuo kolmas ei pystynyt alkamaan latomaan ostoksiaan hihnalle kun sen tädin ostoksia luettiin? Blokkasitko sinä häneltä pääsyn hihnalle?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Tämä kuulostaa hieman oudolta, miksi tuo kolmas ei pystynyt alkamaan latomaan ostoksiaan hihnalle kun sen tädin ostoksia luettiin? Blokkasitko sinä häneltä pääsyn hihnalle?
Luitko ollenkaan tuota tekstiäni vai kirjoitinko sen noin vaikeaselkoisesti? Kyllä blokkasin takana olevaa kun se älyn suurkalifi siinä edessäni seisoi valovuoden päässä kassasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Luitko ollenkaan tuota tekstiäni vai kirjoitinko sen noin vaikeaselkoisesti? Kyllä blokkasin takana olevaa kun se älyn suurkalifi siinä edessäni seisoi valovuoden päässä kassasta.
Niin seisoi sen aikaa kun häntä edellinen asiakas maksoi. Mutta et missään maininnut että olisi yhä seisonut kassan takana kun hänen ostoksiaan luettiin. Eli nyt sinä voit ottaa askeleen eteenpäin ja sinun takana oleva kolmas voi alkaa latoa ostoksiaan. Edelleen hihnalla kahden ostokset joita ei vielä lueta.

Eli miten toi kolmas ei päässyt latomaan ostoksiaan kun sitten että menivät suoraan kassan piipattavaksi?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Niin seisoi sen aikaa kun häntä edellinen asiakas maksoi. Mutta et missään maininnut että olisi yhä seisonut kassan takana kun hänen ostoksiaan luettiin. Eli nyt sinä voit ottaa askeleen eteenpäin ja sinun takana oleva kolmas voi alkaa latoa ostoksiaan. Edelleen hihnalla kahden ostokset joita ei vielä lueta.

Eli miten toi kolmas ei päässyt latomaan ostoksiaan kun sitten että menivät suoraan kassan piipattavaksi?
No siinähän se jäpitti vielä silloinkin kun hänen kamojaan luettiin, joten siinähän sitä sitten oltiin kunnes rouvalle tuli aika maksaa ja koko sakki pääsi eteenpäin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 288
En nyt sanoisi tyhmyydeksi sitä, jos jättää hajurakoa maksupäätettä tai pankkiautomaattia käyttävään. Minua ainakin alkaa joko kuumottaa tai vituttaa, jos joku tunkee siinä tappituntumalle tai vaihtoehtoisesti jää asioituaan postailemaan siihen niin, että seuraavan pitäisi tulla valvottuna asioimaan.

Toki liika on liikaa. 3 metriä bankomaatilla ei ole liikaa vaan kipurajalla. Kassan hihnan alkupäässä on liikaa. Maksupäätteen eteen kurkistusetäisyydelle jääminen on liikaa tai siis väärin.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
93
Kapulakeskusteluun liittyen. Italiassa en ole vielä törmännyt keneenkään, joka sen kapulan laittaisi seuraavalle asiakkaalle. Itse sen kyllä laitan aina varulta, vaikka takana ei edes olisi ketään. En ymmärrä miten se ei tule automaattisesti kaikille mieleen...
Sitä kapulaa laittaessa voisi kanssa miettiä, onko itse tyhmä kun ostaa kaikkea turhaa roinaa!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 257
Kyllä blokkasin takana olevaa kun se älyn suurkalifi siinä edessäni seisoi valovuoden päässä kassasta.
Kannattaa ohittaa ne ja jättää kassan viereen senverran tilaa että se mahtuu eteenpäin, toimii varsinkin kärryn kanssa liki 100% ja ne liikkuu eteenpäin, tai ainakin se on seuraavan murhe
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 107
Noista kassajonoista joskus löytyy mielenkiintoisia säheltäjiä. Koitappas mennä pakkaamaan omat kamas kun edellinen asiakas jättää kärrynsä (ja joskus vielä miehensä/vaimonsa) siihen kulkuväylälle ettet pääse siitä ohi, eikä siirry.. vahingossakaan. Tai valtaa koko kassan päädyn ja siinähän kattelet kamojas etkä pääse pakkaamaan.. tai antaa jälkikasvunsa tukkia pääsys niiden ostosten luo ja antaa sen ipanan vielä näpelöidä sun ostoksias. Tai tönii kärryllä jonossa takaapäin tilanteessa jossa kuitenkaan et itse voi eteepäin siirtyä.

Näiden esimerkkien lisäksi löytyy tietenkin myös esimerkillisiä toimijoita jotka ottaa muutkin huomioon.. ja jopa toruu lapsiaan ja käskee niiden siirtyä edestä pois.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Ärsyttävimpiä on ne, joilla on joku yksi ostos kädessään, eivätkä jostain syystä halua sitä siihen hihnalle laskea. Kassa alkaa hihnalta ostoksia vetelemään, kun se aasi siinä sitten mukeltaa, että ei ne ole minun, kun minulla on tämä maitopurkki tässä. Sitten vedellään ostoksia takaisin ja minuutteja kuluu.

Joillain vanhuksilla on ihme tapa käyttää omaa ostoskoria ja nostaa se semmoisenaan hihnalle ja antaa kassan purkaa ja kasata se kori uudestaan.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Kassa lauleli jotain laulua mikä kuulu radiosta. Oli sen verta suoraa tekstiä että multa unohtui pankkikortin tumnusluku kokonaan. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 043
Onneksi itsepalvelukassat on keksitty, omassa lähikaupassa on kymmenkunta sellaista, niin pääsee käytännössä aina jonottamatta.

Vuoden aikana yksi pistokoe ja kun kaikki kassamyyjät tuntevat naaman, niin kuittaavat ikätarkastukset nopeasti kaljaa ostaessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
22
Onneksi itsepalvelukassat on keksitty, omassa lähikaupassa on kymmenkunta sellaista, niin pääsee käytännössä aina jonottamatta.

Vuoden aikana yksi pistokoe ja kun kaikki kassamyyjät tuntevat naaman, niin kuittaavat ikätarkastukset nopeasti kaljaa ostaessa.
Tulee lähimmästä S-marketista ostettua usein -30%-tuotteita ja täytyy silloin käyttää normaalia kassaa. Toivottavasti joskus kehittäisivät jonkun tavan niidenkin maksuun itsepalvelukassalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Tulee lähimmästä S-marketista ostettua usein -30%-tuotteita ja täytyy silloin käyttää normaalia kassaa. Toivottavasti joskus kehittäisivät jonkun tavan niidenkin maksuun itsepalvelukassalla.
Täällä S-marketissa on laitettu uudet punaiset viivakooditarrat vanhojen päälle niin saa nekin maksettua itsepalvelukassalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
22
Täällä S-marketissa on laitettu uudet punaiset viivakooditarrat vanhojen päälle niin saa nekin maksettua itsepalvelukassalla.
What has science done :eek: Varmaan uuden laputuslaitteen hankkiminen on liian suuri investointi mun lähimmälle S-marketille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 043
Joo, tälläkin lätkitään uudet viivakooditarrat vanhojen päälle, joskin harvemmin löydän/haluaa muutenkaan ostaa punalappuista kalaa ja meillä ei juuri lihaa syödä, niin harvoin on tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 043
Joo, tälläkin lätkitään uudet viivakooditarrat vanhojen päälle, joskin harvemmin löydän/haluaa muutenkaan ostaa punalappuista kalaa ja meillä ei juuri lihaa syödä, niin harvoin on tarvetta.
 

Suvakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
197
Toi kori homma käy välillä hermoille. Etenkin jos jonottamisessa on menny aikaa.

Toinen on jos maksetaan jollakin maksusitoomuksella. Siinä menee aikaa
Joo älyttömän ikävää kun ne vanhukset käy kaupassa ja köyhätkin joutaisi pois silmistä. Miten olisi pieni ymmärrys vanhenemista tai köyhyyttä kohtaan? En usko sen vanhuksenkaan nauttivan tilanteesta, saati maksusitoumuslappua ja passia taskusta kaivavan.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
Mitä näissä omissa lähikaupoissa on tullut vuosia asioitua, niin ei onneksi ole kuin sen pari kertaa käynyt se, kun joku on selässä kiinni siinä maksutilanteessa. Ja kun ihminen on, niin onhan tuota tullut itsekin joskus unohdettua laittaa se palikka, vaikka sen yleensä aina muistan laittaa seuraavalle. Pikakassat on kyllä parhautta, saa rauhassa säätää ja ei ole kukaan selässä kiinni. Useasti jäänyt myös juttelemaan tutun myyjän kanssa siihen. :geek:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 175
Viestejä
4 214 562
Jäsenet
71 011
Uusin jäsen
Alibisyotto

Hinta.fi

Ylös Bottom