Keskustelua kaupassakäymisen vaikeudesta

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Varmaan jos yksi iso vähittäiskauppaketju tarjoaa ko. palvelua niin sitten toisenkin "pitää" se ottaa ettei osa asiakkaista karkaa. Perseestähän se toki on ja kai niitä yritetään keskittää jonnekin palvelupisteille.
(eli kyse ei ole sen palvelun tuotoista vaan kokonaistuotosta)
Tästähän tosiaan lienee kyse. Halutaan tarjota kaikki mahdollinen samassa paikassa, ettei asiakas vahingossa mene naapurikauppaan toteamaan että siellä on joku homma paremmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 786
@jefreitteri öö okei.. paljon jaksoit nähdä vaivaa muokkaamiseen.

Se alkoholin piippaaminen ja maksaminen siinä kassalla ei toisaalta vie juurikaan enempää aikaa vs. veikkauslappujen tarkastus ja uusien pelaaminen. Mikä tässä oli se pointti.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
No ei siihen nyt kovin kauaa mennyt. :D

Mutta siis ei tuo nyt asiana ole niin eri. Paremmin tuo olisi ehkä toiminut tupakan kanssa kun ne masiinat mistä se askin sylkee hihnalle eivät ole kaikkein nopeimpia vehkeitä.

Jos kauppa haluaa myydä alkoholia, tupakkaa tai veikkauksen tuotteita niin se saa sen tehdä ja niitä palveluita saa käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Mikä ongelma on mennä sinne kioskille? Miten pelaaminen ennen onnistui, kun kaupoissa ei ollut kassoilla näitä veikkauspisteitä? Rahan takiahan noi siellä on, eikös kiparitkin saa 10% kaikesta pelien tuotosta itselleen?

Toki jos pikkukylässä ei ole R-kioskia tai muutakaan kiparia niin joku 1 veikkauskassa voisi kaupassa olla. Tai mielummin erillinen info/veikkauspiste.

Yleensä kaupoissa on ollut infopiste missä pelit voi pelata. (no kai niissä isoimmissa vain)

Sen voisi toteuttaa vaikka siten pikkukaupoissa, että olisi veikkauspiste missä ei ole jatkuvaa henkikökuntaa vaan nappi mistä takahuoneen myyjän saisi paikalle. Sillä aikaa voisi niitä pelejä siinä katsella ja täytellä odotellessa.

Näinhän se nykyäänkin toimii kun tulee ruuhkaa kassoille. Takahuoneesta tai jostain tulee joku toiselle kassalle auttamaan.

Tai miksi pitäisi oikeastaan? Pelaaminen ei varmaan ole mikään perustarve?

Meilläkin tuossa keskustassa on R-kioski ja joku pienempi kioski ihan kadun toisella puolella S-Markettia. Silti sinne ei voi mennä mitenkään pelailemaan vaan pitää jumittaa kassalla monta minuuttia. Toki onhan se kiva kun säästyy vähän aikaa iteltä.

Yleensä tulee kyllä käytyä isommissa kaupoissa missä tätä ongelmaa ei ole. Silloin tällöin hakee jotain pientä 1-2 ostosta ja ensinnäkin kassoja on helvetin vähän tai onhan niitä joku 6, mutta ei siellä ole henkilökuntaa kuin yhdellä kassalla ja hirveä jono aina + sitte tämä veikkaus pelleily.

No ehkä tonnekkin voisi ilmestyä ne itsepalvelukassat niin tollaset pikkuostot menis 10x vähemmässä ajassa.
No ihan samaa logiikkaa voidaan soveltaa siihen alennusappiin. Mikä ongelma se on asentaa? Alennuksetkaan ei ole mikään perustarve, joten sama juttu niissä.

Mikä siinä on, että aina ne omat tarpeet on muka niin paljon tärkeämpiä kuin kaikkien muiden? Ihmiset käy siellä kaupoissa hakemassa erilaisia asioita ja palvelua, ja kaikilla on niin oikeus tehdä. Itseäni hirmuisesti harmittaa kaikki joilla on ostoskärryllinen tavaraa, tilaisivat perkeleet ne ostoksensa kauppakassista etteivät tuhlaa MINUN aikaani siellä kassajonossa. Miten ne kehtaakin!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 786
Haha Hyvä ketju .. "kaupassakäymisen vaikeus" sitten kerrot asian mikä itseä ärsyttää niin heti joku lauma valittamassa että "et saa valittaa siitä asiasta koska mun mielestä tuo on ihan fine"
..

Mikä ongelma se on asentaa?
Taisin jo kertoa. En halua tukea tuollaista "pakko" appittamista :) Miksei sovellus vaan voisi olla: "hei meillä on sovellus, lataa ja kokeile"
Ei ole perustarve mutta jos S ryhmä haluaa rahojani niin oletan tasavertaista palvelua.. ja mielellään ei veikkauspisteitä kassoilla. Kyllä sitä ruokaa muistakin kaupoista saa.

Itseäni hirmuisesti harmittaa kaikki joilla on ostoskärryllinen tavaraa, tilaisivat perkeleet ne ostoksensa kauppakassista etteivät tuhlaa MINUN aikaani siellä kassajonossa. Miten ne kehtaakin!
Todellakin vituttaa jos pitää odotella muita.. etenkin jos ne hidastelee tai töpeksii menisvät muualle.

Mikä siinä on, että aina ne omat tarpeet on muka niin paljon tärkeämpiä kuin kaikkien muiden?
Miksi pitäisi random tyypit kiinnostaa? Eri asia jos kaikki jonossa olisi tuttuja jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
No onhan se nyt aika typerää itkeä täällä olennaisesti siitä, että kaupassa onkin myös muita ihmisiä jotka kehtaa sieltä kaupasta ostaa ihan normaaleja palveluita, kun tässä nyt ei edes ollut kyse mistään erityisestä tötöilystä tai hidastelusta. Ja sitten vielä vaatia että ne muut vaihtaisi liikettä, vain jotta eivät hidastaisi sinun kauppakokemustasi. :facepalm:

Mutta kukin tavallaan. Jos se kaupassakäynti on noin vaikeaa niin kannattaa ehkä jättää se muille.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 967
Haha Hyvä ketju .. "kaupassakäymisen vaikeus" sitten kerrot asian mikä itseä ärsyttää niin heti joku lauma valittamassa että "et saa valittaa siitä asiasta koska mun mielestä tuo on ihan fine"
Saa valittaa, mutta yhtä lailla saa kritisoida ja esittää muitakin näkökulmia. Olen kyllä muiden kanssa samoilla linjoilla. Ihan naurettavaa ulinaa siitä, että joutuu kassajonossa odottamaan omaa vuoroaan. Noista appseista ollaan kuitenkin samaa mieltä, sillä minäkään en kaiken maailman yleistyvistä mobiiliappseista kauheasti pidä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 063
Itse arvostan noita itsepalvelukassoja varsinkin noissa kaupunkien pienemmissä marketeissa, koska moni asiakas ostaa siellä muutaman tuotteen, jolloin 2-3 itsepalveluautomaattia helposti tuplaa / triplaa sen kassojen läpäisyn verrattuna yhteen ainoaan normaaliin kassaan.

Silloin kun kävin itse isossa marketissa, niin huomasin, etten pysty itse vetämään itsepalveluautomaatin läpi järkevästi suuria määriä tuotteita mitenkään nopeasti, joten isot ostosreissut tuli siti tehtyä normaalikassalla.
 
Viimeksi muokattu:

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Tuli äsken Lidlissä käytyä ja siellä oli 5 suklaalevyä 7€ tjsp. Kassalla edellä meni mummo, jolla osa oli jotain aivan muita. Kassa siitä sanoi, että nämä ei kuulu tarjoukseen. Mummo kipittää hyllynpäätyyn ja tulee takaisin, että siitä samasta hyllystä on. Oli siis kai joku muu asiakas huomannut tarjouslevyt ja jättänyt omansa siihen kekoon, joista nyt selvästi näki, että ovat aivan muun merkkisiä suklaita. Kassa lähti sen mummon kanssa selvittämään levyjä ja sai mummon tajuamaan, että mainoksessa yläpuolella kerrotaan, mitkä suklaat siihen kuuluu ja nämä sen valitsemat on jotain aivan muuta. Sai sitten valittua oikeat suklaat ja sai ostoksensa maksettua. Meni tuohonkin epistolaan vähintään 5 minuuttia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 625
Mikähän siinä on, että ainakin alepoissa jos kassalla huomauttaa esim puuttuvasta pantista pullokuitissa niin pitää lähteä selvittämään sitä asiaa sinne palauruskoneelle ja kertoa että mikä tölkki tms jäi pantitta eikä ne enää vaan kirjaa panttia kassalla? Ymmärtäisin jos joku nuori poikaporukka valittaisi, mutta jos mulla on yli 10€ edestä pantteja niin miksi kusettaisin etenkin kun palautan myös pantittomat ja niitäkin on siinä kuitilla yleensä läjä ja mikäs mua toisaalta estäisi kusettamasta jotain varmasti pantillista sitten siihen?

Lisäksi noi kauppojen työntekijät ovat aivan kujalla tuosta palautussysteemistä. Esimerkiksi lasipullossa ei tarvitse olla etikettejä, että siitä tulee pantti vaan viivakoodin tulee olla luettavissa vain tölkistä ja muovipulloista. Kerran väänsin tuosta jonkun työntekijän kanssa ja sitten kun se etiketitön pullo tökättiin sinne toiselle kierrokselle niin kas, pantti tuli niinkuin kuuluikin.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 686
Mikähän siinä on, että ainakin alepoissa jos kassalla huomauttaa esim puuttuvasta pantista pullokuitissa niin pitää lähteä selvittämään sitä asiaa sinne palauruskoneelle ja kertoa että mikä tölkki tms jäi pantitta eikä ne enää vaan kirjaa panttia kassalla? Ymmärtäisin jos joku nuori poikaporukka valittaisi, mutta jos mulla on yli 10€ edestä pantteja niin miksi kusettaisin etenkin kun palautan myös pantittomat ja niitäkin on siinä kuitilla yleensä läjä ja mikäs mua toisaalta estäisi kusettamasta jotain varmasti pantillista sitten siihen?

Lisäksi noi kauppojen työntekijät ovat aivan kujalla tuosta palautussysteemistä. Esimerkiksi lasipullossa ei tarvitse olla etikettejä, että siitä tulee pantti vaan viivakoodin tulee olla luettavissa vain tölkistä ja muovipulloista. Kerran väänsin tuosta jonkun työntekijän kanssa ja sitten kun se etiketitön pullo tökättiin sinne toiselle kierrokselle niin kas, pantti tuli niinkuin kuuluikin.
Johtuisiko siitä, että joku promillen murto-osa ihmisistä jaksaa alkaa jotain panttikuittia syynäämään ja valittamaan jos joku pullo meni väärin (näkyykö jossain muka eriteltynä kaikki palautetut pullot, itse saan aina vaan lapun jossa on loppusumma?).

Jos kassatyöntekijä kerran puolessa vuodessa joutuu tällaista selvittelemään, niin en ihmettele ettei siihen oikein ole rutiinia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 625
Johtuisiko siitä, että joku promillen murto-osa ihmisistä jaksaa alkaa jotain panttikuittia syynäämään ja valittamaan jos joku pullo meni väärin (näkyykö jossain muka eriteltynä kaikki palautetut pullot, itse saan aina vaan lapun jossa on loppusumma?).

Jos kassatyöntekijä kerran puolessa vuodessa joutuu tällaista selvittelemään, niin en ihmettele ettei siihen oikein ole rutiinia.
Periaatteesta otan ne pennit mitä sieltä tulee, koska ne pennit on kauppaan maksettu kun pakkaus sieltä lähtee. Jos niin harva oikeasti asiasta valittaa, niin eikö silloin olisi vaan parempi kassalla todeta että ai, palautit 157 juomapakkausta, josta yhdestä jäi 0,1€ puuttumaan ja lyödä se sinne manuaalisesti...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
621
Johtuisiko siitä, että joku promillen murto-osa ihmisistä jaksaa alkaa jotain panttikuittia syynäämään ja valittamaan jos joku pullo meni väärin (näkyykö jossain muka eriteltynä kaikki palautetut pullot, itse saan aina vaan lapun jossa on loppusumma?).

Jos kassatyöntekijä kerran puolessa vuodessa joutuu tällaista selvittelemään, niin en ihmettele ettei siihen oikein ole rutiinia.
Kyllä siinä nykyään lukee myös hylättyjen kappalemäärä. Näin ainakin Prisman koneissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 625
Joo yleensä niissä on erittely panttilajeittain esim 15x tölkki 0,15€ 10x muovipullo 0,2€ jne ja hylätyt toki myös
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Prisman pullo/tölkkiautomaatti nyysinyt multa montakymmentä centtiä viimeaikoina, ja kaikki olivat pantillisia eikä mitenkään rutussa:rage: En ole jaksanut valittaa koska kokemuksesta tiedän että menee hankalaksi, mutta saa kuitenkin sen jonkun kolikon takaisin kun ensin vartijalle selittää jutun, tämä ensin neuvonnan kautta, sitten vartijan kanssa keskustelu ja takaisin neuvontaan... Ihan sama.

Sitten tapaus kassalla viime viikolla, joku nainen osti n. euron kasvin ruukussa, jäi siihen kassalle selvittämään kuinka oli halpaa ja jumiutui siihen maksupäätteen eteen.

Tänään sitten osuin yritin arpoa jonon mistä pääsee nopeasti läpi. No ei, kaksi edellistä asiakasta jäikin huolella ja ajan kanssa latomaan ostoksiaan kassiin. Päällisin puolin näyttivät ihan normoille, mutta oli kuitenkin kun hidastetussa filmissä. Kassakin jo turhautui siihen ja otti mun nopeat ostokset siihen hinnan väärään päähän:lol:, siitä kun maksettuani lähdin niin edelleen muumiot pakkasi ostoksiaan vierekkäin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 141
Viime viikolla tuli käytyä tuossa lähi-K-kaupassa, ostokseni taisi olla kaksi maitopurkkia.

Kaupassa yksi kassa auki.

No, saapuessani kassajonoon kassalla on yksi papparainen joka sählää ties kuinka pitkään jonkun veikkauksen kuponkien kanssa, ja tämän takana yksi nainen. Jono takanani kasvaa.

Miehen takana ollut nainen olikin sitten tullut sinne hakemaan passia, näköjään poliisi voi lähettää sen tuohon k-kauppaan. Mutta passin hakemisessa on aikalukko, jotta passeja ei varasteta niin helpolla. Siinä sitten odoteltiin pari minuuttia sen passilokeron aukeamista. Jono takanani kasvaa lisää, kassaneiti ilmeisesti painaa jotain kutsunappia jolla hälytetään varastosta tms. toinen työntekijä avuksi.

Jostain saapui sitten toinen työntekijä, joka avasi sivuun toisen kassan, joka on sellainen "kevytmalli" jossa ei täyttä pakkaamisliukuhihnaa, ja sain maitopurkkini ostettua.

Pakatessani maitopurkkeja kuulen kun takanani oleva mies alkaa selittämään sille kassaneidille jotain jostain paketista. ELi siis tuo toinenkin kassa meni takanani jumiin kun sen kassaneidin piti alkaa lähteä hakemaan sitä pakettia jostain sitten (kun se pakettivarasto ei edes ole sen pikkukassan luona).

Säästää aika paljon hermoja käydä vaan isoissa marketeissa, jotka ei toimi samalla postitoimistoina ja joita yksi rahapeliongelmainen ei saa jumiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Säästää aika paljon hermoja käydä vaan isoissa marketeissa, jotka ei toimi samalla postitoimistoina ja joita yksi rahapeliongelmainen ei saa jumiin.
Jep. Hitaat oheistoiminnot ovat lisääntymään päin ja lähikaupassa on nykyään jotenkin Speden sketsien tunnelma. Mitähän seuraavaksi? Kauppa alkaa tarjota jotain parturi- tai thaihierontapalveluja ja näiden toimintojen asiakkaan osuessa kohdalle kassahenkilö poistuu asiakkaan kanssa takahuoneeseen vartiksi?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 265
Eilen koitin väistää tätä ongelmaa menemällä itsepalvelukassalle, mutta sehän sitten alkoi tukaroimaan maksuvaiheessa KUTSU MYYJÄ!!! KUTSU MYYJÄ!!!! KUTSU MYYJÄ!!!

Ongelma oli, että lähimaksu ei mennyt läpi vaan kone halusi tarkistaa että tiedän pin-luvun ja jostain syystä myös kortin laitto koneeseen johti välittömästi hylkyyn, jolloin kone tietysti defaulttasi myyjän kutsumiseen. Just samalla joku TEKI LOTTOA siinä kassalla ja toisellakin ip-kassalla oli ongelma... Ei ollut kovin nopea homma se
Kai se on jatkossa käytävä yksinomaan LIDL:ssä, siellä homma toimii. Tosin erinomaisesta maksupäätteen sijainnista pakkauspäädyssä ollaan luovuttu ja se on nyt taas ainakin täällä joka LIDL:ssä siinä "perinteisellä paikalla" kassahenkilön kohdalla.
 

Erikoinen höpöttäjä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.09.2021
Viestejä
38
Kyllähän noi vanhan liiton ihmiset jotka tulevat sinne pikkukaupan kassalle 50 eri kupongin kanssa ja sanovat että "kato onko noissa voittoja" ärsyttää. Sitten vielä ottavat samat 50 kuponkia uudestaan ja toki viittä eri peliä ja kymmenellä eri panostasolla. Siinähän se aika meneekin kun itse seisoo siellä maitotölkin kanssa.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Eniten ottaa päähän ne säätäjät, jotka alkavat kaivamaan lompakkoa ja kolikoita vasta siinä vaiheessa, kun pitäisi maksaa. Sama muuallakin pääsylippujen tai paperien kanssa. Tai joku McDonalds yms että jonotetaan ja sitten siinä kassalla aletaan vasta pohtimaan mitä tilaisi. Kunnon tuulipuku hönöjä nämä. Ei vain vanhukset.
 

Erikoinen höpöttäjä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.09.2021
Viestejä
38
Eniten ottaa päähän ne säätäjät, jotka alkavat kaivamaan lompakkoa ja kolikoita vasta siinä vaiheessa, kun pitäisi maksaa. Sama muuallakin pääsylippujen tai paperien kanssa. Tai joku McDonalds yms että jonotetaan ja sitten siinä kassalla aletaan vasta pohtimaan mitä tilaisi. Kunnon tuulipuku hönöjä nämä. Ei vain vanhukset.
Joillekin se vaan tulee yllätyksenä joka kerta että kassalla pitäis maksaakin.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
Tarkistakaa kuitit. Ottakaa kuitit.

Vähän väliä palaan Lidliin, ja muihin kauppoihin, reklamoimaan. Alkuviikista tein viikon ruokaostokset Lidlissä ja 55 sentin tuotetta ostin 3 kpl. Kassa löi 4 kpl.

Vaikka 55 snt ei ole paljon, ja vaivansa siinä kaupassa paluussakin, mutta kun oli muutenkin asiaa tänään kyseisen kaupan ohi niin kävin mainitsemassa asiassa. Kassaneiti antoi rahat takaisin.

Jos et ikinä ota kassalla kuitteja, voit pahimmillaan menettää rahaa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
Tulikin kahteen kertaan sama viesti, kun on netti hitaalla.

Toinen asia mikä kassaneideissä välillä ihmetyttää, että kysyvät ovatko tomaatit kotimaiset. Minä en muita otakaan.

Onko niissä terttutomaateissa jotain mistä ne voisi siellä kassalla vaikka erottaa. Välillä tosin on veloitettu terttuina, mutta siitä en lähtenyt reklamoimaan, kun tuli halvemmaksi.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
En jaksa uskoa, että S-ryhmä olisi kovinkaan riippuvainen rahoistasi, joten vaihda kauppaa mikäli jokin veikkauspiste kassalla hiertää noin paljon.

Vaikutat näiden tekstien perusteella ihanneasiakkaalta.
Oon ite vaihtanut Lidliin, en ole katunut. Ei tarvi kassalla veikkausasiakkaita odottaa, että pääsevät äkkirikastumisen toivossa etenemästä. Toisaalta Lidl poisti peliautomaatit, mikä on tuonut kauppaan tilaa.

Prismaan verrattuna asiointini kaupassa nopeutui lähes puolella ja samalla on aina paikkoja laittaa pyörä parkkiin. Prismassa aina täyttä eikä tilaa ole.

Samalla olen säästänyt rahaa, kun en ole tehnyt heräteostoksia, joita Prismoissa on aina tyrkyllä esim. elektroniikasta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 290
Lidlissä on kyllä välillä turhan pitkiä kassajonoja, etenkin kun ei nyt itsepalvelukassojen aikaan oikeastaan jaksa sietää minkäänlaisia jonoja. Eikä koronankaan takia. Lidlit on muutenkin aika ahtaita myymälöitä pandemian aikaan.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
Lidlissä on kyllä välillä turhan pitkiä kassajonoja, etenkin kun ei nyt itsepalvelukassojen aikaan oikeastaan jaksa sietää minkäänlaisia jonoja. Eikä koronankaan takia. Lidlit on muutenkin aika ahtaita myymälöitä pandemian aikaan.
Ahdasta on, jos käy 15-18, se on totta.

Olen itse työstä vapaalla ja pystyn näin käymään Lidlissä esim. klo 8 aamulla. Silloin ruuhkia ei ole ja käyttötavaraerät eivät ole tuossa vaiheessa vielä loppunut.

Olisiko tuo jonotilanne ratkennut lisäämällä kassoja tai aukioloaikoja? Suosituimmissa paikoissa Lidlejä kannattaisi pitää auki 6-24.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 290
Ahdasta on, jos käy 15-18, se on totta.

Olen itse työstä vapaalla ja pystyn näin käymään Lidlissä esim. klo 8 aamulla. Silloin ruuhkia ei ole ja käyttötavaraerät eivät ole tuossa vaiheessa vielä loppunut.

Olisiko tuo jonotilanne ratkennut lisäämällä kassoja tai aukioloaikoja? Suosituimmissa paikoissa Lidlejä kannattaisi pitää auki 6-24.
Lidl voisi sopeutua Suomen oloihin taas kerran ja lanseerata itsepalvelukassat kuten muutkin ketjut...

Sitä paitsi Lidl on perinteisesti tai alunalkaen tunnettu tehokkuudestaan, jopa työntekijöiden riistosta, mikä tosin taitaa olla osittain fake news. Anyway, luulisi siis että niitä kiinnostaisi noi itsepalvelukassat!
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 284
Lidl voisi sopeutua Suomen oloihin taas kerran ja lanseerata itsepalvelukassat kuten muutkin ketjut...

Sitä paitsi Lidl on perinteisesti tai alunalkaen tunnettu tehokkuudestaan, jopa työntekijöiden riistosta, mikä tosin taitaa olla osittain fake news. Anyway, luulisi siis että niitä kiinnostaisi noi itsepalvelukassat!
Mitä Ikeassa on huomannut, siellähän noita ip-kassoja on, että sen jälkeen ei juuri muita kassoja ole auki joka ei välttämättä ole hyvä asia.

IP-kassoilla ei voi maksaa esim. käteisellä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 290
Mitä Ikeassa on huomannut, siellähän noita ip-kassoja on, että sen jälkeen ei juuri muita kassoja ole auki joka ei välttämättä ole hyvä asia.

IP-kassoilla ei voi maksaa esim. käteisellä.
Suurin osa asiakkaista ei maksa käteisellä, joten ei ole enemmistön ongelma.

Ruokakaupoissa enemmistö kyllä käyttää edelleen tavallisia kassoja, ja niin varmasti käyttäisi Lidlissäkin. Ip-kassat olisi meille kärsimättömille.
 

Erikoinen höpöttäjä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.09.2021
Viestejä
38
Mahtuuko sinne mitään ip-kassoja edes? Ne liitelit missä olen käynyt ovat kyllä aika ahtaita jo nyt, niin mites sitten kun pari ip-kassaa tungetaan sinne keskelle?
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Lidlin jonot taitaa olla joku ruuhkasuomen ongelma, sillä täällä vähän syrjemmässä tuskin koskaan edes ruuhka-aikoina jonoja kertyy. Ja jos kertyy jonoon se 3+ henkilöä, niin tulee hetkessä kutsusta 1-2 kassahenkilöä lisää. Sitten taas samalla kyllällä S-marketissa tai K-kaupassa asioidessa saa aina jonotella. Ja juurikin siitä syystä että hoitelevat nykyään passien jakelun, postitoiminnot ja uhkapelit. Toivottavasti Lidl ei lähde tuohon pelleilyyn mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Lidlissä on kyllä välillä turhan pitkiä kassajonoja, etenkin kun ei nyt itsepalvelukassojen aikaan oikeastaan jaksa sietää minkäänlaisia jonoja. Eikä koronankaan takia. Lidlit on muutenkin aika ahtaita myymälöitä pandemian aikaan.
Minäpä pistin lidliin palautetta kun jonot oli kahden puolen käytävää, eikä näkymää kuinka paljon oikein jonossa oli - kun en voinut nähdä. Sieltä tuli samantien kysely mikä kauppa, missä ja mihin aikaan. Sen jälkeen toimi, kunnes. Taas sama.

Huusin täysillä että kassoja auki, koska jono oli puoleen väliin kauppaa, toista jonoa en nähnyt. Aukesihan se toinenkin kassa. Ja tämä ei ollut edes se haistavittu basaasaari mamu keskittymä mihin en enää ikinä mene.

Vaan eipä hätää, keksin heille ratkaisun ongelmaan, postaan heidän aspaan ja saa nähdä miten ratkovan ongelman.

E; ei sinne edelleelkään tule mitään itspalvelu kassoja, koska esim hevi tuottee punnitaan kassoilla, eikä asiakkailla ole osaamista siihen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 290
E; ei sinne edelleelkään tule mitään itspalvelu kassoja, koska esim hevi tuottee punnitaan kassoilla, eikä asiakkailla ole osaamista siihen.
Nimimerkki @Vaateri sanoi että Helsingissä on jo joissain myymälöissä... Tiedä sitten miten toi hevihomma on toteutettu. Ehkä siinäkin ollaan taivuttu Suomen tavoille. Tai sitten ei.

Mutta miksei ne vihannekset voisi punnita siinä kassalla itsekin, samahan ne on siinä punnita kuin osastolla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Nimimerkki @Vaateri sanoi että Helsingissä on jo joissain myymälöissä... Tiedä sitten miten toi hevihomma on toteutettu. Ehkä siinäkin ollaan taivuttu Suomen tavoille. Tai sitten ei.

Mutta miksei ne vihannekset voisi punnita siinä kassalla itsekin, samahan ne on siinä punnita kuin osastolla...
Mjoo totta toinen osa. Ihan prismassa tms voi käydä niin että tulee punnittua jotain ihan muuta ja iskettyä se lappu pussiin, on kokemusta. Sitten ne paistopisteen jutut kanssa. Joskus ostanut lihapiirakoita ja nähnyt toki mitä muut ostaa, myyjätkin katsoo listaa että mikäs tämä. Myyjien vaihtuvuus on melkoinen, tuli just mieleen.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 223
Vähän väliä palaan Lidliin, ja muihin kauppoihin, reklamoimaan. Alkuviikista tein viikon ruokaostokset Lidlissä ja 55 sentin tuotetta ostin 3 kpl. Kassa löi 4 kpl.
Onko niissä terttutomaateissa jotain mistä ne voisi siellä kassalla vaikka erottaa. Välillä tosin on veloitettu terttuina, mutta siitä en lähtenyt reklamoimaan, kun tuli halvemmaksi.
Heh, eli reklamoidaan vain silloin kun se hyödyttää itseä. Enpä kyllä itsekään viitsi pikkuvirheiden takia lähteä vartavasten valittamaan, mutta jos heti kassalla huomaan virheen suuntaan taikka toiseen, niin huomautan kyllä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Heh, eli reklamoidaan vain silloin kun se hyödyttää itseä.
Oikeastaan ymmärrän tämän oikein hyvin, koska olen niin monta kertaa huomannut jääneeni virheestä tappiolle ja todennäköisesti paljon useammin näin on käynyt huomaamatta. En kyllä muista, koska olisin viimeksi valittanut. Joskus huomasin vasta kotona maksaneeni edellisenkin ostokset tai osan niistä, mutta siinä oli parilla eurolla jotain hapankaalia ja perunaa, joten en edes miettinyt miten tästä voisi reklamoida.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Oon ite vaihtanut Lidliin, en ole katunut. Ei tarvi kassalla veikkausasiakkaita odottaa, että pääsevät äkkirikastumisen toivossa etenemästä. Toisaalta Lidl poisti peliautomaatit, mikä on tuonut kauppaan tilaa.

Prismaan verrattuna asiointini kaupassa nopeutui lähes puolella ja samalla on aina paikkoja laittaa pyörä parkkiin. Prismassa aina täyttä eikä tilaa ole.

Samalla olen säästänyt rahaa, kun en ole tehnyt heräteostoksia, joita Prismoissa on aina tyrkyllä esim. elektroniikasta.
Sen muutaman kerran kun eksyn Lidliin ostoksille niin siellä on aina perinteiset kaksi kassaa auki ja jonot sen mukaiset.
Ei muuta kuin tuotteet takaisin hyllyyn ja Prismaan jossa itsepalvelukassalta pääsee sekunneissa jatkamaan matkaa. Siellä muutenkaan ei kassalla lunasteta veikkausvoittoja jos menee kassalle maksamaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Viime viikolla tuli käytyä tuossa lähi-K-kaupassa, ostokseni taisi olla kaksi maitopurkkia.

Kaupassa yksi kassa auki.

No, saapuessani kassajonoon kassalla on yksi papparainen joka sählää ties kuinka pitkään jonkun veikkauksen kuponkien kanssa, ja tämän takana yksi nainen. Jono takanani kasvaa.

Miehen takana ollut nainen olikin sitten tullut sinne hakemaan passia, näköjään poliisi voi lähettää sen tuohon k-kauppaan. Mutta passin hakemisessa on aikalukko, jotta passeja ei varasteta niin helpolla. Siinä sitten odoteltiin pari minuuttia sen passilokeron aukeamista. Jono takanani kasvaa lisää, kassaneiti ilmeisesti painaa jotain kutsunappia jolla hälytetään varastosta tms. toinen työntekijä avuksi.

Jostain saapui sitten toinen työntekijä, joka avasi sivuun toisen kassan, joka on sellainen "kevytmalli" jossa ei täyttä pakkaamisliukuhihnaa, ja sain maitopurkkini ostettua.

Pakatessani maitopurkkeja kuulen kun takanani oleva mies alkaa selittämään sille kassaneidille jotain jostain paketista. ELi siis tuo toinenkin kassa meni takanani jumiin kun sen kassaneidin piti alkaa lähteä hakemaan sitä pakettia jostain sitten (kun se pakettivarasto ei edes ole sen pikkukassan luona).

Säästää aika paljon hermoja käydä vaan isoissa marketeissa, jotka ei toimi samalla postitoimistoina ja joita yksi rahapeliongelmainen ei saa jumiin.
Ongelmahan ei ole oheispalvelut, mun mielestä on hyvä että saman katon alta saa samalla kertaa "kaiken", ongelma on siinä kauppiaassa joka ei pidä työntekijöitä tarpeeksi töissä.

Toki vaatii työntekijältä pelisilmää myös ja hänen olisi pitänyt soittaa kelloa aikasemmin, heti kun selvisi että kyseessä on passin hakija.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 940
Sen muutaman kerran kun eksyn Lidliin ostoksille niin siellä on aina perinteiset kaksi kassaa auki ja jonot sen mukaiset.
Ei muuta kuin tuotteet takaisin hyllyyn ja Prismaan jossa itsepalvelukassalta pääsee sekunneissa jatkamaan matkaa. Siellä muutenkaan ei kassalla lunasteta veikkausvoittoja jos menee kassalle maksamaan.
Lidlin entiseltä työntekijältä kuultu, että jonoja pitää olla, jotta ihmiset tekisivät helpommin heräteostoksia jonokäytävien viereen kasatuista hyllyistä ja kylmäkaapeista. Kuusi kassaa on olemassa vain viranomaisten lupia varten, korkeintaan 2 - 3 kassaa idetään auki pahimpina ruuhka-aikoina ja ehkä jopa neljättä mm. Juhannusruuhkia varten.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 141
Lidlin entiseltä työntekijältä kuultu, että jonoja pitää olla, jotta ihmiset tekisivät helpommin heräteostoksia jonokäytävien viereen kasatuista hyllyistä ja kylmäkaapeista. Kuusi kassaa on olemassa vain viranomaisten lupia varten, korkeintaan 2 - 3 kassaa idetään auki pahimpina ruuhka-aikoina ja ehkä jopa neljättä mm. Juhannusruuhkia varten.
Mihinkä lupiin tarvitaan enemmän kassoja?

Kuulostaa vähän pienkauppojen syrjinnältä tuollainen lupapolitiikka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Lidlin entiseltä työntekijältä kuultu, että jonoja pitää olla, jotta ihmiset tekisivät helpommin heräteostoksia jonokäytävien viereen kasatuista hyllyistä ja kylmäkaapeista. Kuusi kassaa on olemassa vain viranomaisten lupia varten, korkeintaan 2 - 3 kassaa idetään auki pahimpina ruuhka-aikoina ja ehkä jopa neljättä mm. Juhannusruuhkia varten.
No omasta LIDL urasta on yli 10 vuotta, mutta ihan höpönhöpöä tuo nyt on. Totta kai henkilöstön määrä suunnitellaan kaupan asiakasmäärän mukaan, eli jos asiakkaita ei ole paljon, ei ole paljoa kassojakaan. Ei täällä paikallisessa prismassakaan ole kuin 2 kassaa auki iltaisin. Omassa myymälässä ainakin oli hyvin usein iltapäivisin tilanteita, joissa kaikki kassat oli käytössä. Käytännössä tämä vaati sen, että myös myymälävastaava istui silloin kassalla.

Syy miksi kassoja suljetaan ja avataan tilanteen mukaan perustuu ihan puhtaasti siihen, että kassalla istuvat vastaavat koko myymälän pyörityksestä, eli ei ole erikseen henkilöitä siivoamaan tai hyllyttämään tuotteita. Siksi ohjeistus on, että tyhjällä kassalla ei istuta, vaan kassa suljetaan heti ja lähdetään tekemään muita töitä. Usein toki on käytännön syistä sovittu tiettyä roolitusta siten, että joku istuu kassallaa enemmän kuin muut, koska jonkun siellä on lähes aina oltava, joskus ihan illalla voi olla tilanne että viimeinekin kassa ehtii siivoilemaan paikkoja jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 236
No ei varmasti pidetä vähän kassoja auki joidenkin euron suklaapatukoiden takia. Kyse on henkilöstökulujen säästöstä. Ei ole helppoa koordinoida sinne ruuhka-aikaan puoleksi tunniksi paria extraajaa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
184
Eiköhän kauppias tiedä nouseeko se päivän kokonaismyynti tarpeeksi jos lisää kassoja. Ei siellä välttämättä sen enempää ihmisiä käy vaikka kassalla menis minuutti. Voi olla, että kertaostos on isompikin kun kuitenkin joutuu jonottamaan.
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
S-kaupoissa (ainakin niissä missä itse käyn) korttipäätteet toimivat todella hitaasti Lidliin ja K-kauppoihin verrattuna. En tiedä mistä johtuu, mutta siihen että pääte pyytää korttia, kun ostokset on skannattu, menee aina useita sekunteja (lukisiko laitteen näytöllä jotain "Odotetaan summaa" tms.). Mikä nyt ei iso ajallinen menetys ole itselle, mutta jos mietitään jokaista vuosittaista korttimaksutapahtumaa kerrottuna 5-10 sekunnilla, niin aika helvetin paljon aikaa siihen hukkaantuu ja arvelen että se on myös syy siihen, miksi kassajonon pituus on epäsuhtainen myymälässä asioivien ihmisten määrään nähden. Onko jollain tietoa mistä tämä hitaus johtuu ja turhauttaako se myyjiä yhtä paljon kuin minua asiakkaana?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
133
S-kaupoissa (ainakin niissä missä itse käyn) korttipäätteet toimivat todella hitaasti Lidliin ja K-kauppoihin verrattuna. En tiedä mistä johtuu, mutta siihen että pääte pyytää korttia, kun ostokset on skannattu, menee aina useita sekunteja (lukisiko laitteen näytöllä jotain "Odotetaan summaa" tms.). Mikä nyt ei iso ajallinen menetys ole itselle, mutta jos mietitään jokaista vuosittaista korttimaksutapahtumaa kerrottuna 5-10 sekunnilla, niin aika helvetin paljon aikaa siihen hukkaantuu ja arvelen että se on myös syy siihen, miksi kassajonon pituus on epäsuhtainen myymälässä asioivien ihmisten määrään nähden. Onko jollain tietoa mistä tämä hitaus johtuu ja turhauttaako se myyjiä yhtä paljon kuin minua asiakkaana?
Liittyisiköhän jotenkin siihen ettei S-kortilla vahingossa tulisi maksaneeksi kun ottaa bonukset? Oma tuntuma on että tuota odotusta ei tule joka kerta, mutta ehkä en vain ole huomannut.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Minua ei kaupoissa juuri ärsytä muu kuin tumpuloivat asiakkaat. Laskevat he sitten sentin kolikoita kassalla, etsivät laukkunsa pohjalta lompakkoa tai reklamoivat jotain 10 sentin virhettä pullonpalautuskuitissa niin verenpaine alkaa nousta mikäli joutuu näiden takia odottamaan ylimääräistä.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 606
No omasta LIDL urasta on yli 10 vuotta, mutta ihan höpönhöpöä tuo nyt on. Totta kai henkilöstön määrä suunnitellaan kaupan asiakasmäärän mukaan, eli jos asiakkaita ei ole paljon, ei ole paljoa kassojakaan. Ei täällä paikallisessa prismassakaan ole kuin 2 kassaa auki iltaisin. Omassa myymälässä ainakin oli hyvin usein iltapäivisin tilanteita, joissa kaikki kassat oli käytössä. Käytännössä tämä vaati sen, että myös myymälävastaava istui silloin kassalla.

Syy miksi kassoja suljetaan ja avataan tilanteen mukaan perustuu ihan puhtaasti siihen, että kassalla istuvat vastaavat koko myymälän pyörityksestä, eli ei ole erikseen henkilöitä siivoamaan tai hyllyttämään tuotteita. Siksi ohjeistus on, että tyhjällä kassalla ei istuta, vaan kassa suljetaan heti ja lähdetään tekemään muita töitä. Usein toki on käytännön syistä sovittu tiettyä roolitusta siten, että joku istuu kassallaa enemmän kuin muut, koska jonkun siellä on lähes aina oltava, joskus ihan illalla voi olla tilanne että viimeinekin kassa ehtii siivoilemaan paikkoja jne.
Näin. Itsellä myös reilu kymppi vuotta aikaa lidi urasta. Monelle tulee yllätyksenä ettei kassoja ole erikseen palkattu vaan samat myyjät pyörittävät myös myymälän puolta, hyllytys, tilaus, kampanjat, hinnat, fronttaus, punalaput, pahvit ja jopa siivous (vieläkin näkee kun koneella vetävät puhtaaksi tunnin ennen sulkua). Päivän päätteeksi vielä oman kassalippaan lasku. Onhan tuossa hommaa. Toki saisihan sinne tekijöitä vain kassallekkin ja esim siivoajat palkattua, eihän tuo ole kuin rahasta kiinni..

Fun fact: lidlissä mitattiin 10v sitten kuinka monta tuotetta skannaavat minuutissa kassalla, siinä oli jokin tavoitekkin. Vieläkin menee sellaista vauhtia, että varmaan sama homma käytössä. Noista oli ihan kiva kilpailla työfrendien kesken. Toki isompi riski virheskannauksiin jos älytöntä vauhtia vetää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 961
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom