Siksi kysyinkin, kun tiedän lämmityksen verottavan reilusti rangea. En vaan tiedä kuinka reilusti ja onko mitään muita ongelmia, kuten rajoitettu moottoriteho? Tietää miten kännyköiden halpis li-ion akut hyytyvät jo pikkupakkasessa, niin voi olla aika kohmeista vähän laadukkaamallakin li-ion akulla? Kuinka monessa sähköautossa on lämmitetty muita pintoja kuin ratti ja penkki? Omassa polttiksessa on 1,3 kW sähkövastus ilmakanavassa, minkä avulla lämpöä saa myös kylmäkäynnistyksessä ennen kuin moottori on ehtinyt lämmetä.
Vaikea se on auton lämpöeristystä merkittävästi parantaa, kun se lisää painoa ja kustannuksia, jotka ovat jo muutenkin sähköautojen ongelma. Ikkunat taitavat olla suurin ongelma, laminointi auttaa toki vähän. Lämpöpumppukaan ei taida kovalla pakkasella tarjota yli yhden hyötysuhdetta eli sekään ei ole ratkaisu. Polttiksessa ei kyllä todellakaan tarvitse palella, jopa ovilokerot olivat lämpimän tuntuiset perille päästyä
Silti moottori lämpeni normaaliin 105 asteeseen, joskin hitaammin kuin kesällä toki.