- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 7 782
Tuos on muistaakseni vähän perusteellisemmin käyty Teslaa läpi. Ihmetelty muunmuassa miten OSITTAIN alumiinikorista saatu niin raskas (55 minuutin kohdilla) ja olis ollut pohdintoja siitä että suunnittelu ei ole massatuotannolle oikein hyvä. Olisko ollut markkinoiden raskain alumiinikori.
Ei kai tuota kolmosta ajatella alumiinikorisena, vaikka siellä joku alumiininkappale onkin. Sinänsä raskas alumiini/rautakori voi olla tarpeen jos siksi että akusto lisää korin kantaman kuorman määrää, lähtökohtaisesti vastaavan kantavuuden polttisautolle riittää hieman hentoisempi koppa.
Markkinoiden raskain alumiinikori se tuskin on, jo ihan siitä syystä että auto on niin pieni. Onhan se selvää että alumiinikorinen linja-auto on reilusti painavampi...