Kilpailu kyllä kiristyy siihen malliin, että kolmonen ei välttis olekaan enää mitenkään erityisen vaikuttava enää ensi vuonna.Jollei ensi vuoden aikana saa kolmosia niin ostan ainakin itse jotain muuta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kilpailu kyllä kiristyy siihen malliin, että kolmonen ei välttis olekaan enää mitenkään erityisen vaikuttava enää ensi vuonna.Jollei ensi vuoden aikana saa kolmosia niin ostan ainakin itse jotain muuta.
Ainakin kovasti on ollut uutisia että 2020 pitäisi olla jo useita sähköautoja matkkinoilla, toivottavasti pitää paikkansa.Kilpailu kyllä kiristyy siihen malliin, että kolmonen ei välttis olekaan enää mitenkään erityisen vaikuttava enää ensi vuonna.
Näin mielestäni yhden Helsingin keskustassa viime viikolla.
Kilpailu kyllä kiristyy siihen malliin, että kolmonen ei välttis olekaan enää mitenkään erityisen vaikuttava enää ensi vuonna.
Eivät ne kilpailijat ikinä tule pääsemään yhtä karmeisiin toleranssivirheisiin ja laadun puutteeseen mikä noissa ensimmäisessä parissakymmenessä tuhannessa Model 3:sessa oikein on.Näin viime kuussa kolme ja yhdellä niistä pääsin jopa ajamaan. Tosin tämä oli piilaaksossa..
Yllämainitun koeajokokemukseni perusteella en usko että kilpailijat pääsee vielä ensi vuonna samaan pl. slideware.
Nissan ei kustannussyistä lisännyt autoon ohjauspyörän etäisyyssäätöä, joten uuden Leafin ajoasento on yhä epämukava. Ohjauspyörä jää turhan kauas, ja istuin oudon ylös. Istuimen reisituki on olematon, ja ristiselkäkin kaipaisi pidemmällä matkalla parempaa tukea. Sentään käynti autoon käy vaivatta. Se helpottaa kaupunkiajelua.
Eivät ne kilpailijat ikinä tule pääsemään yhtä karmeisiin toleranssivirheisiin ja laadun puutteeseen mikä noissa ensimmäisessä parissakymmenessä tuhannessa Model 3:sessa oikein on.
Mutta ehkäpä ne seuraavat 50 000 ovat hieman parempia ja toivoa, että ensi vuonna valmistuvat model 3:set ovat jo aivan kelvollista laatua.
Takavuosien Italian Standard Ape -ajoasentostandardi on myyty japaniin? Vaikka ajoasento toki tärkeä onkin, väitän sen merkitsevän keskiverrolle penkinkuluttajalle aika vähän. menneiden aikojen hirveisiin virityksiin (onko kukaan muu koskaan kokeillut Wartburgia, MK I passattia, Twingoa, ekoja microja) Leaffi olisi silkkaa hunajaa. Nykyisiin mukaviin autoihin verratuna se on kummallinen viritys, mutta tuskin omassa käytössäni kauaa jaksaisin huomata eroja.
Itse löysin Leaf: in koeajoon ihan hyvän ajoasennon ja korkealla istuminenkin oli vain plussaa, eniten häiritsi ohjauksen tunnoton keskialue.Takavuosien Italian Standard Ape -ajoasentostandardi on myyty japaniin? Vaikka ajoasento toki tärkeä onkin, väitän sen merkitsevän keskiverrolle penkinkuluttajalle aika vähän. menneiden aikojen hirveisiin virityksiin (onko kukaan muu koskaan kokeillut Wartburgia, MK I passattia, Twingoa, ekoja microja) Leaffi olisi silkkaa hunajaa. Nykyisiin mukaviin autoihin verratuna se on kummallinen viritys, mutta tuskin omassa käytössäni kauaa jaksaisin huomata eroja.
Ei tosiaan kerrottu. Eivät paljon hyvää löytäneet.Olisi kiva tietää mimmoinen tuo koeajolenkki oli kun tuskin tuossakaan kokoaikaa moottoritiellä ajettiin.
Verojen kannalta juu, mutta toki näillä ei ole mitään tosiaan tekemistä todellisen kulutuksen kanssa. Eikä toki edullisuudella oikean edullisuuden, kun autoilun kuluista suurin osa on veroja niin verotushan sen aika pitkälti ratkaisee mikä on kallista ja mikä halpaa ajaa. Olisi sinällään kyllä mielenkiintoista kuinka kaukana sähkö- ja hybridiautot ovat todellisissa kustannuksissa polttisvehkeiden kulututasosta, eli jos veroja ei huomioda.X5 40e kulutus on 3.3l/100km
X5 40d kulutus taas 6.9l/100km ja noiden arvojen mukaan lasketaan auton verot ja käyttömaksut. Lisäksi dieseliin tulee myös melko iso dieselvero päälle.
- KauppalehtiVilas Capital Managementin varainhoitaja John Thompson ei usko, että Teslasta tulee missään vaiheessa voitollista yhtiötä.
Sähköautovalmistaja Tesla ajautuu konkurssiin neljän kuukauden kuluessa, ellei yhtiön toimitusjohtaja Elon Musk “onnistu taikomaan
kaneja hatustaan”,sijoitusyhtiö Vilas Capital Managementin varainhoitaja John Thompson sanoo Marketwatchille.
“Yhtiöiden täytyy loppujen lopuksi olla voitollisia enkä näe tämän tapahtuvan koskaan Teslalle”, hän kommentoi.
“Teslan tuloslaskelma on yksi huonoimmista, mitä olen koskaan nähnyt”, hän jatkaa.
...
“Teslan arvo on kaksinkertainen verrattuna Fordiin, vaikka Ford tuotti viime vuonna kuusi miljoonaa autoa ja teki 7,6 miljardin dollarin liikevoiton,
kun taas Tesla tuotti 100 000 autoa ja teki kaksi miljardia dollaria tappiota”, hän vertaa.
Tesla kieltäytyi kommentoimasta Thompsonin näkemyksiä.
Aikamoista liioittelua nämä "Tesla konkurssiin"-uutiset, mitä viime aikoina on ilmaantunut. Tesla nyt vaan on tällä hetkellä sellainen yritys, että se saa rahaa sijoittajilta aikalailla niin paljon kuin toimintaansa tarvii.
Niin, jos joku ei vielä ollut tajunnut, niin leaf on väärä auto jos haluaa ajaa yli 600km päivässä.
Uudella leaffilla ei yksinkertaisesti pääse helsingistä lappiin päivässä kun meno tyssää viimeistään oulussa siihen, ettei akku ota enää latausta vastaan millään järjellisellä vauhdilla.
Niin, eiköhän jokaikinen autoon tutustunut ole aika nopeasti oppinut että auton todellinen range on vajaa 300km.
Pointtina varmaan oli lähinnä se, että pikalatausten hidastumisten myötä ei kannata suunnitella vaivattomia yli 600km reissuja. Motarivauhdissa tuon range on varmasti lähempänä 200 kuin 300km, ja jos kolmannella pikalatauksella latausvauhti hidastuu merkittävästi (tällä kelillä tässä maassa tipahtaa kolmanneksella), siihen 600-800 väliseen siirtymään menee enemmän aikaa kuin aiempiin rangenmittaisiin.
Sanon nyt heti että en ole mikään Leaf fani, ja sen että mielestäni tekniikka ei ole vielä riittävällä tasolla jotta auton ostaminen olisi perusteltua. Lisäksi (yllätys-yllätys) SUOMI-HINTA on aivan jäätävä vs. muu maailma.
Silti pistää silmään että täällä muutamat tyypit, jotka on selvästikin sähköautoskeptikkoja, kommentoivat jotain tyyliin "Range tippuu oleellisesti moottoritienopeuksissa" jne. Mihin tämä 'oleellisesti' perustuu, ja onko sitä joku jossain oikeasti testannut? Näissä tulee ottaa huomioon myös että alamäkeen sähköautolla pystyy regeneroimaan akkuun virtaa (esim. Teneriffalla ajaessa Teide-vuorelta alas, uusi Leaf generoi 5% lisää virtaa akkuun, ks. uusin fullycharged-video tubesta).
Kylmästä kelistä kommentoidaan samaa. Youtubesta löytyy omistajien testejä, jotka ainakin vanhalla Leafilla osoittavat ettei kylmä vaikuta oleellisesti mitenkään.
Näihin autoarvosteluihin muutenkin vaikuttaa oleellisesti kuka arvostelun on tehnyt. Näistä sähköautoista löytyy kahta ääripäätä; juurikin yläpuolella olevan arvostelun mukainen "negatiivinen" arvostelu, jonka on tehnyt perus-suomalainen 'automies' ja sitten on avoimin mielin autoon suhtautuvia arvosteluja ja joissa keskitytään myös siihen faktaan että autolla voi ajaa täysin päästöttömästi (esim. briteissä Nissan myy Leaf + aurinkosähköpaketteja = tulevaisuus).
Onhan ainakin Renaultilla hyvä laskuri, että miten pitkästi akku riittää.Sanon nyt heti että en ole mikään Leaf fani, ja sen että mielestäni tekniikka ei ole vielä riittävällä tasolla jotta auton ostaminen olisi perusteltua. Lisäksi (yllätys-yllätys) SUOMI-HINTA on aivan jäätävä vs. muu maailma.
Silti pistää silmään että täällä muutamat tyypit, jotka on selvästikin sähköautoskeptikkoja, kommentoivat jotain tyyliin "Range tippuu oleellisesti moottoritienopeuksissa" jne. Mihin tämä 'oleellisesti' perustuu, ja onko sitä joku jossain oikeasti testannut? Näissä tulee ottaa huomioon myös että alamäkeen sähköautolla pystyy regeneroimaan akkuun virtaa (esim. Teneriffalla ajaessa Teide-vuorelta alas, uusi Leaf generoi 5% lisää virtaa akkuun, ks. uusin fullycharged-video tubesta).
Kylmästä kelistä kommentoidaan samaa. Youtubesta löytyy omistajien testejä, jotka ainakin vanhalla Leafilla osoittavat ettei kylmä vaikuta oleellisesti mitenkään.
Näihin autoarvosteluihin muutenkin vaikuttaa oleellisesti kuka arvostelun on tehnyt. Näistä sähköautoista löytyy kahta ääripäätä; juurikin yläpuolella olevan arvostelun mukainen "negatiivinen" arvostelu, jonka on tehnyt perus-suomalainen 'automies' ja sitten on avoimin mielin autoon suhtautuvia arvosteluja ja joissa keskitytään myös siihen faktaan että autolla voi ajaa täysin päästöttömästi (esim. briteissä Nissan myy Leaf + aurinkosähköpaketteja = tulevaisuus).
Onhan ainakin Renaultilla hyvä laskuri, että miten pitkästi akku riittää.
-15 pakkasta
70 km/h 204 km
120 km/h 128 km
+20 lämmintä
70 km/h 321 km
120 km/h 178 km
Renault ZOE -sähköauto - Renault Suomi
Electrekin (joka tosin on Tesla fanboy -sivusto) mukaan takaisinkutsussa pelattiin enemmänkin varman päälle.Tesla kutsuu korjaukseen 123 000 S mallia, joiden ohjaustehostin on pultattu niin huonoilla puilteilla, että parin vuoden suolapaska saa sen pultit syöpymään poikki
Mahtaa olla todellinen helmi Suomen oloihin.
Tesla Issues Their Largest Recall Ever for Power Steering Fault | Breitbart
Tuosta voikin vertailla Tesla Model S hintaa. 46 800 € ja suomessa nettiautossa halvin 55 000 €. Hintaeroa siis 8000 €, mutta ajomäärä ei aivan sama ole. Onhan tuo 55 000 € toki vähän ylihintainen, yksityinen myyjä, eli vaikea myydä ainakin tuohon hintaan. Lisäksi on ajettu 80 tkm enemmän kuin muilla vastaavilla.Electrekin (joka tosin on Tesla fanboy -sivusto) mukaan takaisinkutsussa pelattiin enemmänkin varman päälle.
Tätä seuraan mielenkiinnolla, Amsterdamin vanha taksi ostettu Suomeen: Suomen halvin Tesla – Tessutellen
Hintaa tälle 255 tuhatta kilometriä nähneelle 2014 elokuussa valmistetulle tuli 44722,81 € sisältäen 750 € rahtia + Hollannin 21% veron. Satasen verran satamassa joutuu vielä maksamaan lastin purkamisesta ja verottajan arvonnan tulos autoverosta lienee pari tonnia.
Tuonti-Tesla tuli kotiin – TessutellenLulu sanoi, että ei huomaa tehossa mitään eroa. Johtuu ehkä ajotavoista, että itse huomaan P-mallien erityisen potkaisun puuttuvan, mutta silti auto lähtee ja joka tilanteessa kiihtyy vikkelästi. Matalampana ja kevyempänän kuin X jopa hauskempi ajettava.
No eipä se muuta perustelua vaadi kuin sen että tietää miten esim. ilmanvastus vaikuttaa voiman tarpeeseen jne.Ok, nyt on helpompi lukea näitä kun on jotakin mihin perustatte nämä jutut. Netti on pullollaan aikamoista paskaa liittyen tähän aiheeseen, joten tulee oltua hyvinkin skeptinen kaikesta.
Sent from my H60-L04 using Tapatalk
Päästöttömyys ei ole kyllä mikään myyntivaltti enemmistölle.. raha ratkaisee aika paljon.
Ja eivät sähköautotkaan ole päästöttömiä, vain paikallisia pakokaasupäästöjä ei tuota.
Ja eivät sähköautotkaan ole päästöttömiä, vain paikallisia pakokaasupäästöjä ei tuota.
Pointti on kuitenkin se että sähköauto ei ole päästötön, vaikka se ei vastaavia lähipäästöjä tuotakaan kuin polttomoottoriauto. Tuo tosiaan ei tietysti suurinta osaa ihmisistä juuri kiinnosta, eikä sillä normaali ihmisen arkeen mitään vaikutusta olekaan.
Pointti on kuitenkin se että sähköauto ei ole päästötön, vaikka se ei vastaavia lähipäästöjä tuotakaan kuin polttomoottoriauto. Tuo tosiaan ei tietysti suurinta osaa ihmisistä juuri kiinnosta, eikä sillä normaali ihmisen arkeen mitään vaikutusta olekaan.
Valmistus kuten niistä aurinkokennoista jotka myös mainittiin.
Valmistus kuten niistä aurinkokennoista jotka myös mainittiin.
Lähipäästöt ovat kuitenkin niitä jotka vaikuttavat normi ihmisen arkeen eniten. Varsinkin kaupungissa. Itse keskustassa asuvana tykkäsin kyllä jos kaikilla olisi sähköauto kitkarenkailla, täällä kun katupöly ja pakokaasut ovat ihan oikeasti ongelma. Tokihan akkujen yms valmistus tuottaa päästöjä, mutta ne eivät nyt suoraan vaikuta minun elämääni kuten pakokaasut ikkunan alla. Tietysti pitkällä aikavälillä maailma varmaan tuhoutuu, mutta se nyt ei ole minun murheeni kun en sataa vuotta pidempään enää elä missään nimessä.Pointti on kuitenkin se että sähköauto ei ole päästötön, vaikka se ei vastaavia lähipäästöjä tuotakaan kuin polttomoottoriauto. Tuo tosiaan ei tietysti suurinta osaa ihmisistä juuri kiinnosta, eikä sillä normaali ihmisen arkeen mitään vaikutusta olekaan.
Eikö tästä juuri viime vuonna tai edellisenä ollut paljon lehdissä juttua että katupöly johtuu nimenomaan pääasiassa nastarenkaista.Suurin osa katupölystä johtunee kitkarengaskuskien ja kävelijöiden vuoksi levitettävästä hiekasta.
Suolalla se ratkeaa..."
Uppsalassa Ruotsissa kiellettiin nastarenkaiden käyttö tietyillä katuosuuksilla vuonna 2013. Tavoite oli katupölyn vähentäminen, kun siirrytään nastarenkaista kitkarenkaisiin.
Lopputuloksena oli kuitenkin yhtä paljon pölyä kuin aikaisemminkin.
Tulos johtui siitä, että kitkarenkaiden käyttöön siirryttäessä oli lisättävä hiekoitushiekan määrää tuntuvasti.
Kuivuessaan ja renkaiden alla hieroutuessaan hiekka pölyyntyy ja nousee ilmaan liikenteen ja tuulen mukana."
Kitkarenkaat eivät ehkä ratkaisekaan katupölyongelmaa?
Sitten vaan listaamaan ne ei-etelärannikon kaupungit joissa katupöly on oikeasti merkittävä ongelma?Miten meinasit suolata kun vähänkään pohjoisemmassa on ihan oikea talvi? Jossain etelärannikolla joo riittää suolaus melkein koko talven.
Hyvä niin, sillä nykyisen käyttöliittymän pienten valikkotekstien tihrustelu tuntuu oikeasti vaaralliselta. Päivän koeajosta jää ristiriitainen olo. Model 3 on todella vaikuttava laite, jonka monet suunnitteluratkaisut ärsyttävät. Kylmäksi tämä auto ei ainakaan jätä – omistajan mukaan ei edes talvella. Kokemuksen jälkeen autovuokraamon uudenkarhea hybridi-Ford tuntuu antiikkiselta. Oli Model 3 keskeneräinen tai ei, on ihan selvää, mihin suuntaan automaailmassa ollaan nyt menossa.
IS pääsi kokeilemaan odotuksilla ladattua Teslan ”kansanautoa” – hehkutuksen voi ymmärtää, myös ärsyttäviä ratkaisujaTesla Model 3 Long Range
- Hinta Yhdysvalloissa 51 500 dollaria
Mitä päästöjä sähköautosta tulee kun lataan sen 100% vesisähköllä? (nykyinen sähkösopparini ja varmasti monen muunkin)
Lähipäästöt ovat kuitenkin niitä jotka vaikuttavat normi ihmisen arkeen eniten. Varsinkin kaupungissa. Itse keskustassa asuvana tykkäsin kyllä jos kaikilla olisi sähköauto kitkarenkailla, täällä kun katupöly ja pakokaasut ovat ihan oikeasti ongelma. Tokihan akkujen yms valmistus tuottaa päästöjä, mutta ne eivät nyt suoraan vaikuta minun elämääni kuten pakokaasut ikkunan alla. Tietysti pitkällä aikavälillä maailma varmaan tuhoutuu, mutta se nyt ei ole minun murheeni kun en sataa vuotta pidempään enää elä missään nimessä.
Väkisin tuli mieleen tämä Japanilainen ratkaisu katutason päästöjen vähentämiseen.. pidennetään vähän vielä.
Suht hyvää sanottavaa koeajossa. Onhan tuo Model 3 myös ihan tyylikkään näköinen auto. Eikä ole edes niin möhkö (iso) kuin Model S.
IS pääsi kokeilemaan odotuksilla ladattua Teslan ”kansanautoa” – hehkutuksen voi ymmärtää, myös ärsyttäviä ratkaisuja
Siis auto mihin on isketty tabletti mittariston ja muiden sijaan, jolla käytetään pyyhkijöitä, vakkaria, hanskalokeroa, lämmitystä/ilmastointia. Jopa ovien avaaminen on tehty hankalaksi. Siihen päälle Teslan tunnetut laatuongelmat, ja mitähän vielä.
Mut kuka tekee paremman? Ja koska? e-Golf on mun rankinglistalla kakkosena, mutta kierroksen jäljessä..