Grandlandissa on taka-akselilla 83kW ja 160Nm sähkömoottori.Taisin tähän ketjuun jo joskus aiemmin kommentoidakin, mutta ainakin neliveto-Grandland kiihtyy omiin tarpeiisini oikein mukavasti sähköllä: 0-50km/h 3,4s ja 0-100km/h 10,7s (nämä jonkun toisen usean otannan perusteella mitattuja arvoja - sama jamppa mittasi 0-100km/h 5,3s sporttimoodilla). Moottoritietä en täällä ei-pk-seudulla käytä kaupungin sisäisiin siirtymisiin, ja kun motarille menen, polttis saa laulaa omia laulujaan eikä sähköisellä kiihtyvyydellä ole siinä enää merkitystä. Ennen motarille liittymistä toki lämmitän polttista useamman kilometrin ajan, joten ei sitä tule kylmänä survaistua täysille kierroksille.
Edessä siten 81kW ja 320Nm sähkö ja 147kW ja 300Nm bensaturbo.
Pääosin ajo tapahtuu alle 80km/h nopeuksissa tuolla taka-akselin sähkömoottorilla. Siis hybrid ja electric tiloissa. Electric tilassa 130km/h maksimi.
Riittää ihan hyvin kaupunkiajoon. Kyllähän se sitten ottaa etupäätä mukaan kun vähän ripeämmin polkaisee kaasua.
Renkaiden kulutuksessakin huomaa että tuota takapäätä käytetään enemmän, kun kuluvat siellä enemmän mitä edessä.