Kaikki VAG-plugarit. Eivät käynnistä moottoria -20C pakkasellakaan jos on akussa virtaa. Plus ei ole mitään idioottirajoitteita, niin kuin valtaosalla muista plugareista.
Eikö taannoin ollut otsikoissa golf gte keissi-> kun akun lämpötila laski -27C niin akku ei antanut virtaa ulos lainkaan, estäen auton liikkumisen sähköllä, eikä myöskään antanut käynnistää polttista?
Onkohan tuo voitelun puute oikea ongelma, eli katoaako voitelu oikeasti pinnoilta, kun kone seisoo jonkin aikaa? Ettei olisi Esson-baarista tämäkin asia kuultu.
- Jos kastan metallin moottoriöljypurkissa, niin ei se öljy siitä mihinkään katoa itsekseen.
- Jos voitelun puute koneen käynnistyessä olisi oikea ongelma, niin kuinka kauan kestää, että asia korjautuu käynnistyksen jälkeen? Kuinka monta kierrosta kone pyörähtää ennen kuin pinnat on voideltu tyhjäkäynnillä tai kiihdytyksessä? Jos se on aikariippuvainen, niin yhden vauhdissa tulevan käynnistuksen aikana kone ehtii kiertää ehkä 3-4 kertaa useammin, kuin käynnistäessä tyhjäkäynnille. Jos voitelu aloitus on sidoksissa kierroslukuun, niin eroa ei ole.
- Toisaalta plugarilla jää paljon mooottorin käynnistyksiä toteutumatta, kun ajaa useimmat päivittäiset ajot sähköllä. Ahkerasti ladatun plugarin moottoria on pyöritetty vain kolmasosa matkamittarin lukemasta ja käynnistyksiä on suhteessa vieläkin vähemmän, sillä moottori pyörii vain pitkillä matkoilla.
Minun on hankala kuvitella, että plugarin kylmäkäynnistykset ajossa olisivat oikea ongelma, jos tapoihin ei kuulu päivittäin polkea moottoria käyntiin motarin rampilla.
Hybridiajossa kun sähkö ja bensa vuorottelee, tulee paljon kylmäkäynnistyksiä ja ne tapahtuvat rikkaalla seoksella.
Jos moottoria ei ajeta kuumaksi, kuten hybriajossa harvoin tapahtuu, ei bensa häviä öljyn seasta.
Bensa on hyvä liuotin ja pesee kyllä öljykalvon pois venttiilikoneistosta ja näin paljaat metallipinnat altistuvat kondenssivedelle ja ennenpitkää ruostuvat.
t: Countryman phev nokat ruosteessa, syöpymillä ja naarmuilla 3v/33tkm kohdalla ja vaihtokunnossa.