- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 894
Miten niin mahdoton yhtälö? Kyllähän 30ke saa jo plugarin jolla ajaa 36km sähköllä ja vähän päällekin.
Talvella motarilla 36km SUUNTAANSA, kylmästä lähtö toisessa päässä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten niin mahdoton yhtälö? Kyllähän 30ke saa jo plugarin jolla ajaa 36km sähköllä ja vähän päällekin.
Sen mitä tässä autoliikkeitä kiertänyt niin pahin liimatukkaliike on kamux, rintajuoppo...
Kysyjälle riitti sekin että pääsee yhteen suuntaan. Esim. mainitut Optima tai Passat GTE menee kyllä etenkin jos ei ole pakko vetää motaria 110km/h lasissa.Talvella motarilla 36km SUUNTAANSA, kylmästä lähtö toisessa päässä
Niin, eli olet samaa mieltä että kannattaa virhevastuun tai takuun aikana saada selville että saa myyjän ongelmitta mukaan kustannuksiin? Sakatakuu kattoi sellaisenkin ongelman mitä ei olisi oikeasti tarvinnut kattaa. Eli Bemarin led valo kalibroitiin näyttämään ylemmäs.Käytetty auto on käytetty auto, niihin tulee aina enemmin tai myöhemmin korjattavaa...
Niin, eli olet samaa mieltä että kannattaa virhevastuun tai takuun aikana saada selville että saa myyjän ongelmitta mukaan kustannuksiin? Sakatakuu kattoi sellaisenkin ongelman mitä ei olisi oikeasti tarvinnut kattaa. Eli Bemarin led valo kalibroitiin näyttämään ylemmäs.
Passat GTE ei mene motarilla 36km sähköllä. Voin kokemuksesta sen kertoa. Parhailla kesäkeleillä sai valuteltua 42km työmatkan sähköllä jossa 10km matka 100km/h rajoitus ja muuten käytännössä 80 kokoajan.Kysyjälle riitti sekin että pääsee yhteen suuntaan. Esim. mainitut Optima tai Passat GTE menee kyllä etenkin jos ei ole pakko vetää motaria 110km/h lasissa.
Mitä luulet, oliko halpaa Laakkosella? Mikä sun ongelma on?Oho, laitettiin piuhan päähän mihin meni 10min. Tuollaisesta palvelusta kannattaa maksaa...
Kuten sanottu, kymmenistä autoista yhtä on pitänyt "virhevastuun" piikkiin korjata ja senkin huomasin heti koeajolla. Itse en ainakaan maksa/osta yhtäkään liikkeen "takuuta"
Ei mulla ole ongelmaa, sulla taitaa olla luetun ymmärtämisessä?Mitä luulet, oliko halpaa Laakkosella? Mikä sun ongelma on?
Ja tuo oli vain esimerkki, et vastannut kysymykseen.
Joo, ei se mene jos haluaa väkisin ajaa rajoituksen mukaan. 120km/h syö akkua todella härskisti.Passat GTE ei mene motarilla 36km sähköllä. Voin kokemuksesta sen kertoa. Parhailla kesäkeleillä sai valuteltua 42km työmatkan sähköllä jossa 10km matka 100km/h rajoitus ja muuten käytännössä 80 kokoajan.
Niin tämä on se pointti. Eli jos kerran on se virhevastuu, niin eikö se ole melko mukavaa saada se virhe tietoon sen vastuun aikana? Tämä ja vain tämä on se mitä ajan takaa. Se, että liikkeellä on virhevastuu ei tuo sitä virhettä vielä ESIIN asiakkaalle.Mä ymmärrän kuntotarkastukset yksityisten välisessä kaupassa, liikkeellä on kuitenkin virhevastuu...
Sen mitä tässä autoliikkeitä kiertänyt niin pahin liimatukkaliike on kamux, rintajuoppo...
Vaihto+, autoverkkokauppa toiminut esimerkiksi erinomaisesti, vaihto+ liike soitteli vielä vuoden jälkeen perään että haluasivat ostaa Hybridi Yariksen takaisin kovemmalla hinnalla mitä itse maksoin....
Toki kymmeniä autoja ollut tässä +25v aikana ja yhtä on "virhevastuun" piikkiin pitänyt korjata jonka mainitsin heti koeajon jälkeen. Muuten ei ole tarvinnut vikoja korjailla kun ei osta mitään 100-150tkm ajettuja linttoja ja jos pysyy vielä VAG-konsernista erossa niin mahdollisuudet kasvaa 90%.
Puhetta ollut, että mitä se plugari kuluttaa, jos ei lataa. Sattui sopiva pätkä ajoa ja sähkö loppui jo 50 km ennen tuota pätkää. Keskinopeus sopivasti n 80 km, eli vastaa hyvin normaalia tietä, ilman motaria. Ei tämä RAV 4 plugari kyllä poikkea oikeestaan yhtään siitä entisestä RAV4 hybridistä. Pari desiä ehkä voisi olla maksimissaan enemmän. Kohtuu pitkää pätkää kyllä plugarilla menee moottori sammuksissa, eli ajaessa lataa ja sitten purkaa pidempään, kuin entinen hybridi.
129,6 km pätkä ajosta hybriditilassa, kun sähköt ajettu akusta sitä ennen pois.
Työmatka on vaihtumassa melko totiseen 1000 km / suunta moottoritietä repäisyyn kuukausittain. Onkos tällaisesta plugarista mitää hyötyä tuollaisessa ajossa? Hanuri tuskin kovin montaa tuntia kestää putkeen joten laturilla varmaan on mahdollista käydä matkan varrella.
Optima, Kuga, C5 aircrossi, Passat voisi sopia budjettiin. Vuosimalli noin 19-20.
Aika kova veto kyllä tuollainen siivu. Löytyy jo Mersu millä tuota tekisi mukavasti mutta dieseliä se hörppii reilusti joten edullisempaa vaihtoehtoa haen.Tohon matkaan BMW / Mercedes niin alkaa hanuri kestää nimim. E320cdi-mesellä yhdeltä istumalta Suomussalmelta Lohjalle 699 km, kerran pysähdyin bussipysäkille pikakuselle. Nykyisin ittellä ja vaimolla Kia, niin ei noilla oikeesti jaksa ajaa tommosia matkoja niin ettei puutuis perse tms.
Tuolle matkalle plugari ei ole edullisin vaihtoehto. Et juuri saa sähkön hyötyjä, mutta maksat kummankin voimalinjan aiheuttamat kustannukset.Työmatka on vaihtumassa melko totiseen 1000 km / suunta moottoritietä repäisyyn kuukausittain. Onkos tällaisesta plugarista mitää hyötyä tuollaisessa ajossa? Hanuri tuskin kovin montaa tuntia kestää putkeen joten laturilla varmaan on mahdollista käydä matkan varrella.
Eikös plugari lähtökohtaisesti ja lähes poikkeuksetta kuluta sähkön loputtua enemmän polttoainetta kuin vastaava perinteinen polttis. Ainakin taajaman ulkopuolella. Tuollaiseen 1000km matkaan luulisi olevan siis aika huono vaihtoehto.
Jostain syystä edelleen kuulee jatkuvasti väitettä, että plugari tyhjällä akulla on kuin perus polttomottoriauto varustettuna kulutusta lisäävällä massalla. Näin asia ei yksinkertaisesti ole.
Aika kova veto kyllä tuollainen siivu. Löytyy jo Mersu millä tuota tekisi mukavasti mutta dieseliä se hörppii reilusti joten edullisempaa vaihtoehtoa haen.
Moni myös tuntuu sekoittavan kevythybridin ja perinteisen hybridin käsitteet. Perinteisessä eli onko se nyt sitten itselataava/perus/täyshybridi vai mikä, on kuitenkin aina se korkeajänniteakku joka mahdollistaa laajamittaisen energian talteenoton ja kertaluokkaa pienemmät polttoainekulut, ja sillä voit ajaa pelkällä sähköllä muutenkin kuin starttimoottorin voimin.
MHEV eli Mild Hybrid EV ja PHEV eli Plugin Hybrid. Suomeksi kevythybridi ja plugin-hybridi. "Hybridi" yleisesti, minun ymmärtääkseni, tarkoittaa mitä tahansa useita energiamuotoja (maakaasu, vety, sähkö, polttoaineet jne.) käyttäviä ajoneuvoja.
Hybridiä on käytetty yleisesti kaikkia kahta eri polttoainemuotoa käyttävistä ajoneuvoista. Esimerkkinä tuo kaasuhybridi erittäin yleisenä (jopa autovalmistajien käyttämänä).Tuossa välissä on myös HEV.
Pelkkä "hybridi" voi tarkoittaa kontekstista riippuen myös lataushybridiä jos puhutaan vaikkapa kotilatausmahdollisuuksista, mutta en ole kyllä koskaan kuullut kenenkään esimerkiksi puhuvan maakaasua ja bensaa käyttävistä autoista hybrideinä, eikä ne edes kuulu tähän keskusteluunkaan vaan niille on omansa.
Kiitoksia vastauksista. Tuo plugari tuli mieleen kun YouTubesta katselin koeajovideoita ja monessa kehuttiin että jopa moottoritiellä päästää johonkin 4l/100km kulutuksiin. Nuo oli pääsääntöisesti varmaankin lyhyitä pätkiä milloin akun varaustaso vain kokoajan laskee ja siitä vedetty arvioon johtopäätös että ei kuluta paljoa.
Ehkä se pitää sitten sen perinteisen tonnin pommin ja täyssähkön välillä arvuutella järkevintä ratkaisua.
Eikös plugari lähtökohtaisesti ja lähes poikkeuksetta kuluta sähkön loputtua enemmän polttoainetta kuin vastaava perinteinen polttis. Ainakin taajaman ulkopuolella. Tuollaiseen 1000km matkaan luulisi olevan siis aika huono vaihtoehto.
Mitä meinaa karvalakkihybridi? Ei suoraa sähköistä voimalinjaa vaan sähkömoottori moottorin kyljessä?Voi tietysti olla, että joiden karvalakkihybridien kuten GTE Passatit ja vastaavat, hybridijärjestelmien toiminta poikkeaa huomattavasti.
Työmatka on vaihtumassa melko totiseen 1000 km / suunta moottoritietä repäisyyn kuukausittain. Onkos tällaisesta plugarista mitää hyötyä tuollaisessa ajossa? Hanuri tuskin kovin montaa tuntia kestää putkeen joten laturilla varmaan on mahdollista käydä matkan varrella.
Optima, Kuga, C5 aircrossi, Passat voisi sopia budjettiin. Vuosimalli noin 19-20.
Aika kova veto kyllä tuollainen siivu. Löytyy jo Mersu millä tuota tekisi mukavasti mutta dieseliä se hörppii reilusti joten edullisempaa vaihtoehtoa haen.
Ei mulla ole mitään saumaa vetää tuollaisia siivuja enää nykyään. Pari viikkoa sitten ajoin 650 km pätkän niin vaikka alla oli mersu niin kerran kavin kaffella, kerran kusella ja kerran syömässä. Sellaisen 45 min olisi teoriassa ehtinyt autoa latailemaan ilman että se vaikuttaa matka aikaan mutta ehkä se on liian lyhyt aika.Joskus istunut mk3 mondeon ratissa 800km yhdellä istumalla ja ei tehnyt edes tiukkaa?
Tylsää se on ja eväiden syöminen samalla välttämätöntä, mutta yksin kun oli liikkeellä ja tavoite päästä mahdollisimman nopeasti niin meni se noinkin "työpäivä".
Varmaan oli orto-istuimet, sillä oma ahteri on puutunut mersun vakiopenkeissä vartissa a, b, c, e, gla ja glk-malleissa.Tohon matkaan BMW / Mercedes niin alkaa hanuri kestää nimim. E320cdi-mesellä yhdeltä istumalta Suomussalmelta Lohjalle 699 km, kerran pysähdyin bussipysäkille pikakuselle. Nykyisin ittellä ja vaimolla Kia, niin ei noilla oikeesti jaksa ajaa tommosia matkoja niin ettei puutuis perse tms.
Nykyinen Mersu GL vie matkaa rauhallisestikkin ajaessa melkein 9l/100km ja normaali reippaasti ajaessa yli 9l/100km. Tuo Q7 taitaa ilman hybridiäkin viedä vähemmän mutta kelpais kyllä tuollainen kulutus. Kakkosautossa A6 3.0tdi q on kulutus tuota luokkaa mutta se on jo aika pieni laite.Ajelen noin 1-2 kertaa kuukaudessa 600km/suunta ja loput pääasiassa keskustan pyöritystä 10-20 km / päivä. Autona Audi Q7 (ei osu budjettiisi), mutta toimii täydellisesti tuollaiseen toimintaan. Dieselillä vetelen pitkät matkat, kulutus pyörii jalan asennosta riippuen 6-7,5L / 100km tietämillä ja keskustan range on ~40km. Varsinaisesti blugarista ei ole mitään hyötyä matka-ajossa, mutta keventää polttoaineen kulutusta hitusen, kun ajalen risteysalueet sähköllä, jolloin dieseliä kuluu käytännössä tasaisessa maantieajossa.
Laittelen auton lataukseen, kun pysähdyn syömään, mutta ei siinä ajassa saa rangea lisää kuin 10-15km mutulla. Toki on siitä hyötyä sitten loppupäässä, kun siirtyy keskusta pyöritykseen ja polttis on pois käytöstä.
Onko sulla tarve kuskata 6 matkustajaa tai 2000l kuormaa, vai miten A6 tuntuu pieneltä laitteelta? Kuulostaa erikoiselta, että kyselet täällä edullisen kulkineen perään ja samaan hengenvetoon toteat A6:n olevan turhan pieni auto.Nykyinen Mersu GL vie matkaa rauhallisestikkin ajaessa melkein 9l/100km ja normaali reippaasti ajaessa yli 9l/100km. Tuo Q7 taitaa ilman hybridiäkin viedä vähemmän mutta kelpais kyllä tuollainen kulutus. Kakkosautossa A6 3.0tdi q on kulutus tuota luokkaa mutta se on jo aika pieni laite.
Onko sulla tarve kuskata 6 matkustajaa tai 2000l kuormaa, vai miten A6 tuntuu pieneltä laitteelta? Kuulostaa erikoiselta, että kyselet täällä edullisen kulkineen perään ja samaan hengenvetoon toteat A6:n olevan turhan pieni auto.
Alunperin tarve on ollut 4x4, maavaraa, 2 aikuista, 2 lasta, tuplarattaat ja iso koira. Työmatka oli 35 km ja diesel maksoi 1,2€/l. On tuolla n. 3000kg venettäkin kuljeteltu mutta se ei ollut vaaatimuksena. Tarkoitin että on A6 tuohon nähden aika pieni esim. tuplarattaat ja koira on mahdoton yhdistelmä. Vetomassakin taitaa olla 1500kg pienempi. Koira mahtuu juuri ja juuri istumaan pää kiinni katossa. Lisäksi tietty maavara olematon ja takalukoton quattro ei ihan samaa tasoa keski/takalukollisen 4maticin kanssa.Onko sulla tarve kuskata 6 matkustajaa tai 2000l kuormaa, vai miten A6 tuntuu pieneltä laitteelta? Kuulostaa erikoiselta, että kyselet täällä edullisen kulkineen perään ja samaan hengenvetoon toteat A6:n olevan turhan pieni auto.
Varmaan oli orto-istuimet, sillä oma ahteri on puutunut mersun vakiopenkeissä vartissa a, b, c, e, gla ja glk-malleissa.
Kyllä vain, yhden kolmossarjalaisen omistaneena nuo vakiopenkit ovat kyllä käsittämättömän kehnot.Oli juu... Ja sama se kyllä Bemareissa on, että defaulttijakkarat ihan hanurista.
Samaa mieltä. Volvon penkit parhaat omalle selälle&ahterille. Audin penkit myös hyvät. Minin sporttijakkarat myös ihan ok.Näin huonoselkäisenä Audin sport-penkki toimii täydellisesti minulla. Kuulemma Volvon jakkarat myös hyvät. Mersua ei enää ikinä tule.
Riippuu ajoprofiilista ja siitä miksi plugari kiinnostaa. Jos toiveissa on ajella enimmäkseen sähköllä niin ottaisin suoraan täyssähkön. Jos sellainen ei passaa niin tsekkaisin MB GLA:n, jossa on parempi range ja aika hyvät latausominaisuudet.Mulle tuli duunissa mahdollisuus autoetuun ja Audin plugari Q3 mahtuis just budjettiin. Onko täällä ihmisillä kokemuksia kyseisestä menopelistä tai ehdotuksia parempaan vaihtoehtoon? Noin 50k€ auto menee vielä autoedun sisään
Omaa ajoa ei tule kun ihan maksimissaan 15000km ja työajoa vielä vähemmän. Vaimo jumpittelee täyssähköä vastaan, itse olisin kallistunut sen puolelle. Ajot tosiaan painottuvat niin, että plugarin sähköllä hoidetaan varmaan 90% ajoista. Ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin tulee semmoinen 300km edes-takas reissu.Riippuu ajoprofiilista ja siitä miksi plugari kiinnostaa. Jos toiveissa on ajella enimmäkseen sähköllä niin ottaisin suoraan täyssähkön. Jos sellainen ei passaa niin tsekkaisin MB GLA:n, jossa on parempi range ja aika hyvät latausominaisuudet.