- Liittynyt
- 31.01.2017
- Viestejä
- 299
Mun piti ihan tarkistaa omat ajot. Viime vuonna ajoin vain 36 päivänä 200 km tai yli, vaikka yhteensä tuli noin 40 tkm.Pääsulakke on varmaankin 3x25A?
Jos pyydät sähkömiestä vaihtamaan parin kotipistorasian vaihetta samalla kun asennuttaa latauslaitteen / paremman pistorasian, niin voi varmaan aika huoletta uhrata yhden vaiheen ~kokonaan sähköautolle ja asennuttaa sen 20A latauksen, jolla akku nyt täyttyy sentään jotain vauhtia.
Jos päivittäiset ajot ylittävät toistuvasti 200km, niin 40kWh akullinen auto ei ole varmaan se paras hankinta ykkösautoksi, ainakin jos sitä ei saa ladattua kahdessa paikassa pidempiä aikoja.
Tuo on varmaan aika oikea toteamus, että jos tulee usein yli 200km, niin 40 kWh on herkästi hiukan pieni.
40 kWh Leafi toimii hyvin suurella varmuudella talven kylmimpinäkin aikoina esim vielä 150 km/suunta työmatkaa pendelöivällä, jos saa töissä 6 kWh latauksen ja auto saa olla parkissa sen työpäivän ajan. Silloin toki pystyy päivässä kertymään helposti säännöllisesti yli 300km suoritteitakin. Tosi tärkeää on, että sähköautoa harkitseva pystyy suorittamaan päivittäiset työmatka-ajot sekä säännöllisesti toistuvat mökki/mummolamatkatkin mieluiten ilman välilatauksia. Silloin sähköautolla ajaminen on todella mukavaa, vaivatonta ja halpaa. Muussa tapauksessa pitää olla jo aika harrastunut sähköautoiluun, kuten vaikka itse tunnustan olevani.