Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tesla s85p 2015 hankintahinta 138 000
2017 / 28 000 km
Tarjottu vaihtohinta uuteen teslaan 74 000
Ehkä nimi viittaa latausaikaan?Mitäs mieltä Lightyear One projektista? Kokonaan aurinkovoimalla kulkeva auto, täydellä akulla 400-800km. Ensimmäiset pitäis olla valmiita ensivuonna. Miten tämä voi onnistua? A fully solar-powered car may be hitting the road by 2019
No kyllähän ne polttomoottoriautotkin tuolloin hyytyy, kun ei saa säiliöistä pumpattua polttoainetta autoihin, että siinämielessä +-0.
Ei se sähköauton akku tyhjene jos sähköt katkevat. Yhtälailla sillä pääsee todennäköisesti sellaiselle asemalle, missä latauspisteet toimii.Pääseehän polttiksella kainuusta pois sellaiselle asemalle missä pumput toimii, ja samalla jerrykannuun polttoainetta. Olettaen että tankki ei ole tyhjä liikkeelle lähdettäessä. Hybrideitähän tämä ei niin vaivaa kun sähköllä nyt ajelee hissukseen lähimpään paikkaan missä nestettä saa.
Juu, sori OT ja kainuun seudusta en tiedä mitään.
Ei se sähköauton akku tyhjene jos sähköt katkevat. Yhtälailla sillä pääsee todennäköisesti sellaiselle asemalle, missä latauspisteet toimii.
Ongelma on se, että sähköllä on eri arvo riippuen siitä, että koska se on tuotettu. Sähkö joka tuotetaan tehopulan aikaan on arvokasta ja sähkö jota tuotetaan silloin kun siitä on ylitarjontaa on arvotonta.Toisaalta tuosta vesisähköstä tuli mieleen. Että jos hommaat katon täyteen niitä paneleita auton takia ja tuotat käyttäen sähköä silloin kun auto ei ole lataukses muuhun. Kun sitten autoa lataat ostosähköllä siirrät laskennallisesti sen muuhun käytetyn aurinkosähkön autolle. Aivan kuten sähkölaitokset myy sinulle tuota vesisähköä tai tuulisähköä. Eli sitoutuvat tuottamaan sen verran sähköä kun käytät vaikket juuri sillä hetkellä käyttäisi vesi tai tuulisähköä.
Järkeähän sitä aurinkosähköä ei ole varastoida akkuihin jos muuta sähkökulutusta. Mutta monelleko tuo laskennallinen malli kelpaa että voi sanoa itse tuotetulla sähköllä ladatuksi jos yön aikana ladannut käyttäen ostosähköä yhtä paljon kuin päivällä säästettiin muualla ostosähköä aurinkopaneelilla.
Kotitalouksillekin myydään ahkerasti tuntihinnoiteltuja sähköjä. Se, että kaikki eivät niitä osta on sitten eri juttu.Näinhän se on teollisuudessa mutta ei ainakaan vielä kotitalouksissa.
Noi lisävarusteet on kyllä nettiautossa ihan sattumanvaraisesti aina ruksittu. Tuntuu ettei millään autokauppiaalle ole mitään tietoa niistä. Todella monessa esim. xenon tai led valoilla varustetussa autossa ei ole kumpiakaan ruksittu, joka tietysti heikentää niiden parametrien käyttöä haussa millään tavalla.Meni niin nopeasti että tais olla bulvaanihomma.
Enpäs tiennyt että tossa on xenonit?
Ihmettelen sähköautojen hinnoittelua, varsinkin suomessa mutta myös euroopassa yleisesti. Miten nuo on niin kalliita täällä verrattuna esim. jenkkilään, vaikka näillä on useimmiten lievempi verotus ja joskus jopa valtio avustaa hankinnassa?
Esimerkkinä käytetty Nissan Leaf:
Jenkeissä: 5000-7000€ noin suurinpiirtein
Saksassa: 9000-11000€
Suomessa: 17000-20000€
Uusi Nissan leaf 2018:
Suomessa: 37000-41000 €
Jenkeissä: 30000-36000$ = kallein malli n. 30 000€ eli kallein versio 7 tonttua halvempi kuin suomessa perusmalli.
Kysyntä ja tarjonta, päälle autojen yleinen hintataso on korkeampi täällä skutsissa. Jossain briteissäkin taidetaan ajaa Euroopan uusimmilla autoilla, ja siellä käytettyjen hinnat on todella alhaalla ihan jo tarjonnan määrästä johtuen. Johonkin ne uudet autot menee ekan omistajansa jälkeen kumminkin... Vastaavasti paalausikä on matalampi kuin Suomessa.
En nyt sano faktaksi mutta jos jenkeissä saa Leafin 7000 dollarilla niin vastaava polttis on siinä kohtaa jotain 3000-4000 dollaria.
Uusi Leaf vaikuttaa kyllä ihan järkipeliltä. Luulen kyllä, että Model 3:n kohdalla haetaan kuitenkin jossain määrin wau-efektiä varsinkin suorituskyvyn osalta. Nykyinen Bemari/Audi-kuski voi hankkia Model 3:n, mutta ei välttämättä kiinnostu Leafista.Uusi Nissan Leaf saattaa viedä myyntiä uudelta Tesla Model 3:selta. Jos siis halua sähköauton, niin Leafin saa paljon (vuoden?) Nopeammin.
The new Nissan Leaf might make you cancel your Tesla Model 3 order | British GQ
Tai sitten bmw-audi-mersu kuski voisi jo nyt vaihtaa uuteen leafiin ja vasta myöhemmin Model 3:een, kunhan hinnat ja saatavuus on tiedossa.Uusi Leaf vaikuttaa kyllä ihan järkipeliltä. Luulen kyllä, että Model 3:n kohdalla haetaan kuitenkin jossain määrin wau-efektiä varsinkin suorituskyvyn osalta. Nykyinen Bemari/Audi-kuski voi hankkia Model 3:n, mutta ei välttämättä kiinnostu Leafista.
Kieltämättä 4 vuotta vanha Audi voisi olla kiinnostavampi kuin vanha Tesla.Ei edes vanhan audin kuskin Tesla ole kiinnostava vaikkei rahallisesti saavutettamattomissa. Ylihypetetty ja laatuongelmat edellisissä päällimmäinen syy. Edes ulkolinjoja ole saatu nätisti vaan repsottaneet miten sattuu.
Aika paljon täytyy sähköautolla ajaa, että suuremmasta ostohinnasta johtuva arvon alenema kuittaantuu. Tai sitten jos vain haluaa olla edelläkäviä ja ajaa sähköautolla.Ihan kinnostava toi Nissani Leaf onkin. Mutta onko se sitten kannattavaa sähköön panostaa vielä niin on mielipiteitä vaikka kuinka. Kaikki kulut kun ei ole pelkästää energian hinnasta kyse.
Ei tosiaan juuri yhtään näytä urheiluautolta. Ovenkahvathan siinä on hienot, kun tulevat itsestään ulos oven tasosta. Ja auto on aika leveä. Tosi harvoinhan noita kalliita ja melko uusia autoja missään näkyy. Teslan huoltokin on ainoastaan Vetokujalla Vantaalla.Tuli tuossa taannoin nähtyä kadulla pysäköitynä vuoden 2017 Tesla Model S P100D:n. Ulkonäön ja koon puolesta ei ihan heti uskoisi, että auto lähtee kuin hauki rannasta.
Suurin ongelma vain on ettei uusikaan Leaf tue 3- vaihelatausta (ainakaan aluksi), jolloin latausaika tavallisesta suko- pistorasiasta kotona täyteen on n.26 tuntia (kun akku on tyhjä).Uuden Leafin rangekin on jo sitä luokkaa, että omat arkiajot sillä menisi lähes kaikki ihan vaan kotona yöllä lataamalla.
Vaikuttaa myös ajonopeus ja onko Eco /+ B ajotilat käytössä. Kannattaa tietysti verkkosähköllä lämmittää/ viilentää etukäteen.Yksi iso ongelma noissa sähköautoissa on myös toimintamatkan alentuminen reilusti kylmällä ilmalla. What Car:n testissä uudella Leafilla saatiin 170km toimintamatka 5 asteen lämpötilassa. Pakkasella pudotaan vielä selkeästi tuosta.
Esim. Itellä tarkoittaisi keskellä päivää pysähtymistä lataamaan lasten harrastuspäivinä. Sellaiseen ei oikeen ole aikaa muutenkin kiireisinä päivinä.
Jos Tesla ei saa "järkihintaista" (noh vaikka alle 60k) 4WD mallia ulos, niin oma mutu on että Audi, BMW ja Mersu menevät ohi tekemällä 4WD mallin, joka on sekä käytännöllinen (hatchback + peräkoukku/hinaus mahdollisuus) että "riittävän nopea".
Oikea totuus on se, että jengi asuu kaupungeissa, eikä heillä ole veneitä tai mitään puuliitereitä tai ylipäätään tarvetta vetokoukuille.Kiitos suomalaisten hintojen niin ihmiset joutuvat hankkimaan sen yhden auton minkä pitää hoitaa kaikki tehtävät.
Suurin ongelma vain on ettei uusikaan Leaf tue 3- vaihelatausta (ainakaan aluksi), jolloin latausaika tavallisesta suko- pistorasiasta kotona täyteen on n.26 tuntia (kun akku on tyhjä).
Vaikuttaa myös ajonopeus ja onko Eco /+ B ajotilat käytössä. Kannattaa tietysti verkkosähköllä lämmittää/ viilentää etukäteen.
Tämä toimii siis eritavalla kuin Toyotan hybridien B-tila. Jota usein kuulee sanottavan tehostetuksi regeneroinniksi... vaikka asia on päinvastoin.B-ajotila vaikuttaa ainakin nykyisessä Leafissa regeneroinnin määrään ja sitä kautta moottorijarrutuksen voimakkuuteen. Itse tulee ajettua aina B-ajotila päällä, koska pidän voimakkaasta moottorijarrutuksesta (motoristi ). Oikeasti taloudellisempaa olisi ajaa mahdollisimman paljon vapaasti rullaten tilanteisiin, mutta se ei sovi omaan ajotyyliini millään, joten mieluummin otan hidastuksissa energiaa talteen.
Leaf tulee nyt kuulemma tyyppi2- liitäntällä, mutta laturi edelleen 1- vaiheinen. Varmaan jossain vaiheessa päivittyy.Tuo 3-vaihelatauksen puuttuminen on kyllä harmillinen puute muissakin sähköautoissa (pl Tesla ja Zoe). Lisäksi esim Ioniq Electricin käyttämä CCS-pikalataus mahdollistaa tuplanopean DC-latauksen.
Itselle saisin helposti 3x16A: n. Muut vaatii reilua pääsulakekoon nostoa -> perusmaksuun +30€/kk.
- Pistorasiasta 8A kaapelilla ladaten jokseenkin noin, kuten kirjoitit.
- Itsellä esimerkiksi kotona nytkin 20A säädetty kiinteästi asennettu latauslaite, josta täysin tyhjästä akku täyttyisi 10h aikana.
Tässä uudessa Eco- tila vaikuttaa myös ilmastointilaitteeseen + tehostaa jarruenergian keräämistä.Ainakin nykyisellä Leafilla ECO-tila vaikuttaa lähinnä kaasuvasteeseen. Itse tulee ajettua aina ECO-tila päällä, vain siksi, että kaasuun vastaaminen on pehmeämpi. Ainakaan nykyisessä Leafissa ECO-valinta ei vaikuta esim. lämmityksen riittävyyteen ym, kuten on joissain muissa sähköautoissa.
Käytät ilmeisesti Nissan connect EV: tä? Miten on toiminut yhteydenpito? Toimii ilmeisesti Bluetoothilla?Ja tosiaan aina kannattaa sähköauto esilämmittää vielä laturissa ollessaan. Jo 15 min lämmitys saa auton yllättävän mukavaksikin, koska Leafinkin lämmityslaite on 6 kW:n tehoinen ja nopeasti reagoiva.
Juu, kyllä seuraava auto toimii sähköllä 100%.HUOM! jos joku täällä harkitsee uutta Leafia, niin kannustan hyvin painokkaasti skippaamaan halvimman aloitusmallin, koska siinä lämmityslaite ei ole energiatehokkaampi ilmalämpöpumppu.
Pääsulakke on varmaankin 3x25A?Itselle saisin helposti 3x16A: n. Muut vaatii reilua pääsulakekoon nostoa -> perusmaksuun +30€/kk.
Näin on. Kaapelin/ keskuksen puolesta 3x63A on mahdollinen.Pääsulakke on varmaankin 3x25A?
Hyvä vinkki, mutta ei auta tässä tapauksessa, kun on sähkölämmityskin (+LV- varaaja, kiuas 10kW, liesi, yms.).Jos pyydät sähkömiestä vaihtamaan parin kotipistorasian vaihetta samalla kun asennuttaa latauslaitteen / paremman pistorasian, niin voi varmaan aika huoletta uhrata yhden vaiheen ~kokonaan sähköautolle ja asennuttaa sen 20A latauksen, jolla akku nyt täyttyy sentään jotain vauhtia.
Maailman suosituinta sähköautoa voi ajaa yhdellä polkimella – Näin se on mahdollista - AamulehtiJotakin sähköautojen nousevasta potentiaalista kertoo se, että tuoreimmasta Leafista on tehty kolmessa kuukaudessa 13 000 tilausta. Melkein puolet niistä on tullut Pohjoismaista, etenkin Norjasta.
Leaf voi jo ennestään komeilla maailman myydyimmän sähköauton tittelillä. Autoja on myyty 283 000 kappaletta vuodesta 2010 lähtien.
Tämä toimii siis eritavalla kuin Toyotan hybridien B-tila. Jota usein kuulee sanottavan tehostetuksi regeneroinniksi... vaikka asia on päinvastoin.
Toyotissahan tuo käyttää tehokkaammin moottorijarrutusta, eikä pelkästään regenerointia. Eli jos on paljon jyrkkää alamäkeä, tuo kannattaa kytkeä päälle, ts. Suomessa melko tarpeeton.
Pääsulakke on varmaankin 3x25A?
Jos pyydät sähkömiestä vaihtamaan parin kotipistorasian vaihetta samalla kun asennuttaa latauslaitteen / paremman pistorasian, niin voi varmaan aika huoletta uhrata yhden vaiheen ~kokonaan sähköautolle ja asennuttaa sen 20A latauksen, jolla akku nyt täyttyy sentään jotain vauhtia.
Sähkösaunojalla voi olla pientä valinnan vaikeutta, mutta kyllä senkin pitäisi olla sovitettavissa. Ja aika harvoin saunaa varmaan lämmitellään samalla kun on aivan pakko pikaladata autoa, jotta päästään lähtemään pian pois?
Tässä uudessa Eco- tila vaikuttaa myös ilmastointilaitteeseen + tehostaa jarruenergian keräämistä.
Käytät ilmeisesti Nissan connect EV: tä? Miten on toiminut yhteydenpito? Toimii ilmeisesti Bluetoothilla?
Juu, kyllä seuraava auto toimii sähköllä 100%.
Juu, kyllä seuraava auto toimii sähköllä 100%.