- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 1 109
Toki.Se on aika iso jos![]()
Toki.Se on aika iso jos![]()
Niin mutta taajama-ajossa voit ajaa akuilla valtaosin, jolloin kulutus on jotakin 2l satkulla. Ei kai noita plugareita kukaan osta jos ei ole latausmahdollisuutta.Vertaat 150km mökkimatkan kulutusta Golfilla siihen mitä Toyota vie ensimmäisten minuuttien aikana kylmässä. Right...
Hybrid Synergy Drive,Mikä on hsd?
Plugarin tekeminen on toki eräänlainen "oikotie onneen" ja hinta on vähän eri kuin Toyotalla. Golf GTE:n tavaratila myös paljastaa sen että kyseesseä jossain määrin hätäkakka. Eipä silti, itsekin enemmän tykkään töpselivehkeistä enkä tarvitse kovin paljon tilaa.Niin mutta taajama-ajossa voit ajaa akuilla valtaosin, jolloin kulutus on jotakin 2l satkulla. Ei kai noita plugareita kukaan osta jos ei ole latausmahdollisuutta.
Näin on. Herättää kyselemään, että kuis se niin vähään soppaan tyytyy..
.
Onhan toi T/L HSD aika kyseenalainen kulutusmielessä talvella.
.
.
Näkeehän tuosta nyt normaali silmällä heti, että uudella autolla , ja aluksi ilman latausasemaa , kulutus 2,3 L/100 km. Eihän sitä aluksi osannut ajaa oikein ja turhaa pörräämistäkin tuli keksittyä usein. Nyt saa latausasemalla jo jotain vaikutustakin. Maitoa saa hakea jo monta kertaa päivässä 5 km päästä, jos sattuu niin liki olemaan jollakin kauppa. Tässä viikon ajot.Onpas informatiivinen palkkikuvaaja, helppo hahmottaa kulutuslukemat.
Eikö noissa Camryissä o 2.5l vapari kaverina?Mulla Camryssä pohjat 4,8L/100km ja nyt pitkän ajan keskiarvo 5,8L/100km. Kyllähän toi sama lukema 1.8:lle tuntuu paljolta. Camryssä tykkään juuri voimalinjasta. Lähtee valoista ilman viiveitä, nykimisiä, muita ämpyilyjä tai moottorin huudatteluja. Vielä kun tulisi plug-inninä.
Joo ihan uskomatonta roskaa noi Toyotan "tilastot". En vittu ymmärrä, että kuka helvetti siellä on todennut et näin on hyvä. En vaan tajua miten ne tuhlaa aikaa tollasen roskan tekemiseen, kun 8v lapsikin saisi varmaan paremmin suunniteltua nuo. Parempi olisivat jättäneet ilman.Onpas informatiivinen palkkikuvaaja, helppo hahmottaa kulutuslukemat.
Tähän täytyy kyllä yhtyä. Nuo infotainment jutut ovat kyllä Toyolta luokatonta kuraa. Camryn polttoainekulutuspalkki on aivan käsittämätön tuherrus varsinkin se hetkellisen kulutuksen pallura. Mitä järkeä tuollaista edes laittaa kun siitä ei mitään tolkullista infoa irtoa. Toyota muutenkin noin viisi vuotta vähintään jäljessä noissa. Onneksi itsestäni on kehkeytynyt viime vuosina sen verran paska kuski, että tulee enimmäkseen keskityttyä pusertamaan rattia ja tuijottamaan ulos ikkunasta radio suljettuna joten nuo ei tuo itselleni suurta lisäarvoa.Joo ihan uskomatonta roskaa noi Toyotan "tilastot". En vittu ymmärrä, että kuka helvetti siellä on todennut et näin on hyvä. En vaan tajua miten ne tuhlaa aikaa tollasen roskan tekemiseen, kun 8v lapsikin saisi varmaan paremmin suunniteltua nuo. Parempi olisivat jättäneet ilman.
/rant
Joo sama Lexuksessa. Luultavasti tuo johtuu siitä että jenkkien MPG on käännetty suoraan L/100km eikä asteikkoa ole skaalattu uudelleen. Toimii paljon paremmin kun auto näyttää 20-50mpg kuin se että siellä pyörii asteikon pohjalla muutaman pikselin sisällä 5-10L/100km.Joo ihan uskomatonta roskaa noi Toyotan "tilastot". En vittu ymmärrä, että kuka helvetti siellä on todennut et näin on hyvä. En vaan tajua miten ne tuhlaa aikaa tollasen roskan tekemiseen, kun 8v lapsikin saisi varmaan paremmin suunniteltua nuo. Parempi olisivat jättäneet ilman.
/rant
No en itsekkään sitä räplää juurikaan ja en kaipaa mitään kovin ihmeellistä. Se vaan että tuo on niin luokattoman paska jos sillä jotain pitää tehdä niin alkaa yleensä vituttaa. Olisin varmaan ostanu sen uudemman Corollan, kun siihen ilmeisesti saa CarPlayn. Olettaisin, että se parantaa käytettävyyttä huomattavasti. Silloin kun ostin nykyisen Aurikseni, niin se "CarPlay"-tuki oli "tulossa" Corollaan. En viitinyt pelkästään lupausten perusteella laittaa 8ke-10ke autoon enempään.Tähän täytyy kyllä yhtyä. Nuo infotainment jutut ovat kyllä Toyolta luokatonta kuraa. Camryn polttoainekulutuspalkki on aivan käsittämätön tuherrus varsinkin se hetkellisen kulutuksen pallura. Mitä järkeä tuollaista edes laittaa kun siitä ei mitään tolkullista infoa irtoa. Toyota muutenkin noin viisi vuotta vähintään jäljessä noissa. Onneksi itsestäni on kehkeytynyt viime vuosina sen verran paska kuski, että tulee enimmäkseen keskityttyä pusertamaan rattia ja tuijottamaan ulos ikkunasta radio suljettuna joten nuo ei tuo itselleni suurta lisäarvoa.
Jos näin on niin melko ala-arvoista suorittamista. Toivottavasti saavat edes vähän panostettua noihin tulevaisuudessa. En kaipaa mitään Teslan fartti-appeja tai valoshowta, mutta jos sen osoitteen voisi vaan kirjottaa siihen naviin suoraan. Eikä tarvis valita eka Planeettaa, Maata, Kaupunkia ja sitten vielä kadunnimi + numero eri lokeroihinJoo sama Lexuksessa. Luultavasti tuo johtuu siitä että jenkkien MPG on käännetty suoraan L/100km eikä asteikkoa ole skaalattu uudelleen. Toimii paljon paremmin kun auto näyttää 20-50mpg kuin se että siellä pyörii asteikon pohjalla muutaman pikselin sisällä 5-10L/100km.
Uudessa corollassa pitäisi olla samanlainen android pohjainen näyttö kuin uudessa yariks crossissa (smart connect) johon integroituu android ja apple laitteet +kulutusnäytöt yms on tältä vuosikymmeneltä. En tosin ole nähnyt sitä livenä, kun esittelyautot oli vielä vanhalla radiotsydeemilläNo en itsekkään sitä räplää juurikaan ja en kaipaa mitään kovin ihmeellistä. Se vaan että tuo on niin luokattoman paska jos sillä jotain pitää tehdä niin alkaa yleensä vituttaa. Olisin varmaan ostanu sen uudemman Corollan, kun siihen ilmeisesti saa CarPlayn. Olettaisin, että se parantaa käytettävyyttä huomattavasti. Silloin kun ostin nykyisen Aurikseni, niin se "CarPlay"-tuki oli "tulossa" Corollaan. En viitinyt pelkästään lupausten perusteella laittaa 8ke-10ke autoon enempään
Jos näin on niin melko ala-arvoista suorittamista. Toivottavasti saavat edes vähän panostettua noihin tulevaisuudessa. En kaipaa mitään Teslan fartti-appeja tai valoshowta, mutta jos sen osoitteen voisi vaan kirjottaa siihen naviin suoraan. Eikä tarvis valita eka Planeettaa, Maata, Kaupunkia ja sitten vielä kadunnimi + numero eri lokeroihin![]()
Joo ja vanhoihin saa päivitettyä ja RAV4 myös. Toyota | Apple CarPlay & Android Auto -multimediapäivitysUudessa corollassa pitäisi olla samanlainen android pohjainen näyttö kuin uudessa yariks crossissa (smart connect) johon integroituu android ja apple laitteet +kulutusnäytöt yms on tältä vuosikymmeneltä. En tosin ole nähnyt sitä livenä, kun esittelyautot oli vielä vanhalla radiotsydeemillä
"the new Toyota Corolla 2022 is equipped with a multimedia system equipped with a more powerful processor -no less than 2.4 times faster than its predecessor-. All information is presented via an 8-inch HD touchscreen display with smart connected services, including cloud-based navigation and traffic information.
Users of the Toyota Corolla 2022 have at their disposal the new voice assistant, capable of activating certain functions of the vehicle -such as opening or closing the windows- with natural conversation commands. Along with the integration of smartphones by Apple CarPlay and Android Auto, we find the Toyota Smart Connect device: the latter includes a browser with traffic information, local parking and wireless updates"
Lähde Nuevo Toyota Corolla 2022: ¡preparado para batirse en duelo con los renovados Ford Focus y Honda Civic! - Autofácil
Eikös tuo itse radio ole aivan erilainen fyysisesti sekä käyttöliittymältään ja sisuksiltaankin juuri tehokkaampi? Lisäksi nuo aplle ja android auto pitäisi mennä wlanilla uudessa. Voi olla toki että olen ymmärtänyt väärinkin.Joo ja vanhoihin saa päivitettyä ja RAV4 myös. Toyota | Apple CarPlay & Android Auto -multimediapäivitys
Yariksessa 2018 tuo sama multimedia laitteisto kun corolla ja rav ja siihen ei tuota päivitystä saaJoo ja vanhoihin saa päivitettyä ja RAV4 myös. Toyota | Apple CarPlay & Android Auto -multimediapäivitys
Tähän asti eli parisen kuukautta C350e on suoriutunut ihan malliikkasti. Ongelmia ei ole ilmennyt ja kaikki pelaa niinkuin pitää. Kulutus on melko kova kaupungissa, reilut 10l/100km oman mittarinsa mukaan -tarkempaa seurantaa en ole tehnyt. Akut lataamalla en talvikelissä ole vielä yli 18km rangea saanut mutta hybridi avustelee kyllä kohtuullisen huomaamattomasti ajossa vaihteiston Comfort-asennolla.MB C350e ja BMW 330e mallien kokemukset kiinnostavat kaupunkikäytössä, miten mennyt talvet?
Nämä menee juuri tuohon samaan kategoriaan mistä aiemmin juttua. Camryyn ei myöskään saa vaikka 2020-mallinen. Rauta ilmeisesti joku Pentium II eikä jaksa pyörittää.Yariksessa 2018 tuo sama multimedia laitteisto kun corolla ja rav ja siihen ei tuota päivitystä saa
Nooh, kun ajelee päivittäin vuoden 2008 LandCruiserilla ja sen multimedia näyttöä käyttää niin yariksen on oikein mukava ja nopea![]()
Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?Toyota Prius plugari -18
Eikös tuo itse radio ole aivan erilainen fyysisesti sekä käyttöliittymältään ja sisuksiltaankin juuri tehokkaampi? Lisäksi nuo aplle ja android auto pitäisi mennä wlanilla uudessa. Voi olla toki että olen ymmärtänyt väärinkin.
Yariksessa 2018 tuo sama multimedia laitteisto kun corolla ja rav ja siihen ei tuota päivitystä saa
Nooh, kun ajelee päivittäin vuoden 2008 LandCruiserilla ja sen multimedia näyttöä käyttää niin yariksen on oikein mukava ja nopea![]()
2020 mallin Corolla alla ja tähänkään ei saa päivitettyä Android Autoa, koska karvalakkimalli ilman navigaattoria.Nämä menee juuri tuohon samaan kategoriaan mistä aiemmin juttua. Camryyn ei myöskään saa vaikka 2020-mallinen. Rauta ilmeisesti joku Pentium II eikä jaksa pyörittää.
Yariksessa on navi ja silti ei saa asennettua vaikka siinä on tuo vaadittava Toyota Touch 2 & Go, eli rauta puolellakin on eroja vaikka se navi löytyy.2020 mallin Corolla alla ja tähänkään ei saa päivitettyä Android Autoa, koska karvalakkimalli ilman navigaattoria.
Vaikka näytössä on nappi naville niin siitä ei tapahdu mitään, kun naviboksi puuttuu.
Ilmeisesti naviboksin mukana tulee tehokkaampaa rautaa jonka Android Auto vaatii.
Infotainment siis muuten vissiin identtinen navillisen kanssa mutta navigointi puuttuu.
En ole kaivannut.
F30 330e. Noin -5c vielä pääsee täys sähköllä jos ajoittaa latauksen alle. Kulutus 4,5 - 5,6 välillä marraskuun jälkeen, tankkauksista mitattuna. Tuo 5,6 kovilla pakkasilla, auto ulkona, pätkäajoa.MB C350e ja BMW 330e mallien kokemukset kiinnostavat kaupunkikäytössä, miten mennyt talvet?
En omista itse, mutta testeissä vie inasen enempi kuin normi Prius, eli siinä neljän litran paikkeilla.Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?
Tuossa nuo Priuksen versiot järjestyksessä. Plugari, perusversio, ECO on vissiin aurinkokatolla ja AWD malli. EPA ilmoitetaan aina myös lataamatta tuolla. Tuolta saa näppärästi vertailtuna omia autoja, kun poistaa ensin jonkun ruksilla kulmasta.Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?
Aika hyvin pitää keskiarvoksi paikkaansa toi RAV:in kulutus ehkä hieman alakanttiin suomen säähän. Itsellä näyttää nyt talven pakkasilla n.30kWh ja loppukesästä näytti 17kWh.Sähkönkulutuskin on ilmoitettu, joka on melkoisen hyvä . Prius 15,4 kWh/100 km vs RAV4 22,4 kWh/100 km. Kokoero näkyy kyllä jo selvästi nelivedon lisäksi.
Compare Side-by-Side
Compare the MPG of cars and trucks side-by-side. Compare the gas mileage and greenhouse gas emissions of new and used cars and truckswww.fueleconomy.gov
En oo sillä tavalla niin tarkasti seurannu kulutusta. Priuksessa hybridimodessa akku ei mee tyhjäksi, vaikka pelkkää sähköajoa ei enää pystykkään kytkemään päälle. Hybridimodessa on automaattinen hold, eli se palauttaa sitten ajossa takaisin lataamalla siihen pisteeseen, kuin mitä oli ennen esimerkiksi ennen alamäkeä, jossa pystyi käyttämään sähköä. Tässä saa myös akun varauksen prosentteina näkyviin, eli kaikki kolme tietoa saa näkyville yhtä aikaa: arvioitu range, latauspalkki ja prosentit.Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?
Autossa on ilmeisesti ollut viallinen akku. Ei kai tuo koko automerkkia tai edes mallia huonoksi tee? Luulisi että tuo vika olisi suoriltaan korjattu autovalmistajan takuuna mutta kuluttaja on nyt päättänyt hakea ratkaisun kaupan perumisena. Lieköhän iskenyt voimakas ostokrapula? (Eikä siinä, itsellekin tuli ostokrapula ostettuani sen tehdasuuden rikkinäisen Kia Ceedin, minkä useiden vikojen vuoksi peruin kaupan)![]()
Ostajan tavoittelema lähes kymppitonnin bensansäästö hupeni hetkessä – dokumentit todistivat selvän ongelman
Espoolainen kuluttaja ei aikaillut, kun hän käynnisti Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Business 4WD -henkilöauton kaupan purkamisen.www.is.fi
Näistä Japanin ladoista kannattaa pysyä erossa.
Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.Autossa on ilmeisesti ollut viallinen akku. Ei kai tuo koko automerkkia tai edes mallia huonoksi tee? Luulisi että tuo vika olisi suoriltaan korjattu autovalmistajan takuuna mutta kuluttaja on nyt päättänyt hakea ratkaisun kaupan perumisena. Lieköhän iskenyt voimakas ostokrapula? (Eikä siinä, itsellekin tuli ostokrapula ostettuani sen tehdasuuden rikkinäisen Kia Ceedin, minkä useiden vikojen vuoksi peruin kaupan)
Vaikea nähdä miksi edellinen omistaja olisi vielä 15 000km kohdalla alkanut tekemään noita resettejä. Tuon vuosimallin autoissa on mahdollista viedä marmoritiskille huoltoon, ja pyytää BMU:n päivitystä. Prosentit nousee järkevämmälle tasolle, ja lasku on hitaampaa. Tuota päivitystä ei jostain syystä tehdä ellei asiakas osaa sitä itse pyytää.Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.
Kokonaisuutena tuo ajoneuvomalli on täysi paska ja kommenttini on siltä osin täysin validi.
Eli malli on huono, kuten mineraalimies sanoikin, jos tuollaisesta tarvitsee tietää erikseen? Ei tulisi mieleenikään moista pyytää/tutkia VAGista jne. koska ei ki.Vaikea nähdä miksi edellinen omistaja olisi vielä 15 000km kohdalla alkanut tekemään noita resettejä. Tuon vuosimallin autoissa on mahdollista viedä marmoritiskille huoltoon, ja pyytää BMU:n päivitystä. Prosentit nousee järkevämmälle tasolle, ja lasku on hitaampaa. Tuota päivitystä ei jostain syystä tehdä ellei asiakas osaa sitä itse pyytää.
Ei saakeli taas mitkä Mauno-54:t pärisemässä kommenteissa miten hybridit ja sähkärit ihan paskaa ja kaikki täysin arvottomia vaihtoautona![]()
Ostajan tavoittelema lähes kymppitonnin bensansäästö hupeni hetkessä – dokumentit todistivat selvän ongelman
Espoolainen kuluttaja ei aikaillut, kun hän käynnisti Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Business 4WD -henkilöauton kaupan purkamisen.www.is.fi
Näistä Japanin ladoista kannattaa pysyä erossa.
Halvemmat prosentit kuitenkin kuin Teslalla, vaikka kapasiteetti putoaisikin nopeammin.Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.
Kokonaisuutena tuo ajoneuvomalli on täysi paska ja kommenttini on siltä osin täysin validi. En yhtään ihmettele jos ostokrapula syntynyt.
Tuon Outlanderin tosielämän keskikulutus on n. 15l/100km jos lähdetään siitä liikkeelle. En oikein näe vertailukohtaa verrata täyssähköautoihin.Halvemmat prosentit kuitenkin kuin Teslalla, vaikka kapasiteetti putoaisikin nopeammin.
EV battery degradation best and worst – survey
Eikä tuo KIA/Hyundai myöskään loista tuolla erinomaisuudellaan.
Kyllä se todellisuus joku päivä iskee kun vie sitä bensakrematoriota vaihtoon ja kauppias sylkee päälleEi saakeli taas mitkä Mauno-54:t pärisemässä kommenteissa miten hybridit ja sähkärit ihan paskaa ja kaikki täysin arvottomia vaihtoautona![]()
Ööö, ei ole. En tiedä mikä sua hiertää, mutta ei taida sulla olla hirveästi kokemusta Outlanderista.Tuon Outlanderin tosielämän keskikulutus on n. 15l/100km jos lähdetään siitä liikkeelle. En oikein näe vertailukohtaa verrata täyssähköautoihin.
Automyyjä vaan mainitsi asiasta, mutta näköjään se oli vain 10 litraa sataselle kun akku on tyhjä jota se tuossa on käytännössä jatkuvasti akun pienuuden takia.Ööö, ei ole. En tiedä mikä sua hiertää, mutta ei taida sulla olla hirveästi kokemusta Outlanderista.
Lähde: Koeajo: uusi ja vanha kohtaavat – Mitsubishi Outlander PHEVSähköajo kannattaa, sillä tyhjällä akulla polttoaineen kulutus lähestyy kymmentä litraa sadalla.
No kun ei ole sitäkään. Toki jos pelkkää motaria ajaa, niin sitten kyllä. Mutta niin se on muillakin ICE-vehkeillä. Eikä varmana sähkiksetkään pääse siihen luvattuun kWh / 100 km motarilla, kuin korkeintaan unissa.Automyyjä vaan mainitsi asiasta, mutta näköjään se oli vain 10 litraa sataselle kun akku on tyhjä jota se tuossa on käytännössä jatkuvasti akun pienuuden takia.
Lähde: Koeajo: uusi ja vanha kohtaavat – Mitsubishi Outlander PHEV
Onnea vaan pienistä kulutuslukemista. Koeajokulutukset näyttäisi vaan kertovan toista tarinaa IL koeajo ja arvio: Mitsubishi Outlander PHEV | Autotalli.comNo kun ei ole sitäkään. Toki jos pelkkää motaria ajaa, niin sitten kyllä. Mutta niin se on muillakin ICE-vehkeillä. Eikä varmana sähkiksetkään pääse siihen luvattuun kWh / 100 km motarilla, kuin korkeintaan unissa.
Ilman latausta Outlanderilla sekalaisessa ajossa, josta puolet motaria 6,5 l / 100 km. Pitkän ajan keskiarvo (elokuusta tähän päivään) on nyt 4,8 l / 100 km, mutta uskoisin sen vielä laskevan.