Vai edelleenkin hyödytöntä lisäpainoa motarilla?
Poimin TM:sta 120km/h tasaisen nopeuden kulutuksia.
Seuraavat kolme 1/2014:
Ocu combi 103kW 1.4tsi dsg 7,9l/100km
Auris TS hybrid 6,3
Golf variant 90kW 1.4tsi dsg 8,2
Ocu 205/55r16. Auris ja golf hölmö koko 225/45r17.
Ja loput 10/2016 manuaaleja 5ov.:
Focus 1.0 ecoboost 7,9
Ceed 1.0 isg ecod. 7,9
Astra 1.4 ecoflex 7,4
308 puretech 130 7,5
Megane TCe 130 Zen 8,2
Auris 1.2T 7,7
Golf 1.0tsi bluemotion 7,0
Näissä oli 205/55r16 paitsi Golfissa 195/65r15.
Ei näistä mistään ollut vastusta Auris hybridille vaikka nopeus oli motarin 120. Oli manuaalia, kaksoiskytkintä, 30mm kapeampaa rengasta, uudempia motteja, litraisia downsizingeja, kolmipyttyisiä... Muut veivät 0,7-1,9 litraa enemmän. Litrainen manuaali Golf pääsi lähimmäksi.
Ja tosiaan Auris sillä uudella 1.2T manuaalilla vei 1,4 litraa enemmän kuin hybridi.
Sattuiko hybridille paikallinen myötätuuli vai mistä johtuu sen paremmuus? Ocu ja 1.4 Golf olivat vielä samassa vertailussa Auriksen kanssa.