- Liittynyt
- 31.07.2019
- Viestejä
- 1 948
Noi Toyotan kevythybridit menee ihan hajuilla joka paikassa. Niissä on todella fiksu ja hyvin toimiva hybriditeknologia.
Tässä on joku vertaillut Hyundai Ioniqia sekä lataushybridinä että kevythybridinä.
Yhdellä testilenkillä lataushybridi pääsi vain 0,6 l / 100km parempaan keskikulutukseen, mutta toisella lenkillä, jossa akkua ladattiin välillä, tietenkin tuli eroa rajusti enemmän. Puhtaassa kaupunkiajossa luonnollisesti lataushybridi oli aivan radikaalisti taloudellisempi. Käytöstähän se paljon riippuu, tuottaako lataushybridi olennaisia taloudellisuuseroja. Ja tietenkin myös autosta. Joku Volvo T6/T8 on aika janoinen auto silloin, kun sillä ei ajeta sähköllä, koska bensakone on niin tehokas ja siksi luontaisesti kovakulutuksinen.
Jollekin voi olla myös merkitystä muillakin seikoilla, kuten tavaratilalla. En tiedä miten nykymalleissa, mutta ennen VAG ja moni muu merkki sijoittelivat ajoakun niin, että tavaratilan koko ja käytettävyys kärsivät siitä. Lastenvaunuja, koiria tai isoa tavaraa säännöllisesti kuskaavien kannattaa niihinkin kiinnittää huomiota.
Tässä on joku vertaillut Hyundai Ioniqia sekä lataushybridinä että kevythybridinä.
Hyundai Ioniq lataushybridi vs. hybridi
Hyundai Ioniq on tarjolla sekä lataushybridinä että hybridinä. Koeajolla päästiin testaamaan, miten kulutus eroaa vai eroaako ollenkaan.
eautoilija.com
Jollekin voi olla myös merkitystä muillakin seikoilla, kuten tavaratilalla. En tiedä miten nykymalleissa, mutta ennen VAG ja moni muu merkki sijoittelivat ajoakun niin, että tavaratilan koko ja käytettävyys kärsivät siitä. Lastenvaunuja, koiria tai isoa tavaraa säännöllisesti kuskaavien kannattaa niihinkin kiinnittää huomiota.