Mielestäni noi yli 200kW käytännön lataustehot alkaa olemaan pitkän matkan ajoon jo ihan käyttökelpoisia. Suurempi ongelma tosiaan matkantekoa ajatellen on, että niitä 300kW latureita olisi suomeenkin hyvä saada noin 100km välein kaikille pääteille (ja riittävän monta pistettä per asema), jotta pitkän matkan ajaminen oikeastikin olisi sujuvaa eri puolille suomea. Tällä hetkellä noita 150kW+ latureita ei montaa suomessa ole ja niitäkin on yksittäisellä asemalla 1 tai 2, joten ruuhkautuvat varsin nopeasti.
Esim. jos nyt helmikuussa Helsingin seudulta lähtee hiihtolomalla ajelemaan Ruka, Vuokatti, Tahko-suunnalle sähköautolla, niin matkan varrella on ainoastaan kolmessa kunnassa suurtehoasemia ja niissä yhteensä 10 latauspistoketta. Helsingistä lähtevät joutuvat periaatteessa kaikki tekemään ensimmäisen pysähdyksen Mikkelissä, josta löytyy kaksi pistoketta. Eli koko uudenmaan sähköautoliikenne pitäisi tyydyttää noilla kahdella pistokkeella, joissa yksi auto viettää aikaa sen 20-30min. Jos osa kiertää Jyväskylän kautta, niin käytössä on yhteensä 4 pistoketta. Siis 4 pistoketta koko uudenmaan hiihtolomaliikenteelle. Loput joutuvat etsimään 50kW latureita, joilla saakin seisottaa tunnin, ennenkuin pääsee jatkamaan matkaa, olettaen että laturi on vapaana paikalle saavuttaessa.