- Liittynyt
- 25.10.2016
- Viestejä
- 1 922
Akun elinikähän määritellään lataussykleissä, joita hybridi autossa akulle tulee huomattavasti enemmän. Hybridissä akkua vuoroin ladataan ja tyhjennetään, niin että niitä lataussyklejä kertyy päivässä kymmeniä, kun taas sähköautossa normaali käytössä yhden lataussyklin toteutumiseen menee useampi päivä.
Kyllä se sähköautokin lataa aina kun jarrua painaa, ei toki kovin paljoa verrattuna töpselistä täyslataukseen, mutta virtaa siirtyy kyllä koko ajan molempiin suuntiin. Sama hybridissä.
EDIT: Ja tosiaan nyt nopealla katsastuksella Niron ajoakku liikkuu varauksessa n. 40-75% välillä. Tuo yläpää saavutetaan kylmänä kun moottori käy kunnes lämpiää. Sen jälkeen ajossa ei tosiaan juuri tuosta 40-60 väliltä poikkea varaus.