- Liittynyt
- 10.11.2018
- Viestejä
- 1 843
Laitoin itse K-Lataukselle viestiä ja laskelman siitä, kuinka bensan tankkaus on nyt minulle halvempaa kuin K-Lataus. Sain vastauksena "muutos on tehty asiakkaiden palvelemiseksi ...". Aikovat palvella ilmeisesti vain sähköautojen omistajia ja unohtaa töpselihybrillä ajavat.
Laittaisitko laskelman myös tänne? Mielestäni K-Latausta suurempia syyllisiä ovat autonvalmistajat, jotka laittavat noin tehottomia latureita. Onneksi nyt alkanut tulla plugareita 7kW latureilla.
Huonosti ovat sanansa valinneet K-latauksella, mutta tosiasia on että 99% lataushybrideistä pystyy lataamaan sen 3,6kW eli ei ole mitään tarvetta viedä 22kW latauspaikkaa. Esimerkiksi lähikauppakeskuksessa on 2kpl 22kW latureita sekä olisiko ollut jopa 8 Suko pistorasiaa jotka ovat tarkoitettu sähköauton/plugarin lataamiseen eli ovat niitä järeämpiä. Kaikki pisteet ovat ilmaisia.
Arvatkaapa missä ne plugarit latailee? No tietenkin niissä 22kW latureissa, kun Sukot ovat tyhjinä

Edit: Niin ja toinen asia minkä haluan ottaa esille on se, että tuntuu että aika monella plugari/sähköautokuskilla on vääristynyt kuva että mitä nämä latausoperaattorit ovat. Heidän homma ei ole mahdollistaa kaikille ilmaista latausta, eikä heidän bisnes voi perustua siihen että he ottavat tappiota jotta joku saisi ladattua halvemmalla kuin mitä bensa maksaa. Heidän täytyy pyrkiä kannattavuuteen pitkällä tähtäimellä. Valitettavasti plugarikuskien palvelemisella siihen ei päästä. Plugari seisoo latauspaikalla kauan ja lataa vain vähän.
Itsekin olen plugarilla ajellut ja olen todennut että ne ovat vain välivaihe
Ei bensa-asematkaan halua myydä polttoainetta niin halvalla että se ei enää kannata. Katteet ei ole suuria mutta tappion tekeminenkään ei ole suotavaa.
Viimeksi muokattu: