Keskustelua hybridiautoista

Yksinkertaistaen tulee mieleen, että kyseessä on 2020 luvun Golf, kansan auto kuplan ja Golffin seuraaja.

id.3, ja peugeot e-208/e-corsa näyttää tarjoavan ensi vuonna parasta vastinetta rahalle sähköautoille. Tilaukset kannattaa tosin laittaa sisälle heti kun voi, muuten saa odotella yli vuoden. Ehkä Telsakin on siihen mennessä saanut maalinsa kuntoon.
 
id.3, ja peugeot e-208/e-corsa näyttää tarjoavan ensi vuonna parasta vastinetta rahalle sähköautoille. Tilaukset kannattaa tosin laittaa sisälle heti kun voi, muuten saa odotella yli vuoden. Ehkä Telsakin on siihen mennessä saanut maalinsa kuntoon.
Noi vaikuttaa minustakin parhailta. Zoe myös ihan kiva varsinkin jos pääsee hyödyntämään kunnolla 22kW AC-latausta. En kuintenkaan viitsisi Amperaa vaihtaa laiskempaan, joten Zoe ja Ioniq Electric eivät passaa :)
 
Paljo nämä hybridit vie keskimäärin polttoainetta kun joutuisi kuitenkin bensaakin polttamaan, vaikkapa Passat GTE? Tällä hetkellä ainut vaihtoehto, jos haluaa tilaa ja vetokoukun mutta ei halua maasturia. Kaikissa vertailuissa on aina uusi auto ja uuden hankintahinta. Eli kannattaako vaikkapa 25tkm ajavana satsata dieseliin (dpf yms ongelmat mahdollisia, huoltokulut) vai hybridi? Otetaan vaikka vertailuksi jos osa-maksu 300/kk ja molemmat maksaa 25000e, 150tkm kilometreja ajettu. Eli hankinta ja kuukausikulut samat pl. polttoaine ja huollot/korjaukset. Akun takuu, paljonko huollot, arvonalenema hybridissä vs. diesel? Dieselissä voi varmaan aika varmasti laskea keskikulutuksen pysyttelevän 6 litran tuntumassa.

Veikkaisin tätä skenaariota yleiseksi Suomalaisten mökkiläisten keskuudessa eli vetokoukun puute laskee kysyntää käytetyissä.
 
Viimeksi muokattu:
Plugaria miettiessä on keskeistä mistä tuo 25tkm vuodessa koostuu. Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.
Jos taas on 30km työmatka ja latausmahdollisuus kummassakin päässä niin kivat säästöt tiedossa.
 
Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.

Vähentää se toki kulutusta peruspolttikseen verrattuna. Ja tuohan se yleensä mukana esim. mahdollisuuden esilämmittää kabiinin jne...
 
Vähentää se toki kulutusta peruspolttikseen verrattuna. Ja tuohan se yleensä mukana esim. mahdollisuuden esilämmittää kabiinin jne...
Verrattuna saman tehoiseen polttikseen ja/tai kun latauksen ottaa huomioon, mutta esim. Passatin tapauksessa se perus 1.4TSI pääsee samoihin kulutuslukemiin kuin GTE hybridimoodissa, hybriditekniikka kuljettaa suunnilleen juuri oman painonsa - toki teholisä on aika huomattava.
 
Verrattuna saman tehoiseen polttikseen ja/tai kun latauksen ottaa huomioon, mutta esim. Passatin tapauksessa se perus 1.4TSI pääsee samoihin kulutuslukemiin kuin GTE hybridimoodissa, hybriditekniikka kuljettaa suunnilleen juuri oman painonsa - toki teholisä on aika huomattava.

Juuri näin. Tuo kabiinin jäähdytys ja lämmitys etukäteen on muuten mainio ominaisuus.
 
Plugaria miettiessä on keskeistä mistä tuo 25tkm vuodessa koostuu. Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.
Jos taas on 30km työmatka ja latausmahdollisuus kummassakin päässä niin kivat säästöt tiedossa.

No jo vaikka työmatka 15km ja ei mahdollisuutta ladata kuin kotona. Pari kertaa viikossa pidempi n.160km yhteensä edestakas ja siellä lataus mahdollista. Vähentää varmaankin tuonne 100km hujakoille hybriditarpeen. Muut ajot käytännössä sähkörangen sisällä. Muut satunnaiset pitkät satojen kilsojen reissut, lomamatkat jne ei niin väliä.

Kuitenkin nuo lyhyet matkat lisää normiauton kulutusta kun moottori kylmänä ajelee ja paljon stoppeja.
 
Mun aiemmista viesteistä voi lukea todellisia kulutuslukemia. Samoja asioita kysellään joka viikko vaikka infoa on ketjussa jo vaikka kuinka kerrottu.
 
Polttoaineenkulutus riippuu plugineissa täysin päivittäisestä ajomatkasta, kun harvassa niistä on pikalataustakaan. Omalla Chevy Voltilla olen nyt ajanut itse noin 22tkm, suurimmalta osalta työmatkaa 44 km per päivä pääkaupunkiseudulla, plus muut ajot. Koska lataan auton kotona öisin ja mulla on lisäksi latausmahdollisuus töissä, ei bensaa juuri kulu, tähän mennessä on mennyt 77,5 litraa :D Siitä voi laskea paljonko on mennyt sadalla.
 
Itsellä on nyt Outlanderissa mennyt ~10% tankillisesta ja tankkaus ollut joskus toista kuukautta sitten. Kilsoja kertyny tälle tankille 1800km. Ajo lähinnä työmatkoja (35-45km / suunta) ja lyhyempiä nurkissa pyörimisiä. Parin kuukauden välein viikonloppumatka 250km/sivu. Normiajossa ei siis plussakeleissä bensaa pala lainkaan.
 
Siisti sähköauto! Hilpeä Honda e esittäytyy tuotantovalmiina

Toistaiseksi hienoin sähköpeli lähestyy kuluttajia viimein!

C41B09DB-42A4-446C-927D-22BDA0597171.jpeg
 
Itsekin tykkään. 10 kWh lisäkapasiteettia akkuun olisi kyllä tarpeen. Nyt ei taida ihan onnistua edes Hki-Tre ilman taukoa ellei himmaile alle rajoitusten.
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km
 
Noi vaikuttaa minustakin parhailta. Zoe myös ihan kiva varsinkin jos pääsee hyödyntämään kunnolla 22kW AC-latausta. En kuintenkaan viitsisi Amperaa vaihtaa laiskempaan, joten Zoe ja Ioniq Electric eivät passaa :)

Zoe Häviää ID.3:lle ja e-208/e-corsa malleille pikalatausnopeudessa.

Mutta 22kW AC-latauksella Zoe on saiturin menopeli. Ilmaisia ja halpoja 22kW latureita koko maa väärällään. Esim Fortumin 0.04€/minuutti type-2 laturit, 22kW laturilla tekee 9c/kWh - halvempaa kuin kotilataus!
 
11kW AC ja 100kW DC on minustakin parempi kombo kuin 22kW AC ja 50kW DC. Toki Zoen isompi akku auttaa tuossa hieman eli esim. 500km matka-ajassa ei tule vielä suurta eroa, jos akku saa olla lähes tyhjä perillä ja lähdetään täydellä liikkeelle.
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km

Tuostahan on plugarikin olemassa, muutaman tontun halvempi, ja pääsee bensalla perille kesät talvet. Tuhannen kilsaa siis ainakin pääsee ilman piuhan kanssa pelleilyä, maahantuojan sivun mukaan mitä nopsaan katsoin.
 
Käytetty Ampera voisi olla hyvä jos elää akkuriskin kanssa kun ihmiset vaihtaa niitä pois ennen 8v/160km. Mutta paljon noissa vastaavissa on takuita esim Passat gte jne? Pitäisikö vaan luottaa ja hommata Ampera 15-18t€. Arvoton se on jo kuitenkin 4-5 vuoden päästä. Kalliimmissa hinta tippuu saman verran. Ja uusia saman rangen omaavia saa odotella ja hinnat on kovia uutena.
 
Ampera/Volt vois olla ihan hyvä? Oma Volt on ensirekisteröity 7/2013 (loppuvuoden 2012 valmistussarjan auto) joten hieman yli 6-vuotiashan tuo jo on. En ole havainnut mitään hiipumista rangessa, mutta GM onkin ollut kovin konservatiivinen ajoakuston kanssa: 16 kWh bruttokapasiteetista on käytössä 10,2 kWh. Max latausteho on 3,3kW. Mutta vähän ajettuja ei oikein tahdo enää löytyä, muuta kuin sikahintaan noin vanhaksi.

Kesäkelillä, jos ei tarvitse ilmastointia eikä lämmitystä, Voltin range yllättää aina positiivisesti: suurimman osan kesää auto on mulla ennustellut 77-80 km matkaa, kun EPA-normin lupaus on 56 km. Esim. kun ajoin tuossa eräänä kauniina lauantaina Etelä-Espoosta Kehä 3:n, Röylän ja Lahnuksen kautta Klaukkalaan eestaas 61 km, ennusti auto vielä kotipihassa rangeksi 22 km. Talvella toki tilanne muuttuu aivan toiseksi rangen hiipuessa kylmillä keleillä, mutta se taas on ylipäätään sähköautojen ominaisuus... Ja pikkuhiljaahan tuota hiipumista alkaa tapahtua, nyt kun kelit alkaa kylmentyä.

Ja "hauska" sivuhuomio. Tänään töistä tullessa kotiin auto käytti 22 km matkaan 3,1 kWh sähköä, kun piti ajaa melkein koko matka melkoisen kaatosateen läpi. Edellisellä sateella kului muistaakseni 2,9 kWh. Aurinkoisella kelillä tuo pätkä menee 2,5-2,7 kWh kulutuksella... Osa matkasta menee Länsiväylällä ja osa Stadin läpi + tietenkin lähikadut kodin ympärillä.
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km

Tuo on sellainen hintaluokka, jossa aidosti ehkä kannattaa odottaa vuosi. Toinen vaihtoehto on laittaa lisää rahaa kiinni ja ostaa Model 3 tai Kona.
 
Käytetty Ampera voisi olla hyvä jos elää akkuriskin kanssa kun ihmiset vaihtaa niitä pois ennen 8v/160km. Mutta paljon noissa vastaavissa on takuita esim Passat gte jne? Pitäisikö vaan luottaa ja hommata Ampera 15-18t€. Arvoton se on jo kuitenkin 4-5 vuoden päästä. Kalliimmissa hinta tippuu saman verran. Ja uusia saman rangen omaavia saa odotella ja hinnat on kovia uutena.

Akkutakuut taitaa olla aika samat kaikissa täyssähköissä ja plugareissa. Ampera sikäli hyvä vaihtoehto, että akun kestävyys on myös käytännössä ehditty toteamaan. Uusissa saman rangen plugareissa myös se huono puoli etteivät millään tunnu saavan yli 100-heppaista sähkömoottoria niihin.
 
Palataanpa pikaisesti reilu 10 vuotta taaksepäin...

Onko kenelläkään kirjoittajista kokemusta lexus rx400h autosta.

Käyn henkistä kamppailua itseni kanssa ostaakko vw tiguan vai luxus toyota, omakohtaiset kokemukset rajautuu siihen että niin toyotia kuin volkkareita olen omistanut useita ja kaikki ne ovat tavalla tai toisella hajonneet...
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km

Kyllä vanhemman mallisen Ioniqin pitäisi pystyä 140km ajamaan kovillakin pakkasilla jos voi suunnitella matkansa. Moottorilehden testissä oli kuitenkin 1) lähdetty lämmittämättä autoa (onko talli, tai ajastettu lämmitys piuhassa), 2) ajettu 100km/h jolla on iso vaikutus, 3) lämmitetty ohjaamo kahteen kymppiin ja 4) ei ajettu akkua tyhjäksi. Ja silti oli erittäin lähellä tuota toivottua matkaa. Jos noista neljästä voi joustaa muutamassa niin menee helposti 140km. Tyhjäksi se toki tuolla matkalla menee joten jos ei pysty varautumaan matkaan tai haluaa mielenturvaa niin sitten joku isompi akkuinen. Ja itse tiedät parhaiten kuinka usein on -28 missä asut.
 
Kyllä vanhemman mallisen Ioniqin pitäisi pystyä 140km ajamaan kovillakin pakkasilla jos voi suunnitella matkansa. Moottorilehden testissä oli kuitenkin 1) lähdetty lämmittämättä autoa (onko talli, tai ajastettu lämmitys piuhassa), 2) ajettu 100km/h jolla on iso vaikutus, 3) lämmitetty ohjaamo kahteen kymppiin ja 4) ei ajettu akkua tyhjäksi. Ja silti oli erittäin lähellä tuota toivottua matkaa. Jos noista neljästä voi joustaa muutamassa niin menee helposti 140km. Tyhjäksi se toki tuolla matkalla menee joten jos ei pysty varautumaan matkaan tai haluaa mielenturvaa niin sitten joku isompi akkuinen. Ja itse tiedät parhaiten kuinka usein on -28 missä asut.

Hmm, täällä voi olla viikkoja putkeen -20 ja -30 välissä.

Mitä järkeä on autossa jos ei voi pitää lämpöä kopissa pakkasella 20-22 kieppeillä. :D

Ei kiva jos nippa nappa 140km pääsee joulu - tammikuussa.

Muutoin ois jo tuo ioniq tullu viimevuonna laitettua, sen verta on hyvä hinta laatusuhde. Mut talvi on se ongelma.

Ja 100km/h pitäs ainakin mittarin mukaan kestää ajaa ilman että kyykkää älytön.


Kona vois olla jees, mut rouva hanaa vähän vastaan, lienee kuite ylipuhuttavissa. :D
 
Hmm, täällä voi olla viikkoja putkeen -20 ja -30 välissä.

Mitä järkeä on autossa jos ei voi pitää lämpöä kopissa pakkasella 20-22 kieppeillä. :D

Ei kiva jos nippa nappa 140km pääsee joulu - tammikuussa.

Muutoin ois jo tuo ioniq tullu viimevuonna laitettua, sen verta on hyvä hinta laatusuhde. Mut talvi on se ongelma.

Ja 100km/h pitäs ainakin mittarin mukaan kestää ajaa ilman että kyykkää älytön.


Kona vois olla jees, mut rouva hanaa vähän vastaan, lienee kuite ylipuhuttavissa. :D

Tuo 100km/h matka-ajo taitaa olla pahempi kuin Kuusamon pakkaset. Kona varmasti erittäin hyvä vaihtoehto tai kenties ID.3 jos sopisi rouvalle paremmin?
 
Toi A on kelvottoman pieni kippo (no ehkä sinkulle tai pariskunnalle ok). B-sarjan 250e sen sijaan näyttää mielenkiintoiselta.
 
Toi A on kelvottoman pieni kippo (no ehkä sinkulle tai pariskunnalle ok). B-sarjan 250e sen sijaan näyttää mielenkiintoiselta.

Oletko koskaan miettinyt miksi erilaisia autoja tehdään?
Onhan tuo B nyt ihan naurettava kippo myös. Ostaa sitten ennemmin vaikka Hyundain jos tuollaista hinnat-alkaen autoa halajaa. E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.
 
Kun EUn päästösäännöt ensi vuodelle ja jatkossa tulevat päälle, voivat valmistajat lähteä tosissaan liikkeelle ladattavien ja täyssähköautojen valmistamisessa ja markkinoinnissa. Joten eiköhän malleja tule oikein urakalla lähikuukausina.
 
Oletko koskaan miettinyt miksi erilaisia autoja tehdään?
Onhan tuo B nyt ihan naurettava kippo myös. Ostaa sitten ennemmin vaikka Hyundain jos tuollaista hinnat-alkaen autoa halajaa. E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.

Niin minkä Hyundain? Kona on tiloiltaa reilusti pienempi kuin tuo B-sarjan mese, samoin Ioniq plus se on tosi matala, eli ajoasento on täysin erilainen.

E-sarjan autot on sitten hieman eri hintaluokassa.

Pointtini oli, että jos nuo A- ja B- sarjan 250e meset on saman hintaisia niin A-sarjalaisen hyväksi ei voi lukea kuin joitakin paremmin miellyttävä ulkonäkö. Käyttöautona noista kahdesta B-sarjalainen on ihan eri maata.
 
Niin, miten sen nyt ottaa. Omassa tapauksessa käyttöautona MB A250e toimisi varmaan ihan hyvin, en tarvitse työmatka-ajoihin yhtään enempää tilaa. Eikä se näytä valaalta kuten B ;)

Autoista todetaan mm. "The water-cooled battery pack weighs approximately 150 kilograms (331 pounds) and provides the A250e hatch with a zero-emissions range between 60 and 68 kilometers (37 to 42 miles) per WLTP or 74 to 76 km (46 to 47 miles) according to the NEDC regime.
The sedan offers a slightly higher range, 61 to 69 km (38 to 43 miles) WLTP / 75 to 77 km (47 to 48 miles) NEDC. As for the people-mover, the B250e can do 56 to 67 km (35 to 42 miles) WLTP or 70 to 77 km (43 to 48 miles) NEDC before running out of battery juice."

Mielenkiintoista, Mersussakin on siis kunnollinen akkupaketin jäähdytys. 15.6 kWh näyttäisi olevan energiamäärä mutta tuosta ei selviä, paljonko siitä on käytettävissä. Vertailun vuoksi EPA-syklissä ekan sukupolven Volt pääsee 56-60km per lataus, vuosimallista riippuen, ja käytössä on 10.2-11kWh sähköä.
 
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.
 
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.

Amperassa ainakin 30tkm. Huono puoli se että alkaa olla myös hieman korjattavaa huoltojen lisäksi.
 
Olipas K-ryhmän latauspaikka hankala.

Ensimmäiseksi piti rekisteröityä. Jälkikäteen tosin luin pidemmästä tekstistä, ettei se ollut välttämätöntä, mutta lataus maksaa. Sitten piti erikseen intter websi sivulta käydä valitsemassa latauslaite. Latauslaitelistassa tosin olikin yhtäkkiä hinta 1 e aloitusmaksu + 0 e/min. Jäi sitten lataamatta. Kotona kokeilin sivua uudelleen ja silloin hinta sanoi 0 e. Ilmeisesti kirjautuminen ei ollutkaan onnistunut.

Lisäksi ainakin Android-appi näkyy olevan pelkkä selain. Täysin identtinen sivuston kanssa.

Olisko voinut tehdä esimerkiksi samalla tavalla kuin pysäköintimaksujen kanssa: plussa-korttia vilauttamalla saa pysäköidä ilmaiseksi ja mahdolliset maksut voi suorittaa ihan normaalisti kortilla.

:mad:
 
Plugarit vaikuttavat erittäin houkuttelevilta autoa vaihtaessa, ja nythän niitä näyttää tulevan lähes joka valmistajalta. Mitenköhän valmistajat aikovat asemoida noita hinnoiltaan? Voisin veikata, että valmistuskapasiteetti on edelleen monella valmistajalla pullonkaula, joten ei ole tarvetta kilpailla hinnalla kun kysyntää on joka tapauksessa.
 
Noissahan latauslaitteissa on olemassa joku standardi, jolla auto voidaan tunnistaa riippumatta missä lataa, eikä vaadittaisi monia eri tägejä; todennäköisesti EU direktiivillään vie tämän pakoksi kun sähköautot yleistyy.

Onhan tuo nykyisellään olemattoman hankalaa, vrt Tesla tässä esimerkkinä kuinka sen pitäisi hoitua.
 
Noissahan latauslaitteissa on olemassa joku standardi, jolla auto voidaan tunnistaa riippumatta missä lataa, eikä vaadittaisi monia eri tägejä; todennäköisesti EU direktiivillään vie tämän pakoksi kun sähköautot yleistyy.

Onhan tuo nykyisellään olemattoman hankalaa, vrt Tesla tässä esimerkkinä kuinka sen pitäisi hoitua.

Niin totta, nykyisellään itselläni k-lataus ja plugit rfid-lätkät ja puhelimessa appit:Virta,Fortum ja eparking.
Kaikki pitäisi hoitua yhdellä ainoalla rekkauksella johonkin keskitettyyn härdelliin...
 
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.

Bemarissa on jollain logiikalla ajoprofiilin perusteella mukautuva huoltoväli. Käytännössä tämä on jossain 30tkm tietämillä ainakin itselläni...
 
Juurikin se. Itse en tommosella tilatötteröllä suostuisi ajamaan vaikka muksuja oliskin. Tilat B-mesessä on muuten todella pienet ja yllättävän lähellä A-meseä, lähinnä korkeutta on lisää, jonka hyötyä en heti ainakaan keksi.

Tässä valaiseva artikkeli siitä millanen tötterö toi B on:
Koeajo: Mercedes teki perheauton, jonka karu varustelu ja kallis hinta saavat miettimään, kenelle näitä myydään

Minua kovasti kiinnostaa tuo A250e ainakin, kun saattaa hintaluokkakin olla kohdillaan.

Niin justiinhan todettiin, että nuo sähkömallit olisivat saman hintaisia? Jo pelkästään 9 cm korkeampi istumakorkeus olisi itselläni ratkaiseva tekijä, koska menen autoihin ajamaan niitä enkä nukkumaan niissä. 82 litraa lisää tavaratilaa tässä segmentissä on prosentuaalisesti aika paljon.

Ymmärrän toisaalta, että jos ei ole perhettä eikä koskaan ollut niin ei näe miksi nuo muutamatkin lisäsentit ja litrat on monesti aika ratkaisevia. Katsotaan sitten kun ahdat sitä turvakaukaloa tuollaiseen A-sarjalaiseen ;)

Odotetaan nyt kun autot tulee, että mitä tuosta B-sarjalaisesta on sitten lopulta karsittu että on saatu hinta samaksi. Voi olla, ettei mitään, koska tila-autot eivät ole tällä hetkellä seksikkäitä ja lisähinta tappaisi sen myynnin.
 
Bemarissa on jollain logiikalla ajoprofiilin perusteella mukautuva huoltoväli. Käytännössä tämä on jossain 30tkm tietämillä ainakin itselläni...

Hei, miten bemariin mahtuu ? Siis onko sulla 300 sarjan plugari ?

Profiili kuvan perusteella näyttäs olevan.


Nykynen 520D xdrive -14 mennossa vaihtoon, bemmin plugin kiinnostaa.
Ainut et 530e on hieman suolaisen hintainen.

Mites tohon 300 sarjaan mahtuu 189c pitkä aikuinen ja viel pari muksua ja eukko kyytiin. ?

Vanhemmat 300 sarjalaiset ainakin oli aika ahtaita.
 
Mä olen ahtanut kaukaloa ja kärryjä Yarikseen, ei ongelmaa. Tuskin olis A:n kanssa siis myöskään, ehkä jos alkaa olla enemmän muksuja.

Tossa hesarin jutussa aika hyvin tuotu esiin miten järjetön auto toi on, kun käytännössä ainoa etu on toi korkeampi katto/istumakorkeus.

Tavaratilan litroilla sinä tuskin teet mitään, vaan sillä tavaratilan muodolla ja mitoilla. Niitä kannattaa katsoa, eikä mitään mielikuvituslitroja. Ei ne kärryt ole litran kokoisina paketteina tai miten ikinä noi nykyään mitataankaan:)

Joillekin tuo korkeus on jo yksinään syy valita tila-auto. Yhdessä 100-sarjan Bemarissa maanneenna mulle riitti sitä sorttia.
 
Mites tohon 300 sarjaan mahtuu 189c pitkä aikuinen ja viel pari muksua ja eukko kyytiin. ?

Vanhemmat 300 sarjalaiset ainakin oli aika ahtaita.

F30 330e on joo. Ahdashan tuo on. Itse olen 184cm pitkä, ja mun takana on jo jalkatila vähissä. Kuskinpaikalle kyllä sopii isompikin kuski, penkin saa alas ja taakse - se vaan tosiaan syö sitä takana istuvan jalkatilaa sitten. Kyllä tuolla sopii paniikkitilanteessa viisi aikuistakin esim. lounaalle ajellessa, mutta hyvin tiivis tunnelma siellä takana on. Pienten lasten kanssa varmaan menee aika ok.

Käy koeistumassa tuo, noita kolmossarjalaisiahan on joka autoliikkeessä kymmeniä :) ... saman kokoinen tuo plugari on sisältä kuin normi sedanikin. Ainoastaan takakontin pohja on muutaman cm ylempänä tuossa.
 
Viimeksi muokattu:
F30 330e on joo. Ahdashan tuo on. Itse olen 184cm pitkä, ja mun takana on jo jalkatila vähissä. Kuskinpaikalle kyllä sopii isompikin kuski, penkin saa alas ja taakse - se vaan tosiaan syö sitä takana istuvan jalkatilaa sitten. Kyllä tuolla sopii paniikkitilanteessa viisi aikuistakin esim. lounaalle ajellessa, mutta hyvin tiivis tunnelma siellä takana on. Pienten lasten kanssa varmaan menee aika ok.

Käy koeistumassa tuo, noita kolmossarjalaisiahan on joka autoliikkeessä kymmeniä :) ... saman kokoinen tuo plugari on sisältä kuin normi sedanikin. Ainoastaan takakontin pohja on muutaman cm ylempänä tuossa.

Tattis, pitää käydä tutkii. C sarjan mesejä käytiin koe istuu, ei mahdu mun takana niissä istuu oikein edes lapset kunnolla. Pitkän ihmisen ongelmat. :P
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom