- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 912
E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.
Naurettavaa. Ässä se olla pitää...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.
Oletko koskaan miettinyt miksi erilaisia autoja tehdään?
Onhan tuo B nyt ihan naurettava kippo myös. Ostaa sitten ennemmin vaikka Hyundain jos tuollaista hinnat-alkaen autoa halajaa. E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.
Kyllä hybridillä lujaa pääsee ilman vaihteitakin Regera - KoenigseggKyllä tuo vaihde on vain ja ainoastaan huippunopeutta varten. Polttislogiikka ei päde lainkaan sähkömoottoreihin.
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.
Noissahan latauslaitteissa on olemassa joku standardi, jolla auto voidaan tunnistaa riippumatta missä lataa, eikä vaadittaisi monia eri tägejä; todennäköisesti EU direktiivillään vie tämän pakoksi kun sähköautot yleistyy.
Onhan tuo nykyisellään olemattoman hankalaa, vrt Tesla tässä esimerkkinä kuinka sen pitäisi hoitua.
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.
Juurikin se. Itse en tommosella tilatötteröllä suostuisi ajamaan vaikka muksuja oliskin. Tilat B-mesessä on muuten todella pienet ja yllättävän lähellä A-meseä, lähinnä korkeutta on lisää, jonka hyötyä en heti ainakaan keksi.
Tässä valaiseva artikkeli siitä millanen tötterö toi B on:
Koeajo: Mercedes teki perheauton, jonka karu varustelu ja kallis hinta saavat miettimään, kenelle näitä myydään
Minua kovasti kiinnostaa tuo A250e ainakin, kun saattaa hintaluokkakin olla kohdillaan.
Bemarissa on jollain logiikalla ajoprofiilin perusteella mukautuva huoltoväli. Käytännössä tämä on jossain 30tkm tietämillä ainakin itselläni...
Mä olen ahtanut kaukaloa ja kärryjä Yarikseen, ei ongelmaa. Tuskin olis A:n kanssa siis myöskään, ehkä jos alkaa olla enemmän muksuja.
Tossa hesarin jutussa aika hyvin tuotu esiin miten järjetön auto toi on, kun käytännössä ainoa etu on toi korkeampi katto/istumakorkeus.
Tavaratilan litroilla sinä tuskin teet mitään, vaan sillä tavaratilan muodolla ja mitoilla. Niitä kannattaa katsoa, eikä mitään mielikuvituslitroja. Ei ne kärryt ole litran kokoisina paketteina tai miten ikinä noi nykyään mitataankaan
Mites tohon 300 sarjaan mahtuu 189c pitkä aikuinen ja viel pari muksua ja eukko kyytiin. ?
Vanhemmat 300 sarjalaiset ainakin oli aika ahtaita.
F30 330e on joo. Ahdashan tuo on. Itse olen 184cm pitkä, ja mun takana on jo jalkatila vähissä. Kuskinpaikalle kyllä sopii isompikin kuski, penkin saa alas ja taakse - se vaan tosiaan syö sitä takana istuvan jalkatilaa sitten. Kyllä tuolla sopii paniikkitilanteessa viisi aikuistakin esim. lounaalle ajellessa, mutta hyvin tiivis tunnelma siellä takana on. Pienten lasten kanssa varmaan menee aika ok.
Käy koeistumassa tuo, noita kolmossarjalaisiahan on joka autoliikkeessä kymmeniä ... saman kokoinen tuo plugari on sisältä kuin normi sedanikin. Ainoastaan takakontin pohja on muutaman cm ylempänä tuossa.
Varmasti. Ite taas V60:ssä istun niin matalalla kun saa, ylhäällä hyvin tilaa ja ajoasento on hyvä. Kaikki nää maasturit ja muut saa vaan selän jumiin jos on vähänkin huonommin säädettävä penkki. Korkealla istuttava tilatötterö varmaan pahempi kun lattia on samalla tasolla edelleen.
Meinaat, että Mersun B on järjetön kun A on olemassa? Ja ainoat edut ovat katto sekä istuin korkeammalla? Kaikkea sitä kuulee.Mä olen ahtanut kaukaloa ja kärryjä Yarikseen, ei ongelmaa. Tuskin olis A:n kanssa siis myöskään, ehkä jos alkaa olla enemmän muksuja.
Tossa hesarin jutussa aika hyvin tuotu esiin miten järjetön auto toi on, kun käytännössä ainoa etu on toi korkeampi katto/istumakorkeus.
Tavaratilan litroilla sinä tuskin teet mitään, vaan sillä tavaratilan muodolla ja mitoilla. Niitä kannattaa katsoa, eikä mitään mielikuvituslitroja. Ei ne kärryt ole litran kokoisina paketteina tai miten ikinä noi nykyään mitataankaan
En ihan heti ymmärrä miten lisäkorkeus tuo lisää jalkatilaa muuten kun kuskin penkkiä rajoittamalla tai tavaratilaa lyhentämällä.
No enpä nyt tiedä, jos mä nostan penkkiä ylös niin sitä on pakko ottaa myös taaksepäin samalla kun muuten ratti
Ymmärrän. Eli jos on valmis istumaan ”kirkon penkillä” niin korkealla autolla saa etua sisätiloissa. Itse en todellakaan ole mutta jos jollekin kelpaa niin sithän tuo on hyvä ratkaisu.
Riittää, kun ajattelee geometriaa.Ok. Hesarin jutussa lukee että ainoa etu on toi lisäpääntila, siihen minä tossa viittasin ja siksi totesin että aika järjetön auto.
En ihan heti ymmärrä miten lisäkorkeus tuo lisää jalkatilaa muuten kun kuskin penkkiä rajoittamalla tai tavaratilaa lyhentämällä. Mutta antaa nyt olla, eiköhän tässä tullut perheenisukeille tarpeeksi syitä ostaa kyseinen mini-voyager.
Niin totta, nykyisellään itselläni k-lataus ja plugit rfid-lätkät ja puhelimessa appit:Virta,Fortum ja eparking.
Kaikki pitäisi hoitua yhdellä ainoalla rekkauksella johonkin keskitettyyn härdelliin...
Yksi ratkaisu voisi olla sellainen, että jollain yleismallisella kortilla voitaisiin aloittaa lataaminen ja se lataus veloitettaisiin suoraan tililtä, ilman että täytyy rekisteröityä mihinkään, tai etukäteen hankkia jotain avaimenperiä..
Voi kun olisi jo olemassa jokin olemassa oleva tapa jaella kulkuneuvoihin liikkumisen mahdollistavaa energiaa, jonka maksutavasta voisi ottaa mallia.
Vaikka se maksupääteen välityspalkkio olisi 5% ja se leivottaisiin suoraan siihen lataussähkön hintaan, niin moniko jättäisi autonsa lataamatta tuon takia?Epäilen syyksi sitä että maksupääte on suht hintava ja sähkönmyynnin katteet eivät ole kovin isot. Halvemmaksi tulee tollanen rfid ja sitten maksunvälitys ulkopuoliselta.
Ei varmaan kukaan mutta ottaisitko omistajana mieluummin sen omalle tilille?Vaikka se maksupääteen välityspalkkio olisi 5% ja se leivottaisiin suoraan siihen lataussähkön hintaan, niin moniko jättäisi autonsa lataamatta tuon takia?
Latausaseman vai auton omistajana?Ei varmaan kukaan mutta ottaisitko omistajana mieluummin sen omalle tilille?
Ei ainakaan ennen toimineet.. Jos tilanne on viimeaikoina muuttunut, niin sitten, eipä tuota asiaa ole tullut pohdittua kun sinne syöttää sen nesteen oman kortin.Hmm? Kyllähän raskaan liikenteen asemilla käy maksukortit? Jakelijan luottokortit sitten erikseen. Se nyt on ihan selvä juttu, mullakin on sellainen kun helpottaa kirjanpitoa.
Miksi sen lähimaksukortin vilautus ei voisi aivan samalla tavalla lukita / avata kaapelia?Yksi noihin eri lätkiin ja appeihin liittyvä aspekti on se että maksamisen lisäksi niillä myös lukitaan ja vapautetaan AC-latauskaapeli. Ei sillä että pitäisin tuon takia oikeutettuna nykysysteemien huonoa käyttettävyyttä.
Muutenkin soisin hidaslatauksessa kiinteällä type2-kaapelilla olevien pisteiden yleistyvän, koska irtokaapelin käyttö loskakelissä on aika hanurista ja type2 on selvästi muodostumassa standardiksi ja type1 väistyy. Tämä siitä huolimatta että omassa Amperassa on type1.
Maksukortit kaiketi yleensä käy mutta normi luottokortilla sinne ei ole asiaa vaan tarvii yleensä olla se truck-kortti.
Miksi sen lähimaksukortin vilautus ei voisi aivan samalla tavalla lukita / avata kaapelia?
Sama rfid tekniikka niissä on.
Miksi sen lähimaksukortin vilautus ei voisi aivan samalla tavalla lukita / avata kaapelia?
Sama rfid tekniikka niissä on.
Siis mikä on nyt "maksukortti" ja mikä on "luottokortti"?
Onhan esim se Nesteen oma D-kortti luottokortti.
Miksi se töpseli pitäisi lukita sen laturin puolesta mitenkään? Eikö autokin osaa sen tehdä ettei joku kiusallaan nyi johtoa irti?
OK, en tuota type1:stä ole koskaan käpistellyt, luulin että se toimii samoin kuin tuo type2Type1 ei lukitu autoon...type2 ilmeisesti lukittuu.
On. Ja ainakin Passatissa (ja varmaan melkein kaikissa muissakin) johto lukittuu aina automaattisesti vaikka et auton ovia muistaisikaan lukita.Nyt kun tuli asiasta mainintaa, niin onko noissa tosiaan joku lukitus, ettei joku keppostelija käy nyppäämässä yöllä johtoa irti, tai jopa varasta. Tuskin nuo mitään halpoja johtoja on.
On. Ja ainakin Passatissa (ja varmaan melkein kaikissa muissakin) johto lukittuu aina automaattisesti vaikka et auton ovia muistaisikaan lukita.
Maksukortti on maksukortti, kuten vaikka electron tai debit. Noista ketjujen omista luottokorteista puhuin, eikö se nyt käynyt tosta ilmi... sori jos oli sekavasti ilmaistu. Eli normi Nesteen luottokortilla en saa Truck-asemalta mitään jne.
On ajonesto luonnollisesti.Sitten tuli mieleen että voiko käydä niin että jos unohtaa johdon kiinni ja lähtee ajamaan, ja jotain todennäköisesti hajoaa, vai onko siinä joku ajonesto?
Ainakin Ioniq: ssa voit valita aukeaako kun valmis vai ei (+merkkivalo palaa, jos aukeamassa kun valmis).AC piuhat taitavat lukittua ihan turvallisuussyistä. Ja aukeavat kun lataus on valmis...(?)
Polttoaineenkulutus riippuu plugineissa täysin päivittäisestä ajomatkasta, kun harvassa niistä on pikalataustakaan. Omalla Chevy Voltilla olen nyt ajanut itse noin 22tkm, suurimmalta osalta työmatkaa 44 km per päivä pääkaupunkiseudulla, plus muut ajot. Koska lataan auton kotona öisin ja mulla on lisäksi latausmahdollisuus töissä, ei bensaa juuri kulu, tähän mennessä on mennyt 77,5 litraa Siitä voi laskea paljonko on mennyt sadalla.
Passat GTE. Autossa on ylipäätään vain 3,6 kW yksivaihelaturi, eli ei sillä mihinkään ihmenopeuksiin muutenkaan päästä, mutta tämä oli jo naurettavaa.Mikä auto olikaan kyseessä?