Keskustelua hybridiautoista

Ilmeisesti range on saatu sinne tuhanteen ihan ronskisti vain lisää akkuja upottamalla? Jotenkin vain tuntuu, että nimenomaan roadsteriin olisi laitettu vähintään kevyempää akkua, roadsterin kun kuuluu olla kuitenkin kevyt.
Iso akku tarvitaan pelkästään jo tehojen takia. Samalla tulee bonuksena rangea. Paino tietenkin miinusta, mutta alhainen painopiste kompensoi.
 
Tässä tuntuu olevan fatalismin tunnelmaa. Että jos se päivittäinen 300km range ei riittäkkään niin maailma loppuu.

Jos pakkanen kutistaa rangen vaikka 250:een, niin silloin tarvitsee pikaladata vain 50km:n verran. Teslan M3 :lla tuohon menee 4 minuuttia. Konallani 10 minuuttia. Jos tuollaisia päiviä muutama talvessa, kannattaako siitä tehdä itselleen kiveen hakattua reunaehtoa? Epäilemättä eri asia pohjoisemmassa, missä -20 pakkaspäiviä on kymmeniä. Eikä päivään tarvitse järjestää edes sitä 4 minuutin taukoa, jos autoa voi ladata pysäköitynä jossain vaiheessa päivää.
No, meinasin lähinnä että kannttaa olla se range sovitettuna niin että siihen normaali arkiajoon se riittää vaikka olisikin pakkasta, mielestäni vähän turhan tiukille mitoitteuna range jos arkiajot pystyy ajamaan vain ilman vastoinkäymisiä.
 
Kuinka monta kertaa vuodessa tuo 300km toteutuu kovimmilla pakkasilla?

Jos meinaan sen 1-2 kertaa, niin paljonko kannattaa maksaa yhden tai kahden vuosittaisen lataustauon poistamisesta?


Asun Kuusamossa, tästä tulee ajettua noin kerran kk vähintään Iisalmeen tai/ja Kemijärvelle. Joskus päiväseltään mutkin.

Ja talvella ajellaan esim joulun aikaan paljon Iisalmi kuuusamo Kemijärvi rallia.

Oulussa kans mutkia.

300km ois kova sana talvella , latureita harvassa täällä päin vielä.. ei kehtais alkaa jatkuvasti lataa.

Eli olen oman mukavuus rajan tuohon ajatellu. Ei toki ole +\- 20km tyyliin tarkkaa
 
Hyvähän se muutenkin on mitoittaa akku siten, että arkiajoissa jää järkevästi kapasiteettia yli, ettei joka kerta tarvi ajaa 100% varauksesta 5% varaukselle ja sitten taas piripintaan. Akkuhan tuossa kärsii aika paljon verrattuna siihen, että voisi ajella arkiajot esim. 80% -> 20% varauksilla ja sitten vasta normaalia pidemmille ajoille latailee enemmän täyteen.
 
Asun Kuusamossa, tästä tulee ajettua noin kerran kk vähintään Iisalmeen tai/ja Kemijärvelle. Joskus päiväseltään mutkin.

Ja talvella ajellaan esim joulun aikaan paljon Iisalmi kuuusamo Kemijärvi rallia.

Oulussa kans mutkia.

300km ois kova sana talvella , latureita harvassa täällä päin vielä.. ei kehtais alkaa jatkuvasti lataa.

Eli olen oman mukavuus rajan tuohon ajatellu. Ei toki ole +\- 20km tyyliin tarkkaa
Sitten varmaan kannattaa jättää sähköautot kauppaan ainakin toistaiseksi... tai rikastua niin paljon, että voi nykäistä jonkun 120kWh akkuisen cruiserin :).

Harvalla tulee noita todella talvisia 300km reissuja montaa vuoteen.

Kuusamossa tilanne on toki toinen, kun etäisyydet ovat pitkiä ja talven lämpötilat joka yö -20 tai alle.

Helsingissä tuo -20 toteutuu ehkä parina yönä ja jos se pitkä reissu ei osu juuri sille päivälle, niin silloin taas pääsee helpommalla...
 
Sitten varmaan kannattaa jättää sähköautot kauppaan ainakin toistaiseksi... tai rikastua niin paljon, että voi nykäistä jonkun 120kWh akkuisen cruiserin :).

Harvalla tulee noita todella talvisia 300km reissuja montaa vuoteen.

Kuusamossa tilanne on toki toinen, kun etäisyydet ovat pitkiä ja talven lämpötilat joka yö -20 tai alle.

Helsingissä tuo -20 toteutuu ehkä parina yönä ja jos se pitkä reissu ei osu juuri sille päivälle, niin silloin taas pääsee helpommalla...
Näin ne on jätetty, mut teslaa vois harkita, mut kolmosess ei viel maalia ole ni pitää ventata.

Suomi on muutakin ku Hesa, lataus verkosto tosin kehittyy myös täällä, tosin hitaasti
 
No ei onneksi mitään samaa citikan kanssa. Huomaa hyvin vaikka ei varsinaisesti mikään VAGinoiden ylin fani olekaan, niin onhan tuo rakenteen modulaarisuus suunniteltu hyvin ja laatuvaikutelman ero Teslaan verrattuna on ilmeinen. Tuskinpa paneelien välit ovat mitä ovat ja maaliakin lienee riittänyt joka osaan normaali määrä.
 
ID.3:ssa kannattaa myös pitää mielessä, että Volkkari on tässä lähtenyt tekemään todellista järkevää ja fiksua sähköistä kansanautoa, jota pystytään valmistamaan paljon ja myymään sopivalla hinnalla. Omaan silmään vaikuttaisi onnistuneen varsin hyvin: alusta asti suunniteltu sähköautoksi, modernin oloinen, riittävästi tilaa, hyvän oloinen tekniikka ja ilmeisesti hintakin kilpailukykyinen. Tuosta ihan hyvä ponnistaa eteenpäin.
 
Yksinkertaistaen tulee mieleen, että kyseessä on 2020 luvun Golf, kansan auto kuplan ja Golffin seuraaja.
 
ID.3:ssa kannattaa myös pitää mielessä, että Volkkari on tässä lähtenyt tekemään todellista järkevää ja fiksua sähköistä kansanautoa, jota pystytään valmistamaan paljon ja myymään sopivalla hinnalla. Omaan silmään vaikuttaisi onnistuneen varsin hyvin: alusta asti suunniteltu sähköautoksi, modernin oloinen, riittävästi tilaa, hyvän oloinen tekniikka ja ilmeisesti hintakin kilpailukykyinen. Tuosta ihan hyvä ponnistaa eteenpäin.
Joo. Omaankin silmään kyllä ensimmäinen sähköauto, jonka voisi kuvitella oikeasti pistävänsä autotalliin pöhisemään.

Tämän tiimoilta odotan jännityksellä, mitä sisaryrityksiltänsä Seat ja Skoda on annettavaa EV-maailmaan.
 
ID.3:n tekniikkaan perustuvasta Seat el-Bornista kai on jo aika hyvä näkemys. Skodan vastaavasta en muista kuulleeni mitään.
 
Nukkumatti, nukkumatti lasten...
Tai sitten ilmastointihuolloissa käytetään jonkun määräyksestä muita täyttöaineita.

 
Sen verran vielä tuosta ID.3:sta, että jännityksellä odotan, miten ratkaisevat akkutuotannon ja -saatavuuden pullonkaulat. Eikös Audi e-tronin tuotantolukuja tarkastettu alaspäin juuri akustojen toimintohaasteiden tiimoilta LG Chemin suunnalla? ID.3 vuosituotanto taisi olla ~300k v.s ~60k Audille?
 
Yksinkertaistaen tulee mieleen, että kyseessä on 2020 luvun Golf, kansan auto kuplan ja Golffin seuraaja.

id.3, ja peugeot e-208/e-corsa näyttää tarjoavan ensi vuonna parasta vastinetta rahalle sähköautoille. Tilaukset kannattaa tosin laittaa sisälle heti kun voi, muuten saa odotella yli vuoden. Ehkä Telsakin on siihen mennessä saanut maalinsa kuntoon.
 
id.3, ja peugeot e-208/e-corsa näyttää tarjoavan ensi vuonna parasta vastinetta rahalle sähköautoille. Tilaukset kannattaa tosin laittaa sisälle heti kun voi, muuten saa odotella yli vuoden. Ehkä Telsakin on siihen mennessä saanut maalinsa kuntoon.
Noi vaikuttaa minustakin parhailta. Zoe myös ihan kiva varsinkin jos pääsee hyödyntämään kunnolla 22kW AC-latausta. En kuintenkaan viitsisi Amperaa vaihtaa laiskempaan, joten Zoe ja Ioniq Electric eivät passaa :)
 
Paljo nämä hybridit vie keskimäärin polttoainetta kun joutuisi kuitenkin bensaakin polttamaan, vaikkapa Passat GTE? Tällä hetkellä ainut vaihtoehto, jos haluaa tilaa ja vetokoukun mutta ei halua maasturia. Kaikissa vertailuissa on aina uusi auto ja uuden hankintahinta. Eli kannattaako vaikkapa 25tkm ajavana satsata dieseliin (dpf yms ongelmat mahdollisia, huoltokulut) vai hybridi? Otetaan vaikka vertailuksi jos osa-maksu 300/kk ja molemmat maksaa 25000e, 150tkm kilometreja ajettu. Eli hankinta ja kuukausikulut samat pl. polttoaine ja huollot/korjaukset. Akun takuu, paljonko huollot, arvonalenema hybridissä vs. diesel? Dieselissä voi varmaan aika varmasti laskea keskikulutuksen pysyttelevän 6 litran tuntumassa.

Veikkaisin tätä skenaariota yleiseksi Suomalaisten mökkiläisten keskuudessa eli vetokoukun puute laskee kysyntää käytetyissä.
 
Viimeksi muokattu:
Plugaria miettiessä on keskeistä mistä tuo 25tkm vuodessa koostuu. Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.
Jos taas on 30km työmatka ja latausmahdollisuus kummassakin päässä niin kivat säästöt tiedossa.
 
Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.

Vähentää se toki kulutusta peruspolttikseen verrattuna. Ja tuohan se yleensä mukana esim. mahdollisuuden esilämmittää kabiinin jne...
 
Vähentää se toki kulutusta peruspolttikseen verrattuna. Ja tuohan se yleensä mukana esim. mahdollisuuden esilämmittää kabiinin jne...
Verrattuna saman tehoiseen polttikseen ja/tai kun latauksen ottaa huomioon, mutta esim. Passatin tapauksessa se perus 1.4TSI pääsee samoihin kulutuslukemiin kuin GTE hybridimoodissa, hybriditekniikka kuljettaa suunnilleen juuri oman painonsa - toki teholisä on aika huomattava.
 
Verrattuna saman tehoiseen polttikseen ja/tai kun latauksen ottaa huomioon, mutta esim. Passatin tapauksessa se perus 1.4TSI pääsee samoihin kulutuslukemiin kuin GTE hybridimoodissa, hybriditekniikka kuljettaa suunnilleen juuri oman painonsa - toki teholisä on aika huomattava.

Juuri näin. Tuo kabiinin jäähdytys ja lämmitys etukäteen on muuten mainio ominaisuus.
 
Plugaria miettiessä on keskeistä mistä tuo 25tkm vuodessa koostuu. Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.
Jos taas on 30km työmatka ja latausmahdollisuus kummassakin päässä niin kivat säästöt tiedossa.

No jo vaikka työmatka 15km ja ei mahdollisuutta ladata kuin kotona. Pari kertaa viikossa pidempi n.160km yhteensä edestakas ja siellä lataus mahdollista. Vähentää varmaankin tuonne 100km hujakoille hybriditarpeen. Muut ajot käytännössä sähkörangen sisällä. Muut satunnaiset pitkät satojen kilsojen reissut, lomamatkat jne ei niin väliä.

Kuitenkin nuo lyhyet matkat lisää normiauton kulutusta kun moottori kylmänä ajelee ja paljon stoppeja.
 
Mun aiemmista viesteistä voi lukea todellisia kulutuslukemia. Samoja asioita kysellään joka viikko vaikka infoa on ketjussa jo vaikka kuinka kerrottu.
 
Polttoaineenkulutus riippuu plugineissa täysin päivittäisestä ajomatkasta, kun harvassa niistä on pikalataustakaan. Omalla Chevy Voltilla olen nyt ajanut itse noin 22tkm, suurimmalta osalta työmatkaa 44 km per päivä pääkaupunkiseudulla, plus muut ajot. Koska lataan auton kotona öisin ja mulla on lisäksi latausmahdollisuus töissä, ei bensaa juuri kulu, tähän mennessä on mennyt 77,5 litraa :D Siitä voi laskea paljonko on mennyt sadalla.
 
Itsellä on nyt Outlanderissa mennyt ~10% tankillisesta ja tankkaus ollut joskus toista kuukautta sitten. Kilsoja kertyny tälle tankille 1800km. Ajo lähinnä työmatkoja (35-45km / suunta) ja lyhyempiä nurkissa pyörimisiä. Parin kuukauden välein viikonloppumatka 250km/sivu. Normiajossa ei siis plussakeleissä bensaa pala lainkaan.
 
Siisti sähköauto! Hilpeä Honda e esittäytyy tuotantovalmiina

Toistaiseksi hienoin sähköpeli lähestyy kuluttajia viimein!

C41B09DB-42A4-446C-927D-22BDA0597171.jpeg
 
Itsekin tykkään. 10 kWh lisäkapasiteettia akkuun olisi kyllä tarpeen. Nyt ei taida ihan onnistua edes Hki-Tre ilman taukoa ellei himmaile alle rajoitusten.
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km
 
Noi vaikuttaa minustakin parhailta. Zoe myös ihan kiva varsinkin jos pääsee hyödyntämään kunnolla 22kW AC-latausta. En kuintenkaan viitsisi Amperaa vaihtaa laiskempaan, joten Zoe ja Ioniq Electric eivät passaa :)

Zoe Häviää ID.3:lle ja e-208/e-corsa malleille pikalatausnopeudessa.

Mutta 22kW AC-latauksella Zoe on saiturin menopeli. Ilmaisia ja halpoja 22kW latureita koko maa väärällään. Esim Fortumin 0.04€/minuutti type-2 laturit, 22kW laturilla tekee 9c/kWh - halvempaa kuin kotilataus!
 
11kW AC ja 100kW DC on minustakin parempi kombo kuin 22kW AC ja 50kW DC. Toki Zoen isompi akku auttaa tuossa hieman eli esim. 500km matka-ajassa ei tule vielä suurta eroa, jos akku saa olla lähes tyhjä perillä ja lähdetään täydellä liikkeelle.
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km

Tuostahan on plugarikin olemassa, muutaman tontun halvempi, ja pääsee bensalla perille kesät talvet. Tuhannen kilsaa siis ainakin pääsee ilman piuhan kanssa pelleilyä, maahantuojan sivun mukaan mitä nopsaan katsoin.
 
Käytetty Ampera voisi olla hyvä jos elää akkuriskin kanssa kun ihmiset vaihtaa niitä pois ennen 8v/160km. Mutta paljon noissa vastaavissa on takuita esim Passat gte jne? Pitäisikö vaan luottaa ja hommata Ampera 15-18t€. Arvoton se on jo kuitenkin 4-5 vuoden päästä. Kalliimmissa hinta tippuu saman verran. Ja uusia saman rangen omaavia saa odotella ja hinnat on kovia uutena.
 
Ampera/Volt vois olla ihan hyvä? Oma Volt on ensirekisteröity 7/2013 (loppuvuoden 2012 valmistussarjan auto) joten hieman yli 6-vuotiashan tuo jo on. En ole havainnut mitään hiipumista rangessa, mutta GM onkin ollut kovin konservatiivinen ajoakuston kanssa: 16 kWh bruttokapasiteetista on käytössä 10,2 kWh. Max latausteho on 3,3kW. Mutta vähän ajettuja ei oikein tahdo enää löytyä, muuta kuin sikahintaan noin vanhaksi.

Kesäkelillä, jos ei tarvitse ilmastointia eikä lämmitystä, Voltin range yllättää aina positiivisesti: suurimman osan kesää auto on mulla ennustellut 77-80 km matkaa, kun EPA-normin lupaus on 56 km. Esim. kun ajoin tuossa eräänä kauniina lauantaina Etelä-Espoosta Kehä 3:n, Röylän ja Lahnuksen kautta Klaukkalaan eestaas 61 km, ennusti auto vielä kotipihassa rangeksi 22 km. Talvella toki tilanne muuttuu aivan toiseksi rangen hiipuessa kylmillä keleillä, mutta se taas on ylipäätään sähköautojen ominaisuus... Ja pikkuhiljaahan tuota hiipumista alkaa tapahtua, nyt kun kelit alkaa kylmentyä.

Ja "hauska" sivuhuomio. Tänään töistä tullessa kotiin auto käytti 22 km matkaan 3,1 kWh sähköä, kun piti ajaa melkein koko matka melkoisen kaatosateen läpi. Edellisellä sateella kului muistaakseni 2,9 kWh. Aurinkoisella kelillä tuo pätkä menee 2,5-2,7 kWh kulutuksella... Osa matkasta menee Länsiväylällä ja osa Stadin läpi + tietenkin lähikadut kodin ympärillä.
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km

Tuo on sellainen hintaluokka, jossa aidosti ehkä kannattaa odottaa vuosi. Toinen vaihtoehto on laittaa lisää rahaa kiinni ja ostaa Model 3 tai Kona.
 
Käytetty Ampera voisi olla hyvä jos elää akkuriskin kanssa kun ihmiset vaihtaa niitä pois ennen 8v/160km. Mutta paljon noissa vastaavissa on takuita esim Passat gte jne? Pitäisikö vaan luottaa ja hommata Ampera 15-18t€. Arvoton se on jo kuitenkin 4-5 vuoden päästä. Kalliimmissa hinta tippuu saman verran. Ja uusia saman rangen omaavia saa odotella ja hinnat on kovia uutena.

Akkutakuut taitaa olla aika samat kaikissa täyssähköissä ja plugareissa. Ampera sikäli hyvä vaihtoehto, että akun kestävyys on myös käytännössä ehditty toteamaan. Uusissa saman rangen plugareissa myös se huono puoli etteivät millään tunnu saavan yli 100-heppaista sähkömoottoria niihin.
 
Palataanpa pikaisesti reilu 10 vuotta taaksepäin...

Onko kenelläkään kirjoittajista kokemusta lexus rx400h autosta.

Käyn henkistä kamppailua itseni kanssa ostaakko vw tiguan vai luxus toyota, omakohtaiset kokemukset rajautuu siihen että niin toyotia kuin volkkareita olen omistanut useita ja kaikki ne ovat tavalla tai toisella hajonneet...
 
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km

Kyllä vanhemman mallisen Ioniqin pitäisi pystyä 140km ajamaan kovillakin pakkasilla jos voi suunnitella matkansa. Moottorilehden testissä oli kuitenkin 1) lähdetty lämmittämättä autoa (onko talli, tai ajastettu lämmitys piuhassa), 2) ajettu 100km/h jolla on iso vaikutus, 3) lämmitetty ohjaamo kahteen kymppiin ja 4) ei ajettu akkua tyhjäksi. Ja silti oli erittäin lähellä tuota toivottua matkaa. Jos noista neljästä voi joustaa muutamassa niin menee helposti 140km. Tyhjäksi se toki tuolla matkalla menee joten jos ei pysty varautumaan matkaan tai haluaa mielenturvaa niin sitten joku isompi akkuinen. Ja itse tiedät parhaiten kuinka usein on -28 missä asut.
 
Kyllä vanhemman mallisen Ioniqin pitäisi pystyä 140km ajamaan kovillakin pakkasilla jos voi suunnitella matkansa. Moottorilehden testissä oli kuitenkin 1) lähdetty lämmittämättä autoa (onko talli, tai ajastettu lämmitys piuhassa), 2) ajettu 100km/h jolla on iso vaikutus, 3) lämmitetty ohjaamo kahteen kymppiin ja 4) ei ajettu akkua tyhjäksi. Ja silti oli erittäin lähellä tuota toivottua matkaa. Jos noista neljästä voi joustaa muutamassa niin menee helposti 140km. Tyhjäksi se toki tuolla matkalla menee joten jos ei pysty varautumaan matkaan tai haluaa mielenturvaa niin sitten joku isompi akkuinen. Ja itse tiedät parhaiten kuinka usein on -28 missä asut.

Hmm, täällä voi olla viikkoja putkeen -20 ja -30 välissä.

Mitä järkeä on autossa jos ei voi pitää lämpöä kopissa pakkasella 20-22 kieppeillä. :D

Ei kiva jos nippa nappa 140km pääsee joulu - tammikuussa.

Muutoin ois jo tuo ioniq tullu viimevuonna laitettua, sen verta on hyvä hinta laatusuhde. Mut talvi on se ongelma.

Ja 100km/h pitäs ainakin mittarin mukaan kestää ajaa ilman että kyykkää älytön.


Kona vois olla jees, mut rouva hanaa vähän vastaan, lienee kuite ylipuhuttavissa. :D
 
Hmm, täällä voi olla viikkoja putkeen -20 ja -30 välissä.

Mitä järkeä on autossa jos ei voi pitää lämpöä kopissa pakkasella 20-22 kieppeillä. :D

Ei kiva jos nippa nappa 140km pääsee joulu - tammikuussa.

Muutoin ois jo tuo ioniq tullu viimevuonna laitettua, sen verta on hyvä hinta laatusuhde. Mut talvi on se ongelma.

Ja 100km/h pitäs ainakin mittarin mukaan kestää ajaa ilman että kyykkää älytön.


Kona vois olla jees, mut rouva hanaa vähän vastaan, lienee kuite ylipuhuttavissa. :D

Tuo 100km/h matka-ajo taitaa olla pahempi kuin Kuusamon pakkaset. Kona varmasti erittäin hyvä vaihtoehto tai kenties ID.3 jos sopisi rouvalle paremmin?
 
Toi A on kelvottoman pieni kippo (no ehkä sinkulle tai pariskunnalle ok). B-sarjan 250e sen sijaan näyttää mielenkiintoiselta.
 
Toi A on kelvottoman pieni kippo (no ehkä sinkulle tai pariskunnalle ok). B-sarjan 250e sen sijaan näyttää mielenkiintoiselta.

Oletko koskaan miettinyt miksi erilaisia autoja tehdään?
Onhan tuo B nyt ihan naurettava kippo myös. Ostaa sitten ennemmin vaikka Hyundain jos tuollaista hinnat-alkaen autoa halajaa. E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 711
Viestejä
4 580 445
Jäsenet
75 498
Uusin jäsen
myrttinenm

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom