Pelkkä mutu ja ajotilapiirrokset ilmeisesti pystyvät tuomitsemaan yliopistosta valmistuneen konetekniikan insinöörin videot virheiden ja ajatuskatkojen takia. Vaikka kaavat pelottaisivat, kannattaa tutustua vähän väännön, tehon, kulmanopeuden jne. vaikutuksiin. Ihan muutenkin kuin vain perstuntumalta heitettynä,
Teho – AutoWiki on hyvä paikka aloittaa. Siellä kerrotaan mm. välityssuhteen vaikutuksesta.
Perusasiana vielä: Leaf on kiinteällä alennusvaihteella varustettu sähköauto, ja olisikin mielenkiintoista asentaa siihen vaikka modernilla tekniikalla varustettu nelipykäläinen kaksoiskytkinvaihteisto. Näin ei tietysti tuotantoautoon tehdä kustannusten, tekniikan monimutkaistumisen ja painonlisäämisen kannalta, varsinkin kun lopullinen hyöty olisi mitätön. Kuitenkin kiihdytys 0-100 km/h samantehoisella polttomoottorilla pelkällä alennusvaihteella taas olisi lähinnä nolo tapahtuma.