Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää että kyse ei ole siitä pinta-alasta vaan siitä mitä sen graafin alkupäässä näkyy? Näköjään aika vaikeaa.
Tässä on määritelty kaikki aika hyvin ja tarkkaan, ja ainoa määrittelemätön asia on sinun vänkäämisesi, saarnaamisesi ja muu trollailusi.
Eli et kuitenkaan halua nyt sitten määritellä koko asiaa, vaan puhut epämääräisesti jostain alkupäästä graafia? Kuinka merkitsevänä asiana tätä pidät? Kuinka monta senttiä auto on liikkunut tällöin vain onko se liikkunut vielä lainkaan?
Sinähän sanoit että ei nimenomaan nyt lähdetä määrittelemään mitään, se on noissa edellisen sivun postauksissa.
Otetaan nyt vielä tiivistelmä
1) Väitettiin että ensimmäiset metrit sähköauto kiihtyy paremmin -ei pitänyt paikkansa
2) Sähköauto ylipäänsä kiihtyy paremmin (no ei pidä paikkansa esim. 0-100 aikoja kateltaessa
3) Sähköauto tuntuu kiihtyvän paremmin - ei pitänyt paikkansa koska kiihtyvyysshokit on parempia polttiksella
4) Sähköautossa on parempi vaste - ei pidä paikkansa vaparimanuaaleihin verrattuna ainakaan, ja tehokkaat automaattivaihteiset nyt antaa luistaessaankin ja lagilla vähintään riittävästi tehoa jo pyörille, ja osa autoista on mapattu pappa-autoiksi, ja osa automaattivaihteisista on mapattu kaasupolkimesta lähtien erittäin urheilullisiksi
Olen esittänyt että tyyliin metrivälillä 1m-5m. sähköauto kiihtyy paremmin kuin useimmat perustason polttisautot mikä näyttäisi pitävän omien kokemusteni mukaan paikkansa, ei kuitenkaan kelvannut tämä myönnytys vaan keskustelu palasi takaisin jarnaamaan vain epämääräisesti määriteltyä kaasunvastetta, mutta jatkuvasti on manuaalit, vaparit ja automaatit sotkeutuneet keskenään eikä mitään lopputulemia olla saatu aikaseksi yrityksistäni huolimatta.
Sitten on väitetty "niin toki reikä päässä ajamalla polttikset omaa paremman vasteen", mutta mitä tämä sähköauton hehkutettu vaste sitten on jos ei reikäpäistä, kun ei asialla ole mitään merkitystä, ja tyyliin 4-vaihteiset aisinitkin on kelvannu ihmisille täysin riittävästi automaattilootiksi normiajoon? Normiajossahan tuolla kehutulla kaasunvasteella ei oikein ole tarkoitusta tai merkitystä ostettaessa autoa.
Mieluummin odotan 0.1 sekuntia pitempään sadan hepan tulemista polttisautossa, kuin 0.0 sekunnissa saadut 20 heppaa sähköautossa. Tuossa esitetyssä asiassa ei oikeasti ole mitään mieltä tai vähäisintäkään merkitystä.
On yritetty myös väittää faktaksi suhteellisen subjektiivista asiaa että on jotenkin hauskempaa ajaa paremmalla vasteella olevaa sähköautoa, mutta esim. oma näkemys on että vain rajummat kiihtyvyyshokit ovat minusta hauskoja vaikka tulisikin kovemmalla viiveellä - onpahan jotain mitä odottaa.
Paras juttu viimeisenä:
Tämän kaiken jälkeen kuitenkin kehdataan vielä sanoa etten ole ymmärtänyt näistä asioista mitään tai ollut keskustelusta kartalla
EDIT:
Tuossa on oikeasti rehellinen Lefan consumer guide:
2011-14 Nissan Leaf | Consumer Guide Auto
"Better throttle response than most" - joo varmasti parempi kuin useimmissa joissain perusautoissa, mutta tästä on mahdoton vääntää sanaa "paras". Perusautoissa nyt ei pelatakkaan throttle responsella kulutuksen ja päästöjen takia.
Ja liikenteeseen liittymiset ja muut vaundinsäädöt menee kuin vastaavat 4cyl autot, pitää paikkansa tuokin.