Katso: r-evc.comTähän väliin vähän erilaista keskustelua kotilatauksesta.
Tilauksessa hybridi. Mietin, että koska auton mukana tulee kaapeli, joka rajoittaa tehoa naurettavan alas (8A), niin olisko kätevää hommata suoraan järeämpi pistoke. Tähän kaksi syytä, että esilämmityksen aikana auton akkuvaraus pysyisi enemmän täynnä ja että kaapelin saisi vähän siistimmin kiinteästi lojumaan. Tietysti nopeampi lataus olisi myös ok.
Auton vieressä on jo suko-pistoke ja auto ottaa max. 16A 1-vaihetta Type 2 -liitännällä, niin eikös olisi kätevää laittaa sukon viereen Type 2 -pistoke, koska se ei vaadi edes mitään johdotuksen muutoksia.
Google käteen ja tutkimaan. Vakavalla naamalla tähän käyttötarkoitukseen (kotilataus) myydään Suomessa lähinnä 1000-2000 euron "latausasemia" plus asennus!
Lopulta netistä oikein syvältä hakemalla löytyy ulkomailta enemmän mimimaalisia latausasemia, joiden hinta on jotain järkevämpää eli alle 500 euroa kaikkineen.
"Hei saisko tohon sukon viereen myös Type 2 -pistokkeen" ... "1500 euroa kiitos!"
mitvit...
Itse ostin Type 1 - suko -kaapelin hintaan 343 €, sisältäen rahdin. (Exchange rate: 1 EUR = 25.8312 CZK). Maksu tapahtui kätevästi PayPalilla, muitakin tapoja on. Type 2 - suko on saman hintainen. Huom: Suoraan verkkoon kytkettäviä Type 2 -"pistorasioita" (pistoke on johdossa) ei ole, Type 2 sisältää aina myös elektroniikkaa, joka kertoo autolle kuinka paljon se voi imeä virtaa. R-evc:n tuotteissa tämä elektroniikka on autoon liittyvän pistokekahvan sisällä. Virtamäärää voi säätää välillä 6 - 16 A kahvan lukkopainikkeella, kts. https://vid.me/hZqm. Videossa virta säädetään 8 ampeeriin.
.
Viimeksi muokattu: