Keskustelua foorumin linjauksista

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569
Milloin se nähdään tarpeelliseksi? Nämä säännöt ja linjaukset olisi hyvä olla kaikkien tiedossa.
Kuten tuossa erihyva jo totesi, sitten kun se koetaan ylläpidon näkemyksen mukaan ongelmaksi. Mitään absoluuttisia linjauksia ei voida aina tehdä ennakkoon.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Mikä on ongelma kun minä huomautan, että keskustelu ei ole pysynyt aiheessa ja saan siitä valituksen?

#170 viesti
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569
Mikä on ongelma kun minä huomautan, että keskustelu ei ole pysynyt aiheessa ja saan siitä valituksen?

#170 viesti
Näytät saaneen huomautuksen tahi valitusta, et varoituitusta, todennäköisesti tuon silakkalaumaprovon vuoksi
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Näytät saaneen huomautuksen tahi valitusta, et varoituitusta, todennäköisesti tuon silakkalaumaprovon vuoksi
No, nythä mie ymmärsin, silakoita ei saa mainita. Kieletty aihe. Provo. Pyhä asia.
Anteeksi huono käytökseni en ymmärtänyt astuneeni kielletylle alueelle, muita ryhmiä saa kyllä foorumumilla mainita ja jopa arvostella.
Pyydän tuhannesti anteeksi silakoilta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569
No, nythä mie ymmärsin, silakoita ei saa mainita. Kieletty aihe. Provo. Pyhä asia.
Anteeksi huono käytökseni en ymmärtänyt astuneeni kielletylle alueelle, muita ryhmiä saa kyllä foorumumilla mainita ja jopa arvostella.
Pyydän tuhannesti anteeksi silakoilta.
Puhelimella muokkaamalla näemmä toi edellinen viesti ei mennyt ihan putkeen, mutta ymmärrettävä se kai silti oli :D

Ei kyse ole mistään kielletystä aiheesta, pyhästä asiasta tai muusta, vaan siitä että tuolla sisällöllä viestisi vaikuttaa pelkältä provolta. Siinä nyt sattui vain olemaan tuo "silakkalauma" mutta yhtä hyvin olisi voinut olla vaikka "persulauma" tai "vassarilauma" tai mitä vaan muutakin samantyylistä.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Puhelimella muokkaamalla näemmä toi edellinen viesti ei mennyt ihan putkeen, mutta ymmärrettävä se kai silti oli :D

Ei kyse ole mistään kielletystä aiheesta, pyhästä asiasta tai muusta, vaan siitä että tuolla sisällöllä viestisi vaikuttaa pelkältä provolta. Siinä nyt sattui vain olemaan tuo "silakkalauma" mutta yhtä hyvin olisi voinut olla vaikka "persulauma" tai "vassarilauma" tai mitä vaan muutakin samantyylistä.
En tiennyt, että silakka-, persu-, vassari- jne. liitettynä sanaan "lauma" on on kieletty foorumilla.
Mennään näillä ohjeilla.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569
En tiennyt, että silakka-, persu-, vassari- jne. liitettynä sanaan "lauma" on on kieletty foorumilla.
Mennään näillä ohjeilla.
Kuten Paapaa tuossa totesi, ei sellaista sääntöä ole, vaan tässä oli kyse viestistä, joka ihan "laumasta" riippumatta olisi näkynyt turhana provoamisena.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
Puhelimella muokkaamalla näemmä toi edellinen viesti ei mennyt ihan putkeen, mutta ymmärrettävä se kai silti oli :D

Ei kyse ole mistään kielletystä aiheesta, pyhästä asiasta tai muusta, vaan siitä että tuolla sisällöllä viestisi vaikuttaa pelkältä provolta. Siinä nyt sattui vain olemaan tuo "silakkalauma" mutta yhtä hyvin olisi voinut olla vaikka "persulauma" tai "vassarilauma" tai mitä vaan muutakin samantyylistä.
Onkos nämä yleisesti molemminpuolin käytetyt "tietty porukka", "hörhöt", "sekopäät" tai "nämä tietyt" missään määrin penaltisoitavia?

edit: sori modelle kun joutuu näitä ratkomaan
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569
Onkos nämä yleisesti molemminpuolin käytetyt "tietty porukka", "hörhöt", "sekopäät" tai "nämä tietyt" missään määrin penaltisoitavia?

edit: sori modelle kun joutuu näitä ratkomaan
Riippuu lähinnä viestin sisällöstä ja tyylistä.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Kuten Paapaa tuossa totesi, ei sellaista sääntöä ole, vaan tässä oli kyse viestistä, joka ihan "laumasta" riippumatta olisi näkynyt turhana provoamisena.
Jaa, olisiko näin?
Kuitenkin palstaa lukiessa huomaa, että jotkut kirjoittajat saavat provata ilman mitään huomautuksia.
Toi, että otat Paapaan viestin huomioon ja sillä perustelet sanomaasi on olkiukko, et itse halua keskustella tai perustella sanomaasi.

Mennään näillä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569
Jaa, olisiko näin?
Kuitenkin palstaa lukiessa huomaa, että jotkut kirjoittajat saavat provata ilman mitään huomautuksia.
Toi, että otat Paapaan viestin huomioon ja sillä perustelet sanomaasi on olkiukko, et itse halua keskustella tai perustella sanomaasi.

Mennään näillä.
Tai sitten se johtuu siitä että Paapaan viesti sattui osumaan juuri oikeaan?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Kuitenkin palstaa lukiessa huomaa, että jotkut kirjoittajat saavat provata ilman mitään huomautuksia.
Eivät saa. Viestejä ei vain ole raportoitu ja/tai ne eivät ole ylittäneet sitä rajaa, jossa asiallinen viesti muuttuu nollapostaukseksi tai provoamiseksi. Moderaattorit eivät voi olla tietoisia ihan kaikesta viestinnästä mitä tämän kokoisella foorumilla käydään.

Jos keskustelee asiallisesti, ei tule huomautuksia tai muitakaan ongelmia. Se on joskus haastavaa itse kullekin, mutta näin se menee.

Toi, että otat Paapaan viestin huomioon ja sillä perustelet sanomaasi on olkiukko, et itse halua keskustella tai perustella sanomaasi.
Olkiukko ei tarkoita toisen viestin lainaamista, vaan sanojen laittamista toisen suuhun (kliks).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
Eivät saa. Viestejä ei vain ole raportoitu ja/tai ne eivät ole ylittäneet sitä rajaa, jossa asiallinen viesti muuttuu nollapostaukseksi tai provoamiseksi. Moderaattorit eivät voi olla tietoisia ihan kaikesta viestinnästä mitä tämän kokoisella foorumilla käydään.

Jos keskustelee asiallisesti, ei tule huomautuksia tai muitakaan ongelmia. Se on joskus haastavaa itse kullekin, mutta näin se menee.


Olkiukko ei tarkoita toisen viestin lainaamista, vaan sanojen laittamista toisen suuhun (kliks).
Olkinukke nyt on täysin eri asia.
Asiallinen keskustelu olisi toivottavaa, olen siihen itse pyrkinyt.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Ja kaikki lähti siitä, että huomautin ettei keskustelu ollut viestiketjun otsikon mukaista.
Sori nyt kauheesti, toivottavasti kykenette nukkua.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 123
Ja kaikki lähti siitä, että huomautin ettei keskustelu ollut viestiketjun otsikon mukaista.
Sori nyt kauheesti, toivottavasti kykenette nukkua.
Et sä siitä saanut huomautusta, vaan siitä jälkimmäisestä lauseesta.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Tämä oli nimenomaan juuri sitä provoamista. Vähän niinkuin se sun juuri postaamasi poliittinen kuva "Hauskat kuvat (ei politiikkaa)" -ketjussa.

Mutta se siitä, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
No, toiset osaa lähettää hauskoja kuvia ja juttuja, toisten jutut on proavoa.

Koita joskus nostaa leuka ylös rinnasta niin näät eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 699
Tai sitten se kertoo modesta jotain?
Kerro ihmeessä, mitä se kertoo? Mä siis kerroin ennen modea, mitä säännöissä sanotaan, mode oli asiasta samaa mieltä ja nyt se sitten kertoo jotain modesta? Senkö, että mode osaa säännöt? Vai jotain muuta?

Ja se sääntö:

Tahallinen trollaaminen, provosointi ja flametus eli sanasodan synnyttäminen eivät kuulu asialliseen keskusteluun.
Mun viestistä:

Vaan se, että tarkoituksellinen provoaminen on kiellettyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 349
Voisiko itse Sampsa tai modet vähän valaista?
Sain siis varoituksen tästä viestistä covid ketjussa ja jäi kyllä ihan helvetin epäoikeudenmukainen olo koko episodista:

Se suolaliuos ei ole kovin vaarallista. Tyttärelleni laitettiin rokotuksen sijasta suolaliuosta Suomessa. Hieman meinasi kierrokset nousta, kun soitti ja pahoitteli. Olivat laittaneet useammalle samana päivänä. En viitsinyt tehdä juttua...
Kirjoitin viestin, koska keskustelussa oli epävarmuutta suolaliuoksen vaarallisuudesta. Tässä minun viestiäni heti edeltävä viesti, jossa puhutaan kuolemantuottamuksesta ja jopa terrorismista ja halusin oikaista keskustelua neutraalimpaan suuntaan.

Jos joku kuolee, niin vähintään törkeä kuolemantuottamus, koska kyse ei ole vain huolimattomuudesta.

Ja jotain terroritekopykäliä voisi myös soveltaa, sellaisestahan tuossa nimenomaan oli kyse.
Lisäsin viestiin henkilökohtaisen kokemuksen asiasta, joka ei tietenkään ole fakta tai viittaus mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, mutta kai täällä saa jakaa myös henkilökohtaisia kokemuksia asioihin liittyen?

Joku täällä mainitsi jo Kautiumin ja modeviitan. Kyllä minusta enemmän vaikuttaa, että hän on modejen lemmikkipuudeli, joka saa räkyttää ja provota jokasuuntaan ja alakynteen jäädessään, hän raportoi itsensä provosoimat vastakeskustelijat isoveljelle joka silittää ja vaimentaa keskustelun banneilla ja varoituksilla. Oksettavaa. Tässä vielä pari Kautiumin viestiä samasta keskustelusta jotka Sampsan mielestä oli asiallisia.

Tämä ketju on täynnä paskaa, mutta tämä vetää silti voiton kaikista.
Ja tässä hän toteaa nokkelasti, että minun tarinassani ollut kohta jonka hän on itse olettanut/keksinyt ei pidä paikkaansa nauruhymiön kera, koska en koskaan väittänyt olevan kyseessä koronarokotus, joissa kyllä osassa myöskin läträtään suolaliuoksen kanssa.

Eli tulit koronaketjuun vihjailemaan jostakin tyttäresi random-suolaliuosrokotekokemuksesta vuosien takaa ja jätit sujuvasti mainitsematta, että se ei liity mitenkään ketjun aiheeseen? Hyvä veto kerrassaan.

Olisin voinut lyödä vaikka vetoa, ettei tarina pitänyt paikkaansa (näiden covid-rokotusten osalta) ja eihän se sitten pitänytkään. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Voisiko itse Sampsa tai modet vähän valaista?
Sain siis varoituksen tästä viestistä covid ketjussa ja jäi kyllä ihan helvetin epäoikeudenmukainen olo koko episodista:



Kirjoitin viestin, koska keskustelussa oli epävarmuutta suolaliuoksen vaarallisuudesta. Tässä minun viestiäni heti edeltävä viesti, jossa puhutaan kuolemantuottamuksesta ja jopa terrorismista ja halusin oikaista keskustelua neutraalimpaan suuntaan.



Lisäsin viestiin henkilökohtaisen kokemuksen asiasta, joka ei tietenkään ole fakta tai viittaus mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, mutta kai täällä saa jakaa myös henkilökohtaisia kokemuksia asioihin liittyen?

Joku täällä mainitsi jo Kautiumin ja modeviitan. Kyllä minusta enemmän vaikuttaa, että hän on modejen lemmikkipuudeli, joka saa räkyttää ja provota jokasuuntaan ja alakynteen jäädessään, hän raportoi itsensä provosoimat vastakeskustelijat isoveljelle joka silittää ja vaimentaa keskustelun banneilla ja varoituksilla. Oksettavaa. Tässä vielä pari Kautiumin viestiä samasta keskustelusta jotka Sampsan mielestä oli asiallisia.



Ja tässä hän toteaa nokkelasti, että minun tarinassani ollut kohta jonka hän on itse olettanut/keksinyt ei pidä paikkaansa nauruhymiön kera, koska en koskaan väittänyt olevan kyseessä koronarokotus, joissa kyllä osassa myöskin läträtään suolaliuoksen kanssa.
Kyse oli todennäköisesti siitä että mainitsit vain sen suolaliuoksen jonka lapsi oli saanut.
Kaikki olettivat että kyse oli koronarokoteyhteydessä sattuneesta tapahtumasta.

Kyse olikin jostain aivan muusta jonka itse vielä todensit. Eli itseasiassa tarinasi ei liittynyt ketjun aiheesenn lainkaan.
Ketjuun ilmestyy aika-ajoin uusia kommentoija joiden selkeä tarkoitus vain trollata ja aiheuttaa sekaannusta joka ei välttämättä liity ketjun aiheeseen lainkaan. Älä ota varoitusta itseesi, virheistä oppii.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
En ole mode, mutta typerää tuoda koronaketjuun juttu suolaliuoshommasta joka tapahtui vuosia sitten eikä siis liity koronarokotuksiin ollenkaan eikä mainita siitä että tapahtui joskus vuonna miekka ja kivi. Ilman muuta porukka ajatteli että oli tapahtunut nyt eikä sata vuotta sitten.

Ota varoitus vastaan kuin mies ja jatka elämääsi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 349
Kyse oli todennäköisesti siitä että mainitsit vain sen suolaliuoksen jonka lapsi oli saanut.
Kaikki olettivat että kyse oli koronarokoteyhteydessä sattuneesta tapahtumasta.

Kyse olikin jostain aivan muusta jonka itse vielä todensit. Eli itseasiassa tarinasi ei liittynyt ketjun aiheesenn lainkaan.
Ketjuun ilmestyy aika-ajoin uusia kommentoija joiden selkeä tarkoitus vain trollata ja aiheuttaa sekaannusta joka ei välttämättä liity ketjun aiheeseen lainkaan. Älä ota varoitusta itseesi, virheistä oppii.
En ole mode, mutta typerää tuoda koronaketjuun juttu suolaliuoshommasta joka tapahtui vuosia sitten eikä siis liity koronarokotuksiin ollenkaan eikä mainita siitä että tapahtui joskus vuonna miekka ja kivi. Ilman muuta porukka ajatteli että oli tapahtunut nyt eikä sata vuotta sitten.

Ota varoitus vastaan kuin mies ja jatka elämääsi.
Juuri näin. Ette ole Sampsoja, tai edes modeja.

Minun viestini pointti oli, että suolaliuos ei ole vaarallista. Se mihin te viestistäni tartutte on täysin teidän vallassanne, ei minun.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Ette ole Sampsoja, tai edes modeja.

Minun viestini pointti oli, että suolaliuos ei ole vaarallista. Se mihin te viestistäni tartutte on täysin teidän vallassanne, ei minun.
Ja mun viestin pointti oli, että sait varoituksen. Niitä tulee välillä. Jatka nyt kuitenkin elämääsi vaan eteenpäin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 349
Ja mun viestin pointti oli, että sait varoituksen. Niitä tulee välillä. Jatka nyt kuitenkin elämääsi vaan eteenpäin.
Olen saanut kyllä varoituksen ennenkin ja ihan aiheesta. Nyt ylilyönnit tulivat kyllä vastakeskustelijoilta.

Käsittääkseni tämä ketju on olemassa osittain juuri tätä varten? Mitä sinä täällä teet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Olen saanut kyllä varoituksen ennenkin ja ihan aiheesta. Nyt ylilyönnit tulivat kyllä vastakeskustelijoilta.

Käsittääkseni tämä ketju on olemassa osittain juuri tätä varten? Mitä sinä täällä teet?
Mitä nyt kiukuttelet. Varoituksia tulee ja menee.
Tämä on keskustelufoorumi ja jos rakentava keskustelu ei sulta onnistu niin sille ei voi mitään. Mitkä ylilyönnit tulivat ja mistä?
Jos sulla ongelmia foorumin linjasta niin laita suoraa viestiä moderaattoreille. Onnistuu vaikka laittamalla se @ -merkki siihen nicin eteen.
Tämä riittää itselleni tästä keskustelusta.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 715
Jos sulla ongelmia foorumin linjasta niin laita suoraa viestiä moderaattoreille. Onnistuu vaikka laittamalla se @ -merkki siihen nicin eteen.
Tämä riittää itselleni tästä keskustelusta.
Tämä ketju nimenomaan sitä varten että voi keskustella foorumin linjauksista. Kai nuo moderaattorit tätä seuraavat ilman tägäyksiäkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Voisiko itse Sampsa tai modet vähän valaista?
Sain siis varoituksen tästä viestistä covid ketjussa ja jäi kyllä ihan helvetin epäoikeudenmukainen olo koko episodista:

Kirjoitin viestin, koska keskustelussa oli epävarmuutta suolaliuoksen vaarallisuudesta. Tässä minun viestiäni heti edeltävä viesti, jossa puhutaan kuolemantuottamuksesta ja jopa terrorismista ja halusin oikaista keskustelua neutraalimpaan suuntaan.



Lisäsin viestiin henkilökohtaisen kokemuksen asiasta, joka ei tietenkään ole fakta tai viittaus mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, mutta kai täällä saa jakaa myös henkilökohtaisia kokemuksia asioihin liittyen?

Joku täällä mainitsi jo Kautiumin ja modeviitan. Kyllä minusta enemmän vaikuttaa, että hän on modejen lemmikkipuudeli, joka saa räkyttää ja provota jokasuuntaan ja alakynteen jäädessään, hän raportoi itsensä provosoimat vastakeskustelijat isoveljelle joka silittää ja vaimentaa keskustelun banneilla ja varoituksilla. Oksettavaa. Tässä vielä pari Kautiumin viestiä samasta keskustelusta jotka Sampsan mielestä oli asiallisia.



Ja tässä hän toteaa nokkelasti, että minun tarinassani ollut kohta jonka hän on itse olettanut/keksinyt ei pidä paikkaansa nauruhymiön kera, koska en koskaan väittänyt olevan kyseessä koronarokotus, joissa kyllä osassa myöskin läträtään suolaliuoksen kanssa.
Tuon viestisi ongelma sinulle tietääkseni avattiin jo siellä ketjussa itsessään, mutta koska nyt päätit tulla siitä tänne avautumaan ja sotkit mukaan noita muutenkin foorumilla kiellettyjä henkilökohtaisuuksia minua kohtaan, niin varmaan olen oikeutettu vastaamaan ilman modeviittavittuilua.

Jokainen tietää, että suolaliuoksen kanssa nuo rokotteet laimennetaan. Sinä annoit kaikkien lukijoiden olettaa, että tyttäresi oli saanut pelkkää suolaliuosta koronarokotteen sijaan ja että siitä sitten hoitajat olivat soitelleet myöhemmin kotiin että nyt kävi näin ja että virheitä on sattunut enemmänkin. Siitä tuossa paskapuhetta-vastineessa ja sanomasi yleisessä kyseenalaistuksessa oli kyse.

Kun väitettäsi kritisoitiin, tulit lopulta kertomaan, että kyse olikin oikeasti vuosia sitten tapahtuneesta tilanteesta, eikä sillä ollutkaan mitään tekemistä koronarokotteen kanssa. Se alkuperäinen väite oli siis puhdasta valhetta/harhaanjohtamista/misinformaatiota, jota on tuossa ketjussa muutenkin aivan liikaa. Kyse saattoi olla oli vahingosta sinun puoleltasi, mutta näyttää siltä, ettet ole vieläkään sisäistänyt kuinka pyllylleen viestintäsi tuossa meni, vaikka useammat kirjoittajat siitä sinulle kommentoivat ja sait siitä varoituksenkin. Vaikka kuinka tuntuisi epäoikeudenmukaiselta, niin suosittelen katsomaan peiliin, sillä syyllinen tähän kupruun löytyy sieltä.

Ja mitä tulee minun puudelistatukseen, niin siihen voivat moderaattorit halutessaan ottaa kantaa. En usko, että minulla on sellaista yhtään sen enempää kuin muillakaan. Jos sinulla on sanomista jostakin yksittäisestä sääntöjen vastaisesta viestistä, niin voit käyttää sitä raportointipainiketta siinä missä muutkin. Yksityisviesteinä en avautumisia kaipaa.

Keskustelun vastapuolta en ole koskaan raportoinut asian vuoksi. En myöskään harrasta keskustelun tahallista provosoimista. Jos ja kun raporttipainiketta olen painanut, niin syy on aina ollut trollaamisessa, henkilökohtaisuuksissa tai muussa foorumin sääntöjen vastaisessa toiminnassa. Tämäkin viestisi olisi oikeasti henkilökohtaisuuksien vuoksi vähintään huomautuksen arvoinen. Minä sanon asiat ja mielipiteet suoraan ilman mielistelyitä ja kaikkia se ei aina miellytä. Joskus kieltämättä turhauttaa, kun joku ei seuraa keskustelua ja tulee sitten pätemään tai vääristelemään aiempaa keskustelua. Kuten jo aiemmin sanoin, joskus kielenkärki saattaa tuollaisessa tilanteessa olla hieman terävä, mutta se on sellainen asia johon olen pyrkinyt kiinnittämään huomiota. Sääntörikkeitä et silti viestihistoriastani montaa löydä ja siksi ei ole tullut niitä sanktioitakaan kaikkien tuhansien viestien osalta kuin muutama ja ne ovat tulleet ihan syystä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 464
Aikamoista tuubaa väittää että jos käy koronakeskustelussa puhumassa rokotuksesta niin ei pitäisi olettaa että puhutaan koronarokotuksesta.

Vähän sama kun kertoisin koronaketjussa että sain rokotuksen ja olin sen takia kolme viikkoa sairaalassa... Ainiin, ja se oli tosiaan vuonna 2005 intissä tuhkarokkorokotus. Luulitteko että puhun koronarokotteesta? Voi teitä. Kerroin vain että rokotteista voi tulla jälkioireita. (Tarina itse keksitty)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 349
En ymmärrä kyllä tuota takertumista koko asiaan, että kyseessä ei ollut koronarokotus. Mitä sillä on väliä, kun kyseessä olisi aivan yhtähyvin voinut olla koronarokotus, joka myös laimennetaan suolaliuokseen? Te viette kokoajan tämän keskustelun aivan epäolennaisuuksiin.

Ihankuin minulla olisi joku agenda valehdella asiassa? Koronarokotevastaisuus? Päinvastoin, olen molemmat piikit kyllä ottanut ja suosittelen sitä nykytiedon valossa jokaiselle.

Ei tässä keskustelussa taida kukaan juuri viisaammaksi tulla. Minä ilmaisin asian ilmeisesti epäselvästi, pahoittelut siitä. Sitten viestiäni väänneltiin mitensattuu ja minä saan varoituksen.

Tämän asian käsittely ja tämän foorumin keskusteluihin osallistuminen osaltani loppuu nyt tähän. Voititte. Homma on karannut lapasesta.
 
Viimeksi muokattu:

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 715
En ymmärrä kyllä tuota takertumista edes koko asiaan, että kyseessä ei ollut koronarokotus? Mitä sillä on väliä, kun kyseessä olisi aivan yhtähyvin voinut olla koronarokotus, joka myös laimennetaan suolaliuokseen? Te viette kokoajan tämän keskustelun aivan epäolennaisuuksiin.

Ihankuin minulla olisi joku motiivi valehdella asiassa? Koronarokotevastaisuus? Päinvastoin, olen molemmat piikit kyllä ottanut ja suosittelen sitä nykytiedon valossa jokaiselle.

Ei tässä keskustelussa taida kukaan juuri viisaammaksi tulla. Minä ilmaisin asian ilmeisesti epäselvästi, pahoittelut siitä. Sitten viestiäni väänneltiin mitensattuu ja minä saan varoituksen.

Tämän asian käsittely ja tämän foorumin keskusteluihin osallistuminen osaltani loppuu nyt tähän. Voititte. Homma on karannut lapasesta.
Tää on ihan normaalia nettikeskusteluissa. Vaikka kuinka hyvin ja tarkasti ilmaisisit asian niin aina löytyy joku joka sen ymmärtää väärin. Varsinkin tuon koronakeskustelun tyylisissä, missä on kovat panokset ja jengi ottaa asian tunteella.

Ihan en kyllä minäkään ymmärrä miksi sinä sait tuosta varoituksen (vai oliko huomautus? nuohan näyttää täällä foorumilla samalta). Toki tuon postauksen voi helposti ymmärtää väärin, olisi varmasti auttanut jos olisin lainannut tuota viestiä mihin vastasit, aika harva osaa yhdistää kommenttia aiempiin ilman lainausta vaikka se olisi juuri siinä yläpuolella.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
En ymmärrä kyllä tuota takertumista koko asiaan, että kyseessä ei ollut koronarokotus. Mitä sillä on väliä, kun kyseessä olisi aivan yhtähyvin voinut olla koronarokotus, joka myös laimennetaan suolaliuokseen? Te viette kokoajan tämän keskustelun aivan epäolennaisuuksiin.
Jos olisit sanonut, että kyse oli rokotuksesta x vuonna y, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa. Silloin se olisi ollut esimerkki aiemmasta tapahtumasta, eikä väite että nyt oli tapahtunut tällä tavalla. Esitit siis asian sillä tavalla, että se tarkoitti nimenomaan koronarokotetta ja se oli tuossa keskustelussa olennaista. Tämä oli se ongelma.

Ihankuin minulla olisi joku agenda valehdella asiassa? Koronarokotevastaisuus? Päinvastoin, olen molemmat piikit kyllä ottanut ja suosittelen sitä nykytiedon valossa jokaiselle.

Ei tässä keskustelussa taida kukaan juuri viisaammaksi tulla. Minä ilmaisin asian ilmeisesti epäselvästi, pahoittelut siitä. Sitten viestiäni väänneltiin mitensattuu ja minä saan varoituksen.
Ei varmasti ole ollut kyse mistään agendasta, eikä sellaista ole kukaan väittänyt. Sanomaasi ei myöskään ole kukaan tietääkseni väännellyt/vääristellyt miksikään. Virheitä sattuu, eikä siinä mitään, tärkeintä on oppia niistä. Ei kannata jäädä vellomaan menneissä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 123
Toki tuon postauksen voi helposti ymmärtää väärin, olisi varmasti auttanut jos olisin lainannut tuota viestiä mihin vastasit, aika harva osaa yhdistää kommenttia aiempiin ilman lainausta vaikka se olisi juuri siinä yläpuolella.
Ja juuri tämän takia pitäisi käyttää sitä lainausta, jos vastaa toisen viestiin, jotta nämä osataan yhdistää. Sen lainaus napin painaminen on äärimmäisen helppoa, joten en ymmärrä miksi sitä ei käytetä.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
626
Ja juuri tämän takia pitäisi käyttää sitä lainausta, jos vastaa toisen viestiin, jotta nämä osataan yhdistää. Sen lainaus napin painaminen on äärimmäisen helppoa, joten en ymmärrä miksi sitä ei käytetä.
Muistaakseni Murossa (saattoi kyllä olla joku toinenkin palsta) oli joskus voimassa ohjesääntö, jonka mukaan välittömästi edeltävää viestiä ei kuulu lainata siihen vastatessa. Onko tällä foorumilla joku linjaus kyseisestä asiasta? Ja tämä kysymys ei siis suoraan liity yo. koronakeskusteluun (en tarkistanut, vastattiinko siinä välittömästi edeltävään vai johonkin aiempaan viestiin).
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 569
Muistaakseni Murossa (saattoi kyllä olla joku toinenkin palsta) oli joskus voimassa ohjesääntö, jonka mukaan välittömästi edeltävää viestiä ei kuulu lainata siihen vastatessa. Onko tällä foorumilla joku linjaus kyseisestä asiasta? Ja tämä kysymys ei siis suoraan liity yo. koronakeskusteluun (en tarkistanut, vastattiinko siinä välittömästi edeltävään vai johonkin aiempaan viestiin).
Ei ole mitään tuollaista käytäntöä, ei ollut Murossakaan ainakaan 2016 loppupuoleen mennessä. Toki joskus joku ei pistä lainausta, mutta joku toinen pistää, ihan oman maun mukaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Muistaakseni Murossa (saattoi kyllä olla joku toinenkin palsta) oli joskus voimassa ohjesääntö, jonka mukaan välittömästi edeltävää viestiä ei kuulu lainata siihen vastatessa. Onko tällä foorumilla joku linjaus kyseisestä asiasta? Ja tämä kysymys ei siis suoraan liity yo. koronakeskusteluun (en tarkistanut, vastattiinko siinä välittömästi edeltävään vai johonkin aiempaan viestiin).
Se olis hyvä koska täällä syttyy toi merkki tuonne ylös niin osaa katsoa vastauksen jos se on oikein quotattu. Lisäksi estetyille käyttäjille kirjoitetut vastaukset hämmentää vähemmän kun niissä on quote ja siinä edes se vaaleanpunainen raita. Toki parempi olis, jos esto osaisi estää myös quottaavat vastaukset...

Samaten keskustelua voi tuosta ympyränuolesta näppärästi viesti viestiltä peruuttaa jos se on quottailtu oikein.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
..

Jokainen tietää, että suolaliuoksen kanssa nuo rokotteet laimennetaan. ...
Nyt tuli taas kerran valheellinen väite sinulta. Jos käyt kyseistä keskustelua katsomassa niin siellä oli muutama heti väittämässä, että ei niitä mitenkään laimenneta. Tämän voi jokainen ketjusta käydä tarkistamassa.

Juttu haiskahtaa palaneelle niin että savuaa. Rokotuspisteissä ei ole suolaliosta. Ei edes vettä.
Tämä ketju on täynnä paskaa, mutta tämä vetää silti voiton kaikista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Nyt tuli taas kerran valheellinen väite sinulta. Jos käyt kyseistä keskustelua katsomassa niin siellä oli muutama heti väittämässä, että ei niitä mitenkään laimenneta. Tämän voi jokainen ketjusta käydä tarkistamassa.
Itse en väittänyt että niitä ei laimenneta. Kommentoin että rokotuspisteessä ei ole suolaliuosta. Eikä siellä edelleenkään ole sitä. AP:n alkuperäinen kommentti ole sekava ja puolivillainen.

Jos olisi alkuperäisessä viestissä kertonut koko totuuden niin asia olisi ollut aivan toinen.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Nyt tuli taas kerran valheellinen väite sinulta. Jos käyt kyseistä keskustelua katsomassa niin siellä oli muutama heti väittämässä, että ei niitä mitenkään laimenneta. Tämän voi jokainen ketjusta käydä tarkistamassa.
"Taas kerran"? Olenko esittänyt virheellisiä väittämiä jossakin aiemmin ja jos olen, niin missä?

Jos sanotaan, että "jokainen tietää että maito on terveellistä", niin sinäkin varmaan myönnät, että ihan kaikki maailmassa eivät todennäköisesti ole samaa mieltä, mutta yleisesti ottaen näin voidaan silti sanoa. Vai kuinka? Mielestäni on yleistietoa, että jos suoneen tai lihakseen tökätään piikki, niin mukana on käytännössä aina enemmän tai vähemmän suolaliuosta.

Tuossa keskustelun aloittaneessa postauksessa väitettiin, että oli saatu koronarokote ja että ruutasta tulikin pelkkää suolaliuosta. Se oli sitä paskapuhetta. Ei jaksaisi toistella samaa moneen kertaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
"Taas kerran"? Olenko esittänyt virheellisiä väittämiä jossakin aiemmin ja jos olen, niin missä?...
.
Tässä vain yhden ketjun yhdeltä sivulta. Mutta sattuuhan tuota itse kullekin.


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Mielenkiintoista moderointia. Tyyppi x vetää aiheen y mukaan keskusteluun z, naamioiden oman mielipiteensä "joidenkin" mielipiteeksi. Tyyppi x keskustelee aiheesta y itsekin useamman viestin ketjussa z, johon aihe ei edes kuulu, ja sitten tulee siihen tulokseen ettei aiheesta sovikaan keskustella enää. Aatetoverien tuota toimintaa tukeneena sitten totesin hieman sarkastisesti, että annetaan vaan tyypin x sitten puhua aiheesta y keskustelussa z. Tästä sain sitten varoituksen.

Aika jännä että tuollainen rivityyppi voi päättää koska voi aloittaa offtopicin, minkä aikaa siitä voi keskustella, ja koska se tulisi lopettaa. Sitten jos siitä huomauttaa niin rämpytetään sitä raportointi-nappia niin maan perkeleesti, kun tuli niin paha mieli taas kerran, kun joku oli vähän epäkohtelias.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Mielenkiintoista moderointia. Tyyppi x vetää aiheen y mukaan keskusteluun z, naamioiden oman mielipiteensä "joidenkin" mielipiteeksi. Tyyppi x keskustelee aiheesta y itsekin useamman viestin ketjussa z, johon aihe ei edes kuulu, ja sitten tulee siihen tulokseen ettei aiheesta sovikaan keskustella enää. Aatetoverien tuota toimintaa tukeneena sitten totesin hieman sarkastisesti, että annetaan vaan tyypin x sitten puhua aiheesta y keskustelussa z. Tästä sain sitten varoituksen.

Aika jännä että tuollainen rivityyppi voi päättää koska voi aloittaa offtopicin, minkä aikaa siitä voi keskustella, ja koska se tulisi lopettaa. Sitten jos siitä huomauttaa niin rämpytetään sitä raportointi-nappia niin maan perkeleesti, kun tuli niin paha mieli taas kerran, kun joku oli vähän epäkohtelias.
Näyttää varoituksen ja tekstin mukaan ollut ihan aiheellinen varoitus.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 168
Kyllä, Siperia opettaa ettei toisia nimimerkkejä kannata ikinä mainita missään tilanteessa, koska ne istuu toinen pakara raportointi-napin päällä. On se niin herkkää tämä nykyaika.
Koko soppa näemmä alkoi siitä, että joku veti whataboutismia jolla sai persut mukaan keskusteluun, jonka aiheena oli vihreät. "Yllättäen" tästä ei annettu varoitusta.

Toki itse rikoit sääntöjä myös puhumalla keskustelijasta, mutta joskus mietin oikeasti, että onko tämä joku lastentarha vai aikuisten keskustelufoorumi, kun jatkuvasti itketään modea apuun joka hiton asiassa.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Koko soppa näemmä alkoi siitä, että joku veti whataboutismia jolla sai persut mukaan keskusteluun, jonka aiheena oli vihreät. "Yllättäen" tästä ei annettu varoitusta.

Toki itse rikoit sääntöjä myös puhumalla keskustelijasta, mutta joskus mietin oikeasti, että onko tämä joku lastentarha vai aikuisten keskustelufoorumi, kun jatkuvasti itketään modea apuun joka hiton asiassa.
Jossain aiemmassa keskustelussa modet painotti juuri tätä ettei jokaisesta pikkujutusta tarvitsisi sitä raportointia painaa koska ei haluttu että meno on kuin ala-asteella, jossa ne kielikellot juoksee koko ajan kielimässä kun joku sanoi pahasti. Itse en tuota raportointia jaksa eikä kiinnosta rämpyttää kun on sen verran paksu nahka. Valitettavasti täällä tuntuu olevan näitä jotka eivät edes tuollaista hieman sarkastisesti heitettyä kommenttia kestä.

Vanha sanonta "ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön" ei ainakaan täällä pidä paikkaansa joidenkin osalta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 271
Viestejä
4 196 203
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom