Voisiko itse Sampsa tai modet vähän valaista?
Sain siis varoituksen tästä viestistä covid ketjussa ja jäi kyllä ihan helvetin epäoikeudenmukainen olo koko episodista:
Kirjoitin viestin, koska keskustelussa oli epävarmuutta suolaliuoksen vaarallisuudesta. Tässä minun viestiäni heti edeltävä viesti, jossa puhutaan kuolemantuottamuksesta ja jopa terrorismista ja halusin oikaista keskustelua neutraalimpaan suuntaan.
Lisäsin viestiin henkilökohtaisen kokemuksen asiasta, joka ei tietenkään ole fakta tai viittaus mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, mutta kai täällä saa jakaa myös henkilökohtaisia kokemuksia asioihin liittyen?
Joku täällä mainitsi jo Kautiumin ja modeviitan. Kyllä minusta enemmän vaikuttaa, että hän on modejen lemmikkipuudeli, joka saa räkyttää ja provota jokasuuntaan ja alakynteen jäädessään, hän raportoi itsensä provosoimat vastakeskustelijat isoveljelle joka silittää ja vaimentaa keskustelun banneilla ja varoituksilla. Oksettavaa. Tässä vielä pari Kautiumin viestiä samasta keskustelusta jotka Sampsan mielestä oli asiallisia.
Ja tässä hän toteaa nokkelasti, että minun tarinassani ollut kohta jonka hän on itse olettanut/keksinyt ei pidä paikkaansa nauruhymiön kera, koska en koskaan väittänyt olevan kyseessä koronarokotus, joissa kyllä osassa myöskin läträtään suolaliuoksen kanssa.
Tuon viestisi ongelma sinulle tietääkseni avattiin jo siellä ketjussa itsessään, mutta koska nyt päätit tulla siitä tänne avautumaan ja sotkit mukaan noita muutenkin foorumilla kiellettyjä henkilökohtaisuuksia minua kohtaan, niin varmaan olen oikeutettu vastaamaan ilman modeviittavittuilua.
Jokainen tietää, että suolaliuoksen kanssa nuo rokotteet laimennetaan. Sinä annoit kaikkien lukijoiden olettaa, että tyttäresi oli saanut
pelkkää suolaliuosta koronarokotteen sijaan ja että siitä sitten hoitajat olivat soitelleet myöhemmin kotiin että nyt kävi näin ja että virheitä on sattunut enemmänkin. Siitä tuossa paskapuhetta-vastineessa ja sanomasi yleisessä kyseenalaistuksessa oli kyse.
Kun väitettäsi kritisoitiin, tulit lopulta kertomaan, että kyse olikin oikeasti vuosia sitten tapahtuneesta tilanteesta, eikä sillä ollutkaan mitään tekemistä koronarokotteen kanssa. Se alkuperäinen väite oli siis puhdasta valhetta/harhaanjohtamista/misinformaatiota, jota on tuossa ketjussa muutenkin aivan liikaa. Kyse saattoi olla oli vahingosta sinun puoleltasi, mutta näyttää siltä, ettet ole vieläkään sisäistänyt kuinka pyllylleen viestintäsi tuossa meni, vaikka useammat kirjoittajat siitä sinulle kommentoivat ja sait siitä varoituksenkin. Vaikka kuinka tuntuisi epäoikeudenmukaiselta, niin suosittelen katsomaan peiliin, sillä syyllinen tähän kupruun löytyy sieltä.
Ja mitä tulee minun puudelistatukseen, niin siihen voivat moderaattorit halutessaan ottaa kantaa. En usko, että minulla on sellaista yhtään sen enempää kuin muillakaan. Jos sinulla on sanomista jostakin yksittäisestä sääntöjen vastaisesta viestistä, niin voit käyttää sitä raportointipainiketta siinä missä muutkin. Yksityisviesteinä en avautumisia kaipaa.
Keskustelun vastapuolta en ole koskaan raportoinut asian vuoksi. En myöskään harrasta keskustelun
tahallista provosoimista. Jos ja kun raporttipainiketta olen painanut, niin syy on aina ollut trollaamisessa, henkilökohtaisuuksissa tai muussa foorumin sääntöjen vastaisessa toiminnassa. Tämäkin viestisi olisi oikeasti henkilökohtaisuuksien vuoksi vähintään huomautuksen arvoinen. Minä sanon asiat ja mielipiteet suoraan ilman mielistelyitä ja kaikkia se ei aina miellytä. Joskus kieltämättä turhauttaa, kun joku ei seuraa keskustelua ja tulee sitten pätemään tai vääristelemään aiempaa keskustelua. Kuten jo aiemmin sanoin, joskus kielenkärki saattaa tuollaisessa tilanteessa olla hieman terävä, mutta se on sellainen asia johon olen pyrkinyt kiinnittämään huomiota. Sääntörikkeitä et silti viestihistoriastani montaa löydä ja siksi ei ole tullut niitä sanktioitakaan kaikkien tuhansien viestien osalta kuin muutama ja ne ovat tulleet ihan syystä.