Okei, eli nousee 3-5 vuoden sopparilla aika helposti sinne 3-4% todelliseen. Ei nyt ihan mahdoton mutta aika kaukana prosentista.Bf aikaan taisi olla 14e/kk +500e avaus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Okei, eli nousee 3-5 vuoden sopparilla aika helposti sinne 3-4% todelliseen. Ei nyt ihan mahdoton mutta aika kaukana prosentista.Bf aikaan taisi olla 14e/kk +500e avaus
Kiitos, kun kerroit, että mistä.Itselle vaihtuu auto uudempaan. Korko 0,99% + kulut, todellinen vuosikorko 1,47%.
Bilar99e:llä on tällä hetkellä 0,99% korkokamppis myös käytettyihin. Mistään heidän sivuilta ei löydy laskureita eikä tarkempia laskelmia mikä todellinen korko tulee olemaan. Onko täällä tietoa? Vai pitäisikö pyytää tarjousta myyjältä vaikka auton vaihto ei juuri nyt ole ajankohtainen.
Unohtui välistä. PP-auto. Oli to-la kampanja.Kiitos, kun kerroit, että mistä.
Tuolla PP-autolla ollut aika usein noita suht hyviä rahoitustarjouksia. Tiedä sitten leipovatko jotenkin myyntihintaan niin rahoituskustannuksia.Unohtui välistä. PP-auto. Oli to-la kampanja.
Bilar99e:llä on tällä hetkellä 0,99% korkokamppis myös käytettyihin. Mistään heidän sivuilta ei löydy laskureita eikä tarkempia laskelmia mikä todellinen korko tulee olemaan. Onko täällä tietoa? Vai pitäisikö pyytää tarjousta myyjältä vaikka auton vaihto ei juuri nyt ole ajankohtainen.
Taisipa olla joku aika sitten tässä ketjussa keskustelua aiheesta ja sivukulut olivat huomattavan korkeat. Eiköhän joku paremmin asiaa muistava kohta tänne ilmaannu.
Avaus 499€, käsittely 14,90€.
Tässä varmasti maahantuoja myös mukana. Hyundai kauppasi vähän aikaa sitten 1% korolla uusia autoja ilman kuluja. Ja tuo oli siis koko mallistoon.Tuolla PP-autolla ollut aika usein noita suht hyviä rahoitustarjouksia. Tiedä sitten leipovatko jotenkin myyntihintaan niin rahoituskustannuksia.
Nytkin vaikka tämä, kokonaiskorko 2,36%. Ei ilmainen, mutta ei nyt niin kovin kalliskaan.
![]()
Joo, niinhän se oli. Hyundai maahantuojalla oli joku kampanja jossa esim. Konaan triplasivat hankintatuen. Lisäksi se 1% korko ilman muita kuluja. Enään ei moinen kamppis ole voimassa, vain että Hyundai "Turvaa" hankintatuen, eli antavat sen 2000€ alennusta listahinnasta, muka "hankintatukena"Tässä varmasti maahantuoja myös mukana. Hyundai kauppasi vähän aikaa sitten 1% korolla uusia autoja ilman kuluja. Ja tuo oli siis koko mallistoon.
Eihän tuo lisäturva siihen todelliseen vuosikorkoon vaikuta. Tai siis vaikuttaa tietysti jos ymppäät sen rahoitukseen vaikka 3v ajalle.Itse kysyin Bilarilta autoon rahoitustarjousta niin todelliseksi vuosikoroksi olisi tullut 3,6%. Avaus tosiaan tuon 499 € ja käsittely 14,90e/kk. Lisäksi lisäturva autoon oli 695 € per vuosi. Puhelimessa tuntui olevan vaikea noita oikeita kuluja kertoa vaikka laskelma oli jo myyjällä näkyvissä.![]()
Juu se on totta, että todellisuudessa on varmasti korkeampi, ehkä neuvottelemalla pääsisi tuohon kolmeen prosenttiin.Saitko ihan 3% korkotarjouksen vai mainostaako firma "korko ALKAEN" -tyylillä ?
Liikkeiden kampanjoissa on selvästi parhaat hinnat, mutta oma aika spesifi autotoive (Lexus GS 450h vm. 2005-2007) on todella harvinainen löytää liikkeistä. Pitää kysellä vakuudellisen luoton hintaa Nordealta vissiin.Parhaat rahoitustarjouksethan yleensä saa liikkeiden kampanjoista, jos metsästät rahoitusta "kolmannelta osapuolelta" niin pankin vakuudellinen luotto lienee niitä halvimpia...
Korothan on olleet reippaassa nousussa muutenkin mikä tietysti heijastuu autorahoitustarjouksiinkin, viime aikoina mutä nähnyt niin liikkeiden tarjouksetkin on liikkuneet luokassa 2-3% + kulut...
Valtionlainojenkin korot kolmea prosenttia, niin autolaina ei voi olla kovin halpa, jos laina ei tavalla tai toisella sisällä kärryn hinnassa.Juu se on totta, että todellisuudessa on varmasti korkeampi, ehkä neuvottelemalla pääsisi tuohon kolmeen prosenttiin.
Liikkeiden kampanjoissa on selvästi parhaat hinnat, mutta oma aika spesifi autotoive (Lexus GS 450h vm. 2005-2007) on todella harvinainen löytää liikkeistä. Pitää kysellä vakuudellisen luoton hintaa Nordealta vissiin.
Näyttää siltä, että edullista rahoitusta ei ole enää tarjolla lähiaikoina. En usko tämän kuitenkaan paljoa vaikuttavan ihmiset kun eivät tavallisesti hallitse korkolaskennan perusteita.
Juu, mutta uusista autoista käsittäkseni oli kyse. Lähemmäs 4 % todellinen vuosikorko, niin voi myynti hieman hiipua. Joskus taisi olla alle 1 %?Autolainat tosin ovat usein kiinteällä korolla, niin se korko sieltä mihinkään nouse aiemmin ostaneilla.
Koskeekohan myös Polestar 2:sta? Voisitko vielä tarkentaa mitä tuo kohta "autosi myöhästyy päätöksestä yli 3 kk" tarkoittaa?Teslalla on vielä saatavana halpaa (edullista inflaatioon nähden) rahoitusta Santanderilta, se on siellä olemassa, vaikka tuo DNB aina tuleekin silmille. Ryhmässä nousi polemiikki kun DNB on päättänyt *nostaa korkoja myös vanhoissa soppareissa, Santtu taas on sitoutunut kiinteään korkoon.
*Tarkennuksena, jos olet saanut korkotarjouksen, mutta autosi myöhästyy päätöksestä yli 3kk niin korko nousee. 1.7 jälkeen myönnetyissä DNB soppareissa näin.
Minulla ei ole Polestar 2 tilausta sisällä. Ajattelin vain, että jos jollain foorumilaisista on tai jos joku on tilausta harkitsemassa niin tuo DNB asia kannattaa selvittää ja ottaa huomioon.Jos sulla on DNB rahoitus, lue mitä ehdoissa olet hyväksynyt. Mut jos se soppari on tehty heinäkuun jälkeen, äkkiseltään en usko miks Tessu olis poikkeus tuolle yhtiölle.
Polestarin tapauksessa on tehty vasta rahoitushakemus kun tilaus tehdään. Kuukausi sitten tilatulle autolle hakemus on hyväksytty, mutta en vieläkään pääse allekirjoittamaan rahoitussopparia, eikä rahoitustiedoissa ole eritelty kuin käytännössä tilauksen hinta, käsiraha ja kuukausierä. Korkoa ei ole mainittu, kenties juuri mahdollisen muutoksen vuoksi?Jos sulla on DNB rahoitus, lue mitä ehdoissa olet hyväksynyt. Mut jos se soppari on tehty heinäkuun jälkeen, äkkiseltään en usko miks Tessu olis poikkeus tuolle yhtiölle.
Suosittelen kiertämään tuon Bilar99:n kaukaa.
Täällä on pikaisella katselmuksella vissiin hintoihin leivottu matala korko, ainakin Peugeot 208 on noin 1k - 2k € kalliimpi, kuin muiden hintataso.Autoverkkokaupassa vielä 1% korko (todellinen ~1,24%).
Eniten olen tuon firman haukkumisessa ihmetelly sitä, kuinka paljon on keskitytty siihen halvan koron kyljessä olevaan käsittelykuluun. Joo, on ehkä vähän harhaanjohtavaa mainostaa 0,99% korkoa kun missään ei ennen rahoitussopparia mainita niitä käsittelykuluja (jotka ilmeisesti jotain 20e/kk?), mutta löytyyhän ne käsittelykulut käytännössä joka rahoituksesta.
Täällä on pikaisella katselmuksella vissiin hintoihin leivottu matala korko, ainakin Peugeot 208 on noin 1k - 2k € kalliimpi, kuin muiden hintataso.
Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
Saka ja kamux todellin taitaa olla 9-10% luokkaa. Olivat jo nollakorko aikana
Tässä syljeksitään rahoituksella ostajan silmään.Kumpikin perustelee tuon sillä että "heidän autojensa hinnat ovat alhaisemmat kuin kilpailijoilla". Pari kertaa asioinut tarjousten tiimoilta ko. liikkeiden kanssa.
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
Joskus kyselin joltain pankilta vakuudellista autolainaa muistaakseni 25 k euroa. Tätä varten olisi pitänyt kiinnittää muistaakseni 50 k e arvosta osakkeita. Totesin etten tuohon lähde tällä kertaa.Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Polestarin tapauksessa on tehty vasta rahoitushakemus kun tilaus tehdään. Kuukausi sitten tilatulle autolle hakemus on hyväksytty, mutta en vieläkään pääse allekirjoittamaan rahoitussopparia, eikä rahoitustiedoissa ole eritelty kuin käytännössä tilauksen hinta, käsiraha ja kuukausierä. Korkoa ei ole mainittu, kenties juuri mahdollisen muutoksen vuoksi?
Saa nähdä, 3kk lykkääntynyt toimitusaika ja mahdollinen koron nouseminen saavat kyllä epäilemään, että näinköhän koko autoa tänne tulee. Nyt näyttää käytettyjenkin hinnat laskevan.
| Auton hinta | 50 000 € |
| Käsiraha | 0 € |
| Luoton avausmaksu | 90 € |
| Lainan määrä | 50 090 € |
| Luottoaika | 6 vuotta |
| Nimelliskorko | 1,49 % |
| Käsittelymaksu / kk | 9 € |
| Todellinen vuosikorko | 1,88 % |
| Lainan kokonaismäärä | 39 205 € |
Voisin kuvitella, että jos Teslan diileihin sisältyy koron muokkausmahdollisuus niin myös tähänkin.Jos tämä yhtään lohduttaa niin oma tilaus tehty toukokuussa, nyt arvioitu toimitusaika joulukuussa ja auto heidän mukaansa matkalla Kiinasta Suomeen.
Itse ostosopimuksen pääsi kirjoittamaan noin viikko sitten kun auto "laivattiin", rahoitussopimus on edelleen hyväksytty-statuksella. Muilta foorumeilta sain käsityksen, että sen saa allekirjoitettua vasta kun Polestar rekisteröi autosi Suomeen (eli rekisterinro ilmestyy sivuille, tämä n. 1kk ennen luovutusta eli tod näk kun auto on jo lähestymässä Eurooppaa/saapunut tyyliin Rotterdamiin).
DNB:ltä ei muuta tietoa ole tullut kuin hyväksytty lainapäätös auton tilaamisen yhteydessä, jossa on kyllä mainittu korkotiedot - mutta ei muuta.
Auton hinta 50 000 €Käsiraha 0 €Luoton avausmaksu 90 €Lainan määrä 50 090 €Luottoaika 6 vuottaNimelliskorko 1,49 %Käsittelymaksu / kk 9 €Todellinen vuosikorko 1,88 %Lainan kokonaismäärä 39 205 €
Autossahan on tietysti etämyynnin peruutusoikeus jopa luovutuksen jälkeen, mutta olisi tuo nyt aika kovaa perseilyä/badwilliä jos myyjän suosittelema ja käytännössä ainoa rahoitusvaihtoehto alkaa yhtäkkiä karhuamaan enemmän korkoa kuin on sovittu ostohetkellä vaikka maailmantilanne on mitä on.
Ostitko/kävitkö katsomassa realcarsin sitä valkoista 450h:ta?Kyselin Realcarsilta korkoehtoja ja tarjosivat 3,99%, 12e/kk ja 349€ perustamismaksullista lainaa. En tajunnut kysyä lainan pituudesta vielä, mutta tuo näyttäisi nyt parhaalta tarjoukselta, mitä olen tähän maailman tilanteeseen löytänyt juuri tähän spesifiin Lexusmalliin.
Käsittääkseni rahoitusta et voi kilpailuttaa, lainan voit. Näin ainakin minulle joskus vastattiin kun kyselin rahoituksen siirtämisestä halvemman koron perässä.
Maksaa sen vanhan pois (en usko että sitä on estetty?) ja ottaa uuden?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.