Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Yksityisliisauksessa hinta riippuu vahvasti kilometreistä. Joissain tapauksissa ylikilometrit ovat todella kalliita. Kilsat ois hyvä pystyä siis ennakoimaan tarkasti. Jos otat liian suurilla kilsoilla, maksat turhasta ja toisinpäin siis ylikilsat voi tulla kalliiksi.

Mulla nyt kolmas yksityisliisari alla. Ekat 2 oli samaan aikaan 2017-2021 48kk ja 60tkm. Koronan takia jäi ajot vähiin ja toinen meni myyntiin (no ei ollut yksityisliisari, vaan kiinteä takaisinostohinta) 3v ja reilut 20tkm ajettuna ja sain omani pois autovexin kautta. Toinen 48kk ja 53tkm. Nyt on aito liisari 36kk ja 45tkm ja 14kk/17300km ajettuna, eli aika tarkkaan rajoissa.

Liisarista sitten ei pääse eroon, kun taas noi takaisinostoautot voi yleensä myydä missä vaiheessa tahansa, jos tulee joku tarve.

Kilsat on tosiaan hyvä huomioida sopimusta tehdessä, toki jos olettaa etteivät työt/harrastukset muutu kauheasti seuraavan kolmen vuoden aikana, niin sopiva kilometrimäärä on helppo arvioida edellisten vuosien ajojen perusteella.

Ainakin yrityspuolen liisareista pääsee yleensä eroon maksamalla maksamalla jonkin kokoisen "palvelumaksun" ja 1-6 kk leasingmaksut.
 
Käytetty Tesla Model 3 uuden hinnalla, 12 kk pätkäksi kuukausimaksulla.
elokuu_www_1062x800_tesla21.jpg
 
40kwh akku taitaa kesälläkin riitää siihen about 200km ajoon?

Jos kilsat olisi järkevämmät niin ihan potentiaalinen vaihtoehto.
 
Kilometrit ihan järjettömän pienet. 10tkm vuodessa tulee jo suunnilleen omassa pihassa ajellessakin.
No tuo Leaf varmaan useimmiten ostetaan kakkosautoksi, jolloin se riittää useimmille.

Off-topicina mainittava, että meillä kyllä riittää nuo kilometrit ainoalle autollekin ja tähän kuitenkin mahtuu pari Lapin reissua vuoteen à 2000km, mökkeilyt ja sukuloinnit. Arkiajot joku 50km viikossa.
 
Autoverkkokaupalla näyttää olevan vaihteeksi rahoitustarjous 1% todellinen korko kaikkiin myymiinsä autoihin, tuohan se on vissiin näinä päivinä ihan hyvä korkotarjous..
 
Lohjan Toytalla ja Salon LA-autossa on 1,6% päivät koko syyskuun, oli lähellä että ostin sieltä Lexuksen mutta olikin niin karvalakki että skippasin.

Parhaat vaihtoehdot auton ostoon ja vaihtoon. - Lohjan Autokeskus

LA-auto – Vaihtoautot Salo – Tervetuloa!
todellinen vuosikorko 2.68%, koskahan tuo korkojen ilmoittaminen oikein alkaisi olla lain sanelemaa. En ymmärrä ketä hyödyttää tietää korko jolla ei ole mitää tekemistä sen kanssa mitä oikeasti joutuu maksamaan?!
 
Kilometrit ihan järjettömän pienet. 10tkm vuodessa tulee jo suunnilleen omassa pihassa ajellessakin.
No jossei työssä tarvii eikä tarvii joka kilometrin kauppareissuu autolla tehdä niin kyllähän monikin pärjää kymppitonnilla vuodessa.
 
No jossei työssä tarvii eikä tarvii joka kilometrin kauppareissuu autolla tehdä niin kyllähän monikin pärjää kymppitonnilla vuodessa.
Joo, silloin vain usein kannattaa jo ajella vaikka taksilla. Miksi pitää autoa kaikkineen jos ei sille käyttöäkään ole.
 
Joo, silloin vain usein kannattaa jo ajella vaikka taksilla. Miksi pitää autoa kaikkineen jos ei sille käyttöäkään ole.
Aika kalliiksi tulisi ajaa 10tkm taksilla. 50km/h keskinopeudella tuon 10tkm saaminen mittariin tarkoittaa 200h ajoa, eli yli puoli tuntia autossa perseellään istumista joka ikiselle vuoden päivälle. Riittää siis nuo kilometrit monelle ihan työmatka-ajoon ja vähän päällekin.

Keskimääräinen ajosuorite on kuitenkin 15tkm vuodessa niin ei tuo siitä hirveästi jää.
 
PP-Autolla näyttää olevan muutaman päivän kamppis:

Kauan odotettu ja perinteinen
KAUPPALAUANTAI is back
Tarjoukset voimassa 28.9.-1.10.
MAKKARATARJOILU LA 1.10. alk. klo 11

Kaikkiin varastossamme
oleviin uusiin - ja vaihtoautoihin
korko 0,99%+kulut
Vaihtoautoihin
S-Bonusostokirjaus
2000 €

Kaikkiin autokauppoihin
ravintolalahjakortti.
ARVO 100 €
Lahjakortti käy seuraavissa SSO:n ravintoloissa:

Antonio Lohja ja Salo
Rikala Bar&Grill Salo
Ravintola Invar Nummela

Kaikkiin Ford-kauppoihin
S-Bonusostokirjaus
5000 €

-Huolloista ja varaosista
- Rengaostoista
Bonus tuplana
 
Autolle.comin sikapäivät, mm Tesloja tarjolla yksityisleasingilla


Tuolle olisi myyvämpi termi esim sikaleasing tms


//MUOKS hintaesimerkkejä:

Model Y
599 €/kk / 36 kk / 45 tkm

Model 3 Standard Range Plus
499 €/kk / 36 kk / 45 tkm
 
Autolle.comin sikapäivät, mm Tesloja tarjolla yksityisleasingilla


Tuolle olisi myyvämpi termi esim sikaleasing tms


//MUOKS hintaesimerkkejä:

Model Y
599 €/kk / 36 kk / 45 tkm

Model 3 Standard Range Plus
499 €/kk / 36 kk / 45 tkm

Eli siis maksat 36*599€=21564€ siitä, että saat ajella 45tkm ja 36kk Teslalla. Jotenkin tuntuu kyllä kalliilta vaikka varmaan sen arvo laskee mutta ei ehkä noin paljoa, perus osamaksulla jäisi ehkä halvemmaksi kun omistaa auton ja/tai ison "jämärin" 36kk jälkeen... Onkos tämä autolle.com sukua Kärkkäiselle vai onko sikamaisesti varastettu grafiikat ja markkinointi sloganit?
 
Eli siis maksat 36*599€=21564€ siitä, että saat ajella 45tkm ja 36kk Teslalla. Jotenkin tuntuu kyllä kalliilta vaikka varmaan sen arvo laskee mutta ei ehkä noin paljoa, perus osamaksulla jäisi ehkä halvemmaksi kun omistaa auton ja/tai ison "jämärin" 36kk jälkeen... Onkos tämä autolle.com sukua Kärkkäiselle vai onko sikamaisesti varastettu grafiikat ja markkinointi sloganit?
Kärkkäisen sivuillakin on tuon paikan mainos autoista eli eiköhän ne jotain yhteistyötä keskenään tee.
 
Tuo koko Autolle.com tarjous on ihan läppä kun ei sisällä edes kaksia pyöriä. Toiset renkaat maksaa 25€/kk. Onkohan toiset vanteet vielä toinen mokoma :rofl:
 
Tuo koko Autolle.com tarjous on ihan läppä kun ei sisällä edes kaksia pyöriä. Toiset renkaat maksaa 25€/kk. Onkohan toiset vanteet vielä toinen mokoma :rofl:

Joskus alkuvuodesta yhdestä yksityisleasingautosta kysyin autolle.com:sta ja se todellakin meni noin; peruspaketti (ainakin siinä autossa) olisi tullut yksillä renkailla/vanteilla ja lisämaksusta tulee toiset renkaat, jotka voi sitten vaihtaa alla oleville vanteille. Ja lisämaksusta taas sai toisetkin vanteet :D Ja näähän tosiaan mainittiin vain kysymällä. Jäi ottamati se auto.

Tämän jälkeen vielä erehdyin myymään oman autoni Autolle.com:n kautta ja jäi kyllä tosiaan vahva kusetuksen maku koko puljusta :confused2:
 
Kai pidit sentään toiset renkaat ja myit ne itse ? :)

Sopimuksella oli mainittu kahdet renkaat, mutta olisihan toisista renkaista voinut ottaa vanteet itselle :D Kuitenkin autolle.com:n käsitys tuntuu olevan, että kun auto myydään kaksilla renkailla, niin välttämättä toisia vanteita ei kuitenkaan ole mukana.
 
Tuohon rengas-asiaan oon ite kiinnittäny huomiota aiemminkin, eli noita ulkomaantuonteja -mitä siis on nettiauto pullolaan monien liikkeiden toimesta- järjestäen myydään yhdellä rengassetillä. Jossain saattaa olla toiset kumit hommattu jostain, jos kate kestää mutta muutoin saat ite hommata vanteet ja renkaat omalla kustannuksella, jos sen auton satuitkin saamaan "edullisesti".

Tämä leasing-hommakin leviää käsiin näiden myötä, sen jälkeen kun se tuli yksityisille saataville ja yleistyi, ja yhtälöön kun lisätään näitä ulkomaantuonteja, niin sitten on juurikin näitä "toiset kumit erillisellä lisämaksulla ja hommaa ite vanteet" tyyppisiä optioita. Eli kaukana siitä "täyden palvelun leasingista" mitä aiemmin firmoilla ollaan totuttu ottamaan ja saamaan.
 
Omaan silmään tuo Model Y 599/kk näyttää jopa edulliselta, kilsojakin on 15tkm/vuosi. Kyseessä on kuitenkin 60k auto. Vastaava ID4 liisattuna maksaa 750e, sisältää toki talvirenkaatkin.
 
Omaan silmään tuo Model Y 599/kk näyttää jopa edulliselta, kilsojakin on 15tkm/vuosi. Kyseessä on kuitenkin 60k auto. Vastaava ID4 liisattuna maksaa 750e, sisältää toki talvirenkaatkin.
Aivan järkyttävän kallis se on. Samalla hinnalla maksaa jo arvonaleneman ylittävää osamaksulyhennystä. Tuohan ei edes sisällä veroja ja vakuutuksia (ks. sivut), joten vaikea nähdä tuossa mitään hyötyä verrattuna osariin.
 
Yleensä jos kk-maksu on noin 1% auton listahinnasta, on tätä pidetty kohtuullisena leasing-maksuna. Normaalitilanteessa auton arvonalenema on tuota luokkaa 15tkm/v ajoilla.

Sähköautomarkkinoiden häiriöt nyt vain sekoittaa tätä pakkaa. Kukaan ei tiedä koska tilanne normalisoituu. Jotain viitteitä tästä on jo olemassa.
 
Yleensä jos kk-maksu on noin 1% auton listahinnasta, on tätä pidetty kohtuullisena leasing-maksuna. Normaalitilanteessa auton arvonalenema on tuota luokkaa 15tkm/v ajoilla.

Sähköautomarkkinoiden häiriöt nyt vain sekoittaa tätä pakkaa. Kukaan ei tiedä koska tilanne normalisoituu. Jotain viitteitä tästä on jo olemassa.
Näin on. Itse olen useampaa autoa kk-maksuilla pidellyt 2017 lähtien. 2kpl 60tkm /48kk ja nykyinen 45tkm/36kk. Just toi alle 1% kk-maksu auton ostohinnasta on ollut mulla kriteerinä. 3 autoa nyt ollut ja kaikissa alle ollut (ja on) 1%. Ei ole muuten helppoa löytää tohon hintaan. Ei ole huolta jälleenmyynnistä tai arvonalenemisesta. Ei tartte laittaa rahaa kiinni autoon jne. Sopii mulle, mutta ei varmasti kaikille.
 
Voidaanko nyt jo sanoa että tuo 1% stemmaa myös sähkisten osalta? Polttiksissa varmaan perusteltu koska huollot, arvonalenema yms mutta sähkikset vähän eri juttu.

Mutta kuten täällä on puhuttu ja itsekin monesti sanonut, nyt en varmaan ostaisi sähkistä ellei saa ihan superdiiliä tai on pakottava tarve ostaa, joku 12kk "leasing" osto-oikeudella on aika kova koska vuoden päästä tilanne voi näyttää varsin erilaiselta kun tehtaat puskee entistä enemmän autoja ja taloustilanne heikkenee.
 
Voidaanko nyt jo sanoa että tuo 1% stemmaa myös sähkisten osalta? Polttiksissa varmaan perusteltu koska huollot, arvonalenema yms mutta sähkikset vähän eri juttu.

Mutta kuten täällä on puhuttu ja itsekin monesti sanonut, nyt en varmaan ostaisi sähkistä ellei saa ihan superdiiliä tai on pakottava tarve ostaa, joku 12kk "leasing" osto-oikeudella on aika kova koska vuoden päästä tilanne voi näyttää varsin erilaiselta kun tehtaat puskee entistä enemmän autoja ja taloustilanne heikkenee.
Eihän tässä ole oikein mitään voinut sanoa viimeisen vuoden aikana. Joistain polttiksistakin ollut pulaa ja käytettyjen hinnat olleet pilvissä. Kyllä tässä tulee jäämään musta pekka käteen monilla, kun tilanne muuttuu (eli just toi saatavuus paranee ja talous sakkaa). Erittäin epävarma aika on kyllä nyt ostaa omaksi mitään autoa.
 
Aivan järkyttävän kallis se on. Samalla hinnalla maksaa jo arvonaleneman ylittävää osamaksulyhennystä. Tuohan ei edes sisällä veroja ja vakuutuksia (ks. sivut), joten vaikea nähdä tuossa mitään hyötyä verrattuna osariin.
Niin on myös tuo ID4, siihen vain vertasin. Leasing ei ole halpaa.
 
Niin on myös tuo ID4, siihen vain vertasin. Leasing ei ole halpaa.
No ei uudella autolla ajamine koskaa ole halpaa (pl. viimeisen vuoden poikkeukselliset ajat ja nekin vain, jos onnistuu myymään ajoissa).

Itse väitän, että omat liisarit / takaisinostosopparilliset ei ole tullee yhtään kalliimmiksi kuin saman auton omaksi ostaminen rahoituksella (käteisellä ostosta puhumattakaan, kun rahat on kiinni pörssissä).
 
Viimeksi muokattu:
No ei uudella autolla ajamine koskaa ole halpaa (pl. viimeisen vuoden poikkeukselliset ajat ja nekin vain, jos onnistuu myymään ajoissa).
Totta, mutta ainakin omalla kohdalla kävi jo reilu 10 vuotta vanhalla polttomoottorivekottimella ajaminenkin niin kalliiksi, että juoksevat kk- kustannukset uudella täyssähköllä on samaa luokkaa kuin vanhalla polttiksella.
Ajoa siis tulee jotain luokkaa 40-45tkm vuodessa. Sähköauto siis ostettu pätkällä minimaaliselle käsirahalla, 1% kokonaiskorolla, 72kk maksuaika ja isohko loppuvelka.
Vielä en tiedä kuin pitkään tuolla tulee päästeltyä, ehkä myyn 12kk jälkeen jos saan hyvän hinnan, tai myyn/vaihdan ennenkuin 5v takuu päättyy. Tai sitten ajaa paaliin saakka.
 
Totta, mutta ainakin omalla kohdalla kävi jo reilu 10 vuotta vanhalla polttomoottorivekottimella ajaminenkin niin kalliiksi, että juoksevat kk- kustannukset uudella täyssähköllä on samaa luokkaa kuin vanhalla polttiksella.
Ajoa siis tulee jotain luokkaa 40-45tkm vuodessa. Sähköauto siis ostettu pätkällä minimaaliselle käsirahalla, 1% kokonaiskorolla, 72kk maksuaika ja isohko loppuvelka.
Vielä en tiedä kuin pitkään tuolla tulee päästeltyä, ehkä myyn 12kk jälkeen jos saan hyvän hinnan, tai myyn/vaihdan ennenkuin 5v takuu päättyy. Tai sitten ajaa paaliin saakka.
Tollaisessa tapauksessa vaan se isohko loppuvelka saattaa iskeä näpeille 6v ja 240-270km ajettu sähkäri ei ehkä ole kaikkein halutuin? Eli vaikka nyt on halpaa kuukausittain, niin 72kk kohdalla luultavasti sitten kostautuu. Toki jos onnistut 12kk kohdalla myymään hyvällä hinnalla, niin asia on eri, mutta eipä taida olla sitten mitään vastaavia tarjolla vastaavaan hintaan?

Muutenkin noilla kilsoilla veikkaan, että auton arvo alenee nopeammin kuin loppuvelka lyhenee. Alkaa nimittäin sähkärikupla ehkä hieman puhkeamaan ja käytetyistä ei makseta uuden hintaa..
 
Tollaisessa tapauksessa vaan se isohko loppuvelka saattaa iskeä näpeille 6v ja 240-270km ajettu sähkäri ei ehkä ole kaikkein halutuin? Eli vaikka nyt on halpaa kuukausittain, niin 72kk kohdalla luultavasti sitten kostautuu. Toki jos onnistut 12kk kohdalla myymään hyvällä hinnalla, niin asia on eri, mutta eipä taida olla sitten mitään vastaavia tarjolla vastaavaan hintaan?

Muutenkin noilla kilsoilla veikkaan, että auton arvo alenee nopeammin kuin loppuvelka lyhenee. Alkaa nimittäin sähkärikupla ehkä hieman puhkeamaan ja käytetyistä ei makseta uuden hintaa..
Kuten sanoin, voi olla että lähtee kiertoon ennen takuun päättymistä. Riippuu ihan kuinka sähköautomarkkinat kehittyy, ja tuleeko jotain mielenkiintoisia vaihtoehtoja tyrkylle. Totta kyllä että kilometrejä tulee melkoisesti, eli pitää esim. ennenkuin 100tkm tulee tauluun miettiä vaihtoehtoja. Loppuvelka (reilu 10ke) ei ole ongelma, sen voi kuittailla pois milloin vain, mutta ei tuolla 1% kokonaiskorolla ole mitenkään järkevää.
Myös vaikuttaa oman talouden vuotuiset kilometrit, tällä hetkellä yli puolet kaikista ajoista on työajoa, joten km-korvauksilla "tienaa" ihan mukavasti. Mutta tuokin voi muuttua, työnantajan käsissä se...
 
Tällä hetkellä tuo Polestarin ja Teslan suoma mahdollisuus peruuttaa tilaus ennen auton luovutusta on aika hyvä diili. Vielä jos hankintatuenkin ehti siihen yhtälöön saamaan, niin voi muutaman kuukauden ihmetellä miten markkinat muuttuu, ja joko ottaa vastaan uuden auton hyvään hintaan tai sitten perua tilauksen ja hakea halvemmalla vähän käytetyn.
 
Hankintatuesta 100 % varattu 29.9.2022.

"Vuoden 2022 määrärahatilanne (29.9.2022)
Määrärahat ovat varattu loppuun sähköhenkilöautojen hankintatuen ja henkilöautojen muuntotukien osalta, eikä varaustilannetta enää päivitetä. Tukea voi kuitenkin edelleen hakea. Jos hakemuksia hylätään, tai hankintatukea ei jostain muusta syystä myönnetä määrärahavarauksien mukaisesti, määrärahaa voi vapautua yksittäisille jonossa oleville hakemuksille käytettäväksi. Varaustilannetta päivitetään, jos tuelle ohjataan lisämäärärahoja."
Tuet vähäpäästöisen ajoneuvon hankintaan | Traficom
 
Tuossa oli mainittu myös aurinkopaneelijärjestelmät. Mielenkiintoista nähdä mikä on vaikutus, saisiko kenties aurinkopaneelit hankittua 0-korolla?

Ei varmana saa. Idea on varmaan se valtion takaus, joten ei tarvitse mitään kulutusluottoja 15% korolla ottaa. Mikä se nyt itsekullakin olisi korkotaso takauksen kanssa selvinnee pankista.
 
En kyllä keksi miten tätä voisi autoon tai laturin oikein käyttää. Kun näihin saa vielä ihan ok korkoja verrattuna pankista haettavaan.
 
Autolainahan on aivan älyttömän halpaa nykyisellään.

Tässä varmaan tarkoitettiin rahoitusta, eikä lainaa?

Ai missä? Jotain random -tarjouksia saattaa löytyä, tyyliin 1% + kuluja päälle. Mutta yleisesti en ole nähnyt halpoja autolainatarjouksia...

No tämä. Pankista jos autoon lainaa hakee niin korko on sen 5-10%. Rahoitus on asia erikseen, vielä näyttää jotkut puljut kauppaavan prosentin koroilla ja kuluilla osamaksua.
 
Tässä varmaan tarkoitettiin rahoitusta, eikä lainaa?



No tämä. Pankista jos autoon lainaa hakee niin korko on sen 5-10%. Rahoitus on asia erikseen, vielä näyttää jotkut puljut kauppaavan prosentin koroilla ja kuluilla osamaksua.
Lainalla, rahoituksella, pätkällä, eli velaksi. Sama asia.

Mutta jos on niitä vinkkejä noista halvoista rahoitus/laina -tarjouksista auton hankintaan liittyen, niin ilman muuta linkkejä kehiin. Sitä varten kai tämä ketju on alunperin tehty....
Prkl kun nykyisin kun tässä persaukisella palkansaajalla ole varaa edes sitä tonnin kippoa käteisellä ostella, saati remppailla niitä. Siksipä pitää velaksi ostella sellaisia uusia tai vähän käytettyjä, jotta voi töihin luotettavasti päästellä.
 
Tässä varmaan tarkoitettiin rahoitusta, eikä lainaa?

No tämä. Pankista jos autoon lainaa hakee niin korko on sen 5-10%. Rahoitus on asia erikseen, vielä näyttää jotkut puljut kauppaavan prosentin koroilla ja kuluilla osamaksua.
Rahoitus ja laina ovat kyllä pohjimmiltaan sama asia. Pankki siellä autorahoituksen takanakin usein on.

Itse kysyin vuosi sitten lainaa pankista auton hankintaan ja taisi olla n.3% tarjous.
 
Rahoitus ja laina ovat kyllä pohjimmiltaan sama asia. Pankki siellä autorahoituksen takanakin usein on.

Itse kysyin vuosi sitten lainaa pankista auton hankintaan ja taisi olla n.3% tarjous.

No sellainen vissi ero niissä on, että auton omistussuhde on eri. Rahoituksessa et omista autoa itse, vaan olet sen haltija. Lainassa omistat sen itse ja vastaat sitten pankille haluamallasi tavalla lyhennyksistä.

Mutta mitä tulee hintatasoon niin aika halvan tarjouksen on pankista saanut autolainalle jos 3% on tarjottu.
 
Mutta mitä tulee hintatasoon niin aika halvan tarjouksen on pankista saanut autolainalle jos 3% on tarjottu.
Vakuudellisesta lainasta lienee kyse niin ihan normaalilta kuulostaa.

Siinä mielessä tuo valtiontakaus tuntuu aika hassulta ehdotukselta, koska ne ketkä uusia autoja ostavat saanevat pankista muutenkin vakuudellista lainaa esim. asuntoa vastaan. Lainan hinta tuskin paljon muuttuu siinä että takaajaksi tuleekin valtio.

Ja suurin osa autoista varmasti jatkossakin ostetaan rahoituksella, jossa vakuutena on se ostettava auto.
 
Bilar99e:llä on tällä hetkellä 0,99% korkokamppis myös käytettyihin. Mistään heidän sivuilta ei löydy laskureita eikä tarkempia laskelmia mikä todellinen korko tulee olemaan. Onko täällä tietoa? Vai pitäisikö pyytää tarjousta myyjältä vaikka auton vaihto ei juuri nyt ole ajankohtainen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom