- Liittynyt
- 24.10.2016
- Viestejä
- 1 683
Yksityisliisauksessa hinta riippuu vahvasti kilometreistä. Joissain tapauksissa ylikilometrit ovat todella kalliita. Kilsat ois hyvä pystyä siis ennakoimaan tarkasti. Jos otat liian suurilla kilsoilla, maksat turhasta ja toisinpäin siis ylikilsat voi tulla kalliiksi.
Mulla nyt kolmas yksityisliisari alla. Ekat 2 oli samaan aikaan 2017-2021 48kk ja 60tkm. Koronan takia jäi ajot vähiin ja toinen meni myyntiin (no ei ollut yksityisliisari, vaan kiinteä takaisinostohinta) 3v ja reilut 20tkm ajettuna ja sain omani pois autovexin kautta. Toinen 48kk ja 53tkm. Nyt on aito liisari 36kk ja 45tkm ja 14kk/17300km ajettuna, eli aika tarkkaan rajoissa.
Liisarista sitten ei pääse eroon, kun taas noi takaisinostoautot voi yleensä myydä missä vaiheessa tahansa, jos tulee joku tarve.
Kilsat on tosiaan hyvä huomioida sopimusta tehdessä, toki jos olettaa etteivät työt/harrastukset muutu kauheasti seuraavan kolmen vuoden aikana, niin sopiva kilometrimäärä on helppo arvioida edellisten vuosien ajojen perusteella.
Ainakin yrityspuolen liisareista pääsee yleensä eroon maksamalla maksamalla jonkin kokoisen "palvelumaksun" ja 1-6 kk leasingmaksut.