Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Täällä olisi tarkoitus keskustella asioista, millä tavoin henkilöauton hankinnasta tai omistamisesta saisi puristettua säästöjä. Auto voi olla malliltaan ja käyttövoimaltaan mikä tahansa. Oleellisinta olisi, että sinulla on tiedossa automalli mistä keskustelet! Auton valinnassa sekä autojen välisessä vertailussa auttavat toiset ketjut, kuten Mikä auto minulle?

Tervetuloa keskustelemaan ja erityisesti, täällä saa kysyä vinkkiä!

Itse tilasin juuri Länsi-autosta uuden Nissan Leaf täyssähkön N-connecta varustetasolla, talvirenkailla ja metallivärillä. Autokeskukselta ensimmäinen välirahatarjous Leafiin oli (vaihdossa Toyota Avensis vm.2018 1.8 bensa 102tkm) 21 800e.

Tuo oli mielestäni täysin, suorastaan surkea tarjous. Välirahaa laskeakseni myin Avensiksen Autovexin kautta. Sain myydessä auton autoliikkeeseen 18 800e, joten nyt pääsin 11200 välirahalla uuteen autoon kiinni, eikä tarvinnut renkaanpotkijoille vastailla! Uuden auton odottaminen sujuu perheestä käyttämättömänä olleella laina-autolla ajaen, kunnes uusi auto saapuu syksyllä.

Säästin käytännössä yli 10 600€ (sillä "veto"koukkua ei ollut ensimmäisessä tarjouksessa)!

Leafin löysin lopulta tällä tarjouksella
"Leaf N-Connecta 40 kWh kiinteällä kuukausierällä vuodeksi 289 €/kk¹"

Toivottavasti ketjusta on apua ja saatte täältä vinkkejä autokaupoille!
 
Viimeksi muokattu:
Vielä vinkkinä, jota itse on tullu käytettyä: Autovakuutus, kaskovakuutus

Vakuutusyhtiötä kun vaihtaa vähintään vuoden välein, niin oikeastaan aina saa paremman tarjouksen, verraten että antaa vakuutuksen jatkua toisen vakuutuskauden vanhassa yhtiössä. Autoliikkeestä auton ostamalla voi myös saada edullisen vakuutuksen ja autoa ostaessa kannattaa myyjältä kysyä!

Itsellä näin työuran alussa ja suurivelallisena, kertyy aika hyvin OP bonuksia. Käytän niitä noin kerran vuoteen Pohjolassa yhtiövaihtojen "välissä", että bonukset kuluvat, niin saa bonukset hyödynnettyä.

Esimerkki: Pop vakuutus antoi tarjouksella 3kk kaskoa 0€. Siellä vuosi jää siis hyvin edulliseksi. Siihen sitten seuraavaksi n.6kk Pohjolassa, josta taasen lähitapiolaan tarjouksella -50% kaskosta ja etuasiakkaana vielä -10%.
Huom! Valtaosalle tuttu juttu, mutta alennusposenteista on tärkeä huomoitava asia, että isommalla alennusprosentilla hinta voi kuitenkin jäädä kalliimaksi kuin kilpailevassa yhtiössä

Voitolla noissa vakuutuksissa ei tietenkään voi päästä, mutta aika monta kymppiä vuodessa säästyy rahaa.

--- Tarjous ---

Screenshot_20220617-094916_Chrome.jpg
POP vakuutuksella on nyt uudelleen tuo 3kk 0€ kampanja voimassa (tähän ei voi yhdistää 25€ suosittelijaetua)
Voimassa 21.6.2022 asti
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, saman huomannut, että vakuutusyhtiöitä pitää kierrättää. Sen hetkinen yhtiö ei pystynyt tulemaan hinnoissa vastaan, kun ilmoitin heille, että sain paremman tarjouksen. Vaihdoin siis yhtiötä. Vuoden päästä alkuperäinen yhtiö antoi 20% lisäalennuksen, kun vaihdan takaisin ja vaihdoin. Se josta erosin niin lupasi heti seuraavana päivänä palaavalle asiakkaalle 13%, ensin nekään eivät tulleet hinnoissa vastaan vaikka ilmoitin paremmasta tarjouksesta. Eli ne kilpailee vaan uusista asiakkaista. Jos on uskollinen jollekin yhtiölle niin maksaa aikamoista ylihintaa, kun hinnat tuppaa nousemaan aika säännölliseti.
 
Mikä näissä autorahoituksissa on ansaintalogiikka rahoitusyhtiöillä? Polttomoottoriauto lähes 0 korolla. Jos ja kun asiakkaalla ei ole varaa maksaa niin on suurena vaarana , polttis on lähes arvoton muutaman vuoden päästä vaikka rahoitusyhtiö sen itselleen lunastaa? Sama koskee osittain sähkäreitäkin. Käsittääkseni Santander tms takoo hyvää tulosta.
 
Lähes 0, ei ole nolla. Etsi toki joku esimerkki määritelmästi lähes 0 korolle niin kyllä se ansaintalogiikka aukeaa

Meillä oli autoverkkokaupasta Hyundai i20 missä oli oikeesti 0% kulut ja korot. Kai se ansaintalogiikka perustuu siihen, että akka ei halunnut luopua vuoden jälkeen niin nyt maksetaan 1% korolla omaksi Santanderille :) Ja kyllähän noissa huollot maksaa jotta ns. takuu säilyisi.. Ei vaan jaksa enää tuollasta 2018 mallista merkkiliikkeissä käyttää kun sinne saa aikojakaan kunnolla..
 
Meillä oli autoverkkokaupasta Hyundai i20 missä oli oikeesti 0% kulut ja korot. Kai se ansaintalogiikka perustuu siihen, että akka ei halunnut luopua vuoden jälkeen niin nyt maksetaan 1% korolla omaksi Santanderille :) Ja kyllähän noissa huollot maksaa jotta ns. takuu säilyisi.. Ei vaan jaksa enää tuollasta 2018 mallista merkkiliikkeissä käyttää kun sinne saa aikojakaan kunnolla..
Naapuriliikkeestä tai samastakin todennäköisesti olisit saanut ”nollakoron” verran halvemmalla käteisellä. Kyllä ne rahoituskulut on leivottu sinne sisään. Kuulostaa kyllä varsin erikoiselta kuviolta, jos teillä on joku toinen rahoitus siihen tullut vuoden jälkeen.
 
Naapuriliikkeestä tai samastakin todennäköisesti olisit saanut ”nollakoron” verran halvemmalla käteisellä. Kyllä ne rahoituskulut on leivottu sinne sisään. Kuulostaa kyllä varsin erikoiselta kuviolta, jos teillä on joku toinen rahoitus siihen tullut vuoden jälkeen.

Oikeastaan oisi kannattanut hakea osat kiinasta ja panna itse kokoon. Käytännössä nyt kuitenkin ihan sama mitä maksaa, ei ole penneistä kiinni. Auto vuodeksi soppari oli siis käytännössä auto vuodeksi, ei se ollut mikään jatkuva soppari.
 
Ei nämä 4-5 % korot tunnu pahalta kun otin aikoinaan ekaan lainarahalla ostettuun autoon (käytetty Toyota Avensis, sekin oli eka auto jonka koeajoin liikkeessä) rahoituksen joka oli muistaakseni luokkaa 8% + kulut. En edes osannut tinkiä pyyntihinnasta yhtään eikä auto ollut puleerarttu kun hain sen, oli vielä edellisen omistajan jäljiltä tosi likainen päältä ja sisältä. Mitään en valittanut. Olin varmaan myyjän unelma-asiakas.
 
Oikeastaan oisi kannattanut hakea osat kiinasta ja panna itse kokoon. Käytännössä nyt kuitenkin ihan sama mitä maksaa, ei ole penneistä kiinni. Auto vuodeksi soppari oli siis käytännössä auto vuodeksi, ei se ollut mikään jatkuva soppari.
Pointti nyt vaan oli, että sulla ei ollut mitään ”oikeasti” 0-0 sopparia, maksoit vaan rahoituskulut eri kululajin alla. Siitähän tässä puhuttiin.
 
Mikä näissä autorahoituksissa on ansaintalogiikka rahoitusyhtiöillä? Polttomoottoriauto lähes 0 korolla. Jos ja kun asiakkaalla ei ole varaa maksaa niin on suurena vaarana , polttis on lähes arvoton muutaman vuoden päästä vaikka rahoitusyhtiö sen itselleen lunastaa? Sama koskee osittain sähkäreitäkin. Käsittääkseni Santander tms takoo hyvää tulosta.
Autoliikkeillä on ihan oma sopimus ehdoista, millä ne saavat tehdä sopimuksia rahoituksista. Esimerkiksi on sovittu, että korko on 1,2 %, aloitusmaksu 80 € ja kuukausikulu 8 €/kk. Jos autoliike myy asiakkaalle rahoituksen näitä ehtoja halvemmalla, liikkeelle (tai maahantuojalle jos kyseessä on maahantuojan kampanja) napsahtaa lasku erotuksesta. Jos taas myydään kovemmalla korolla, liike saa sopimuksesta riippuen osan tai kaikki ylijäämästä itselleen. Tämä ylijäämä maksetaan yleensä kuukausittain kunnes rahoitussopimus katkeaa syystä tai toisesta.

Nollakorkokampanjat eivät siis ole pois rahoitusliikkeen katteesta. Voi olla jopa päin vastoin, ihmiset saattavat pitää näitä halpoja sopimuksia voimassa keskimääräistä pidempään, jolloin rahoittaja saa enemmän korko- ja kuukausimaksutuottoa (autoliikkeeltä).

Eli kuten edellä jo vihjailtiin, niin tuo nollakorko on käytännössä vain alennus, koska ei mikään autoliike ilmaiseksi saa Santanderilta rahaa ja liikkeelle jää jonkin verran rahoituskulua maksettavaksi. Nyt kun korot ovat nousussa, myös autoliikkeiden ostokorot nousevat, joten nollakorkokampanjat tulevat huomattavasti aiempaa kalliimmiksi liikkeille.
 
Pointti nyt vaan oli, että sulla ei ollut mitään ”oikeasti” 0-0 sopparia, maksoit vaan rahoituskulut eri kululajin alla. Siitähän tässä puhuttiin.
On noita hyviä diilejä ollut ainakin muutama vuosi sitten. Esim. mulla on ihan oikea 0-korko ilman piilokuluja. Ostin 2020 tammikuussa Seat Ibiza FR DSG:n täysin kuluttomalla ja korottomalla lainalla. Käsirahaakaan ei tarvinnut. Laina-aika 72kk ja jämäri 3te.

Uuden auton listahinta varusteineen oli 24487e ja mä sain auton hintaan 20700e. Alennusta siis 15,5%. Ei ois lähtenyt suoralla käteiskaupalla yhtään pois. Autossa on vielä 5v takuu, eli kohtuuedullisia ja huolettomia kilsoja. 249e/kk on lyhennys.

Sattumoisin sama 249e/kk tulee tohon tilaamaani tarjosupösöön e-2008:iin.
 
Auton hinnaksi olisi jäämässä 18 000 euroa.
Käsirahaa 5000€, perustamiskulu 299€, käsittelykulu 12€/kk ja viimeinen erä 4000€.
Todellinen vuosikorko 3,89%.

Mielipiteitä?
 
Auton hinnaksi olisi jäämässä 18 000 euroa.
Käsirahaa 5000€, perustamiskulu 299€, käsittelykulu 12€/kk ja viimeinen erä 4000€.
Todellinen vuosikorko 3,89%.

Mielipiteitä?
Varmaan aika perus tuo korko ilman mitään erityisiä alennuksia. Joskus korkoalennuksia niin varmasti saisi halvemmallakin. Ei halpa mutta ei super kalliskaan. Pienehkö viimeinen pienentää kuukausittaista korkopottia.
 
Uuden auton listahinta varusteineen oli 24487e ja mä sain auton hintaan 20700e. Alennusta siis 15,5%. Ei ois lähtenyt suoralla käteiskaupalla yhtään pois. Autossa on vielä

Hyvä alennus, ei nykyään tuollaisia oikein saa. Veikkaan että on huonosti myyvä malli. Käteisostaja ei ole pitkään aikaan ollut kuningas kun myyjät saavat provikkaa rahoituksista.
 
Hyvä alennus, ei nykyään tuollaisia oikein saa. Veikkaan että on huonosti myyvä malli. Käteisostaja ei ole pitkään aikaan ollut kuningas kun myyjät saavat provikkaa rahoituksista.
Huonekalukaupoissakin saivat hyvät rahat tilin avaamisesta niin juurikin.
 
Hyvä alennus, ei nykyään tuollaisia oikein saa. Veikkaan että on huonosti myyvä malli. Käteisostaja ei ole pitkään aikaan ollut kuningas kun myyjät saavat provikkaa rahoituksista.
No autohan on Seat Ibiza FR 1.0TSI dsg. Metallivärillä ja muutamalla pienellä lisävarusteella. Ei luulis olevan vaikea myydä. 5v/100tkm takuukin vielä…
 

Liitteet

  • 49E3077A-2699-493D-AE33-DA83C9D217D5.jpeg
    49E3077A-2699-493D-AE33-DA83C9D217D5.jpeg
    989 KB · Luettu: 427
Hyvä alennus, ei nykyään tuollaisia oikein saa. Veikkaan että on huonosti myyvä malli. Käteisostaja ei ole pitkään aikaan ollut kuningas kun myyjät saavat provikkaa rahoituksista.
Käteisostaja on tosiaan joissain liikkeissä aika hyljeksitty. Pari kuukautta olen nyt autoja katsellut ja sitä oikeaa koettanut löytää. Hupaisin käteistarjous on ollut 14500€ ilmoituksen pyyntihinnan ollessa 13900€... Tämä sähköpostitse kun kysyin lisätietoja autosta ja käteisalennusta. Ei paljon selvemmin voi enää sanoa että tahtovat vain rahoitusasiakkaita.
 
taitaa alkaa olla nollakorot ohi autoistakin kun korot nousemassa, voisi olla jo hyvä "sijoitus" ostaa joku uusi auto todellisella 0 korolla, vaikkei olisi edes sähkäri.
 
Millaisella korolla olevia rahoitus sopimuksia saa tällä hetkellä käytettyihin autoihin? Pikaisesti katsottuna netin kautta esimerkiksi perus santanderin laskurit antaa yli 10% todellista vuosikorkoa joka on todella överi kun pankiltakin rahat saa ilman mitään vakuuksia ainakin kolmanneksen halvemmalla. Eri liikkeet taas mainostavat jotain parin prosentin korkoja rahoitukselle joka tarkoittaa varmaankin noin 4-5% vuosikorkoja mutta onko nämä vaan kyseisten liikkeitten rahoitustarjouksia vai onko tällaisia mahdollista saada itse haettua jostain?
 
Mulla kaupat peruuntui autoliikkeen tarjoaman kalliin rahoituksen takia. Juuri piilokorot, nostokulut 269€ ja laskutus 15€/kk olivat liikaa mielenterveydelle.
 
Mulla kaupat peruuntui autoliikkeen tarjoaman kalliin rahoituksen takia. Juuri piilokorot, nostokulut 269€ ja laskutus 15€/kk olivat liikaa mielenterveydelle.
Onhan noilla toki hintaa, mutta pitää sen rahoittajankin / liikkeen jostain se tuotto tehdä. Vaihtoehtona sitten ostaa se auto omista säästöistä ilman rahoitusta.
 
Mulla kaupat peruuntui autoliikkeen tarjoaman kalliin rahoituksen takia. Juuri piilokorot, nostokulut 269€ ja laskutus 15€/kk olivat liikaa mielenterveydelle.
Eikai noita kannata liikaa murehtia jos kuukausierä on omien laskelmien mukainen ja auto muuten sellainen kuin hakusessa on.
 
Pitää pitää. Kyllä silti vieroksuttaa ostaa esim 25ke autoa rahoituksella, josta tulee 8ke kuluja
Näinhän se just on. Silloin pitää vaan miettiä onko valmis odottamaan sen 3-5 vuotta että saa tarvittavan rahasumman itselle kasaan, ettei tarvitse ottaa lainaa.
 
Itse en laittaisi autoon käteistä auton hinnan verran. Käsirahaa 1/3- osa ja loppu korottomalla tai maks alle 1% korolla.
Nykyinen auto on nolla korolla- ja kuluilla v 2019 ostettu ja kohta maksettu.
 
Itse en laittaisi autoon käteistä auton hinnan verran. Käsirahaa 1/3- osa ja loppu korottomalla tai maks alle 1% korolla.
Nykyinen auto on nolla korolla- ja kuluilla v 2019 ostettu ja kohta maksettu.
Ei taida enää oikein pahemmin saada alle 1% todellisella kuluilla. Euribor 12kk on jo 1.5%.
 
Ei haittaa maksaa autosta selvä ylihintaa, kunhan on varaa siihen ?
Yleensä osariauto mitoitetaan jollekin tietylle kuukausikululle, eli ottaa parhaan mitä siihen rahaan saa. Nyt autojen hinnat on anyway korkeammalla ja jos odottaa täydellistä ajoitusta korkotarjousten ja käsittelymaksujen osalta niin äkkiä jää auto hankkimatta. Näköpiirissä ei ole että rahan hinta merkittävästi laskisi lähiaikoina. Ostaa siis sellaisen auton mihin on varaa tai jos laskee tarkanmarkan taktiikalla niin tonninpommi alle.
 
Yleensä osariauto mitoitetaan jollekin tietylle kuukausikululle, eli ottaa parhaan mitä siihen rahaan saa. Nyt autojen hinnat on anyway korkeammalla ja jos odottaa täydellistä ajoitusta korkotarjousten ja käsittelymaksujen osalta niin äkkiä jää auto hankkimatta. Näköpiirissä ei ole että rahan hinta merkittävästi laskisi lähiaikoina. Ostaa siis sellaisen auton mihin on varaa tai jos laskee tarkanmarkan taktiikalla niin tonninpommi alle.

Kannattaahan tuo vähän katsoa jos löytää sellaisen autoliikkeen jossa yhdistyy hyvämaineisuus, matala korko ja kk kulu rahoituksessa nähden markkinatilanteeseen. Vähemmän menee euroja hukkaan, eikai siinä sen kummempaa.
Toki katsoo nykytilanteen mukaan mitä on tarjolla jos nyt tarvitsee.
Jaa näköpiirissä ei ole että rahan hinta merkittävästi laskisi lähiaikoina? Meinaat että tää roisi tän hetken inflaatio on nyt loppunut just tähän?

Mulla joskus maalis/huhtikuussa hankitussa autossa on 0,9% korko ja 10ekk kulut. Nohh...pienistä puroista kasvaa iso virta ja kulujen minimointi on puoli ruokaa.
Ei ole kiire maksaa pois. JA tosiaan, ei ehkä edes kannata nyt maksaa pois, kun katsoo tätä inflaation nousua ja tilannetta. Tosiaan ei vastaavaa rahoitusta välttämättä edes kauheasti löydä nyt.

Miten tää tarkemmin ajateltuna menee? Voittaako tässä rahaa, jos inflaatio on vuodessa vaikka 8%? :D
Eli kun on tehnyt aiemmin sopimuksen hinnasta, kun rahalla vielä oli arvoa, ja rahan arvo laskee myöhemmin mutta hinta on sama, niin tässä mielessä on kannattavampaa maksaa rahoituksella kuin käteisellä auto. Sikäli jos kk kulut ja korko on niin pieni että voittaa inflaation arvon.
Jumankauta, tässähän tienaa...
 
Viimeksi muokattu:
Eikai noita kannata liikaa murehtia jos kuukausierä on omien laskelmien mukainen ja auto muuten sellainen kuin hakusessa on.
Aina se johonkin vaikuttaa, jos kuukausierä pysyy samana korkojen noustessa niin joko jämäri, pituus tai käsiraha kasvaa. Sähän maksat kuukaudessa sekä lyhennystä että korkoja. Jossain 60000 e Teslassa kuukauden korkojen osuus on 100 e 2 % korolla mikä on aika paljon rahaa.
 
Ja pitää muistaa, että ei kannata liikaa tuijottaa vaan korkoprosenttia ja käsittelymaksua vaan kokonaiskustannus ratkaisee. Monesti halvat rahoituskustannukset on voitu leipoa sisään autonmyyntihintaan.

Lisäksi riippuu paljon rahoituksen määrästä, että kannattaako minimoida korkoprosentti vai käsittelymaksut. Mitä suurempi rahoitus, pidempi takaisinmaksuaika ja isompi jämäri sitä pienempää roolia käsittelymaksut näyttelevät kokonaiskustannuksissa.

Ja jos on vielä vanha auto, jonka haluaa tarjota vaihdossa, niin asia monimutkaistuu entisestään. Hyvitystarjoukset vaihtelevat todella paljon autoliikkeiden kesken, mutta tässäkin taas kokonaiskustannus ratkaisee, eikä suurin hyvityshinta. Voi käydä esimerkiksi niin, että jonkun liikkeen tarjoama hyvityshinta on matalampi kuin jonkun toisen, mutta heidän edullinen rahoituksensa kääntää homman niin, että kokonaiskustannus on pitkässä juoksussa halvempi.
 
Miten rahoituskustannukset leivotaan myyntihintaan, kun autoliike myy ja ulkopuolinen rahoitusyhtiö rahoittaa?
 
Miten rahoituskustannukset leivotaan myyntihintaan, kun autoliike myy ja ulkopuolinen rahoitusyhtiö rahoittaa?
Uusissa valmistaja tai maahantuoja voi subventoida, jolloin se todellakin on siellä myyntihinnassa, vaikka se ei asiakkaalle suoraan näy. Eli jos hinnat on samat kuin käteiskaupassa.

Vanhoissa se myyntihinta on se mikä myyjälle sattuu sopimaan, kuten edellä todettiin. Vai mitä se myyntihinta tarkoittaa.
 
Ulkopuolinen rahoitus*kumppani*. Autoliike saa oman siivunsa rahoituksesta. Voi myös olla rahoitusta tarjoava yritys.

Kuvitteellinen 10ke auto voisi olla myynnissä 10% korolla normaalisti, mutta sitten tulee rahoituskampanja 1% korolla niin sama auto maksaakin 13ke.

Kyllähän tuo menee kiville, kun auton hinnasta aletaan neuvottelemaan. Itse teen kaupat, jos auton hinta on riittävän matala ja rahoitus edullinen. Jos ei molemmat toteudu, niin kauppa jää tekemättä, kuten nyt kävikin.
 
Uusissa valmistaja tai maahantuoja voi subventoida, jolloin se todellakin on siellä myyntihinnassa, vaikka se ei asiakkaalle suoraan näy. Eli jos hinnat on samat kuin käteiskaupassa.

Vanhoissa se myyntihinta on se mikä myyjälle sattuu sopimaan, kuten edellä todettiin. Vai mitä se myyntihinta tarkoittaa.
Mulla on ainakin uusien kanssa aina ollut sama hinta käteisellä ja rahoituksella.
 
Mulla on ainakin uusien kanssa aina ollut sama hinta käteisellä ja rahoituksella.
Tämähän riippuu ihan tasan tarkkaan mistä se rahoitus sille autoliikkeelle tulee. Vertailin viimeksi kahta tarjousta, joista toisessa oli 1% kokonaiskorko maahantuojalta ja toisessa 0% kokonaiskorko autoliikkeen järjestämänä. Kokonaissumman (auto+rahoitus) kun laski yhteen, niin käytännössä ihan samaan tulokseen pääsi, jälkimmäisessä käteismyyntihinta olisi ollut suurinpiirtein korkojen verran isompi. Ts. autoliike kampanjana otti varmaan sen 1% rahoituksen maahantuojalta ja "itse" "rahoitti" 1-0% välin. Arvaat varmaan, että jälkimmäisellä liikkeellä ei olisi ollut ongelmaa tarjota käteishinnaksi samaa "rahoitettua" hintaa ;)

Tarjouspyynnöt useampaan liikkeeseen kyllä todella kannattaa uusissa, luonnollisesti yhdellä-kahdella lisäkierroksella. Aina parempi, jos on erilaiset rahoituskuviot, niin näkee mitä siellä taustalla on.
 
Kyllähän tuo menee kiville, kun auton hinnasta aletaan neuvottelemaan. Itse teen kaupat, jos auton hinta on riittävän matala ja rahoitus edullinen. Jos ei molemmat toteudu, niin kauppa jää tekemättä, kuten nyt kävikin.

Ainahan hinnasta pitää neuvotella, jos kyseessä ei ole joku oikeasti halpa ota tai jätä tarjous.
Yleensä saa jonkun prosentin pumpattua pois tai jotain extra päälle.

Itselläni loppuu listahinta nihilistien kanssa kaupanteko heti alkuunsa, poikkeuksena nuo aiemmin mainitut "oikein" hinnoitellut tuotteet.

Mulla on ainakin uusien kanssa aina ollut sama hinta käteisellä ja rahoituksella.

Siellä on jo maahantuoja tehnyt pienen korjauksen listahintoihin, ennen kuin on laitettu 1% tai 0% korkokamppanja liikkeelle.

Toki maahantuoja on voinut myös kinuta valmistajalta lisäalennuksen näihin halvalla korolla myytäviin malleihin myynninedistämistukena, jolloin listahintoja ei ole tarvinnut rukata ylöspäin.
On myös mahdollista, että maahantuoja on tinkinyt omasta katteestaan ja rahoittanut kamppanja-autojen korkokulut.

Normaalihintaisessa rahoituksessahan asiakas maksaa kulut, jolloin liikkeen hinta on se mitä se on.
 
Ainahan hinnasta pitää neuvotella, jos kyseessä ei ole joku oikeasti halpa ota tai jätä tarjous.
Yleensä saa jonkun prosentin pumpattua pois tai jotain extra päälle.

Itselläni loppuu listahinta nihilistien kanssa kaupanteko heti alkuunsa, poikkeuksena nuo aiemmin mainitut "oikein" hinnoitellut tuotteet.



Siellä on jo maahantuoja tehnyt pienen korjauksen listahintoihin, ennen kuin on laitettu 1% tai 0% korkokamppanja liikkeelle.

Toki maahantuoja on voinut myös kinuta valmistajalta lisäalennuksen näihin halvalla korolla myytäviin malleihin myynninedistämistukena, jolloin listahintoja ei ole tarvinnut rukata ylöspäin.
On myös mahdollista, että maahantuoja on tinkinyt omasta katteestaan ja rahoittanut kamppanja-autojen korkokulut.

Normaalihintaisessa rahoituksessahan asiakas maksaa kulut, jolloin liikkeen hinta on se mitä se on.
No viimeisimmän uuden auton sain kuluttomalla ja korottomalla lainalla ja autosta 15.5% alea listahinnasta..
 
Viimeksi muokattu:
jos 10000e arvoinen auto on antaa vaihdossa miten lasket kumpi on halvempi tapa lähteä liisaamaan vai ostaa suoraan? Oletetaan että liisauksessa auton pitoaika 3v ja auto vaihdetaan aina uuteen. Voiko tämmöstä edes laskea. Vai miten laskette kun päädytte suoraoston sijaan maksamaan kuukausikuluja ja loppukönttää.? Tämä on jotenkin vaikea asia ollut tajuta aina minulle.
 
Kyllä edullisia rahoituksia saa, mutta skaala on kyllä laaja! Pahimmissa on yli 8% todellinen vuosikorko, kun taas halvimmissa on todellinen vuosikorko 3,27% (2,49% korko)
Tilanne, vaihdan n 13000€ autoa autoliikkeiden kanssa n 35-40000€ autoon. Itse olen 7-8 autoliikettä pommittanut ja parhaimmat tarjoukset tulleet pienistä liikkeistä!
 
jos 10000e arvoinen auto on antaa vaihdossa miten lasket kumpi on halvempi tapa lähteä liisaamaan vai ostaa suoraan? Oletetaan että liisauksessa auton pitoaika 3v ja auto vaihdetaan aina uuteen. Voiko tämmöstä edes laskea. Vai miten laskette kun päädytte suoraoston sijaan maksamaan kuukausikuluja ja loppukönttää.? Tämä on jotenkin vaikea asia ollut tajuta aina minulle.

Kannattavinta on myydä tuo kympin auto itse suoraan pois ja sen jälkeen päättää haluaako liisata vaiko ostaa ( osarilla ) omaksi.

Kuukausikuluna laskiessa liisaus on yleensä pikkuisen kalliimpi vaihtoehto, mutta saattaakin autoa vaihtaessa osoittautua halvemmaksi, kun vaihtoauton arvonpudotus on ollut oletettua suurempaa.
Yksityisliisauksessa oikeastaan ainut kysymys on se, haluaako itse ottaa riskiä vaihtoauton jäännösarvosta, vai siirtääkö riskin leasingyhtiölle.
 
Kannattavinta on myydä tuo kympin auto itse suoraan pois ja sen jälkeen päättää haluaako liisata vaiko ostaa ( osarilla ) omaksi.

Kuukausikuluna laskiessa liisaus on yleensä pikkuisen kalliimpi vaihtoehto, mutta saattaakin autoa vaihtaessa osoittautua halvemmaksi, kun vaihtoauton arvonpudotus on ollut oletettua suurempaa.
Yksityisliisauksessa oikeastaan ainut kysymys on se, haluaako itse ottaa riskiä vaihtoauton jäännösarvosta, vai siirtääkö riskin leasingyhtiölle.
Yksityisliisauksessa hinta riippuu vahvasti kilometreistä. Joissain tapauksissa ylikilometrit ovat todella kalliita. Kilsat ois hyvä pystyä siis ennakoimaan tarkasti. Jos otat liian suurilla kilsoilla, maksat turhasta ja toisinpäin siis ylikilsat voi tulla kalliiksi.

Mulla nyt kolmas yksityisliisari alla. Ekat 2 oli samaan aikaan 2017-2021 48kk ja 60tkm. Koronan takia jäi ajot vähiin ja toinen meni myyntiin (no ei ollut yksityisliisari, vaan kiinteä takaisinostohinta) 3v ja reilut 20tkm ajettuna ja sain omani pois autovexin kautta. Toinen 48kk ja 53tkm. Nyt on aito liisari 36kk ja 45tkm ja 14kk/17300km ajettuna, eli aika tarkkaan rajoissa.

Liisarista sitten ei pääse eroon, kun taas noi takaisinostoautot voi yleensä myydä missä vaiheessa tahansa, jos tulee joku tarve.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 389
Viestejä
4 489 658
Jäsenet
74 150
Uusin jäsen
JM11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom